:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Köszi, abban reménykedek,hogy ha véletlen megállítanak, akkor nem fogja annyira tanulmányozni a jogsit.
Ha meglátja a forgalmiban hogy hány kW a teljesítménye, akkor bukta, illetve a jó szerencsén múlik hogy észreveszi-e. Rosszabb esetben ott helyben véget ér az utad, nem fog engedni ráülni.
Jól tudod, mindkettőnek teljesülnie kell.
Volna egy olyanom,hogy jövő hétvégén mennék haver Banditjával egy nem kicsi távot, nekem Akorl jogsim van, mi van ha megállít vele rendőr? Egyálltalán észre fogja venni hogy nem vihetném a vasat?
Köszi
Azt nem viheted A1-el, hisz az nagyobb cm3, mind két feltételnek teljesülnie kell. Legalábbis én így tudom, de lehet hogy tévedek.
Tudom, de tételezzük fel, hogy egy Tündét akarok vezetni. Az ugye 174 ccm, de csak 8-9 LE. A max kw-nak megfelel, de a köbcentinek nem. Akkor ilyenkor mi van?
A1 - 125ccm vagy max 11kW
Akorl - max 25kW és max 0,16kW/kg
A - az Akorl felettiek
Most készülök letenni a "B"-s jogsit, de szeretnék majd valami nagyobb motorra is. Írták, hogy 125 ccm vagy XY lóerő. Vegyünk egy régebbi motort, ami mondjuk 250 ccm, de nem haladja meg az XY lóerőt. Akkor én azt vezethetem? Vagy a köbcenti a mérvadó?
Veszprémvarsány (bár ez pont Gy-M-S)
Pápa
több nem jut eszembe
Nohh tegnaptól hivatalosan is tulajdonosa lettem a jawa-nak :D
Már csak a műszaki van hátra mert az lejár e hó 23-án... A probléma az az hogy állítólag minden hely tele van, és motorokat egyre kevesebb helyen vizsgáztatnak... Nem tudjátok véletlenül veszpr. megyében merre csinálnak motor műszakit?
Ha a típusbizonyítványban van utaskapaszkodó, keresik, ha nincs, akkor nem, ez ennyire egyszerű.Nem hasraütésre megy... A KöHÉM rendelet szerint járnak el.
Mindig is érdekelt, hogy mi a f@szt akarnak a kapaszkodóval? Mikor ha jól tudom az új nagy motorokon nincsen. Pl R1. Pedig az is kétszemélyes. Miben különbözik Mz kétszemély R1 kétszemélytől???
Hali, ma sikerült a müszaki. Ózdon a Fordszervizben. Igen rendesek voltak és elég motorbarátok is. A féket padon mérték, nem volt vele gond. Lámpa , duda, számok, és ennyi. És nem keresték a kapaszkodót, igaz ez nem is metró. Ezen gyárilag nincs, én meg elfelejtettem feltenni egy ideiglenes szijat.
Palics-Szabadka , az úticél.
Ma hallottam hogy Tarcalon is van vizsga ,ott befér az időbe is.
És biztos, hogy külföldre akarsz menni? Jugoszláviába készülsz? Mert Románia, Szlovákia stb. az már rég belföld. ;-)
Ennyit a magyar államról. Én három éve akartam felgyújtani az önkormányzatot, pedig alapjában véve békés ember vagyok. Kiküldtek az ETZ-mre 1500 forint súlyadót, mondván hogy nem tartozik adómentes kategóriába. Valóban, a törvény előírt rá adót. 250 köbcentiig 0 forintot.Azt mondták, hogy megreklamálhatom az 1500 forintot, ha befizetek 4000 forint ügyintézési díjat. Azóta sem fizettem be a pénzt, a motort még abban az évben ellopták. Azóta küldözgetik a kamatokkal megemelt öszeget. Majd ha eléri azt a határt, amikor megpróbálják behajtani, majd perre viszük a dolgot.
Asszem más városba kell vinnem a vasat, de akkor is qrva nagy szivatás.
Tehát a szezon kellős közepén egy hónapig nem használhatom a gépet, a hivatal töketlensége miatt.
