:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Aha. tehát akkor a rendőr a biztosítás szelvényt kérheti, és a származást kell igazoli?? meg persze jogsi is legyen.
Valóban igazolni kell a segédmotoros kerékpár származását, erre a számla, vagy a már említett adásvételi alkalmas.
Senki nem feltételezte, hogy hülye vagy. Annyiszor kérdezel, ahányszor akarsz, ha tudunk, válaszolunk.
A csekk a biztosítóval szerződött fél nevére és címére megy. Attól még más is befizetheti, ha erről megállapodás születik.Elsődlegesen az üzembentartó szokta, illetve aki ténylegesen használja a járművet.
Én úgy tudom, hogy az adásvételi szerződést is magaddal kell hordanod. Más kérdés, hogy kell-e valakinek, meg hogy van-e jelentősége egy smk esetén, amiről bármikor bármelyik spanoddal írhattok szerződést.
sorszám: 2154 (72343)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-03-31 17:39:27)
Köszi!!:D
sorszám: 2153 (72333)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-03-31 17:39:27)
Persze nem baj ha ott a jogsid. Más nem kell.
sorszám: 2152 (72329)
( előzmény: peci sufnija, 2007-03-31 16:21:57)
Sziasztok!
Kötelezőbiztosításon kívül kell még vmi más papírnak lennie smkp-hoz?
Köszi srácok a válaszokat!
Lehet, hogy hülye vagyok, de "egyet" még kérdeznék.
- Akkor most a tárgy évre a bácsi fizeti a biztosítást? Kinek megy a csekk? A bácsinak vagy nekem?
Mindig is utáltam ezeket a jogi baromságokat! Minek kell tízezreket fizetni azért, hogy az én nevemre kerüljön az a nyomorult autó? Ez a járműtulajdonosok hihetetlen mértékű lenyúlása!
Üdv: HerrWatt
A papírokat csak az utolsó bejegyzett tulajdonos tudja pótolni az utolsó forgalmi rendszám ismeretében. Gondolom egyik sem ismert, tehát sehogy. Vegyél valami forgalmis roncsot, és szerelgesd át az alkatrészeket annak a vázára, ez az egyetlen megoldás.
Sziasztok!
Kis segítségre volna szükségem. Van egy veterán motorom, egy D-Csepel. Nincsenek papírjai, de forgalomba szeretném helyezni. Hogy lehet megoldani iletve meg lehet e ezt oldani? Veterán vizsgára nem akarom vinni, mert azon nem hiszem, hogy átmmene, meg hát nem kis pénz!
Várom mielőbbi válaszotokat!
Előre is kösz!
A biztosításhoz semmi köze a minősítésnek, azt bármire megkötheted, amire nincs pizzásdoboz szerelve. Tessék, itt van egy díjtáblázat
Kösz a választ, elég meggyőző, hogy nem érdemes minősíttetni. Viszont a biztosítással nem számoltál. Úgy tudom a veteránra 10% biztosítást kell fizetni, ami kb 800 Ft/év. Ha nem veterán akkor gondolom ez az összeg 8000 Ft lenne.
Írja meg valaki lécci hogy egy 40 éves motorra mennyi köteleőt fizet!
A határozott időre hatóság által kivont járművet is forgalomba lehet ezen időtartam eltelte előtt helyezni, ha tulajdonosváltás történik, kivétel, ha közeli hozzátartozó a vevő..
A szankció azt terheli, aki miatt megszületett, nem a következő tulajt....
Nem siklott át semmin a tekintetem, az általad idézett rész az eredeti tulajra vonatkozik, ha ismét ő akarja forgalomba helyezni járművét,
nem pedig a tulajváltás esetekor történő forgalomba helyezésre.
Az adóalany személye a jogszabály szerint egyértelmű, ki az a bolond, aki más, névre szóló tartozását annak nevére szóló csekken befizeti?
