:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
40???????? ez k***a sok!!! Aszittem vagy 25,max 30. Akkor az 50ezres moci lesz 90? Huhhhh,hanyattesek...
kb. 40 ropi a művelet..Lehet, h már picit több...
Köszike! tehát akkor elvileg a mocival már gurulhatok is be a biztosítóba. Onnan a vizsgára,majd onnan eredetiségvizsgára. Az újbóli forgalomba hozatal hogy történik. Árakat tudnál mondani? Mert jó lenne tudni,mennyire fog ez nekm fájni sac/kb...
Megveszed, kötsz rá biztositást, levizsgáztatod, csináltatsz eredetiségvizsgát, aztán az egész pakksamétát betolod az ocsmányirodába. Az ocsmányirodába a szerződés dátumától számitott 15 napon belül mindenképpen el kell menned az eredetiségvizsgával, akkor is, ha még nincs biztositásod vagy műszakid.
A régi gazda nem gáz, csak a szerződést ne évekkel ezelőtti dátummal irják a nevedre, mert akkor fizethetsz. (Bár ha a middleman bevállalja a különbözetet, akkor igy is lehet.)
Sziasztok!
Ha minden összejön,akkor nemsokára veszek egy 350es jawa-t.
A motoron nincs múűszaki. a forgalmija,és a rendszáma megvan,láttam őket. Ideiglenesen ki van vonva a forgalomból. A jelenlegi tulaj nevére nincs átiratva a gép. Azt mondta,hogy a régi gazdával kötöm majd meg a szerződést,ő aláiratja vele a papírokat. Nagyon grízes így?
Ha megveszem,akkor ugye kötök egy adásvételit. Kifizetem,megkapom a motort,a forgalmit,a rendszámot. Mit csinálok ezután? Le kell vizsgáztatni? Vagy először újból forgalomba állítani? Vagy egyből átíratni? Hol intézik ezeket?
Nagyon belegabalyodtam,valaki segítsen.
Köszike!
Igen, ezt igy szokták. A hatóságoknál ez mint "motorblokk csere" jelenik meg. Természetesen a beépitendő blokk származását is kell igazolni, de itt már talán jobban lehet trükközni bontósszámlával vagy ilyesféle módon, mert bár a motorcsere megtűrt tevékenység, nem úgy, mint a külföldről hozás, ami kifejezetten tiltott. No persze nehézségekre és fizetni valókra kell számitani, mert támogatva csak az új jármű vétele van. Abból lesz a jó kis áfabevétel.
Sziasztok! Nekem is lenne egy ide vágó kérdésem: Ha van egy öreg,minden papírt nélkülöző motorom,és egy típusazonos vázam forgalmival,akkor még megoldható a forgalombahelyezés pl ha az egész motort átpakolom a másik vázba?
Igen, ez még a régi szürke forgalmi volt.
Ez a névegyezős sztori aranyos. Kár, hogy a zöldforgalmiban már anyja neve meg szül hely+idő is van.
Valóban nem érdemes papirok nélküli motort venni, hacsak nem alkatrésznek kell.
Bár kis falukban gyakran eltűnik a papír a gyakori tulajdonosváltás miatt (a papír azért veszik el mert a motorra még van pénze az illetőnek, de átírásra már nem, ezért nem is érdekli, úgyse nagy az esélye egy lebukásnak, hiszen a körzeti meghízott nem nagyon zargatja a helyieket), de ebben az esetben vissazmenőleg kinyomozható az eredeti tulaj, bár egy ilyen tööbtulaj által is hobbiként hazsnált motort nem érdemes legalizálás céljára megvenni lestrapáltsága miatt.
Aztán van a másik eset amikor az agyoniskolázott idős tulaj, vagy örökös nem adja át a forgalmit, mert jó lesz az még valamire, meg nehogy visszaéljenek vele, több ilyen esetről is tudok.
Volt egy esetem, amikor hónapokig könyörögtem a forgalmiért, a motort már szétszedtem, mert papír nélkül csak alkatrésznek jó, végül a motort egy barátomnak adtam. Aztán egyszer megkaptam a forgalmit, továbbadtam a barátnak aki mivel névegyezés volt bevitte a régi forgalmit adatfelvételezésre, így a forgalmi szerint 3 évesen vette a motort.
Ez a vidéki helyzet...
