:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Sziasztok.
Igaztok van, pontosítok:
Nyilatkozat
Alulirott......nyilatkozom h a tulajdonomban lévő ....alvázszámu....motorszámu ...tipusu motorkerekpar a sajat tulajdonomat képezi, forgalmi engedelyenek holleterol nem tudok, a jarmű előéletéért a felelősséget vállalom.
..közjegyző..blabla
Mivel nem körözött jarmu.. nyilvantartasban nem szerepel sehol, igy én nyugodt vagyok.
Mindamellett van egy adasvetelim is..de mitsem szamit, ha nincs forgalmija..ennyi erovel a sarki zoldsegessel is irathattam volna..ennek ellenere ezzel egyutt a tulajdonjog velemenyem szerint bizonyithato.
Segiteni szeretnék..es rohadtul nem tudom mire velni az ellenseges hozzaallasotokat. Sikerult mar igy papir nelkuli veterant levizsgaztatni, igaz nem nekem, de beszeltem a helyi okmanyirodaval es nincs akadalya a forgalomba helyezesnek. Nekik..idezem..ha nem is pontosan..de a lenyeget:"olyan okiratra, tanusítvanyra van szukseguk ami a tulajdonjogot bizonyítja.
Viktor
Tehát ha most veszek egy papír nélküli motort, (ami nem lopott) 16 ezerért ügyvéd csinál egy papírt, és símán forgalomba lehet helyezni???
Wazze,kapaszkodj meg.
Megkérdeztem egy ügyvéd ismerőst,és aszonygya hogy 16 ezer,és simán csinál egy olyan papírt amivel forgalomba lehet helyezni.
Hogy hogyan,azt persze nemárulta el.
Majdha fizet valaki.
Szerintem max valami igen magas rangú személy pártfogása mellett.
Hát erre én is rohadt kíváncsi vagyok.
Annak fényében,hogy mikor én vittem a Közl.Nyilvántartóból kikért papíromat,arra is értetlenül bámultak többhelyen,kíváncsi leszek,hogy papír nélkül hogyan sütik el ezt a forgalombahelyezést.
Tudod, óvatos duhaj lévén , most nagy, kerek, tágra nyílt szemekkel várom a válaszokat a kérdéseimre, oszt majd ha megérkeznek, megkukkolom a jogszabályi alapokat. Addig pihi. Aztán én jövök :-)
Tényleg tanulságos: a jogsi árát ittad volna el, kötelező helyett fizettél volna cascot, és most nem volna baj.
"Közjegyző úr kérem, ez itten az én motorom, saját kezüleg loptam, most már szeretnék hozzá egy forgalmit is." :-)
Nem, sajnos ez nem ilyen egyszerű. Jó vicc, ha csak ennyi lenne, ki a franc fizetne vámot mmeg regadót a külföldi cuccok után? Mi tartaná vissza kolompárékat az autó/motorlopáástól?
Ilyen "amnesztia", amikor bemondásra állétottak ki forgalmi könyveket, egyszer volt: a második világháború után, amikor a szedett-vedett, több különböző tépusú (!) roncsból összetákolt vacakokkal próbált újraéledni az ország. Azóta sem. És nem is nagyon lesz többet.
Egy tanulságos kis eset, biztosítóval kapcsolatban
A listáról még talán serengek valakinek.
Volt egy balesetem, igaz nem TZ vel vagy MZ vel hanem egy igen álltalam megkedvelt
97 es XJ600S diversionnal. A KÖTELEZŐ szervízen kívül nem kellett volna rákölteni semmit, de mivel egy ittas lovas szekér tulajdonos, biztosítás, vezetői engedély nélkül, előzésalatt balra kanyarodáskor bevágott elém, a motor egész elejét újra kell építeni. Rólam nem is beszélve, 2órás műtét után közölték velem hogy ha 2 centivel mélyebb a seb a jobb csípőm környékén, vagy elvérzek a helyszínen vagy lebénul a jobb lábam.
