:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
A rendelet a motorkerékpár segédmotorkerékpárrá való átalakítását tiltja. Itt viszont átalakításról szó sincs, a swalbi úgy ahogy van, megfelel a rendeletben definiált segédmotorkerékpár fogalmának, tehát az eljárás amiről szó van: segédmotoros kerékpár ismételt forgalomba helyezése. Ennek pedig a tudomány mai állása szerint semmi adminisztratív akadálya nincsen.
Miután pont ezt tiltja a KöHÉM rendelet, csodálkoznék, ha a rendelet betartatásán fáradozó , és azt számonkérő hatóság , a FKF hivatalos vizsgabiztosai , egy magyarországon már motorkerékpárként forgalomba helyezett Simsont , a jogszabály ellenére , csak úgy átminősítenének, segédmotorrá. Szóval , ezt a lehetőséget én inkább kizárnám.
Saját szakállára viszont bárki használhatja segédmotor biztosítással, akkor is, ha nincs benne azonosító jel.Mindaddig, amíg nem okoz káreseményt,vagy balesetet, és nem rendeli be a biztosító, vagy a műszaki szakértő a járművet. Ekkor derül ki, hogy a biztosítás nem érvényes, és a segédmotor vezetői engedély sem, erre a bizonyos motorkerékpárra.
Ebből egyenesen az következik, hogy jogosítvány, és kötelező biztosítás nélkül vezette járművét a balesetet okozó, vagy , rosszabb esetben, az elkövető.
Cirka ennyi a kockázat, a többit a maga bőrére eldönti az érdekelt.....
Elektromos? Nekem robbanómotoros 50-es rollerom van. Vakargattam is a fejem, mit mondok a rend őrének, ha megkérdezi miért nincs rajtam sisak?
És mostmár a bicajokra szerelt motorral üzemelő bicajok is csak kerékpárok.Az elektromos rollerről nem is beszélve...
Annak idején valóban így volt. De most már a négy kerekű, 400cc-s dízelmotorral szerelt Axiam kisautó is mehet hivatalosan segédmotorként, nemhogy egy swalbi.
Annak idején azért rendszámozták fel őket, mert segédmotorkerékpár egyik kritériuma volt, hogy kerékpárként is üzemeljen, tehát tekerős pedálnak kellett rajta lennie.
Mivel a Schwalbe, Star, Balkan, stb. ezt a kritériumot nem elégítette ki, csak motorkerékpárként lehetett forgalomba helyezni.
Később, mikor a szabályok változtak, akinek nem volt fontos az utas szállítása, levette róla a rendszámot és használta mopedként, mert így olcsóbb volt az üzemeltetése és megszűnt a műszaki vizsgáztatás kötelezettsége. Amikor az S50-esek jöttek, azokat már így is, úgy is forgalomba lehetett helyezni.
Ha történelmileg megnézed, a segédmotoros kerékpár, az bizony kerékpárra szerelt segédmotor (Dongó, HMW, Mosquito, stb).
viszont a swalbi alapból megfelel az smk kategória összes követelményének, tehát nem kell "csinálni", úgy ahogy van, belecsapják az SM-50-et a Mozaikban. Én olyan személyt ismerek, aki ezt fapofával előadta annó: vett egy rendszámos swalbit, de kibukdácsolt a motoros vizsgán, és végül idegi alapon forgalomba helyezte mint smk-t.
Csak azért rendszámozták föl őket hajdan, hogy lehessen velük utasozni. De ki akar manapság utasozni egy swalbival?
A másik apróság, a KöHÉM rendelet szerint motorkerékpárból nem lehet segédmotort csinálni.Akkor sem, ha ugyanaz létezik sm. kategóriában is.
Nyilván a forgalmis Simsonban nincs sm. azonosítási jel ( 50 cm3 ) tehát jogilag nem is segédmotor. Valamint nem is válhat azzá.
