:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
ősszel vittem egy ETZ150-est, 9eFt volt, amint írtam, most a Hondám 14eFt, indextörés extrával.
Kb egy hónapja voltam műszakin. Nekem háromezer valamennyibe fájt a dolog. A felsorolásból ha jól látom kimaradt a régi rendszám, ami márom éve 4000 volt, most olyan 5000 lehet.
Üdv,
köszönöm Öregapó válaszát. Érdeklődtem telefonon az Okmányirodában a problémámmal -régebben-, de a kisasszony nem vágta, nem értette hogy nincs rendszám, de forgalmiban benne van. Meg ha ki van vonva a forgalomból attól még rendszámnak kell lennie stb...
De a lényeg hogy válaszolt Kulio mostani kérdésére (pedig nem ezt kérdeztem):
Jelenleg érvényes műszaki vizsga, érvényes felelősségbiztosítás, forgalmi engedély (a régi tulajé)adásvételi és törzskönyv kell hogy a motort át lehessen íratni.
A legegyszerűbb megegyezni a tulajjal hogy levizsgáztatja, vagy te vizsgáztatod meghatalmazással.
Ekkor már meglesz a műszaki+a biztosítás. Ezután kap új forgalmit a motor az Okmányirodában.(Vagy a tulaj vagy te meghatalmazással)Ekkor megleszne a szükséges papírok.
Költségek: műszaki 9-14eFt többnyire
forgalmi:6eFt
törzskönyv:6eFt
eredet.vizsga:14eFt
biztosítás negyed évre:4-7eFt többnyire
Ha a régi tulaj nem száll be a költségekbe akkor alkudni kell a vételárból, vagy csak simán kifizeted helyette, és örülsz hogy a papírjaid rendben lesznek.
Még egy érdekesség, más téma, 10 napja vittem a Hondámat műszakira, olyan otthagyós fajtára, és telefonálnak ha megvan. Bal első indexemet összetörték, (rácsapódott az ajtó), de átment a műszakin...
de ha te viszed egy apró repedéssel akkor gond van. Hogy is van ez?
T
Üdv!
A motoron, amit venni akarok zöld forgalmi van... ez menyire nem nagyon jó, vagy jó.
Ezt le eleht papiroztatni?
Ha minden igaz, és jól emlékszem, semmi gond. Zöld forgalmival Műszaki vizsgára el, Utánna siker esetén a kitöltött adatlappal, vagy mit adnak ilyenkor a vizsgán,el az önkormányzatra. Itt kiállítatod a szükséges papírokat, kérsz új rendszámtáblát.Nem tudom, mióta van törzskönyv, de a régi forgalmival, a zöldel,(illetve annak a bevonási határozatával) nekem símán elintéztek így mindent törzskönyv nélkül is. Fizetsz a tábláért, a forgalmiért, a törzskönyvért.
Szevasztok,
átböngésztem a topicot, de nem találtam olyan hozzászólást, amely ráillene a "problémámra". A motor a nevemen van, azonban ideiglenesen kivonattam a forgalomból, ennek már 9 éve. Akkoriban le kellett adni a rendszámot, leadtam. Zöld forgalmim van, nem az új, tudjátok a kétlapos. Törzskönyv nincs. Mi a teendőm? (Motorozni szeretnék ezzel a járművel) Köszi előre is a segítséget T
Szerintem a kettőn együtt.... Valahogy megegyezhetnétek, vagy ilyesmi. Bár, ha nem azonos tipusuak, gáz lehet....Vagy neked is kéne szerezned olcsón tuti tartalék alkatrészeket, mert az a megérzésem, hogy ha valóban van papír, akkor a nyolcvan ezresnek valami hatalmas baja van, szinte javíthatatlan. Háromszáz valahány alatt továbbra sem találtam uralt, még forgalomból kivontat sem.
Szóval akkor azon a gépen érdemes lenne elfilozofálni????
