:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Annak kell a súlyadót megfizetni, aki a tárgyév(ek) első napján a jármű tulajdonosa volt. Szóval neki kell megfizetni a tartozásokat, büntetéseket. Jól is néznénk ki, ha miatta másnak kellene pl börtönbe vonulnia.:)
Urak!Segítséget kérnék súlyadó ügyben!Adott egy motor,amit 20 éve nem használ a gazdája,de nincs kivonva.Ha van súlyadótartozása akkor az átszáll rám ha megveszem,vagy a régi tulaj tartozása marad?
Sokba kerülhet a magyar államnak az Európai Bíróság tegnapi ítélete. A testület ugyanis megállapította, hogy a magyar regisztrációs adó – 2004 májusa és 2005 vége közötti formájában – ellentétes volt az uniós joggal, mert a más EU-tagállamból behozott használt gépkocsikat hátrányosan megkülönböztette a hazai használt autóktól.
Az adótábla ugyanis nem vette figyelembe az autó korát és értékét, emiatt ha külföldről hozott be valaki autót, ugyanannyi regisztrációs adót kellett utána fizetnie, mintha itthon egy újat vett volna. A kilátásba helyezett uniós dorgálás hatására január 1-jétől a Pénzügyminisztérium megváltoztatta a szabályozást, és a regisztrációs adó összegét hozzáigazította az autó korához. A magyar kormány arról tájékoztatta az Európai Bíróságot, hogy a kérdéses időszakban 81 612 használt személygépkocsit hoztak be más tagállamokból az ország területére, ezek után összesen 116 millió euró (harmincmilliárd forint) regisztrációs adót fizettek be. Nem a teljes összeget kell visszafizetnie az államnak, hanem csak azt a többletadót, amely abból származott, hogy nem vették figyelembe az autók értékcsökkenését.
http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=108567
Ha jól értelmezem a cikkeket, a regadó megmaradt, az újabb, átdolgozott formájában. Mindössze az átdolgozás előtti, a külföldről behozott járművekre kirótt adó egy része igényelhető vissza.
Megbukik a regisztrációs adó
Nem tartja összeegyeztethetőnek a magyarországi regisztrációs adót az európai uniós jogszabályokkal az Európai Bíróság, a csütörtökön kihirdetett ítéletében. Az adótípus ugyanis hátrányosabban kezeli a más közösségi tagállamból származó használt autókat a belföldi használt autókhoz képest.
A döntés előrelépést jelenthet az Európai Bizottság javaslatának elfogadása felé. Az EU brüsszeli végrehajtó testülete kezdeményezte a regisztrációs adók rendszerének uniós szintű eltörlését és az adó beépítését az üzemben tartási díjba, elsősorban környezetvédelmi mutatók alapján.
***
Mintegy 8 milliárd forint kártérítésre kötelezte a magyar államot az Európai Bíróság a regisztrációs adó ügyében, ezért a kormány még ősszel szeretné rendezni az adófajta ügyét – közölte a pénzügyminiszter. Az Európai Bíróság ma kihirdetett ítélete szerint a magyar regisztrációs adó nem egyeztethető össze az uniós jogszabályokkal, mivel hátrányosabban kezeli a más közösségi tagállamból származó használt autókat, mint a belföldi használt autókat.
Veres János a szaktárca vezetője ugyanakkor közölte: a már megfizetett regisztrációs adót valószínűleg nem lehet automatikusan visszafizetni, hiszen azt ráterhelték már a vevőkre. A részleteket az ítélet kézhezvétele után dolgozzák ki - mondta a pénzügyminiszter.
http://www.gondola.hu/cikkek/50588
A regadó visszatérítésről :
http://www.privatbankar.hu/html/cikk/kommentar.php?kommentar=15694
Az eljárást szokásomhoz hűen másoltam, mostanság a rengeteg melómból következően idő híján sajna nem telik további kiegészítésekre.Mivel friss a lap, amire hivatkozok, már uniós igazítású,talán a fináncoktól kapott cetli tényleg elegendő.Ha valakinek nagyon sürgős, elég, ha megkeresi a területileg illetékes okmányirodát a tuti válaszért.Vagy, a központi okmányirodát.
http://ujpalota.hu/index.php?page=okmanyiroda&ugy=5
A regadó kapcsán most csak séróból tudok nyilatkozni, az tény, hogy az államnak vissza kell térítenie a regadót, de csak bizonyos időkorláttól számítva, és csak annak, aki ezt visszaigényli, szóval nem jár vissza automatikusan.
