:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Üdv emberek..
talán szocisokat nem érintő hir,de érdekes...
köbcentinkénti átiratás:
500ccm alatt: 18Ft/ccm
500ccm felett:24Ft/ccm
Mit találnak még ki?:)
Hello!
Nem tudja valaki hogy a müszakin a vizsgabiztosok milyen rendelet vagy törvény vagy mit tudom én mi alapján döntik el hogy egy motoron mi az ami elfogadható és mi az ami nem?Nemsokára eljutok a /1-emmel odáig hogy müszakiztassam és egy kicsit utánanéznék a dolgoknak.Szeretek ugy odamenni ilyen helyekre hogy ismerem a jogaikat.Utálom amikor istenként határoznak emberek azt lehet hogy nincs is hozzá joguk.Jó pár dolgot intéztem már ugy hogy nem tudtak bevinni az erdöbe mert felkészültem.Azért érdekelne mert az én motoromon se minden eredeti TS hanem van ami ETZ.Természetesen a váz és a blokk az eredeti.
Nem éppen szocisok problémája, De kicsit elavult a biztosítási díjszabás, miszerint 350 ccm-nél van a határ, miközben rengeteg 400 ccm-es motor van. Kicsit durva, hogy egy 30 lóerősre is annyi a biztosítás, mint egy 150esre. Tudom, hogy nincs megoldás, de mégis...
Az üzembentartói lényege pont az, hogy minden költség az üzembentartót terhel, tehát addig meg sem csinálják, amíg nincs a nevedre szóló biztosítás. Sajnos a pontos ügymenetet nem ismerem, de gondolom kell egy szerződés, utána egy nevedre szóló biztosítás, majd okmányiroda.
Üdv!
Szeretnék vásárolni egy motort, de nem akarom átíratni. A tulajdonos belemenne, hogy üzembentartóival menjen a dolog, de csak úgy, ha a biztosítást valahogy megkötöm a saját nevemre. Új biztosítást viszont nem lehet évközben csak tulajdonosváltással (átírással) kötni. Kérdésem az lenne, hogy nincs valami járható út vagy kiskapu a biztosítás megkötésére. A válaszokat előre is közsönöm.
Azzal nem lesz gondod, a nyilvántartásból vissza kell kerestetni, aztán ha pluszban még annak a nevén van akitől vetted...neadjisten élő emberről van szó...akkor sima liba :-)
Sok sírból visszahozott Uralnak Dnyepr-nek is simán van forgalmija, új rendszáma stb, a Te eseted még messze nem a legkacifántosabb. Legvégső esetre meg ott az OT-s rendszám intézménye de az már egy másik történet...
:D
Nem az én Szimóm megy 130-at, úgyhogy nem én vagyok a legnagyobb motoros :D
Egyébként aki ismer, tudja, hogy nem vagyok kötekedős típus, ellenben a hülyeséget nagyon nehezen viselem. Te már a második topicban járatod le magad - ezen azért gondolkozz el...
Köszi a felvilágosítást, mert már több motort is elszalasztottam ilyen okokbol.KÖztük egy Jawa perákot is. amit nagyon bánok, függetlenül attol hogy magyar motor párti vagyok. Válaszod köszi.szia
Kedves Satyak.
A jogszabályok ismeretének hiánya ne tántorítson el.
" De az biztos hogy mifelénk egy forgalmi nélküli motor elég nehezen helyezhető ujbol forgalomba."
Az hogy nincs forgalmi,és rendszám az csak egy dolog,nem indokolja a forgalombahelyezés megtagadását.
Feltételezve persze azt,hogy forgalomban volt valaha.
Ugyanis neked "jogodban áll" elveszíteni ezeket a dolgokat,és az ocsmányirodának kötelessége pótolni.
És az ő kötekűlességük pontos nyilvántartást vezetni a mo-n forgalombahelyezett járművekról.
Pénzt persze kérhetnek érte,de semmiképpen nemtagadhatják meg.
Ha mégis megteszik,nyugodtan fellebbezd meg.
