:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Ez persze nem igaz. Az új forgalmiba így-is, úgy is bejegyzik az új műszaki érvényességét, teljesen mindegy, hogy az ocsmányirodában-e vagy a KF-nél, az első rubrikát be fogják tölteni.
Igaz, ez a megfontolás eszembe sem jutott. Eljutottunk oda, hogy már egy üres hely egy papíron is drága kincs :)
Bár gondoltam, nem most akarja műszakira vinni, majd ha lejár. Vagy mégis? Én abból indultam ki, hogy benne kell lenni a 15 napos átírási határidőben, ilyen terminusra meg elég nehezen kap időpontot mostanában.
Ha az adásvételivel megy műszakira, egy helyet megspórol az új forgalmiban. Ráér műszaki után átiratni.
A műszakihoz nem kell jogosítvány, hiszen a jármű alkalmasságát nézik, nem a tiédet.
Mire műszakiztatni viszed, úgyis a neveden lesz, a tulajdonos pedig az adásvételi szerződés dátuma óta te vagy, tehát senkitől sem kell engedély.
A menet: megvárod a törzskönyvet, majd csináltatsz egy eredetiség-vizsgálatot (13000), ha eddig nem tetted.
Majd kötsz egy biztosítást már a saját nevedre. Az ajánlati igazolóval vagy kötvénnyel, valamint a befizetést igazoló csekkel (ha már van), elmész egy okmányirodába (adásvételi, kötelező, forgalmi, törzskönyv, személyi, eredetvizsga-kérelmet igazoló lap kell hozzá), ahol 6000 forintot fizetsz az új törzskönyvért, ugyanennyit az új forgalmiért, és 5-9 ezer forint körül a vagyonszerzési illeték címén, ami függ a köbcentitől és attól, hogy most mennyi ez a díj (kábé 18-20 ft/cm3).
A forgalmit azonnal megkapod, a törzskönyvet pedig néhány nap múlva (vagy postán, vagy bemész érte, választhatsz). A műszakira pedig ha te viszed, nem kell semmi, ha a cimborád egyedül, akkor nem árt egy meghatalmazást írni. Javaslom a jövő hónap elején kezdj el kilincselni időpontért, mert most van egy kis káosz a vizsgabázisokon.
tudom mindenkinek elege van már ebből de szükségem lenne egy sorrendre...
Szo megvettem a jawa-mat :)
Van adásvételim, de a törzskönyvet ott felejtettem :D De majd postán megkapom :)
Szo van forgalmim, meg adásvételim, de műszakim csak juni 26-ig.
Ha havernak megvan rá a jogsija, akkor ő elviheti e a motort vizsgáztatni, úgy hogy mondjuk engem visz, vagy utána megyünk autóval? Vagy engedély kell az ellőző tulajtól?
Valamint a másik... Nevemre kerülés menete érdekelne, mit mikor mi után... Hol kezdjem?
Nem értem a problémád... Megmondta, nem ? Jó helyen volt, jó időben :|
pl. a gyurcsany-vagyon szuletese. ;-)
sorszám: 2301 (75434)
( előzmény: peci sufnija, 2007-05-15 14:52:05)
Furcsa is lenne. :) Bár volt már ennél nagyobb csoda is Magyarországon...
Ebben teljesen igazad van, szóval a lényeg, hogy két papírban nem lehet ugyanaz a blokkszám egyszerre
Nagyon megsérült? Mert kisebb sérüléseket párezer forintért meghegesztenek (Nydan-tech, Aluipari Kutató stb), és akkor megspórolod az adminisztrálást.
"jármű, amiből kivetted, ki legyen vonva a forgalomból" ...vagy annak forgalmijába azóta már egy másik számú blokk bele legyen iratva.
Típusazonos motorcsere esetén a csere után műszaki vizsgára kell vinni a gépet, ahol megállapítják a típusazonos cserét, a forgalmiba nem pecsételnek ezért, hanem egy papírt adnak erről, meg arról, hogy egyébként a forgalomban való részvételre alkalmas.
