| 
 
 
 
:: Szavazás :: 
 Milyen hatással van rád a benzináresés?   
 
 | 
  
  | 
- Fórumok -
 
 
 | Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
 
 
 
  
  Bár a helyzet nem ugyanaz,de talán hasonló mint az én esetem.A saját motoromat amit 13 éve nem használtam most papiroztam ujra.A 13 év alatt nem vonattam ki,nem fizettem kötelezőt,a müszakija 1994-ben lejárt.Most annyi volt a kötelező biztositás nem fizetése miatt a "bünti" hogy visszamenőleg 1 évet kifizettettek velem.Miért akarod kivonatni?Ha csak alkatrésznek kellett akkor hagyd a fenébe nem a te gondod.Ha forgalomban szeretnéd használni akkor meg menj az okmányirodába azt irasd át,műszakiztasd  és használd. 
  
  És akkor mi van, ha az én lakcímem itt van, a jármű telephelye meg amott? (Mondjuk mert tartós kölcsönben van egy rokonomnál, vagy mert Hajdunánáson van garazsírozva.)Eszemben sincs a forgalmikat meg törzskönyveket kicseréltetni, mert még ha mindkét helyre fizetem az adót, akkor is csak négy év alatt fizetem ki azt 24e Ft pluszt, de addigra meg már valószínűleg úgyis eladom ezeket a járműveket. No szóval ez az egy megoldás nem játszik. Persze, rém triviális, én is eljutottam idáig, de rohadtul nem éri meg, úgyhogy fütyülök rá, nyasgem. Valami más megoldást szeretnék találni. Ha meg semmi más nem jut az eszembe, akkor akár mindkettőnek fizetek, mert még úgyis jobban járok, mintha kicseréltetem az összes okmányt.
 
  
  Nem lett kivonva, ha most kivonatnánk akkor megkéne fizetni? 
  
  Hú, de gáz! Én is elköltöztem, (lassan 2 éve) de erre nem is gondoltam, hogy a forgalmit is cserélni kellene!! Viszont forgalmim a régi, de csekket kaptam az új lakcímem szerinti Polgár Jenőtől!Szóval megoldották! :-)
 
  
  Ha nem lett kivonva időközben a forgalomból, akkor kell! 
  
  Hello!Van egy olyan problémám:
 Vettem nagyon olcsón egy 250 es ETZ-t papírokkal.A gond ott kezdődik h akinek a nevén van már kb 5éve eladta a biztosítónál kilett jelentve de az új tulaj nem iratta át hanem tovább adta így most már én vok kb az 5. ember akinél átírás és biztosítás nélkül van a moci.... Akinek a nevén van belemenne abba h ír adásvételit a motorol mintha tőle vettem volna de csak akkor ha a biztosítási hátralékot nem kell fizetni... Tudja valaki h kell e ilyenkor fizetni az elmaradt biztosításokat?
 
  
  Az év január elsején, a  forgalmi szerinti  lakcímeden   volt  a lakóhelyed, az  éves  súlyadó  oda  utalandó.Mivel, ez  helyi  adó,  az  új  lakcímed szerinti  lakóhely  alapján  helyezd  folyamatába,a  következő  évre.Lehetséges, hogy nem  lesz  olcsó,  mert  a  forgalmidban  más  a  cím. Asszem  a forgalmit  is cserélni  kell.
 
  
  Nekem is ez a bajom. Elköltöztem. Oszt van egy kocsim meg egy motorom. Na persze nem rohantam beperkálni a gyurcsánynak a 24 ropit, de most közeleg az új súlyadóév, és nem tudom, mi lesz, melyik tanácsnak kéne fizetnem, a forgalmi szerintinek, vagy a bejelentett lakcím szerintinek. 
  
  Ebben csak az a vicces, hogy amikor megvettem, és elvittem műszakira, akkor is ilyen volt, akkor mégsem mondtak semmit!Utálom a magyar bürokráciát! Jah és akkor is a kpm-hez vittem ;-(!!!
 
