:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni valaki tudja-e esetleg hogy egy saját tulajdonban levö de 13 éve lejárt müszakis motor ujra müszakiztatásához kell-e törzskönyv vagy eredetvizsga?A bibik a következök:mivel soha nem szolitottak fel igy nem fizettem semmit de a forgalomból se vonattam ki.Tehát megvan a régi szürke forgalmi és a rendszám is ami már 3 betü 3 szám.Egyszerüen csak kössek egy biztositást azt jelentsem le vizsgára?Kösz a válaszokat elöre is.
Grat, hogy simán sikerült, akkor jó sok közös gurulást.
UI: A tömítés okés lett, van rendes alapjárat és könnyen indul.:-)
Hali!
beszámoló műszaki vizsgáról (Győr)
-barátnőm 250-es Hondájáról van szó, gond nélkül átment
-ellenőrizték a fényeket, visszajelzőket, gumiprofilt+fékpad, semmi több
-4360 Ft összesen
-jó korán kell menni, mert a papírmunka, egyebek miatt még úgy, hogy a motor soronkívül megy, 10-kor kezdték pedig 9-re volt kiírva (én fél 9-re voltam ott)
FONTOS! vigyél magaddal törzskönyvet, vagy eredetiségvizsgáról határozatot, mert ha ezt nem mutatod be rögtön az elején, egy qrva szó nélkül nekiállnak integrált eredetiségvizsgát csinálni plusz 7000,- Ft-ért...
A korábbi 3260-hoz képest a drágulás a következőkkel magyarázható:
- matrica 360 helyett 460 Ft
- kiállítanak egy ún. adatlapot, aminek ára 1180 Ft, ezt a végén megkapod. (kérdeztem, hogy mi van ha nem kérem, de azt mondták muszáj...köszi.)
asszem ennyi.
Ezzel csak akkor van baj, ha Gizike viszont azt tudja, hogy hogy büntessen meg később a 15 napos határidő elmulasztása miatt. Legjobb nem feladni a magas labdát az ilyen Gizikéknek, szerencsére a jogszabály-alkotónak volt annyi esze, hogy gondoskodjon arról, hogy műszaki nélkül is lehessen jármúvet venni, Gizikének meg az a dolga, hogy a jogszabályt ismerje és betartsa.
Én azt hiszem, hogy a tulajdonosváltáskor tiszta lap van, aztán a hatóság intézi a régi tulajjal a dolgait ahogy akarja, de ennek azért nézz utána. Szerintem abban a rendeletben megtalálod, amiből alább már idéztem egyszer.
Anno engem is el akartak hajtani, de kioktattam gizikét, úgy, ahogy most titeket. (Igen, ott volt nálam kinyomtatva a rendelet, mert igen, előre számítottam rá, hogy fogalmuk sem lesz arról, mi ilyenkor a teendő. Mert én már rutinos pasas vagyok.)
Köszönöm szépen az infót!
Éjen a fogyasztói társadalom.
Alig várom azokat az új motorfejlesztéseket, amikor a blokkot majd nagyszilárdságú, hőálló műanyagból készítik, merthogy 'így is elfut 15.000 km-t, azalatt meg úgyis TK-ra törik'...
Brave new world, he?
Félreértés ne essék, ezt én is így tudtam, mi több tavaly pont ugyanezt játszottam végig az etézémmel.
Csak idén többen panaszkodtak, hogy egyáltalán nem tudták átiratni a gépet műszaki hiányában, egyszerűen elhajtották őket - még a totalcar jogi tanácsadója is üzembentartóit javasolt arra az időre, míg műszakiképes nem lesz a gép.
Ezért jóhiszeműen arra gondoltam, hogy a remek új rendszerrel együtt ezt is megszigorították, azért javasoltam, hogy húzzon bele a műszakival.
Ezek szerint minden maradt a régiben, csak az ocsmányirodai alkalmazottak munkakedve és hozzáértése szállt alább megint.