A saját adótartozásáért mindenki maga felel, az előző tulaj tartozása a következőn nem hajtható be.( hiszen azon adó alanya nem ő volt )
Átsiklott a tekinteted e fölött:
"A kivonás okának megszűnését igazoló okirat,"
Ez az okirat adott esetben az adóhátralék befizetésekor keletkezett pénztári bizonylat.
Hogy aztán ez a hátralék benne foglaltatik-e a vételárba, vagy sem, az megállapodás kérdése. De azt érdemes észben tartani, hogy ha már egyszer a vételárat kifizetted, és a járművet magadévá tetted, akkor az előző gazdája nyugodtan megihatja az árát, és leszarhatja az adóhátralék befizetését, hiszen ez neki onnantól fogva nem érdeke. És ha az illető feketén dolgozik, és albiban lakik, akkor be sem tudják tőle hajtani.
A tulajdonosváltás büntetőtarifáját nem tudom, a hétezret is csak onnan, hogy egyszer megfenyegettek vele, hogy ha nem igazolom a kötelezőm meglétét, akkor kivonnak. Aztán igazoltam, és lenyugodtak.
A büntetést és a hátralékot az fizeti, akinek tulajdonlása alatt keletkezett , felhalmozódot. Ez egyáltalán nem érinti az új tulajdonost, és nem akadálya az adásvételnek, átírásnak sem.
"→ Az adó alanya: Aki a naptári év első napján a hatósági nyilvántartás szerint a gépjárműnek üzembentartója, ennek hiányában tulajdonosa
Az adóalanyiság kérdése átírást elmulasztó vevő esetén: Ha a korábbi tulajdonos és/vagy vevő az eladás illetve vétel tényét a jogszabályban előírt határidőn belül az okmányirodánál bejelentette, akkor az adó alanya az eladást követő év első napjától az adásvételi szerződésben feltüntetett szerző fél. Ha az adás-vételt sem az eladó, sem a vevő nem jelenti be, akkor a bejelentés évének utolsó napjáig az adó alanya az, aki az adásvételi szerződésben eladóként szerepelt.
Adókötelezettség kezdetének időpontja:
- Használt gépjármű vásárlása esetén a vásárlást követő év január 1. napja.
-Gépjármű forgalomba helyezése esetén a forgalomba helyezést követő hónap 1. napja."
"Ha a forgalomból kivont gépjárművet újra forgalomba helyezik, az adót az ezt követő hónap 1. napjától számítva kell megfizetni az (1) bekezdés szerint."
Az adókötelezettség megszűnése, szünetelése
4. § (1) Az adókötelezettség annak a hónapnak az utolsó napjával szűnik meg, amelyben
a) a hatóság a gépjárművet bármely okból a forgalomból kivonta,"
A fent idézettek szerint a hatósági kivonás után semmiféle súlyadó hátralék nem is keletkezhetett.
A hatóság elrendelésére ideiglenesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezése
Az eljáráshoz az ügyfél által bemutatandó okmányok, nyomtatványok:
Az okmányirodában kitöltött nyomtatvány
A járműhöz kiadott érvénytelenített új vagy régi típusú forgalmi engedély, vagy a kivonást elrendelő határozat,
A forgalomból kivonáskor érvénytelenített rendszámtábla
A jármű ismételt forgalomba helyezése díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény
Az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény
Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását igazoló kötvény vagy fedezetigazolás
A kivonás okának megszűnését igazoló okirat,
Az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.
Forgalmi engedély és törzskönyv illetékének megfelelő összegről feladóvevény
Amennyiben a jármű műszaki érvényessége időközben eljárt, vagy a kivonás a jármű műszaki alkalmasságának igazolásáig tartott, a közlekedési hatóság által kiállított műszaki adatlap
Jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni cég esetén mellékelni kell:
Három hónapnál nem régebbi cégbírósági bejegyzést, aláírási címpéldányt
Cég ügyintézőjének eljárási jogosultságát igazoló megbízást
Meghatalmazott eljárása esetén mellékelni kell:
A megbízásról szóló magán vagy közokiratot is.
