:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
üdv
A régi forgalmit elveszik,de a régi rendszámot megtarthatod...
A régi rendszámot és a forgalmit odaadják emlékbe?
Köszi az infót kedves Zapkorte!
Ez a bolt kicsit pontosabban merre is van? (kerület, házszám) Esetleg GPS koordináta? :-)
Üdv! Lui
Irigyellek Gyuri! Te már túl vagy a nehezén...
Szép időket kívánok a gyakori motorozáshoz! :-)
Üdv! Lui
Ja! Akkor összesen mennyit fizetsz ki mindenestől?
Az a fajta, fékkarba rögzített tükör nagyon hasonló volt, mint az MZ tükör, gyakorlatilag csak a formája különbözött egy kicsit, meg kisebb emelkedésű volt a menetje, de mivel úgyis anyával van rögzítve, ez mit sem számít. Az enyimre is MZ tükröt tettem miután a sajátját lezúztam, valami 380 Ft/db a 4kelemennél a Zichy Jenő utcában szárastul, mindenestül.
Ma vizsgázott a jawa 250-es 559-esem (1971-es, én 1975-ben vettem használtan, 1984-ig használtam, azóta állt.)
Én is sokat agyaltam a visszapillantók felhelyezésén, annak idején a bbal oldali kormánygumit kijjebb húztam, oda bilincseltem. Ez jobb oldalon nem ment a gázmarkolat miatt. Végül régebbi típusú olyan bilinccsel oldottam meg, ami a fűtéscsövet tartja és úgy kellett a falba begipszelni. Nem kaptam már boltban, csak olyan tiplist, de végül találtam, az építkezésből maradtat. Levágtam a hosszából,lekerekítettem, a végébe 10-es furatot csináltam - mert olyan a tükör szára. Persze méretet kell venni. Sajnos az egyik fele "lengő", remélem nem fog kilazulni.
Különben az enyém is a régi rendszéámmal és forgalmival volt, azt gondoltam, hogy levizsgáztatom, aztán megyek az okmányirodába, de nem, először okmányiroda, ott kiderült, hogy nincs meg a számítógépes nyilvántartásban, de rendesek voltak, adtak egy rendszámot (3500-ért), így levizsgáztattam és holnap reggel megyek új forgalmiért és törzskönyvért, hogy aztán roboghassak, mint az állat! (70-80-nal)
Szia Kedves Zápkörte!
Kicsit összemosódtak az infók. Ez most nem az oldalas 350-634 tükörtémája volt, hanem egy másik fullgenerál 250-559-es sárkány. Amúgy közben felfedeztem, hogy a 350-es oldalason -talán gyárilag?!- két olyan tükör van felszerelve, amik a bowden-karokból indulnak, abba vannak rögzítve.
Az újabb JAWA-król készült fotókat tanulmányozva hasonló megoldású tükröket látok. Így talán érdemes lenne utánna menni egy pár gyári ilyennek... vagy netán más gépekhez is árulnak ilyen jellegűt? Netán magyar forinttért, magyar üzletben is? (már csak hogy ne kelljen kiutazni ezért) ÜDV! Lui
Köszi a biztatást fiúk! Ezek után mindenképpen felszerelek 2 tükröt! :-)
Majd ha kész, mutatok fotókat is... Amúgy itt a bal oldalon az "Egy kép" ablakban az "MVC-178F.JPG" fájl éppen egy 2-tükrös chopper-esített rokongépet mutat be...hogy micsoda véletlen!!! :-)
ÜDV! Lui
Kapható olyan tükör, amelyet bilinccsel lehet rögzíteni a kormánycsövön. Ha már kötelező, és még hasznos is, célszerű egyformát tenni mindkét oldalra.. van nagyon szép krómozott kivitel is.. azt nem mondom, hogy olcsó.
