:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Nekem átírták vizsga nélkül is a dunakeszi okmányirodában.
sorszám: 2007 (69180)
( előzmény: pannonkondor, 2007-02-02 10:18:57)
Akkor marad a dátum nélküli szerződés!:)
Köszi a választ!!
Többször leírtam már, hogy nálunk semmit sem hajladók tenni átírás ügyben ha nincs rajta műszaki.Ellenben tudok olyan okmányirodáról ahol minden további nélkül átírják, a vizsga helyét üresen hagyva.Itt sokan írták hogy van ahol nem állítanak ki új forgalmit.
Nem. Annak csak az új forgalmi kiállítása a függvénye. Viszont biztosítás meg eredetivizsga az kell, szóval ha nem tervezel rá belátható időn belül műszakit, akkor inkább próbáld az átírást megúszni, mert így is drága.
Srácok!
Az átírás az nem müszaki fügvénye ugye??
Köszi
Jocó
Köszi a segitséget mindenkinek! Akkor sztem oldalkocsival viszem el. Annyira nem fogott meg az oldalkocsis bravurozás :)! Még az is lehet h eladom ezen még filózok de köszi!
A forgalmi szerint jellege oldalkocsis motorkerékpár.Szerintem felszerelve vidd eredetvizsgára.
Ha ezt a jelleget meg akarod őrizni, a következő műszakin is így kell bemutatni. Oldalkocsi nélkül is használhatod, kedved szerint.
Az oldalkocsis vezetését el lehet sajátítani, csak gyakorlás kérdése.Feltéve, ha egyáltalán érdekel a dolog.
Szerintem nem mert az nem kötelező tartozék!De ez csak vélemény!!
Köszi a tanácsot!De mákom van mert mind a két mocihoz megtaláltam a forgalmiba szereplő tulajt, akik egy sőr ellenében alá is írják a papírokat!:))))Tiszta mázli!!!!!!!!:))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ilyen boldog lettem 1ből!:))
Hello! Lenne egy fontos kérdésem: vettem egy oldalkocsis Jawat le van müszakiztatva meg minden. Ugyebár kell eredetvizsgát csináltatni ha átiratom. Levettem az oldalkocsit mert életveszély számomra!!! Az eredetvizsgához vissza kell szerelnem az oldalkocsit?
Ez egy ésszerű, és egyszerű megoldás. Kár hogy nem jó ötlet:) A gond az, hogy ez magánokirathamisítás. Ha meg tudod találni a forgalmiban szereplő tulajt, és rá tudod venni, hogy írjon veled alá egy adásvételit, akkor fasza (talán), egyébként meg totál bukó.
Keress egy másik motort.
Sziasztok!
Rafkos kolegákat szeretném megkérdezni egy átiratással kapcsolatban!
Szeretnék venni egy Jawat.Ki van vonva egy ideje.Nos a gond az, hogy akitől veszem az nem a forgalmiban szereplő tulaj.Ha irúnk egy kamú adásvételit az forgalmiba szereplő tulaj nevébe akkor a régi tulaj kap egy papirt arról, hogy én átirattam az ő nevéről az enyémre??Vagy eseteleg valami javaslat???
Nagyon köszi!!
Jocó
Az okmányirodának semmi köze az adásvételi dátumához. Ha nem fizettél határidőn belül vagyonszerzési illetéket, az nem rájuk, hanem az illetékhivatalra tartozik, ugyanis ezügyben az illetékhivatal az első fokon eljáró hatóság.Viszont, az okmányirodának kötelessége tájékoztatni a késedelemről az illetékhivatalt. Ezután vagy lesz eljárás, vagy nem. Vakszerencse kérdése.Ha túl kicsi a tétel, általában elnézik..
Igen, régen én is űztem ezeket az extrémsportokat, pl hadakozás az okmányirodával. Komolyan, néha ők sem voltak tisztában a teendőkkel. Ami a motort illeti, megnéztem, és asszem elállok a vételtől: mire forgalomba kerül, nem is lett volna olyan olcsó. Mindegy, ennyivel is okosabb lettem, mindenkinek kössz a segítséget.
Hy!
Igen, én is szívtam, vettem egy roncs gépet műszaki nélkül, aztán az okmányirodában pofára estem, hogy nem írják át /Csongrád megye, Szentes/.
Mire fölújítottam, leműszakiztattam, eltelt fél év. Annyiban viszont korrektek voltak, mikor átírásra került a sor, hogy nem problémáztak a lejárt adásvételi miatt.
