:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
SMKP-t mióta kell műszakiztatni?
Vagy ez csak a moped autókra?
Üdv!
Emelkedik, de július elsejétől.
"Az autó műszaki vizsga díj 2012 július elsejétől jelentősen megemelkedik. Ezen felül aki a műszaki érvényességi vizsga előtt 30 nappal viszi el vizsgára gépjárművét, annak nem a vizsga napjától, hanem az eredeti lejárati időtől érvényes az alkalmassági időszaka.
A vizsgadíjak emelkedése viszont jelentős lett. A személygépkocsi forgalomba helyezési és időszakos műszaki vizsgáztatásának díja 16.920 forintról közel 5.000ft-al 22.000Ft-ra emelkedett. A pályaalkalmazási vizsgálat is drasztikusan emelkedik a nemzeti fejlesztési miniszter rendeletének köszönhetően.
A segédmotor kerékpár tulajdonosok sem örülhetnek, ugyanis az alkalmatosság vizsgáztatási díja 3090ft-ról 5000ft-ra emelkedett. A motorkerékpár tulajdonosoknál még nagyobb a drágulás, mert a díj 4360ft-ról 11.000ft-ra növekszik.
Ezeken a változásokon kívül a közúti járművek műszaki vizsgáztatásáról szóló rendelet is változott. Az új szabályoknak megfelelően a részecske szűrő, más néven katalizátor utólagos beépítése nem számít átalakításnak, ha az eszköz rendelkezik érvényes alkalmazási engedéllyel. Külföldi beépítés esetén a gyártó vagy a szakszerviz igazolására van szükség.
Az autó műszaki vizsgáztatásának díja 2012-ben újabb terheket ró az autósokra. A tendencia iránya 2013-ban sem fog jelentősen változni."
Forrás:
http://berkalkulator.org.hu/auto-muszaki-vizsga-dija-2012-mit-hozhat-2013.html
sorszám: 3606 (133294)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-05-14 21:52:46)
Helló Fiúk!
Hallottatok-e a műszaki vizsgadíj emeléséről?
Engem azzal riogatnak,hogy június 1-től duplájára emelkedik.
Mivel barátnőmet alapból sem tudtam rávenni, hogy kocsival eljöjjön velem így természetes, hogy egyedül megyek! (Persze majd ráveszem, mert Erdélyt mindenkinek látni kell egyszer az életben!)
Akkor még egy évig kezdő vagy, ha addig nem követsz el semmit!
így is mehetsz külföldre, de csak egyedül! :-)
B-s jogsim tavaly július óta van és a motorból nyár elején vizsgázok (Ak) szóval ez a felállás!
Jobb lenne kocsival menni, de az kell a szülőknek a saját motorom (Jawa) meg nem!
Mehetsz külföldre.
Motornál mindössze annyi a megkötés, hogy 2 évig nem szállíthatsz utast.
Egyébként az első jogosítvány megszerzésétől kell számolni. Pl ha már van 2 éve "B"-s jogsid, és most szereztél frissen "A"-t akkor már nem vonatkozik rád a kezdő vezető szabály.
Ja igen, és ha megbírságolnak 2 éven belül, akkor szívatásból újra indul a 2 év!!!
Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írom-e, remélem igen!
Na szóval 19 éves vagyok és kezdő jogsim van a kérdés, hogy ezzel tudok-e külföldre menni? Mert nyáron megcéloznám Erdélyt viszont nem a határon szeretnék pofára esni, hogy nem engednek ki!
Szóval a jogszabály értelmében kimehetek kezdő jogosítvánnyal vagy nem ha már nagykorú vagyok?
A választ előre is köszönöm!
Sziasztok!
Egy újabb gyors kérdésre zavarnálak titeket:
Kb mennyibe kerül manapság egy motorkerékpár műszaki vizsgája? Jól érzem, hogy olyan 12.000 körül mozog?