De ha a zárókupak helyére egy tükröt dugol, akkor nem tekeredik le, nem? ;-)
No mindegy, akárhogy is, ez most kell. Ismerek olyan személyt, akit a full restaurált 38-as zündappal be sem engedtek a vizsgasorra e miatt. Valahogy rá kell rakni egy tükröt arra a fél órára, bárhogy. Egyébként a forgalomban nem sok haszna van, mert úgyis be kell nézned a holtterébe, és ha, akkor már mibe tart egy kicsit még jobban hátrafrdulni, és mellőzni a hülye tükröt, ami csak arra jó, hogy letörjön. Motorral, főleg oldalkocsis motorral úgyis szorosan az út jobb szélén fogsz menni az esetek 99%-ában (mert eredendően lomhák, meg nagy sebességen egyébként is irányíthatatlanok), úgyhogy szerintem bőven lehet élni jobb tükör nélkül, csak a vizsgára kell.
Ráadásul a jobb oldali kormányvégbe ennél a mocinál nem is egyszerű "csak úgy" bármit is bedugni, ugyanis egy zárókupakban végződik, ami nélkül viszont letekerdik a gázmarkolat... ÜDV!
Nyugtáztam "Zapkorte" válaszát! Végül is tényleg jobb "közlekedésbiztonságtechnikailag" a látótér efféle kiterjesztése, csak abban bizonytalanodtam el, hogy mi az ami ajánlott technika, és mi az ami KÖTELEZŐ. Mivel nem akarok pluszt költeni a veterán minősítésre, viszont szeretek biztonságosan közlekedni, ezért mégis inkább a fúrás-faragást választom... így még a vizsgabiztost sem hergelem.
További szép estét, szevasztok!
két tükör kell. De lehet tessék-lássék is. Mondjuk veszel bicikliboltban kormány végébe dugható tükröt, fölrakod jobbra, nesze biztos, vakujjál, aztán ha levizsgázott, jól leszeded.
Kedves rétiboglárka,
köszi a gyors választ!
Így máris nyugodtabban megyek aludni. :-)
Akkor tehát nem elegendő a baloldali visszakukk? Jobbról is kell?
ÜDV!
sorszám: 1344 (54108)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 22:05:15)
hy
Irányjelzö nem kötelezö,de ha vann fent akkor jól kell müködnie.A tükör ellen viszont nem tudsz mit csinálni,az tényleg kötelezö:(
de ha ühyes vagy meg tudod furni a kormányon lévö takaro burkolatot,és veszel rá két aranyos robogó tükröt.Hidd el ugy is klappul néz ki:)
Szevasztok!
Egy felújított, régirendszámos moci forgalombahelyezése miatt érdeklödöm.
Zapkorte - 2006-04-24 23:34:51 -írta:
"Izzókészlet, segélycsomag, meg a két tükör meg a szíj a nyergen."
Az a naív(?) kérdésem támadt, hogy egy 1972 évjáratú, "eredeti állapotú" JAWA250-559-nél gyárilag sincs index, meg csak a kormány bal oldalából áll ki 1 db hátrapillantó. A lámpa burkolólemeze miatt viszont eléggé viccesek tünik máshova visszakukkoló felszerelése. Föleg 2 db! Ebben az esetben is kötelezö a 2?
Az irányváltoztatást ugye elegendö karjelzéssel jelezni, és nem muszály szétfarigcsálni a mocit a visszakukkoló és az index felszerelése miatt?
Vagy ezt csak a veteránmocis vizsgán lehet "kiérdemelni"?
ÜDV! Lui
reménytelen eset, ezt bontsd el, vegyél valami lepukkant, de papiros darabot, és javítsd meg a bontott cuccból! A maradék meg méhes áru.
Szevasztok!
Van 1 250-es Etz-m, papirok és rendszám nélkül. Forgalomba akarom helyezni,de a váz tank alatti része meghajult. Mindenképp cserélnem kell. Milyen utat kell bejárnom ahhoz, hogy az új váz ne okzzon majd gondot, és legális legyen?! És milyen árat kell ezért fizetnem? Kössz a segitséget elöre is mindenkinek!
korlátos. De annak idején megvizsgáltam, hogy anyagilag kedvezőbb-e mindjár korlátlant csinálni. Akkoriban nem volt kedvezőbb, mert a korlátlan és korlátos tanfolyam díja között pont annyi volt a különbség, mint amennyibe a különbözeti vizsga került (22e) s mivel éppen elég csehül álltam anyagilag, az olcsóbbat csináltam, mondván, hogy majd ha kinőtem, megcsinálom a különbözetit, és ugyanott vagyok. De egyelőre nem nagyon tervezem, mert 350cc fölött durván sokba kerül a kötelező biztosítás, nekem meg a kisgixerem is eléri a 140-et, azt sem nagyon tudom kihasználni itt az agglomerációs sűrű forgalomban.