Az ügy elintézéséhez fizetendő díjak, illetéke, költségek:
Ismételt forgalomba helyezési díj: 7000 Ft
Érvényesítő címke díja: 320 Ft
Forgalmi engedély illetéke: 6000 Ft
Törzskönyv illetéke: 6000 Ft
Emlékeim szerint a hatóság által kivont jármű ismételt forgalomba helyezés díja csak akkor 7000 Ft, ha az helyezi ismét forgalomba, aki miatt a hatóság kitiltotta a járművet, tulajváltás esetén nincs büntetőtarifa ,de ennek még utánanézek.
A hatóságilag kivont masinát csak akkor tudod forgalomba helyezni, ha az adóhátralékot befizetitek. Egy jawa súlyadója 3-4000/év körül volt a régi rendelet szerint, ezt szorozd be az évek számával, plusz 7500 Ft eljárási díj, plusz vagyonszerzési (~5e), eredetvizsga (14e), forgalmi+törzskönyv (12e).
A papír nélküli meg felejtős. Talán rendbe lehetne hozni (BM nyilvántartó, tulaj felkutatása stb), de 68-as cezetát könnyen találhatsz papírosat is, nem éri meg ilyen kockázatos adminisztratív manőverbe kezdeni. Esetleg ha jó állapotú és elég olcsó, megveheted bontásra.
A minősítés díja most 18500 Ft, és öt évente meg kell ismételni. Amit megspórolhatsz vele, az meg a lóerő-adó (kb. évi 2e Ft), meg esetleg a regadó, ha külföldről hoztad (az meg 10-20e Ft a 90%-os avultatás miatt). Amit viszont vesztesz vele: újszerű állapotba kell hoznod a gépet (full eredeti, új króm, új festés, új kárpit stb), és ha netán 5 év alatt lerohad a gaygi kisipaari króm, felhasad a műbőr, összekarcolódik a festés stb, akkor megbuktatnak a vizsgán, és hatóságilag kivonatják a forgalomból.
Ez a veteránvizsgázás addig volt pálya, ameddig az euro-2 kibocsátási normát nem teljesítő járműveket implicit tilos volt forgalomba helyezni, vagy ha mégis lehetett, csak százezres nagyságrendű regadó leszurkolása ellenében. De most már (brüsszeli nyomásra) ezek a szigorkodások megszüntek. Illetve az előbbi csak az EU tagországokból behozott járművekre szűnt meg. Tehát ha Romániából hozol Uralt, azt forgalomba lehet helyezni veteránvizsga nélkül is, ha viszont Ukrainából hozol ugyanolyan Uralt, azt nem lehet forgalomba helyezni, mert nem euro-2 környezetvédelmi osztályú. Vicces egy ország ez. :)
sziasztok,
szerintetek érdemes veterán minősítést intézni a forgalomba helyezés előtt, pl egy 1967-es géphez? Műszaki vizsga úgy tudom így könnyebb, meg nem kell zöldkártya. Anyagilag jobban járok ha minősíttetem? Ha valakinek van tapasztalata légyszi írjon!
Előre is kösz,
Gy
Az első kérdés "majdnem" sima ügy, köss azzal adásvételt, aki miatt kivonták a gépet a forgalomból. Az adásvételhez szükséges okmányokat ehez neki kell beszereznie. Amíg az eladó a tulajdonjogát okmánnyal nem tudja igazolni, addig kár beszélni a dologról.
A másik halott ügy, mindaddig, amíg a legutolsó tulaj személye, és a rendszám ismeretlen. A rendszám alapján tán kikereshető a BM arhívumból.A tulaj meg kéne az adásvételhez.
Hellosztok. Egy kérdésben szeretném a segítségeteket. Van egy JAWA California motorkerékpár amit egyik ismerősöm vett meg de a hülye nem iratta át időben és ideiglenesen kivonták a forgalomból... A papírt amit kapott erről elhagyta.. :( most már eladná de nemtudom hogy mennyiért lehetne az átiratással együtt mindent helyrerakni. Jó lenne ha valaki tudna mondani egy árat. Köszi
Mégvalami: Van egy 1968-as 175ös Cezet, abszolút semmi papírral. Ezt hogy tudnám a nevemre venni?
