:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
"az egyedi járművek nagy részének forgalomba helyezése, csak pénz kérdése"
Pont erről van szó - miért pénzkérdés ? Legyen szakértelem kérdése, és ne egy KPM-es döntse el, milyen szakember valaki.
Én sem azt mondtam, hogy műszakira kéne majd őket hordani, de a nyilvántartásba vételnél csak megnézik majd, hogy mire ütik rá az smkp-stemplit, nem?
Mert ha nem, leszedem a rendszámot a nagytézémről, és beállok a sorba... csak olcsóbb lesz úgy a fenntartása :)
AZ EU-s szabályt nem tudom, de az biztos, hogy németben kell jogsi az elektromos kerékpárokhoz. Persze, hogy nem jogsi kérdése, de akkor is felelőtlenség egy géppel hajtott jármű vezetését mindenféle ismeret nélkül bárkinek megengedni, akkor amikor az állati erővel vont járműre is kell hajtási engedély, ami megfelel a SMKP-jogsinak.
Egyébként az egyedi járművek nagy részének forgalomba helyezése, csak pénz kérdése, és szerintem a jogharmonizáció után is az fog maradni.
Az ilyesmi nem jogosítvány kérdése (és azt se felejtsd el, hogy lejárt jogsival is robogózhatsz).
Inkább ideje lenne a zeus jogharmonizációt megcsinálni végre, hogy egyedi járműveket is forgalomba tudjunk helyezni. A szabályok nagy része még le sincs fordítva magyarra.
Egyébként nem műszakiról van szó, csak nyivántartásról. Azt hiszem a vizsgabázisok belegebednének:)
Pont ez az, amiért nem mernek belenyúlni-túl nagy lenne a felháborodás. Egyébként tényleg elsősorban a pénzbehajtás motiválja a jogalkotókat, nem a biztonság, viszont nagy lenne a közfelháborodás az olcsó, szegényebb rétegek járművének is számító SMKP-ok megsarcolása esetén.
Egyébként a legnagyobb baj nem is a Dongóval van, hanem az elektromos kerékpárokkal. Szerintem hihetetlenül felelőtlen, hogy jogsi nélkül lehet vezetni őket.
Egy barátom mesélte, hogy egy nénike nem tudott vele megállni a kereszteződésnél, a szemben lévő korlát fogta meg, csak a szerencsének köszönhető, hogy nem jött autó, az egyébként nagyforgalmú uton.
És a most meglévő SMKP-kat hogy lajstromozzák majd ? Odaviszed, azt mondod: ez az enyém. OK, tessék, itt a forgalmi... Hmm...
Érdekes lesz a műszaki vizsgára kötelezett, rendszámozott Dongó-motoros bicaj is, és a Babetták, amivel a kocsmába járnak.
Én úgy hallottam, hogy nemsoká késik már ez a dolog, bár odafent nem feltétlenül a lopások visszaszorítása a legfőbb cél, inkább azt tartják megengedhetetlennek, hogy minimális költséggel (biztosítás), minimális papírozottsággal lehet ilyeneket hajtani. Tehát túl jó és olcsó ez így.
A rendszámozás (+forgalmi) beköszöntével viszont elképzelhető, hogy azért meg fogják kukkantani, mit könyvelnek el segédmotoros kerékpárnak - lehet, hogy a 90-es Simsonok, 100-as Vespák és 125-150-es egyebek tulajdonosainak okoznak egykét kellemetlen percet...
Apropó: a Typenschein az nem típusbizonyítvány németül? Csak úgy tipp szintjén :)
Szerintem azt a bizonyos papírt ebben az esetben a vevő országában kellene kiállítani. Valami hasonló lehet a dolog ahhoz, ami nálunk van nagymotornál. Vámpapírok, vételt igazoló okmányok bemutatása, regisztráció, esetleg típus vizsgálat is.Aztán az ottani papírok kiállítása.
A robogók a gyenge papír szükségletük miatt valóban elsőrendű célpontjai a tolvajoknak. Egy lopot robogó pont annyit ér, mint a nem lopott, mig rendszámos esetben a töredékét, hiszen vagy csak bontásra jó, vagy vidéken a kertek alatt, ahol 0 a lebukás esélye.
Ahhoz is kellene származási papír, ami ugye gondolom nincs.