Pár nap múlva lemegy a munka dömping, több időm lesz csacsogni itt, és ha addig más se tudja a tuti, visszatérhetünk rá.
Várjunk csak, ha Unióbol hozzuk a motyót, nincs vámeljárás ergo vámáru-nyilatkozat sincs. (Áruk szabad mozgása) Azt hiszem csak hiteles fordítás kell a számláról.
Ezzel kapcsolatban lenne is egy kérdésem.
Brüsszel megfedte Magyarországot a regisztrációs-adó ügyiben'. Akkor most mi a helyzet? Eltörölték? Most milyen feltételekkel lehet behozni és forgalomba is helyezni járművet (szgk és motorkerékpárra godolok)?
Műszaki adatok változásának hivatalos bejegyzése (az ügyintézéshez szükséges okmányok, nyomtatványok, illetékek):
Az okmányirodában kitöltött „Kérelem járműigazgatási ügy elintézésére” nyomtatvány.
A jármű forgalmi engedélye, és törzskönyve.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötéséről szóló igazolás (kötvény és fedezetigazolás).
Alvázcsere vagy motorcsere esetén az új alváz vagy motor megszerzéséről szóló eredeti adásvételi szerződés(ek) és számla(k), illetve ha külföldről hozták be az alvázat, illetve a motort, akkor eredeti külföldi számla és az eredeti vámhivatal által lepecsételt vámáru-nyilatkozat.
Alvázcsere esetén, eredetiség ellenőrzés elvégzéséről szóló szakvélemény (járműkísérő lap), Közlekedési Felügyelet által kiadott átalakítási engedély.
Motorcsere és egyéb műszaki adat változása esetén (Pl: vontatási adatok bejegyzése,törlése, súlyadatok változása), Közlekedési Felügyelet által kiadott műszaki adatlap, átalakítás esetén Közlekedési Felügyelet által kiadott átalakítási engedély.
Műszaki vizsga változása esetén az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény (a csekket az ügyintézés megkezdésekor az okmányirodában lehet átvenni) ÉS A jármű hátsó rendszámtáblája
Az eljáró ügyfél személyazonosságát igazoló okmány.
Hali!
felmerült bennem egy kérdés, van-e valakinek a következővel kapcsolatban tapasztalata:
külföldön venni donor motort, papírok nélkül, vám nélkül behurcolni az országba, és abból a motorblokkot kompletten egy típusazonos, itthon forgalmival rendelkező motorba átrakni, majd azt a forgalmiba/törzskönyvbe bejegyeztetni. A kérdés igazából az, hogy az ocsmányiroda hogyan veszi ezt az akadályt, elfogadja vajon a külföldi (és ezért német/angol/olasz/stb nyelvű) adásvételi szerződést, vagy mit kell csinálni, hogy csont nélkül átmenjen? Azzal tisztában vagoyk, hogy ha itthoni blokkról van szó, akkor azt véglegesen ki kell vonatni, meg adásvételi, oszt jónapot, de a külföldivel nem vagyok tisztában. Nos, csinált vki már ilyet?
Persze, hogy hiteles.Az általad fellelt lap teljeskörű magyarázattal szolgál az előzményekre.
A tanulság annyi lenne, hogy egy kérdés eldöntéséhez több jogszabályi hely ismerete is szükséges .
Értve ezalatt a KöHÉM, BM., MT. rendeleteket, biztosítási és illetéktörvényt, stb.
Esetünkben a biztosítási törvény semmisíti meg a motorkerékpár utáni biztosítási díjfizetés szüneteltetésének lehetőségét ideiglenes kivonás esetén. Pontosan erre hivatkoztam, és eszerint így is van.
Ezt találtam a témához, talán hiteles: http://www.drbike.hu/cikk/0641/175159/megeri_kivonni_1.htm
Így igaz, egyébként már régebben is volt itt erről szó, ha jól emlékszem a Zapkörte szintén így járt.
A leírtakat gyakorlatban szerzett tapasztalatok alapján meg tudom erősíteni.
A nyilvántartásba és a régi forgalmiba bejegyezték a tulajdonosváltást, ami ugye műszaki vizsga nélkül úgyse érvényes.
