:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Bizony, de nem a hatóságnak fog pénzbe kerülni, hanem a regisztrálásra kötelezettnek.
Természetesen pénzre van szüksége az államnak.
Ha nincs bizonyítékod arra, hogy jogosan, legálisan birtokolsz egy regisztrációra kötelezett járművet, akkor valószínűsítem, hogy nem is fogod tudni regisztráltatni. Erre az esetre is céloztam a sufniporfogóval...
Lehet, hogy épp most nem lesz igazam, de mi van, ha mégis? A logika szerint nem kalkulálok rosszul.Szerinted?
Ha véglegesen kivonták, de nem bontási igazolással, akkor nincs akadálya az ismételt forgalomba helyezésnek.
2.15 Véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezése, amennyiben a kivonás nem bontási igazolással történt
Az eljáráshoz az ügyfél által bemutatandó okmányok, nyomtatványok:
· Az okmányirodában kitöltött nyomtatvány
· A járműhöz kiadott érvénytelenített új típusú forgalmi engedély és törzskönyv, vagy a csonkolással érvénytelenített régi típusú forgalmi engedély
· A forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő összegről feladóvevény
· Az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény
· A rendszámtábla árának befizetését igazoló postai feladóvevény
· A közlekedési hatóság által kiállított Műszaki adatlap
· Az előzetes eredetellenőrzés során kiállított jármű kísérőlap tulajdonosváltás esetén
· A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását igazoló kötvény vagy fedezetigazolás
· Az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.
Csak akkor csinálnának ilyet, ha abból bevételt szeretnének, gyanítom többe kerülne a leves, mint a hús, ha hatósági jelzéssel akarnának ellátni minden smk-t.
Egyébként saját érdekünk lenne az azonosítás, talán kicsit megnehezítené a tolvajok életét, viszont mi alapján állítanának ki bármilyen okmányt mondjuk az én 1962-es évjáratú Jawa 50 Typ 555 motoromra, hol a bizonyíték, hogy legálisan van nálam?
A rendőr okosodik. Amit nem tud bizonyítani, abba nem bonyolódik bele.
Lusta rendőr is van, aki akkor is cigizik, ha a szabálysértésre lenne tanú, és intézkedhetne.Azért ne általánosítsunk, gondoljunk arra is, hogy pl. az új söprű jól söpör. Vagy aznap bal lábbal kelt rendünk őre, és jólesik neki, ha inkább kötözködik.
A jelzés ma még nem érdekes, de elég egy parancs, hogy holnaptól az legyen.
A hatósági jel megléte viszont gyanítom, szükséges lesz a segédmotorok regisztrálásához, rendszámmal történő ellátásához.
Ezen túlmenően, szerintem rengeteg nem legális "robogóból" lesz sufniporfogó . Úgyhogy, akinek sumákolt vacka van, jobb ha szabadul tőle, amíg ér valamit.
Ismétlem önmagam, mert ezt nem reagáltam újra le :
"Hivatkozol arra, hogy mkp-ból nem lehet smk-t átalakítani, de közben nem veszel tudomást az átalakítás definíciójáról,"
Motorkerékpárból nem csak azért nem lehet segédmotort csinálni, mert átalakítás szükséges hozzá,
elsődlegesen azért nem, mert a jármű fajtája változna meg motorkerékpárról segédmotorra.
A járműfajta megváltoztatása az, ami nem lehetséges.
A közlekedési hatóság szakembere pedig ugyanezzel érvelt.
Majd hétfőn, ha felhívod, neked is elmondja.
Amúgy természetesen a vonatkozó részeket ragadtam ki a jogszabályból, gondolom, a lényegi részt, gondolom, litániára senki nem kiváncsi.
Arról híres a magyar rendőrség... Tegnap a Szerencs utca - M3-as kereszteződésében két rendőr szeme láttára ketten mentek át piroson, egy autó balra bekanyarodott az M3-asról, egy pedig beállt a Szerencs utcai sor elé. Elfordultak, és szívták tovább a cigarettájukat. A kutyát sem fogja érdekelni a jelzés, ha meg is állítanak, az azért lesz, mert kíváncsiak a young/oldtimerre.