Ezzel besétálsz az okmányirodába, ahol 6000 forintért kicserélik a régi forgalmit, 6000 forintért a törzskönyvet, ezekben már az új motorszám lesz, valamint a műszaki érvényessége újra két év lesz.
Nagyon fontos, hogy a beépítésre kerülő blokkról adásvételi vagy számla kell, valamint, hogy a jármű, amiből kivetted, ki legyen vonva a forgalomból, különben nem írják át.
Halkan azt javaslom, hogy ha még van rajta műszaki, járj vele így, akkor meg úgyis el kell vinni, és akkor ugyanúgy mehet ez a procedúra.
Hali!
Egy sérülés miatt cserélnem kell a Tz-m blokkját és ezt szeretném legalizálni.
Mennyibe kerülhet a procedura és milyen macerákra kell számítanom az új motorszám átiratásáig?
Üdv!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy ha veszek egy oldalkocsit, és azt hozzáakarom vizsgáztatni egy olyan motorhoz, ami nem oldalkocsisként került forgalomba, akkor mi kell hozzá?
Azt tudom, hogy a felfogatáshoz szükséges gyári kapcsolók kellenek hozzá. Valamilyen papír kell az oldalkocsiról, vagy mindegy annak? ( ha jól tudom az alvázszáma nem szerepel a forgalmoban az oldalasnak )
Egyébként peregyes TS-hez szeretném fogatni.
Előre is kösz a válaszokat.
Veteránbörze.Van egy öreg arc aki erre állt rá.
Aha. És hol árulnak egyébként?
Vázszám a lényeg nem a nyaktábla!Egyébként árulnak üres nyaktáblát.
Hi. Az lenne a kérdésem, ha nincs meg a nyaktábla a motoron, de a vázszám megvan a vázon is akkor abba beleköthetnek-e műszakin?
Nem pótolja, ha pl. vizsgára akarsz menni ,lejárt műszakival, útvonalengedéllyel megteheted, de nem fog átmenni a gép...
Köszönöm szépen, az elmélet rendben van, csak hallottam olyan erőfeszítésről, hogy a kétüteműek esetében ezt (mivel a tulajdonosváltás helyett alkalmazzák) valahogy megnehezítették. Ezek szerint nem.
Más kérdés, hogy a zöldkártyás kérdésemmel felkerestem az okmányirodát, ahol az ügyintéző hölgy azt mondta, hogy saját józan paraszti esze szerint azt is helyettesíti, hiszen ha valakinek lejárt a műszakija, akkor általában a zöldkártya is, és nem külön szaladgál csináltatni. Hej, ha itt minden a józan paraszti ész szerint működne....
Még műxik a dolog :
- Üzembentartó jog bejelentése, változása, megszüntetése
Az ügyintézéshez szükséges:
- Jogügyletről szóló okirat (pl. tulajdonos által az üzembentartói kijelölésről szóló okirat, mely szerint a forgalmi engedélybe bejegyezhető)
- Kötelező gépjármű-felelősségbiztositás
- Forgalmi engedély
- Eljáró ügyfél személyazonosságát igazoló okmány
- Meghatalmazott esetén az eljáró jogosultságát igazoló meghatalmazás
Jogi személy esetén:
- cégbirósági bejegyzés (3 hónapnál nem régebbi), aláirási cimpéldány
- meghatalmazott esetén a cég ügyintézőjének eljárási jogosultságát igazoló megbizás
- bélyegző
Az ügy elintézéséhez fizetendő dijak, illetékek, költségek:
- A forgalmi engedély ára: 6.000,- Ft átutalási megbízás /csekk/
A régi tipusú forgalmi engedélyek cseréje kötelező, ebben az esetben:
- A forgalmi engedély ára: 6.000,- Ft átutalási megbízás /csekk/
- A törzskönyv ára: 6.000,- Ft átutalási megbízás /csekk/
Még egy kérdésem lenne: az útvonalengedély pótolja-e a zöldkártyát is, vagy az teljesen más lapra tartozik?
Sziasztok!
