:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Valóban minimális a lebukás veszélye, de ezt eddig is tudtuk.
A következményekkel, ettől függetlenül, nem árt, ha mindenki tisztában van.
Amúgy, ha súlyos balesetet okoz egy motoros, és felmerül az átalakítás gyanúja,és annak köze lehetett a dologhoz, esély nincs visszaalakítani, se eladni, mert rendőrségi tárolóba szállítják, a szakértői vizsgálatig.
Akinek korlátlan jogsija van, annak teljesen nyilvánvaló, hogy az engedély nélküli járművezetéssel nem kell számolnia ....
Koszonom! Lehet, hogy itt sok biztositast fizetek, de kifizetni szaz, esetleg tobb-szaz ezer forint reg adot egy 1993-as cbr 900-ra nem biztos, hogy megeri. Nem beszelve a rohangalasrol egyik irodabol a masikba. Azt hiszem, sokkal egyszerubb az "itt eladom, otthon meg veszek egy masikat" variacio. Mindenesetre megegyszer nagyon koszonom a valaszt.
No, amiért felvetettem az egészet, az a következő. Nem volt motoros jogsim még, amikor hozzájutottam az oldalkocsis Jawa-hoz. Hiányos volt szegényke, de idővel összejött hozzá minden, megérett arra hogy forgalomba legyen helyezve. Meg is történt, de ugye jogsi kellett hozzá hogy vezethessem. Akkor egyszerűbb volt az Akorl jogsi megszerzése, ehhez a mocihoz tökéletesen elég is. Lényegében csak az oldalkocsis fogattal mentem, ezért nincs igazán gyakorlatom a nagyobb kétkerekűek világában. Ezért gondoltam arra, hogy vennék olyan kétkerekűt, ami rutinszerzésre megfelelő, utána a fojtás legális kiszerelésével meg ott lenne egy megfelelő teljesítményű túragépem. Így megúsznám azt hogy egy másik motort vegyek, annak az átírási meg egyéb költsége nem két fillér. Persze a legális fojtáskivétel sincs ingyen, de lehetőség szerint maradnék ennél a megoldásnál. AZ, hogy egy rendőr nem venné észre az tuti, meg egy vizsgabázis sem, de ha mégis kiderül, akkor az adóhatóság akkor rúgna a hátsómba mint a huzat.
No igen, erre írtam lentebb a 25kw-os GPZ-t, nem hiszem, hogy hosszú életű dolog. De úgy tudom, hogy új motoroknál a folytást le is plombázzák, így már neccesebb bevállalni. Persze ezt csak olvastam, magam nem találkoztam ilyennel, de új motornál én nem is próbálnám meg(bár lentebb még azt írtam), főleg amiket Fullkopy írt, én például arról nem is hallottam, hogy regadó különbözetet is kell fizetni.
Na, belevauvau én is ebbe a fojtás témába.
Szerintem sima liba. Bevallom én is úgy szándékoztam motort behozni, hogy behozom 25kw-os papírokkal, kikapni belőle a kis átmérőjű szívótorkot, aztán jó egészség 44kw. Arról nem is beszélve, hogy németeknél is így árulják sokszor a gépet, hogy jelenleg 25kw, de adom hozzá a 44kw-os szívótorkot.
Az oka pedig tényleg annyi, hogy így kevesebb sarcot kell befizetni állambácsinak (nekem korlátlan jogsim van, ez nem motivál). És énrám tényleg nem lehet azt mondani, hogy elővigyázatlan, meg felelőtlen lennék, de egyszerűen qrvára nincs értelme ennek az egésznek. A motor amit én kinéztem (Honda NTV 650) gyárilag 3 féle lóerővel érkezett a németekhez: 25, 37, 44 kw. Csak a szívótorokban volt egy szűkítés, semmi más eltérés a blokkban nincs, kívülről senki meg nem mondja. Így a talpas rendőr sem fogja kibökni, ahogy Zápkörte írja, ha minden papír OK, számok stimmelnek.