Zapkorte! Neked A-s, vagy A korl. jogsid van?
sztem akkor gyorsan menj máshová, mert nekem győrben a biluxnál a vezetés díja 14.000 volt, a két vizsga meg összevissza talán 7500 (nem emléxem pontosan), ami akárhogy nézem nem több mint 22e Ft.
sorszám: 1337 (53528)
( előzmény: joeChristmas, 2006-05-25 20:11:35)
Szia rebel56!
Hasonló cipőben járunk.
Szfehérváron érdeklődtem, 32-36 között mondták az árakat.
KRESZ természetesen nincs.
Ja, és összesen 10 óra, amit le kell vezetni ilyen esetben.
Ennyit tudok. Ha minden igaz, holnap megyek beiratkozni, akkor majd lesznek pontosabb információim.
Sziasztok!
Ok fater.
Hajrá.....de ki a fenének kell egy szörös jogsi:)
Köszi a válaszokat! rétiboglárka: hajrá! :)
Hy
Ha jol emléxem a kötelező:
2 ora rutin+vizsga
5 ora városi+vizsga
asszem öszesen 9 ora
a vizsgadij:3200 vagy 3500..
Amugy én is épp azon vagyok..
üdv.
Tavaly kb. 22e Ft volt (pótvizsga nélkül), az idei árakat megmondja az oktató. Nem hiszem, hogy sokkal több lenne, nagyon éles a konkurrenciaharc.
Meg tudná valaki írni, hogy mennyibe kerül mostanság az A korlátozottról A kategóriára váltás?
Úgy tudom KRESZ nincs, csak pár alkalom vezetés (tegyük fel rendben megy, pluszórák nélkül a minimális kötelező emnnyiség) és vizsgadíj.
A hatóságilag kitiltott, tehát ideiglenesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezésekor eddig is kellett emelt díjat fizetni.
A szabálysértés miatti hatósági kivonás tudomásom szerint továbbra is ideiglenes kivonásnak minősül.
Honnan szedted, hogy már nincs ideiglenes kivonás ?
Nézd meg a frissített lapot : http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
A hatóság elrendelésére ideiglenesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezése
· A jármű ismételt forgalomba helyezése díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény
Új rendelet van, már nincs ideiglenes kivonás. A hatóságilag kitiltott járművekre ugyanazt a 7e Ft sápot kell kifizetni, mint a végleg kivontakra, tehát a hatósági kitiltás végleges kivonás. Ideiglenes kivonásnak ma azt nevezik, amikor megmondod, hogy 1-2 demax 6 hónapig nem akarod használni, ezt rögzítik, majd amikor ez a terminus lejárt a jármű autómatikusan újra forgalomba helyeződik.
"a donorbiciklinek forgalomból végleg kivontnak .... kell lennie:"
Tévedés, ezt honnan szedted ?
A hivatkozásodban is ez áll :
forgalomból kivont állapotban legyen
Az én "donorom" kitiltott, illetve hatóságilag ideiglenesen kivont státusszal szerepelt, már írtam volt, semmi végleges kivonás...
Ez mind szép, de ettől még a donorbiciklinek forgalomból végleg kivontnak vagy szintén motorcserésnek kell lennie:
http://www.gyal.hu/letoltes/ugyfeli/gepjarmu/tunivalo.rtf
Nem láttad meg az isteni szikrát :-) A jármű nyilvántartás nem gépjármű nyilvántartás.A pótkocsinak, meg az utánfutónak se nem van motorja..
Osztán meg, ha kosárban veszel egy motorkerékpárt, vagyonszerzési illeték szempontjából tök nyolc, hogy : " beépített erőgéppel " rendelkezik-e per pillanat..
Jogi forrás: /1/1975.(II. 5.) KPM-BM együttes rendelet I. számú függelék, II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
Hatályos: 1976. január 01.