Mivel nyugaton a kismotorok is rendszám kötelesek, nem sok esélyt látok egy forgalmi, származási nélküli jármű külföldre való eladásában. Javítsatok ki, ha tévedek.
Nagyon jó dolognak tűnik, hogy nem kell papirozni a kismotorokat, csak sok a hátulütője. Pl statisztika szerin nagyságrenddel több segédmotort lopnak, mint rendszámost, és íme eladás szempontjából is behatárolt a dolog.
Lehet, hogy hosszú távon jobban járnánk, ha valamilyen nyílvántartás lenne a kismotorokról is...
Hmm azt még megpróbálhatod hogy elmész ocsmányirodába és törzskönyvezteted... Majd utána adod el, ha megéri. Valamint lelevelezed az ürgével, hogy megcsinálod hozzá a papirokat, és elfogadja e úgy. Ha nem akkor mondd meg neki hogy adásvételit tudsz írni, és ezzel biztosítod azt hogy ez nem lopott vas, majd ez alapján törszkönyvezze ő odakint. Biztos van megoldás.
Hát sajnso csak egy adásvételi illetve biztositás papirom van hozzá... akkor igy nincsesélyem el adni neki a gépet?:((
Kgst ide oda, valami nem stimmelt a mérőeszközökkel, a wartburg csavarfejek pl. olyan nagyon méret alatt voltak,szinte mind, hogy még a ruszki króva is lenyalta a sarkát.
A Typenschein egy a magyar törzskönyvhöz hasonló okmány,az ottani okmányiroda adja ki.Ha van magyar törzskönyved,azt valszeg elfogadnák oszrákiában is.Ennélkül ugyanis nemtudja forgalomba helyezni.
Üdv! Kellene egy kis segitség! Van nekem egy Sachs rs 80as gépem! Nos irt egy fazon ausztriából, hogy őt érdekelné, ha van hozzá vmi "Typenschein" vagy mi... Nos ez mi is?? És miért is olyan fontos ez neki? Mert nagyon jó lenne ha eltudnám passzolni, nagyobbra váltás miatt! Amúgy nagyon jó állapotba van enyhe tuningal! Ha vki tud segiteni fahee@freemail.hu -ra irj a előre is köszi! És sűrgős lenne! Üdv!
Lóg,lötyög,és hatszáz kiló-ez igaz,de legalább nem nyílik szét a 2. használat után.Az omegával ilyen gond sincs.Csak nagyon ritka mert kb. egykorú a Dutrákkal:(
Mivel 1976 ban lettem autószerelő, igen jól ismerem a kgst piacot... nem véletlen, hogy az oroszok 6 sarkú króvát használtak 12 sarkos helyett... akkorát lóg a hatlapú anyán, vagy csavarfejen, másképp lefordulna... nem mind arany, ami ruszki :-))
Most olvastam csak vissza. :) Az eleje tárgytalan. A vége érdekelne, ez a motorszámos mizzéria.
Obi?Króm-vanádium?Emberek!Javaslom meglátogatni a környékbeli piacokat/Nyíregyházi KGST a legjobb/és nem a csomagolt csillogó csodákra hajtani.Mindenhol árulnak kilóra rozsdás szovjet"nehézfegyvereket" nekem azok váltak be a legjobban.Lehet hogy egy 10-11-es villáskulcs 2 kiló,de bírja is a strapát/meg az elmúlt 30 évben is bírta/Érdemes a ciril betűs"kromvanadij" és a magyar Omega "márkatermékeket" keresni.
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy
Mi a menete egy motor blokk cserének?
Mennyiben "fájna" ez nekem?
Vagy csináljam azt, hogy csak símán átcserélem a blokkot, és járok azzal? Ugyanis a gyári motorszámom "beazonosíthatatlan" vagy mi, ezért a forgalmiban adtak egy egyedi motorszámot, amit nem ütöttek be sehova. Na most evvel ha megállítanak egy síma közúti ellenörzésen, és ne adj isten megnézi a mororszámot, akkor lehet belőle baj?
Vagy tegyem olvashatatlanná a motorszámot?
Köszi a válaszokat
Remek hosszított 16-os crovát lehet kapni az Obiban kis hajtó négyszöghöz 700, a nagyhoz 1100 körül.Kimondottan gyertyához való, a védőgumi is benne van. Esetleg hajtószár nélkül is tudja használni, akinek van 20-as villás,vagy csillagkulcsa, mert a nyakán fent ekkora hatszög van. Kék lux, króm - vanádium, a célnak tökéletesen megfelel.