Eljön majd az az idő, mikor 10 évesnél idősebb vasat semmilyen formában nem lehet majd átiratni, mondván mit foglalkozzanak ilyen vackokkal, dobd el és vegyél újat.
Anno az előző tulajt elkapták műszaki nélkül és ezért lett kivonva.
Az esetleges biztosítás és adóhátralékokról hogyan szerezhetek tudomást, hogy ne érjen meglepetés?
igen. De csak a kivonás okának elhárítása után. (Pl. ha adóelmaradás van, be kell fizetni, ha műszaki alkalmatlanság miatt vonták ki, akkor ki kell javítani és le kell műszakiztatni stb stb.)
Teljesen igazad van, csak ezt gyakran Gizike nem tudja az ügyfélszolgálaton. Ezért van, hogy az emberek inkább meghátrálnak, mintsem az irodavezetőig felküzdve magukat műszaki nélkül átírassák a gépet.
A segítséget köszönöm, ma megnézem, hogy nem lóg-e ki a doboz hátra-oldalra a motor síkjából, aztán remélem holnap öröm lesz.
üdv!
Helyesebben:
35/2000. (XI. 30.) BM rendelet
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról,
a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
76/A. §
(1) A tulajdonjog-változást a közlekedési igazgatási hatóság nyilvántartásba veszi, melyrõl törzskönyvet állít ki, ha kérelem, és a csatolt, illetve bemutatott okiratokban foglaltak megfelelnek az e rendeletben elõírtaknak.
(2) A nyilvántartásban nem szereplõ a bejelentést elmulasztó korábbi tulajdonos(ok) tulajdonjogát a közlekedési igazgatási hatóság a törzskönyv kiállítása nélkül jegyzi be a nyilvántartásba.
(3) A közlekedési igazgatási hatóság a nyilvántartásba vétellel egyidejûleg nem állít ki forgalmi engedélyt, ha a kérelmezõ nem tudja igazolni a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás meglétét, vagy a jármû mûszaki alkalmasságát. Ebben az esetben a bemutatott forgalmi engedély „Hivatalos feljegyzések” rovatában ezt jelölni kell, és az ügyfelet hiánypótlásra kell felszólítani.
(4) A gépjármû tulajdonjogában bekövetkezett változás bejelentését a változástól számított 15 napon belül, a régi tulajdonos a tulajdonjog változásáról készült okirat benyújtásával (megküldésével) teljesíti.
(5) A (4) bekezdésben foglalt bejelentési kötelezettség teljesítésének tényét az érintett jármûnél a közlekedési igazgatási hatóság a nyilvántartásba rögzíti.
Szóval be KELL jelenteni a vételt 15 napon belül, az ocsmányirodában nyilvántartásba KELL venniük a tulajdonosváltozást, de NEM KELL 15 napon belül leműszakiztatni a gépet. Erre egyáltalán semmilyen határidő nincs! Ha tetszik, évekig pepecselhetsz vele, senkinek semmi köze hozzá.
Hatóságilag forgalomból véglegesen kivont gépet vissza lehet még helyezni forgalomba?
Papírjai megvannak!
Csak akkor jelenet pluszköltséget, ha be akarod tartani maradéktalanul a szabályokat, és ideiglenes forgalomban tartási engedélyt kérsz az okmányirodában azért, hogy eljuss lábon a vizsga helyszínére. Ez valami 2600 forint, és három napig érvényes országon belül.
Egyébként semmi plusz költséggel nem jár, ha pl futón viszed, vagy bevállalod az utat (persze attól függ hol, s milyen messzire mész). A vizsgáztatókat egyáltalán nem érdekli, én is lábon vittem a másfél éve lejárt műszakis ETZ-met.
Ha viszont 29-ig bejelented műszakira, akkor addig az időpontig meghosszabbodik a vizsga érvényessége. Ha sikerül megfelelően távoli időpontot kapni, akkor ezzel is nyerhetsz egykét hetet.
