:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
20 év múlva lesz helyettük opel astra meg bugyuki swift kb olyan árban, mint most a zsiguli. Bár egyes vélemények szerint húsz év múlva már olaj se lesz...
Szimpatikus eszmefuttatás, csak kíváncsi lennék 20 év múlva azokra a 40-50 éves zsigákra, skodrikra, amiket a rozsda már akkor hatszor megevett, mielőtt hozzád kerültek. :O DDD
Szerintem meg egy kétmilliós suzuki is pazarlás, amíg 80-100e körül tök jó zsigulik meg skodák vannak. És ha négy-öt év múlva kirágja a rozsda, kidobod, és veszel egy másikat, kit érdekel, ezt 20x előadhatod, mire a két melláig elérsz, 20x5 az meg 100 év. Hát szerintem egy száz éves suzukin is lesz lakatolni, fényezni s bütykölni való, akármilyen horganyzott dzsiszi-dzsuszi is. :-p
Három szót szeretnék elfelejteni, autó kapcsán, ezek a rozsda, a lakatos, és a fényező.
Ez, sajna tíz év feletti autónál ritkán jön össze.Egy ilyen ritkaság az a 91 év végi 405-ös Peugeot, amit a nagyfiam megörökölt tőlem. Azt erről tudni kell, hogy az egész karosszéria horganyzott. Ez egyhatos, és tíz alatti a negyedéves biztije. ( az én bonuszommal , persze, nem a 21 éves fiaméval )
A másik, egy 1,9-es turbodízel, Peugeot Expert, egyterű , hat éves múlt, nincs 15 a bizti.Pedig ez a kategóriám csak B1, mivel nincs előzmény, egy éve vettem, ez hat személyes tgk..Lehet, hogy drágább a biztim, mint neked, de a természetesen kopó, vagy előírt km. után szükséges alkatrészeken kívül nincs gondom. Ráadásul, erre a járműfajtára nincs regadó,- ami a használt árban is érezhető- tehát ennyivel máris olcsóbb kombi nevű szgk. típustársánál, és a vett, akár használt jármű áfája is visszaigényelhető. Új árat nézve a tgk három-négy, amiből visszajön az áfa, az szgk öt-hat milkó. Én se ütöttem meg magam számolni tudok, spórolni meg szeretek :-)
cöcöcö, volt már nekem is kastás B10-em, de még úgy is drága volt, úgyhogy jópár éve átmentem veterán/hobbi konstrukcióba. Így évi 8500 Ft-ból megvan a kocsim is, meg a motorom is, és a biztosítónak még így is megéri. Inkább sose legyen 25 évesnél fiatalabb autóm, minthogy egy havi fizetésem évente csak a biztosításra költsem! Há hülyék ezek?!
A konyhánál maradva ha már a rizsát említetted, : sokaknak rengeteg zabot kell még megenniük, a B10-ig, a másik, hiába hőbörögsz itt az irreális költségek miatt, az csak falrahányt borsó :-)
Sok a rizsa, de a lényeg annyi, hogy a biztosítási szolgáltatás kötelezően megvásárolandó, tehát a piaci mechanizmusok nem szabályozzák az árat, viszont ezek hiányát semmilyen érdekvédelmi fórummal nem pótolták, a mabisz diktálja a feltételeket, te meg fizess. Még csak ki sem vonathatod a kocsid a forgalomból. Szirmai Gábor, a neves kortárs afrikautazó azt mondta, hogy ami a gépjárműadminisztráció terén megy manapság, az maga a tökéletes és felülmúlhatatlan aljasság. :-(
A sokadik bonuszomat ( B10) spontán elértem :-) de ez huzamos taxizás eredménye volt, nem hétvégi autószellőztetés, mosás után.. Tény, hogy büdimód agresszíven és gyorsan vezetek, viszont a rutin megvéd a túlkapásoktól.Nem vigasztalna, ha megkapnám a betétlapot, mert más hibájából töröm porrá a kocsimat, inkább vigyázok a sok szarvasállatra.