Három hónapi a lopott moci kőröző listán van, három évig pedeig nyilvántartják mint lopottat. Ha jól emlékszem. A BMtől lehetne lekérni a dolgot, de nem hiszem, hogy csak úgy kiadják. Eredet vizsgára kellene a mocit vinni, de ezt meg úgy tudom, csak a tulaj teheti meg, más esetleg meghatalmazással.Ráadásul az eredet vizsga drága. Mondjuk kérhetsz gyanús esetben a tulaj költségére mobil eredet vizsgálatot, aztán akkor veszed meg a mocit, fizeted ki a vizsgálatot, ha megvan a papír.Ha az eladó nem megy ebbe bele, akkor legalábbis gyanús a dolog.Ha az eredet vizsgálat eredménye szerint a motor nem szerepel az adat bázisban, akkor lehet, hogy nem lopott, de ne vedd meg, mert nem lehet majd forgalomba helyezni, legalábbis normális áron, elgogadható utánna rohangálással nem.
Kapsz szép új forgalmit és új törzskönyvet az eredetvizsga és biztikötés, valamint illetékfizetés után.
A régit majd jól elveszik, hiába új .
És azt honnan lehet tudni,hogy lopott e egy motor? Valahol ki lehet ezt kerestetni?
Nem azt mondom, hogy nem fordul elő valóban eltünt forgalmis moci, csak azt, hogy nagyságrendekkel több motort lopnak el, mint amennyinek elvesznek a papírjai az idők folyamán, és a tulaj tényleg nem veszi a fáradságot az eladás előtti rendezésre. Tehát így jóval nagyobb az esély a lopotra mint a legálisra .Tehát mondhatjuk azt, hogy azért vettük meg a mocit papírok nélkül, mert abban bíztunk, hogy az egytizednél is kissebb esély jön be, és a motorunk becsületes úton jutott hozzánk. Pedig a valóságban ez csak a lelkismeretünk megnyugtatása, hiszen nagyobb eséllyel lopott, és a mi nyereségünk a vásárlásnál valakinek a kárára történik.Ez nem jóhiszeműség kérdése, hanem a valószínűségek felmérése a lopási statisztikák alapján.A csempészett cuccokkal szemben nincs akkora fentartásom, az állam úgyis akkor pénzt vasal ki az adózókból, amennyit éppen mer,ha kevesebb a bevétele, akkor nem az adó nő ezért, hanem kevesebbet tudnak a fejesek elemelni. Az ilyen államtól lopni nem is akkora bűn.A csempészett cuccokkal csak az a baj, hogy lehetetlen legalizálni.
Legyünk jóhiszeműek: előfordulhat, hogy valaki 20 vagy 30 éve kivonatott egy pannoniát, leadta a rendszámot, a vágott sarkú forgalmi könyvet meg ide rakta, oda rakta, végül aztán úgy elrakta, hogy nem is találja. Ha az illetőnek véletlenül nincs egy fotója a motorról hátulról, amiről a rendszám leolvasható, akkor nagyon valószinű, hogy több évtized távlatából nem is fog rá visszaemlékezni (én legalábbis a 98-ban eladott kocsim rendszámára sem emlékszem), és ezért nem is tudja a papirokat pótolni. Az én ismeretségi körömben is volt ilyen eset, végülis csak nagy nehezen, a család összeköttetéseit kihasználva sikerült kideriteni a dolgokat a kivonás évszáma alapján. Szóval elvileg elképzelhető, hogy egy MZ Trophy vagy Pannónia vagy efféle gyakori darab esetében tényleg őshonos magyar jármű, és sok utánjárással ki lehet bogozni a dolgokat, de ez esetben a műveleti sorrend a következő: 1) papirokat rendezni 2) csak utána kifizetni. Különben szivás lehet a vége. Pl. a papirok nélkül kinált Uralok és Simson AWO-k közül nagyon sokat csempésztek be Romániából, ahhoz, hogy forgalomba állitható legyen, pótoltatni kell a román papirokat, szerződni a román tulajjal, visszacsempészni és vámkezeltetni a masinát, veteránvizsgáztatni (mert a nélkül nem lehet ilyen öreg holmit forgalomba helyezni), és utána lesz csak rajta magyar rendszám. Még ha minden flottul megy, akkor is sok. :-(
Kössz szépen,télleg gázos így venni cuccot. Inkább ezt a biznisz kihagyom. Köszi mégeccer!