  
  Színváltozás: új törzskönyv, új forgalmi = 12.000 lesz. :( 
  
  Sziasztok!A következő gond lenne! Elvittem a mocit műszakira a kpm-hez, át is ment, csak az a probléma, hogy a forgalmiban az van, hogy a moci sárga, meg a törzskönyvben is ez van, de valójában piros, és ezért nem kaptam matricát, csak egy papírt, hogy ezzel menjek be az okmányirodába és majd ott adnak! A kérdésem az lenne, hogy akkor nekem most fizetnem kell az új forgalmiért és törzskönyvért vagy csak csinálnak másikat ingyen? Vagy egyáltalán csinálnak másikat?
 Üdv
 
  
  "Fontos lenne, kérem valaki írjon mááár!!!"
 Eccerűbb lenne,ha végigolvasnád a topicot.
 Én magam vagy háromszor másoltam be a követendő eljárást.
 Keresd ki.
 
  
  Hali!
 Még adásvételit is kell róla írnom a volt tulajjal. A műszakija 1982 ben járt le... rendszám le lett adva, s csak a forgalmi kiskönyve van meg.
 
  
  A forgalmi szerint a neveden van, vagy most akarod a nevedre íratni? Utóbbi esetben kellene akkor egy adásvételi is. Mivel a nyilvántartásban szerepel, visszahelyezhető forgalomba, eredetvizsgálat, kötelező bizti, műszaki vizsga bizos kell. Nekem ilyen volt 6 éve, de azóta változott a rendszer, úgyhogy a sorrendet sajna nem tudom. Ha más nem ír, akkor érdeklődj a helyi közlekedésfelügyeleten, vagy okmányirodában. 
  
  Fontos lenne, kérem valaki írjon mááár!!! 
  
  Üdv!
 Van egy 1959 es évjáratú D-Csepel em. Csak a forgalmi engedély (kiskönyve) van meg.
 A rendszám is le van adva.
 Azt szeretném kérdezni, hogy mit kell megtennem, hogy ismét forgalomba tudjam helyezni, hova kell mennem elsőnek, stb stb. Kérem aki tud segíteni, írjon ide, vagy mail ben (szabbensz@citromail.hu)
 
 Előre is köszönöm!
 Üdv.: Szabbensz
 
  
  Múzeális jármű az, amiről ezt a Múzeális Minősítő Bizottság megállapítja. Hogy mi ez a szervezet, és hol található, azt pontosan senki sem tudja, de minden esetre a mavamsz, az autóklub és a közl. múzeum által delegált személyekből alkalomszerűen összeálló, állandóan változó összetételű ad hoch bizottságok szoktak a nevében kiállítani ilyen bizonyítványokat. Már akinek kiállítanak. Merthogy ez a társaság durván elitista, protekcionista, és egyáltalán nem szeretik a szegény embereket. Elsődleges feladatuknak azt tekintik, hogy a gennyesen gazdagok számára behozott, hivatásos "restaurátorcégek" által csakugyan kifogástalanul felújított rolls royce-ok, jaguárok, MGB-k, cadillac eldoradok és más burzsujmobilok honosításához adminisztratív támogatást nyújtsanak, illetve ezt a kört az un. "megélhetési veteránosoktól" védelmezzék. Ahol a "megélhetési veterános" olyan személy, aki kizárólag azért járul magasságos színük elé, hoyg két fillér lóerőadót vagy regisztrációs díjat megspórolhasson, és ezek tipikus ismérve (szerintük), hogy kis értékű, saját kezüleg felújított járművekkel hobbiznak.Magyarország, 2007. Köszönjük. :-(
 
  
  pont egy adás-vételi.... 
   sorszám: 2540 (82626) 
(előzmény:  Black Dragon, 2007-08-31 20:17:56)    
  
  Hello!Van egy Simsonom és amikor vettem semilyen adás-vételit meg ilyesmit nem csináltunk. Mi kell ahhoz hogy a kötelező biztosítást meg tudjam kötni rá? Vagy kell e egyáltalán valamilyen papír hozzá?
 
  
  A " muzeális jármű  "  jogszabályi értelmezését kéne talán  átnézni,  hátha  van  kiskapu , a származás igazolás  kapcsán.A legtutibb az  lenne, ha a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál   érdeklődnél  erről,  mert   nem  szokványos  a  dolog, itt  nemigen   értünk  hozzá .
 
 http://www.nkh.hu/
 
  
  Nincs semmilyen papírja... de 42 éves. 
  