Új forgalmit majd műszakiztatás után kapok.
Ja, amúgy az alapkérdés az volt, hogy frissen vásárolt jármű esetén az apa, vagy a fiú nevére érdemes kötni a szerződéseket.
Tehát nem évközbeni üzembentartó bejelentésről volt szó.
sorszám: 1793 (63656)
( előzmény: pannonkondor, 2006-10-13 08:28:04)
Ja , most nézem hogy megnézted.
Meg fogom keresni és beírom ide.Különben ez is úgy bukott ki hogy egy ismerősöm egy másiknak eladott egy autót, és mivel jóban voltak azt mondta a srác hogy üzembentaróival átveheti hogy ne kelljen egy vagyont fizetni az átírásért.Nagy vidáman becsattogtak a biztosítóhoz, ahol közölték velük hogy coki,nem köthet biztosítást csak évfordulóváltáskor.Asszem a Hungáriánál volt.nem hittem el hogy ilyet lehet csinálni, ezért berontottam , és mutatták hogy ez van írva a törvényben.
Köszi, ne fáradj, rákerestem. :
A Biztosítók és a PSZÁF álláspontja szerint az üzembentartó bejegyzése nem vezet az érdekviszony megszűnéséhez, ezért év végéig a tulajdonosnak kell a biztosítás díját fizetni.
Amúgy nézzük a Palotai Önkormányzat lapját,
ez napra kész,
itt se látom,, hogy a műszaki érvényesség feltétele lenne az átírásnak.
A járművek tulajdonjog-változásának nyilvántartásba vétele (az ügyintézéshez szükséges okmányok, nyomtatványok, illetékek):
Az okmányirodában kitöltött „Kérelem jármű tulajdonosában vagy üzembentartójában bekövetkezett változás nyilvántartásba vételéhez” nyomtatvány.
Forgalmi engedély, új járműokmányok esetén a jármű törzskönyve.
A jogügyletről szóló eredeti okirat (adás-vételi, ajándékozási szerződés, számla, hatósági határozat, stb.).
Az előzetes eredetiség ellenőrző szakértői állomások részére biztosított és a jármű megvizsgálásakor kitöltött járműkísérő lap (szakvélemény), kivéve lassú járművek esetén.
VEVŐ NEVÉRE SZÓLÓ kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötéséről szóló igazolás (kötvény és fedezetigazolás).
A vagyonszerzési illeték befizetéséről szóló postai feladóvevény (a csekket az ügyintézés megkezdésekor az okmányirodában lehet átvenni).
A forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő illetékbélyeg.
Az eljáró ügyfél személyazonosságát igazoló okmány.
http://ujpalota.hu/index.php?page=okmanyiroda&ugy=5
Ha az adásvétel korrekt, dokumentálható, a vagyonszerzés megtörtént. Ez pedig illetékköteles. Műszaki nélkül is .Határidőn belül tejelni kell.
Ezután a jármű nyilvánartásban átírják a gépet,
viszont, ha nem érvényes a műszaki, vagy nincs biztosítás,egyéb pótolandó dolog van, hiánypótlásra való felszólítás mellett mellőzik az új forgalmi kiállítását.
Ha virágot ültetsz a műszaki nélküli frissen vett trabiba ,ezután a kert közepén tárolod, a vagyonszerzési illetéket akkor is meg kell fizetni.
sorszám: 1789 (63617)
( előzmény: pannonkondor, 2006-10-12 21:02:45)
Amúgy azért tartom logikátlannak, mert így a tulajdonos csak évfordulókor mentesülhetne attól, hogy az üzembentartó ne az ő bónuszait amortizálja le. Ha nyilvánvalóan , a bejegyzett jogánál fogva, az üzembentartó használja a járművet, miért is kellene a tulajdonos biztosításával fedezni ezt a kockázatot ?
Kötözködni ebben a témakörben nem tudsz, mert ennek kapcsán én még nem nyilatkoztam , de mivel nem tartom logikusnak, te viszont utánanéztél, légyszi másold be a törvényt, és a linket,ha elolvasom, hagyom magam meggyőzni :-)
sorszám: 1787 (63615)
( előzmény: pannonkondor, 2006-10-12 21:07:12)
Már írtam neked, hogy a vagyonszerzési illeték fizetési kötelezettség - népszerű nevén átírási díj- akkor is fennáll, ha a jármű ideiglenesen ki van vonva a forgalomból.