Hali! Lenne egy kérdésem.Lehendő motorkerékpáromnak új forgalmi engedélye van. Ezt átíratáskor cserélni kell vagy marad a régi?
Ez a papírok nélküli motortéma is sűrűn jön elő. Nem ártana talán valami külön pontban feltenni az ehhez kapcsolódó dolgokat. Én mint olyan ember, akitől már loptak el motort, különösen érzékeny vagyok a témára. Szerintem nem csak hogy lehet lopott vagy csempészett a papírok nélküli motor, hanem szinte biztosan az. Ritka az olyan örökösödés, amikor a papírok eltünnek, az eredeti tulaj pedig ha elhagyja a papírokat , pótolja, mert ha papírokkal adja el, jobban jár anyagilag.Ne higyjünk az olyan szövegnek, hogy "nem foglalkozom vele, azért nem járok utánna". Pár tízezer forint mindenkit érdekel.Az a szöveg is sántit, hogy az eladónál valaki otthagyta fizetés fejében , papírok nélkül. Ez lehet igaz, de akkor az otthagyó lopta a mocit, vagy akitől ő vette.Ha az emberek nem vennének papír nélküli járművet, akkor csökkene a tolvajok pofátlansága, mert kevésbé érné meg nekik . Hazánkban szerintem nem csak a rendőrség tunyasága miatt annyi a lopás, hanem azért is, mert a nép szereti az olcsó cuccot megvenni akkor is, ha sejti hogy lopott. Az a fő, hogy ők jól járjanak...
Mégsem értesz: ha a motorról csak egy adásvételid van, nagyjából egy kitörlésre elég. Rendelkezned kell az érvénytelenitett forgalmi engedéllyel, vagy a belügyminisztérium archivumából kikért igazolással. De ez utóbbi kikéréséhez tudnod kell a régi rendszámát, márpedig hajdanában az volt a szokás, hogy amikor valamit kivontak, akkor a rendszámot leadták a rendőrségen. De ha a tieden netán mégis van valami, könnyen megeshet, hogy ha kikéred a papirokat, kiderül, hogy az valami teljesen más motornak a rendszáma volt, amit csak azért ilyesztettek rá, hogy rádsózhassák a cuccot, illetve ha rá is való, megeshet, hogy nem az a személy volt a tulaj, akitől vetted, és ha elmész a tulaj cimére hogy egyeztess, kiderül, hogy húsz éve elköltözött, vagy idén töltené a 120. életévét.
Ne vegyél papirok nélküli motort ismeretlentől, akármilyen csábitó is az ajánlat! Hacsak bontásra nem. Bontásra nyugodtan megveheted, már persze ha van értelme elbontani, és nem egy rozsdás undormány az egész beállt blokkal. Egyébként viszont rendezze el a papirokat, és akkor szóljon. Ki tudja, lehet hogy lopott, vagy úgy csempészték be az országba... de a legjobb esetben is sherlock holmes-kodnod kell.
Értelek. Viszont,ha a mociról semmi egyéb papír nincs,csak egy adásvételi(az előző gazdája nem tudja hol vannak a papírjai),akkor le lehet papíroztatni? Milyen papíroknak kéne lennie forgalomból véglegesen kivont motornak?
Ha "pl. elvesztek" akkor a gazdája szépen beslattyog az ocsmányirodába, bemondja a rendszámot meg bedugja a személyijét, és pótoltatja az iratokat.
Ha viszont a jármű nem szerepel a hatósági nyilvántartásban, akkor származási igazolás nélkül nem is fog. NEM ÁLLITANAK KI BEMONDÁSRA FORGALMIT!
Lenne még egy kérdésem. Mit kell akkor csinálni,ha veszek egy motort,aminek nincsenek papírjai? Mert pl elvesztek. Le lehet hivatalosan papírozni?
Ha a kivonás nem bontási igazolással történt, akkor igen.
Sziasztok!
Egy számomra nagy jelentőséggel bíró kérdésre szeretnék választ kapni. Ha egy motor véglegesen ki lett vonva a forgalomból,akkor forgalomba lehet helyezni újból?
