:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Biztosan esett már itt szó régi dobfékes MZ tárcsafékesen vizsgáztatásáról, a hivatalos papírozás érdekelne. Megmutatná valaki hol találok ilyen leírást? Kösz.
Biztosan esett már itt szó régi dobfékes MZ tárcsafékesen vizsgáztatásáról, a hivatalos papírozás érdekelne. Megmutatná valaki hol találok ilyen leírást? Kösz.
Biztosan esett már itt szó régi dobfékes MZ tárcsafékesen vizsgáztatásáról, a hivatalos papírozás érdekelne. Megmutatná valaki hol találok ilyen leírást? Kösz.
Biztosan esett már itt szó régi dobfékes MZ tárcsafékesen vizsgáztatásáról, a hivatalos papírozás érdekelne. Megmutatná valaki hol találok ilyen leírást? Kösz.
Találtam ilyet is, ez frissebb, ebből hiányzik a motorkerékpár mint kivétel :
Ugyanakkor lehetőség van a szerződés szüneteltetésére a forgalmi engedélyre kötelezett gépjárművek esetében, ha az üzemben tartó kérelmére vagy hivatalból történő eljárás következtében a gépjármű a forgalomból ideiglenesen kivonásra kerül. A szünetelés a kivonás napjától a szünetelés lejártának napjáig vagy a gépjármű ismételt forgalomba helyezésének napjáig, de legfeljebb hat hónapig tart. Ha az újbóli üzembe helyezés a kivonás napjától számított hat hónapon belül nem történik meg, a szerződés a hat hónapos időszak utolsó napját követő napon megszűnik. Forgalmi engedélyre nem kötelezett gépjárművek esetében (pl. segédmotoros kerékpár) a biztosítási szerződés szünetelésének nincs helye.
http://www.signal.hu/hu/gyik3uj.html
Akit érdekel, mi az igaz, az mkp. kapcsán, keressen rá a legújabb hatályos törvényre, én idő hiján perpill feladom.
Meg is leltem :
A biztosítás szüneteltetése
Az érvényes jogszabály alapján lehetőség van a biztosítási szerződés, illetőleg a díjfizetési kötelezettség szüneteltetésére, ha a szerződő a gépjárművet legalább kettő, de legfeljebb hat hónapig a forgalomból ideiglenesen kivonja. Nem vonatkozik a szüneteltetés lehetősége a motorkerékpárra, a segédmotor-kerékpárra és egyéb forgalmi engedélyre nem kötelezett járművekre kötött szerződés esetében.
A szüneteltetés írásbeli bejelentését akkor lehet elfogadni, ha a gépjármű ideiglenes üzemen kívül helyezését a hatóság a forgalmi engedélybe bejegyezte vagy erről szóló tanúsítványt adott ki, és azt a biztosított (üzembentartó) bejelentéskor a biztosítónak bemutatta.
Ha a gépjármű hat hónapnál hosszabb ideig nem üzemel, a biztosítottnak a gépjárművet véglegesen ki kell vonatni a forgalomból.
http://www.biztositascentrum.com/kotelezo_biztositas/kotelezo.phtml#F
Kivétel ez alól a motorkerékpár és a segédmotoros kerékpár ideiglenes kivonása, ezek jogszabályi kivételek, esetükben az ideiglenes kivonás nem mentesít. ( hacsak nem változott a törvény, én vagy három éve nem foglalkozom mkp-val, mert nincs )
Véglegesen kivont motorkerékpár után nem kell fizetni biztosítási díjat mindaddig, amíg nem helyezik ismételten forgalomba.
Forgalomból kivont jármű után nem keletkezik biztosítási díj fizetési kötelezettség a kivonás időtartamára.
Forgalomból végleg kivont motornál én nem ezt tapasztaltam.
Ha egy forgalomból végleg kivont járművet újra forgalomba akarsz helyezni, akkor nem érdekel senkit a régi rendszám. Úgyis újat kap. Motor, és vázszámra kapsz egy "előszerződést". Mielőtt azt mondanád, hogy nem. A saját járgányom 14 év után újra forgalomba helyeztem. Csak előszerződés szerű volt a biztosítótól, hiszen rendszám nincs, a régit leadtam, nem érvényes. Végleges szerződés a vizsga, okmány iroda kanossza után lett, mikor bementem a biztosítóhoz.