KÖszi.
Kiemelek egy pontosítást : "akkor év végéig az én nevemen lesz a szerződés,"
A szerződés szerint, amit a mesebelivel kötöttél, üzembentartó lehetsz, de a biztosítási szerződés év közben egyértelműen nem kerül a nevedre. Tehát biztosítás szempontjából nem te vagy a szerződött fél. A szövegből, az előzményekből ez már eddig is kiderült, nem vetted figyelembe.
Akkor most szép sorban válaszolok :-)
"És kit érdekel az ideiglenes kivonás? Motorbiciklit ki lehet vonatni végleg is."
Akit érdekel a dolog, az máris hasznát veszi az infónak.
"Amúgy jól értem, hogy ha most veszek a mesebeli bácsitól üzembentartóival egy akármit, akkor év végéig az én nevemen lesz a szerződés, de a bácsi biztosítójánál, azonos kötvényszámon, és a bácsi bónuszával? Ez azért így is elég fura."
Igen , ilyen furán fog történni a dolog.
"És mi történik év végén? A bácsi felmondhatja az én nevem alatt futó szerződést, és ennek hatására kiállítanak neki egy B/M igazolást?"
Mint üzembentartó, a következő évre bárhol megkötheted a neked tetsző biztosítást.Nincs közöd a bácsi bonusz-malusz igazolásához, az az övé.
"És akkor nekem mi jön, a biztosító felmondja évfordulóra a velem való jogviszonyát?"
Neked nem volt eddig biztosítási jogviszonyod, a más bónuszát-maluszát, szerződését használtad.Ne várd ennek kapcsán a póstást a felmondással, nem fog menni.
"Rém zavaros ez az egész..."
Remélem, már érthető. Ha nem, kérdezz nyugodtan.
És kit érdekel az ideiglenes kivonás? Motorbiciklit ki lehet vonatni végleg is.
Amúgy jól értem, hogy ha most veszek a mesebeli bácsitól üzembentartóival egy akármit, akkor év végéig az én nevemen lesz a szerződés, de a bácsi biztosítójánál, azonos kötvényszámon, és a bácsi bónuszával? Ez azért így is elég fura. És mi történik év végén? A bácsi felmondhatja az én nevem alatt futó szerződést, és ennek hatására kiállítanak neki egy B/M igazolást? És akkor nekem mi jön, a biztosító felmondja évfordulóra a velem való jogviszonyát? Rém zavaros ez az egész...
Megtaláltam az állásfoglalást is, beollózom:
Felügyeleti állásfoglalások
Az üzembentartó személyében történt változás joghatása a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésre
2003. évi LX. törvény (továbbiakban: Bit.) 107.§
A fent idézett jogszabályi rendelkezések alapján, a biztosítók azon gyakorlata, amely szerint az üzembentartó változását nem tekintik érdekmúlásnak - így a gépjárműre már fennálló szerződést nem szüntetik meg - álláspontunk szerint nem tekinthető jogszabálysértőnek. A jelenlegi szabályozás, így különösen a Rendelet 1. számú mellékletének 7. pontjának (1) bekezdése érdekmúlásként a tulajdonjog megszűnését, illetve a forgalomból való kivonást nevezi meg.
A Rendelet a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megszűnési eseteinek korlátozásával a biztosítás folyamatos fennállását kívánta biztosítani. Ugyanarra a biztosítási időszakra érvényesen újabb szerződés nem köthető, ezáltal nem lehet két élő szerződés ugyanazon a gépkocsin.