Külön kitértem az illetéktörvényre, ennek alapján kell ezt megfizetni.
Ez a törvény pedig fütyül a műszaki érvényességre .
Tulajdonosváltozás esetén határidőn belül kell jelentkezni az Okmányirodánál.Vinni kell a szükséges okmányokat, mint pl. adásvételi, törzskönyv, bizt. igazolás, forgalmi engedély. Ha nincs érvényes műszaki, vagy más előírásnak nem felel meg a dolog, az új dokumentumok kiállítását mellőzve, hiánypótlásra való felszólítás mellett vidáman átveszik a vagyonszerzési illeték megfizetéséről szóló csekket, a jármű nyilvántartásban pedig át is írják az új tulajt.
sorszám: 1786 (63614)
( előzmény: pannonkondor, 2006-10-12 21:02:45)
Kialakult a végleges változat, nem bonyolítjuk, apu lesz a tulaj és az üzembentartó is, mert így tudunk rá kedvezményes biztosítást kötni autóklubon keresztül. (nosztalgia- és hobbijárműként lesz regisztrálva)
Nem nagyon számítok rá, hogy történne vele bármi, ha esetleg mégis, akkor nem a kocsi miatt fogok aggódni!
Ja hogy én is kötözkedjek, elmondom hogy bíztosítást nem tudsz kötni üzembentartóként , csak évfordulókor, amikor egyébként is lehet biztosítót váltani.Na látod ennek pl utána néztem , és a törvény szerint ez így van.
Te most komolyan hülyének nézel ? Szerinted mi alapján mondtam azt hogy nem írják át? Hát onnan tudom hogy próbáltam. És Kispesten van egy átíratással foglalkozó cég ott is azt mondták hogy csak műszakival. Sőt továbbmegyek, mindenkitől ezt hallottam.Egyébként éppen egy új rendeletre hívatkoznak és ez 2006 év elejétől van érvényben , szerintük.Tavaly még átírták műszaki nélkül is.Amennyiben igazuk van, úgy nem lehet 2000-es törvényre hívatkozni, vagy ha igen akkor a módosítást is meg kell nézni hozzá. És mivel látom hogy ennyire kötöd az ebet, utána fogok kérdezni hogy miért nem akarják átírni, és közlöm veled.Dacára annak hogy nem kívántam tovább foglalkozni a témával.Híába hívatkozol folyton egy törvényre, ha egyszer nem úgy történik a gyakorlatban. Mindenki tudja hogy nem szabad lopni mégis szinte mindenki lop.Pedig a törvény nem ezt mondja.Na ez különbség a törvény , meg a gyakorlat között.
Igen 2005 ben nekem is , aztán idén januárban mentem és nem akarták.És azóta sem.Ezért járok vidékre átíratni ha nincs műszaki a gépen.Ott megteszik minden gond nélkül.
No ez nekem új. Mármint hogy mindkét fél nevére köthetnek biztosítást. Mikor legutóbb foglalkoztam ilyesmivel, azzal jöttek, hogy ha van üzembentartó, (vagyis más személy mint a tulaj) akkor az ő nevére megy a biztosítás, hiszen ő használja a járművet. Biztos változott. Amúgy nem 'tom milyen idős vagy, de sztem a fiad hamarabb vált autót, mint hogy elpatkolj ;). Pláne ismerve a mai, garanciaidőre gyártott dizájn autókat :).
A tulaj, és az üzemben tartó is, mindketten jogosultak a biztosítás megkötésére.
Egy frissen vett jármű esetén szerintem jobb , ha a fiam a tulaj, ha kissé hajlott korom miatt sürgősen elpatkolnék, nincs hagyatéki macera :-))
viszont üzembentartóként ha engem irat be, tudok neki a nevemen és bonuszaimmal olcsó biztosítást kötni.Ez így nem jobb ?
Még pár mazsola koccanás is belefér,a friss jogsijával, mire a B 10-em elfogy, lebonthat pár tucat autót :-)
Mindig az üzembentartó nevére kötik a biztosítást, a forgalmiban is az Ő neve szerepel. Ha pedig AZ úgyis a fater, sztem nincs értelme külön tulajdonosnak mást megjelölni, ezzel csak az adminisztráció bonyolódik teljesen feleslegesen. Fater nevén van, oszt jónapot!