Gépjármű
Olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt. A mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a segédmotoros kerékpár és a villamos azonban nem minősül gépjárműnek.
A Te helyzetedre leginkább a 'jószagú Atyaúristen' jellemző, amire egy tanács szokott lenni: HAGYD A PICSÁBA. Mert egy motorcserés, istentudjakiahivatalostulajdonosa géppel csak szívni fogsz. Lehet hogy nem csak a haverod nem íratta át, hanem az őt megelőző 15 ember, ami viszont már nagy gond (lehet). Ja, lődd le a havert:)
Aha, értem már, mit mondasz. Viszont az, amiből kivezetik, az már definitíve nem is gépjármű! Létezhet gépjármű, amiben nincs motor? Ez olyan fából vaskarika dolog.
Marhára ragaszkodsz ehez, és visszatérsz rá :
"Egyébként józan ésszel is belátható, hogy nem lehet egy időben két járműnek ugyanaz a motorszáma,"
Honnan a fityfenéből vetted, hogy valaki ennek ellentmondott volna?
Mint írtam volt, egyikből kivezetik, a másikba meg belefele írják..nem vilu?Hun van itt két gépsárkánynak egyszerre ugyanolyan számú blokkja?Most akkor hol tartunk ?
Köszi srácok a segítséget, de sajna így nem lettem sokkal okosabb.Vagy próbáljak meg szerezni egy olyan blokkot amihez van forgalmi?Amúgy ez egy 29 éves gépcsoda és valahogy úgy néz ki a dolog hogy még az átírás sem lesz egyszerű mert drága barátomra sem lett ráiratva.Kereshetem az utsó tulajt.Ez a hülyegyerek meg hobbiszinten kicserélte az eredeti blokkot egy 250-esre, mert az eredetinek volt valami aprócska baja.Persze azt meg elkeverte valakinek.Mondván, hogy akkor még (kb 10-15 éve) nagyon nem foglalkoztak ennyire a papírmunkával.Hagynám az egészet mert már nagyon kezdem megbánni de már elég sok lé benne van.Én is gondolkodtam az átütésen, de No 1: Kicsit furcsa lenne,hogy egy sebességgel kevesebb van benne, No 2 : Iagz hogy gyönyörűen meg tudnám csináltatni, de azér az eredetiségvizsgálat necces lenne gondolom.Komolyan mondom elegem van.Lehet hogy veszek egy roncsot amihez van papír,havert meg lelövöm mint egy kutyát.Nem is haver az ilyen.
tavaly intézte. Nem, az a helyzet, hogy az ocsmányirodán a napi rutintól eltérő kérésekkel általában nem tudnak mit kezdeni. Olyankor vagy összeül a kupaktanács, vagy az ügyintéző intéz valamit, amit helyesnek vél. Én is jártam már így, amikor műszaki vizsga nélkül irattam át a motoromat, törzskönyvet kellett volna kiállítaniuk, de nem állítottak. Mondjuk engem ez különösebben nem zavart, mert nekem semmi szükségem egy műanyag szarra 6000 Ft-ért, de elvileg kellett volna, csak hát szegény ügyintéző kislány feje sem káptalan, valószínűleg nem is érdekli különösebben a dolog, úgyhogy történnek néha ilyesféle ügymeneti hibák. Néha még durvábbak is. Pl. amikor végülis meglett a műszaki és kiállították a forgalmit, simán beírta a hatósági feljegyzések rovatba, hogy "jellege: szgk". :-) (Na ezért már szóltam neki.)
No szóval fullkopynak szerencséje volt, hogy nem emberkedtek neki, de másokkal megeshet, hogy felkészültebb ügyintézőhöz kerül.
Csak egy felvetés, nem lehet, hogy Fullkopy régebben intézte így el az ügyet, de közben változott, illetve szigorodott a rendeletek betartása? Hm?
rendeletet most nem fogok neked keresni, mert nem érek rá, ocsmányirodai idézetet meg már linkeltem a 1309-ben, talán nézd meg!
Egyébként józan ésszel is belátható, hogy nem lehet egy időben két járműnek ugyanaz a motorszáma, ez az átütött számos gagyizás igazi melegágya lenne.