Még baleseti szituációban se, mert ha beleszálltál egy kocsiba neadjisten, amit végig fognak nézni, az ugyanaz mint közúti ellenőrzésnél: adatok, műszaki legyen, kgfb legyen, jogsid legyen rá, és itt véget is ért a műszaki része, onnnan téged visznek vérvizsgálatra. Elenyésző részben előfordulhat, hogy bírósági ügy lesz belőle, ha büntető, akkor megnézi igazságügyi járműszakértő, de ő meg csak azt vizsgálja, hogy MI OKOZTA a balesetet, hogy kopott a gumi, merre van csúszásnyom, stb - kizárólag arra válaszol, amit a bíróság kérdez tőle. A bíróság pedig kizárólag azt kérdezi, ami a büntető/polgári ügynek tárgya. De még ha ki is derül (ami már maga elképzelhetetlen fikció), milliószor láttam elsikkadni hasonló kisebb szabálysértéseket, mivel a bíróságot nem érdekli, a rendőrség meg már lezárta az ügyet.
Ha polgári ügy (kártérítés) lesz belőle, akkor mire szakértőt kirendelik, hogy megvizsgálja a motort, addigra Te (mivel a rendőrség már kiadta neked) már 3x eladtad a roncsot, vagy felújítottad, netán visszatetted a fojtást, ha parás vagy. Még ebben az 1 ezreléknyi esetben sem derül fény a turpisságra...
Amiről Fullkopy beszél, az teljesen igaz, helyesek a következmények, amikről ír, csak a lebukás esélye tart a nullához. Ilyesmi következmények akkor fordulnak elő, ha mondjuk valaki simsonba belerak egy ETZ blokkot, mert azt még az egyszeri rendőr is kiszúrja, hogy nem fajint, és tényleg berendeli teljesítményvizsgálatra.
De egy motornál, aminél minden rendben, minden gyári, csak elvileg fojtva van, nem fogja fül alapján megmondani, hogy 'ÁHÁ, kivetted a fojtást!!' Nonszensz.
Így figyelemmel a szép büntetőjogi alapelvre, miszerint a legjobb visszatartó erő nem a büntetés súlyossága, hanem annak elkerülhetetlensége, leszarom hogy mennyi adót akarnak rám kiróni, mennyi lenne a bírság, mert sose érnek utol.
Mindez az én esetemre igaz (illetve még arra se, a jawa marad egy darabig, nem lesz még belőle honda), tehát ha valaki komolyan egy hayabusát akarna 25kw-os papírral, az nem biztos hogy jó ötlet.
Arról se felejtkezzünk el, hogy ha az adott, amúgy átalakítási engedély nélkül átalakított ,de ezzel más jármű kategóriába kerülő járművön, vezetői engedély nélkül kapnak el, sokasodnak a bajok.
Hirtelen ennyi jut eszembe:
- jármű engedély nélküli átalakítása ennek összes következményével
- regadó különbözet meg nem fizetése
- teljesítménynövekedés miatti adó meg nem fizetése
- érvénytelené váló kötelező biztosítás
- engedély nélküli járművezetés
Cirka ezeket kell bevállalni...
Az uniós szabályozás szerint a gépjárművet abban a tagországban kell honosítani, ahol életvitelszerűen tartózkodsz. Az állandó lakóhely szerinti országban kell forgalomba helyeztetni.
Gond akkor van, ha az ottani rendőrség és adóhivatal a magyar rendszám miatt elkezd molesztálni.
Ha mégis itthon akarod honosítani a motort itt leled meg a jogszabályokat:
http://www.magyarorszag.hu/okmanyiroda/infolink/allapotfuggo/xrkpkulfoldroltulvalnelkulada.html?highlight
További hasznos infókért kutakodj a Totalcar oldalán :
http://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/070427a/
Hello.
Segitseget szeretnek kerni. En par eve angliaban elek, itt vettem egy motort es szeretnem haza vinni, otthon beregisztraltatni, mert itt egy kisebb vagyont fizetek utana. A motornak termeszetesen angol rendszama van. Sajnos elkepzelesem sincsen, hogy milyen papirokat kell intezni otthon, sem hogy mennyibe fog kerulni. Azt tudom, hogy innen egyszeruen csak kihajtom es bejelentem, hogy eladtam kulfoldre. Barmilyen ezzel kapcsolatos informacioert nagyon halas lennek.