  Akkor marad a véglegesen,de nem bontási igazolással  kivont  jármű  ismételt  forgalomba helyezése. Nincs más lehetőség.
 Véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezése, amennyiben a kivonás nem bontási igazolással történt
 
 Az eljáráshoz az ügyfél által bemutatandó okmányok, nyomtatványok:
 
 Az okmányirodában kitöltött nyomtatvány
 
 A járműhöz kiadott érvénytelenített új típusú forgalmi engedély és törzskönyv, vagy a csonkolással érvénytelenített régi típusú forgalmi engedély
 
 A forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő összegről feladóvevény
 
 Az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény
 
 A rendszámtábla árának befizetését igazoló postai feladóvevény
 
 A közlekedési hatóság által kiállított Műszaki adatlap
 
 Az előzetes eredetellenőrzés során kiállított jármű kísérőlap tulajdonosváltás esetén
 
 A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását igazoló kötvény vagy fedezetigazolás
 
 Az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.
 
 http://www.soroksar.hu/Okmanyiroda/Gepjarmuigazgatasi-ugyintezes
 
  
  Veteránvizsga nem igazán jöhet szóba, egy roncs az egész. 
  
  A papírok  hiánya veteránvizsga  esetén asszem  orvosolható de ebben  semmi   tapasztalatom nincs. Talán  a Zapi  erről  többet  tud.
 Amúgy mezei  újra  forgalomba helyezéshez  feltétlenül kell  a legutolsó tulaj és a  rendszám ismerete. Elvileg a rendszám alapján  a BM. arhívumból   kikereshető  a jármű, innem  meglesz  a tulaj, és  az eredeti  motor, váz  szám  is .
 
  
  http://www.jogiforum.hu/torvenytar/92_a+regisztr%C3%A1ci%C3%B3s+ad%C3%B3r%C3%B3l
 Ha már magyarországon volt  forgalomba helyezve, akkor  úgy tudom, nem kell  fizetni  reg. díjat, ha  múzeális, akkor  sem.
 Inkább  ide  írj e-mailt , ezt gyakrabban  nézem : vizvezjav@net-tv.hu
 
 
 Adókötelezettség
 3. § (1)39 Adókötelezettséget keletkeztet a gépjármű forgalomba helyezése.
 
 a) belföldön első ízben történő nyilvántartásba vétele és a forgalmi engedélybe történő bejegyzése,
 
 Adómentességek
 
 12. §18 Az adót nem kell megfizetni
 
 f)35 muzeális jellegű gépjármű forgalomba helyezése esetén.
 
 
 
  
  Fullkopy, írtam egy levelet hiányzó papírokkal kapcsolatban. Megkaptad ? 
  
  Sziasztok!Van nekem egy BMW R27-es veterán mocim ami még felújítás alatt van. Szeptember 10-re vagyok kiírva vizsgára. A gondom a következő: nem tudom mikor gyártották, és a vizsgára tudnom kellene. Valaki meg tudná mondani hogy motorszám alapján hogyan megtudni a gyártási évet? Mert ezt kellene igazolnom a vizsgán. Kérem valaki segítsen mert sűrget az idő.Köszönettel: Török László
 
  
  Sziasztok!Van nekem egy BMW R27-es veterán mocim ami még felújítás alatt van. Szeptember 10-re vagyok kiírva vizsgára. A gondom a következő: nem tudom mikor gyártották, és a vizsgára tudnom kellene. Valaki meg tudná mondani hogy motorszám alapján hogyan megtudni a gyártási évet? Mert ezt kellene igazolnom a vizsgán. Kérem valaki segítsen mert sűrget az idő.Köszönettel: Török László
 
  
  Köszi az infót, és mennyi idő amíg kiküldik :) 
  
  Mindössze  annyi  a  probléma,  hogy a törzskönyv a tulajdonjog megtestesítője, amíg nem láttad,  és  adásvételnél  nem  került  a  birtokodba,   hogy mertél  pénzt  adni  valakinek,  csupán  a  forgalmi  alapján ?A  törzskönyv nélkül  nem  is  köthettél volna  adásvételt, hiszen    átírásnál  szükséges , le  kell adni.
 
 Ilyesmin  egy  autó  esetén hatalmasat lehet  bukni, hiszen  a forgalmi  nem  tartalmazza  azt, hogy  a  banknak  még   öt  milkával  tartozik  a   forgalmi  szerinti   tulaj..  viszont  a  törzskönyv   a  hitelező  bank   páncélszekrényében  pihen, mint  a  tulajdonjog  megtestesítője, fedezet   a  hitelek  kiegyenlítéséig..  magyarul,  a  törzskönyv  jogos  birtokosa  rendelkezik  a  járművel,   nem  a  tulaj.. mert  a  törzskönyv  zálogba  adható,  stb..
 
