:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Na még egyszer!
Az lenne a kérdésem, hog van egy 1963-as Junakom, illetve készülőben, és ahhoz, hogy legálisan forgalomba helyezhessem, mi lenne az első dolgom?
Csak egy adásvételim van, de ez tudtommal elég, mert úgy tudom, hogy közjegyző által aláírt papírral, miszerint nem loptam, illetve nem más módon jutottam hozzá el lehet kezdeni. De ma voltam az okmányirodában, és azt állították, hogy ez nem így működik. Mindenképp kell az eredeti forgalmi, meg hogy fel kell kutatnom a tulajokat, meg ilyesmi. Most akkor mi az igaz? Aki tud válaszoljon, és ha lehet valamivel támassza alá az ellentetjét.
Köszönöm
Elbirtoklás esetén asszem tudni kéne, ki a tulaj, mivel ő lenne az alperes, akitől elbirtokoltak.
Kérdés, hogy a tulajdonjog megszerzése elegendő-e a forgalomba helyezéshez.
Egyáltalán, mi lenne a forgalombahelyezés jogcíme ? Jobb híján használt jármű első forgalomba helyezése?
Ez durván sokba kerülne , ha bíróságnak kell megállapítania az elbirtoklás tényét.Az alperes jogi képviseletét fizetned kell, plusz a perköltség.
A többi költség:
· A közlekedési felügyelet, illetve a jármű forgalmazó által kiállított Műszaki adatlap,
· A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását igazoló okirat,
· A forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő illetékbélyeg, vagy csekk,
· Az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény,
· A vagyonszerzési illeték befizetéséről szóló postai feladóvevény, vagy nyilatkozat az illetékmentességről
· A rendszámtábla árának befizetését igazoló postai feladóvevény,
· Regisztrációs adó megfizetését igazoló határozat.
Ha a végleges kivonás bontási igazolással történt, ebben az esetben nem lehet ismét forgalomba helyezni.
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
Véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezése, amennyiben a kivonás nem bontási igazolással történt
Az eljáráshoz az ügyfél által bemutatandó okmányok, nyomtatványok:
· Az okmányirodában kitöltött nyomtatvány
· A járműhöz kiadott érvénytelenített új típusú forgalmi engedély és törzskönyv, vagy a csonkolással érvénytelenített régi típusú forgalmi engedély
· A forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő összegről feladóvevény
· Az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény
· A rendszámtábla árának befizetését igazoló postai feladóvevény
· A közlekedési hatóság által kiállított Műszaki adatlap
· Az előzetes eredetellenőrzés során kiállított jármű kísérőlap tulajdonosváltás esetén
· A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását igazoló kötvény vagy fedezetigazolás
· Az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.
Üdv, kedves motorosok!
Örökzöld témát hoznék fel: mi van akkor, ha nincsenek papírjai a gépnek, de legalizálni akarjuk?
Mit és hogyan kell csinálni?
Sajnos rendszámot nem tudok, de gyakorlatilag már több mint 15 éve a srácnál várakozik a gép, aki munkadíj gyanánt jutott hozzá anno.
A 15 éves birtoklást több tanú is igazolja egyébként.
Az működik, hogy hivatalosan megkéri az ocsmányirodát, h vázszám alapján nézzenek utána a gépnek és a fentiek értelmében tegyék meg őt tulajdonossá, ha nem körözik a járművet?
Akár "gazdátlan javak" állampolgári tulajdonbavétele, vagy esetleg elbirtoklás címén?
Ezeknek mi a folyamata? PTK rendelkezései szerint, vagy hogy intéződik az ilyesmi?
Meg is kédeztem a nőtő, hogy akkor mi van a perkámmal ő monta a 2002-t és ha ki van vonva nem kell átiratni sem.
Én aztatat olvastam az ocsmányéknál, hogy véglegesenkivontat NEM LEHET forgalombahelyezni...
Ez 2002 óta van asszem de ha előtte lett kivonva akkor vissza lehet.