Poteka, köszönöm a segítséget, nem lesz gond, a blokk típusazonos! Ellenben a típus nincs bejegyeztetve itthon és arra gondoltam, hogy elég nagy hülye voltam, hogy csak 2 kw-tal kevesebbet diktáltam be teljesítménynek...
Nekem sikerült egész használható gyertyakulcsot beszerezni tavaly ősszel, mindössze két darab ezresért. Annyi anyag van benne, hogy akár verekedésre is alkalmas, több kilos.:) De álltalában mondtam, hogy érdemes normális dolgokat szerezni.Egész jó nem ismert márkájú villáskulcsokat is szereztem, szintén relatíve olcsón.Lergalábbis én jónak nézem. A színe alapján nem krómozott, hanem valóban krova, és az is stimmel, hogy nem préselték, látszik rajta, hogy köszörülve van.Csvarhúzókat is szereztem normálisakat. Szóval szerintem lehet szerezni normális szerszámokat közepes áronm csak szerencse és szem kell hozzá.Ez utóbbit még nekem is fejlesztenem kell.Jut eszembe, tavaly elemelték a hátizsákom szerszámokkal, villáskulcsok, csavarhúzók, ilyesmik voltak benne, nem is túl sok minden. Legalább harminc ezer volt a károm. Tehát a közepes ár sajnos nem annyit jelent, hogy olcsó.De fent tartom, hogy ha valaki ki tudja izzadni valahogy, akkor megéri a dolog.
A Kulimary cikkeit nézd át, nekem nagyon beváltak.
http://www.kulimary.hu/
Az én lelkiismeretem nyugodt, vagy négy-öt boltot is végigjártam: de mindenütt ugyanazt a fajta (rossz fajta) gyertyakulcsot árulták. Végül meguntam tovább keresgélni, megvettem, és el is tört azonnal. A bóvli meg a beta között nincs semmilyen minőségi fokozat. Van a hasznavehetetlen szar, meg van a megfizethetetlenül drága, és ennyi. A végeredmény? Az, hogy bármelyéiket választod, megszívod, mert vagy szerelni nem tudsz, vagy jóval értékén felüli árat kell kifizetned egy vasdarabért.
Hivatalosan:
Ha típusazonos a blokk, akkor blokkcsere, majd el kell vinni műszakira, ahol 'észreveszik' a típusazonos motorcserét, ezért a forgalmiba nem pecsételnek, hanem adnak egy lapot arról, hogy a gép megfelelt a követelményeknek, és típusazonos motorcsere történt. Ezekkel okmányirodába kell menni, ahol igazolni kell a beépített blokk származását, és befizetni egy garnítura törzskönyv-forgalmira, amiben már az új szám és az új műszaki érvényesség szerepel.
Kevésbé hivatalosan:
Eljárkálsz vele júliusig, amikor elviszed műszakira, és innentől ugyanaz a menet.
Ha pedig nem típusazonos a blokk, akkor átalakítási engedély kell hozzá, tervek, ilyesmi, de erről a közlek. főfelügyeleten tudnak bővebb tájékoztatást adni.
Sziasztok! Blokkot cseréltem a motoromban, azt szeretném megkérdezni, hogyan történik az átiratás, ha a motornak van júliusig érvényes forgalmija és az "új" blokknak vannak német vámpapírjai. Lehetőleg a legális eljárást írjátok le, a válaszokat előre is köszönöm!
Ha valaki megteheti, akkor természetesen a drágább, jobb minőségű szerszámokat vegye meg. Tapasztalaraim szerint jó minőségű cuccot lehet már szerezni a bóvli árának kétszereséért. Megéri.Engem se vet fel a pénz, De kifizetem amit kell, mert a csavarokról leugráló, azokat tönkretevő, esetleg eltörő szerszámok halálra tudnak idegesíteni. Bár szerintem senki sem boldog, amikor elengedi magát a benzinkútnál vásárolt gyertyakulcs egy országút széli gyertya cserénél. Igen kínos egy csomó időt várni, mire megáll valaki olyan, akinél van normális gyertyakulcs.Jártam már így.