Szerencsére egy 18 cm hosszú sebhelyen kívül CSAK a motoron keletkezett kár.
emlékeztet a balesetre. Biztosítókat körbetelefonálltam, azt mondták hogy SAJNOS ők nem tudnak segíteni( amiatt hogy a lovas szekér nem tartozik a gépjármű kategóriába), pereljek. Beszéltem több ügyvéddel is, akik megbíztattak(ekkor majdnem idegbajt kaptam) valószínű hiába perelek, esetleg kap 2-3 év felfüggesztett büntetést, nagycsaládos hátrányos helyzetű kisebbségi lévén. De pénzt nem fogok látni az ügyből. Szóval most ott tartok hogy nagyívben teszek az ügy kimenetelére, akárkinek is adjanak igazat, nem érdekel. Inkább rakom össze csendesen a motoromat. Eddig márciusban 97ezret, most 75ezret, májusban még vagy 60 ezet kellessz rákölteni. Csak az a baj én hiába fizetem a biztosításomat rendszeresen, hiába tartom be a kresszt,
Én húzom a rövidebbet.
Ha én csapok el valakit ilyen helyzetben motorral jogosítvány, biztosítás nélkül, már rég csíkos ruhában vendégeskednék valamelyik állami üdülő telepen, persze egy kis pénzbeli bünti mellett. Amit a MABISZ gond nélkül megelőlegez, és pénzbehajtók révén leverik rajtam.
A kérdésem az lenne hogy akkor miért van a kressz, miért kellett több tíz ezer forintért levizsgáznom, negyedévente 10 ezer forintokat biztosításra, kb ugyan ennyit teljesítmény adóra, majdnem ugyanennyit 2 évente műszaki vizsgákra költenem???
Számomra nem egy értelmű a dolog, miben különbözik a két eset......
Esetleg ha valakinek van az említett vashoz akármilye egy levéllel megdobhat:-))))
attila.markus@ent.hu
Bocs hogy ilyen hosszúra sikerült.
Attila
Érthető és világos amit leírtál, mindössze annyi a bibi, hogy felborítja a megszokott főszabályt. A tulajdonjog igazolása így:
"tanusítjuk, h a motorkerekpar a sajat tulajdonunkat kepezi, előéletéről nem tudunk, ezt közjegyzővel hitelesíttetjük 1500pénzert ha jo emlékszek"
néhány kérdést felvet. Mint tudjuk, tulajdonjogot általában tulajdonostól lehet szerezni, esetleg belép még pl. az elbirtoklás lehetősége. Esetedben mi volt a tulajdonszerzés alapja? Meg se kérdezték sehol, hogyan került a birtokodba egy gépjármű?
Kis pontosítás az általad idézettekre vonatkozva annyi lehetne, hogy nem tanuskodtál, hanem nyilatkoztál a közjegyző előtt, aki ezt hitelesítette.
Muris, de nem elképzelhetetlen... mindenesetre, eddig példanélküli a foyamat.
sorszám: 2198 (72935)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-09 22:05:27)
Bocs..kicsit eltüntem közben es nem volt idom leirni a reszleteket..
Tehat, papirok es rendszam nelkul a motor levizsgaztatasa:
-egyedi forgalombahelyezes: 22800+2750+1190Ft ert..
Ami all: rövid előzetes szemléből(amit nem ertek miert kell ha egyszer hatosagi muszaki es ugyis atnezik rendesen..gondolom en..mind1) es hatosagi muszakibol..ez egyidejüleg törtenik a muszaki napjan.
Sikeres vizsga utan eredetvizsgalat(ami megint csak abszolut logikat nelkulozo sorrend..ugorgyunk..