Msn van neked ?
fullkopy@msn.com
sorszám: 1699 (61612)
( előzmény: pannonkondor, 2006-09-09 21:09:22)
Hali!
Ha vársz picit, megnézem.
sorszám: 1697 (61608)
( előzmény: pannonkondor, 2006-09-09 21:03:58)
Na szia, egy pihentető kérdés:előkerested már a ponyvát az oldalkocsihoz?
Inkább az a baj, hogy szeretsz vitatkozni, de nem olvasol utána.A KöHÉM rendeletben pedig mindez benne van . Tudom, hogy unalmas, de el kéne olvasni, elejétől a végéig.
Tudod, amikor normális vagy, akkor felvállalom a plusz melót az értetlenséged miatt. Lássuk :
"Hivatkozol arra, hogy mkp-ból nem lehet smk-t átalakítani, de közben nem veszel tudomást az átalakítás definíciójáról,"
Átalakítás ám az is, ha a típusbizonyítványtól eltérés valósul meg. Ott van a jogszabályban.( lábtartó, lánckerék.)
"A motor múltjának meg semmi köze nincs a forgalomba helyezhetőséghez"
No, ezt is rosszul tudod.Az első forgalombahelyezés a döntő, mivel típusbizi alapján történik, és itt eldől, milyen járműfajtáról van szó a továbbiakban.
Ez azért döntő, mert a járműfajtát később már nem lehet megváltoztatni motorkerékpár esetén segédmotorra, mert ezt szintén jogszabály tiltja.
"Az számomra elképzelhetetlen, hogy az egyik ugyanolyan simson segédmotorkerékpár legyen, a másik ugyanolyan simson meg nem, pusztán azért, mert korábban utasoztak vele"
Ez így nem valós. Mindkettőnek más tartalmú a típusbizonyítványa, más sebességhatárra tervezték, és csak az egyiken van utaslábtartó a tipbiz szerint, így két különbözű járműfajta iránt támasztott követelményeknek felelnek meg. Az egyik gyorsabb, utaslábtartós, míg a másik lassúbb, utast nem szállíthat, lábtartó sincs hátul emiatt. Ezek a másságok rögzítve vannak a doksikban.
"Hanem arra én még befizetek, amikor felrendszámozzák az összes smk-t."
Erre én nem fogadnék a helyedben.Egyrészt azért, mert mégiscsak egyszer rendnek kéne itt lennie. Így túl könnyű használni a mástól ellopott robogót.
Másrészt, ahol hatalmi szóval duplájára emelik az eddig minimálbéres munkavállalók és vállalkozók járulékát, ott bármilyen más megszorítás is lehetséges.
Mit nem értesz, lelkecském ? Hamarosan nézik majd a jelet... hogy eddig nem tették, azon épp most fognak változtatni.
Ezt a felrendszámozás-témát már én s hallottam - együtt azzal, hogy változnának az A1/Akorl feltételek, és hogy 125 ccm-ig lenne érvényes a B-s jogsi.
Szerintem egyébként ez a rendszámozósdi egy faszság, inkább emelnék 80 ccm-re a határt, hogy ne toljanak le még IFA-val is a Váci úton...
Az a baj, hogy te nem a jogszabályokra hagyatkozol, hanem a jogszabály önkényesen kiragadott, téged igazoló részeire, miközben a többi részét nagyvonalúan figyelmen kívül hagyod. Hivatkozol arra, hogy mkp-ból nem lehet smk-t átalakítani, de közben nem veszel tudomást az átalakítás definíciójáról, hát ez így már ne is haragudj, de egy kissé hiteltelen. És ezt a fajta "érvelést" nem először adod itt elő.
A motor múltjának meg semmi köze nincs a forgalomba helyezhetőséghez, valami vagy segédmotor, vagy nem. Az számomra elképzelhetetlen, hogy az egyik ugyanolyan simson segédmotorkerékpár legyen, a másik ugyanolyan simson meg nem, pusztán azért, mert korábban utasoztak vele. De ha ez tényleg így van, akkor ez egy rendkívül következetlen, rossz rendszer, ami valóban megérett a reformra.