Tudom, hogy nem teljesen passzol, de itt általában naprakész emberekkel találkozom papírügyben. Ráadásul szoci a gép, meg motorja is van, talán belefér.
Szóval:
Néhány éve még én is aktívan Trabantoztam 2T-vel, a mai napig megvan, nemrég járt csak le a műszaki rajta. Sajnos nem tudom sem tárolni, sem kihasználni, viszont találtam ismerőst, aki tudná. Az lenne a kérdésem, hogy működik-e még az üzembentartóis dolog? Lehet még üzembentartói szerződéssel átiratni az üzembentartót a forgalmiban? Nem tömték még be ezt a kiskaput? A kötelezője jóval kevesebb lenne, megérné a forgalmicserét (6000 forint, ha jól tudom).
Előre is köszönöm!
poteka
okmanyiroda előtt meg kell kotni ra a kotelezo biztit, es elvinni muszakira. Muszakira kell az ervenytelenitett forgalmi is! Utana az egesz paksameta ocsmanyiroda, es tiz perc mulva kapod a fogalmit, rendszamot.
Szerintem azert vontak ki, hogy meg azt az evi 8e biztit meg 3e súlyadót SE kelljen fizetni.
Az egyik követelmény, hogy tulajdonjogot szerezz a tulajdonostól, ez az adásvételik láncolatával sikerült.
A másik követelmény, hogy Magyarországon már egyszer forgalomban kellett, hogy legyen a gép (veteránvizsgáról egy ETZ-nél meg nem beszélhetünk, első forgalomba helyezés meg nem lehetséges a környezetvédelmi kategóriája miatt). Ennek igazolására jól jönne a régi, érvénytelenített forgalmi engedély, vagy az erről és a kivonásról szóló papír, de ha az nincs, legalább a rendszám, amivel forgalomban volt. Ez esetben vissza lehet kerestetni az adatbázisban, és indulhat a móka.
Hali! Segítsetek lécci! Vettem egy 125ös ETZ t és már az előző tulajnak sem volt a nevén csak adásvételije volt neki is róla, már amikor megvette nem volt forgalmija! Mi is írtunk róla adásvételit és forgalomba szeretném helyztetni és levizsgáztatni a mocit! Mi ennek a metódusa hogyan kezdjem, és kb. milyen költségekkel számoljak? Válaszokat előre is köszi!
Ha a kínlódástól meg akarod magad kímélni, bízz meg egy vállalkozót, aki sorbanáll-ügyintéz helyetted. Az idei árakat nem ismerem, de a céges kisteherautóm ügyintézését tavalyelőtt egy ötezresért csinálták meg. Bevittem az eredtvizsgáló állomásra reggel, másnap délután rendezett papírokkal hoztam el, a törzsköny pedig annak rendje-módja szerint pár nap múlva érkezett meg.
A legjobb az lenne, ha az előző tulaj helyezné vissza a forgalomba, de az se ba, ha nem. Fontos, hogy mennyi műszaki van még a motoron, tudtommal, ha fél évnél kevesebb, akkor forgalomba helyezés előtt műszakira kell vinni, de ezt az okmányirodán úgyis megmondják. Első lépésként meg kell csinálni az eredetvizsgát, utánna okmányiroda. Létezik mobil eredetvizsgáló is, így nem kell rizikózni a motorral, és nem is kerül többe. Eredtevizsga kb 13000 ezer, az átírási költségek tudtommal változtak, de kb 12000 ezer az új nevedre szóló forgalmi, meg a vagyonszerzési illeték, vagy minek hívják, szóval biztosítással együtt kb 30000 ft összesen, erre jön rá ha műszakiztatni is kell, meg az újra forgalomba helyezés, ami szintén párezer forint, nem is értem, hogy ideiglenesen mi a francnak vonnak ki egy Jawat, amire egyébként sem kell sokat fizetni.
Sok szerncsét!
(Bács megyében tudok mobil eredtvizsgálót)
Ha jól tudom, használt vázat már nem lehet beépíteni! Új vázat meg kapni nem lehet. (Szoci gépekhez) Szóval a hivatalos vázcsere már nem létezik!