Persze, a jogszabályokat és törvényeket semmibe véve mindent lehet,vállalva annak esetleges kockázatát, de nem vagyok benne biztos, hogy ennek a kivitelezésére irányult a kérdés.
A Simsonhoz meg annyi hogy vond ki a forgalomból!
Csinálj egy rokonnal adásvételi vidd be a niztosítóhoz és már kész!
Igaz ekor már mint smkp használhatod tovább!
Hali! Egy olyan gondom lenne hogy el van csavarodva a váz az ETZ-n és lenne hozzá új de van benne szám! Szerintem a KPM-nél kell átépítési engedélyt kérni. Ezenkívűl mit kell még valami?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Inkább te olvasd el szótagolva az előzményt, amire reagáltam.
Hiszed vagy nem, rendszámos ötven köbcentis Simsonon vizsgáztam 1977-ben motorkerékpár vagyis korlátlan A kategóriában.
"33 éves Schwalbém 1980 óta a garázsban áll.
Most elő akarom szedni, kötni rá kötelezőt. Azt mondták csak akkor lehet, ha befizetem az elmaradt 25 évi kötelezőt.
Vagy csaljak és paíron adjam el, majd vásároljam vissza. Ha van friss adásvételim akkor megköthetem. Igaz, hogy
megvan a szürke forgalmim is.
sorszám: 1634(előzmény: Zapkorte, 2006-08-27 08:19:53)
Szépen, szótagolva olvasd el : Nem minden ötven köbcentis Simson segédmotor, a tárgyban szereplő sem, mert a fent idézettek szerint szürke forgalmija van.
Ha nem akarod átiratni, meg forgalomba helyezni, akkor gyakorlatilag csak alkatrésznek, vagy kiállítási darabnak jó.
Nincs semmi teendő, áll a garázsodban, és kész.
Szótagolom, jó? S-I-M-S-O-N. Vagyis segédmotor. Arra edig mindaz nincs, amit mondsz - hacsak nem akar vele utasozni, mert akkor kell a forgalmi, és akkor, mint írtam, tényleg nem jó megfejtés.
De egy smk-val nyugodtan elő lehet adni, mi is előadtuk a fater robogójával, betolta friss dátumos szerződést a biztosítóba, hogy "ezt kérem most vettem", és simán benyelték.
Miután szürke forgalmis, és motorkerékpárként kezelendő, adásvétel esetén az előbbiekben felsorolt költségekkel kell számolni.
Ha az eredeti tulaj helyezi ismét forgalomba, annyi a kitétel, hogy ugyanannál a biztosítónál lehet csak kötni rá kötelezőt, ahol a szerződés díj nem fizetése miatt megszűnt. Itt kell egyösszegben rendezni az egyévi hátralékot is.
Egy szóban forgó jármű egy Simson!
Urak vettem egy P10-et, de nem akarom átiratni, forgalomba helyezni. Mi a megoldás?
Ezt a marhaságot valamelyik biztosítónál mondták? Akkor jól át akartak vágni, semmit sem kell fizetned visszamenőleg.
Ezt jól kitaláltad,ennyiért már egy csini örömlány is többször szolgáltat :-)
Ha eladja egy családtagjának , akkor új törzskönyv és forgalmi kell, biztosítás, eredetvizsgálat és átírási illeték, ha pedig visszavásárolja, mégegyszer ugyanez.A megoldás egyszerű, de korántsem nagyszerű :-)) Elég költséges 5 perc...
Hülyeséget mondanak, a rendelet szerint maximum egy évi elmaradt dijat követelhetnek tőled.
De ha nagyon fafejűek, legegyszerűbb, ha eladod valamelyik családtagodnak, aztán 5 perc múlv megveszed tőle, és bekaphatják. No persze ez csak akkor működik, ha nem rendszámmal akarod továbbhasználni. Ha utasozni akarsz, akkor keresd elő a kötelező biztosításról szóló rendeletet a jogtárból, és dugd a biztosítós orra alá, ott van benne: max plusz egy évet kérhet.
