:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
A KF. vizsgaállomáson kapott a vizsga időpontját tartalmazó válaszlap szolgál egy alkalomra útvonalengedélyként, ha az illeték befizetését is igazolni tudod.
Tudom én, mit szeretnél, de azt hiszem nem kivitelezhető.Arról a pótalkatrészről lehet műbizt kiállítani, amit megterveztek, és a KF-nél engedélyeztettek. A pótalkatrésznek az eu. normáknak is meg kell felelnie.
Akkor engem megszivattak!
Azt mondta a nő, hogy trélerel vigyem, mert műszaki nélkül már nem kapok útvonalengedélyt.
Biztos nem akart dolgozni.
Köszi a tippet, de ez a hivatalos cécó.
Nagy rakás pénz, idő és a végén lehet hogy össze se jön a dolog.
Én kiskapukat keresek,h mindezt elkerüljem.
A dolog másképp működik, mint ahogy gondolod..
http://akadalymentes.kff.hu/kozpfelugy/kozutijarmu/hatosagielj/alkatreszmin/alkatreszmin.html#1
Hello!
Egy kérésem lenne. Egy olyan embert keresek aki némi pénzösszeg ellenében hajlandó egy műbizonylatot kiállítani a mocim lábtartójáról és kormányáról.
Télleg jól jönne....
A segítséget és az esetleges ötleteket előre is köszönöm.
Hello!
Egy kérésem lenne. Egy olyan embert keresek aki némi pénzösszeg ellenében hajlandó egy műbizonylatot kiállítani a mocim lábtartójáról és kormányáról.
Télleg jól jönne....
A segítséget és az esetleges ötleteket előre is köszönöm.
http://www.bpxv.hu/index.phppage=okmanyiroda&ugy=5
2005. március 31-ig a forgalmi engedély és a törzskönyv illetéke okmánybélyeggel leróható, ezen időpont után készpénz-átutalási megbízással, - csekken történő befizetéssel – teljesíthetők.
Útvonalengedély forgalomba helyezett, lejárt műszaki érvényességű gépjárműre:
A jármű forgalmi engedélye.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötéséről szóló igazolás (kötvény vagy fedezetigazolás).
Az eljáró ügyfél személyazonosságát igazoló okmány.
http://web.kozut.hu/index.php?id=107
2. Magyarországon útvonalengedély köteles az a jármű, amelynek legnagyobb mérete a járművön lévő rakományt is figyelembe véve az alábbi értékeket meghaladja:
Az útvonalengedélyt , amely pl. bizonyos túlsúlyos vagy túlméretes járművek mozgatását szolgálja, ne keverjük össze a lejárt műszaki érvényességű jármű egy napra szóló útvonalengedélyével.
Ha a jármű műszaki érvényességének ideje alatt kérünk vizsgaidőpontot, akkor csakis a vizsgáig - max 30 napig - a műszaki lejárta után is közlekedhetünk a járművel, ha már lejárt műszakival kérünk időpontot, akkor csak egy alkalomra szóló útvonalengedéllyel lehet a vizsgára menni.
Ja, kicsit fafejű volt a hivatalnok, mert útvonalengedély tényleg az, aminek elmondta, de létezik un ideiglenes forgalomban tartási engedély, három napra szól, és ha jól emlékszem csak két alkalommal adják ki egy járműre, de ez a hivatalos módja, hogy a lejárt műszakijú autódat elvidd mondjuk telephelyről a szereldébe felkészítésre, vagy ilyesmi. De a műszakihoz elég az ocsmánybélyeges megfejtés is, és egyszerűbb, mint az ocsmányirodában ideglenesért kuncsorogni.
2006 április 18-n okmánybélyeggel vittem műszakiztatni a kocsimat, akkor még működött a rendszer, és bármelyik postán vehettél bélyeget. Azóta nem tudom, mi van.
Igen. Ha a bejelentés pillanatában még érvényes a műszaki, de csak olyan időpontot tudnak adni, amikor már pont lejárt, akkor autómatikusan meghosszabbítják azzal a pár nappal. Az okmánybélyeges módszer meg az olyan gépekre van, amelyek időtlen idő óta nem voltak műszakiztatva, vagy netán ki vannak vonva, vagy ilyesmi.
Én úgy tudon az okmánybélyeg már több mint 1 éve megszünt! Egyébként nem is adnak már útvonalengedélyt, ha műszakira mész. Kb 3 éve akartam kérni, mert kb 40 km-t kellett volna motorozni a vizsgához. Azt mondták nekem, hogy útvonalengedélyt csak különleges méretű, tömegű stb járműveknek adnak, amikkel egyébként papírilag minden rendben, csak az adott úton nem közlekedhetnek. Ha nincs műszaki, akkor a jármű nem alkalmas a közlekedésre, vagyis nem kaphat útvonalengedélyt. Tegyem fel utánfutóra, és vigyem el műszakira.