 Amúgy, ha  minden  rendben  van, nem  lesz  semmi  probléma  a csúszásból. A  törzskönyv  átvételétől   fog  számítani  a  határidő,   ha  nem  csináltok  későbbi  adásvételit,  mert  ha  igen,  annak  dátumától  kezdődik  .
 
  
  Helló! Én úgy tudom két hét a határidő. Múltkor volt egy ismerős emiatt a rendőrségen, ő az okmányirodába nem jutott be határidőig, azt mondták neki a zserók, hogy írjanak másik adásvételit másik dátummal.:S 
  
  Hi!Az mennyi idő amíg kiküldik a törzskönyvet? Most vettem egy mocit, de a fazon is épp nemrég vette és még nem kapta meg a törzskönyvet, és ki fogok csúszni a 15 napos határidőből! Probléma ez?
 
  
  A kivonás konkrét okát  tudd  meg, fizesd  ki, amivel esetleg ennek  kapcsán  tartozol még,  és  ekkor   elhárul  az  ismételt  forgalomba  helyezés  akadálya.  Erről  igazolást kell  kapnod. Ennek  bemutatása,  és  a  már  leírt  díjak  befizetése  után   nem lehet   semmi  probléma
 
  
  Én úgy tudom, hogy a nemfizetett GFB miatt a biztosító vonatja ki kötelezően. 
  
  Hát ez az.Miért nem kaptam én elötte felszólitást Akkor tuti lerendeztem volna mert egyébként ahogy irtam is olyan vagyok.De még ez se lenne baj csak az zavar hogy tanácstalanság volt az okmányirodában.Nincs ilyen esetre megoldás?Kétlem hogy én lennék az első aki igy járt.Egyébként azért tanácstalankodtak szerintem mert én vagyok a tulaj ez egyértelmű a régi forgalmiból.Tehát nincs kavarás az átiratás körül,nincs elveszett forgalmi stb stb.Papiron minden oké de mégse.Van integrált vizsgám van müszaki vizsgám van forgalmim van kötelezőm.Vajon mi lenne ha mondjuk ennyi év alatt elkallódott volna a forgalmi?Be sem tudnám bizonyitani hogy az enyém?Áááá káosz van papir ügyekben.Remélem azért lerendeződik valahogy,különben vághatom össze ócskavasnak. 
  
  Azért vonták ki, mert régebben /nem tudom, ez ma is így van-e még/, ha egy jármű műszakija lejárt, és 5 éven belül sem hosszabbították azt meg, akkor a hatóság automatikusan kivonta azt a járművet a forgalomból, arra hivatkozva, hogy ne foglalja a helyet az adatbázisban.... 
  
  Nyilván  a hatóság  hivatalból,  valamilyen tartozás , mulasztás   miatt,  kivonta  a gépedet  a  forgalomból. Nem  világos,  erről  miért is nem kaptál   bejelentett  állandó  lakóhelyedre  értesítést,  határozatot , se ezeket  megelőzve   felszólítást,  fizetési meghagyást.
 Nem értem  igazán,  miért nem ment  simán  az  ismételt  forgalomba  helyezés, hiszen  a megemelt  büntetőtarifa , és  az  esetleges  hátralékok   megfizetése után ez  jogszabály szerint  lehetséges   .
 
 Hatóság elrendelésére ideiglenesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezése :
 
 Az eljáráshoz az ügyfél által bemutatandó okmányok, nyomtatványok:
 
 Az okmányirodában kitöltött nyomtatvány
 
 A járműhöz kiadott érvénytelenített új vagy régi típusú forgalmi engedély, vagy a kivonást elrendelő határozat,
 
 A forgalomból kivonáskor érvénytelenített rendszámtábla
 
 A jármű ismételt forgalomba helyezése díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény
 
 Az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény
 
 Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását igazoló kötvény vagy fedezetigazolás
 
 A kivonás okának megszűnését igazoló okirat,
 
 Az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.
 