Nos, akkor itt a nagy lehetőség!:)
A 80 ezres papírokkal ellátott gépnek ha tényleg vannak papírjai, valószínűleg véres a torka, de a negyvenezressel összerakva talán kijön egy levizsgáztatható ural 120 ból, meg egy kicsiből. Szerintem ez már jó bolt lenne így együtt.ha tényleg lennének papírok, akár ősöregek is.
Üdv! én is most láttam egy uralt, 80e pénzért. Azt mondja a "tulaj,", hogy egy comborája hagyta rá pár éve, megvan a régi rendszám, forgalmi, meg minden. de gyanús a dolog így is
Lehet, hogy lassú járműként (piros rendszám) le lehetne vizsgáztatni... De úgy hallottam, már azt is beszigorították.
Csak egy tökéletes állapotú motor! Legfeljebb jó lesz dísznek vagy kerti traktornak:-)))!
hali! Nincs semmi papírja se vám se semmi!
Nincs forgalomba helyezés, ha nem igazolod papírokkal, hogy honnan van. És ha ezek szerint az eu-n kívülről van, akkor a vámot is le kell igazolni, akkor is, ha az országban van. És még ha a vám is ki van rá fizetve, akkor sem lehet forgalomba helyezni, még regisztrációs díj ellenében sem, mert nem tudja az euro-2 zaj- és károsanyag kibocsátási normát. De ha rábütykölsz egy katalizátort, akkor sem helyezheted forgalomba, mert nem az aktuális állapotot vizsgálják, hanem a jármű gyári kivitelét. Egyetlen kiút a veteránosítás, de azt nagyon be lehet bukni, ugye épp most van műsoron Fekete esete az Angliából hazahozott róverrel, amit nem veteránosítottak neki "mert csak", és most a hajára kenheti. Egyébként az ára nem is volna olyan vészes, most 18600 Ft, csak az a baj, hogy ennyiért nem nyílik meg az a kiskapu, csak jól megaláznak, lefikáznak és elkergetnek.
Akkor viszont megint itt a vám kérdése. Vitatkozhatunk azon, mekkora a valós értéke egy uralnak, de az biztos, hogy a vámon felértékelik legkevesebb 500 ezerre, és az ezután járó vám nem jön ki a negyvenesből. És akkor valamiből a barátodnak is meg kell venni a motort.Ha bent van hivatalossan az országban két dolog lehetséges: Normál forgalomba helyezés. Ehhez le kel fizetni a regisztrációs adót,ami közel egy százas lessz,és szerencsétlen esetben a tipus vizsgálatot is. Ha kell tipus vizsgálat, akkor el lehet a dolgot felejteni, mert annak horror ára van, és az eredmény kétes. A másik verzió a veteránosítás. Arról már többen leírták, hogy kellemetlen egy procedúra, és szintén nem két fillér.Tehát nagyon óvatossan vágj bele a dologba, mert minden valószínűség szerint a legkissebb baj ami érhet, az az, hogy vesztesz negyven pénzt, de valszeg nagyobb lessz a kiadásod úgy, hogy a végén esetleg mégse lessz motorod...De ha nem lenne igazam, akkor viszont őrült nagy szerencséd lenne, mert egy ural jópofa dolog, csak szerelgetni kell néha.Én majdhogynem jobban örülnék egy uralnak, mint egy öreg bmwnek, mert az uralt állítólag meg lehet úgy csinálni, hogy körbe lehessen járni vele Európát, a BMW viszont akitől eddig kérdeztem, mind azt mondta, hogy csak dísznek jó, mert nem lehet normális tömítéseket szerezni bele, száz kilóméter után mindig dőlni fog belőle az olaj.Nem tudom, én még egyiket sem próbáltam felújítani.Sajnos persze ez nem igazi dilemma számomra.
Hali! A motort nem neppertől venném egy barátom hozná be. Ő már hozott be de annak papírjai is vannak! Ő mondta valószínű le lehet műszakiztatni. Nem keresne rajta egy forintot se.
Hát, ha szép is, jó is, és tényleg csak fel kell rá pattanni, akkor lehet 400e. De azért szerintem az olyat sem lehetne hetek alatt eladni. Kicsiny rá a kereslet, és tipikusan nem a pénzes személyek keresik, mert azok a presztizsmárkákra kattannak. Szóval én azért óvva intenék mindenkit attól, hogy befektetési céllal ilyet vegyen.