Hát ennyi
ezt akkor is megléphetem, ha már rég lejárt a műszaki, tehát már a bejelentés pillanatában is le volt járva?
ha igen, remek ötlet, köszönöm a tippet, bár nem tudom, hogy mit kezdenék az okmánybélyeggel :)
A műszakira elmehetsz útvonalengedély nélkül is, ha felragasztasz 2200 Ft értékű ocsmánybélyeget a bejelentőpapírra. A dologban az a szép, hogy miután elmentél, ott helyben a mosdóban leáztathatod a bélyegeket, és később újra felhasználhatóak, muhaha!
Engem a biztosító cseszett le azért, mert pár napot furikáztam az autóval, mielőtt a saját nevemre kötöttem biztosítást. merthogy akkor bármi történik, nem fizet senki (én azt hittem, hogy az előző tulaj biztosítása él arra a két hétre, amig nem iratom át). megkérdeztem, hogy akkor mégis hogyan hozzam el az autót, ha elvileg nem mehetek vele egy lépést sem. erre azt a választ kaptam, hogy példának okáért hozzam el csak a papírokat, kössek biztosítást, majd hozzam el az autót, és utána mehetek átiratni. Ó, hogy szüljön sünt aki ezt elméletben ilyen remekül kitalálta!
közben megnéztem a neten, tényleg pont ugyanannyi, és ez remek. azt hiszem, ezt fogom tenni, köszönöm a tippet!
Tudomásom szerint igen. Jawat vittem akkor 13000 Ft volz, most a futóhoz ugyanannyiért jöttek ki.
Na ez mindennek a teteje: kaptam egy utánfutót, eredetvizsga rendeben, kérnék időpontot átírásra. Okmányiroda költözik, mondják jövő héten. Én nem érek rá. Feleségem kér időpontot (3 éves gyerekkel nem öröm a sorban állás). Következő hétre kapnak időpontot. Ekkor azt mondják, késedelmi díjat kell fizetni, mert újra kell kérni valami eredetvizsgálati papírt, mert lejárt a 14 nap. Azért van bőr a képükön! És még azt mondták, hogy mért nem mentünk máshova!
Nna, ez a mobil dolog érdekelne. ugyanúgy 13e forint egy MZ-nél? csak mert nem vagyok az a fajta, aki szeret érvényes papirok nélkül szaladgálni.
Szinte teljesen mindegy. Egyszerűbb átiratni, ha van műszakija, de nem gond az se ha te viszed, ekkor átíráshoz viszed a műszaki vizsgán kapott papírt is. Van mobil eredetvizsgáló is, ráadásul nem kell többet fizeni érte, és nem kockáztatsz semmit ha ő megy hozzád.
Sziasztok!
Kérdeznék én is:
A hétvégén szert teszek egy 250-es ETZ-re ismerőstől, amin sajnos lejárt a műszaki úgy tavaly. Az a kérdésem, hogy papírok szempontjából melyik a jobb:
Ha még az ő neve alatt leműszakiztatom, és utána írom át (vagy esetleg ő csinálja), vagy ha átiratom, és utána megyek vizsgára?
A bibi annyi, hogy szállítani nem nagyon tudom, tehát az eredetvizsgát, az elhozatalt, és a műszakira menetelt lábon kell megoldanom. Valahogy nincs kedvem 23 db útvonalengedélyt kérni.
Eddig kismotorokkal szaladgáltam, és nem nagyon igazoltattak soha. Szerintetek be lehet vállalni egy-két utat műszaki nélkül?
előre is köszönöm: poteka
www.mavamsz.hu
vagy a Boldizsár utcai Autóklub műszaki állomáson akár nyomtatott brossúrát is kaphatsz.
Köszi a segítséget! És ennek hol tudok pontosan utánajárni?
Tavaly még csak típus- és évjárathelyes fődarabokat követeltek meg, ennek a tied megfelel. Persze lehet, hogy azóta szigorítottak, nem tudom.
Szevasztok! Lenne 1 kérdésem:
Pannoniámat szeretném majd vteránvizsgáztatni ha elkészül és olyan gomdom van, hogy a vázban nem az eredeti blokk van (nem én cseréltem ki)(így vettem). A váz egy tlf60-as, a blokk is tlf60-as de a hó és sorozatszám nem egyezik. Szerintetek átmegy így a veteránvizsgán ha ezenkívül minden ok?
Levendel vizsgáztatott tárcsafékes TS-250-et a Mozaikban. Senkit nem érdekelt, index, féklámpa, fékpad, fáradjon a pénztárhoz. Aztán lehet, hogy ha más van műszakban, szól érte, de nem jellemző.