Eddig ezeket a papírköltségeket sikerült összeírnom az MZ-mhez:
Eredetvizsga: 15500
Műszaki vizsga: kb 12000
Érvényesítő cimke: 585
Rendszámtábla: 5500
Ismételt forgalomba helyezés: 10900
Vagyonszerzési illeték: 2100
Új forgalmi: 6000
Törzskönyv: 6000
Teljesítményadó: 980
Összesen: 59565
Jól számoltam, vagy kihagytam valamit? Jah kellesz még egy kötelező biztosítás is... :)
Biztos nem adta el a motorját, legalábbis szerintem adásvételit nem írtak róla.
Az okmányirodán amint leadja az eladó a saját adásvételi példányát rögtön lekerül a nevéről, és onnantól kezdve az adásvételiben szereplő új tulajt szólítgatják fel átírási kötelezettségére. Az okmányirodán még egyértelműen ő bejegyzett tulajdonos, tehát jelenleg is őt terhel minden baleset és szabálysértés a motorral kapcsolatban.
Nagyon balesete nem lehetett a motornak, mert fényképről állíthatom, hogy 2003 óta a mi pincénkben pihen, és már én is kert végéből vettem vagy 10.000 Ft-ért anno...
Régi dátummal engem terhelne minden felelősség, ezt is írtam neki, és erre nem reagál...
Ha egy jármű után nem fizetik a súlyadót, akkor hivatalból kivonják a forgalomból. Arra a fél-egy évre meg amíg nem vonták ki hivatalból, akár MABISZ díjat is kifizetném, mert jelenleg már szentimentális értékkel bír számomra a motor.
Hogy miért vettem meg anno rendezetlen papírokkal? Középiskolás voltam, mit tudtam én még az okmányirodákkal folytatott harcokról... :D
Biztos vagy benne hogy nem adta el a motorját? Igaz, akkor is be kellett volna jelentenie az önkormányzatnál. Lehet hogy be is jelentette. Ekkor az adó szempontjából lekerült a nevéről. Nem tudom, a minisztériumi nyilvántartásban nem akkor írják e át amikor az új tulajdonos bejelenti.De ha nem jelentette be az önkormányzatnál a régi tulaj, az adásvételivel tudja igazolni hogy eladta. Így csak minimális büntetést kaphat ha kaphat. De ha ír egy adásvételit mai dátummal akkor minden balesetet, szabálysértést magára vállal amiben eddig a motor esetleg részt vett. Plusszban eladott valamit ami nem volt a birtokában. Felmerülhet csalás, okirathamisítás. Ez utóbbiak akkor is felmerülnek ha régi dátummal írja az adásvételit. De ha régi datummal írátok meg az adásvételit, téged terhel minden a motorral kapcsolatban felmerülő esetleges büntetés. Az is kérdés hogy a kötelezővel és az adóval mi van ilyenkor. Lehet hogy visszamenőlegesen ki kell fizetned, ha nem lett a motor kivonva a forgalomból. A forgalomból ki nem vont motorra kötelezőt kell fizetni akkor is ha nem volt érvényes műszakija. Napi százas volt a büntetés tavaly előtt. Én a jawámra fizettem büntetés , pedig kertben állt érvényes forgalmi nélkül. Thát azt hiszem neked csak mostani dátummal éri meg az adásvételi. Úgy viszont az említett felelősség miatt nem fogja vállalni. A mai dátummal se biztos, mert akkor lehet hogy neki kell majd ezt-azt fizetnie a kimaradt időre.
Nem vagyok jogász, de nekem nem tűnik tisztának ez az egész dolog. Még sok szívás lehet belőle.
Nekem nem lehetne olyan olcsón ajánlani rendezetlen papíros motort hogy megvenném.
Én azért gondolom, hogy nem lenne jogsértés, mert:
1. Ha eladta volna annak idején a motort, akkor a saját adásvételi másolatát leadta volna az okmányirodán, hogy lekerüljön a nevéről és ne neki jöjjön a súlyadó.
2. Ha ellopták volna a motorját, akkor bejelentette volna a rendőrségen, akkor körözés alatt állna.
3. Szerintem törzskönyve nincs, mert 97-ben jött be a törzskönyv. Ennek a motornak 99-ben járt le a műszakija, gondolom akkor kellett volna fizetnie új forgalmit, törzskönyvet, meg eljárási díjakat. Mivel a motor lestrapált állapota miatt nem ért neki ennyit gondolom, ezért nincs új forgalmija és törzskönyve.