Az senkit sem érdekel.A valaha volt bevont elveszett stb rendszámra/tehát a nemlétezőre/ a biztosítós ügynök megoldja ha akarja bár cseleznie kell a géppel /fullkopy ,árpád gondolom nem örül/de megoldható és így nemkevés pénzt spórol neked.Épp e miatt interneten nem tudod ezt elintézni.Hogy értsd a problémát a számítógépes rendszere nem tud mit kezdeni a két betű négy számos régi rendszámmal.De pl nálunk a K&H Embere némi biztatásért mindég segít
Ezt most mire véljem?! Tehetek én arról, hogy annyi munkám van, hogy utána már semmihez semmi kedvem? Ráadásul még nem is gyógyultam ki rendesen az influenzából, vagy mi a fenéből...
Tehát, amivel még adós vagyok: Köszönöm minden hozzászólónak a segítséget! Jövőhéten elintézek mindent, aztán amikor nem lesz más meló, akkor felújítom ezt a TS-t, mert már nagyon szeretnék közlekedni vele.
éN AHOGY VESZEK VALAMIT HA CSAK KOSÁRBAN IS vagy -hogy idővel restauráljam,azonnal elintézek,és átíratok megkötök mindent mert egyre szopatósabb körülményesebb drágább lesz .Sajna még is így jövök ki olcsóbban
CSak hogy tudd mi a trükk./részükről/ha a névreíráskor nem kötsz biztosítást /te neved régi rendszám/ akkor a vizsga előtt kötendő biztosíáshoz hozzácsapják a mabisz díjat ami napi 100ft.egy átlag moci éves díja 2500-3000ft/év ami gondolom gyakorlatilag 0 pénz nincs jelentősége manapság ,egy egyszerűbb KÖZÉRT NAPI SZINTEN SAJNA UGYANENNYI
Miért köttetnél vele biztosítást? Forgalomból kivont jármű! Ha nem volták volna ki, akkor igazad lenne.
Érdekes mindenki kérdez de a válasz nem érdekli a fórumokat nem nézi ,jelzi hogy nemkapni valamit kapja a címet megsem köszöni.Büszkeségei a fórumoknak.Ui matya nem jöttél át!
Szerbusz!
15 napon belül be kell menned az okmányirodára bejelenteni az adásvételt,innen kezdve ráérsz a többit intézni ha kész a motor /akármikor/biztosítás műszaki vizsga és úgy kapod majd az új rendszámot forgalmit törzskönyvet.
Ui jobb ha a biztosítást most megkötöd mert különben napi 100 ft mabisz díjat szabnak ki rád
Én lepapiroztam, és amikor már megvolt minden/tipusazonosítás,levelezés az eladóm céges névváltozásáról stb./, akkor megcsináltam műszakira,mikor az is megvolt, akkor kellett vinni az ott kapott műszaki adatlapot az okmányirodába, ahol némi befizetett sárga csekkért a kezembe nyomták a rendszámot és a forgalmit. A törzskönyvet a postás hozta. De ha az ügyintéző
,egy épp ott várakozó bennfentes ügyfél segítségével nem tudta volna elérni telefonon a vizsgabiztost, hogy egyeztesse, mit is írt el tévesen az adatlapon, nos akkor még tán most sem lenne forgalombahelyezésem...
Sok szerencsét, és antibalfasz ügyintézőt!
"Csak" ki van lyukasztva, ahogyan a törzskönyv is. Akkor jól értem, hogy amíg működésképtelen, addig ne is intézzek semmit? Húha, lesz ám ára az egész folyamatnak, háromszorosa, mint amennyibe a motor került.
Új forgalmi kell, ha neked is levágták a csücskét.
Nekem ennyibe került 2009-ben egy hasonló üzembehelyezés:
Eredetiség vizsgálat 15500
Kiszállás 4000
Kötelező biztosítás 400
Műszaki vizsga 3900
Műszaki adatlap 1190
Forgalmi engedély 6000
Törzskönyv 6000
Rendszám 4200
Címke 450
Átírás 18x350 6300
Írtunk adás-vételit, nálam van a törzskönyv, és a forgalmi. Mást azt hiszem nem kell. A spórolást úgy gondoltam, hogy talán lehetne forgalomba helyezés nélkül átíratni, és csak akkor lenne forgalomba helyezve, amikor már üzemképes. Eddig csak segédmotorokkal volt dolgom, így nem tudom hogy megy ez, de majd olvasok...