Nekem is elloptak annó egy 1964 kék T5 pancsit két hónap mulva lezárták a nyomozást azóta sincs meg a motorom:(
igen, át kell iratnod, és utána max. fél évre kivonathatod ideiglenesen. Határozatlan idejű ideiglenes kivonás már nincs. :-(
Köszi, hivatalos vizsgabázisra viszem, akkor a 3-4 ezer forint lesz várhatóan a díj. Nem baj ha szigorú.:)
A mozaik utcában kb 3-4 ezer forint, igaz, ott általában szigorúbb. az autóklubnál 7-8 ezer forint, ott nekem a világító dolgokat és a két féket nézték meg padon. A kisebb műhelyekben pedig ennél is több lehet, igaz, ott már van olyan, hogy a motor sem kell hozzá :)
Hali!
Meg tudná nekem mondani valaki, mennyit kóstál most a motorok műszaki vizsgája?
Urak!
A héten Magyarországon is felütötte fejét az amitől minden
veterános a legjobban fél.Motorokat loptak el egy veterános
társunktól szerdán éjszaka. Fehér Miklóstól Egerbaktáról a
következő mocikat és alkatrészeit vitték el:
Tipus alvázszám motorszám
vázon tal. rendszám
Zündapp K800 271332 946355
NF5470
BSA Sloper J7 1263
BSA Sloper nincs adat
Matchless G9 30415 55/G9 26018
Segítsünk, hogy többet ilyen ne fordulhasson elő és a
tettesek megkapják amit érdemelnek.
SZIASZTOK!Lenne egy nagy kérdésem!??Még pedig...lenne egy motor,de üzemképtelenül(szelephimbák eltörtek...és megbántották de nagyon a dugót is...)műszaki lejárt.Ha én ezt a motort megvenném akkor kivonathatom-tattatom ideiglenesen a forgalomból?És ehhet át kell írattatnom motort így is?Még mielőtt kivonatnám a forgalomból?Várom a válaszokat...Kösy!
Sziasztok!
Egy számomra nagy jelentőséggel bíró kérdésre szeretnék választ kapni. Ha egy motor véglegesen ki lett vonva a forgalomból,akkor forgalomba lehet helyezni újból?
Valami ilyesmi. Addig kavarták a kártyákat, amig az jött ki belőle, hogy az átalakitás nyilvántartásba vétele (regisztrálása) is regadóköteles, mert az átalakitott jármű első műszakija az újboli forgalomba helyezésnek minősül.
Amúgy meg sose szerették különösebben az átalakitott járműveket, az a rögeszméjük, hogy az átalakitas az szükségszerűen szakszerűtlen, tehát veszélyes is. Azért találták ki ezt az egész engedélyeztetési procedúrát. De még igy sem szeretnek bibelődni vele, mert egy csomó adminisztráció, meg minden. Úgyhogy inkább olyanra csinálják a rendeleteket, hogy minél kevésbé legyen kedve bárkinek is átalakitgatni.
Tehát ha van egy motorom, frankón a nevemen, és használom rendesen. Ősszel jön az isteni szikra, vastagabb hátsó kell, meg jobb fékek; szerzek rá átépítési engedélyt(vázátalakítás, hogy beférjen az irgalmatlan vastag trendi Avon), igazolom a beépített alkatrészek származását, leműszakiztatom és befizetem a regadót?
Mert az rendben van, ha nagyobb hengerűrtartalmű blokkot építek be, akkor ki kell fizetni a regadóik közötti különbséget.
És miért kell átirási dijat fizetni, és mi kerül 8e Ft-ba egy forgalmi kiállitasan, ami nyomdatechniklailag a 200 Ft-s bankó szinvonalát sem üti meg, és lehetne még hosszan sorolni a kérdéseket. Nem tudom! De kell. Talán hogy legyen mit az alvállalkozói piramissal elsikkasztani. :-(
Ha megvan a vámpapirja meg a külföldi forgalmija, akkor ki ne dobd! Azzal már lehet valamit kezdeni, ha máshogy nem, egy "papirok nélkül" alkatrészeivel visszaalakitva veteránként forgalomba állhat, és utána megint átépülhet. De az is lehet, hogy hamarosan eltörlik itten az euro-2 alatti használt járművek forgalomba helyezésének tilalmát, merthogy brüsszel máris tajtékzik, és az utolsó felszólitast küldte ez ügyben a kormányunknak. Szoval szerintem még tárold egy kicsit.