Nehéznek látszó kérdésedre egyszerű a válasz, az üzlet, az üzlet. Ha telik két azonos kategóriájú járműre, akkor tessék szépen tejelni :-)
De, ha áttekinted a biztosítók, a te személyedre szabott ajánlatát, igen durva különbségeket, néhol háromszoros árat is láthatsz.Ezt az ördögi átverést azzal magyarázzák, hogy a kötelező felelősségbiztosítás díjába különböző szolgáltatásokat is beleépítettek.- nem tudom, mik ezek, de a tarifából ítélve, vidéki kocc, lerobbanás esetén, az ötcsillagos hotelt, és az örömlányt is tartalmaznia kéne.. :-)- Ezeknek pedig ára van..
A huszonévesek Budapesten tényleg sok koccanást csinálnak.Nem véletlen, hogy egy ilyen frissjogsisnak negyedévente 35 körül van a biztije egy egyhatos gép - szgk- esetén, ami nekem tízbe se kerül.
Viszont, annyi kárt nem okoznak összességében, hogy ennyire lekaszálják őket. Egyszerűen, a kezdő fiatalok a végletekig ki vannak szolgáltatva a biztosítóknak.
Szóval, én, szamár, aki nem okoz baleseteket, tulajdonképpen elégedett vagyok a fizetnivalómmal. Az más kérdés, hogy, ha tehetném, megspórolnám..
A sokadik málusig eljutni nehéz. A sokadik bónuszig viszont elég sokan spontán elérnek (pl. a hétvégi autósok). Az azonos járműkategória párhuzamos üzemeltetése meg egyszerűen érthetetlen. Ha már van egy autója/motorja a fickónak, amivel nyolc éve nem csinált balesetet, és vesz még egyet, akkor az miért nem lehet bonuszban? Na ezt magyarázd meg, ha tudod!
Na mindegy, akivel kibaszik a biztosító, elad egy pár betétlapot, és a pénzénél van. Utána a többieknek jól megemelik a biztosítási díját, és akkor a biztosító is pénzénél van. Szamár a végállomás: a becsületes, balesetet nem okozó gépjárművezető.
Persze, hogy nem. Előnye viszont, hogy a malus sem ragad rád, mint egy pióca, vagyis, amennyiben szgk-val megszivattad magad a sokadik malusig, ha veszel kicsi tehert, ott előzmény híján B 0 az induló.
Apró hiba, hogy a bónusz nem vihető át más járműkategóriára. ;-)
Idővel hasznos pedig, B 10 -ben 9600 Ft. negyedévente egy 1600-as autó.
Hát ez szívás...
Mondjuk sokat nem nyernék a bónusszal...
Ismereteim szerint az azonosság csak akkor működne, ha az előző biztosításodat felmondanád és úgy kötnéd meg az újat.
A0. egyszerre, csak egyre adnak bónust.
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül, hogy ha van B3-as bónuszom egy motorra és veszek még egy motort és ugyanott kötök rá kötelezőt,akkor annak is B3 lesz a bónusza vagy A0?
Nekem is ezért szakadt be...
Nekem az átfúrással semmi bajom, sőt, csak abban bízom, amióta egyszer vissza kellett mennem a rendszámért a fos műanyag keret gyengesége miatt. Viszont rendszámot átfúrni csak a sarkainál vagyok hajlandó, tehát kell alá egy partedli. Amúgy sem árt, mert gyenge szar ez a rendszám, össze-vissza görbül, ha nincs alatta semmi.
Nekem akkor ment el igazán a kedvem a dologtól, amikor kiderült, hogy vagy átfúrom a rendszámtáblát, vagy kockáztatom, hogy a kétoldalas ragasztó elenged...
"Barátilag" odaadná a srác 4500-ért is, de szerintem az is marha drága. Akkor inkább kivágok magamnak egyet 2mm-es alulemezből, az van is itthon, utána 600Ft-ért leszintereztetem mattfeketére, és jézus. De mielőtt ennyit melóznék vele, gondoltam megkérdezem, hátha tud valaki valami tutit. Mondjuk 2-2,5e-t szánnék a dologra... 4500-öt nem.