Én ezt azért nem merném így kijelenteni... inkább azt használd ki, hogy bármelyik okmányirodába bemehetsz, nem kell feltétlenül a lakóhelyed szerintibe.
Szerintem felesleges megbízni bárkit is, ha normálisak egy fél délelőtt megvan az egész, ha időpontra mész akkor még annyi sem.
Tényleg, bár nincs tervbe véve semmilyen változtatás, ebből a szempontból még előnyömre is válhat. Az is lehet, hogy megbízok vkit az egész ügymenettel(ha nem túl drága).
Thanks!
Igen. És nehogy bedölj nekik, ha mást mondanak, esetleg menj másik irodába, ha szívóznak.
Úgy van, ne is akarj új forgalmit, és törzskönyvet, mindaddig, amíg nem dől el, akarsz-e uniós rendszámot, más színt, vagy motorcserét..... magyarul, a vagyonszerzési illetéket fizesd meg, de az új okmányok kiadását csúsztasd..
Óóó, el is felejtettem. Természetesen nincs érvényes műszakija a gépnek. Hallottam azt is, hogy így nem lehet átírni, de én úgy tudom: a nyilvántartásba bevezetik, viszont új forgalmit nem kap (?).
Okks. Akkor amiatt nem kell izgulnom. 250-esre pedig csak 2007-től van adó.
A biztosító téma Fullkopyjé a tuti
Köszönöm a gyors válaszokat. Valóban a forgalmiban szereplő tulajjal lenne jó 3 példány új adásvételit írni. Nem tudom , megoldható-e: egyáltalán mikor került el tőle a motor, vagy az ország másik végében van, elérhető-e, esetleg eleve elzárkózik a művelettől.
De akkor elvileg a lejjebb vázolt módon, azaz 1 biankó adásvételivel megoldható az átírás. Hmm...ezt még meg kell rágnom, ha nem megy az átírás, hirdethetem alkatrész áron. Pedig jó áron lenne, állítólag jó állapotban.
Az adásvételi általában 2 példányos, legyen a vevőnek és a volt tulajnak, a harmadik az ügynökségnek kell, ha ott zajlott a dolog. Legjobb példányonként aláírni, nem indigóval. Így mindegyik eredetinek minősül.Tulajdonjogot csak tulajdonostól lehet szerezni, a biankó adásvételi , hogy későbbi vitára ne adhasson okot, igazán értékesítési meghatalmazással lenne érvényes. Nem árt ellenőrizni a jármű származását, a forgalmi szerinti tulajjal se lenne utolsó dolog egyeztetni a várható adásvételi dátumot.
Díj nem fizetése miatt valóban felmondja a biztosító a szerződést, de ez nem hat ki az új tulajdonosra.Az új tulaj ott köt szerződést, a saját bonuszával, vagy maluszával, ahol akar. A régi tulaj lenne kötve eredeti biztosítójához, ha erre a gépre ismét szerződni szeretne.
Az elmaradt díjakat a forgalmi szerinti tulajdonoson hajtják be az eladás napjáig. Kivételt képez a súlyadó, ezt annak kell fizetnie,egész évre, aki adott év első napján az adóköteles jármű tulajdonosa. Ez alól is van kivétel év közbeni kivonást követően, az ismételt üzembehelyezés dátumától az fizet, aki újra forgalomba helyezi. Ez tulajcserénél lényeges, így lehet ezt a költséget ügyesen áthárítani.
A legjobb lenne az eredeti tuljjal írni egy adásvételit. Egyébként szerintem nem foglalkoznak a tintával (anno én is kupectól vettem az autómat). Egy eredeti példány kell, a többi lehet másolat is. Egy másolat marad az eladónak, egy kell a hivatalba, és asszem az eredeti megmerad a vevőnek. Ha tévedek majd kijavítanak:)
Ha nem fizette a biztosítást, akkor megszüntették, és elképzelhető, hogy amíg nem rendezik az elmaradt díjakat, addig nem kötnek rá új biztosítást, addig pedig nem lhet átíratani, úgyhogy be kell kalkulálni a vételárba az elmaradt biztosítási díjat.
Más a dolog decemberben, olyankor jó biztosítós ügynökkel el lehet sumákolni a dolgot.
Hali!