Miért kell regadót fizetni?
Most igy hirtelen nem tudom, www.kff.hu
Szakértői ? Nem elég a tervezői névjegyzék ?
Hali! Haver gondolta ha így nem lehet vele mit csinálni akkor a blokk ki a többi a méh-telep! CSak a blokk lenne felhasználva! NEM csmpészárú egy legálisan behozott gép.
Az építés szóról gondoltam, hogy összeépíteni akar. Igazad van, a veterán is engedélyezett az összeépítésnél, hiszen az a kritérium, hogy kereskedelemben ne legyen kapható abban az esetben is fennál eléggé. A paírok nélküli gépeket egyébbként jó hogy nem lehet forgalomba helyezni.Így is magas a lopások száma, ha még több pénzt kapnának a tolvajok, mert valódi forgalmival ellátva árulhatnák a szajrét, talán még aktívabbak lennének.Nem véletlen, hogy a robogókat jobban lopják.
Nem, az, amiről te beszélsz, az az összeépités, amikor alkatrészekből előáll valami csettegő. Az átalakitás egy másik történet, mondjuk amikor trabantból kabriót csinálnak és fiat motort tesznek bele. Ezt lehet minden különösebb indoklás nélkül, csak megfelelően dokumentálni kell, no meg persze lefizetni az összes sápot.
Egyébként az összeépitésnél veterán jármű összeépitése is engedélyezett, de nyilván a papirok nélküli ural esetében ez nem sokat segit, mert valóban igazolni kell a fődarabok eredetét. A "papirok nélkül" tip gépeket süssék meg a tulajdonosaik, ma Magyarországon nem lehet ezeket üzembe helyezni, és soha nem is lehet majd. Esetleg ha majd a brüsszeli seggfejek elérik végre, hogy a kormányunk törölje el az áruk szabad áramlásának akadályát, és majd forgalomba lehet helyezni regdij nélkül az eu tagországból származó tragacsokat, és közben Románia csatlakozik az Eu-hoz, akkor majd onnan lehet behozni román papiros uralt és arra kérni magyar rendszámot. De a "papirok nélkül" csempészárukkal tuti hogy soha semmit nem lehet majd kezdeni, legfeljebb ha nagyon jó állapotú, esetleg meg lehet venni bontásra.
Én itt a hátérben egy trükköt sejtek. Valaki így akar egy papír nélküli Uralt forgalmiztatni!:))
Nos, az átépítésnek van még pár kikötése: Csak olyan motor építhető, amilyenhez hasonló nincs a kereskedelemben. A beépített fődarabok eredetét igazolni kel.Ha nem boltiak, hanem bontottak, akkor a bontási papírját annak a jószágnak, amiből származik.
átalakitási engedélyt kell kérni rá, szakértői cimjegyzékben szereplő közlekedésgépész által szignált tervdokumentációval, no és persze regisztrációs adót is kell fizetni.
De ha megelégedsz holmi tank, nyereg és sárhányócserékkel, akkor fapofával besétálhatsz a műszakira, nem nagyon szokta őket érdekelni, ha ezek a dolgok nem eredetiek.
A harmadik lehetőség: "levelező tagozat"
Hali! Kérdésem hogy lehetne leműszakiztatni egy épített motort? A donor egy Ural lenne!
Attól függ, hová mész. A közlekedésfelügyeleten megúszod 4 pénzből, de vannak olyan arcok, akik 14-ért vizsgáztatnak.
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy pontosan mennyibe kerül most egy 250 -es etz műszali vizsgadíja?
köszi és üdv,
Paarati.
Hali! Én kihelyezett műszakin voltam tavaly őszön a 634-el 8000Ft-kértek! Igaz csak a forgalmit kérték el rá se néztek a motorra!
Úgy látszik, nem mindegy hova visszük a jószágot. Én Budapesten, a XIX. kerben A Vasgereben utcában A várakozás közben megivott üdítőkkel együtt is kijöttem négyezerből a 634 esemmel. Igaz, nem volt benne az index törési plussz szolgáltatás. Biztosan az a drága.:))) Komolyra fordítva, nem értem ezt az árkülönbséget.Talán abból fakad, hogy nem az útfelgyületnél voltál vizsgázni.
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|