Látom veled nagy cimbik leszünk.Imádom az ilyen mindenkibe belekötünk mert én vagyok a legokosabb legnagyobb motoros a földön tipusú embereket mint amilyennek te is képzeled magad. de én csak jót röhögök rajtad hogy mekkora...........vagy.
Amikor én megkérdeztem az ocsmányirodát, akkor én azok a motorok után kérdeztem amik nekem voltak kilátásban. Azokon még rendszám sem volt. Lehet hogy rendszámossal más a helyzet. Nem tudom mert nem kérdeztem utánna. De az biztos hogy mifelénk egy forgalmi nélküli motor elég nehezen helyezhető ujbol forgalomba.
"3 tengejes lesz és többé nem válhatsz meg az oldalkocsitol csak egy ujjabb ceremónia után."
Ezt is ő mondta, pedig már sokszor kitárgyalt dolog, hogy nem így van. Szerintem a szimós haverja mondta neki.
"HA neincs papirod KENHETED A HAJADRA!!!!!"
Na,azért ez így nemteljesen igaz.
Elég egy adásvételi,és egy rendszám.
Bemész vele az ocsmányba,és aszondod,hogy mikor megvetted még megvolt,de azóta elveszett legyenszivesek pótolni.
Mivel az adásvétel napjától tevagy a tulaj,ezt nemtagadhatják meg tőled,max futtatnak egy kört a belügy felé
törzskönyv-másolatért.
Ez csupán a pénzről szól.A hivatalokat el kell tartani ezért vannak ezek a hülye értelmetlen szabályok.Ugyanis ha neked kell egy váz akkor megteheted hogy veszel egy olcsó de papirokkal rendelkező ugyanolyan mocit aztán szépen átpakolod a blokkot meg amit akarsz a tiedről és tipusazonos motorcserével már mehet is a dolog.A csavar ott van benne hogy igy át kell iratnod a nevedre a vett motort.Tulajdonképp vázat cseréltél de másik motorod lett .Ha vázat is lehetne cserélni akkor az átiratási lóvé megmaradna nálad.Na ez kell nekik.
Ha jól tudom, csak gyári új vázat lehet beépíteni, és ez átépítésnek minősül, ami komolyabb ceremónia. Használt (bontott)vázat akkor sem lehet fölhasználni, ha tudod igazolni a származását. Hogy miért, ne kérdezzétek.
Hali!
A vázcsre, ha jól tudom még mai nap is működik,vagy tévednék?
Üdv Kollegák!
Tanácsotokra lenne szükségem.1 éve vettem egy T5-ös Pannóniát.Most jutottam el oda hogy levizsgáztassam és nevemre irassam.A dolog szépséghibája,hogy a volt tulaj leadta a forgalmit és a rendszámot...
Kérdés,hogy egy adásvételit lebegtetve a kezemben hová forduljak az ügy érdekében hogy papíros lehessen a vas.
Köszi a segítséget előre is! Üdv!
Hali!
Ha az azonosítókat nem szándékozod átütni, nem lesz gond a váz átfényezéséből. Tudtommal festékmérést egyébként sem csinálnak ott, a motor eredete szempontjából nincs jelentősége.
A színeltéréssel sem lesz gond (legfeljebb jegyzőkönyvet vesznek fel), az új forgalmidba már nem közép/élénkpiros stb. fog belekerülni, hanem csak egyszerűen 04 PIROS.
/Ebben egységesítették a korábbi 30-32, 34-39 ill. C0-C9 kódokkal jelzett árnyalatait a pirosnak. A törzskönyvben marad csak meg a középpiros./
Üdv: Miki
Sziasztok!
Vettem egy 350-es Jawat forgalomból kivonva, rendszám nélkül, de paprokkal. Azt tudom, hogy ismét forgalomba lehet helyezni. Ugye a műszaki a legelső, mert ott már az eredetvizsgálatot is megcsinálják.
Mivel műszakira fel kell készíteni a fogatot, ezért gondoltam, hogy lekapok a vázról mindent, és az idomokat, meg a vázat is újjáfestem, lefényezem, és összepakolva felkészítve elmegyek a Mozaik utcába.