Köszi a tippeket. Egyébként az a rendszámatartó még csak egy ötezres volt, amikor először láttam. Akkor is az ára miatt nem vettem...
Esetleg próbálj a plakett kft-sekkel beszélni, hátha valami kis jattért bevállalják stikába... de nem tartom valószínűnek, legalábbis feltételezem, hogy el kell számolniuk a nyersanyaggal. De hátha jó fej lessz valaki. Ha nem, akkor sakk-matt.
Viszont akkor már én is kérdezek rendszámosat: fém renszámkeretet nem-e látott-e valaki-e? Nem kell ilyen flancos, jó lenne a sima feketére festett lemez is. Csak a műanyag nem jó, mert az mindig szétmegy, ahogy a kipuffogó icergeti.
Hiába az ismeretség, nincs már abból raktáron..ha megjavítod, talán az átfestését megrendelheted, de ez se biztos, hogy menni fog...
Reméltem, hogy van itt is ismerős ismerőse... kell a fenének zeus rendszám.
motoros rendszámot nem lehet újra gyártatni, csak cserélni. Az összes okmánnyal együtt, amin szerepel. És természetesen eurósat adnak. Ez van. Ha nagyon ragaszkodsz hozzá, hegesztesd meg és fesd újra!
Beszakadt a rendszámtáblám... nincs ötletetek, hol lehetne újat csináltatni ? Még a magyar zászlóst szeretném, nem a zeust.
Bizony, közben utánanéztem én is.
sorszám: 1881 (66445)
( előzmény: pannonkondor, 2006-12-04 09:11:39)
Az eredetvizsga 60 napig érvényes jelenleg.
Sziasztok!
Januárban szeretném elkezdeni az én kis 638-as vasam újra rendszámozását!
Ha valakinek lenne tipje vagy csak egy tanácsa akkor azt nagyon szívesen veszem!!
Köszi
Jocó
:)
sorszám: 1878 (66301)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-12-02 02:00:49)
Nem vagyok én olyan:)
Csak nézegettem épp eleget régi forgalmit:)
De ha tudnál még szerezni olyant,mint haverod,csak az én nevemel,azt szivessen megköszönném:)
A zapi szerint egy hónapig érvényes az eredetvizsga, én is így emlékszem...az előbbiek szerinti kiegészítéssel ...
Ha az okmányirodai eljárást az érvényesség lejárta előtt elindítod, tehát iktatják, hiánypótlásra is tán felszólítanak, akkor elvileg az ügyintézés végéig felhasználható marad. Pillanatnyilag nincs jobb ötletem.
sorszám: 1875 (66286)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-12-01 22:23:44)
Kötöszködsz?-:)
sorszám: 1874 (66284)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-12-01 21:53:27)
Fullkopy az eredetiség vizsga meddig érvényes?
Amenyiben elbuktam ,kaphatok mentességet az ujracsináltatása alól?
Úgy van, de ha mindenkit én javítok ki, marhára fognak utálni :-))
sorszám: 1872 (66282)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-12-01 21:53:27)
Persze, bizonyos idő után simán, a tulaj nem volt elérhető, vagy nem tett eleget a felhívásnak. Magyarul visszament az ajánlott levél, vagy az írás átvétele ellenére se vitte be a cuccot.. esetleg felszólítást se kapott..
Nagyon jól látod, a szövegértelmezést nagyon figyelmesen, következetesen kell végrehajtani. Aki ezt elsajátítja egyszer, nagy hasznát veszi.Valóban nagyon oda kell figyelni :-)
Némi hibák így sem kizárhatóak, de, végülis, nem pályázunk jogászi babérokra..
sorszám: 1871 (66281)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-12-01 21:51:42)
Én ahogy láttam,a szürke forgalmi első oldalán szerepel a motor rendszáma..
Bocsi,de tudod milyen hülyén vannak ezek a dolgok,minden szóra oda kell figyelni hogy értse az ember..
Válaszodból a következö kérdések merültek fel..
Ezek szerint kivonhatnak a tulajdonos tudta nélkül egy motort a forgalomból ,anélkül hogy bevonnák vagy a forgalmit,vagy a rendszámot?