Hanem arra én még befizetek, amikor felrendszámozzák az összes smk-t. Főleg ha ennek kapcsán egyenként meg is vizsgálják midegyiket, hogy nincs-e rajta malossi henger, vagy felgyorsul-e 45km/h-nál többre. :-) De ha ezt mégis megteszik, akkor lesz itt sírás-rívás és fogaknak csattogtatása, mert nagyjából a riga-babetta-romet triumvirátus volt az utolsó, ami maradéktalanul megfelelt e kissé túlhaladott definíciónak.
Eddig nem, most fog eljönni az ideje.
A segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés előtt meg kell vizsgálni. Van, amelyik típbiz nélkül is forgalomba helyezhető, van, amelyik nem. A vizsgálat során kiderül, megfelel -e a típus, és a járműfajta követelményeknek.
A vita már eldőlt , motorkerékpárból semmilyen úton nem lehet segédmotor.
Most te egy másik kérdésre keresed a választ, mégpedig arra, ha elhallgatjuk egy ötven köbcis múltját, beütik-e az azonosító jelet.
Más téma, de sebaj, van állásfoglalásom :
Gondolom, ha megfelel a járműfajta és típuskövetelményeknek, akkor valószínőleg igen. A vitát kiváltó alapesetben viszont van pár böki.
A legfontosabb az, hogy a megvizsgálás előtt át kell alakítani, hogy megfeleljen a kategóriájának.Merthogy szemrevételezik, mint írtad.
Tehát, mégiscsak szükséges az átalakítás.Le kell lassítani, le kell szerelni az utas lábtartóját....
Aztán, mi nem tudjuk, mikortól volt kötelező beütnie a gyártónak az azonosító jelet. Abban az esetben, ha a jármű gyártási idejében ez már gyakorlat volt, ha nincs benne, akkor semmilyen nyilvántartásban nem is kell keresni, a helyzet egyértelmű.Nincs jel, nem segédmotor, nem is lesz az.
Amúgy haszna már nem sok lesz a Simson visszabutításának segédmotorrá, mert Hetényi úr szerint gőzerővel folynak a segédmotorok regisztrálásához szükséges előkészületek. Minden robogó rendszámot kap. Innen kezdve , amelyikbe valamilyen módon nem kerülhet be az azonosító jel, nem közlekedhet úgysem.
A legálisan kétszemélyes járművet pedig szamárság lenne megcsonkítani.
Az érveimről annyit, hogy csupán a jogszabályokra támaszkodtam. Ha a miniszteri rendelet neked gyenge érv, akkor veled nincs is miről vitatkozni.
Nem igaz má', hogy mit tudtok b*szakodni a CM50-en... Volt valaki, akinek valaha megnézték ezt a jelet ?
Forgalomból kivont Pancsit újra forgalomba tudok helyezni?A forgalminak a sarka levan vágva...:(Vagy van ennek vmi turpisssssága?MMhhh?
Egyelőre még nincs bebukás. Bebukás majd akkor lesz, ha legalább egy, független és a témában szakértőnek tekinthető forrás a te nézetedet erősíti meg. Ezért fogom felhívni Hetényi Tamást. Addig azonban csak a te bemondásod van az én bemondásommal szemben, és az érveid nem voltak túl meggyőzőek, főképp, hogy a mondott átminősítést egy ismerősöm már egyszer előadta (igaz, jópár évvel ezelőtt), és senkit sem érdekelt a motor előélete, nem kutatták át a BM nyilvántartás archívumát, hogy volt-e már rendszámmal forgalomba helyezve, nem faxoltak Németországba, hogy mondják már meg, milyen felszereltséggel gördült ki az xxx alvázszámú motor a gyárkapun, még csak a típusbizonyítványt sem vették elő, csupán vizuális szemrevételezés útján megállapították, hogy amivel dolguk van, az egy 50cc-s simson, és belecsapták a jelet.