Hali,
szóval tőle megvásároltad, minden szükséges papírod megvan hozzá? Semmi gond, ismételten forgalomba lehet helyezni. A mostanság hatályos eljárási rendet pontosan nem tudom, de ha visszaolvasol, itt is lesz írva korábban, vagy felhívod az okmányirodát. Spórolni nemigen lehet, kötöttek a költségek.
Helló!
Van egy MZ TS-em, amit az előző gazdája tavaly még használt, de kivonta a forgalomból. A forgalmijában ez áll: Forgalomból végleg kivonva. Lehet ezt még valaha forgalomba helyezni? Illetve hogyan lehet a legolcsóbban átíratni, miket kell tenni? Azért kérdezem így, mert javításra szorul, tehát egy ideig még biztos nem lesz használatban, utána viszont legálisan szeretnék vele közlekedni.
Üdv!
Ne nézzetek hülyének, de hallottam egy pletykát és semmi alátámasztást nem találtam egy hivatalos weboldalon sem. A pletyka a következő volt: "Nem kell eredetiségvizsga az átíratáshoz."
Valaki hallott erről valamit? Beszéltek ilyen tervezetről, vagy légbőlkapott az egész?
Te már biztos ki is töltötted, csak nem merted közkinccsé tenni. :D
A pontozott rész ízlés szerint kitölthető mindenféle "kedves" jelzőkkel :))
Az már valami, ha valaki beléd köt, de az már semmi, hogyha a valami. :)
Valaki , az nem szokott, inkább valami .... :)
Azokkal nincs bajom, többség inkább elsunnyog mellettem ha találkozunk, a deviánsokat viszont én szeretném kerülni inkább :)
Ja, az a sok vérszomjas fórumozó, akik itt szoktak lenni! :-D
Na azért ám, mert aztán a végén még belédköt valaki.:)
Hogyne... Mert egy frissen avatott zöldfülű pont az ilyen esetekre van felkészülve. Szerintem azt se tudná melyik az eleje, meg a hátulja :D
Pontosabban, motorkerékpár maradt, de L5e alkategóriába került, ami viszont már nem vontathat . Csak kibogozom magam :)
Régiségből lesz az újdonság ? :) A Ludas Matyi vicclap mottója jut eszembe : "Egy újszülöttnek minden vicc új "
De, ez amúgy túl egyszerű eset lenne , a forgalmi szerint mkp, akkor öv nem kell, a kuli vontathatősága meg benne van a forgalmiban , szóval ezt egy zöldfülű fehéröves is tán megoldja..
De, hogy egyszerűsítsünk, a következő vizsgától úgy tűnik, jogszabályváltozás miatt már nem vontathat majd .
Merthogy motoros triciklivel nem lehet, se oldalkocsissal. A Velorex "rokkantkocsi" pedig motorkerékpárból triciklivé züllött.
http://www.kreszdoktor.hu/ii_a_kozuti_jarmuvekkel_kapcsolatos_fogalmak.php
Azért nem kell mindig hülyének nézni a közlekedésieket. Akkor van baj, ha olyannal találkoznak, ami újdonság, mondjuk egy kulit vontató, öv nélküli velorexszel.
Nem volt buta, láttam én már hülye rendőrt, az nem ilyen! :-D
Először is rájött a forgalmiból, hogy ez oldalkocsis! (Ez már valami!)
Kereste az oldalkocsit én mondtam, hogy leszedtem. Erre kis vita után előkapta a szakirodalmat, és rájött, hogy nem átalakítás. Azután tovább okoskodott, hogy ez nem teher oldalkocsi, így a forgalmiban az van, hogy 3 személyes, és így csak két személyes.
Erre rá jött, hogy ugyanabban a jogszabályban van leírva, hogy az ülőhelyek ideiglenes csökkentése sem átalakítás.
Így semmi gondja nem volt, én meg motoroztam tovább.
Na, így kerek a sztori! :-D
Buta volt a rendőr, ha hitt neked, mert az ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése akkor valósul meg, ha az oldalkocsiból kiveszed az ülést :) Erre az esetre 4. pont vonatkozik .
Valamint le is szerelhető, de ha a bejegyzett oldalkocsis jelleget meg akarjuk őrizni, a soron következő vizsgán felszerelt oldalkocsival kell megjelenni...