Amikor irattam át ki volt tacepaózva..,
ideiglenes kivonás jelenleg max félév, a letelte után a jármű autómatikusan újra forgalomba helyeződik, és "goto 10".
végleges kivonás esetén csak a legközelebbi forgalomba helyezéskor kell az átírási költségeket kifizetned.
sorszám: 1399 (56670)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-27 19:35:13)
És ha a gépjármü ideiglenessen vagy végleg ki van vonva a forgalombol?
miután az eladó bevitte a szerződést az ocsmányirodába lepecsételtetni, hogy a súlyadótól és a biztosítástól megszabadulhasson, az ő ocsmányirodája átküldi a másolatot a te ocsmányirodádnak, és egy időután kapol egy dörgedelmes levelet, hogy azonnal menj be átiratni, vagy hatóságilag kivonják a forgalomból, és csak bírság megfizetése után helyezik vissza.
Szóval nem lehet megúszni, mint régen.
sorszám: 1397 (56659)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-27 16:26:13)
Én kb 2 hetet csúsztam és szó nélkül átírták, úgy tűnik semmi...
sorszám: 1396 (56643)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-27 16:26:13)
Üdv emberek
Mi van akkor ha nem iratom át 15 napon belül?
más variáció nincs mint a póthagyatéki?
annyiban szerencsés a visszadátumozott adásvételi hogy aforgalomból kivont gépet nem vagy köteles 15 napon belül bejelenteni.
azért mindenkinek köszönö az eddigi tanácsokat.
Ügyeskedni lehet, de az elhunyt helyett aláírni az sajna okirathamisítás. Nincs baj, ha nem derül ki, de nagy gáz lesz, ha mégis...megéri?
Udv!
Akkor mar egy fokkal "okosabb" megoldas az, ha 2 adasvetelit csinaltatsz(egy kozbelso emberrel), bar kicsivel tobbe fog fajni. Ismerek olyan embert, aki ismer olyat akinek mar sikerult igy:))))
tike
Elég morbid, de adásvételi a tulaj nevével? Az elmúlást nem minden hivatal veszi tudomásul azonnal, utólag meg már nem foglalkoznak vele szerintem.
Esetleg egy korábbi dátummal /amikor még élt/ és akkor csak azt a pluszt kell megfizetni a vevőnek, hogy nem íratta át időben.
Kössz a kiigazítást én 2hete voltam hagyatéki eljáráson 34600 Ft volt a beuró.
Ha a póthagyatéki is ennyibe kerül az gáz!
Pót-hagyatéki eljárás keretében lehet csak intézni a dolgot.
Szerintem az adásvételit az örökösökkel kell írni és esetleg közjegyzőnek igazolni, hogy ők az örökösök.
Én is voltam így már régen 4 örökös volt 4 névre írták, aztán az enyémre persze nem ingyér. Viszont ha nincs forgalomban nem kell átiratni csak az eredetet igazolni pl. adásvételikkel.
Hívd fel az ocsmányirodát telefonon azt megmondják.
De szerintem a közjegyzőnek mindenképp igazolnia kell, hogy a motor örökség útján került az örökösökhöz (aki általában a gyermek(ek)).
sziasztok
segítségeteket szeretném kérni egy ügyben. van egy dcsepel moci amit meg szeretnék venni. forgalmija meg van számok egyeznek. a tulaj már nem él a hagyatéki eljárásban nem szerepel a gép. szeretném legalizálni a motort. mi a teendő? kihez kell forduljak? egyáltalán lehetséges?
segítségeteket előre is köszsönm.
üdv tshybe
Köszönöm szépen a hozzászolásokat!A forgalmit megtartom érzelmi okok miatt!Meg a 12e Ft miatt is!