Elore is koszonom!
2KW-tal kevesebbet diktáltam be, hogy beleférjen a jogsimba. Persze várhattam volna még két évet, hogy otthon ülve meglegyen a "tapasztalatom" a nagyobb jogsihoz és talán találok még egy ilyen típust(azóta sem láttam egyet se), de szerintem akkor lettem volna ostoba.
Egyébként nem értem, miért tartod "ostobaságon alapuló optimizms"-nak amit írtam, én is tudom, hogy mik lehetnek a következmények, szerintem Powerarc is, de ezek szerint még Te is. Köszönjük, hogy ezt megosztottad velünk. Jogszabályi környezetnek megfelelő tanácsod pedig én is szívesen olvasnám, mert engem is érdekel, hogy hogyan megy egy ilyen fojtáskivétel papírmunkája.
Én legális megoldásra kerestem választ, de most sem tudom mi az eljárás. Stiklizni meg nem akarok, mert baromi sokba fájhat, ha az ember lebukik.
Vonatkozó rendelet szrint közúti ellenőrzést követően a hatóság kényszerintézkedésként tréleren beszállittathatja a legközelebbi hatósági vizsgaállomásra a jogszabálynak nem megfelelő járművet, megvizsgálásra.
Szóval, amíg nincs baj, addig nincs...de, ha hozzáértő végzi a közúti ellenőrzést, akkor marha nagy bukta várható. Aki akar, és szeret, az csak kockáztasson. Az másik dolog, hogy közúti baleset okozása után, ha a fizetett díj nem fedezi a károkozó jármű kategóriájának megfelelőt, lehet zsebből tejelni. Kedvelem az optimista embereket, de az ostobaságon alapuló optimizmust nem.Amúgy tőlem mindenki azt csinál, amit akar, de megpróbálok a magam részéről hasznavehető , a jogszabályi környezetnek megfelelő tanácsokat adni.
Szia! Ha nem feltétlenül új vasban gondolkodsz, akkor ajánlom az én receptem: legyen ritka, legyen régi és Te diktálhatod be a teljesítményt. Láttam már 750-es GPZ-t 25kw-nak beírva. Ha meg új, akkor szerintem Zapkorte írta a tutit. Kereskedőt meg kell kérdezni, mennyiért intéznék el, hogy csak papíron legyen folytva vagy ha nem megy, miután kivetted a folytást, használd boldogan és ne gondolj a papírokra!:)
Na ma megvolt a /1-em integrált vizsgája.Holnapután megy müszakira.Hogy ez az integrált vizsga micsoda felesleges marhaság.Ez simán mehetne a müszakin.Ez plussz 7200 ft a mocisnak.Alvázszámot, motorszámot, rendszámot nézték,lefényképezték azt emmyi.Ja meg az alvázszám környékét megnézték festékrétegvizsgálóval.Hogy ezt miért kell külön vizsgán az számomra rejtély.Jól seggbe kéne rugni aki kitalálta.
Hm, akkor jól sejtettem hogy akivétel legalizálás baromi macerás. De Hayabusát nem veszek, arról senki sem hinné el a 25kW-ot :DDDDD
Szerintem legjobb, ha veszel egy "folytott" motort, stikában kikódoltatod, papíron meg marad 25kW. Az adód is kevesebb, és ha egyszer el akarod majd adni, értéknövelő tényező, hogy nem kell hozzá korlátlan jogsi.
Egy ilyen folytáskivételt papírozni tuti mozaikutcás, műbizonylatos, összesokmánycserés, beleőszülős téma lenne, a talpas rendőrt meg tuti nem érdekli, hogy le van-e folytva vagy sem, műszaki, biztosítás, jó utat, Uram!