Lehet-e abból baj, hogy én festem újra, mikor az eredetvizsgálatnál a rétegeket méregetik. (Ha méregetik)
A forgalmijába ráadásul középpiros (37) van, de a tank már a jól ismert narancsvörösre lett cserélve, de a sárhányó ettől elütő piros... Ha újjáfestem, akkor narancsvörös lesz. Okozhat-e ez problémát a műszakin+eredetvizsgálatnál?
Köszi
Sziasztok!
A 250/1-esbe ha beleteszek egy etz 250-es blokkot az tipusazonosnak minösül vagy sem?Elvégre nemcsak kinézetre majdnem ugyanolyan de a motortartók is ugyanazok.
Hali.Na végre utol tudtam érni ROBICOP-OT.
Azt mondta:ha be van irva a forgalmiba,hogy oldalkocsis motorkerékpár és leveszed az oldalast SEMMI gond.De ha nincs beirva és felteszed és elkapnak akkor aztán bünti lesz + pont +meg egyébb...Ha nem vagy ilyedös akko ki tudod dumálni ha olyan a rendör.Enyit tudtam intézni.
Irány az okmányiroda és jöhet a ceremónia, de nincs kizárva hogy a volt tulajt is berángatják.
Nézz már légyszi utánna mert ez engem is érdekel mostmár.
Halli.Azt olvastam itt valahol nem tom hol :"A gépjármű szállíthatók számának ideiglenes csökkentése vagy az ülőhelyek ideiglenes eltávolitása nem miősül átalakításnak.Ergo nem kell ujra vizsgáztatni és nem kell hozzá semmien engedély.Tehát ha lekötöd az oldalast,hogy SOLOZ elvileg nem büntizhet meg a rendörbácsi.De ennek holnap estére utánna nézek és megkérdezem ROBICOP-ot/KMB-és nálunk falun/
De lecsatolhatod, nem minősül átalakításnak.
sorszám: 2432 (78501)
( előzmény: Csodaszarvas, 2007-06-26 21:05:04)
Az oldalkocsit akkor nem csatolhatom le bármikor?
Szervusz Satyak! Arról tudsz valamit, hogy ha a régi tulaj nyilatkozata megvan, hogy a papírok eltűntek, ezután mi az eljárás menete? Köszönöm válaszodat. Bolha.
Én most néztem utánna tegnap az okmány irodában mert én igy vagyok 4 T5 ös Pancsival.A lényeg, HA neincs papirod KENHETED A HAJADRA!!!!! Bocsi a fogalmazásért. az egyetlen esély hogy ha a volt tulaj még él, és ír egy nyilatkozatot hogy honnan van a motor és mi van a papirjával, hova tünt.
Szervusztok! Adott egy TS 250-es, és gyakorlatilag csak rendszáma van, papír egy szál se. Ezt már nem lehet forgalomba helyezni, jól sejtem?
Persze hogy lehet. a legjobb ha műszaki előtt teszed fel. Uj törzskönyv uj forgalmi meg iylenek. tehát ujra kell papirozni a vasat.egyedül az átírást lhet megúszni. 3 tengejes lesz és többé nem válhatsz meg az oldalkocsitol csak egy ujjabb ceremónia után.De előny hogy az oldalkocsihoz nem kell papír, ellenben az utánfutóval.(de az legalább lecsatolható)
sorszám: 2427 (78451)
( előzmény: Csodaszarvas, 2007-06-24 10:56:47)
http://www.vezess.hu/hirek/valtozik_gepjarmuatiras/10491/
Korábban is volt már gépjárműadó motorokra, csak a 250 ccm alatti kategória mentességet élvezett, amit idéntől eltöröltek.
Az ETZ 250-re (forgalmiban bejegyzett teljesítmény kW-ban) * 120Ft díjat kell fizetned.
Hali! Nekem egy 251es etz-m van és arra lehet-e vajon oldalkocsit tenni, de úgy hogy forgalmin át is menjen?