Na persze, de a be nem telt forgalmi engedély cseréje nem kötelező. :-p Tudod, az is oda van írva, hogy rendszám dávidcsillagosra cserélése hányezer Ft, de ettől még nem rohanok oda kicseréltetni. A szürke forgalmi teljesen érvényes, jó kis irat, beleragasztják a bélyeget hátra, és kész. Kicseréltetheted ha akarod, de nem kötelező.
motoron lehet szimmetrikus fényszóró. Benne van a rendeletben. Mindig is lehetett.
sorszám: 1384 (55833)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-21 00:37:45)
Üdv ifjak..
Egy kis érdekesség:
Ma vittem a motoromat műszakiztatni.Nem akarták átengedni,mert hátul nem volt rajta fényvisszaverő prizma.
Ujabb tipusokon ez már bele van épitve a hátso lámpaburába..Kénytelen voltam venni egy macskaszem készletet..
A motorom ezelött 2 éve KPM müszakit csinált(ott nem kötöttek bele).
De a ficko azt mondta hogy ez elö van Írva már pár évtizede.Meg hogy szabvány..
Aztán megnézte az első lámpámat ami szimmetrikus,és megkérdezte hogy ez gyári?
Mondtam neki hogy az.....
És mindjárt nem érdekelte a szabványban elöirt aszimetrikus fényszoró:))
A villáimat,és az abroncsokat át se nézte...pedig a hátso gumi miatt meghuzhatott volna:))
szal én már nem tudok kiigazodni rajtuk:))
Üdv..
Aszongya az írás :
" Forgalmi engedély csere műszaki vizsga esetén
A kérelemhez csatolni kell:
- előző forgalmi engedélyt"
Szóval, mintha nem az lenne odabiggyesztve, hogy a BETELT forgalmit kell mellékelni.
" Fizetendő díjak:
- ha régi típusú a forgalmi engedély és nem rendelkezik törzskönyvvel: 12.000.-Ft illeték"
http://www.gyomaendrod.hu/ugyintezes/felfogadas/#uj_jarmu_forgalomba_helyezese
Bizony mondom, sok tökfej nem tudja értelmezni, amit olvas, hiába járt sok pénzéért oskolába :-)
Fullkopy tökfej, nem ért hozzá. NEM kell kicserélned! Csak ha betelt, és nem tudják már beleragasztani a műszaki érvényességi bélyeget.
Az alábbiakkal számolj a vizsga után :
Forgalmi engedély csere műszaki vizsga esetén
A kérelemhez csatolni kell:
- előző forgalmi engedélyt
- műszaki adatlap
- hátsó rendszámtábla
A kérelem benyújtásakor be kell mutatni:
- személyazonosító igazolványt, (képviseleti eljárás esetén meghatalmazás)
Fizetendő díjak:
- ha régi típusú a forgalmi engedély és nem rendelkezik törzskönyvvel: 12.000.-Ft illeték
- ha új típusú és rendelkezik törzskönyvvel 6000.-Ft illeték
- 320.-Ft a műszaki címkére melyet csekken kell befizetni, az okmányiroda adja ki.
Semmit nem kell csináltatni, bejelentkezel, elviszed, levizsgáztatod, és kész. Biztosítás legyen rajta, mást nem kérnek.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem!Van egy Mz-m aminek 2001-ben lejárt a müszakija.A motor a nevemen van és a rendszám se lett leadva.Viszont a forgalmi még a régi szürke.A kérdésem a következő:Kell-e új forgalmit csináltatnom a müszakira vagy a régit is elfogadják??Törszkönyvem sincs azt is kell csinálni?
Elöre is köszönöm a válaszokat!
Kedves FULLKOPY!
Szerettem volna küldeni neked egy privát e-mailt, de a kiszolgáló visszadobta.
Amit ide megadtál nem oké! Az enyém igen. Írd már meg, hova címezhetem!
Üdv! Lui
Nem. De optimális esetben ugye erre nem is kerül sor, mert nem vonja vissza az üzembentartóit a tulaj. Főleg ha már adott egy adásvételi szerződést is, és tudja, hogy ha bepróbálkozna, akkor azért tőle is megkérdeznék, hogy ugyan hányszor akarja még eladni ugyanazt a motort. ;-) Én nem vállalnám ezt be tulajdonosként.