A Rendelet értelmében az év közben bejegyzett üzembentartó a gépjárműre már szerződéssel rendelkező tulajdonos bonus-malus besorolását fogja „használni”. Az így kialakult helyzetet a szerződés év végére való felmondásával lehet megszüntetni, ekkor ugyanis lehetősége van a tulajdonosnak a szerződését felmondani, a bejegyzett üzembentartónak pedig az új szerződést megkötni. Annak bizonyítása és nyomon követése nehéz lenne, hogy a károkozásnál ki vezette az autót, ezért szabályoz úgy a Rendelet, hogy e tekintetben nem releváns a vezető személye.
http://209.85.129.104/search?q=cache:VWXfHE3oasUJ:www.pszaf.hu/resource.aspx%3FResourceID%3Dszabaly_allasfogl_biztositas+%C3%BCzembentart%C3%B3+v%C3%A1ltoz%C3%A1sa+%C3%A9rdekm%C3%BAl%C3%A1snak&hl=hu&ct=clnk&cd=2&gl=hu&lr=lang_hu
Félreértetted a dolgot, nem arról van szó, hogy ugyanazon gépjárműre ketten rendelkeznek biztosítással.
A határozatlan időre kötött biztosítás időszak szerint egy naptári évre jön létre. A megszűnés feltételei a bizt, törvényben vannak rögzítve. Az egyik megszűnési ok az érdekmúlás, ami pl. a jármű eladásakor történik.
Az üzembentartó személyének változása nem minősül érdekmúlásnak a tulajdonos részéről, emiatt évközben nem tudja felmondani a szerződését.
A biztosítási szerződés megszűnésének lehetséges okai:
érdekmúlás
felmondás
A biztosítási szerződés megszűnik:
Határozatlan időre szóló biztosítási szerződés esetében
érdekmúlás jogcímén, az érdekmúlás jogi tényének hatályával, ha a szerződőnek a vagyontárgy megóvásában fennálló érdeke megszűnt, és ezt bejelenti a biztosítónak:
a gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változás;
gépjármű forgalomból történő végleges kivonása;
biztosítási esemény bekövetkezésének lehetetlenülése (pl. garanciális csere, ideértve a gépjárműnek nem biztosítási esemény következtében történő megsemmisülését, helyreállíthatatlanná válását vagy ellopását is.);
amikor a gépjármű megsemmisült, helyreállíthatatlanná vált, illetve helyreállítása gazdaságtalanná vált és ez utóbbi miatt kivonják a forgalomból.
A biztosítási érdek megszűnését a szerződőnek hatósági okirat (pl.: forgalomból történő kivonás), adásvételi szerződés vagy egyéb okirat bemutatásával igazolnia kell. A biztosító társaság kockázatviselése ezen okiratok keletkezése napján szűnik meg.
Felmondás jogcímén biztosítási évfordulóra (december 31.), bármelyik szerződő félnek ezen időpontot megelőzően legalább 30 nappal történt írásbeli felmondásával. A szerződés más időponttal nem mondható fel, az ügyfél a szerződést évközben nem szüntetheti meg.
Felmondás jogcímén biztosítási évfordulóra (december 31.), bármelyik szerződő félnek ezen időpontot megelőzően legalább 30 nappal történt írásbeli felmondásával. A szerződés más időponttal nem mondható fel, az ügyfél a szerződést évközben nem szüntetheti meg.
http://biztositas.swi.hu/informaciok/kotelezo_biztositas.php#A10
Mint a fentiekből kiderül, az ideiglenes kivonás nem mibősül érdekmúlásnak, csak a végleges.
Hát, én azért ennek utánaolvasnék. Első blikkre kicsit meredeknek tűnik számomra, hogy ugyanarra a járműre egyszerre két ember nevén legyen kötelező...
De ha tényleg van valami ilyen durva joghézag, akkor sincs semmi baj, ki kell vonatni a forgalomból, akkor már megvalósul az érdekmúlás, majd újra forgalomba helyezni, és akkor már oda kötöl, ahova akarsz.
Kétségkívül remek rendszer, illetve annak egyik remekbeszabott eleme. Tálcán kínálja a lehetőséget a csalásra, visszaélésekre, kiskapuk keresgetésére. Gondolom mindenki olvasta a totalcar-os cikket Új-Zélandról, ahol 1500 forintért bármelyik postán vagy vizsgabázison átírják a járművet. A kötelező, a forgalmi meg a törzskönyv meg a motorszám nyilvántartásával együtt ismeretlen fogalom. Persze tudom, hogy ez kis hazánkban megvalósíthatatlan, de azt sem hiszem, hogy a "minden tilos"-elv alkalmazásával célt érhetünk.