Jut eszembe, ha a Hetényi Urat felhívod, próbálj nagy nehezen kultúrember lenni, mert pont ő az, aki eddig minden ügyemben maximálisan próbált segíteni, nagyon jóindulatú. Kincset ér. Nehogy elronts valamit.
Az Engedélyezési Osztályon Újhelyi László Urat találod meg, rövid, tömör, tárgyilagos válaszra számíts, semmi kecmec, ha hülyeséget beszélsz, hamar megkapod, alig burkoltan, tutira hamar kioszt. Ja, és ne felejts el mindenhol bemutatkozni .Köszike. Csak azért izélek bele, mert én adtam ki az elérhetőségeket.Bocsika.
Pusszantás, kellemes 7 végét.
üdvi : Fullkopy bá
Zapi, te sok emberre öltögetsz nyelveket újabban, nem kéne tartanod attól, hogy a vita után, amibe belebuksz, minden érintett bemutatja neked a tomporát, hogy ide légyszi ? :-))
Az előzményből kiderül, én mire kerestem a választ.Idézem szabadon:
Gyakorlatilag a sok éve álló szürke forgalmis - tehát motorkerékpár fajtájú - Simson ismételt forgalomba helyezhetősége volt az alapkérdés. Eredménye a dolognak annyi, mivel megvannak a szükséges dokumentumok, egy év visszamenőleges biztosítási díj megfizetésével a többi költség mellett , esetleges tulajdonosváltás esetén is, motorkerékpárként ismét, simán forgalombahelyezhető.
A vita második fordulója abból alakult ki, hogy ez a motorkerékpár , mint járműfajta, lehet-e segédmotor.
Leírtam, hogy ebből a felállásból már ez a jármű nem lehet.
Jogszabály tiltja azt, hogy motorkerékpárból más járműfajta, segédmotor legyen. Innen kezdve felesleges vitatni, milyen átalakítások engedélyeztetése lenne szükséges a fajta megváltoztatásához, mivel pontosan a járműfajta megváltoztatását tiltja esetünkben a miniszteri rendelet.
Látszólag , ránézésre ugyanaz az említett motorkerékpár , mint annak segédmotor változata. Viszont a kettő típusbizonyítványa egymástól nyilvánvalóan eltér, mindkettő kielégíti a saját típusa iránt támasztott követelményeket.Ezt felesleges részletezni, tudjuk, a sebességhatár, féklámpa, utas lábtartó, stb. nyilván nem azonosak.Ezek megváltoztatása úgyis átalakításnak minősülne, eltérne a típusbizonyítvány tartalmától.
Az alapkérdés nem az volt, a segédmotor lehet-e segédmotor. Ha egy itthon forgalomba helyezett Simsonba nincs beütve az azonosító, akkor egyértelmű, hogy az nem segédmotorként került forgalomba helyezésre. Nem is lesz belőle segédmotor.
A vita kultúráről annyit, hogy olvass vissza, és kiderül számodra, ki az, aki egy idő után személyeskedni kezd, kultúrálatlanra veszi a formát. Természetesen ezután ő is megfelelő választ kap.Az én koromban és fizikumommal még jó ideig nem kell félnem attól, hogy valaki esetleg felismer :-)
Nem hiszem, hogy ha tévedek valamiben, presztizsveszteség ér. Ettől függetlenül, ami mellett most kiálltam, az bizony, mint kiderült, megáll.
Valami nekem se stimmel. Lehet, hogy volt időszak, amikor még át lehetett minősítettni.A kérdést érdemes feltenni, mert valóban sok múlik a kérdés szövegén. Részemről kíváncsian várom a választ. Valamit csinálni kellene a vita kultúránkal. Mégse járja, hogy ennyire hajlamossak vagyunk ész nélkül vagdalkozni.Valahogy mindenki úgy érzi, hogy ha egyszer valamit kimondott, akkor azt bármi áron fenn kell tartani, különben nem is tudom milyen presztizs veszteség éri. Pedig.... Az ifjoncokat még megértem, náluk korosztályi sajátosság. De nekünk érettebb gondolkozásuaknak nem sok mentségünk van, hacsak nem az egyébb problémák által megviselt lelkiállapotunk.