Egy papirok nélküli roncsból rendszámos veteránt előállítani biztos, hogy többe pénzbe, időbe és idegbe kerül, mint valamelyik magyar neppertől vagy netán közeli országból beszerezni egy azonos típusú papiros, motorozható készüléket.
Persze aki szívni akar, annak hajrá! Nekem megfelel a könnyebbik út is. :-p
Elvileg, legalábbis. Eredetiség vizsgálatnál inkább a váz és motorszámmal foglalkoznak, vizsgán pedig csak a hozzáértő venné észre.
Nem bannolok senkit. Viszont a spam szűrőm elég agresszív. Nem fogadok tárgy nélküli levelet, üres törzsű levelet melléklettel stb.
Próbálkozz még, vagy írj a melós címemre: multiplikato@citromail.hu
Átalakítási engedély kéne.
Kell erröl valami műbizonylat?
Szólnak az eredetvizsgálaton a tárcsafék miatt, ha nem ETZ hanem TS ?
Vagy a vizsgán?
Arracsak ZP képes, h anyagi szempontból mérlegeljen mindent, még ezeket a dolgokat is..
Ez pedig kivitelezés, meg resaturálás szempontjából nem előnyös tulajdonság ..:)))
Ami persze Zapkorte nézőponjából igaz is, de ha belevesszük, h megmentesz egy darabot a régi technikákból, ami ERKÖLCSILEG megfizethetetlen, és azt, h veteránra az ember irreálisan nagy összegeket hajlandó kifizetni, úgy már rögtön más a helyzet...
Veteránnál az ember ne garasoskodjon, és ne nézze, h mi éri meg.Akkor inkább bele se kezdjen...
Már a harmadik levelem pattant vissza a címedről. Banoltál ?
SEHOGY NEM TUDOD MEGTENNI! Legfeljebb ha felkutatod az előző gazdáját, és kikérítek a BM archívumból az utolsó forgalmiját. Ha ugyan magyar gép volt egyáltalán, mert pár éve kurva sok motort csempésztek be Ukrajnából és Romániából, tipikusan Uralokat, Dnyepreket, Simson AWO-250-eket, de néhány egyéb variációt is. Ezeket gyakorlatilag sehogy nem lehet felrendszámozni (elméleti lehetőség a veteránosítás, de ahhoz nullkilóméteres állapotba kell felújítani, és csak az eljárás különböző költségei többre rúgnak, mint amit az egész ér)
Üdv!
Forgalomba szeretnék helyezni egy papírokkal nem rendelkező járművet... Ezt hogy smint leeht megtenni??? Ha valakivel írok egy szerződést, hogy az övé volt, csak nem használta, és elvesztek a papírjai, az megoldható így???
Donald O'shenon, a nagy mágus bármikor rendelkezésedre áll. De be tudjak ajánlani a pécsi boszorkány főpaphoz is, jó barátom, én voltam az esküvői tanúja. Ha egyikük sem felel meg, a Pannónia utcában találsz egy boszorkány-szaküzletet, ők mondjuk főképp kellékekkel foglalkoznak (vetőkártya, halálfejes swazwaldi óra, csúcsos föveg, röptetésre kész seprük és egyéb csacska macskaságok), de feltehetőleg egy egész sereg megbízható szellemidézőt tudnak ajánlani. No és aztán itt van ő is: katt
Hopp, tényleg! Ez soha nem jutott volna eszünkbe, kösz a zseniális tippet!
Tudnál is talán ajánlani egy jól képzett, OKJ-s tanfolyamot végzett médiumot?
Akkor talán az autószerelőt kéne megintejúvolni, hogy mégis hogyan tett rá szert. Még az is lehet, hogy előrántja a forgalmiját a fiókból.
Hát, ez a drótszamár legalább 15 éve a srácnál van, ennyi idő alatt - ha lett is volna lopás - már rég elévült volna, különös tekintettel a cucc nullához közeli piaci értékére.
Egyébként munkadíjként/ajándékba kapta egy autószerelőtől, akinek dolgozott. Most, hogy 3 kiló fölé megy a benya ára, motort akar venni, holott sokkal jobb megoldás lenne ezt az útjainkon ritkán látott, majdnem saját tulajdonú szoci csotrogányt üzembe helyezni. :-)
Különösképp, hogy hibátlanul működik, nem zörög benne semmi, jól van beállítva, szóval kisebb szépítgetések után mehetne vizsgázni.
Elvileg be lehetne gurulni vele akár veterán minősítésre is, de ki akar annyi nyűgöt a nyakába, ami egy ilyen hercehurcával jár?