 Forgalmi engedély és törzskönyv illetékének megfelelő összegről feladóvevény
 
 Amennyiben a jármű műszaki érvényessége időközben eljárt, vagy a kivonás a jármű műszaki alkalmasságának igazolásáig tartott, a közlekedési hatóság által kiállított műszaki adatlap
 Az ügy elintézéséhez fizetendő díjak, illetéke, költségek:
 
 Ismételt forgalomba helyezési díj: 8.400,- Ft
 
 Érvényesítő címke díja: 450,- Ft
 
 Forgalmi engedély illetéke: 6.000,- Ft
 
 Törzskönyv illetéke: 6.000,- Ft
 
 
 
 
 
  
  Ajjé,  az  említett személyi  kör   általad kiemelt  tagját személyesen   ismerem,  ráadásul   majd  napi  szinten  csevegünk  msn-en..   csak  bosszantsd  fel,  majd   rájössz  :-))Amúgy  tényleg  mérsékelt,  de  ez  az idevágó  felsőfokú  képzettsége,   foglalkozása , a hozzáértése  miatt  egyértelmű.
 A  fiaim  kapcsán  köszi   az együttérzést,  némi  vigasztalás  időnként  rámfér... :-))
 
  
  Sziasztok!Na ezt érdemes meghallgatni hogy jártam.A sztori:saját tulajdonomban levő régi forgalmis de már uj rendszámos Ts 250/1-es motoromat 1994-ben mikor lejárt a müszakija betettem anyám fészerébe és ott hevert ez évig.Nem fizettem rá semmit ,nem vonattam ki csak letettem.Ez az én hülyeségem volt(egyszerüen a munkám végett szép lassan elfelejtődött).Soha semmilyen hivatal ez ügyben semmit nem irt nekem.Ez év májusában elhatároztam hogy rendezem ezt a dolgot.Rendberaktam a mocit,felkerestem az autóklubot akik motort is müszakiztatnak és előadtam hogy mit akarok.Vállalok minden büntetést amit esetleg fizetnem kell.Közölték hogy integrált vizsga kell aztán utána jöhet a műszaki.Az integrált vizsgán megfelelt,kötöttem rá biztositást(annyi volt a bünti hogy az előző évet is kifizettem),és 2 nap mulva átment a műszakin.Nagy boldogan ma elmentem az okmányirodába ahol az ügyintéző hölgy elkezdte volna megirni a forgalmit,amikor is a BM-től nem engedélyezte a gép mondván hogy ezt a motort a BM 1999-ben kivonta a forgalomból.Csak úgy az én megkérdezésem nélkül.Jó mi?Nagyon rendesek az okmányirodában mert azonnal telefonáltak a BM-hez hogy ilyenkor mi van?Ott sem nagyon tudták.Most elfaxolták az összes iratot és hétfőn megyek be ujra.Látszott az igyekezeten hogy ők is nonszensznek tarják ezt az egészet.Csak azt nem értem hogy hogy a fenébe ment át az integrált vizsgán mikor ott is a BM-től jönnek az adatok.Ha már ott közlik hogy gáz van akkor neki sem megyek a müszakinak.Megsporoltam volna 22 000 ft-t.Egyébként 30000-be van de hát az integrált vizsgát akkor is fizetnem kellett volna.De a többit nem.Műszaki az illetékekkel 9500 ft,okmányiroda 12500 ft.Ha most nem jön össze ki a fene fizeti nekem vissza.Gyanitom senki.Remélem azért valamit sikerül hétfőn intézni.Legfeljebb még fizethetek az ujbóli forgalomba helyezésért.Azért irtam le ezt ilyen hosszan hogy érthető legyen hátha más is próbálkozik igy, az legalább tudja hogy első a BM adatbázist valahogy megnézetni.
 
  
  Nem vonom kétségbe, hogy a biztos a tuti, a jogszerűségből baj nem lehet. De ha már személyi körre szabjuk, én is ismerem (valamennyire) Powerarcot, és nem az az eszeveszett féktelen ember, úgyhogy szerintem nem sodorná magát bajba egy ilyen trükkel mint amiről szó volt. A fiaiddal jó kis küzdelem lehet, de szerintem már a jobbik végén kezdesz lenni, ahogy én emléxem (nem volt rég), az én agyam kb 22-23 éves koromban kezdett megjönni:) Aztán azután hogy miket írtam ide, megjegyezheted, hogy lehet még nem jött meg:)))))
 