Hello, az új vizsgával nincs tapasztalatom, de ami a többit illeti:
Az indexnek percentként 60 és 120 között kell villognia (90 +-30), ha ezt mindkét oldali tudja, akkor rendben van.
A gumin a mintázat profilmélységének mindenhol a határérték felett kell lennie, ezt most pontosan nem tudom, mennyi, de valami 1.5-2 mm. Ha megvan az előírt profilmélység, nem köthetnek bele.
A hátsó doboz nem lehet gond, ahogy csomagtartó, oldaldoboz sem, lévén ezeket szabadon fel lehet szerelni a motorra, ha a vezetésben, látásban, láthatóságban nem korlátoz, és nem lóg ki semmilyen irányban a Kresz által megengedettnél jobban. A repedés miatt meg szerintem nem kell aggódnod.
A műszakihoz nem kell meghatalmazás, ha már van adásvételid, akkor jogilag a tiéd a gép, oda viszed, ahová akarod.
Más kérdés, hogy ez esetben a 15 napon belül kellene leműszakiztatni, hogy még az átírás határidejébe is beleférjél. Újabban egyáltalán nem írják át a műszaki nélküli gépet, még a régi forgalmiba sem jegyeznek be addig. A színét meg majd az új forgalmiba beírják.
A lépések sorban:
1. Köss rá biztosítást
2. Csináltass rá eredetvizsgát
3. Vidd el műszakira, ott "észreveszik" a színváltozást
4. Az összes papírral menj az okmányirodába átiratni
Az átiratás határideje 15 nap az adásvételi dátumától. Az eredetvizsga 60 napig érvényes, de csak 14 napig tudják lekérdezni és kinyomtatni a BM rendszeréből.
Hali!
Most jár le 29-én a műszakim, és a motor még darabokban, kizárt,hogy összetudjam rakni. A kérdésem az lenne,hogy ha úgy megyek műszaki vizsgára, hogy már lejárt a műszakim, akkor az jelent-e valamilyen plusz költséget?
Köszi!
Hali!
holnap délelőtt viszek műszakiztatni egy mocit. Az lenne a kérésem, hogy most az új műszaki kapcsán mire figyeljek? A motor jó állapotú, tükrök, kapaszkodó megvanak, lámpák működnek, fékek jók.
Aggályaim a következők:
-a bal index gyorsabb (határon belül) mint a jobb. Ez gond lehet?
-első kerék barázdáltsága épp határon van, ebbe belekötnek?
-egy hátsó doboz van szerelve a gépre, ez gondot jelenthet? Levegyem?
-valamint van egy kis repedés a jobb idomon, de az index javarészt takarja. Emiatt bukhat?
Előre is kösz a válaszokat, esetleges tapasztalatokat a május 1. utáni vizsgáztatással kapcsolatban szívesen fogadnék!
Szevasztok!
Van egy átfestett ETZ-m szeretném Átiratni,de nem igazán tudom a sorrendet amit végig kell járnom,
ráadásul a hét végén lejár a műszakija is.
Hogy jönnek a lépések egymás után?
Amig nincs a nevemre irva kell valami meghatalmazás az előző tulajtól hogy elvihessem műszakira?
Köszi!
Sziasztok,
Továbbra is:
..keresek Jawa 350 csepptankos vázat papírokkal, vagy rossz állapotú komplettet, a lényeg h papírja legyen.
Emilben keressetek légyszi.
Köszönöm
Viktor
Hát lehet hogy igazad van.Egyébként én csak hozzászoltam nem én vagyok aki hajt utána.Azért is irtam hogy a részleteket nem tudom.Igy azt sem hogy miért nincs papirja.Csak megsajnáltam a srácot mert megnéztem a képeket a motorról és tényleg szépen rendberakta.