És megadták az én számlaszámomat ? :D
1980-ban még a benzin árába volt beépítve a biztosítás, úgyhogy légyszíves 1991 július 01-ig terjedően a jellemző futásteljesítménynek megfelelő mennyiségű benzin árát is fizesd be rá :D
33 éves Schwalbém 1980 óta a garázsban áll.
Most elő akarom szedni, kötni rá kötelezőt. Azt mondták csak akkor lehet, ha befizetem az elmaradt 25 évi kötelezőt.
Vagy csaljak és paíron adjam el, majd vásároljam vissza. Ha van friss adásvételim akkor megköthetem. Igaz, hogy megvan a szürke forgalmim is.
kapaszkodj: veteránra is kell biztositást fizetni.
Sziasztok!
Nem tudja valaki véletlenül, hogy a Pancsi T5 -re kell még biztosítást fizetni, vagy elmegy már veteránnak?
Köszi előre is a válaszokat!
Vince
Nekem a mozaikban a jawamnak a fékpadon ragadt be a hátsó fékbovdenje. Na, gondoltam, a kurva anyádat, hogy még egy fékezést nem birtál ki... aztán végülis nagy cöcögve átengedték azzal, hogy vegyek WD-40-et a MOL kútnál és fújjam be vele, mielőtt haza indulok.
Ezek már csak ilyenek.
Nekem az volt az alapvető gondom, ahogy már írtam, hogy csak eltolni bírtam a friss vizsgás patent motort, mert nem volt hajlandó beindulni. A főszaki még segített is csinálni ezt-azt, ám a hatás nulla volt. a vizsgabiztos meg poénkodott, hogy le lehet szedni azt a matricát... Hazaérve, elfáradva, végül rájöttem a hibára, elszállt a gyújtótrafó. Gyanakodni kezdtem -erről érdeklődtem a másik topikban-, ugyanis a szaki mondta, hogy beálltak vele, akkor nem volt gond, majd valószínűleg rossz állásban hagyták a kapcsolót, de sebaj feltöltötték az akkut. Az jutott eszembe, hogy az akkut nem vették ki, a sarukat nem szedték le róla, így akár -ha a kulcs rossz állásban maradt továbbra is, akkor mehetett tönkre a cucc.Már mindegy, csak tanulságos a dolog.Mellesleg baromi égő volt a dolog, több szaki gúnyosan somolygott.
Szerintem maximálisan attól függ, hogy ki van műszakban. Az egyik engedékeny, a másik beleszarik az egészbe, a harmadik a markát tartja, de a legrosszabb a negyedik: a lelkiismeretes, aki szent meggyőződéssel hiszi, hogy az indexbúra fakulásánák idejekorán való felismerésével vagy a motorolaj szivárgások megkeresésével szörnyű közúti tragédiákat előzhet meg. :-(
és mielőtt bárki azt mondaná, hogy a szigor jó dolog, a mellettem lévő állásban a csókos 9 darab vérestorkú romhalmazt tolt át, közte életveszélyesen átépitett motort szeszélyesen működő indexkszel, rohadó ford oriont, aminek a füstjétől nem láttam be az aknához, és aminek a küszöbéről a tulaj a beállás előtt dörzsölte le a rozsda nagyját csiszolópapirral, és olyan dacia tlx kombit, ami a fékpad közepén rohadt le, és amit 10 perc alatt sikerült ujra beinditani, és a szakik segitettek megszerelni. és mind csont nélkül ment át, pedig a dácsián pl a féklámpa búrája olyan sárga volt, amivel nálam az index sem ment át.