Valószínüleg a régebbi jogosítvánnyal rendelkező fater nevére érdemes biztosítást kötni, ha nincs negatív előzménye.Függetlenül attól, hogy tulaj, vagy üzembentartó.
A tulajdonos kompetenciája az üzembentartó bejegyeztetése.
Nézzétek meg a kalkulátorokban, hogyan kedvezőbb a dolog.
http://biztositas.swi.hu/informaciok/dijszamitas.php
Érdemes több helyen díjszámítást eszközölni.
http://www.netrisk.hu/index.php
A mi esetünkben a Providencia volt nyerő.
A biztosító egyletekről- pl MÁV- viszont nem árt tudni, hogy deficites gazdálkodás esetén az alapszabály szerint bekérhetik az éves díjat mégegyszer. A tagdíj csekély, de az is van. Elég nagy a kockázat..
Igen, igazad van, az tényleg olcsóbbra jön ki!
A másik kérdésemre, közben utánakérdeztem: "az adásvétel dátumával, éjféltől az a biztosítás megszűnik, így a következő nappal az új tulajdonos köteles új biztosítást kötni."
Halee!:) A bizosítós témához szólnék hozzá: Nemrég vettünk kocsit mi is, s tapasztalatom hogy, NE az alianz-nál köss biztosítást! Nekünk mikor összehasonlítottam, az Alianz messze nagyon drága volt!! Van náluk sokkal olcsóbb!(pl én K&H nál vok)De ez csak tanács :)
Máté
Igazad van, de most úgy néz ki kocsit veszek inkább mert a motor amit néztem (és pár napja még amiatt érdeklődtem), nem jött össze.
Holnap este venném meg, és csütörtökön már mennék vele 'túrázni', ha mehetek az előző tulaj biztosításával átírás előtt - első kérdésem erre az esetre vonatkozik! (és még él!!)
A második kérdés pedig a következők miatt fontos: kocsi esetén az Allianz díjszámításával számolva apu 33.000, én pedig 62.000 Ft-ot fizetnék úgy, hogy mindkettőnéknél A0 (alap) díjkategóriával számoltam. :S
A linkből, amit kicsit lentebb tettél be, úgy láttam, hogy a tulajdonos és az üzembentartó is köthet kötelező felelősségbiztosítást. Akkor én leszek a tulaj, ő pedig az üzembentartó szerintem, ha ez megoldható.
Köszi a választ, már sokadszor! :)
Egy motornak igen csekély a biztosítási díja. Szerintem nem érdemes foglalkozni vele.
Személygépkocsi esetén a fiam 25000 Ft-ot fizetne,a húsz évével , de a bonus 10-es besorolásommal- mivel a régi kocsim lett az övé, nem irattuk át- csak 9600-at fizet az 1600 cm3-es gép után.Így már megéri.Ha a tulajdonjogom megmaradna, de üzembentartóként ő kötne ugyanerre biztosítást, szintén huszonöt lenne neki negyedévente....
Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy egy személy, csak egy jármű kategóriában veheti igénybe a bónuszait. Célszerű ezt a legdrágábban biztosítható járműnél igénybe venni.Feltéve, ha megvan a szükséges előzmény.
A személyautóról származó bonuszomat például nem vihetem át a nemrég vásárolt tehergépkocsimra.Ebben a kategóriában ugyanis nincs beszámítható előzményem. Itt én tejelek emiatt huszonnégyet....
Átírják, de nem adnak új forgalmit. Az általam már hivatkozott BM rendelet alapján járnak el. Nekik ez a Biblia.Nem titkos, elolvashatja, aki akarja. Tény, hogy az irodavezető mindíg profi, az ügyintézők néha nem.Ebből vannak a bajok...
A némi csókról annyit, ha az általam leírtaknak ott tényleg utánaérdeklődnél, ugyananzt a választ kapnád,mint amit leírtam..
35/2000. (XI. 30.) BM rendelet
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
http://www.jogositvany.hu.hu/j35-2000.htm
sorszám: 1771 (63482)
( előzmény: pannonkondor, 2006-10-10 21:30:42)
(2005-ben nekem átírták a műszaki nélküli motoromat úgy, hogy a forgalmi engedélybe kézzel bevésték: "csak műszaki vizsgával együtt érvényes" - igaz, még a műszaki lejárta előtt vittem átiratni, de 1 héttel később a tényleges átírás időpontjában már nem volt érvényes)
sorszám: 1770 (63480)
( előzmény: pannonkondor, 2006-10-10 21:30:42)
Ja, és még valami: hogyan lenne célszerű megvenni a járgányt (tulaj, üzembentartó ki legyen) ha az enyém lesz, de apukám nevén lenne a kötelező?