Tudtommal fél évig kőrözik a lopott járműveket, aztán ad acta teszik az ügyet. Ráadásul a lopásnak van egy elévülési ideje is, aminek a letelte után a tettes nem vonható felelősségre. (Ez történt gyurcsány esetében is nemrég.) Az azonban nem megengedhető, hogy akár pár év várakozás után legálissá váljon egy bűncselekményből származó tárgy.
Szerintem nem a rendszerrel van a baj. A rendszer jó. Még ha valaki volt olyan trehány, hogy elhányta a papírokat, az is kikérheti a BM-ből. A baj azokkal a rossz életű nepperekkel van, akik a "papírok nélkül" meg "segédmotorként használt" tip hirdetéseket feladják. Én, ha Gepárd Csoport lennék, tuti mind szépen végigjárnám, és megfingatnám kicsit az illetőket, hogy mondja már, ugyan hogy került hozzá? Ne félj, pár ilyen eset után abbahagynák a gagyizást, és nem csapnának be, nem okoznának kárt és bosszúságot úgy, mint neked.
Te egyszerűen bebuktad, ez van. Örüjj inkább, hogy nem valami hiperritkaságot sóztak rád csillióért, amihez nem találsz papírdonort se égen, se földön, oszt máskor jobban gondold meg, hoyg belekezdesz-e ilyen zavaros ügyekbe.
Igen ebben igazad van az szerintem sem lenne jó ha nem törödnének a motorszámmal.A lopott motorok adatait nem tudom meddig tárolják de gondolom ha valaki elköt egy motort nem akar száz évet várni azzal hogy a nevére kerüljön.Én erre gondoltam hogy azért az csak nem olyan egyszerü dolog.A szóban forgó restaurált mocinál arra gondoltam hogyha x évre visszamenöleg nem jelentették hogy ellopták akkor valószinü hogy a mostani gazdája se 100 éve lopta hogy aztán most legalizálja.Én erre gondoltam hogy ilyenkor megnézhetnék mit lehet tenni.Bár a részleteket én sem ismerem de azért jol eldumcsizunk rola.Igy legalább sok olyan dolgot is megtudtam amit eddig nem.
A motorszámmal csakugyan nem törődnek sok országban. De a kasztniszámot azokban is nézik! Az egyedi azonosítók nyilvántartásának bűnmegelőzési jelentősége van. Nézdd csak, a robogókat meg bicikliket hogy viszik... és arra, hogy valaha megkerüljenek, vajmi kevés az esély.
Azért, mert a körözési listákban nem szerepel száz évre visszamenőleg az összes valaha ellopott jármű. Sem a külföldön lopottak. Ha nem loptad, akkor tudod igazolni, hogy honnan van, ha meg nem tudod, akkor feltételezhető, hogy nem a tulajdonos tudtával és beleegyezésével került hozzád.
Az elveszett papírok pótlására a tulajdonosnak van lehetősége. Mindenki másnak meg lófasz van a seggébe. És senkit nem érdekel, hogy te hogy restauráltál egy kitudja honnan hozzád került ócskavaskupacot. Kár volt belefogni is. Kegyetlen, de ez van.
Sajnos ez az állam pénzbeszedő gépezetté vált.El kell tartani a sok túlfizetett hivatalnokot. Nincs már Kádár korszakbeli szociális háló, itt ha lecsúsztál, ott is maradsz. Mások amúgy jól élnek ám adóforintjainkból.Én se akarok nosztalgiázni, ennyit fűztem hozzá.....
Ez igy érthetö volt.Köszi a választ.Igy nézve tényleg nem hülyeség csak ne lenne olyan kiba... drága.Valahogy csökkenthetnék ezt az egész papirmunka árát.Kész röhej ha mondjuk veszel egy ts mz-t 30000-ert ugyanannyit kifizetsz hogy a neveden legyen.Tudom hogy nem kéne nosztalgiázni de régen ez jobb volt.Forgalmiba beirták az uj tulajt azt kész.Volt neki hagyva hely böven.