Én is az autóklubhoz vittem a motort, 250-es etz-t, normálisak voltak, árban ugyanennyi minusz a klubtagságiból adódó kedvezményem. minden oké volt. bő félóra alatt megvolt az egész.
ezzel szemben tegnap elvittem a 12 éves csacsi-ragyi autómat, amit folyamatosan karbantartok, szervizeltetek és szervizelek. már a zöldkártyán hümmögtek, hogy 'nehezen indul be a katalizátor', holott az zöldkártyán és legutóbbi átvizsgáláson hüledeztek, hogy ennyire jó állapotban hogy lehet (akkor bőven megugrotta), majd amikor kérdeztem, hogy végül akkor jó e vagy sem, azt mondta, hogy 'elintézte végül', majd hosszasan köhögött, és húzta a percet, némi jattra várva. én meg dugtam egy rükit, és kijöttem az állásból.
a műszakin meg először belekötött, hogy nem elég sárga az index(!) égője, cseréljem ki most. mindent megnéztek, látszott, hogy átszólt nekik a zöldkártyás szaki, hogy 'találjanak valamit'. aztán a fékpadon 'szerencsére' volt némi eltérés a két hátsó kerékfék között, igy aztán megalapozott érvekkel dobtak ki. ez önmagában nem lenne gond, sőt, örülök, hogy kiderült, de szinte úgy bántak velem, mint egy bűnözővel, aki tömegpusztitó fegyverrel közlekedik. hol a pékbe tudjam meg, hogy nem tökéletes a hátsófék, ha nem a fékpadon? mivel a fékhatás négyötödét amúgy is az első tárcsafékek adják, bevallom nem tűnt fel.
de mindegy is. a féket megcsináltattam, és vettem az autósboltban négy sárgásbarna izzót az indexekbe. :) hétfőn megyek megint, még a rendszámtábla-világitást kicseréltem, mert az egyik izzó halványabb volt a másiknál :)))
Én lementettem a bélyegeket az engedélyről, aztán elment még vele a kocsim is vizsgázni, aztán megint lementettem, és végül visszaváltottam az illetékhivatalban. :-) Persze most már nincs bélyeg... de az elmúlt évben 20.000km alatt kétszer szedtek ki közúti ellenőrzésre, szóval szvsz. nem egy nagy riszkir.
Ezt én is kiválóan tudom, csak ha a műszakid már lejárt, az útvonal engedély 2000-be kerül, a vizsgára meg rámegy egy fél (ha nem egy egész) napod, persze csak akkor, ha kaptál időpontot,akkor már nem olyan vészes az ár.
A Duna túlsó oldalán ugyanilyen korrekt vizsga fele ennyibe kerül a KF-nél.
Urak, hátha érdekel valakit vizsga témában: Újpesten a Megyeri úton van az autóklubnak egy vizsgahelye, ahol korrekt körülmények között (fékpad, miegyéb) vizsgáztatják a motorokat. Nekem a 250-es etz 8424 ft-ba került. Korrektek, normálisak. Az már más kérdés, hogy elmenni nem tudtam a helyszínről, csak eltolni a sárkányt, mert a gyújtótrafó megadta magát. Szerencsére csak két utcára lakom onnan, ám így is leizzadtam.Ettől a vizsga még korrekt volt.
Picit távolabbi, de az is má 24 éves volt idén..
Mellesleg Jawa-val is be van tervezve a jövőre nézve...
Az szép teljesítmény.. Jawa-val, vagy a távolabbi keletivel?
Szájhősködik a tököm.Horvátországból /Pula/ egy nap alatt hazatekertem, az fárasztó volt.
Mit csipogsz kicsirigó??:))Veled se megyek túrázni..Vinnyogsz itt apróságok miatt..:)))
Na ne szájhősködjünk, hol mész te 700km-et egy nap alatt? Ember, az 8-9 óra lenne megállás nélkül! Na persze nem éjjel... de ki a fene motorozik éjjel, amikor a sok vakitó vakegér után másodpercekig káprázik a szemed, és közben lemész az útról? Kocsin is gáz, de motoron...?!