Na akkor próbáld meg Soroksáron átíratni a vizsga nélküli gépedet, mert itt bizony nem írják át anélkül.Még nekem se pedig némi csókom az van itt helyben.Az hogy ez jogszerű , vagy nemazon lehte vitatkozni csak minek .De kispesten ugyanez a helyzet.Az meg hogy autónál nem kell fizetni, motornál meg igen szerintem kimeríti a diszkrimináció fogalmát.Ettől még a barátomnak nem kell fizetni.Ez is tény.Törvény ide vagy oda ezt minden gond nélkül meg tudja csinálni.És hozzáteszem nem csak ő, más is.Vitatkozni pedig nem akartam , csupán leírtam hogy a tapasztalatom alapján ez hogy megy.
Sziasztok! Ha veszek egy járművet, ami jelenleg biztosítva van, akkor az átiratás előtt használhatom még úgy, hogy nem kötöm meg a kötelezőt a saját nevemre? (adásvételi, előző tulaj forgalmija és érvényes biztosítása lenne nálam)
Ha nem olvasol utána,mert nem tartod érdemesnek, , akkor érdektelen vagy, a dolog nem is foglalkoztat, de akkor veled nincs is miről vitatkozni.
Ha valakit érdekel a dolog, annak a tájékoztatását tartottam szem előtt.
Megismételem a tényt:
A biztosítási törvény szerint az ideiglenes kivonás motorkerékpár esetén nem mentesít a biztosítási díj megfizetése alól.
Ez teljesen egyértelmű, magyarul van leírva, közérthetően, nem kell jogász a törvény értelmezéséhez. Ha nem is olvastad,és hajlandó se vagy rá, nem tudom, miből gondolod, hogy kóvályogni kéne tőle...
Engem nem lehet, de nem is szoktak elhajtani, mert ismerem a jogszabályokat. Max az irodavezetőt kérem meg a dolgom elintézéséhez, ha az ügyintéző nem elég felkészült. Nem az első eset lesz :-)
A kerületemben nagyon profi, és nagyon jóindulatú az irodavezető.
Megjegyzem, például a Soroksári Önkormányzat honlapjáról két évig másoltam be a srácoknak az okmány ügyintézést, szuper volt a lap.
sorszám: 1766 (63472)
( előzmény: pannonkondor, 2006-10-10 08:12:57)
Nem igazán tartom érdemesnek hogy bármilyen törvényeknek utánajárjak, a barátom ideiglenesen szokta kivonatni ez biztos.Az átírást meg próbáld meg műszaki nélkül majd meglátod mit mondanak az okmányirodáknál, elhajtanak mint a magzatot.Kivéve ahol nem.De ritka.A probléma a törvények értelmezésében van, mint ahogy ebben az országban általában. Valószinűleg nálunk sokkal okosabbak is kóvályognak ettől sok f..ságtol,tehát nincs min elmélkednünk.Amit én írtam azok tények , ezen nem változtat az sem hogyha megtanulom a cd jogtárat.Egyébként a barátom megszívta evvel a sok kivonással, mert betelt a forgalmi, és innen kezdve többe kerül az új , mintha fizetné a biztosítást.Egyébként azért a pár ezer forintért én eddig is értelmetlennek tartottam az egészet, de mint mondtam valszeg ezért nem én irányítom a pénzpiacot.Részemről úgy érzem kimerítettem a témát.
Érdemes megnézni az illetéktörvényt is, az illetékfizetési kötelezettség keletkezése, a vagyonszerzési illeték, valamint a gépjármű fogalmának meghatározása kapcsán is.
1990. évi XCIII. törvény
az illetékekről
http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=99000093.TV&cel=P(102)B(1)p(i)#xcel
A biztosítási törvény tartalma megtalálható az összes biztosító, vagy közvetítő,bróker vagy alkusz lapján, tévedés kizárva. Lehetséges, hogy az ismerősöd a végleges kivonással csikicsukizik,ami bontási igazolás nélkül történik. Ideiglenes kivonás kapcsán a törvény egyértelmű, ezt már bemásoltam, megfellebbezhetetlen.