De ha mégis megtenné, még akkor sincs bukovári, szépen a nevedre írathatod, és még 1000 Ft nyereség realizálható a hagyományos eljáráshoz képest, abból pont ehetsz egy pizzát. :-)
Régi típusú forgalmi esetén az üzembentartói jog bejegyzése az új forgalmiba történik, ekkor törzskönyvet is kiállítanak, ez 2x6000= 12000 Ft. Tehát 1000 Ft. nyereség könyvelhető el a 13 E Ft.-os eredetvizsga figyelembevételével.Nem valami bomba üzlet....
Nagy tévedés: Ha a forgalmi szerinti üzembentartó az új tulajdonos, akkor nem kell eredtiségvizsgálatot csináltatni. Vagyis nemhogy a fene nem evett meg semmit, hanem még olcsóbban is kijön, mint a normális út.
Törzskönyvet meg nem cserélnek üzembentartói szerződés kötésekor, merthogy annak az adatai nem változnak meg. Szóval azt csak egyszer kell megvenni. De ha kétszer kellene, az is csak 2x6000 Ft lenne, az eredetiségvizsga meg valami 13000 Ft.
Sziasztok!
ismerős vett egy Mz-t, ideiglenesen van kivonva a forgalombol.de a Forgalmit is bedarálták vagy nemtom. Rendszám van hozzá! azzal belehet iratni a forgalombA? jah és mennyibe kerülne?
választ kösz elöre is!
Ha már ténylegesen védekezni kell a bianco adásvételivel , nagyon megette a fene az egészet, mert többe kerül a leves, mint a hús. Ugyanis ekkor ismét ki kell fizetni a forgalmit, és törzskönyvet, ráadásul már nem elkerülhető az eredetiségvizsgálat és a vagyonszerzési illeték....
Nem értem, milyen esetre célzol.Ha a forgalomban levő iratát hagyod el,ez történt veled, az okmányiroda másodpercek alatt alatt megtalál a BM nyilvántartásban, és pótolja a feltételek szerint,
ha végleg kivontra gondolsz, annak nem veszik el kivonásnál a forgalmiját, csak a csonkolás miatt kell átadni,aztán visszaadják. Ennek viszont ha elvész a forgalmija, semmi gond, a sajtcetlire felírt rendszám alapján kikeresik a BM archívumból.
és üzembentartásit csak a tulajdonos személyesen ügyintézhet. (A leendő üzembentartónak nem kell ott lenni, de tanácsos.) A visszavonás ellen dátum nélküli adásvételivel szoktak védekezni.
Szerintem egyszerűbb egy másolatot hitelesíttetni, mint a BM nyilvántartó archívumában turkáltatni. De igazad van, az is egy lehetséges megoldás. A lényeg az, hogy valami okmány maradjon, amivel igazolható, hogy a jármű már volt magyarországon forgalomban, mert különben coki új rendszám+forgalmi.
Köszi!
A linket beraktam a "Kedvencekhez"...
Üdv!
Nem értem, mi a fenének kell neked közjegyzői hitelesítésre költeni akkor, amikor a jármű nyilvántartásban szereplő jármű forgalmi engedélyét bármikor pótolni tudják, a műszaki érvényesség pedig a rendszámon levő cimkével, vagy a vizsgán kapott adat, vagy megvizsgálási lappal igazolható, a legutóbbi vizsga visszakereshető...
A dolgok mai állása szerint az üzembentartói jogot a tulajdonos bármikor kedve szerint visszavonhatja.
Költsége az eredetiségvizsgálat árával kevesebb ugyan, de a forgalmit és a törzskönyvet cserélik.