Szokás szerint eldurvult a vita. Mellesleg én is felhívtam Hetényi Tamást, illetve megpróbáltam, de fél órával fullkoki postja után már el volt menve haza.
Mert az sem mindegy ám, hogy mit kérdez az ember. Fullkoki valami ilyesmit kérdezhetett: "át lehet alakítani motorkerékpárt segédmotorrá?" én meg ezt akartam megkérdezni "ellátnak-e egy simson swalbit smk azonosítójellel, vagy a simson az nem segésmotor?"
Hétfőn meg is kérdezem majd okulásul. :-p
Minden esetre elég furcsa dolog lenne, ha hirtelen kiderülne, hogy a simson nem segédmotor, és Magyarország összes simson-tulajdonosa notórius bűnöző. Nekem itt valami nem stimmöl ezzel a dologgal...
Félek még a szokotthoz képest is eldurvult a vita.Én, mint pártatlan szemlélő (mindkettőtökkel szemben egyenlően elfogult vagyok:))) ) Úgy látom, most Copy érvel jobban. Egyrészt megkérdezte az illetékest, ami legalábbis valószínűsíti a dolgot. Biztosnak persze így se biztos, mert én a hivatalban sem bizok. Bár ők fognak a végén dönteni... A másik dolog az, hogy van átalakítás. Először én is azt mondtam hogy nincs, de beláttam tévedésem. A Swábi korlátozása 45 kilóméter per órára bármilyen módszerrel kimeríti az alap paraméterek megváltoztatását.Tehát átalakítás. Lehetne azt mondani, hogy odaviszem átalakítva, mondván így vettem , már eleve segédmotorként. Akkor jön a kérdés: Hol a vámpapír? Ha erre a válsz az, hogy nálunk vetted, akkor jön a következő kérdés.Miért nincs rajta a segéd motorkrékpár jelzés??? Ha nincs rajta, akkor motorként kellett bejönnie, mert a boltokban kapható smk ra rá kell a jelzést ütni. Tehát ha motorként jött be, akkor átminősítés, ami nem lehet. Kibúvó lehetne az, hogy régen nem kellett ráütnie a boltoknak a jelzést. Ezt nem tudom, de ha így lenne, akkor jönne a következő kérdés: Eddig hogy használta? Vagy az előző tulaj? Miért vette meg, ha nem az őskorban vette, úgy, hogy nem volt rajta jelzés?
Szóval nagyon gyanús, hogy kinek van igaza. Bár én nem merem eldönteni a kérdést mert egyrészt nem szakterületem és tévedhetek, másrészt ha eldöntöm a vitát, a vesztes fél esetleg felismer az utcán...:))))))) Nem kizárt a dolog, Rendesen összevesztem Peti74 el, aztán egy hét mulva amikor lerobbantam, valaki segített, és véletlenül kiderült, kik is vagyunk...:) Szóval fő az óvatosság!:)))
Reménytelenül hülye vagy ! A forgalombahelyezéshez típusbizonyítvány kell, annak megszerzéséhez pedig meg kell felelni a típuskövetelményeknek.
Ötven köbcis Simson motorkerékpárba pedig nem ütik be az azonosító jelet, mert motorkerékpárként lett forgalomba helyezve, a járműfajta megváltoztatása pedig nem lehetséges.Akkor se, ha semmit se kéne átalakítani, te seggfej .Mikor ment el ennyire a maradék eszed ? :-)
Értsd már meg te szánalmas seggfej, hogy nincs átalakítás, ha a járművet nem módosítják! Csak segédmotoros kerékpár forgalomba helyezése van, semmi más. Az összes többi csak a te hagymázas agycsokonyádban létezik.
Kicsit uncsi az értetlenséged, ami esetedben sajnos tudálékoskodással is párosul. Asszem sikerült megint kicsit leszerepelned :-P
A vita lezárása érdekében nem voltam rest felhívni néhány perce a KF-nél a műszakvezetőt.