De egy kicsit lepattantabb darabot azért be lehet vállalni. 4-5e-ért lehomokolják a tankot, dekliket meg a rozsdás kerekeket, további 4-5e-ért szépen le lehet festeni egy hétvége alatt kályhaezüsttel meg neoluxal, aztán hadd szóljon. A baj az, hogy ennyi a veterán vizsgára nem elég, ahhoz, hogy ott tényleg megfeleljen a cucc, ahhoz komolyan kell rá költeni (kerékfűzés, bigyók krómozása, tipusidegen alkatrészek visszacserélése stb), és akkor aztán már tényleg tuti, hogy bárminél drágább lesz.
A forgalmis váz+forgattyúsház az egyszerű szocimocik esetében 5-10e Ft körül mozog. Ha tényleg jó állapotú a papírtalan gép, akkor bőven megéri vele foglalkozni. Ha viszont az is egy "restaurálásra szoruló" darab, akkor nyilván olcsóbb egy lábon lévő masinát venni 60-70e-ért, a papírtalant meg eladni valami gyanútlan őrültnek aki azt hiszi, hogy forgalomba is tudja majd helyezni, vagy ha ilyen nem jelentkezik, elbontani pótalkatrésznek, esetleg átalakítani kerti traktornak.
Én érvényes papírokkal, forgalmival rendelkező Uralra céloztam a 400 pénzzel. Normálisan forgalomba nem helyezhető motorok nem érdekelnek, és másnak sem tudom ajánlani azt, hogy ilyenekkel foglalkozzon. Szinte biztos pénzkidobás és rengeteg herce hurca. Még az elbontás aztán érvényes papírokkal rendelkező vázba és blokba történő át szerelést sem szeretném megcsinálni. Ha ritkaság a jószág, nem lessz hozzá érvényes váz, blokk, ha meg gyakori, akkor valszeg egyszerűbb és legtöbbször nem is drágább, ha veszek egy müködő képeset érvényes papírokkal.Nem a törvényeket tisztelem, és nem miattuk nem nem ügyeskedek, hanem a tapasztalataim szerint a hívatalok igencsak bebiztosították magukat törvényekkel, rendeletekkel. Balgaság lenne azt hinnem, hogy olyan zseni vagyok, hogy ki tudom játszani ezeket.Más: Ha 40 ezres motort forgalomba lehetne helyezni, nagy az esély arra, hogy már a régi tulaj forgalomba helyezné, hiszen azzal tömérdek pénzt keresne. Az, hogy valaki nagyon megszorult anyagilag, gyorsan kell neki a pénz, nem igazán hihető ilyenkor. Még én is tudnék pár tíz ezret szerezni uzsora kamatra, ha tudnám, hogy van egy motorom, amit ha eladok pár héten belül , százezreket keresek. Az uzsora kamattal is jóval kissebb lene a veszteségem, mintha ennyire olcsón kotyavetyélném el a cuccot. Vagyis kizártnak tartom, hogy negyvenezres ural forgalomba helyezhető lenne, vagy ha az, akkor valami elképesztően drága javításra van szüksége.Tudom, öreg nénik árulják, akik nincsenek tisztában az értékükkel.... Ne nagyon higgyünk az ilyesmiben!
Szerintem pedig 40e az pont reális ár lenne egy használt, Magyarországon csak nagy nehézségek árán forgalomba helyezhető urálért. Ha meg egyáltalán nem helyezhető forgalomba, akkor legfeljebb annyit ér, amennyit a méhben adnak érte, vagyis kilónként 17 Ft-t.
Ne tévesszenek meg az "urál papírok nélkül 150e Ft" hirdetések: ennyiért árulják őket, de ennyiért csak az igazi palimadár veszi meg. De általában nincs ilyen palimadár, és hónapokig, évekig hirdetgetik az ilyet, mert motornak túl papírtalan, teiletragernek meg túl drága.