Az ügyfélkapu adatai:
"Rendszám: ubc-487
Gyártmány: MZ
Típus: TS 125 DE LUXE
Szin: BARNÁSVÖRÖS
A jármű körözés alatt áll? NEM
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Forgalmi adatok: -
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van"
Éppen ezért nem értem miért zárkóznak el. Józan paraszti ésszel, ha volt egy motorom, ami valamilyen úton elkerült tőlem. Nem tudok sem adásvételit, sem bontási papírt bemutatni az okmányirodának, hogy kerüljön le a nevemről. Erre jó 10 évvel később, jön egy fiatal suhanc, akinek a birtokában van a motor, és szeretne régi dátummal adásvételit írni, hogy átírathassa a motort a nevére. Nemhogy elzárkóznék, hanem kapva-kapnék az alkalmon, és máris írnám aláfele az adásvételit, hogy le tudjam jelenteni a nevemről, még mielőtt műszaki nélkül nem okoz valami balesetet vagy csavarodik fel a fára valami földúton, és engem vesznek elő mint bejegyzett tulajdonost.
Ezért nem értem miért zárkóznak el...
Hát, alighanem igazuk van ha jogsértésre gyanakodnak. Nem legális ugyanazt a járművet kétszer eladni anélkül hogy visszavásárolták volna.
Igazából nem tul nyerő törzskártya nélkül vásárolni járművet. Akár bank által lefoglalt járműhöz is hozzájuthatunk így.
Gondolom, ha ír is az illető új adásvételt, csak régi dátimmal, mert a fene se válalja hogy minden gondot magára vállaljon azzal hogy mai dátummal írjon alá ilyesmit. Manapság pl a büntetés a tulajnak megy. Ha régi dátummal aláír valaki adásvételit, magára vállalná a közbenső büntetéseket is.
Őszintén megvallva én se szívesen írnék alá ilyen esetben hamis adásvételit, jelentős kockázata van.
Alakul az ügy. Ismerős révén megnézettem az okmányirodán, hogy még tényleg a forgalmiban szereplő ember nevén van a motor. Viszont az a bökkenő, hogy mióta leírtam a lányának, hogy ezzel a motorral kapcsolatban keresem az apját, meg új adásvételi, meg ilyenek, nem válaszol az üzeneteimre. Gondolom befostak, hogy valami jogsértésbe akarom belevinni őket, vagy nem tudom. Most egy helybéli ismerőst kértem meg, hogy beszéljen a fejükkel, és kicsit protezsáljon be, hogy tisztességes ember vagyok aki semmi rosszat nem akar.
A kérdésem, hogy ha sikerül rávennem őket hogy írjunk egy új adásvételit, azt mai vagy a régi dátummal írjuk?
Én egy izs 56 oldalkocsissal jártam igy. Megvettem de nem az eladóval írtam adásvételit hanem megadta a tulaj címét,hogy írjam meg vele.Meg is irta volna ha nem halt volna meg 2hónappal azelőtt :( Utána érdeklődtem,de bonyolult lett volna elintézni.Hagyatéki tárgyalás,stb,hercehurca.Végül elcseréltem egy jawa ts 350-re.
Sok sikert neked a keresésben!
Én vettem egy Jawa 638-at és bebuktam vele. Megtaláltam a forgalmiban szereplő embert aki küldött egy adásvételit amivel továbbadta. Őt is megtaláltam: "sajnos meghalt" választ kaptam. :( így most nem papírozható szóval bontódik. Sajnálom mert jó kis vas lett volna.
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat.
Kicsit elakadt az ügy, az iwiwen sikerült megtalálnom nagy valószínűséggel a régi tulajdonos lányát. Beszéltem vele, leírtam neki a történetet, hogy miért is keresem az apját és hogy legyen olyan kedves továbbítani neki az üzenetet. Azóta nem írt vissza. Remélem le tudom velük beszélni, de addig is az okmányirodán ránézetek ki jelenleg a bejegyzett tulajdonos, de nagy valószínűséggel ő. Folytatom tovább a küzdelmet, és mégegyszer köszönöm a válaszod. Üdv: Varga Ádám
Ilyen esetben menthető az ügy.