348 20 60
A következőket nyilatkozta :
- jogszabály tiltja a motorkerékpár segédmotorrá alakítását.
-A járműfajta megváltoztatása engedélyköteles- de ez esetben nem engedélyezik.
-A sebességhatár 45 alá lekorlátozása, ha akár csak lánckerékcserével történik, már átalakítás.
Gyakorlatilag mindenben megerősített, amit eddig írtam a témáról.
Viszont kaptam egy telcsi számot is, a KF engedélyezési Osztályét.Őket is felhívtam.
348 20 64
Itt az illetékestől azt a választ kaptam, hogy, mivel jogszabály tiltja a járműfajta megváltoztatását, nincs értelme arról beszélni, hogy ez járna -e valamilyen átalakítással.
Végre kapíse, Zapkörte? :-)
A rendszámtábla tartó levétele nem átalakítás, mivel sem a típusbizonyítvány (múszaki) adatai, sem a közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi kategória nem változik meg tőle.
Segédmotor lehet több személy szállítására alkalmas, csak éppen nem szabad vele utast szállítani. De az S50-eknek sem fűrészelték le a hátsó ülését, mielőtt eladták volna őket a konzum áruházban. ;-p
Ez lehet, csak éppen azt az engedélyt nem átalakítási engedélynek hívják, ugyanis a az átalakítás definitíve nem áll fenn: a jármű semmilyen paramétere sem változik meg. (Nem úgy, mint a kisáruszállítódban.)
És mivel az általad százszor citált passzus az átalakításra vonatkozik, az pedig nincs, erre az esetre sem vonatkozik.
Szerintem a Simsonnak két tipbize van, egyik az sm-re, másik a mocira. Noha majdnem mindenben megegyeznek, de megvan a különbség a két ketagóriának megfelelően, és ennek megfelelően vannak levizsgáztatva, forgalomba helyezve. De mivan pl. fordított esetben, amikor sm-ből akarsz mocit csinálni? Az oké, hogy felrakod rá a plusz lábtartót, de mi lesz a CM50 jelzéssel ami a vázba van ütve?
A 40 kilóméter valóban god. Igaz nem negyven, hanem negyvenöt kilóméter a max tevezett sebesség az smk nál.Persze ettől 40 a megengedett sebesség a közlekedésben. Most vagy nem emlékszem jól a 60 kilóméter per óra önerőből elérendő sebességre, vagy valóban nem lehet átminősíteni. Viszont akkor az emlitett jószágot nem is lehet motorkerékpárként forgalomban tartani, mivel nincs olyan kategória, hogy utas szállításra alkalmas segédmotorkerékpár. Lassú jármű sem hiszem hogy lehetne. Akkor hogy van ez?!!
Milyen műszaki paraméterek nem változnak?
Nem kellene mondjuk levenni a rendszámtábla tartót, illetve az utasülés lábtartóit, hogy csak 1 személy szállítására legyen alkalmas? És mivel biztosítod, hogy sm-ként önerőből 40 legyen a végsebessége? Mert ha pl lánckereket cserélsz, már az is átalakításnak számít, ugyanúgy mint az előbbiek.
Meg elég fura lenne, ha egy jármű átminősítése egyik kategóriáról a másikra átalakítás nélkül megoldható.....
Esti mese : Ha adott egy kisáruszállító, ( tgk ) abban leledzik egy utastér elválasztó.Ha azt kivesszük, mert másképp nem fér el a marha hosszú rakományunk, a gépjárműellenőrzést végző rendőr nem azért fog feljelenteni, mert nagyobb teherautót csináltunk, hanem azért, mert a tehergépjárművet személygépjárművé alakítottuk át.
Ugye, nagyon nem logikus. Pedig ez van, volt akinek egy milkójába került a kis rácsocska kiszerelése...( behajthatóvá lett : Áfa, reg.díj, bünti )
Gyengébbek kedvéért : A járműfajta megváltoztatása engedély nélkül nem lehetséges.