A jogszabály mai napon hatályos állapota
190/2004. (VI. 8.) Korm. rendelet
a gépjármű üzemben tartójának kötelező felelősségbiztosításáról
http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=A0400190.KOR&cel=P(4)B(2)#xcel
Járművet átírnak műszaki nélkül is, a vagyonszerzési illeték megfizetése ugyanis az illetéktörvény szerint zajlik, a megszerzett gépjármű akkor is illetékköteles, ha épp nincs forgalomban. Az új forgalmi és törzskönyv kiállítása viszont felfüggeszthető, akár az ügyfél kérésére, akár a hatóság rendelheti el, a hiánypótlásra való felszólítás mellett. Tehát, a régi, tulajdonosváltáskor bemutatott forgalmiba kerül bejegyzés.
35/2000. (XI. 30.) BM rendelet
http://www.jogositvany.hu.hu/j35-2000.htm
Nemcsak a jogszabályokat kell elolvasni, hanem a módosításokat és hivatkozásokat, kiegészítéseket is, így lesz csak teljes és valós a kép.
sorszám: 1763 (63387)
( előzmény: pannonkondor, 2006-10-09 08:56:30)
Üdv!
hát, rendszám alapján kerestesd meg a tulajt, ha megvan írj vele adásvételit, aztán mehet. Ha megvan a tulaj, csak 15 éve halott, akkor a motor leginkább csak donornak jó - vegyél egy papíros lepukkantat 20-30e ért, és azt gyógyítsd belőle. Persze lehet bonyolítani, de csak akkor javasolt, ha akarsz sok ősz hajszálat, meg rengeteg időt/pénzt költeni.
Hát, öt perce beszéltem vele, tavaly is kivonatta a forgalomból és nem kellett kötelezőt fizetnie, sőt még a súlyadót is csak a visszahelyezés napjától számították neki.Nem fizettethetnek veled egy darab vasra kötelezőt, hizsen ha valami nem közlekedik annak nam is kell biztosítás.Tehát logikátlan a dolog.Bár az is lehet hogy ez csak olyan hülyeség mint az hogy nem írnak át járművet csak akkor ha van rajta műszaki.Én simán az összes gépemet átírattam vizsga nélkül.Akkor most ki a hülye , az amelyik okmányiroda átírja vagy az amelyik nem?
Hale mindenki! Szintén papiros ügyek.
Szal kapni fogok 1 csepptankos 350-es java-t, amin van rendszám is, még régi. Aki adja az a házzal 1ütt kapta mikor megvette,útba van neki szóval ingyen adja. Kérdés: a rendszám hogy megvan ez + /- ? Ha találnak róla adatot az a jobb, vagy ha nem találnak róla a BM-nél semmit? Van esély arra hogy a motort valami módón forgalomba helyeztessem? Keressem meg azt a tulajt akié elvileg lehetett? Vagy Benzint neki had égjen?:D Várok 5leteket!:) köszike : Remington
Valami nemigen stimmel a haverod körül :-)
http://www.netrisk.hu/biztositasi_informaciok/biztositasi_termektajekoztatok/kotelezo_biztositas/kotelezo_biztositas.php
A biztosítás szüneteltetése
Az érvényes jogszabály alapján lehetőség van a biztosítási szerződés, illetőleg a díjfizetési kötelezettség szüneteltetésére, ha a szerződő a gépjárművet legalább kettő, de legfeljebb hat hónapig a forgalomból ideiglenesen kivonja. Nem vonatkozik a szüneteltetés lehetősége a motorkerékpárra, a segédmotor-kerékpárra és egyéb forgalmi engedélyre nem kötelezett járművekre kötött szerződés esetében.
Nemcsak tavaly volt így, most is így van....
sorszám: 1759 (63281)
( előzmény: pannonkondor, 2006-10-06 21:42:09)
Szerintem ez tavaly sem volt így , mert egy haverom minden évben ezt csinálja.Télen kivonja és nem kell biztosítási díjat fizetnie, így a kivonás költségeivel együtt is kedvezőbben jön ki.Nekem egy évre 6000 ft a biztosítási díjam, én ezért nem látom értelmét,de lehet hogy ezért nem leszek már dollármilliomos.
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|