  
  Szóval, száz  szónak  is  egy  a vége. Mi, ravasz  rutinos  rókák, simán  vesszük  az  akadályokat,  akár  megleckéztetjük,  vagy  ki  is  oktatjuk  a kevéssé  tájékozott  rendőrt...  másokat  is... Viszont  itt,  a  sok  fiatalnak  kell   használható  tippeket  adni,   olyat,  amin  lehetőleg  nem  kockáztatnak. Két  nagy   fiam  van,  22 és 18  évesek.  Eszem  ágában  nincs  olyan  tippet  adni  nekik,  aminek   számukra   fel nem  mérhető  kockázata  van..   tudom,  milyen  lobbanékonyak,   inkább  picit    próbálom   visszafogni  őket..  már,  ha   lehet. Itt  se  akarok   senkinek  rossz  tippet  adni,  mondjátok  nyugodtan  azt,  hogy  túl  óvatos - vagy  túl  tájékozott ? -  vagyok. Engem  erre  tanított  az  élet..  a  többi   a ti  dolgotok. Lassan járj,  tovább  érsz  ( élsz..) 
  
  Na jó, fékhatást mértek nálam is, mind2x, de ahhoz nem kell motort beindítani:)
 
  
  Nekem az MZ-t már 4 éve is felrakták fékpadra, épphogy átcsúszott. Idén márciusban a Suzukit csak meg kellett tolnom és fékezni hogy megcsússzon a kerék. Mivel csempe volt lerakva ez nem volt nagy kihívás :D Amúgy 28-án viszem az MZ-t műszakira, remélem minden stimmel, most az első fékkel szívok, mert valamiért nem akar felkeményedni, az első felniben van egy ütés, a hátsóból hiányzik egy küllő, ezen kívül minden jó rajta. 
  
  Sziasztok! Pont most jövök műszakiról, blokkcsere volt a vasban, így nekem be is kellett indítanom, de semmit több. Ellenben lejárt a forgalmim még májusban, én pedig múlt héten végeztem a felújítással, így mentem egy kört, hogy minden rendben van-e. Talán mondanom sem kell, hogy a rendőrök elvették a forgalmit (úgy kell nekem!), de a papírokat rosszul töltötték ki, 125ccm-t írtak a feljelentésre. Ezzel a papírral mentem műszakira, ahol azt mondták, hogy utánanéznek. Egy órán át keresték ezt a típust, de végül kihozták, hogy 400ccm-is (helyesen 408) és 28kw-os. Így például A korlátozottal máris nem vezethető, hiába volt előtte 25kw a forgalmiban. Úgyhogy a 25kw-os dolgot csak ott érdemes bejátszani, ahol tényleg annyival is forgalmazták. 
  
  Ehh.Engem továbbra se győztetek meg, pedig alapvetően jogkövető állampolgár vagyok. Egyrészt Fullkopy története teljesen igaz, teljesen szívás, de az elválasztó fal (illetve hiánya) az LÁTSZIK, míg hogy mennyi benzint engedünk a mociba, mennyi teljesítményt ad le, kívülről ugyannem.
 
 A GS500 sztem egy tök jó választás kezdőmotornak, és annál még fel sem tűnik a 25 kW, mert nem kiugró. Egy 750-esnél, vagy 1000-nél már gyanúsabb...
 
 Amúgy az egyszeri rendőr továbbra se fog azon szórakozni, hogy csak azért, mert ebből a motorból van 50kw-os meg 25 kw-os is, berendelje teljesítményvizsgálatra, mert lehet, hogy csalnak. És mivel helyben ilyent nem tud csinálni, ha még esetleg csalsz is, mire berendelnek, addigra bőven visszafojtod a motort.
 
 Igazságügyi szakértőről nem kívánok többet beszélni, egyszerűen szóba se kerül, fel sem merül, hogy hány kw-os a motor. Ez nem olyan átalakítás ami látszik, és ha csak ennyi lenne, amin átsiklanak egy átlag baleset vizsgálatakor, én a seggem a földhöz csapkodnám örömömben, lévén néha olyan hibákat sikerül elkövetni nyomozás során, hogy az hajmeresztő.
 
 Ami a ráharapást illeti: Lehet, hogy rá akarnának harapni, de egyelőre nem tudnak. A rendőr nem tud ellenőrizni a helyszínen, egyedüli lehetőség a műszaki lenne. Ennek a komolyságáról meg talán ne beszéljünk, hiszen a most vadiúj, igentuti 'integrált' rendszerben ismerősöm úgy áttolta a hegesztett vázszámú motorját eredetiség/műszaki/stb vizsgán, hogy hejj. Valamint én is úgy műszakiztattam le mind a saját, mind barátnőm motorját, hogy BE SE KELLETT indítani a gépállatokat.
 