Szóval, az a helyzet hogy a hosszabbitás max 30 nap lehet. A vizsga idöpontját pedig jelen esetben több mint két hónapra adták. A hab a tortán hogy külföldre nem lehet menni a hosszabbitással.
Nem tudom ki találta ki ezt a rendszert, és hogy mennyire "eukomform" , mert ilyen ökörség a világon sehol sincs.
Kezd olyan érzésem lenni hogy állami szintre emelik a hivatali polgárbosszantást.
Persze, nem is biztatni akartam, hogy most akkor batran induljon el, csak az en tapasztalatomra hagyatkozva, de ugy ertesultem, hogy ha le van jelentve vizsgara a gep es meg ervenyes a forgalmi, akkor valoban meghosszabbodik a muszaki ervenyesseg a vizsga napjaig. Elvileg ilyen modon rendben vannak a paipirjai...Ha itthon meg ez rendben is van, hogy a kulfoldi rendor egy igazoltatasnal azt mondja ott is rendben van...hat ez jo kerdes. En mondjuk elindulnek, de ez megint csak szubjektiv
Tőlem még a forgalmit és a jogosítványt is elkérték az esztergomi határátkelőnél, nem is egyszer.
Elég ha egyszer nincs szerencséje az embernek és az akkor sok euróba fog fájni, szerintem nem érdemes kockáztatni. Pláne egy ilyen magyar nyelvű papírt hiába lobogtatsz egy rendőrnek, nem fogja érdekelni.
En mar szamtalan alkalommal voltam kulfodon ugy motorral, mint autoval, de egyszer sem kertek forgalmi engedelyt, utlevel legyen es viszontlatas. Meg akkor sem kertek tolem forgalmit amikor kolcson autoval mentem es volt nalam egy karton cigaretta, (azt hittem ennyi lehet) aztan szinte darabokra szedtek az autot. Vicces volt, mert lovesem nem volt hogy nyilik a motorhazteto. Egy masik alkalommal meg nem jol tudtam a rendszamot es a hataror ertetlenkedett a kis bodeablakbol mert a szamitogep zold opelnak azonositotta, mondom zoldnek zold de renault, igy maradt hogy kiszalltam es megneztem...forgalmi ekkor sem erdekelte. Sot allitottak mar meg gyorshajtasert, csak az utlevelem vette el es egy oramba meg 10 euromba kerult, hogy visszakapjam :-))
De lehet hogy csak szerencsem volt eddig......
Ha még érvényes a forgalmi akkor a vizsga napjáig meghosszabbodik, és az enyém még érvényes maj. 30-ig. De vajon a határon mit fognak szólni hozzá?
Tényleg igazad van. Akkor a kérdés valóban a külföldi fogadtatás marad.
Ha még érvényes a forgalmi akkor a vizsga napjáig meghosszabbodik, és az enyém még érvényes maj. 30-ig. De vajon a határon mit fognak szólni hozzá?
Legjobb tudomásom szerint a vizsgára jelentkező lap csak egyszeri utvonalengedélynek felel meg a vizsga helyre.
Hali mindenkinek.
Tudja e valaki, hogy a müszaki vizsga bejelentővel, ami lényegében hosszabbitás is , lehet e külföldre menni?
A vasam papirja 30-án lejár, vizsgára csak julius 20 körül tudják elöjegyezni.
Ez több mint nevetséges.
Nem annyira a fékerejével van gond a jawának, hanem a kerék szélességgel. Én blokkoltatni tudnám az első , hátsó kereket. ennek ellenére valóban picit lasabban ál meg, mint az ETZm állt meg, KB ugyanolyan széles gumikkal kell majd 25 százalékkal nagyobb tömeget megfogni.De nem annyira vészes a helyzet. Megáll az észerű távolságon belül. Kicsit is rossz fékezési technikával hoszabb féktávot lehet talán elérni egy modern motornál.
Hmm, nekem nincs negatív tapasztalatom eddig jawafékkel kapcsolatban, eddig kb 100-150km-ert vezettem le vele szerpentinen erdei aszfaltos úton (erdészút). Kiszolgált a dobfék, egy kicsit ráállítottam, mert nem igazán akart fogni teljesen behúzott állapotban sem, most viszont kb 1/4 húzásra már erős lassítással válaszol.