A gépjármű tulajdonjogát a törzskönyv testesíti meg, akár zálogba is adható, enélkül elidegeníteni nem lehet . Sok részletre vett autó törzskönyve is a hitelező bank széfjében üdül, fedezetként.
Tény, hogy pofátlanul sok pénzt zsebel be az állam ezért a kis plasztikkártyáért.
Az nem volt jó dolog, hogy a kocsiban felejtett forgalmival el tudták adni a lopott autót, ezt a lehetőséget az otthon tartott törzskönyv kiküszöböli.
H a már papirokról beszélünk én azt sem értem miért hozták létre ezt a törzskönyv dolgot.Évtizedekig nem volt rá szükség most miért kell?Szerintem egy nem hamisitható forgalmi elég lenne.Feleslegesen szednek be nem kis összeget miatta.Tudom hogy ez már igy marad csak ugy filozgatok rajta.
Egyébként belátom nem jó példát hoztam fel mert azt én sem szeretném ha már a motorszámokat sem nézné senki.Ha visszaolvasod az elözményeket én arra irtam hogy adva van egy szépen rendbe rakott moci és mivel nincsenek papirjai ujat szeretne neki a srác de nem megy.Ugy tudnék elképzelni egy rugalmas ügyintézést hogyha a motor azonositószámai alapján a motor tulajdonosa nem azonositjató,a motort nem lopták el akkor minden további nélkül müszakiztathatóvá tenném.Amit a tisztelt Zapkorte irt az pont nem lehetne hiszen ha ellopják az én motorom és én bejelentem a rendörségen akkor bárki azzal a motorszámmal már nem tud törzskönyvet kérni.
Irtam én olyat hogy nem értem?Én azt akartam jelezni hogy nálunk szerintem ezek a papiros dolgok tul vannak bonyolitva.De lehet hogy csak én látom rosszul.
Ott igen, itt meg nem. Mit nem értesz ezen ? Más ország, más jogszabályok. Ott úgy intézik, itt meg másként.
Velem sajnos megesett hogy az opelomban motort cseréltek Görögországban mert eltörött a fötengely.Szerencsém volt hgy egy ottani opel szerviz szerzett bele motort.Amikor kértem motorszámos papirt csak néztek értetlenül hogy minek?Ezek szerint ott nem kell motorszámmal szarakodni.Igy is lehet dolgokat intézni.
Már ne haragudj de ez baromság.Arra való a modern technika hogy az adatbázisban megnézik az azonositó számokat azt mindjárt kidobja ki a tulaj.Ha a szóbanforgó motorról nem derült ki hogy lopott akkor miért ne kaphatna szerencsétlen ember uj forgalmit és törzskönycet?Vigye el a méhtelepre?Kinek jó hogy van egy szépen restaurált moci és nem lehet használni?Én erröl beszéltem.A rugalmasságról.
Hogy minek? Mondjuk annak, hogy ne történhessen az meg, hogy holnap valaki elköti a te motorodat, aztán 10e Ft-ért nyilatkozik a közjegyzőnél, hogy azt ő a fészerben találta, és már kapja is rá a törzskönyvet. Hát ezért. Szerintem nagyonis jól van ez így.
Sziasztok.
Tulajdonképpen mi számit tipusazonos motornak?Nekem például van egy ts 250/1-es mz-m.Beletehetek egy etz 250-es blokkot?Megjegyzem a felfogatása igy ránézésre ugyanaz.Söt a hengerfej is ugyanugy vizszintes bordákkal rendelkezik ellentétben a sima ts-250 függöleges bordáival.Tulajdonképpen ránézésre csak a gyujtásdekni más a generátor miatt mert az nagyobb helyet foglal mint a 6v-os dinamó.
THX :)
Asszem Pápa lesz a megoldás...
Amugy mibe féj egy ilyen manapság?
sorszám: 2369 (76959)
( elözmény: pozsothereal, 2007-06-01 12:04:54)
Ez jo ötlet, bar amikor ott voltam is képesek voltak egymas utan fel oraval mást mondani..köszi a választ, megprobalok ujult erovel és pozitivan hozzajuk állni.