A szigszámot könnyű kicsalni valakiből, arról nem is szólva, hogy ha új sziget csinálnak neki, változik. Azt viszont nem hiszem, hogy lenne mondjuk aláírásminta a BM nyilvántartásban. ;-) Ezért találták ki ezt a törzskártyásdit, akinél a kártya, azé. Aminek meg nincs kártyája, ott körültekintően járnak el, nehogy átbasszák őket.
Én eladtam már jópár járművet,a legutolsót most májusban, de még tértivevényes BM értesítőt róla azt sosem kaptam.
A "másik esettel" én sem tudok mit kezdeni, szerintem legjobb, ha az ember nem vesz "papirok nélkül" tip. járművet, legfeljebb ha bontásra. Most minden bürokráciától eltekintve: ki tudja, hogy tett rá szert az eladó? Legjobb esetben is valamelyik szomszédos országból csempészte be, de az is simán megeshet, hogy úgy bugázták 80-100km-el odébb egy közért elől, aztán egy-kettőre rendőrségi ügy kerekedhet belőle.
Egyébként az eredetiségvizsgálóknak is van hozzáférésük a BM nyilvántartáshoz... kérdés persze, hogy tudnak-e vajon benne alvázszám alapján keresni.
Én azt hittem, hogy átírás előtt ocsmányék egyeztetik az adatbázisukban szereplő adatokat az adásvételin szereplőkkel. Ez a garancia a hazai forgalomban szereplésről és a tulaj személyéről egyaránt.
A csöves nem tudhatja ugyanis a tulaj személyi ig. számát, a vázszám és eredetvizsla alapján meg összevetik az adásvételi adatait.
Az eladás után a tulaj címére ráadásul tértivevényesen kiküldi a BM a tulajdonosváltásról szóló tájékoztatót.
Viszont ez a másik eset elég húzósnak látszik. Nem tudok se rencámot, se tulaj nevét, a hivatal meg nem ad ki infót, így nem lehet megtalálni az eredeti tulajt.
Aszonták, hogy a méhes számla se járható út, ha meghótt a feltételezett tulaj akkor az itt is nemrég tárgyalt póthagyatéki kellene, elhagyott javakat tilos megtartani, inkább vigyük a vastelepre, elbirtokolni meg szintén költséges, és a hivatal nem asszisztál hozzá.
A hivatal csak a perselyt adja körbe. Egy út járható csak: a hatóság félrevezetése, de az meg bűncselekmény lenne.
Azért, mert csak ilyen módon tudod bebizonyítani, hogy a jármű már volt hazai forgalomban, és jogos tulajdonosától vetted.
Ha ez nem lenne, felvirágozna a járműtolvajlás: elemelnének milliós értékeket, rendszám le, szerződés csövessel aláírat ötezerért, és máris lehetne kotorni.
De ha van adásvételi, akkor minek felkutatni a tulajokat?
Másrészt meg rajtam is követelték a régi forgalmit, mert a KF olyan szinten felkészületlen és bizalmatlan, hogy nem hajlandó az azonosított típusú motor adatait "saját szakállára" felvinni a műszaki adatlapra. Mer' arró dokument kell! És ők olyant nem adnak, még a végén felelni kellhetne érte. _Sose lehet tudni, jobb semmiben nem segíteni, abból nincs baj.
Úgyhogy vissza kellett volna menni az ocsmányba egy útvonalengedélyért, mert mifelénk az okmányiroda csak ebben a formában hajlandó a rendszerében szereplő adatokat a saját motoromról kiadni. Persze pluszpénzért, az összes sarcon túl.
Ez egy mekkora szemétség.
Úgyhogy az egyszer már elvesztett szürke forgalmit végül kénytelen voltam rövid időre megtalálni, aztán újra elveszteni, hogy ne zúzzák szét az ilyen fontos részletekben azért nagyon "pedáns" ocsmányirodások.
na ezt jól mellélőttem, sorry:(
Segítsetek, mi lehet a magyarázata annak, hogy a szivatóval, de gyújtás nélkül rugdalva a motort, a bal gyertya tiszta marad, száraz, míg a jobb csatakos? Karbi kitisztítva...(638, mégmindig nem indul, azért nem a gyújtásnál kezdem, mert van szép szikrám mindkét oldalon, és bízom a vape-ben)
Hogy lehet hogy a szívócsonk ennyire aránytalanul osztja el a benyát? vagy nem is a csonk a hibás? Ötletem sincs...kösz szépen!
A junakod nem helyezhető forgalomba, mert nem tudja gyárilag az euro-II kibocsátási normákat. Ez alól két mentesség van: 1) be tudod bizonyítani, hogy már volt Mo-n forgalomban 2) minősített veterán (de ennek manapság horror magasak a követelményei)
Szerintem legjobban azzal jársz, ha kinyomozod. Ha a legutolsó rendszámát ki tudod deríteni (akár egy régi családi fotóról, vagy akármi), azzal már el lehet indulni...
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|