 Változás lehet. Ha műszakin a fékpadot kötelezővé teszik, akkor ezt meg lehet majd fogni. Addig egyetlen veszély van, ez pedig a mozgó műszaki állomás, amiből a dunántúlon asszem összesen 4 db van szolgálatban (egyébként a világ legjobb ötlete, hogy van ilyenk, pusztítsák csak a roncsokat), ha jól tudom, ott tudják helyszínen ellenőrizni a teljesítményt is. Ez az egy buktató jutott eszembe, de pontosabbat erről nem tudok, nem tudom egyáltalán ellenőrzik-e ezen a teljesítményt, mert ha jól tudom, akkor ezeknek a fő célja a műszakilag rottyant gépek kiszűrése, és ha csak erre koncentrálnak, akkor könnyen lehet, hogy itt is elsiklanak e felett.
 Á, megtaláltam az ezekről szóló cikket:
 http://totalcar.hu/magazin/kozelet/zsigavizsga/
 
 Á nem, nem ellenőrzik a teljesítményt, csak a fékeket, futóművet. Meg nem is a motorosokra utaznak.
 
 Na, ennyit erről.
 
  
  Szerintem erre ráfognak előbb vagy utóbb harapni a hatóságok.Igazad van ami ennyire köztudott csalás(mert valljuk be az)arra nem hiszem hogy ne figyelnének fel.Csak idő kérdése.Nem értek a teljesitményméréshez de eltudom képzelni hogy a műszakikon megmérik majd.Na persze ha egyáltalán lehet.Azt egy műszakin magyarázkodhat ám bárki hogy igy a kereskedő meg ugy a forgalmazó. 
  
  Innen kezdve  az emlitett  típus  használóján   vagy pipos  sapka van, vagy  nem,  mindenesetre  tálcán  kínálja  fel  járművét  ellenőrzésre. Amikor valami  ennyire  köztudottá  válik,  anak   nem  csak  előnyét  lehet  élvezni,  a  hátránya  is  beüthet ám. De,  miért  is  történne  negatív  kifejlet,  ennyi  optimista  mocis  valamelyikénél  :-) 
  
  A GS500-at nekem is mondta a kereskedő hogy okés a 25kW-os verzió, és vagy osztrák vagy német honlapon olvastam is róla. A Kawások meg a Z750-et is meg tudják így oldani. Szerintem biztos hogy tényleg annyi.Talán sokan emlékeznek arra, hogy a németek (Opel, VW, stb.) 1,6-os motorral szerelt autókat 75LE-s verzióban is csinálták az adóhatár miatt, amikor ekkora motorból simán hozták a 90-100 pacit is.
 
  
  "De Hayabusát nem veszek, arról senki sem hinné el a 25kW-ot"
 Én valamelyik motorkiállításról hoztam olyan hivatalos szórólapot ahol úgy irták a 750-es GSXR-t hogy 25KW-os papírokkal is megvásárolható! Végülis egyik haveromnak 25 KW-os GS 500-a van, és legálisan vette kereskedőtől. De hogy tényleg 25 KW-e vagy több azt nem tudom :-)
 
  
  Összesen: 75 oldalCirka egy éve olvastam egy történetet,  összefoglalom , íme   az a  kis  százalék, aki  a jogszabály ismeretének hiánya miatt  fázott rá.Egy hölgy  vállalkozása részére vásárolt  egy furgont. Mint tudjuk, ez után a járműfajta után nem kellett  regadót fizetnie,  és  az  áfát is  visszaigényelhette . Történt egy alkalommal, hogy  hosszú rakományt kellett fuvaroznia,  ami  csak  úgy  fért el, hogy kiszerelte  az  utastér elválasztó  rácsot. Naívan úgy  gondolta,  ezzel,  a  rakteret növelte meg. Tévedése hamar kiderült,mert a  rendőrök  igazoltatták.  Ezt feljelentés követte,  és  bírósági tárgyalás.
 Engedély nélküli átalakításért - az utastérelválasztó  kiszerelése következtében a jármű ugyanis  személyautónak  minősült -  behajtották rajta a regadót,  befizetteték  a tgk. áfáját, megbüntették, állnia kellett  a perköltséget, valamint  újra le kellett vizsgáztatnia  a furgont  teherautónak. Cirka másfél milkóba került  az  ominózus  fuvar...
 Nem árt tudni,  hogy  ilyen  is  van.
 
 
 Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
 
 |  |  | 
 
 
 
 
 
 
 |