:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Köszi az infót! Ezek szerint nem nagyon éri meg foglalkozni vele, mert egy ősrégi 350+ ccm-es motorra inkább a kötelező biztosítás a nagyobb kiadás, mint a teljesítményadó.
Némely költségek megfizetését gépkocsi, vagy tehergépjármű esetén az ideiglenes kivonás szünetelteti, de motorkerékpár esetén mindet nem.
Ha jól emlékszem, a biztosítási díjról volt szó, pontosan azért, hogy a téli hónapokban a motorosok ne vonják ki a gépüket. Így nem mentesülhetnek attól a költségtől, amit a szezonon kívül, a pihenő motor megspórolhatna.
Ez ismét egy jogszabályi kivétel, csak azért, hogy szivassák a mocisokat.
Nem tudom, naprakész-e az infóm, de tavaly még így volt.
Nem mindegy, milyen járműről van szó. Személygépkocsi esetén legutóbb kedvezőbbek voltak a feltételek, mint motorkerékpár esetén.Kis turpisság volt a jogszabályban.
Tulajdonjogot kizárólag tulajtól szerezhetsz. Mivel igazolja tulajdonosi mivoltát az eladó ? Pont annyi adásvételi papírra lesz szükség, amivel vissza tudod vezetni a tulajt a legutóbb bejegyzettig.Menni fog? Megvan a rendszám?
Újra forgalomba helyezni motorkerékpárt lehet, amit nem bontási igazolással vontak ki.Ezen kívül is van pár feltétel.
Csá nekem lenne egy kis problémám. vennék egy p10-est de nincs meg a forgalmija. Forgalomba lehet-e újra helyezni nélküle?
Sziasztok! Előre meghatározott időre vonnék ki járművet a forgalomból ideiglenesen. Az ügyintézés menetével, az árral és a szükséges okmányokkal már tisztában vagyok.
Az adót és a biztosítást ekkor nem kell fizetni a járműre? A biztosítónál külön kell jelentkezni emiatt? Ha már előre befizettem rá a biztosítást, akkor az kárbaveszik?
Köszönöm szépen a választ, akkor sajnos ez a jogszerű eljárás...
Itt borul meg, az a közismert jogszabály, hogy az éves súlyadót az fizeti, aki az adófizetésre kötelezett járműnek tárgyév január elsején a tulajdonosa.
A kivonási csikicsukit, ami megmódosítja az egészet, valahogy elfelejtették bevinni a köztudatba.
Ha az előző évben ki volt vonva a forgalomból, viszont a tárgyévben a te neveden került ismételten forgalomba, neked kell fizetned a részarányos évi súlyadót.
Ha év közben kivonásra kerülne a jármű, megszakadna a kötelezettség, az fizetné a továbbit, aki ismét forgalomba helyezi. Veled is ez történt.
Ezzel a trükkel szoktak élni az autókereskedők is, akik pl. csereakció miatt válnak nem bejegyzendő tulajdonosokká. Vagyis a csereautót nem veszik a nevükre, mert jogszabályi mentességük van.Ha a sokáig nem eladható gépet kivonják a forgalomból ideiglenesen, sok költségtől mentesülnek, a végén pedig az ismételten forgalomba helyező vevő tejel a tárgyévi súlyadó ráeső részére .., ez a vásárlástól, vagyis a tulajdonszerzéstől számítandó.
Sziasztok, az alábbi eset történt meg velem, jogosan intézkedett így az önkormányzat? Vettem egy autót januárban, és 15-ei dátummal a nevemre is került, tehát nem elsején. Pár hét után ideiglenesen kivontam forgalomból fél évre, biztosítótól kijelentettem. Kifizettem az 1500Ft-ot az ügyintézésért, és ahogy lejárt a fél év, biztosítást kötöttem rá, ahogy kell. Mivel sajnos a dolgok másképp alakultak, nem tudtam a következő műszakira felkészíteni, így még érvényes műszakival eladtam, kijelentettem biztosítónál, okmányirodában, ahogy kell, mindezt még augusztusban.
Erre pénteken kaptam egy levelet, hogy fizessek 9000Ft súlyadót, mivel üzembehelyeztem az autót, és az év hátralevő részében így nekem kell súlyadót fizetni. Hiába mondtam, hogy ideiglenesen volt kivonva, január1-én nem az én nevemen volt, azóta eladtam, kijelentettem. Szerintük a törvény szerint nekem kell fizetnem a súlyadót az év hátralevő részére, mert ez így van a vonatkozó törvényben, mivel forgalombahelyeztem a gépkocsit.