Ezek birtokaban irany ocsmányiroda, előzőleg készítünk egy nyilatkoatot melyben tanusítjuk, h a motorkerekpar a sajat tulajdonunkat kepezi, előéletéről nem tudunk, ezt közjegyzővel hitelesíttetjük 1500pénzert ha jo emlékszek.(ez abban az esetben ha nincs
a nyilvantartasban..nalam ez az eset allt fenn.) Ez a nyilatkozat lesz tehat atulajdoni lapunk, a forgalmi es az eredetvizsga pedig a hatosagi oldalrol szukseges papirhalmaz.
Miutan megkaptuk a rendszamot..forgalmit, biztositast is kothetunk..
Nagy vonalakban ennyi volna.
Viktor
Hali t.zol! Ezt a kérdést már Én is körbefutottam. Beszéltem olyan emberrel aki ért hozzá, tehát biztos kézből mondom. A gyereknek el kell érnie a lábtartót és nem csak a cipője orrával hanem teljes talpal a támasztás miatt. Az teljesen mindegy, hogy hány éves. A lányom miatt kérdeztem Én is utána, aztán inkább beszereztem egy oldalkocsis gépet.
Ha leér a lába a lábtartóra és van a fején bukósisak.
Tehát a 8 éves fiamat vihetem a motoron.
Sziasztok!
Ugye jól tudom,hogy személyszállításnál csak két feltétel van?
Elérje a lábtartót a lába és hogy tudjon magára vigyázni.
Más kitétel nincsen?
Igen, be kell, és törzskönyv+forgalmi cserével jár, ami jelenleg 12.000 Ft-ba kerül.
Keresésnél meg lehet próbálni a Google-t pl.:
színváltozás site:http://www.szocimotoros.hu
Nem minden esetben. Én pl. vettem sok éve kivont jawat, amit a fickótól egyenesen a műszakira vittem, és kis jószándékkal át is ment ("azért a bovdeneket fújd be egy kis wd40-nel, hogy visszatérjen az a fékppedál"). 35e-ért adták, a műszaki valami 3800 körül volt. Hol kapsz te műszakis 638-ast 40e-ért?
De persze bele lehet nyúlni, a haverom vett egy MZ-t ugyanígy, karbipucolás, akkucsere stb. után a második rugásra beállt a blokkja, mint a jancsiszög. Bár mondjuk ez egy "eladásra összelapátolt" műszakis géppel is megeshetett volna...
Vagy pedig egy olyan helyet, ahol rá lehet keresni hozzászólásokra!
Üdv!
Még egy kérdés lenne!
Ha átfestem a motort és nem a forgalmiban szereplö színre, akkor be kell menni az okmány irodába és átiratni a szint, vagy nem kell semmi??
By:$
Jah és elörre is kössz az infot!
Azért köszi szépen!
Egyébként jó pár oldalt végigböngésztem, voltak hasonlóak, de pont ugyanilyet nem találtam.
Egyébként mennyivel egyszerűbb és olcsóbb sokszor egy szakadt renszdszámosat átírni, mint egy kivont, normális műszaki nélkülit... Az más kérdés, hogy utána meg a felújításba ölöd ugyanazt a pénzt.
Könyörgöm, valaki, HyGy vagy akárki, aki magáénak érzi ezt a lapot: nem lehetne valami FAQ-t föltenni? Hát hetente megkérdezi valaki ezeket az átírásos dolgokat! Ez borzasztó. :-(
Ha megvan a forgalmid, egyszerűen beviszed a Mozaikba egy vizsgára, ott adnak egy A/4-es vizsgalapot, aminek a megjegyzés rovatába feltüntetik, hogy a rendszám elveszett. Ezzel betámadsz az ocsmányirodába, ott kapsz új rendszámot meg forgalmit, és már forgalomba is helyezted. (A régi, leadott rendszámot valószíűleg rég bezúzatták.)
A műszaki vizsgára vidd magaddal az adásvételit meg a biztosítási igazolást! Meg ne felejtsd a két tükröt, kapaszkodőszíjat!