Nekem is érdekes volt, tavaly kaptam az infót, amikor a régi kocsim üzembentartójaként be akartam jelenteni a nagyfiamat. A cél pont az lett volna, hogy átiratnia ne kelljen, valamint ne az én B10-emet amortizálja le, a kezdő jogsijával. A dolog végül elmaradt.
Így, ha koccan, sajáthibásan, az én bonuszom bánja.
Ez érdekesen hangzik (a biztosításra vonatkozó rész), bár nem kétlem, hogy jól tudod.
(Én úgy tudtam, hogy a kötelező biztosításnak a mindenkori üzembentartó az alanya.)
Ez felvet egy érdekes problémát: mi van, ha káresemény történik az év végéig?
Év közben, úgy tudom, nem tud az üzembentartó új biztosítást kötni, mivel az üzembentartó személyének változása nem minősül érdekmúlásnak a tulaj részéről, aki már a tárgyévre leszerződött.
A tulaj nem szükséges személyesen, elég a meghatalmazás.
Üzembentartói jog bejelentése, változtatása, megszüntetése
- jogügyletről szóló okirat (pl.: a tulajdonos által az üzembentartó kijelöléséről szóló okirat)
- a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötéséről szóló kötvény vagy fedezet igazolás
- forgalmi engedély, érvényes műszaki vizsgával
- személyazonosító igazolványt, (képviseleti eljárás esetén meghatalmazás)
- jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság esetében (3 hónapnál nem régebbi eredeti cégbírósági bejegyzés, eredeti aláírási címpéldány, a cég ügyintézőjének eljárási jogosultságát igazoló megbízás)
Fizetendő illeték:
- régi típusú forgalmi esetén –12.000-Ft illetékbélyeg
- új típusú forgalmi esetén – 6.000-Ft illetékbélyeg
Én úgy tudom, hogy a tulajdonosnak személyesen kell elmennie az ocsmányirodába beiratni az üzembentartót.
Szerződési meg nyilatkozatmintákat szerintem akármelyik murvás-neppertől lehet kérni.
Erre akkor van lehetőség, ha a tulajdonos hozzájárul. Ez esetben a tulajdonos ír egy nyilatkozatot, amelyben lemond az üzembentartói jogáról a te javadra. Ezzel, és a forgalmival kötsz egy felelősségbiztosítást a nevedre. majd ellátogatsz az okmányirodába. Téged beírnak mint üzembentartót, és azt hiszem 6000 ezerért kicserélik a forgalmit amiben már te leszel benne.
Viszont ez esetben megspórolhatod az eredetvizsgát és a vagyonszerszési illetéket, valamint a törzskönyv kiállításának költségét is.
Azt sajnos nem tudom, hogy hogy néz ki egy ilyen lemondó nyilatkozat, de gondolom két tanú kell hozzá. Hogy a tulajdonos személyes megjelenésére szükség van-e bárhol, azt nem tudom sajnos, de a többiek biztos mindjárt megmondják.
Sziasztok srácok!
Az a helyzet, hogy szeretnék venni egy 4 ütemű trabit az etz mellé. A kérdésem a következő lenne: Üzembentartóival hogyan oldható meg? /Átiratni nem akarom, 70000HUF a Trabi, 50000HUF meg az átiratás!
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv az Ural.hu-s srácoknak,ez kedves volt :-) A Zapi a lényeget leírta, mindössze azt kéne még tutira tudni, hogy ideiglenesen vagy véglegesen, ez utóbbi esetben bontási engedéllyel, vagy anélkül lett kivonva. Ha nem bontásival, és vannak papírok, - mire céloztál, mi a minden ? - akkor ezek függvényében lehet, hogy semmi gond.