Valóban nem minden T kulcs bírja a gyűrődést, érdemes olyat venni, ami egyértelműen minőségi márkás króm-vanádium. Természetesen nem bazárcikk árban lesz, de nem okoz kellemetlen meglepit.
Ha ideírnám, hogy srácok, csak Beta, vagy Gedore szerszámot vegyetek, akkor elküldenének borogatásért :-)
Szóval, akinek megteszi az egyszerűbb, mint a fiamnak a 405-ös Peugeothoz, az elégedett lehet..
Megjegyzem , apucinak van minőségi szerszáma, ha minden kötél szakad, és mégis az kell.
Ilyet én is vettem. Először is nem tudtam vele meglazétani a gyertyát. Sebaj, ráhúztam egy csövet. Erre eltört a hegesztés a T felső száránál. Tiszta ideg lettem tőle!
Végülis egy 10-es anyát ráhegesztettem a szárára, arra dugtam egy crovat, és azzal már ki lehetett szedni vele a gyertyát, de ezzel együtt nem voltam különösebben elragadtatva a termék minőségétől.
Kapható kis méretű "T" gyertyakulcs, olyan csuklóval, mint a crováé. A legtöbb szupermarket forgalmazza, az autósboltok is.
Kösz a segítséget mindkettőtöknek. Féltem hogy valami ilyesmit fogtok mondani, mert átnézni az elektronyikát nem igazán akaródzik...:( Ugye ehhez se nem értek, se nem akarom.
Meg mellesleg nem az én motoromról van szó, hanem drága barátosnőm Xelviséről, ami mint jó japán motor nem igazán szerelőbarát. Mondjuk úgy, hogy tegnap egy gyertyacserével 2 órát szívtam:
-1 óra gyertyakulcsért rohangálás (16-os gyertyakulcs, ilyen nincs, csőkulcs megtette)
- 1 óra ki-be tekerés mert: V motor, az első hengerhez úgy lehet hozzáférni, hogy a kulcsot kb 15fokot tudod fordítani mert aztán elakad a vázban/hengerben/bármiben. Faja mi?
Ezek után bögyörésszem végig a kábelt...
Márpedig muszáj lesz, mert a kontakthiba nem jó, le fogja szívni az akksit, vagy bármi ilyesmi, ami nem jó és akkor nem lesz üzembiztos az aranyszárnyas jószág.
Mindenesetre köszönöm szépen a segítséget!
Hali!
Az attól függ, hogy egyáltalán nézik-e ezt a műszakin. Kaposváron csak ránézett a bácsi 2 méterről, utána meg már hozta is a matrinyát :-)
(Enyém a "elsőlámpafölötthengertáskás ótópályamatricadekorációs" ETZ)
Komolyan: Nem értek a Jawahoz, de szerintem ez nem is pont Jawa problem...a vezetékeidet kellene átnézni szerintem....
Üdv,
Zoli
Pedig csak az okozza, hogy más a két oldalon az ellenállás. Azon a felin, ahol gyorsabban villog, keress kontakthibát! Ez aztán a kapcsolótól a testig bárhol lehet.
Nem tudom, belekötnek-e. Úgy tudom, hogy a villogásszám tól-ig van megadva, ha mindkettő periódus a határon belül van, szerintem nincs mibe belekötni.
Segítség kell. Kinek milyen tapasztalata van arról, belekötnek műszaki vizsgán abba, ha nem ugyanolyan gyorsasággal villog a jobb és a bal indexem? Mellesleg, mi a tífusz okozhatja, mert kiiktatnám...(előző vélemény szerint rossz izzó volt az indexben, de azt már kicseréltem).
köszi:)
A gyakorlatból kiindulva, a gyári narancspiros Jawának fekete a váza, az első sárvédője lehet narancspiros, vagy króm, a hátsó fekete vagy króm . A tank és az oldalfedelek narancspirosak.
Úgy tűnik, a fenti esetben a tank és az oldalfedelek színe került a forgalmiba, gondolom, ha ezek nem azonos színüek, akkor mindkét színnek szerepelni kell a forgalmiban.
Nem hiszem, hogy ellenséges lenne a hozzáállásom, hogy néha ironikus vagyok, azt bevállalom... de, mint írtam, óvatos duhaj vagyok... megvártam a választ, köszi :-)
sorszám: 2220 (73134)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-12 11:30:46)
Ha jól emlékszem erről már volt szó...