Jogos ez? Kérem szépen, ha van segítőkész hozzáértő, valami törvénnyel, rendelettel igazolja véleményét, amivel én is tudok érvelni. Más meg tanuljon az esetemből, kívánom, hogy ne legyen ilyen fölösleges kiadása.
A kérelemre történt ideiglenes kivonás lejárta utáni forgalomba helyezés természetesen csak érvényes műszaki esetén valósul meg.
Volt bizony. Nekem van egy 559-es jawam, aminek 95 ben adtam le a rendszamat. A forgalmijaban csak annyi szerepel, hogy ideiglenesen kivonva. Hatarido nincs. A tortenete a kov: 68-as kiadasu gep, apame volt, majd 82-93-ig ki volt vonva ideiglenesen. 93 ban mikor ujra forgalomba helyezest kertem annyi volt csak a dolgom, hogy biztositas, majd utvonalengedelyt kellett kernem, ideiglenes rendszamtabla es a megyei kozlekedesi felugyelethez kellett vinni, nem lehetett helyi (varosi szinten ujra forgalomba helyezni) 95-ben ujra ki lett vonva a forgalombol ideiglenesen, de a kozeljovoben en is szeretnem ujra forgalomba helyezni, remelem siman megy majd....
Az igazat megvallva, miután csak néhány éve foglalkozok a dolgokkal, gőzöm nincs a korábbiakról.
A jelenlegi szabályok szerint az általam leírt dolgok érvényesek.
Ha ideiglenesen kivont motort veszel, arra ügyelj, hogy az adásvételi a tényleges időpontot tartalmazza, valamint, a forgalmi szerinti tulajtól szerezhetsz legsimábban tulajdonjogot. A költségek csak ettől az időponttól fognak terhelni.
Ha nem a forgalmi szerinti tulajtól vásárolsz, a közbenső tulajdonosok adásvételije szükséges az átíráshoz, visszavezetve folyamatosan a legutóbbi bejegyzett tulajig.
Köszi a választ! (Mindenképp a Te infóid aktuálisak, de korábban volt lehetőség a határozatlan ideig való kivonásra is, ugye? Elvileg amit néztem még akkor vonták ki és ha ez nem lehetséges, akkor a tulaj kever valamit.)
Az ideiglenes kivonás kérelemre történik.A kérelem beadásakor a kérelmező megjelöli a kivonás időtartamát, a jogszabályi kereten belül.
Határozatlan időre történő ideiglenes kivonás nem lehetséges.
A kivonási időtartam lejárta után a jármű minden további nélkül ismét forgalomban van.
Ha kivont járművet veszel, és te helyezed vissza a forgalomba, a súlyadóköteles jármű súlyadója téged terhel ettől a dátumtól.
A vagyonszerzési illetéket az ideiglenesen kivont jármű után is meg kell fizetni. A határidő az adásvételi szerződés dátumától számítandó.
Sziasztok! Határozatlan időre ideiglenesen kivont motor vásárlásánál milyen pluszteendők vannak, ha át akarom iratni? És esetleg el is lehet halasztani az átiratást, forgalomba helyezést? Üdv!
Én nagyon jól jártam, hiszen a közelmúltban átíratott 250-es ETZ-m forgalmijában 185 (!!!) KW szerepelt, a mostaniban pedig -ahogy neked is- üresen hagyták ezt a bejegyzési helyet.Ennek ellenére -gondolom- nem a forgalmi adatai lesznek a mérvadóak, főleg a komoly eltérések miatt.
Emberek!
Nem tudná valaki megmondani, hogy én hogy fizetek adót, ha a 251-esem forgalmijába nincs teljesítményadat?? Egyszerűen ki van hagyva a helye.
Mikor megvettem akkor sem volt az előző forgalmiban KW adat.
http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=tud-436ceef8cb640
Klubos regisztrálás, minősítés, a kedvezményes biztosításhoz.
Totál igazad van, a klub az 1 bé.
Sziasztok! Van valami módja annak, hogy ha most vennék egy motort, akkor úgy átiratni a nevemre, hogy a kötelezőt ne kelljen télen fizetnem. Pl. befizetem a biztosítást egy minimális időre hogy át tudjam iratni, majd ideiglenesen kivonatom a forgalomból határozott időre. Ez működne? Ez alatt majd a teljesítményadót se kellene fizetni?