Az ügy elintézéséhez fizetendő díjak, illetékek, költségek
· A forgalmi engedély illetéke: 6000 Ft
· Régi forgalmi estén a forgalmi illetéke: 12000 Ft
· Törzskönyv illetéke: 6000 Ft
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
Üdv Nektek!
Újabb papír-kérdés:
Ha a forgalmiban nem szeretnénk megváltoztatni a tulajdonost (a járulékos költségek miatt), "csupán"
új üzembentartó lennék (mint fő üzemeltető szponzor), akkor mi az az
íromány, amit ki kell tölteni? Mert hogy szerintem az adásvételi-t talán nem pont erre találták ki...
Aztán ha valami erre alkalmas irattal befáradnék az okm.irodába, mibe is kerül majd ez a manőver?
A biztosító gond nélkül megkötötte velem a felelősségbiztit a neten keresztül így is...
Nem, én úgy gondoltam, hogy "van ez a motorom, de sajnos elhagytam valahol a brifkómat, a bajban még az a szerencsére, hogy pont tegnap csináltattam egy közjegyzővel hitelesített másolatot a forgalmiról meg egy pótkulcsot a kulcsáról, úgyhogy azt szeretném kérni, hogy... bla... blu... blitty"
Akkor aztán kapsz új forgalmit, a régit kőröztetni kezdik, és jól a lelkedre kötik, hogy ha netán a becsületes megtaláló jelentkezne vele, akkor három napon belül add le. Ezt te meg is igéred, és boldogan mosolyogva elbúcsúztok, és bármikor visszamehetsz még.
Persze hogy teljesen hiteles legyél, ahhoz nem árt kórosan pedáns csinovnyiknak maszkíroznod magad, élrevasalt halszálkás öltöny, szódásüveg-szemüveg, csokornyakkendő, hózentróger, aktatáska stb. De ha nem teszed, akkor sincs semmi, nem fogja azt mondani, hogy "de igenis megvan még magának az a forgalmi és azonnal adja ide!", legfeljebb rezignáltan elgondolkozik magában, hogy "mi a fenének kell ezeknek az az érvénytelen régi forgalmikönyv...?"
Így már biztosan odatalálok. Köszi - a jótanácsot is!
AHA! Ha viszont csináltattam hiteles másolatot, akkor az már növeli a régi rendszám értékét. De legalább is mellészögezhetem a falra, egy szép keretbe foglalva eme írományt... :-)
A forgalmit meg inkább odaadom a ügyintéző hölgynek - ugyanis fogok én még menni hozzá...
Köszi az összes hasznos infót + a jótanácsot! Majd igyekszem így cselekedni :-)
A Zichy Jenő utcában valahol a Nagymező utca és a Nagykörút közt félúton. Nem lehet eltéveszteni, egy csomó futár meg efféle szokott előtte várakozni. Két bolt is van ott, mindkettőben van MZ tükör, de a Nagymező utca felőli kicsit olcsóbb, a másikba csak akkor menj át, ha netán itt éppen kifogyott volna.
Ja, és érdemes belőle mindjárt tartalékot is venni, mert elég hitvány portéka, az első eldőlésnél vagy beakadásnál tuti, hogy ripityára törik.
De persze ha a régi forgalmit elveszted, akkor nem tudják elvenni. Viszont elvesztés előtt érdemes csináltatni róla egy közjegyzővel hitelesített másolatot, mert az fog kelleni. Mondjuk kicsit gáz ezt így előadni, de végülis sokat nem tudnak ellene tenni, legfeljebb röhögnek egy jót, hogy hülye vagyol. :-)
A motorra költött pénzen kívül (1db gumi, motorjavítás, külső, belső, tükrök, izzók, elsősegélycsomag - több mint 2000 Ft - stb)
rendszám 3500,
műszaki - zárttechnológiás 10500,
forgalmi + törzskönyv 12000,
címke 320.
Ha úgy veszed, akkor + 13000 eredetiségvizsgálat és + kb.6000 Ft átírás.
De kedved ne szegje, csak titkold el otthon.
Üdv : Gyuri
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|