Nem minõsül átalakításnak
olyan tartozéknak a jármûre történõ felszerelése, amelynek felszerelését a mûszaki rendelet elõírja, vagy megengedi;
1 a motor azonos típusú motorra történõ cseréje, / az eredetivel gyártmány és típusjelzés tekintetében maradéktalanul megegyezik /
2 a jármûre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;
3 a jármûbe beépített ülõhelyek számának ideiglenes csökkentése;
szabványos, illetõleg jármûtípushoz rendszeresített vonószerkezet felszerelése, amennyiben a jármû egyébként vontatásra alkalmas;
4 a gyártómû által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történõ felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
5 a jármû olyan mértékû megváltoztatása, amelyet a Közlekedési Fõfelügyelet engedély nélkül megvalósíthatónak minõsít. (mûanyag spoilerek, csomagtartók stb.).
akarom mondani: nem leszek felelőtlen...
Már megint az a kurva Freud... :-D
Van egy ötletem, de leszek felelőtlen, úgyhogy nem ígérek semmit!
Legalábbis semmi jót... :-D
Szinte mindháromról :) Ha szervezel, akkor hajrá! Én támogatlak :)
Pörgött kicsit legalább az oldal.
Persze rövid volt és csak átmeneti...
Nyár elején nincs semmi, vagy csak engem került el az infó.
Szervezzek valamit?
Egyébként miről más a véleményed?
Árpádról, Fullkopyról, vagy a fölösleges vitáról?
Nyugi van, nem kell küzdeni.:-D
Szerintem a tulaj sok infót kapott, majd eldönti, hogy mit csinál.
A többi csak fölösleges szájtépés.
Az oldalkocsi témával egyet értek, már én is vitatkoztam miatta. Világosan benne van a jogszabályban, hogy nem számít átalakításnak.
Ülőhelyek ideiglenes csökkentése néven nekem elfogadta a rendőr.
Ugyanis volt a rendőrnél valami kresz tankönyv szerűség, amiben ez a jogszabály kivonata is benne volt!
Ez is ritka dolog!
Kissé más a véleményem róla, de nem csak nekem, ahogy elnézem. Sajnos ez nem az első ilyen eset. Nem érdekes egyébként. Majd személyesen megbeszéljük, a nyár elején. Tényleg, hova gurulunk? :)
Te jó ég... mi történt itt a hétvégén! :)
Sajnos sok idiótával kellett már itt küzdenem , nagyon unom is, többen nem fogták fel, hogy pl. az oldalkocsi lekötése a két vizsga közt a gépről egyáltalán nem nem átalakítás, és a szóló motorozásért nem büntethet a rendőr, de rendőrrel is volt itt vitám, aki nem akarta megérteni, hogy a kresz a közútra vonatkozik, tehát a közforgalomtól elzárt magánutamon vagy szántómon részegen, forgalmi, jogsi és vizsga nélkül is rodeózhatok, bármilyen járművel... Ezt csak azért biggyesztettem ide, hogy jobban érts. Ezen a fórumon gyakran az a hála, hogy valakinek csíped a szemét, aki beléd is köt. Sok az önjelölt tudós is, aki elhalmoz baromságokkal. Többen észreveszik, de nem veszik fel a kesztyűt, inkább kimaradnak a balhékból nem keresik a felesleges izgalmakat. Mára ennyi volt a mese...
Vilu, fátylat mindenre, csak a kíváncsiság vezérel, kérdezném, állításaimat meg lehetett-e cáfolni, illetve, melyiket nem igazoltam kőbe vésett joganyaggal vagy szabályalkalmazási gyakorlattal ?
Tételesen fel tudom sorolni, milyen kérdésekben másoltam be joganyagot, foglaltam állást, tévedések elkerülése végett, nem a magánvéleményemet írtam be, sehova. Ha tárgyilagosan megírod, miben hibáztam, szűken , bántó szándék nélkül megválaszolom. Én, másokkal ellentétben, képes vagyok elismerni, ha tévedek, az is benne van a szótáramban, hogy bocs, ezt rosszul tudtam, az is, hogy túlreagáltam valamit, de meggyőződésem, ettől nem leszek kevesebb.
Viszont, meddő vitába már nem megyek többé bele, ha valaki nem képes kielemezni és értelmezni a már egyszer bemásolt forrásanyagot, jogszabályt,választ, arra többé nem tuszkolom rá mégegyszer.
Árpád a fináléban már túl sok emberben látott ellenséget, még olyanban is, aki hideg fejjel mérlegelt .
Biztos jó ember, hiszek neked, de az elismerést nem provokálni kell, hanem elérni.
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|