Szombaton megnézek egy etz 250-est, és "tulaj" nem íratta át a nevére. Viszont, van egy félig kitöltött (az előző tulajtól)adásvételi, hiányzó dátummal, illetve vevővel. Nem tűnhet fel az okmányirodának az eltérő tinta, stb? Meg oké, hogy 15 nap alatt kell átírni, de nem kellett azt az eladónak vhol (min. a biztosítónál) lejelenteni?
Bár akkor még nem volt adóköteles a nagy tz. Kíváncsi vagyok, lécci segítsetek. Annyi még érdekel, hogy hány példány adásvételi kell az átíráshoz.
Rendben, de figyelmeztetlek,a vita hevében néha sört iszom.:-)
Oké, azért, ha gondolod, segítek, hogy nagy gebasz ne legyen.. nyugodtan keress meg, inkább velem vitázz, mint a hatósággal. Én ingyen küzdök ellened:-)
sorszám: 1979 (68593)
( előzmény: pannonkondor, 2007-01-22 20:29:51)
Amúgy milyen a "B" oszloptól? Zárt teljesen , félig, vagy körablakos ? Ha ablakos, nagyon olcsó és jó fóliást is tudok..ha kéne, van műbizi is, de ez tgk-hoz nem is kell.. mindegy, van hozzá..
Elvileg a típusbizonyítványban szerepel a kárpitozás kódja,abból minden kiderül, ezt a KF. ha nagyon akarja, két kattintással előhívja az adatbázisból, de általában nem akarja..
Ők valójában nem gonoszak, csak a kirívó esetekkel foglalkoznak.
sorszám: 1977 (68579)
( előzmény: pannonkondor, 2007-01-22 18:36:41)
Az elválasztót nem akarom kivenni,azt kimondottan szeretem is hogy benne van.A kárpitozásért meg nem szólhatnak, mert egy húszéves kocsinál nem tudná bebizonyítani hogy nem volt benne eredetileg.Ebből a típusból ugyanis sokféle felszereltségűt adtak ki. Amúgy meg majd ügyesen csinálom.
Ügyeskedj. Miután tudod, mik a veszélyek, próbáld elkerülni. Itt a legnagyobb buktató az, ha be tudják bizonyítani, hogy a tehergépkocsit személygépkocsivá -lakóautóvá -alakítottad át. Akkor a bírság mellett behajtják a reg. adót is.
Pl. a műhelykocsi se szgk. Pedig szekrény,asztal szék, kályha, esetenként ágy és tv. is van benne.
Lényeg,ha megcsinálod, ne bukj meg vele. Ami nem beépített , illetve nincs fix rögzítése, az simán lehet rakomány. Ha viszont pl. kárpitozod a rakteret,és utaskényelmi eszközökkel látod el, abból is baj lehet. Amennyiben kiszereled a raktér-utastér elválasztót, máris számíthatsz a legkeményebb szankcióra, ez kivédhetetlen , mint engedély nélküli átalakítás. Ezáltal ugyanis tgk.-ból máris szgk. lesz.
sorszám: 1975 (68556)
( előzmény: pannonkondor, 2007-01-22 09:26:23)
Ja, hogy te csak berendezni akarod? Hát azt szerintem simán lehet. Azt hittem, a tetejét is meg akarod magasítani, vagy ilyesmi. Az engedélyköteles, mert megváltozik a jármű körvonala. Az, hogy belecsavarozol egy priccset meg egy mosogatót, az szerintem a világon senkit nem érdekel. Rakomány, vazze.
sorszám: 1974 (68552)
( előzmény: pannonkondor, 2007-01-22 09:26:23)
Igazat kell hogy adjak neked.
És mégis, ki fogja kikényszeríteni ? A milliós motorokkal tüntető dejóígyegyütt csapat, vagy az az autóklub, amelyik most akar átalány úthasználatidíjat bevezettetni ? Csináld csak meg a lakóautódat, érezd jól magad a nyaraláson, aztán pár év múlva visszatérhetünk a dologra...
sorszám: 1972 (68535)
( előzmény: pannonkondor, 2007-01-22 09:26:23)
Sajnos ez mind igaz,csak az a bosszantó hogy ez az autó közel húsz éves és sem visszaigényelni nem akarok , sem más adókategóriába kerülni.Nagyfeszültséget sem akarok belevezetni, csak egy ágyat meg egy mosogatót,azt meg akkor is belerakom ha a fejük tetejére állnak.Én még menetlevelet sem vagyok hajlandó írni, csak mert rég elavult volt rendszerbeli hülye törvény szerint kéne.Ezen a világ minden táján röhögnének hogy a saját autómra menetlevelet kell írnom.Ezt annó a feketefuvar ellen találták ki mára semmi értelmes magyarázata a dolognak.Össze kéne fogni és kikényszeríteni hogy ezt a törvényt változtassák meg.