Nem fizeti senki a súlyadóját valószínűleg ezért ki van tiltva a forgalomból. Ezt visszaállítani plusz 10e Ft. (volt 2 éve.) Jó lenne azt is kitudni kinek a nevén van a motor, mert neked tőle kell megvenned! Ha még a forgalmiban szereplő ember van nyilvántartva akkor van a legnagyobb szerencséd mert akkor nem kell plusz embereket bevonni és köztes adás-vételikkel bajlódni.
Kicsit módosítanék a hozzászólásomon.
Azóta kicsit utánnajártam, és én néztem el a kézzel írt forgalmiban a rendszámot.
Az ügyfélkapu így már meg is találta a rendszámot. Mz TS 125 Deluxe Körözés alatt nem áll.
A LEKÉRDEZETT JÁRMŰ FORGALOMBAN VAN!
Tehát ezek szerint a forgalomból nem vonatta ki véglegesen a tulajdonosa. Ilyenkor mi a helyzet? Azóta is fizeti rá a súlyadót, vagy mit jelent ez pontosan? Vagy ha én át akarom íratni a nevemre kellesz valami hátralékot fizetnem?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv: Varga Ádám
Tisztelt Szocimotorosok!
Segítségeteket szeretném kérni. Évek óta pihen nálam egy 1982-es MZ TS 125. Annak idején belekezdtünk a felújításba, de egyéb járművek miatt C vágányra került.
Megvan a régi forgalmija. Utolsó műszaki érvényessége 1999. Adásvételim van, de nem a forgalmiba bejegyzett tulajdonostól. Gondolom az öreg leadta a rendszámot, végleg kivonatta a forgalomból, mert az ügyfélkapu szerint ez a rendszám már egy Opelen van. Mivel egy közeli városkában lakik a forgalmiban szereplő tulajdonos, szerintem még adásvételit is tudok tőle szerezni.
A kérdésem, hogy újra forgalomba tudom e majd helyezni a motort az előéletét igazoló forgalmival és adásvételivel? Mi van ha végleg ki van vonva a forgalomból a motor? És mi van akkor, ha ezt nem tette meg?
Az okmányirodákat már ismerem, de veterán jármű papírozásával még nem volt dolgom, csak rémtörténeteket hallottam eleget, ezért is fordultam hozzátok.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Varga Ádám
De igen, "probléma". Ha nem lenne forgalmi, azt viszont sokkal nehezebb lenne pótolni, leginkább sehogy. Szerintem valamivel olcsóbb a regadó, mint egy fiatalabb gépre. A banya pár percig kalapálja a billentyűzetet, majd kiböki, hogy mennyi is pontosan. Évjárat, teljesítmény stb. határozza meg pontosan. OT-s rendszámmal is lehet, de ahhoz külön vizsga kell, ahol igen szigorúan járnak el. Részleteket nem tudok. Valamelyik fórumban írtak már róla.
Kedves Miklós bácsi!
Köszönöm válaszát! Sokat segitett!
De az nem probléma, hogy nincsen adásvételim? Sem ajándékozásim, sem semmi?
És még egy hamár ilyen segitőkész! :) A regadó annyi, mint egy fiatal motorra? ÉS lehet veterán?
Köszönöm, eddig jövök 1 sörrel legalább!
Forgalmi megvan? No problem. Először mutasd meg a forgalmit az okmányirodában, mert lehet, hogy száz éves és akkor származási papír kell.
Itthon 10-ből 10-szer nem kérnek semmiféle hivatalos fordítást a külföldi papírokról.
A sorrend ugyanaz, mintha belföldi adás-vétel lenne: eredet vizsga, biztosítás, műszaki. Okmányirodából kikérni egy valag csekket: forgalmira, törzskönyvre, rendszámra. Ami plusz: apehnak kicsengetni a regadót. Sok szerencsét :)
Sziasztok!
Lenne egy papir mizériás kérdésem felétek! :)
Van egy Izs Jupiter 4 oldalkocsis motorom. 1982-es évjáratú. Ajándékba kaptam.
A problémám a következő:
- Román lejárt forgalmival rendelkezik.