Viktor
Telefonon érdeklődj, mégis lesz valami infód, de, ha írásban kérsz állásfoglalást, azt bizony írásban válaszolják meg. ( elektronikusan is lehet ám ) Nem hiszem, hogy a fejléces, pecsétes , aláírt doksira hülyeséget írnának, megvan ám ott ehez a hozzáértő személyzet...
sorszám: 2367 (76938)
( előzmény: pozsothereal, 2007-06-05 14:07:00)
A közlekedési felügyelet nekem mégegyszer nem fog tanácsot adni..egyszer már átvertek..eseteleg a főfelügyeltet hívom föl..de ha belgondolok, lehet h ott mégnagyobb marhák vannak.. Szerzek egy üres szürkeforgalmit és beirom az uj adatokat..vagy nem tudom..fölrobbantom őket..bááá..utalom
azert köszi:)
Viktor
Csak legális forrásból származó típusazonos motorblokk építhető be. Esetleg szintés igazolható származású más blokk, de ez már átalakítási engedélyhez van kötve.Nem tudom, mit szólnának hozzá,inkább azt javasolnám, informálódj a Közlekedésfelügyelet Engedélyezési Osztályán, telefonon is segítenek. Úgy sejtem nemigen lesz járható, amit szeretnél.Valami olyasmi is rémlik, hogy meg kell fizetni a két blokk teljesítménykülönbsége miatt keletkező regdíjat is, ha mégis műxik a dolog...ennek utána kéne olvasni.
sorszám: 2365 (76914)
( előzmény: pozsothereal, 2007-06-05 11:39:57)
Sziasztok,
ujabb kerdesem van, bar azthiszem tudom aválaszt..de hatha..van egy 250es forgalmis vázam, és mint tudjuk a 250es és 350es vázak megegyeznek. beletehetem én a 350es blokkot a 250es vázba?
Ki mondja azt meg, hogy a motor 250es vagy 350es? a közfegy a szám alapján nem hinném h eltudná dönteni, nameg ránézésre mikor mondjak meg hogy az 350ccm es -e? A dolognak azertis lehet realitasa mert ismerek egy kollégát akinek 559es vázu 350es cseptankosa van, ő már igy vette uj forgalmival. Tovabbi kerdes, hogy üzembehelyezesnel ugye nem fog eggyezni a motorszám, mert a forgalmiban a250esé szerepel. De mondhatom h blokkcsere volt, az ugy legalis bizonyara. Várom avéleményeteket.
Köszi elore is
Viktor
Köszi szépen, mindenkepp szeretnem levizsgaztatni, bar mar kicsit tele a konyokom a dologgal..de majdcsak alakul.
Viktor
Nagyon frankó lett a motor kár hogy a bürokrácia tengerében elsüllyedsz.Ez viszi ezt az országot a sirba.Kicsit lehetnének rugalmasabbak is.Az ilyen restaurált gépeket meg a gazdájukat megkéne becsülni nem szivatni.Na jól felhuztam magam ezen a dolgon.Hozzá nemértő emberek hoznak ilyen barom szabályokat(de minek?).Azért drukkolok hátha mégis sikerül valahogy legalizálnod a mocit.Sok sikert.
sorszám: 2362 (76798)
( előzmény: pozsothereal, 2007-06-03 11:49:17)
Tudom én hogy mondtátok, de az emlitett "régi rendszerben" tényleg ment a dolog. Az lesz amit irtal..jobbat énsem tudok sajnos.