Üdv Attila
Javítsatok ki, ha roszul tudom!
Sziasztok!
Érdeklődnék egy motor átírása előtt állok. Hogyan kellene hozzáfogni? Mi lenne a sorrend? És főleg kb mi mennyibe kerül? Jelelnleg a motor ideiglenesen ki van vonva a forgalomból de a műszakija még érvényes. Akkor azt elméletileg nem kell csináltatnom rá? Kb Milyenek lennének a költségei? Ez egy 350-es Jawa. Köszönöm a segítséget. Üdv!
Ne legyenek kétségeid, visszajön még más néven.
Hát igen, hamar feladta.:)
Ilyenek a műveltek és kulturáltak?
"Vagyis maradok olyan társaságban, amelyik művelt és kultúrált."
Ezzel az egy mondatoddal az egész szocifórumot sértetted meg. És még te beszélsz kulturáltságról ? Hmm... A műveltségedről pedig kiváló képet ad a helyesírásod.
Szervusztok! Mibe kerülhet most egy vázcsere? új forgalmi?
Sajnálom! Őszintén. Sanos nap, mint nap tapasztalom, hogy vannak olyanok, akik a tudást, a jólértesülséget negatív tulajdonságnak tekintik. Többször volt itt már vita, a vége mindig az, hogy a vitázó feleket leovisozzák azok, akik hozzá sem szagolnak az adott témához. Rosszab esetben trágárságba fajul a dolog. Ettől Ők nem rossz emberek, szerintem minddel le lehetne ülni beszélgetni, és nagyon jó dolgok sülnének ki belőle csak valamiért igy ismeretlenségben könnyebben beszólnak a másiknak. Hasonlít ez a vezetéshez, a kisebbségi érzés elmúlik a volán mögött...
Egyet értünk. 14 éves korra is lehet a fiatal érett arra, hogy személyt szállítson, ha a társadalom olyanra neveli. Persze az egy éves jogsit azért feltételnek tartom továbbra is.Ne utassal tanuljon vezetni.De ez csak állom. Jól jellemezted a magyar közlekedés kultúrát. De ez a közlekedési kultúra leginkább az általában vett kultúra eredménye. Nem is lehet másmilyen egy ilyen országban, ahol az emberek nem segítik egymást, hanem riválisnak tekintik. Ahol nem annak van igaza, akinek jobbak az érvei, hanem aki hangosabb, erőszakossabb.Ahol az a fontos, hogy valakinek sok pénze van, és nem az, hogy hogyan szerezte. Sorolhatnám még.De nem teszem. Sőt, mást se írok ide.Ez volt az utolsó beírásom erre lapra. Igaza volt annak, aki azt mondta keressek más helyet magamnak.Ezt teszem. Keresek olyan helyet, ahol az érvek számítanak, ahol az emberek nem földbe akarják döngölni a másikat, hanem megbeszélni a dolgokat. Ahol nem az a sikk, hogy nem értem hogy mit csinálok, de véletlenül sem gondolkodom, mert az úri huncutság.Vagyis maradok olyan társaságban, amelyik művelt és kultúrált. Ez nem sértődés, hanem az, hogy semmi érdekem nem fűződik ahhoz, hogy olyan helyre írogasak, ahol ilyen a hozzáállás.Pénzt nem kapok érte, szórakoztatni nem szórakoztat. Tanulni belőle csak keveset tudok. Így nem bolt a dolog.
Isten veletek.
Azt hiszem a magyar közlekedési kultúrára gondolva igazad lehet-sajnos.
Abban az országban, ahol Európában az elsők vagyunk a halaálos balesetek számában 1000 lakosra vetítve, miközben a 36 autó/ 100 fő-vel nálunk a legkevesebb az autó (Németóban több, mint a duplája)...
Ahol nem kötik be a gyerekeket, ahol még a pedagógus szülő is az első ülés előtt állva szállítja az ovodáskoru gyermekét...
Ahol nem ismerik a jobbkézszabályt, sőt álltalában a szabályokat...