És hogy műszakilag hogy néz ki egy ilyen folytogatás? Hajdanában egytorokszűkítő lemezt tettek a karburátor meg a szívócsonk közé. De gyaníthatóan ez manapság már inkább valami elektronikus, can buszos, gomnyomkodós téma lesz, csak hogy otthon ne tudd kiszedni.
De még azt is el tudom képzelni, hoyg ilyesmi csak papíron létezik. Nem kacsintgatott az a motornepper, miközben a folytásról karattyolt? ;-)
A hozzáértőknek tenném fel a következő kérdést: Az Akorl jogsi mellett olyan motort vennék, aminek a teljesítménye nagyobb mint 25kW. Több kereskedő is elmondta, hogy tudnak fojtott változatot is kiadni, teljesen legálisan (hogy műszakilag hogy oldják meg az egy másik kérdés). Ekkora teljesítménnyel már tapasztalat és rutinszerzésre pont elég lenne. Viszont később ott lenne a lehetőség, ha megszerzem a full A-s jogsit, akkor a fojtást kiszereltetve ugyanazt a motort lehetne használni tovább. Viszont ez a fojtáskivitel mit jelent a motor papírjai szempontjából? Újra kell műszakiztatni, megváltozik a teljesítményadó stb. Ez így túl nagy macera, sok idővel és pénzzel járna, jobb ha megszerzem az A-s jogsit és nem vacakolok az ilyen átalakítással?
2007. július elsejétől kikerült a KGFB rendeletből a motorosokat diszkriminatívan érintő passzus (1.sz melléklet 6. bekezdése), mely szerint nem lehetett a motorkerékpárok kötelező felelősségbiztosítását szüneteltetni.
A múzeális jármű összeépítését nem úgy kell értelmezni, hogy te építesz egy replikát egy múzeális akármiről, és már adják is a rendszámot, hanem hogy ha mondjuk a nagyapádtól örökölsz egy csepel blokkot, és a méhben találsz hozzá egy vázat, a többit összebörzézed, és szépen felújítod, összerakod, és a MAVAMSZ okirattal tanusítja annak múzeális mivoltát (veteránvizsga), akkor esetleg, ha az osztályvezetőnek is jó napja van, akkor forgalomba helyezheted.
sorszám: 2490 (80751)
( előzmény: pozsothereal, 2007-07-30 18:41:24)
Sziasztok,
Néhányan talán emlékeztek, nekem van egy kék-fehér felújított jawa 350 csepptankosom, és kb egy éve probálom levizsgáztatni illetve forgalomba helyeztetni ugy hogy nincs meg a forgalmija, nincs rendszáma és a nyilvántartásban sem szerepel.
Az elmult pár honapban probálkoztam papíros vázat szerezni kevés sikerrel, illetve irtam a központi közlekedési felügyeletnek, a Veterán 2001/5 számában talált cikken fölbuzdulva, mely szerint egyedi elbirálás alapján lehetséges aforgalomba helyezés, feltétel hogy klubbtagok legyunk..ilyesmi-erre most nem térnék ki bővebben. Ma jött a válasz, a rendelkező paragrafussal a járművek forgalombahelyezésével kapcsolatban..ergo nem jártam sikerrel. Pedig az osztályvezetővel készítetta a riportot a Veterán egyik munkatársa..nah mind1..nekik is irtam egy levelet ezzel kapcsolatban, arra még nem reagáltak.
Ujabb ötletem támadt közben és szeretném ha hozzászolnának páran akik jártasak a témában.
Tehát:
Először is egy fontos momentum: Anno a lábtartó csövet ami gyárilag egy több darabból összeállított, csavarozott darab, mivel szétvolt rozsdázsodva, én egy egyenes csőre cseréltem. Mostmár nem tenném, de akkoriban..nem volt ennyi eszem 15évesen. Egyébként nem kokány, nem szembeötlő, mivel a blokk egyébként is rálog..
Emiatt nem lehet muzális minősítéssel forgalomba helyezni, mert alváz módosítás kizáró ok.
Nade!
http://www.kff.hu/fofelugyelet/szakteruletek/jarmu/kovetelmeny/jarmuosszeep
Itt olvasható a követjező két momentum:
".....Összeépíthető ezenkívül pótkocsi és muzeális jellegű jármű...."