Az eredetvizsgálót nem érdekli a rendszám, csak az alváz- és motorszám, meg a forgalmi. Természetesen az eredetvizsgálatot még az előtt meg kell csináltatnod, hogy elmennél az ocsmányirodába az új (nevedre szóló) forgalmiért.
Köszi szépen Zapkorte!
Azt közben sikerült megtudnom, hogy a forgalmiba be van jegyezve hogy "A forgalomból végleg kivonva a
tulajdonos kérésére!" Ezek szerint elméletileg újból forgalomba lehet helyezni. Mivel a forgalmiból ismert a rendszám, egyből mehetnék az ocsmányirodába, vagy pedig a BM nyilvántartó archivumába...
Ilyenkor vadonat új rendszámot adnak a gépnek, vagy pedig (mivel ez le lett adva)előkeresik a régit fizikailag is, és onnantól az él...
Ezt hogy érted?
de ahhoz, hogy forgalomba helyeztethesd, ahhoz vagy újnak (mármint a mocinak vagy a rendszámnak?)kell lennie, gyári származás-igazolással, vagy okirattal kell igazolnod az utolsó tulajdonos személyét, és tőle kell adásvételi szerződés.
Tehát ha az eredeti tulajdonossal írom meg az adásvételit, akkor onnantól kezdve elvileg frankó a dolog...ha jól értem.
A másik: az eredetvizsga ilyekor hogy zajlik? Össze vissza fényképezik (rendszámostúl). Megcsinálják azt így, vagy pedig előbb a rendszámosdi....
Előre is köszi
Áááá ugyan már... Telik erre a jó magyar forintokból... Főleg nekem gyári munkásnak... lo.ol
De ha ezt nézném akkor sose lenne motorom :) UH ez mondjuk a szükséges rossz :(
Mivel végleg kilett vonva 1970-ben,ésmost megint forgalomba kellett helyezni,nemvolt elég egy mezei műszaki
vizsga,hanem hatósági kellett rá.
Legközelebb már elég egy egyszerű is.
sorszám: 2182 (72784)
( előzmény: rétiboglárka, 2007-04-06 20:57:13)
Forgalomba lehet helyezni. Kivéve ha a) bontóigazolással lett végleg kivonva (2 után) vagy b) elveszett a forgalmi könyv, és nem sikerül pótolni. Kivonáskor elvileg az eérvénytelenített forgalmit visszaadják a tulajnak, de ezt el szokták hányni. Ha ideiglenesen volt kivonva, akkor az ocsmányirodában lehet pótoltatni, ha végleg, akkor a BM nyilvántartó archívumából, de ehhez tudnod kell a legutolsó forgalmi rendszámát, mert csak az alapján tudják kikeresni.
Egy rendszám 3800 Ft, a forgalomba helyezés is ilyesmi nagyságrend, szóval (a többihez képest) nem drága, de ahhoz, hogy forgalomba helyeztethesd, ahhoz vagy újnak kell lennie, gyári származás-igazolással, vagy okirattal kell igazolnod az utolsó tulajdonos személyét, és tőle kell adásvételi szerződés.
A súlyadó zavaros ügy. Egy biztos: kivontra se adót, se biztosítást nem lehet követelni a kivonás és az újbóli forgalomba helyezés időszaka között.
Most nézem lejjebb a számvetésedet,ugytünik jól számolsz,egy kicsit se lehúzás ugye???
Ha nem te vagy aznap az első,és a fékekre ránéztél,át kell,hogy menjen a sima vizsgadijból.Én ősszel voltam műszakin/638/ugy emlékszem matricával együtt/az a 320ft már nem fér bele a vizsgadíjba/3000 ből kijöttem!
No szo.... akkor elképzelhető (mivel az én leendő motorom műszakija ez év 06.26-án lejár), hogy megúszom a műszakit a vasra 3e-ből? Feltéve hogy átgurul rajta :D
Sziasztok!