Úgy rémlik, hogy műszakira(hatósági?) is el kell vinni, úgyhogy csak akkor érdemes, ha amúgyis lejár a műszaki, illetve még gazdaságosabb, ha egyébként is betelne a forgalmi...
Remélhetőleg Fullkopy barátunk pontosítja pongyola feljegyzésemet
És hogy megy ez? Bemegyek és bejelnetem, hogy lefestettem a vasat, (teszem azt hupikékre) és gond nélkül új forgalmit adnak meg törzskönyvet?
Sajnos a szín a forgalmiban és a törzskönyvben is benne van, ezért mindkettőt cserélni kell. A törzskönyvet mindenképpen, de nem hiszem, hogy a forgalmiba csere nélkül bevezetik a változást. Tavaly nyáron még 6-6 ezer forint volt a két okmány, szóval 12 ezerre mindenképp számíts.
sorszám: 2217 (73119)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-12 19:40:50)
No elvtársak.Már csak pár hónap/remélem/és első kézből informálódhattok erről a forgalmi nélküli ügyvédes,közjegyzős,papírszerzős okmánykáoszról ugyanis sikerült jól beletenyerelnem egy ilyenbe.Most kezdem járni az utat de a legtöbb helyen/okmányir.,KF/eddig csak pislogtak."maj csak lessz valami"
Természetesen.
Fox egy Balassagyarmati telefonkönyvet,
és felhívod.
sorszám: 2215 (73113)
( előzmény: peci sufnija, 2007-04-12 18:01:49)
Nekem is van színnel kapcsolatos kérdésem. Van egy motorom amelyet már én festettem feketére, a forgalmiban középkék szerepel. Kb mennyibe kerülhet az hogy a forgalmiba is feketén szerepeljen? Ez volna a kérdésem. Előre is köszi a válaszokat.
Urak!
Egy elméleti kérdésem lenne: mondjuk egy ETZ esetében minek a színe számít a jármű színének, azaz ha piros van beírva a forgalmiba, minek kell pirosnak lennie?
Gondolok itt arra, hogy ha mondjuk felteszek egy más színű sárvédőt előre, akkor még nem szól senki gondolom. Ha kicserélem a dekliket is, akkor határeset. Ha a tankot is, akkor már nyilván be kell jelenteni.
De melyik ezek közül a meghatározó? Hol kezdődik a színváltozás? Ha csak a tankot cserélem, ha csak a dekliket, vagy csak ha mindkettőt? Vagy a felületek aránya számít?
én nem küzködök ilyen problémákkal, benzinnel megy a motor nem papírral:D itt a faluban meg a környéken szoktam menni arra meg jó így is. inkább nem bajlódok, talán majd egyszer, ha megnő a térigényem:D...de ez a nyilatkozatos átírás működőképesnek hangzik, ha egy ügyvéd meg tudja csinálni akkor bármelyik meg tudja, sőt hát ügyvéd se kell nyilatkozatot bárki írhat, utánnacsak hitelesítetni kell h elfogadják. Kíváncsi vagyok hogy mennyire járható ez az út így...
sorszám: 2212 (73100)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-12 18:11:14)
Én is szivesen bemosnék egyet neki...hja hogy Te kifizetnél a 16ezret???..:)
sorszám: 2211 (73099)
( előzmény: peci sufnija, 2007-04-12 18:01:49)
Publikus annak az ügyvédnek a tel.száma?? ;D
sorszám: 2210 (73097)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-12 01:07:11)
Azt állítja. Valami hasonlót hablatyolt,mint amit Pozsothereal
olvtárs is leírt,és aztállítja,hogy nemlehet elutasítani a forgalombahelyezést.
Kíváncsi lennék rá,igaz-e.
sorszám: 2209 (73096)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-12 07:14:57)
..De!..meg nem vagyok tul a dolgon, igy mindenkit arra kerek hogy ezen felbuzdulva ne vasaroljon be papir nelkuli vaskupacokbol..
Egyebkent mas modja is van a dolognak, ami a veteranban is szerepelt, az eljaras pontos menetet nem tudom ismertetni..de ha valkit erdekel kimasolom..valmvel bonyolultabb talan es koltsegesebb annyival h bekell lepni valamilyen klubba..
Viktor
sorszám: 2208 (73077)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-12 11:30:46)
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|