"......2. A fődarabok beépítésének műszaki leírása, a csatlakozási pontok részletrajzai, illetve típusbizonyítvány nélküli járműtípushoz tartozó fődarabok felhasználása esetén számításokkal kiegészített részletrajzai....."
Tehát, mivel gépészmérnöki főiskolán tanulok, a "típusbizonyítvány nélküli járműtípushoz tartozó fődarabok"
-ezesetben váz..illetve csak lábtartó.de ez mind1-
"felhasználása esetén számításokkal kiegészített részletrajzai" Ez megoldható lenne ugye simán lemodellezném a vázat egy tervezőprogiban.."
Miután ezek megvannak, egyedi forgalombahelyezési eljárás keretében levizsgáztatható.
Itt némi ellentmondást látok, mivel ezen eljárás keretében olyan járművek helyezhetők forgalomba melyek az aktuális környezetvédelmi előírásoknak megfelelnek, a kétütemű 40éves konstrukció ezt nem teljesíti ugye..de mivel múzeális jellegű járművet is említenek, ez ugye egy nyilvánvaló ellentmondás.
Viktor
Sziasztok! Van egy '77-es évjáratú vasam, most júniusban járt le a műszakija. Felújítottam hozzá egy Németországból behozott '74-es blokkot. Azt szeretném tőletek megkérdezni, hogy hogyan történik a vázba íratás? Adásvételit nem írtam az eladóval, mert ő sem írt azzal a komával, akinek a neve a vámpapírokon szerepel. Ezt hiányolhatják majd az okmányirodában? Először menjek el műszakira és utána a vámpapírokkal az okmányirodába? Válaszokat előre is köszönöm.
Okmányirodába csak a papirok kellenek. A rendszám csak akkor kell, ha a műszaki matricáját valamiért nem ragasztják fel a műszakin, de az egy másik történet.
A kikorúság nem akadály.
jah és még vmi: az nem baj h kiskorúvagyok még??? attól ugyanúgy a nevemre fogják írni??? köszi
üdv:petya
csá! kösziszépen mostmár oké, (aztse tudtam h okmány irodába csinálják meg a forgalmit.) am. ha viszembe papírokat a gépis ott legyen vagy rendszám??? üdv:petya
Az eredetvizsga még a te vagy az eladó dolga.Az okmányiroda a forgalmit és a törzskönyvet csinálja meg.A te dolgod mégegyszer -eredetvizsga,-adásvételi,-kötelező biztositás.A motort használhatod adásvételivel 15 napig.Ha az okmányirodában elintézed a dolgokat akkor már saját forgalmival használhatod csak a törzskönyvre kell várni mert az postán kapod meg.A forgalmit ott helyben elkészitik.Oké?
:D lehet nehéz felfogású vok megírjuk adásvételit, csináltatok egy adás vételit, kötök egy biztosítást és okmány iroda (a többi az ődolguk)????
üdv:petya
A 35/2000. (XI.30.) BM rendelet szerint ha a gépjármű jogszerű megszerzője a bejelentési kötelezettségét késedelmesen (15 napon túl) teljesíti, a hatóság bejegyzi a tulajdonjogot a nyilvántartásba, és a forgalmi engedély, valamint a törzskönyv kiadásáról is intézkedik, emellett azonban értesíti a mulasztási bírság kiszabása érdekében az Illetékhivatalt. A hatóság a mulasztást nemcsak a tulajdonosváltozás bejelentésekor, hanem hivatalból, saját eljárása során is észlelheti. Ha a hatóság megállapítja, hogy az ügyfél önhibájából nem tett eleget bejelentési kötelezettségének a járművet a forgalomból is kivonja.
A mulasztási bírság összege 100.000 Ft-ig terjedhet. A mulasztási bírság kiszabásánál az adóhatóság mérlegeli az eset összes körülményét, az adózó jogellenes magatartásának (tevékenységének vagy mulasztásának) súlyát, gyakoriságát, továbbá azt, hogy az adózó a tőle elvárható körültekintéssel járt-e el. A körülmények mérlegelése alapján az adóhatóság a mulasztás súlyához igazodóan szabja ki a bírságot.