Nekem ez elött egy 125-ös TS-em volt... Nahh annak tényleg tre' volt a féke... mind elöl mind hátul. Véleményem szerint jawa-é erősebb. Mondjuk kell is. Ügyeskedek majd egy jót... :D:D:D
Az a jó.
Kíváncsi leszek, hogy fogsz rutinon vészfékezni Jawa-val? Messze füldön híres fékerejével :)
Én 250-es dobfékes TZvel vizsgáztam, hát avval érdekes volt megállni.
Nohh népek ott tartok ahol a legtöbb szocis tartani szeretne az első igazi gép megvásárlása után... Várom hogy mehessek szerdán az ocsmányirodába :)
Valamint... Ha minden igaz szerdán mehetek Kereszt oktatásra is :)
Végre legalizálódok :)
Öröm lesz csatalakozni... Kiderült hogy saját vassal megyek rutinra és vizsgákra meg vezetésre is :)
Bocsi nem megbántani akartalak.Lehet egy kicsit hirtelen reagáltam le a dolgot.Egyébként volt idö amikor elakartam adni és pont azért nem adtam el mert nevetséges összeget akartak adni.Egyébként abszolut nem érintetlen a km fogalmam sincs mennyi mert én már a 6-ik gazdája vagyok. A motor 81-es hozzám 92-ben került.Irhatnám az óra szerinti km-t de ki tudja valós-e?Mindenesetre jól haladok a felujitással.Teljesen szétszedtem.Alváz ujrafényezve,teljes vezetékcsere,a karosszéria elemek festés elött.A motorja elméletileg jó lesz mert mielött letettem lett furatva kb 500-800 km mentem vele.De majd meglátom hogy milyen aztán a télre meglesz a meló ha mégsem jó.Na befejezem mert gondolom annyira nem érdekel a dolog.Mégegyszer bocs ha bunkó voltam.Szia
Látszik, hogy nem ismersz... Inkább azt feltételezem, hogy érintetlen, keveset futott motorról van szó. Az ilyesmiért hajlandó vagyok többet is fizetni. De ha nem, hát nem, emiatt nem fogunk összeveszni.
Szerintem te ugy gondolod mivel kamrában volt ugy olcsón adnám.Pont ezért nem adom el mert bagóért nem adom inkább magamnak megcsinálom frankón.
Nem adod el ? Pont ilyesmit keresek.
Sziasztok.
Van egy érdekes problémám.Kiváncsi vagyok kinek mi a véleménye.Szóval:van egy 250/1-es mz-m aminek a tulajdonosa én vagyok.1992-ben lejárt a müszakija és azota állt anyám kamrájában.A munkámból kifolyólag nem tudtam foglalkozni vele.Most elhatároztam hogy elöveszem és megpróbálom ujra lemüszakiztatni és használni.A nagy baj az hogy én annak idején nem vonattam ki a forgalomból.Tehát rajt van a rendszám és megvan a szürke régi forgalmi.Mivel soha nem szolitottak fel én nem fizettem rá sose kötelezöt.Ha jól emlékszem talán akkor még nem is kellett(de ez nem biztos).Szerintetek mire számithatok?Egyáltalán hol kezdjem az egész procedurát?A segitséget elöre is köszi.
A Yamaha xj 750 típusú motort biztosan nem szerelték gyárilag 900-as motorral. A Seat gyártmányú, Cordoba 1.6 GLX típusú autómba sem tehetek csak úgy 1.4-es, sem kétliteres motort, sem dízelt, mert ebbe a típusba gyárilag nem ilyet raktak.
A típusazonos azt jelenti, hogy azt a gépet gyárilag szerelték olyan motorkód alatt futó motorral, az egyéb berendezéseket változatlanul hagyva. Azaz, hogy az a típus olyan motorral kijöhetett a gyárból, azzal mindenben azonos.
Természetesen, ha gyárilag az erősebb motorhoz erősebb fékeket, más lengéscsillapítót, ilyemit szereltek, akkor ez már nem feltétlenül áll meg. Hogy ezt elfogadják-e, azt nem tudom, de szerintem az már engedélyköteles átalakítás (ahogy az 1983as dobfékes ETZ-re sem lehet - elvileg - csak úgy tárcsaféket rakni előre, bár kicsi az esélye, hogy valaki ezt ennyire vágja a vizsgaállomáson).