- Nincs adásvételim róla
- A tulajdonosa pár éve elhunyt.
Az lenne a kérdésem, hogy mit tudok tenni ilyen esetben és miként tudom forgalomba helyezni Magyarországon?
Nagyon Szépen Köszönöm Előre is a segitségeteket!
Nem kellett hatósági műszaki,simán leműszakiztatták gy helyi autószalon műhelyében....
üdv
Annyit azért jó tudni, hogy "KPM"-műszakira kell vinni, és mivel az okmányirodai rendszerben valószínűleg nincs már benne a KPM által kiállított műszaki adatlappal lehet újra forgalomba helyezni.
Semmi buktató.Ha hivatalos tulajdonjog átruházási szerződést írtál az élő eladóval aki a forgalmiban is szerepel, akkor egyenes az út.
üdv!
jawa 559-es első tulajnál uccsó müszaki lejárt 90-ben(szürkeforgalmi!!!)...kivonva nem lett!én megvásároltam tőle adásvételivel,2012-ben,nevemre akarom íratni műszaki,eredet,újrendszám stb...
kérdésem a következő:röpke 22év használatlanság után nemlehet gond ezzel?tehát a szürkeforgalmiban végig az első tulaj meg a műszakik 70'-90'-ig bejegyezgetve(számok passzolnak!!) hívatalosan.se kivonás se motorcsere semmi....
én úgy gondolom hogy eredetvizsga-műszaki(adatlapra)-biztosításkötés-ocsmányiroda(átírás)-és érkezik a nevemre zöldforgalmi meg újrendszám!
mi a véleményetek???
vagy lehet valami buktató?
Általában 100ft/nap késedelmi pótlékot számítanak fel a biztosítók .
Néhány éve akitől vettem hasonló helyzetű gépemet nem kérték tőle számon. Másik megoldás ha a vevővel megegyezve kivonod a forgalomból és úgy írtok adás-vételit. Ez kedvezőbb a vevőnek, mert ráér rendbe szedni és utána forgalomba helyezni, máskülönben a vevő az adás-vétel napjától köteles kötelező biztosítást fizetni és átíratni 15 napon belül (tudomásom szerint). Ha ezt nem teszi a biztosítatlan napokra tetemes díjat számolnak fel amelynek egy-két heti értéke elérheti az éves biztosítási díjat.
Nem veszti addig érvényét.
Sziasztok!
Az volna a kérdésem,hogy ha a motort hamarabb elviszem műszakira mint ahogy lejár.kb 2 hónappal előbb ,és nem megy át a műszakin akkor a meglévő műszakit nem veszik el?
Szerbusztok
Van egy eladósorba került ES 250/2 -es vasam.A vasra nem lett fizetve semmi, már vagy 10-12 éve. Szerintem az elektronikus rendszerbe sincs benne mert nem zargatnak a csekkekkel.Azt szeretném kérdezni ,ha eladom akkor behajtják az összes elmaradt fizetni valót?
Ocsó benzint
Naná!
A kis ts a legjobb kistúramotor!
Egyszemélynek,
aki szeret nézelődni annak tutti!
Túraterv?-Az van nekem is,
csak az a fránya pénzecske lehetne rá több.
Zemplén, Ndk tali, Zengi(CR) túrát megint tolnom kell jövőre, stb.
Sőt most szerkesztek egy gigász túratervet:
"A Magyar Történelem emlékhelyei Magyarországon-motoros szemmel.."
Várak, fürdők, környék érdekességei
-ami látványos, élvezhető,s könnyen megközelíthető...
Ha kész lesz, megpróbálom ide feltetetni. Olyan lesz mint a kék ösvény...
Persze, szándékosan nem túl részletes, mert érdemes néha az ösvényekről is letérni.
Bárki, bármikor, bárhonnan végig mehet rajta, egy jó kör M.o.-n
No, a többit a motoros túrában írok erről...
Teknőc
Ha nem szenvedsz balesetet, akkor tökmindegy melyiknél vagy, ha balesetezel, akkor viszont szívás lehet egy unkorrekt biztosító. Nagy cégekkel általában nincs gond.