Olvasgattam a topikot, de nem teljesen világos: forgalomból kivont gépet újból forgalomba lehet-e helyeztetni. Azt még nem tudom, hogy ideiglenesen vagy végleg volt kivonva. Csak azt tudom, hogy a rendszám le van adva. Papírt minden esetben adnak a kivonásról? Az ideiglenesnél elveszik a rendszámot, a véglegesnél pedig kifúrják, aztán visszaadják?
A másik, amit írtatok, az elmaradt súlyadó befizetése. Ha egyszer kivonják a gépet, (végleg vagy ideiglenesen), akkor miért kell befizetni? Régebben sokszor azért volt divat a kivonás, mert akkor nem kell rá biztosítást, súlyadót fizetni. Most akkor pontosan melyik az igaz?
Milyen költségei vannak a újból forgalombahelyezésnek, és esetlegesen egy darab rendszámnak?
Köszi
Nem. Pótolnod kell a papírokat. Ha valami reg papától vetted, talán sikerülhet, ha meg valami neppertől a börzén, akkor részvétem. :-(
Én valami ilyennel számoltam:
eredetiség vizsga => 13000
átirás köbcentinként => 6300 (18*350)
forgalmi => 6000
törzskönyv => 6000
biztositás => 7200 /év (Alianz)
teljesítmény adó => 2280 /év
össz kiadás megvétel után: 40780
Valamit kihagytam/elcsesztem? :D
Szerintem az hatósági vizsga volt.Az pedig sajna annyi:(
Üdv.
Szemet szurt nekem az a 13e-es müszaki..
Ez miért iklyen drága?Ök készitették fel,vagy zárhelyi? Vagy hogy van ez?
Nekem a müszaki utoljára asszem 2500Ft volt+a matriva(320)
Hogy hogy lett neked 13e ,én kicsit sokallom.
helló
Nekem van egy jawa 250 em és nincs meg egyetlen egy papija sem csak az adásvétel szerződés amiben le van irva a motorszám és az alvázszáma meg a szervizelése
Le lehet vizsgáztatni???
Ha igen akkor kb mennyibe kerül?
Na,én a héten irattam át:
Műszaki:13e.
Eredetiség:13e.
Forgalmi+ törzskönyv:12e.
Rendszám:3,5e.
Biztosítás:4,8e.
Átiratás(cm3):9e.
Zusammen:55 300 jó magyar forint.
Noh ez király, kis híjján alig hiszem el, de a legkedvezőbb biztosítással, és minden illetékkel meg kutyafülivel, még 41eHUF-ot kell kiadnom a vasra... pfejj és mindezt a vételtől számított 15 napon belül?... Vagy azért várhatok vele a következő fizuig?
Aze'rt nyugodtan nőhetne egy harmadik lába annak az illetőnek(illetőknek) aki ezt kitalálta.... Mondjuk a homlokán...
Thx a gyors választ :) Gondolom árjegyzék az okmányirodán található :D lo.ol
eredetiség vizsga
átirás köbcentinként
forgalmi
törzskönyv
biztositás
meg majd az önkormányzat küldi a teljesitmény adót
A1-hez kicsit erös lessz az a 19Kw,
Inkább meny el Ak-ra
Páv már nem kell hozzá,ha jol tudom,csak 8-ast kell tolni a motorral a rutin pályán.
Hát ha szintévesztö vagy szerintem az orvos ugyis megmondja hogy mi a lehetöséged..
Hello!
Vásárolni készülök egy Jawa California mkp-t. Első tulajdonostól való, kitűnő állapotú. 2007.06-ig vizsgával rendelkezik, forgalomban van. A kérdés az lenne, hogy mi kell ahhoz, hogy teljesen az én nevemre kerüljön, ez milyen papírmunkával, és mennyi anyagi befektetéssel jár?