Míg nálunk a(z újabban a) motorkódot is magában foglaló motorszámot tartják számon, addig majdnem mindenhol máshol csak a motorkódot. Ami azt jelenti, hogy egy ugyanolyan motorkódú blokkot máshol bármikor beletehetsz mindenféle papírmunka nélkül. Más kérdés, hogy ott az átalakítás elfogadtatása is lényegesen egyszerűbb.
A motorcsere szempontjából nem a váz a döntő, hanem a forgalmiban szereplő típus (Cordoba 1.6 GLX, ETZ 125, XJ 750). Elnézést, ha hosszú voltam.
Ha nem típusazonos a motor, akkor kilincselhetsz átalakítási engedélyért, és, ha nagyobb teljesítményű , akkor regadót is fizethetsz a különbözet után.( ha jól emléxem, hirtelen... )
Hi Poteka
A tipusazonos motorcsere pontosan mitt jelent?
Pl a Yamaha xj 750 11M típusú 750 cm3 és 80 LE a 41Y típusú 750cm3 de már 85 LE
de a 31A típusú 900 cm3 97 LE motorral is építették ugyanazt a vázat.
Azért lett volna célszerűbb az adatlapra tenni a sorszámmatricát, mert a régi forgalmit megsemmisítik, az adatlapot viszont a címke érvényességi idejére megőrzik. Amúgy a BM rendelet leírja , mit kéne csinálni.... csak nem mindíg műxik.
Nekem tavaly nyáron (augusztusban) még matricáztak a régi forgalmiba, sőt, a rendszámra is feltették a plecsnit, pedig az okmányirodában azt mondták előre, hogy majd ők teszik fel, úgyhogy vigyem a rendszámot is.
A frissen matricázott forgalmit bevonták, az újba kézzel írták bele a két évet, a rendszámra meg megvonta a vállát az ügyintéző, hogy ha rajta van, na bumm, legalább nem neki kell.
Azt hittem, ennél azért jobban körül van határolva, hogy kinek mi a dolga ezekben a hivatalos ügyekben.
Asszem a tulajváltás miatt már nem matricáznának az eredeti forgalmiba, hanem adatlapot töltenének ki plusz ezer froncsiért, ezekkel kéne menni átíratni, így, az új forgalmiba már a friss vizsga lejárata kerülne.
Hali!
Honnan éri meg legjobban behozni motort? Ha behozok valamilyen motort, (EU-ból) akkor "csak" regadót kell fizetni, meg ugyebár a többi szokásos átíratáshoz szükséges cuccot? + gondolom a műszakira el kell vinni.
Köszi!
pff:) azthittem ebben a témában...de ennyierővel lehetett volna orbán is v. bármelyik:DD
Ha a forgalmi a neveden van (vagy elérhető az, akinek a nevén van), és a vázcsere hivatalosan ment (ez a vázszám szerepel a forgalmiban), akkor igen.
Ha pedig csak úgy vázat cseréltek rajta hivatalos papírozás nélkül, akkor annak a beépített váznak a forgalmija lenne a lényeg, és annak a tulajdonjoga.
Igen, de ha most átiratja, az első rubrikába a június 26-i dátum kerül kézzel, és a másodikba megy majd a műszakin kapott matrica és az újabb két év. Míg átiratás előtt a régi forgalmiba matricáznának, és az újba csak az újabb két évet írnák be kézzel, az első rubrikába.
Helló!
Lenne egy kérdésem, remélem ti tudtok segíteni. Szóval, van a kamrában egy 1972-es MZ ES 125-ös motor, a forgalmija talán még megvan valahol, a váz ki lett cserélve, mert eltört egy esésnél, biztosítás nincs rajta, a forgalomból nem lett kivonva, az érdekelne engem hogy valahogy ismét üzembe lehetne-e helyezni, mert tökéletesen működik. A mult héten kihoztam, töltöttem bele benzint, raktam bele gyertyát meg aksit, és simán elindult. Csak szegényke kicsit megkopott, és érdemes-e lefesteni és üzembe helyezni, vagy már csak alkatrésznek lehet használni?
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|