Fenéket..A napi 650-700km a fárasztó....250et még éjjel is lenyomok bármikor szívesen..:)))
Na persze, a papirokat rendben kell tartani, de ez nem ugyanazt jelenti, hogy a nevedre is iratod. Egy csomó ember gondtalanul járkál külföldre járművekkel, amelyek ilyen-olyan lizingbankok tulajdonában vannak, oszt mindez a világon senkit nem zavar. Én sem vettem volna a nevemre a suzukit, ha az eladó ezt meg nem követelte volna. Viszont elég olcsón vettem ahhoz, hogy még igy is megérje. ;-)
Épp most voltam, két hete Babócsán. :-p (Bár hozzá kell tegyem, hogy rájöttem, hogy a napi 260 km egy motor nyergében elég fárasztó.)
Elhiszem, de én biztosan nem mernék addig elindulni sehova, míg papírügyileg nincs rendben a gép, pláne nem külföldre.
A műszaki állapot persze ugyanúgy fontos.
Szerintem ennek is megvan a maga rendje, előbb gatyába rázom a gépet minden szempontból, aztán jöhet a túrázás. A kettő nem összemérhető.
Én is irigykedve olvasom a beszámolókat, útleírásokat, azonban sajnos még nem tartok ott; a papírok már rendben, műszaki is van már, de még egykét dolgot rendbe kell tenni.
Mindazonáltal én is felháborítóan magasnak tartom az illetékeket, díjakat, és a papírmennyiséget is.
Ha régen vette, nincs törzskönyv. Csak ha harmonika módra kihajtható forgalmija van.
Szerszámkészlet és pumpa járna még hozzá, de általában rég elveszett már ezekből.
Ja,télleg! Mit kell kapnom a géphez? Mert törzskönyvről egy szót enm szólt az eladó,csak forgalmiról,renszámról,meg adásvételiről... Kéne még vmit hozzá kapnom?
Hidd el, hogy egy Bp-Trieszt oda-vissza túra a vadregényes Szlovéniai hegyeken át sokkal nagyobb élmény, mint kitömni a magyar állam feneketlen zsebét. (Csak azért, mert ez pontosan 1200km.)
Márpedig tényleg nincs annál jobb érzés ebben a tárgykörben, mint amikor legálisan a nevedre veszed az áhított vasat, és végre érvényes papírokkal hajtod. Komolyan, remek érzés volt, pedig a világon semmi nem történt, csak a hat-nyolc papír kombinált bemutatása, két-három csekk befizetése után kaptam végre egy forgalmit, amiben az én nevem van, ráadásul műszaki is van a gépen.
Mondjuk ez nekem fontos, én a sarokig sem merészkednék papírok nélkül, ennek ellenére kénytelen voltam hetekig cselezni éjjel, belső sávban, kis utcákban, tökön-babon át :)
Hagymár szerencsétlent!!Elveszed a kedvét az élettől is a pesszimista hozzáállásoddal...:)
Ha elkéred tőle a törzskönyvet meg esetleg egy adásvételi szerződést dátum nélkül, akkor nem nagyon tud kisemmizni. De nem is hiszem, hogy egy 50e-s jawaval cigányozna valaki, ez már az a kategória, aki örül, hogy megszabadult tőle, és sose lássa viszont.
No persze azt csinálsz, amit akarsz. Én nem biztos, hogy betolnék 25-30e Ft-t az ocsmányirodába csak azért, hogy a nevemre vakarják a cuccot. Annyiból min 1200km-et lehet motorzani egy jawaval!
Azt lehet,hogy meg tudnám dumálni,csak az a baj,hogy én őt nem ismerem,és nem akarom,hogy esetleg kisemmizzenek.
Ha meg tudod dumálni a fickó agyát, hogy a nevén maradhasson, és téged üzembentartónak irassatok be a forgalmiba (úgy, ahogy a lizingautókat szokás), akkor kb. 6e plusz a biztositás meg a vizsgadij. De nem mindenki megy bele.
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|