Ühüm, ponyt ezt hiányolom, vagy a kiba... ocsmányirodai idézetet :-)
Ma még nem volt a KöHÉM rendelet :)
Értem, mire célzol, de be kéne másolnod azt az eljárásmódot, jogszabályt, amire alapozod az állításodat , miszerint csak véglegesen kivont jármű motorját lehet másikba építeni.
A "szakkifejezéseket" a címzett eddigi hozzám írt szövegeiből merítettem. Gondoltam, így jobban érti majd :-) Nincs agyar-acsar, félreértetted... Csak kíváncsi voltam, mit szól a saját stílusához, mikor viszontlátja. Tényleg szép ez a nap !
Ha amit vettél nem volt végleg kivonva, akkor többszörös eljárási hiba történt, um a) nem iratták át veled b) beírták a motorszámát.
Nem vonom kétségbe, hogy így történt, mert mint már többször kitárgyaltuk, az ocsmányirodás ügyintézőknek sokszor fogalma sincs a hivatalos ügyementről. De nem ez a normális, lehet, hogy ha nem a 8-as ablakhoz hívnak, hanem a 10-eshez, akkor már az egész nem így történt volna.
Kicsit hátrább az agyarakkal..Sok lesz ez így ilyen szép napon...
No, hátha így érthetőbb lesz:
Más:
Vettem egy "motort"
( motorkerékpárt)
,adásvételivel, át se irattam, de mint tulaj, átpakoltam a másik , legális gépembe a blokkját, ennyi volt. Simán átírták .
Semmi végleges donorkivonás, semmi visszapótlás.
Tehát mint adásvételi szerinti tulaj ügyletemet a forgalmi szerinti tulajig visszavezetve tulajdonosként rendelkeztem egy motorkerékpár motorblokkjának nyilvántartásból történő kivezetéséről ,
annak más blokkal történő pótlása nélkül.
A kinyert blokkot pedig beirattam az általam használt másik motorkerékpárba.
A történet kiegészül :
Az egyszerűség kedvéért ezzel cserélt blokkal vittem a következő vizsgára, az adásvételi alapján simán vizsgáztatták , a kapott adatlap szerint az okmányirodában pedig szó nélkül átírták. Tehát a származása, típusazonos volta dokumentálva volt.
Valaki állította, hogy két jármű szerepelhet ugyanazzal a motorszámmal a nyilvántartásban , mert én tuti nem :-)
A többi stimmel, de ki mondta, hogy nem úgy van ?
Pedig ez nyilvánvaló: nem szerepelhet két jármű azonos motorszámmal a BM nyilvántartásban. Itten is ezt mondják.
Tulajdonjogot szerezni meg csak tulajdonostól lehet, hát nem éppen te szoktad mondogatni? ;-) Persze ha megvan a szerződéslánc a forgalmi szerinti tulajig visszamenőleg, úgy is jó, de az nem működik, hogy a méhből kirángatsz egy blokkot, és a szomszéd jóskapistával iratsz egy adásvételit.
Hülyeséget firkáltál ide, már megint.Semmi végleges kivonás.
Jogszabály szerint elég egy adásvételi a blokkról, ami tartalmazza a származási motor rendszámát, annak tulajdonosát.Neki, vagy jogutódjának kell aláírnia a fődarab eladásáról szóló szerződést. Szó nincs róla, hogy csak a forgalmi szerinti tulaj rendelkezhet erről. Majd utólag behajtják az illetéket azon, akin kell..
A kutya nem kíváncsi rá, hogy marad-e az ő motorkerékpárjában motorblokk.
Ezt a marhaságot honnan kombináltad ki????
Honnan szedsz ennyi faszságot ? Valaki segít, vagy egyedül csinálod ? Mindenesetre szép teljesítmény.
Más:
Vettem egy motort,adásvételivel, át se irattam, de mint tulaj, átpakoltam a másik , legális gépembe a blokkját, ennyi volt. Simán átírták !Ehez mit szólsz, pajti, protekció se kell hozzá..
ÁÁÁÁ hihetetlen , ha ennyire nem értesz hozzá, minek írsz ennyi baromságot ?
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|