Megoszthatnád velünk a rossz tapasztalataidat a veterános fórumon, ott éppen erről van szó, mert a retro mobil ex-főszerkesztője (aki ott derekbell néven van jelen) bepipult, és feljelentette az egész bagázst, és most próbál minél több adatot gyűjteni romlottságuk és geciségük bizonyítására. Szerintem biztos örülne egy olyan történetnek, hogy hogy lehet az, hogy ami egyik nap megbukik, az másik nap meg változtatás nélkül átmegy.
Köszönöm a gyors választ! Veterán vizsgával már volt szerncsém találkozni a 100% restaurált gép csak másodjára ment át pedig ugyan azon állapotban vittem el mint előzőleg! Nincs kedvem ujra végig csinálni! Ha megvenném esetleg dísznek jó lenne!
Ha le van vámolva.... Az ára nem erre utal. Vagy lemaradt egy nulla, vagy én nem láttam.:) Nagyon úgy tudom, hogy csak a vám meg van legalább negyven rugó. De szerintem annál jóval több is.Manapság nem hiszem, hogy valaki hozzájut 400 ezer alatt egy használható uralhoz, érvényes papírokkal.vagy ha igen, nem sokkal olcsóbban. Egyébbként kár ezért, mert én is elfogadnék egy Uralt. Valahogy szeretem őket.:)))
Ha megvannak az ukrán papírjai és le van vámolva, akkor veteránvizsgával üzembe helyezhető. (A veteránvizsga igen szigorú.)
Ha -mint általában szokásos- a motort úgy csempészték át a határon, és a papírjat (a csempészés tárgyi bizonyítékait) összetépték és kidobták, akkor SEHOGY. (Illetve max a tegnap ismertetett módon, de amíg forgalmis MZ vagy pannónia váz beszerzésére van esély, a forgalmis ural váz rég elfogyott. Fölvásárolták őket az Ukrajnából és Romániából csempésző nepperek. S ha már ők sem tudnak szerezni (merthogy "papírok nélkül" árulják a szaraikat), akkor neked biztos, hogy nem fog sikerülni.
Ha meg a fickó szerint lehet műszakiztatni, arra azt kell válaszolni: "rendben van, bátyám, akkor műszakiztassa le meg kérjen rá rendszámot, és ha rendezte a papírokat, akkor, de csak akkor megveszem". Ha meg erre nem hajlandó, akkor röhögd körbe, és örüljél, hogy okos voltál hogy gyanakodtál és kérdeztél előbb, és így nem tudott átverni.
Hali! Meg tudná valaki mondani nekem hogy le lehetne valamilyen módon műszakiztatni egy ukránból beheozott Ural-t. Nagyon jó állapotban van oldalkocsis 40000FT lenne az ára. Azt mondták lelehet műszakiztatni de nekem ez gyanus! Mi a véleményetek?
megmondtam már: nem állítanak ki forgalmit bemondásra
ez van.
A te utad: megvásárolni egy elbontott motor papíros vázát és blokkját, azt felépíteni a sajátodból, a régi vázat meg blokkot meg elvinni a méhbe. Nem ritka típus, kis utánjárás, kérdezősködés árán néhány hét alatt megoldódhat. Ez a legolcsóbb és leggyorsabb mód. Kezdd a www.vmm.hu-n, a www.veteran.hu apróhirdetései között, a motorpiac.hu-n stb., ha sehol sem találsz, menj ki a börzére, vagy adj föl "vásárolnék..." apróhirdetést!
köszi
de a mocit kaptam csak úgy 4000km van benne 74es gyártású és semmi papírja nincs+ csak a gépkönyve vagy vmi ilyesmi.
még így is +lehet akkor oldani a műszakit???
