:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Sziasztok!
Vanegy pancsim, aminek nem elég, hogy forgalmija nincs, de váznyak táblája, motor- és alvázszáma sem. A blokk nem új néz ki, mint amit megbuheráltak (kimartak volna). Szerintetek ezt valahogy forgalomba lehet helyezni még?
Köszi. Sziasztok
Arra azért figyelj oda, hogy a motor több helyen feltűnően rozsdás, pl. műszerek kerete, fékpálca vége, váz az aksitartónál, stb. Ez arra utal, hogy évekig mostoha körülmények között tartották. Ilyenkor a blokkon belül is rozsdásodás indulhat be. A tankot is átfényezték, az eladó szerint egy "gonosz macska" intézte el, de én azt gyanítom, hogy az is rozsdás volt.
Igen Feri, Én! ;) Jó helyre került! Ne izgulj!
Hát ha legalább a forgalmi meglenne akkor semmi gond a rendes vizsgáztatóknál Pl: KPM ott elég a forgalmi meg egy adásvételi +egyebek amit mondanak(azt már elfelejtettem) meg a motor és akkor nincs gond, de így nem is tom.
Szóval te vitted el a kartali ETZ-t...
ÜDV!Hasonló problémám van mint az előző hozzászolonak.Vettem egy cz 175 sportot .Utoljára 1990ben volt vizsg rajta,akkor egy Pesti gazdival.Elvileg megvan a régi rendszáma és a forgalmiban sincs benne hogy kivonták volna .Ugye azóta ezer gazdája volt és nekem csak az utolsó két adás-vételi van meg.Mi ilyenkor a teendőm,honnan induljak el? Köszi!
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 55-ös évjáratú 125-ös csepelt. A régi forgalmija megvan és ki van vonva a forgalomból. Leszeretném műszakiztatni, csakhogy a régi forgalmiban szereplő tulaj és én közöttem volt több átmeneti tulaja,de egyik sem iratta át.Ő viszont vszinű már nem él.
Nem tudom ilyenkor mi a teendő, milyen papirokra van szükség? Ebben kérném a segitségeteket. Előre is köszönöm!
Nagyon hálásan köszönöm szépen! Közben kiderült hogy van egy ismerősöm ismerőse a kmp-nél, úgyhogy lesz némi idő nyereség... ha az összeg már fix, akkor legalább az idő maradjon meg.
Mindenkinek széles utat!
Üdv!
Sziasztok,
Nemrég kaptam egy 88-as ETZ 250-et. Jó állapotban van, és szeretnék motorozni vele.
De van egy kis bökkenő, ahogy az előző tulaj szavaiból ki tudtam venni leadta a forgalmit és a rendszámot. :(
Szóval a motoron kívül semmi sincs.
Mi a menete annak, ha újra üzembe akarom helyeztetni?
Köszi
Sziasztok
Szia, nem olyan nagy gond ez. Írjátok meg az adás-vételit, 1. vidd el eredetvizsgálatra, ezután! vidd el műszaki vizsgára, ezután! kösd meg a kötelező biztosítást, ezután! írasd át az okmányirodában. Lényeges, hogy az adás-vételi keltezése után tizenöt napon belül kezdj el eljárni az okmányirodában, bár egyébként írásban indokolható a kisebb késedelem. Semmilyen plusz költséget korábbi elmaradt fizetendő összeget nem fognak rajtad bevasalni!(sem a korábbi tulajon)
Ha a régi tulaj fog nekiállni még a saját nevén lévő járművel akkor viszont be fogják vasalni rajta az elmaradt tartozások egy részét, ezért én az előző módot javaslom. (azt tudni kell hogy az egész lebonyolítása kb: 40-45000.-ft,ha mindenhol személyesen jársz el és csak a hivatalok eljárását választod. Ha átíróiroda, zárt technológiás műszaki vizsga, meghatalmazottak... segítségét választod akkor többe is belekerül)
Üdv
Ezek szerint ha nem is használja vki a motort, akkor is jobban teszi, ha évekig fizetget ezt-azt, mintha nem. :)