További kérdés, ami ebből adódik, ugyebár ha jól tudom a 638-as California 19KW max teljesítményre képes. Ez vezethető e A-1-el? Ugyanis nekem jelenleg nincs jogosítványom, ezt a Jawa-mmal kívánom letenni. PÁV vizsgát korlátlanra csak akkor tehetek, ha van B-m? Illetve letehetem e a PÁV-ot korlátlanra ha színtévesztő vagyok :D
Válaszukat előre is köszönöm :)
Ha jól emlékszem eredetiség vizsgára kell vinni, aztán biztosítást is kell kötni rá a te nevedben, törzskönyv ha van, forgalmi. Azt hiszem ennyi. Ha minden meg van, befizeted a csekkeket amiket adnak, akkor (nekem ott helyben meg ki is állították a forgalmit) a törzskönyvet meg póstán küldik majd ki.
Hi!
Kérdés az lenne,kezemben az adásvételi, akk még mi kell az átíráshoz(125 etz), és a forgalmit mennyi idö alatt csinálják meg az okmányirodában??(csak fél óra várakozás után ne külgyenek haza még vmi hülyeségért)
Kössz:$
Igen, akkor holnap lopok egy draga motort, te intezel ra rendszamot meg forgalmit, eladjuk, es a bevetelt megfelezzuk. Multimilliomosok leszunk!
sorszám: 2163 (72596)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-03 14:33:29)
Kicsit pontosabban, megtudhatnánk, mi a badarság, amit zapinak pontosabban kéne tudnia, merhogy, álláspontja ellenére, és mégis, lehet, valamint mi a maceratív lehetőség,.... mert mi tudatlanok vagyunk, és okosodni szeretnénk általad.. bővebben, lécike...
sorszám: 2162 (72553)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-03 14:33:29)
Ja, ezért keresgélheti a röndér a beütött sm. azonosítási jelet, de nem másoltam be,a jogszabályt, amit te, csak az eredő következtetést.
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletből
VI. FEJEZET
SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁRRA VONATKOZÓ EGYEDI MŰSZAKI VIZSGÁLAT
Forgalomba helyezés előtti vizsgálat és közúti műszaki ellenőrzés
19. § (1) A típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából a területi közlekedési felügyeletnél be kell mutatni. Ha a területi közlekedési felügyelet a forgalomba helyezés előtti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármű a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, azonosítási jellel látja el.
(2) A típusbizonyítvánnyal rendelkező segédmotoros kerékpárokat - a típusbizonyítvány alapján - a gyártónak vagy a forgalmazónak azonosítási jellel kell ellátnia. Az azonosítási jel hatósági jelzésként elfogadható.
(3) A segédmotoros kerékpár azonosítási jele a jármű vázába beütött CM betű és a hajtómotor cm3-ben meghatározott hengerűrtartalmát jelző szám. E jelet csak a gyártó, forgalmazó illetőleg a területi közlekedési hatóság ütheti be. Segédmotoros kerékpár ilyen jelzés nélkül a közúton nem közlekedhet.
(4) A forgalomba helyezés előtti vizsgálat során az MR. 114. §-ában foglalt rendelkezések megtartását kell ellenőrizni.
(5) A segédmotoros kerékpár közúti műszaki ellenőrzésére a 14. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
Udv!
Ember ne hordj mar össze mindenfele badarsagot anelkul, h biztosan tudnad hogy nem lehet..en epp most beszeltem a közlekfeggyel.. igaz h macera, de van ra lehetoseg..mas kerdes, ha meg nincs felujitva akkor valoban erdemesebb egy papiros jarganyba belevagni..
sorszám: 2159 (72514)
( elözmény: peci sufnija, 2007-03-30 19:15:42)
Ja, valamint ha akarja keresheti a cm3 50 jelet is a vázba ütve. A bizti kötvényt már nem kell cipelni, mint régen, már elég a csekk feladóvevénye. Megfelel még az elfogadott ajánlat igazoló is egy határidőn belül.
http://www.origo.hu/auto/20050503kotelezo.html
sorszám: 2158 (72362)
( elözmény: peci sufnija, 2007-04-01 09:25:07)
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|