Helló! Meg kell kötnöd a névre szóló kötelező felelősségbiztosítást, ennek birtokában használhatod a régi papírokkal. (Legfeljebb 15 napig, ez idő alatt kell a nevedre iratnod.) Üdv: Miki
Lehet hogy rosszul tudom de szerintem van egy 15 napos határidö az átiratáshoz.
csá!
köszi a választ és úgy használhatom a gépet h : mindenpapaírja + az adásvételi??? csak addig még megnincsennek az újak.
üdv:petya
Törzskönyv kell, ha már van, azt kérd el az eladótól, ha még nem volt, akkor most fogsz kapni, ha volt és nincs meg, akkor köröztetni fogják, nem gond, csak többször kell majd okmányirodába menni.
Még annyit a végigjárásról.Ha az eredetvizsga megvan akkor beballagsz az okmányirodába a papirokkal:
-adásvételi
-eredetvizsga
-kötelezö befizetéséröl papir
-forgalmi
-törzsköny(ha van),de ez nem biztos hogy kell
Tulajdonképp az a biztos ha minden papirt viszel ami a motorral kapcsolatos.A lényeg az eredetvizsga és a kötelezö megléte.
Elötted 2-vel már Magush leirta.
-forgalmi 6000 ft
-törzskönyv 6000 ft
-vagyonsz.ill. 125x18=2250 ft
-eredetiségvizsga 15500 ft
-kötelezö biztositás eltérö lehet de kb 6-7000 ft
Ez összesen kb 36-37000 ft biztositástól függöen.A hasznaltmotor.hu-n kevesebbet irnak a vagyonszerzési illetékről(15 ft/köbcm) és az eredetvizsgát 13000-nek irják.Hogy melyik igaz nem tudom mert én nem csináltam mostanában ilyet.Máshol a Magush által leirt árak vannak.A többi tétel az fix.
hali!
srácok segítsetek lécci! venni akarok 1 motrot (125 ccm) van rajta 1,5 év műszaki. mennyibe kerülnekem ez h a nevemre kerüljön? és mit kell végig járnom pontosan?
(bocsi ha már volt rólla szó)
előreis köszönöm!
üdv:petya
A forgalomba visszahelyeztetés díjáról nincs infóm, de a többi az picit drágább, mint ahogy Te tudod:
6000 forgalmi
6000 törzskönyv
15500 eredetvizsga
6174 vagyonszerzési illeték(18Ft x 343ccm)
7200 éves KGFB
4360 műszaki
45.234,- HUF összesen
egész jól tippelek. Persze ha nem fizeted be egyszerre a biztosítást, illetve nem kell műszaki, akkor annyival olcsóbb. Valamint www.kedvezmenyesbiztositas.hu, vagy www.trabantklub.hu, ha ezen keresztül kötsz hobbijármű biztosítást (hívd fel Muczán Gábor elnököt), akkor a 7200-as biztosítást le lehet küzdni 4200-ra, ami jövőre még olcsóbb lesz.
Hy, az eredet vizsga 13000, egy rendszám kb 4000, az újboli forgalomba helyezés kb 5000, a műszaki 4360 (ez tuti mert most voltam én is) egy éves biztosítás vagy 8000, teljesítményadó egy évre kb 1000, egy törzskönyv 4000, maga a forgalmi 8000, az átírás ccm-enként kb 15 Ft, tehát az megint vagy 5000... asszem ennyi...
Ez összesen több mint 50000 Ft, lehet kevesebb is ha a biztosítást nem egyösszegben fizeted.
ui: Lehet nem pontosak az árak, de kb ilyen összegre kell számítani.
Ki van vonva forgalomból.
Hi. Engem az érdekelne mennyibe van manapság egy 634-es Jawa forgalomba helyezése teljesen az átírástól a műszakiig. Kösz.
Nagyjából. Mikor megvan a műszaki, besétálsz az adatlappal, meg a rendszámmal az okmányirodába, ott adnak majd két csekket, azokat befizeted, és utána kapol' új forgalmit és matricát a rendszámra.