Jó az! Nekem is az van,bármilyen túrára elmerek indulni vele.Erre a nyárra is van már egy jó pár túra tervem.
Nekem a legnagyobb gépem mz ts 125.
Bő évtizede,....DDDDD
Azaz igazi kis motoros vagyok, de ez van!
DDDDDD
Teknőc
Nekem a K&H-nál van már egy ideje,B3-ban vagyok a twin sporttal és évi 4100 ft-ot fizetek rá baleseti adóval együtt.
Voltam a K&H-ba is, de ott 20.000/év míg a Wabardba csak 13.000 lenne!
Az oka az ilyen magas árnak, hogy fiatal vagyok! (18 éves és az első nagy motorom)
Saját, 13 évnyi tapasztalat:
Évekig Allianz, ami drága, igen rossz hozzáállással.
Két év (2009 és2008) Grupmama, olcsóbbak,
(minden évben 3,5eFt/év)
de kiszolgálás majdnem azonos szintű.
K&H nagyon olcsó, kiszolgálással eddig nincs tapasztalat.
Remélem, nem is kell megtapasztalnom.
Tavaly 1080Ft/év, most baleseti adó miatt 1380Ft/év lett.
Más biztosítóról nincs infóm.
A tapasztalat is baleset szenvedőként-
Vétlen Félként szereztem mindkét esetben.
Teknőc
Kötelező biztosítást kell kötnöm a Jawa Twin Sportomra! (jövőhéten lép hatályba az adás-vételi)
A gép az összehasonlításban a Wabard-ot dobta ki legolcsóbbnak!
Kinek van náluk tapasztalata, érdemes ott kötni!
A következő az Union biztosító majd a KöBe! (Rájuk is kíváncsi vagyok bár közöttük már jelentős különbségek vannak)
Előre is köszi!
Üdv: Bazsi
Úgy néz ki hogy,sikerűl mindent elintézni csak a PÉNZ kérdése minden,pont amiből a legkevesebb van.Tehát a vámospércsi okmányirodával van megbeszélve minden,először le kell műszakiztatni a motort a kpm nél Db.Bartók B. út,utánna okmányiroda,eredet vizsgás,és megint okmányiroda és elvileg már kész is minden.De ezt majd csak jövőre mert ott van még a cz 350 áttírása is.És úgy lesz az áttírás hogy szürke forgalmi,rendszám nélkül,ami benne van blokk arrol meg egy sima mezei adásvételi,és persze a motorról meg egy másikat írunk majd.Tehát a mai napom erről szólt.
Azért azt ne felftsétek el, hogy a blokkról olyan legyen az adás-vételi, hogy az egy végleg kivont forgalmiból származzon.Akkor ok. minden.Bár Debrecenben kemény lesz megvalósítani, de nem lehetetlen, tudd a jogaid és ne hagyd magad lerázni az ocsmányirodában!:)
Akkor mielőtt ideérne a 3 azonositatlan objektum amit aSETI titkol addig ki tudom élvezni a csepptankossal való motorozás minden percét:)köszönöma segitséget és a bíztatást:)
sorszám: 3563 (130749)
( előzmény: Fejes Attila, 2011-12-07 21:26:11)
Akkor van esély a szoba díszéből,közlekedésre biztonságos járművet csinálni:)tehát nevemre iratni?
sorszám: 3561 (130747)
( előzmény: Fejes Attila, 2011-12-07 21:01:18)
De tudod hogy a kiskapuk mellett vannak még kissebb kapuk is:) Ez volt az eggyik legnagyobb álmom egy katonai jawa,eddig csak tervek voltak,most meg itt a lehetőség is.Ha kész lesz akkor jobban mutat majd a szobában:))))
sorszám: 3560 (130746)
( elözmény: Fejes Attila, 2011-12-07 19:46:23)
Igen a blokk tipus azonos,a vázszám stimmel a szürke forgalmiban lévő számmal,a tulajtól is van adásvételi.a blokkról is van külön adásvételi.És ezek szerint jogom is van mert,el hagytam a rendszámot:)))
sorszám: 3558 (130744)
( elözmény: Fejes Attila, 2011-12-07 20:00:12)
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|