Ahol autópályán folyamatosan haladnak az autók a belső sávban 100 km/h-val...
Ahol zöld lámpánál csigaként gyorsulva indulnak el az autók, ezzel is torlódást okozva...
Ahol képtelenség besorolni a haladó sávba(Romániában kb 2 irányjelző villanás után engedik be az autóst)...
Sorolhatnám...
De, ha végre megtanulnánk egymást segítve, előzékenyen, szabályokat betartva közlekedni, jó példát mutatni gyermekeinknek, akkor talán a legfiatalabb jogsis korosztály is bizalmat kaphatna...
Én azért ezzel vitatkozom egy csöppet. Nem biztos, hogy jó az, ha az utas szállítás fokozott felelősségét nem kötik valami komolyabb vizsgához, elemi rutinhoz.Én még azt is jónak találom, hogy x évig nem szálíthat utast valaki a jogsi megszerzése után. Nem jó, ha valaki egy időben szokja meg a közlekedést az utas által megnehezített vezetési tecnika elsajátításával. Jobb, ha egyszerre csak egy dologra kell fokozottan figyelnünk.Tehát tőlem szálíthatna utast a robogós, ha kellően idős és rutinos ahhoz, hogy megtehesse. De amíg az autóból símán rá lehet ülni a robogóra, annélkül, hogy előtte legalább a tanpályát megnanulta vona valaki, nehogy már az első útján utast is vihesen. Ezenkívül a robogót vezetheti 14 éves személy is, az ennyire fiatal vezetőre én nem bíznám rá még egy ember életét.
Csak akkor már jogsi is kell hozzá.
Érdekes, hogy németben a robogókkal is utasoznak, és tuti, hogy nagymotor jogsi nélkül.
Miért csak a hülyeségeket vesszük át nyugatról?!
Ha 45km/h-nál több a tervezési sebessége, vagy ha utasozni akarsz vele, akkor igen.
Sziasztok lenne egy kérdésem:Kell 50cm3 robogónak forgalmi engedély?
A70 köbcentis hengerekkel szerelteknél? :)
Tényleg nem tudom, miért nem szedem már le a 634esemről a táblát, és nevezem ki Jawa Mustangnak :)
:)
Az 50 ccm teljesül a Simsonoknál ?
Az a gond, hogy az a 300 watt nem teljesül az elektromos rollereknél. Ugyanis 300 watt az 0.4 lóerő. Ezzel a teljesítménnyel mem igen tudna egy 60-70 kikós ember 25-30 kikométerperórával száguldani. Már pedig én láttam jópár ilyent.
Úgy valahogy... A hajók esetében nagyon frankón működik a dolog - igaz, ott kultúremberek hozták a szabályokat, nem kasztjukat féltő senkiháziak.
Ezt neked ollóztam: "A KRESZ előírásai szerint az az elektromos roller, illetve egyéb jármű, melyben a motor teljesítménye nem nagyobb 300W-nál, nem számít járműnek, így nem kell vezetői engedély a használatához sem."
Szerintem a probléma az, hogy ha meg is kapja az engedélyt, az nem jelenti azt, hogy az biztonságos, csak azt, ha valami eltörik, elromlik, akkor lesz felelős. Egy jugóból áttelepült barátom még Yu-ban csinált egy kabriót, nem kellett neki semmilyen dokumentáció, egyszerűen bevitte átvizsgálásra, otthagyta pár napra az autót, majd megmondták neki, hogy melyik heggesztési varratokat kell kijavítania, majd javítás után megkapta a forgalmit.gondolom valami ilyesmire vágyunk itt nálunk is.
A KPM ha jól tudom több, mint 20 éve megszünt:)
Én úgy tudom, hogy emberi erő nélkül hajtott járműhöz kell jogsi. A Merecedes elektromos kerékpárnál ezt úgy oldották meg, hogy bár pedálozni kell, de nem kell erőt kifejteni ( mondjuk ez elég régi infó).
Úgy emlékszem, a Führerschein ott is csak 300W fölött kell...
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|