Igaz lehet, de valamivel többért, és úgy, ha tudod igazolni miért nincs forgalmi. Nekem pl bevonták, mert lejárt, és úgy használtam. Fizettem annyit a műszakin amennyit a többiek, a forgalmi helyett elfogadták a bevonási határozatot,(abban szerepel a régi forgalmi száma!) aztán a műszaki lap alapján az önkormányzat négyezerért csinált új forgalmit, és újabb négyezerért rendszámtáblát. De ez három éve volt, azóta jelentősen emelkedtek a költségek.Most lessz legalább tizenhárom-tizennégyezer a procedúra (műszaki+forgalmi+rendszám)legkevesebb.
csá zapkorte!
hallotam olyanról hogyha rendszám nélkül viszem a mocit akkor vmi 8000ftért kap új forgalmit. ez igaz lehet???
előre is köszi
Lenne még egy kérdésem!
Motor kuli esetén is ugyon ez az eljárás?
Vagy oda a méretéből adódóan elég 0.5 liter benzin is?
Persze, hogy van mit kezdeni vele: elbontani, és az alkatrészeit felhasználni egy hiányos, de rendezett papíros gép feljavításához. A BM nyilvántartós, közjegyzős, póthagyatékolós, szigorított vizsgás balfaszkodást tényleg csak valami értékes ritkaság esetében éri meg végigcsinálni, vagy legfeljebb ha az illető mazochista, és örömet szerez magának a hivatali packázással, küldözgetéssel, jatt-osztogatással stb.
Ja és az illetőnek igaza volt...:))Nem is kicsit..
Hogy jött ez ide?:)Mire írtad pontosan?
Ja bocsánat az idézésért, és , hogy nem jelöltem!
A racionalitás meg veteránozás szempontjából a legeslegutolsó helyen van.Ezt szívből, és szenvedélyből kell csinálni...Az tény, hogy nem a legolcsóbb hobbyk között tartandó számon a sztori....
Atz hiszem ez magára a motorozásra is igaz lett napjainkra. Én azzal az illetővel értek egyet, aki, mikor mondtam mennyit eszik a motorom, azt válaszolta, ha a fogyasztást számolom ne is motorozzak!
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Nem erről van szó..Igaz, ha vennék, én is csak papírosat.De ha már megvan, akkor is lehet vele mit kezdeni.Csak sokba kerül.Ha már egyszer megvan a metódus rá, alkalmazzuk...Én úgygondolom, hogy amit lehet, meg kell menteni az enyészettől...Eszelősök nélkül ez nem menne.Így is túlsokminden végzi méltatlan körülmények között.Kohókban...
A veteránozást szívből és szeretetből kell csinálni, igaz, de aki a reménytelen papírügyek rendezését szívből és szeretettel csinálja, és lelkesen futkos ponciustól pilátusig a helyett, hogy venne egy forgalmis vázat forgattyúsházzal, az egyszerűen egy hülye barom.
Aki meg megveszi a rendezhetetlen papírú gépeket a neppertől, az a p-a-l-i-m-a-d-á-r. Nem is értem, hogy juthat valakinek ilyesmi az eszébe? És ha kiderül, hogy tegnap lopták a karakószörcsögi közért elől? Valami írást mutasson már az ember, hogy hogy jutott hozzá, vagy tartsa meg nyugodtan a xarát. Semmi értelme kanosszát járni egy t5h miatt, amiből állandóan van vagy 2-3db-os kínálat az apróhirdetésekben, renszámos, működőképes gépek. Azokra is lehet költeni még rendesen, miért nehezítenéd meg a saját dolgodat feleslegesen?
Hagyd.Zapkorte, mint kiderült az alatt a másfél-két év alatt, mióta megjött a hangja ezen az oldalon, a racionalitás híve.Legalábbis saját bevallása szerint.Szerintem csak szeret okoskodni, és ha valakinek nem ugyanaz a véleménye, mint az övé, az már "burzsuj paraszt", akinek veszni kell, az elveivel együtt is.:)
Egyébként meg nem is tudom mit keres itt a szocimotoros fórumon, mikor egy rizskályha "boldog" tulajdonosa, ami alig eszik meg egy deci olajat 1000km-en négyütemű 250es létére.....:))
A racionalitás meg veteránozás szempontjából a legeslegutolsó helyen van.Ezt szívből, és szenvedélyből kell csinálni...Az tény, hogy nem a legolcsóbb hobbyk között tartandó számon a sztori....