Engedély pedig azért nem kapható, mert pont erre az esetre vonatkozik a tiltó jogszabály.
Természetesen ebben az esetben átalakításról nincsen szó, mivel semmilyen műszaki paraméter nem változik. Amiről szó van, az az, hogy adott egy motor, ami mind a két kategóriának megfelel.Bár az önerőből hatvanas tempón csodálkozom... Én a jogszabályban nem láttam, hogy figyelembe kellene venni azt, hogy a motor előtte minek volt minősítve. Csak azt láttam, hogy típus vizsgán azt nézik, hogy megfelel e a jármű a kritériumoknak. Műszaki vizsgán pedig a motor műszaki állapotát nézik, és azt, hogy rendelkezik e tipus vizsgával, regisztrációval. Tehát ha forgalmisból segédbe minősíttetjük át, akkor szerintem valóban csak be kell a dögöt mutatni, úgyan úgy, mintha küldföldről származna, és símám át minősítik, mivel az előírtak megfelel.Esetlg a tipus vizsgát kell újra megcsinálni, ami azért nem kis pénz lenne..Persze előtte nem árt a forgalomból kivonatni. Mégegyszer mondom, én nem találtam olyan kitételt, hogy a régi minősítés beleszólna.
És mivel a jármű nincs átalakítva, nem is vonatkozik rá az a passzus, hogy mkp-t smk-vá átalakítani tilos.
Mellesleg a típusbizonyítványokban több féle járműkategória is megadható (lásd pl. velorex: szgk és mkp is lehet), ezen kívül pedig létezik tipusbizonyítvánnyal nem rendelkező jármű egyedi forgalomba helyezése, pl. a japán belpiacos használt motorok tipikusan ilyennel kerülnek forgalomba.
Akkor szótagolom, hogy megértsd:
"a már forgalomba helyezett jármű olyan MEG-VÁL-TOZ-TA-TÁ-SA"
A járműnek meg kell változnia, még pedig olyan mértékben, hogy a típusbizonyítvány bármelyik adata, illetve közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi adata megváltozzon. Ha a járművet nem változtatják meg, akkor AZ NEM LEHET ÁTALAKÍTÁS!
Hát benne van a rendeletben, be is idéztem, most mit erősködsz a saját hülyeséged mellett???
Kicsit vesézzük a jogszabályt:
19. § (1) A típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhetõ segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés elõtti vizsgálat céljából a területi közlekedési felügyeletnél be kell mutatni.
- Abban megállapodhatunk, hogy a Simsont bizony típusbizonyítvány nélkül nem lehet forgalomba helyezni .
Ha a területi közlekedési felügyelet a forgalomba helyezés elõtti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármû a jogszabályban meghatározott mûszaki feltételeknek megfelel, azonosítási jellel látja el.
(2) A típusbizonyítvánnyal rendelkezõ segédmotoros kerékpárokat - a típusbizonyítvány alapján - a gyártónak vagy a forgalmazónak azonosítási jellel kell ellátnia. Az azonosítási jel hatósági jelzésként elfogadható.
(3) A segédmotoros kerékpár azonosítási jele a jármû vázába beütött CM betû és a hajtómotor cm3-ben meghatározott hengerûrtartalmát jelzõ szám. E jelet csak a gyártó, forgalmazó illetõleg a területi közlekedési hatóság ütheti be. Segédmotoros kerékpár ilyen jelzés nélkül a közúton nem közlekedhet.
-Felmerülne a lehetősége , tán egy segédmotor típusbizonyítvánnyal be lehetne sétálni a KF-hez, azonosító beütése céljából.
Viszont, miután nem kicsit értik a dolgukat a hatóság emberei ott , valószínű, hogy a kérelmezési eljárás során kiderülne a motor- vázszámok alapján a jármű fajtája . Itt viszont a kör bezárul.
A típusbizonyítvány tartalma szerint az adott váz és motorszámú jármű fajtája motorkerékpár, nem pedig segédmotoros kerékpár.