Ha már volt Mo-n forglomban, akkor NEM kell regadót fizetni. De ha kell, az sem nagy kaland, mert már új regadó tv van, és ilyen öreg holmira már csak a normál tarifa tizedét kell kifizetni, 10-20e Ft-t. A lényeg az, hogy valamilyen papírja legyen, vagy egy érvénytelenített forgalmi, vagy egy igazolás a BM nyilvántartóból, vagy egy külföldi forgalmi, bármi, de valami legyen, és ha nem az ebben szereplő tulajtól veszed, akkor az illető mellékelje azt a szerződést is, ami közte és a tulaj között köttetett.
A veteránvizsgáztatást nem ajánlom, mert 18500 Ft és öt évenként (vagy minden tulajdonosváltáskor) meg kell ismételni, ráadásul újabban rohadtul szőröznek is. Ha van rendes papírja a motornak, vidd el egy sima műszakira, és csók.
Üdv Emberek!
Van egy Ural-om, ami korábban forgalomban volt, de kivonták, viszont van adásvételi, meg minden, meg állítólag benn van a BM nyilvántartásában. Szóval ha ezt újra forgalomba akarom helyezni, akkor kell regisztrációs adót fizetni? Továbbá, hogyha veteránként vizsgáztatom le, akkor mi a helyzet a fent említettekkel? Az Ural.hu-n ajánlották, hogy elsősorban Fullkopyt kérdezzem, mert mindent tud. Ja, és ha ezen a fórumon már átrágtátok ezt a témát, akkor bocs, de nem néztem végig az egészet.
Benne van ebben a topicban.
Olvasd végig.
:)
sziasztok van egy tz 94-ben kivonták a forgalombol én ugy tudom hogy véglegsen az a kérdésem hogy vissza lehet-e helyezni és hogyan.köszi a segitséget
csá! kösziszépen! ha minden jólmegy gazdagabb leszek egy tz-vel:DDDDDD
üdv:petya
Elvileg be kell. Gyakorlatilag mindenki szarik rá, rendőr is, vizsgabiztos is...
Sziasztok! Az első keréken lévő dobféket tárcsafékre szeretném cserélni. Be kell ezt "jelenteni" a KPMnél?
1 adásvételi szerződést kötni két tanuval
2 biztosítást kötni
(3 műszaki vizsga, ha nincs)
4 eredetvizsga
5 az összes papírt betolni az ocsmányirodába
help me!!!
légyszives írja le vki pontosan, hogy ha veszek 1 mocit mit kell csinálnom(értem itt adásvételit, eredetiség vizsgálat meg stb)
előreis köszi!
üdv:petya
Én mindig is nagyon komoly ember voltam. De a mozgásteremen belül meg szoktam keresni a megoldásokat a problémáimra.
Biza , jól beszéltél.. még a végén meg fogsz komolyodni :-)
Simlizni lehet, de csak akkor, ha nem tudják rádbizonyítani. A számkalapálás tuti megdőlés, azt pont nem érdemes bevállalni. Illetve csak a gyárival azonos, kalodába fogott beütőkkel.
Ettől még tök nyugodtan megvennék átkalapált számos motort ha volna rajta erdetivizsga. Mert ami már egyszer eredeti lett a kalapált számokkal, ottan már nem lehet rádvarrni, hogy te kalapáltad, hiszen fotó van róla a BM-ben, hogy hozzád már úgy került, nyomozzák ki, ki tette, ha nincs jobb dolguk, te tiszta vagy. Ha viszont a korábbi állapotról van egy fotó, akkor bizonyítható, hogy nálad változott meg a szám, vagyis bedugtad a fejed a hurokba, és vigyorogsz.
Téged meg mi lelt, hová lett az eddigi felhőtelen , határokat semmibe vevő gátlástalan optimizmusod ? Tán csak nem öregszel, hogy így kezdesz hirtelen megokosodni :-)
Sőt, Baracskán ingyen koszt-kvartély is van. ;-) Nem lehet már csak úgy számbeütőzgetni, minden egyes eredetvizsgálatkor lefényképezik a számokat, és ha megdőlés van, akkor aztán nincs annyi eső az ég üdvében, hogy tisztára mosson, mint a fehér hó.
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|