Igen sajnos az új törvények szerint a motorokra is kell, pontosabban eddig súlyadó volt, mostmár teljesítmény adó :)
Kw-ot nézik ez alapján szorozzák ki. Nézd meg hogy jól adták e meg a teljesítményt. ha igen akkor mehetsz feladni :)
CRE [-.-]
Hi.Kaptam a polgármesteri hivataltól teljesítmémy adóról csekket pedig Mz etz250-enem van ez jogos hogy fizetnem kell?Kérem írjon valaki aki ért hozzá!pokolcsaba@freemail.hu
Teszvesz.hu-n fut egy sámson rendszámosan :) Igaz 110eHUF :)
Japp akkor fogok nevetni mikor a sok robogós, aki beleölte a rengeteg pénzt a 80ccm-be, vagy 125-öst vett 50-es papírokkal (magyarul papirok nélkül), fennakad a rostán :)
Tudom tudom, legszebb öröm a káröröm, de azok után hogy egy 23 éves srác friss jogsiva, friss 100+ lovas motorral az ajkai kenyérgyári kanyarban elszállt és belehalt, nem tartom rossz ötletnek hogy mostmár jó lenne valamit szigorítani :)
Üdv.: CRE [-.-]
Viszont hivatalosan a segédmotoros kerékpár kategóriája 50 ccm-ig tart. Egy 60-70-90-es Simson, vagy ilyesmik már elvileg motorkerékpárnak számítanak, amire rendszám kell, forgalmija van, műszakira kell hordani, és persze A1, A korl. vagy A jogosítvánnyal vezethető.
Persze ezt egyelőre senki sem tartja be, de ha néhány éven belül nyilvántartásba akarják venni a segédmotorokat is, akkor esetleg fennakadhatnak a rostán azok, akik nem férnek bele az 50 köbcentibe, viszont rendszámuk meg nincs.
Úgy tűnik, megelőztek. És persze a megfelelő, M-es, A-s vagy B-s jogsi, ahogy a kolléga mondja.
A rendszámos segédmotorral pedig ugyanúgy kell eljárni elvileg, mint a nagyobb motorokkal, de ilyennel én utoljára a nyolcvanas években találkoztam, amikor volt olyan, aki utast akart vinni Simsonnal.
Segédmotort nem kell átiratni. Egy darab adásvételit írtok, amivel aztán tudod igazolni a tulajdonjogát a gépnek. Ezzel, illetve a motor váz- és motorszámával már tudsz kötni egy biztosítást, ami egy évre legrosszabb esetben is két-háromezer forint. Ennek a befizetését igazoló szelvénynek kell még nálad lennie, más papír és fizetnivaló egy segédmotornál nincs.
Kismotornál értem ez alatt 50ccm / 80ccm nincs átiratás. Csak a biztosítás, ami kb 2000HUF. Egy adásvételi legyen a jogsid mellett és ezzel igazolod hogy a motor a tiéd. Ez alól kivétel a rendszámos, vizsgáztatott smkp, de az nem tudom hogy megy :)
Lehet, hogy rosszul fejeztem ki magam. Hülye vagyok a témában. Úgy értettem, menyibe kerül az átiratás, és hogy van a biztosítás?
Ha a szakirodalom menüpont alól letültöd az adásvételi nyilatkozat mintát, kinyomtatod, kitöltöd, akkor max a lap árába :D
Hello mindenki, mennyibe fájnak egy segédmotor vételénél a pairok? Köszi
Üdv fiúk
Ha esetleg valakinek kell segítség papír, vagy műszaki ügyben, zaklassatok nyugodtan. Ugyan én Pest környékén mozgok, de ha tudok, segítek.
Üdv: Elike
A hasznaltmotorok.hu-n szokott lenni állandó hirdetésben egy telefonszám.
Nohh frissen vizsgáztatók, osszatok már meg velem olyan telefonszámokat ahol tudjátok hogy belátható időn belül vizsgára kerülhet végre a motorom.
mailt plz ide: verhovina@vipmail.hu
Vagy tel: 06204191137
Kezd elegem lenni Veszpr. megyéből. Segítség nuku, információ nulla. Ha kell megyek Győrbe, csak vihessem már!!! Ajka és 100km vonzáskörzet érdekel elsősorban :)
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|