Ha forgalomba helyezték motorkerékpárként, akkor már nem lehet belőle segédmotoros kerékpár,mert nem ez van a tipbizben, ezzel a jármű fajtája is megváltozna.
c) az átalakítás során keletkezõ jármûfajta az átalakításra kerülõ típus gyári változataként is létezik; motorkerékpár segéd-motorkerékpárrá ebben az esetben sem alakítható át,
http://www.jogositvany.hu.hu/j5-1990.htm
( elolvastam a rendeletet, én is, lyóóó volt :-) )
Hali! Egy olyan gondom lenne hogy el van csavarodva a váz az ETZ-n és lenne hozzá új de van benne szám! Szerintem a KPM-nél kell átépítési engedélyt kérni. Ezenkívűl mit kell még valami?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Jó lenne, ha te is elolvasnád a rendeletet, amit idézel:
2. § (2) A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.
Szerinted a fent felsorolt jellemzők közül melyik változik meg, ha a swalbit rendszám helyett sm50-nel helyezik forgalomba??? Na ugye.
Bocsi a hely hibért, sok betont kevertem ma.......:-)Kissé sietek..
Ha az átalakítás fogalma ennyire ismeretle számodra, ne bocsátkozz ezirányú vitába.
c) az átalakítás során keletkező járműfajta az átalakításra kerülő típus gyári változataként is létezik; motorkerékpár segédmotorkerékpárrá ebben az esetben sem alakítható át ,
http://195.70.38.171/hzoli/letoltes/rendeletek/5.1990Kohem.doc
Valójában ban nem fizikai átalakítás a tárgy, hanem a jármű kategóriaváltása.
Ezt kéne tudni vita nélkül nagy nehezen felfogni. Neked ez nem lesz egyszeű :-)
az atalakitas a jarmu muszaki parametereinek vagy korvonalrajzanak modosulasaval jaro fizikai beavatkozas. Pont. Az atminosites meg egy tok mas dolog. Velorexet szgk-bol mkp-ve, izst tgk-bok szgk-va, szgk-t taxiva stb ezt vigan lehet, nem atalakitas, csupan adminisztrativ muvelet. Es pontosan ahogy mondod, be lehet tolni egy swalbit a mozaikba, es a senki nem fogja ketsegbevonni, hogy az smk lenne, beleutik a jelet, es szevasz. Ugyanigy nem fogja erdekelni a rendort sem az sm50 beutes, hiszen ez egy kozismert tipus, aminek soha nem is letezett 50cc-nel nagyobb valtozata. Ennek ay sm50-ezesnek tenyleg inkabb csak a lomizott motoroknal van jelentosege, ahol felmerulhet a visszaeles gyanuja.
Sajnos a környezetemben több olyan 125-ös, 150-es gép van használatban, amelyek "50-es papírokkal" rendelkeznek. A lebukás veszélye tényleg kicsi, de nem elhanyagolható. Más kérdés, ahogy már el is hangzott, hogy baj esetén a meghurcolás a bevállalhatóbb, avagy a szabályos, bár kétségtelenül költségesebb használat. Én ez utóbbit támogatom.
Szerintem Fullkopy kolléga nem elsősorban a fizikai értelemben vett átalakításról beszél, hanem a papírokkal kapcsolatos átalakításról. Hivatalosan ugyanis, ha leveszed a rendszámot egy motorkerékpárról, akkor az smpk-vá való átalakításnak minősül, na ez tilos.
A Schwalbe fizikailag megfelel az smpk kategória mai állásának, azonban tuti, hogy nincs beleütve az SM50 vagy milyen jelzés, tehát hivatalosan az csak egy rendszám nélküli motorkerékpár marad, soha nem lesz smpk.
Ha rendszám nélkül elviszed szemlére, vagy mi a túróra, akkor lehet forgalomba helyeztetni smpk-ként, de előtte motorkerékpárként ki kell vonatni a forgalomból.
De te a rendszám levételével, önkényesen ezt nem tehetnéd meg. Persze itt az elmélet és a gyakorlat elválik egymástól, mert a lebukás veszélye minimális.
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|