Elképzelhető, hogy az okmányirodában kukacoskodnak, de működnie kell! Ja és nem vagy köteles a lakóhelyeden levő okmányirodába menni. Pl. nálunk időpontot kell kérni, a szomszéd városban érkezési sorrendben történik az ügyintézés.
gyááá úristen... :)))
nem igaz hogy nem olvastam vissza a srácnak is ugyanez a gondja... :))
Azért köszi!
Tehát megvehetem a motort, megcsinálom az eredetvizsgáját, kötök rá biztit és elindítom az átírási procedúrát, valamint bejelentem műszakira és várok....
mikor megvan a aműszaki, küldik a forgalmit?
Lásd 2461, 2462 és 2463 sz. hozzászólásokat!
Hello!
Kinéztem magamnak egy öreg jawat amit lehet megvennék csak az a baj hogy pár éve lejárt a műszakija, addig pedig nem tudom átíratni míg nincs műszakija, és ha 15 napon belül nem íratom át akkor kivonhatják a forgalomból és most tudjuk hogy műszakit nem lehet 15 napon belül összehozni.
Ilyenkor mi a teendő?
A választ előre is köszi!
Azt kifelejtettem, hogy csekket is kapsz, az átíráskor , magyar államkincstár, vagyonszerzési illeték.....
A vagyonszerzési illetéket akkor is be kell fizetni, méghozzá határidőn belül, ha nincs érvényes műszakija a vett gépnek. Valahogy nem értem az okmányirodai szőkéket..
Vidd el a gépet az adásvételivel műszakira, - az eredetvizsga változásaival nem vagyok per pill tisztában, de, a sikeres vizsga után szükség lesz rá... vagy, egyszerre csinálják, de ebben még nincs tapasztalatom. Lényeg, a műszaki után kapott adatlappal és eredetvizsga eredménnyel behaladsz az önkormihoz, rád írják, kapsz sok pénzért új forgalmit és törzskönyvet.
Azért, biztosítást se felejts el kötni vizsga előtt.
Szerintem olvass vissza, Fulkopy biztos beírta már az idevágó jogszabályt is. De tény, hogy át kellene írni minden külön procedúra nélkül. Nekem az utánfutóm már vagy fél éve van a nevemen, műszakira meg majd akkor viszem, amikor akarom, a forgalmiba meg az adatbázisukba bejegyezték a tulajdonosváltást, új forgalmit meg akkor kapok, ha majd leműszakiztatom. Ez tuti, mert az okányirodából felhívtak valami nagyfejűt, aki jóváhagyta a procedúrát.
Szerintem keress egy harmadik okmányirodát, vagy egy olyan helyet, ahol gyorsan leműszakiztatják a motort.
de már túl vagy rajta biztos, csak most néztem a dátumot:-) na mindegy
Sonaj!
Ha üzembentaró leszel, annak is bele kell kerülnie forgalmiba, tehát új forgalmit kell csináltatni az okmányir.ban. Írni kell egy üzembentartói szerződést a tulajjal, aztán mehetsz biztosítást kötni a nevedre, majd irány az okmányiroda új forgalmiért.
na ezt képzeljétek el... tudom, hogy ezt a kérdés a papír mizériákba való, de gyors válaszra lenne szükségem... kész lett a gép, eljött az átiratás ideje... persze nincs rajta műszaki, és az ocsmányirodában nem akarják így átiratni... :( pedig már voltam kettőben is... és ha előjegyeztetem műszakira, akkor sem kapnék időpontot 2-3 héten belül... és az ugye nem fér bele a 15 napba... az egyik okmányirodában ugyan átirnák, de a forgalmiba bekerül, hogy nem érvényes, amivel nem is lenne gond, csak küldenek egy határozatot, hogy ha 10 napon belül nem mutatom be a műszaki adatlapot, akkor az egész procedurát megszüntetik, és ugrik a pénz is... :(
na most mi a fenét csináljak????...
segítsetek... :)
előre is köszi...
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|