Szóval a veteránvizsga arról szól, hogy fogsz egy darab szaros rozsdás, valaha motorkerékpárnak gyártott alkatrészhalmazt, addig tisztogatod, suvickolod, amíg szó szerint olyan nem lesz, mintha most jött volna ki a gyárból.Elviszed egy veteránminősítő bizottsághoz, akik jó esetben elsőre, rosszabb esetben többedszerre úgy találják, hogy a jármű megérdemli az oldtimer minősítést.Természetesen ekkor már a fenntebb említett racionalitást régesrég meghaladta a befektetett készpénzmennyiség, és még csak el sem lehet annyiért adni majd, amibe neked került, viszont dagadhat a melled, hogy mit vittél véghez, és mentettél meg a pusztulástól.
A papír része is érdekes a dolognak, de abban nem vagyok túlzottan járatos...Kérdezz járatosabbakat....De megoldható.Minden olyan jármű, ami Magyarországon már volt forgalomban, az újra forgalomba is helyezhető...
De készülj fel rá, hogy tényleg sokba fog kerülni....Ha csak használni akarod, nem babusgatni, meg kiállításokra, veterántalálkozókra járni, akkor kell venni egy hiányos állapotút aminek van papírja, és átrakosgatni a cuccokat....
Vagy beleönt, indít, kipufog:D
szív, önt, gyújt, vigyorog :)
és mit kezdjek azzal a pár liter benzinnel????
akkor neked is csak a 2-3 liter benzint tudjuk ajánlani. :-(
a picsba nincs+ semmi papírja csak a gépkönyve 1 öregasszony adta nekem még a fiájé volt
de azért köszi
A 22 év nem probléma, a műszakira viszont kell a régi forgalmi, kell egy (vagy több) szerződés az abban szereplő tulajdonosig visszamenőleg, és kell a biztosítási igazolás a te nevedre kiállítva. Ha ez megvan, műszakiztatható. Ha ezek közül bármi hiányzik, be sem engednek a vizsgasorra.
Ha nem akarod átiratni (mert mondjuk családtag nevén fut), akkor nyilván neki kell biztosítást kötni, és az adásvételi szerződés helyett egy meghatalmazást kell vinned, amiben ő megbíz azzal, hogy műszakiztasd le a járművét.
üdv mindenkinek!
látom bene vagytok a papíros dolgokban így
énis feltennék 1 kérdést: a mocim 22éve áll és nincs + a műszakija ezt attól lelehet műszakiztatni? vagyis műszakinál kérik a régi papírjait???
előre is köszi
Én őszinte jóindulattal ajánlom, hogy vegyél egy átírható vázat valakitől. Nincsen zöld út az ilyen ügyek rendezésére, mert ha csak úgy bemondásra kiállítanák a forgalmikat, felvirágzana az autó- és motorlopás. Aki nagyon kitartó és van némi "szocialista összeköttetése", az el tudja intézni (persze súlyos tízezrekért), a többiek meg elmehetnek a fenébe, ez a helyzet.
Akkor ugy teszem fel a kérdést,hogy minden más megoldás érdekelne a benzinen kívül:D, a lényeg az, hogy minnél rövidebb időn belül. Veteránba olvastam annó valamilyen közjegyzős dolgot, ha valakinek van valmi tapasztalata vagy tudomása a dologró az is érdekel
http://www.mavamsz.hu/muzealisminosites.php
De szerintem nem jársz vele jól. Én is a 2-3 liter benzinre szavazok. Vagy bontsd el, és börzézd el. Vagy vegyél egy forgalmis vázat + forgattyúsházat tulajdonostól 5-10e Ft-ért, akasztgasd át rá a csingilingit, és kész.
A veteránvizsga mitt takar, hol csinálnak ilyet, milyen papírok szükségesek hozzá,illetve mik az elvárások a gépjárművel szemben?
Ne vedd már el a kedvét...Legrosszabb esetben veteránvizsgával le lehet műszakiztatni...Meg van nem egészen törvényes módja is, de azt nem részletezném....
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|