Mit takar a hivatalból kivonás?
Tudomásom szerint a 90-es évek elején volt az adatfelvételezés. Azok a járművek, amelyek rendszeresen jártak műszakira autómatikusan belekerültek az új rendszerbe. A régi szürke forgalmikban csak név és cím volt, így elképzelhető, hogy nincs benne a rendszerben.
Már írtam egyszer a barátomat, aki azonos nevűtől vett egy motort, bevitte a forgalmit adatfelvételezésre, ahol beírták a születési adatokat és az új lakcímet, így most a forgalmi szerint 3 évesen vette a motort.
Hali
Nem tudja valaki hogy ha magam gyártok
egy utánfutót egy smkp-ra kell rá vizsga vagy papirmunka?
Nehezen értesz meg :-) Nyilván volt forgalomban, mert van rendszáma és forgalmija.Tehát muszáj volt szerepelnie a jármű nyilvántartásban.
Nyilván kivonták a forgalomból, mert jelenleg nem szerepel a jármű nyilvántartásban.Ha kivonták a forgalomból, törölték a jármű nyilvántartásból, és adatait átküldték a BM.-nek arhíválásra. Ebből az arhívumból rendszám alapján kikereshető lenne.
Szerintem nem kell kikerestetni, mert adott az eredeti forgalmi és rendszám. Tehát, nincs akadálya az ismételt forgalomba helyezésnek.
Nem azért kell ismételten forgalomba helyezni, mert balfaszok, hanem azért, mert ennyi idő után valószínűleg hivatalból kellett kivonni..
sorszám: 1866 (66261)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-12-01 16:34:35)
A gépjármü nem volt,és nem is van kivonva a forgalomból,csak simán le van járva a müsazkija,immár cirka 20 éve.
Ez nem lett törölve a nyilvántartásdból,mert benne se volt.Lehet hogy a BM-ben van rola valami.
De ez akkor is kibaszás,mert mindennek rendelkezik a motor hogy ujra forgalomba lehessen helyezni..most ők a balfaszok..
Mi meg isszuk a levét....
Szóljá a kedves "hölgynek",hogy a dolog oúgy kezdődik,hogy adunk neki egy új rendszámot.A régi rendszámokat nemismeri a szoftver,ezért ottkezdik a dógot,hogy adunk egy újfajta rendszámot neki,azzal már boldogul.
Aztán a zügyintézőt beiratjuk egy tanfolyamra.
Mindössze a jármű ismételt forgalomba helyezéséről van szó.Tökmindegy, hogy ideiglenes, végleges - bont. ig. nélküli ! - vagy fiktív kivonás történt.
Ha nem szerepel a jármű nyilvántartásban, akkor egyik kerület, de a központi okmányiroda sem fogja ott meglelni.Eszerint viszont valamilyen okból véglegesen kivonták a forgalomból
A jármű nyilvántartásból nyilván törölték, és adatait a BM arhíválta. Innen ki lehet kerestetni rendszáma alapján, ha szükséges. Nem értem, miért kéne, hiszen a forgalmi is, az eredeti rendszám is megvan. Szerintem egyszerűen csak végig kell csinálni az ismételt forg. helyezési procedúrát ,amit már bemásoltam az előbbiekben.
Vagy beszélj az irodavezetővel. Azok jobban képzettek, mint Rozika a terminálnál.
Ja!Röviden szivacs.Próbáld meg egy másik okmányirodán!Kb. a megyeszékhelyen!
Látod ez az amikor az állampolgár minden kötelességének eleget tesz,az önkormányzat,meg az állam részéröl ott van a maximális fejetlenség.
Szégyen ez a hozzáállás..
Elvileg az okmányiroda küldené fel a papirokat,illetve kérnék el Bp-ről a kartonját.A központiból úgyis csak átirányítanak máshova.Másrészt szerintem a nő buta.Annak a motornak bőven benne kéne lenni az új nyilvántartásban is.Ez tuti.
Akkor az eredetiségvizsgát már buktuk.
Mien központi hivatal? a megyei?vagy országos?
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|