Köszi a választ,a festés dolgot nem értem. Anno '81-ben vett festékkel kellene lefesteni? :-))
A másik kérdésem pedig:
Hogy ellenőrzik,hogy hobbicélra használom e a gépem? Megmondják,hogy havonta 30km-re vihetem el,vagy mi?
Köszike,Hajrá!
Akkor biztos felreertettem. De mi volt a kerdes?
Keressed meg a Muczán Gábort, a Trabant-Wartburg klub vezetőjét elmondja...Neten tuti találsz elérhetőséget.
- Minimum 30 ev a gyartastol szamitva
- 75%-ban erdeti / tipusazonos alkatresz (fenyezes is!)
- 75%-os esztetikai allapot
- Szarmazast igazolo papir.
Ez annyit jelent, hogy ha kulhonban veszel egy 30 eves motort es kersz ra egy elominositest, akkor itthon nyugodtan forgalomba lehet helyezni OT-s rendszammal.
A kerdesre pedig az a valasz, hogy igen, egy Ts is kaphat ilyet. Ellenorizni meg senki sem fogja.
Hogy ellenőrzik,hogy hobbicélra használom e a gépem? Megmondják,hogy havonta 30km-re vihetem el,vagy mi?
Mi kell ehhez a minősítéshez? Pl egy felújított Ts kaphana ilyet,ha a legtöbb alkatrész eredeti?
A klub pedig egy b-vel...
És hála istennek, figyelnek rá, hogy csak arra érdemems gép kapja meg ezt a fajta minősítést..:)))Illetve, hogy tényleg hobby szinten legyen használva..Pl futármotorokra nemigen kötnek ilyent..:)))
A muzeális rövid ú-val írandó.
Valamilyen járműklubb tagja ez eladásra kínált motor tulajdonosa. Vannak (lehet az összes?) olyan járműklubbok, ahol lehet kedvezményes biztosítást kötni, a klubbon keresztül.Megéri a klubbnak, hisz fizeted a tagságit, megéri neked mert kedvezményes. Négy kategória van, 0-25:FIATAL NOSZTALGIA VAGY HOBBYJÁRMŰ, 25-30: YOUNGTIMER, 30- :VETERÁN, és a MÚZEÁLIS MINŐSÍTETT. Belépsz a klubba, megnézik a gépet hogy megfelel-e, regisztálják (nem összekeverendő a MÁSIKKAL), és megkötik a biztosítást a nevedben, persze meghatalmazás, rendezett papírok kellenek.
Én azt hallottam,hogy a veteránokra kedvezmények járnak. Na most a nosztalgia=veterán?????
Egy hirdetésben találtam a következő kifejezést: "regisztrált nosztalgia és hobbyjármű" - ez micsoda? A hirdetés szerint egy 750-es motorra 7.000 vele a kötelező.
Akkor gáz van, max annyi az esély, hogy ha valaki tudja a régi rendszámot, illetve ha tartalmazza az adásvételi, a BM arhívumból kikerestethető. Miután megtalálják, zöld az út.
Hali!
Na és akkor mi a helyzet ha egy forgalomból kivont mocit szeretnék üzembe helyezni,de az összes papírja elment borért,csak a hajdani adásvételi van???
Hát a papírmunka itt is tovább tartott.:))
Akkor az enyém ronda látványosság lehetett, megnézték a számokat és a világítást, oszt kirúgtak, igen hamar :-)
Á, az oldalas nagy látványosság ott, összeszalad az egész vizsgabázis, mert ilyet nem minden nap látnak.:)
Rá lett tolva ám a fékpadra is, de nem fogtak ki rajtunk.:)
Tuti , hogy piros sapka volt rajtad, és pedál-medál a nyakadban... na, holnaptól ez se segít :-)
Ráadásul le volt járva a forgalmi, útvonalengedélyem nem is volt, és nem kötözködtek.:)))
Pár hete vizsgáztattam az enyémet, úgyhogy elvileg 2 évig nem lesz gondom vele.:)))
Nem volt egyszerű, de itt hívnám fel mindenki figyelmét arra hogy a közeljövőben ne akarjon motort vizsgáztatni a KF-nél, mert ha a Zapi tényleg telcsizik hétfőn,
akkor lehet, hogy bajos lesz :-))
Most olvastam vissza, micsoda vita lett ebből a Simson ügyből, de a végére azért jó hogy tisztázódott.:)
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|