Viktor
Pedig már akkor is megmondtuk neked, hogy Magyarországon nem állítanak ki forgalmit bemondás alapján. :-(
Szerintem akkor jársz a legjobban, ha veszel egy forgalmis (!) roncsot, pakold át a sok újrafestett csingilingit amannak a vázára, és annak a forgalmijával támadd a kf-et. Egy jawa roncsot találni azért nem egy nagy tett, és utána már legfeljebb annyit mondhatnak, hogy "sajnos a motorszám át van ütve, ütünk rá egy új, AF-es számot neked". Egy ilyen átszerelős manőver maximum egy hétvége, a csinovnyikokkal hadakozni meg több heti folyamatos idegeskedés.
sorszám: 2360 (76780)
( előzmény: pozsothereal, 2007-06-03 11:49:17)
Ja es tovabba:
..keresek Jawa 350 csepptankos vázat papírokkal, vagy rossz állapotú komplettet, a lényeg h papírja legyen.
Emilben keressetek légyszi.
Köszönöm
Viktor
Sziasztok, talan meg emlekztek ram, en vagyok a jawas aki papi nelkul ugy gondolta h levizsgaztathatja motorjat, nos nem megy a dolog..a mavamsznak irt levelemet bemásolom ide, nioncs energiam ujrafogalmazni, ebben leirtam atortentet.
******
A közvetkező problémára szeretnék megoldást találni, amely a tulajdonomban lévő
1970es gyártású Jawa 350 360as tipusú motorkerékpár vizsgáztatása, illetve forgalomba
helyezése során lépett föl.
A motor felujítását körülbelül 5éve kezdtem el, és most jutott el a kész állapotig.
A felujítás menetéről képeim is vannak:
http://pozsothereal.uw.hu/pic.html
az eredeti állapot amelyben hozzám került:
http://szocimotoros.hu/galerypopup.php?kepid=5106
a felujítást abban a hiszemben kezdtem el, hogy forgalmi és rendszám megléte nélkül forgalomba tudom majd helyezni a motoromat, ugyanis erre volt példa a környezetemben.
Az eljárás módját egy közjegyzővel hitelesített nyilatkozat képezte amelyben az áll hogy a motorkerékpár a saját tulajdonomat képezi, és forgalmi engedélyének illetve rendszámának hollétéről nem tudok.
A "régi rendszer" szerint, amikor még először eredetvizsgálatra és azután forgalmi vizsgára kellett vinni a motort, ez a nyilatkozat megfeleő volt ahoz hogy a forgalomba helyezés megtörténhessen.
Az "új rendszer" szerint -amikoris először forgalmi vizsgán kell hogy megfeleljen a motor- nem helyezhető forgalomba semmilyen módon.
Legalábbis a kecskeméti közlekedési felügyelet állítása szerint, bár tekintve hogy körülbelül 1 hónapja felhívtam őket időpontkérés céljából, akkor vázoltam a helyzetet, melyszerint a motorrol csak adásvételit vagy az emlitett nyilatkozatot tudom bemutatni. Akkor azt a tájékoztatást kaptam, hogy ezekkel apaírokkal a forgalmi vizsgáztatás lebonyolítható, csak az okmányirodát kell felhívnom, és megtudnom, hogy az említett nyilatkozat alapján az okmányokat kitudják e állítani.
A kiskunhalsi okmányiroda szerint ez szintén lehetséges, idézem "nincs akadálya a forgalomba helyezésnek".
Ezzel szemben ezév május 11-én (mult pénteken) amikor vizsgára vittem a motorkerékpárt, körülbelül 2órás huzavona után megállapították hogy nem vizsgáztatható le a motorkerékpár, csak ha a központi nyilvántartásból lekérem az adatait, illetve ott szerepel. (A határozatot amelyben értesítést kaptam a nyílvántartásból mely szerint ott nem szerepel, mellékeltem küldöm)
Ezekután szomoruan veszem tudomásul hogy talán nincs is mód arra hogy valaha forgalombahelyezhessem a motort.
Ebben kérném a MAVAMSZ segítségét, hogy ha eseteleg van olyan mód amivel megoldható a a forgalmoba helyezés, kérem világosítson föl.
Köszönettel:
Füzesi Viktor
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|