A kisebb kockázattal járó megoldás egy kisbusz átalakítása lenne, mert ott csak engedély nélküli átalakításról szól a kasza, ha jól sejtem, utólagos áfa és regadó behajtásról nem. Tgk. esetén viszont mindhárom áll.( mivel a tgk . nem regadó köteles, az áfája pedig visszaigényelhető)
Bezony, korántsem a mániám, ámde elolvastam : a KöHÉM rendelet szabályozza,a lakóautó felé támasztott követelményeket. Még az érintésvédelmi szabályozás is benne van, nem lehet ám, csak úgy, pl. 220 voltra kapcsolni a belső elektromos hálózatát.. az USA-ban amúgy igen durvák ennek kapcsán a tűzvédelmi szabályok is. Szóval, ha marad tgk, és átalakítod, max megborulsz vele közúti ellenőrzésnél.... de, ha legalizálni akarod, a gatya rámegy..
Csináld meg úgy, hogy a belső felszerelésére rá lehessen fogni : csak rakomány.....ez se lesz egyszerű.
Úgy tudom, a lakóautó nem teherautó.Személyautónak minősül. Akkor viszont más a vámtarifaszám besorolása, és, ha teherautóból átépíted, áfa és regadó fizetési kötelezettséged támadhat, egyebek , pl. átalakítási díj mellett..
Ja, jól emlékeztem : http://www.kff.hu/fofelugyelet/szakteruletek/jarmu/kovetelmeny/vamtarmeghat/vamtarifameghat.print
sorszám: 1969 (68527)
( előzmény: pannonkondor, 2007-01-21 20:14:42)
40 font egy fióktelep Cardiffban, és kész is.
Nagyon egyszerű. Van valami eu egyezmény, hogy ha fél évnél tovább tartózkodol egy országban, honosítanod az autót (lásd pl. DT rendszám). Tavaly meg is kerestem, és tényleg! Ennek megfelelően a külföldi hatóság nem fogja a nevedre vakarni a külföldi rendszámot, hacsak nem teszel szert valahogy külföldi bejelentett lakhelyre is hozzá.
Meg aztán a fax akar külföldre szaladgálni mondjuk műszaki vizsgáztatás vagy másefféle végett... határvidéken lakóknak még csak-csak, de bp-ről...?
Erre nem vonatkozik az a megállapítás, hogy ellentétes az uniós szabályokkal ?
Egyébként Molotovnak is szólhatsz :D
sorszám: 1966 (68522)
( előzmény: pannonkondor, 2007-01-21 20:14:42)
van egy 89-es Transporterem,lakóautónak fogom megcsinálni.A közl. felügyelet azt mondta semmi akadálya, befizetek kb. 420000 ft-ot és már mehet is.Reg. adó.Megcsinálom nem hivatalosan és dögöljenek meg. Ha valakinek meg nem fog tetszeni,majd öreg barátom megmagyarázza neki.Kalasnyikovnak híjják.Oszt bekaphatja az összes törvényalkotó.Ami itt van az már túlmegy minden határon.
Magyarázzáok már meg nekem, miért nem jó a külföldi rendszám ? Kötelező köthető arra is.
Na ont erről beszélek. Egy 88-as MZ-re pl. 51300 Ft csak a regadó, plusz szállítás, forgalomba helyezés és a macera... Ha ingyen adják, akkor is elgondolkodtató.
Egy 96-os euro-2 motoros lada 1500-re meg 418600 Ft a sáp, ezen nincs is mit gondolkozni, nevetséges!
Azért az is alakul, motorkerékpárnál pl csak a lökettérfogat számít, egyébként is már vagy 8 éves Euro3-as autók is vannak...
http://vam.gov.hu/viewBase.do?elementId=5000
Nyugi, a regadó még megmaradt, és még mindig a "környezetszennyező" régi jármű értékének többszörösére rúg.
Meg eleve egy külföldre kibuszozás és hazakocsikázás alapból súlyos tízezrekre rúg.
sorszám: 1961 (68459)
( előzmény: pannonkondor, 2007-01-20 19:21:30)
Már éppen ideje volt, a fene essen beléjük.
Már késő, de:
Ne ítélj, hogy ne ítéltess!!!
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|