Bemásolom az én esetemet hátha segit valamit.Bár azért a különbség annyi hogy ez a saját gépem volt és már uj rendszámos."Na ezt érdemes meghallgatni hogy jártam.A sztori:saját tulajdonomban levő régi forgalmis de már uj rendszámos Ts 250/1-es motoromat 1994-ben mikor lejárt a müszakija betettem anyám fészerébe és ott hevert ez évig.Nem fizettem rá semmit ,nem vonattam ki csak letettem.Ez az én hülyeségem volt(egyszerüen a munkám végett szép lassan elfelejtődött).Soha semmilyen hivatal ez ügyben semmit nem irt nekem.Ez év májusában elhatároztam hogy rendezem ezt a dolgot.Rendberaktam a mocit,felkerestem az autóklubot akik motort is müszakiztatnak és előadtam hogy mit akarok.Vállalok minden büntetést amit esetleg fizetnem kell.Közölték hogy integrált vizsga kell aztán utána jöhet a műszaki.Az integrált vizsgán megfelelt,kötöttem rá biztositást(annyi volt a bünti hogy az előző évet is kifizettem),és 2 nap mulva átment a műszakin.Nagy boldogan ma elmentem az okmányirodába ahol az ügyintéző hölgy elkezdte volna megirni a forgalmit,amikor is a BM-től nem engedélyezte a gép mondván hogy ezt a motort a BM 1999-ben kivonta a forgalomból.Csak úgy az én megkérdezésem nélkül.Jó mi?Nagyon rendesek az okmányirodában mert azonnal telefonáltak a BM-hez hogy ilyenkor mi van?Ott sem nagyon tudták.Most elfaxolták az összes iratot és hétfőn megyek be ujra.Látszott az igyekezeten hogy ők is nonszensznek tarják ezt az egészet.Csak azt nem értem hogy hogy a fenébe ment át az integrált vizsgán mikor ott is a BM-től jönnek az adatok.Ha már ott közlik hogy gáz van akkor neki sem megyek a müszakinak.Megsporoltam volna 22 000 ft-t.Egyébként 30000-be van de hát az integrált vizsgát akkor is fizetnem kellett volna.De a többit nem.Műszaki az illetékekkel 9500 ft,okmányiroda 12500 ft.Ha most nem jön össze ki a fene fizeti nekem vissza.Gyanitom senki.Remélem azért valamit sikerül hétfőn intézni.Legfeljebb még fizethetek az ujbóli forgalomba helyezésért.Azért irtam le ezt ilyen hosszan hogy érthető legyen hátha más is próbálkozik igy, az legalább tudja hogy első a BM adatbázist valahogy megnézetni."
Ez nem lesz egy sétagalopp az már biztos.Amit biztosan meg kell csinálni az a következők:-integrált vizsga(tulajdonképp eredetiség vizsga)-műszaki vizsga,-biztositáskötés(biztositó válogatja,de az az elterjedt bünti a nem fizetett biztositásokra hogy 1 évet visszamenőleg kifizettetnek),aztán jöhet az okmányiroda.Ott előfordulhat hogy kiderül a motor ki van vonva a forgalomból.Hivatalosan ezt a BM megtehette.Úgy hivják hogy fiktiv kivonás.Ez nem nagy ügy mert visszahelyezik.Az igazat megvallva az egész ugy lenne szerintem a legjobb ha a forgalmi szerinti tulaj intézné el ezeket.Az biztos hogy mire ebből lesz valami az nem kis pénzbe fog kerülni.Egyébként a helyedben elmennék a Közlekedési Hatósághoz és ott érdeklődnék hogy ilyenkor mit kell tenni.Ilyen esetben érdemes végiggondolni hogy inkább egy műszakis etz-t keress.Kb 20-30000 ft plussz kiadás ezek a dolgok,ráadásul bárhol bebukhat.
Sziasztok!
Szükségem lenne egy hozzáértő emberre.Lehet hogy sokszor kérdezték már, de azthiszem, hogy az én esetem eléggé különleges. Tehát:
Venni szeretnék, fogok is egy 250-es 85-ös ETZ-t.Nos, most jönnek a bajok. A motoron nincsen sem biztosítás,(ez nem is lényeg) sem műszkai, sem semmi. A forgalmija megvan,de 1988-ban lejárt a műszakija.Még a régi rendszám van rajta.
Azt szeretném megtudni tőletek, hogy az én esetemben mi lenne a helyes, követendő sorrend?(hangsúlyozom, régi rendszámos!, és gondolom sem súly, sem pedig mostmár teljesítmény adó nincsen rá fizetve! Kérlek titeket, írjátok meg, ha tud erre valaki hivatalos választ adni, akkor azt tegye meg. Előre is köszönöm, Üdvözletem mindenkinek, Szép napot!
Joci
Sziasztok!Bocs , de nincs ekezet.Motorkuli futot szeretnek uzembe helyezni , adasvatelim plusz regi forgalmim van . probaltam a lapon visszafele olvasni , de nem talaltam infot .koszi a segitseget, udv sanko
szerintem ugyanannyi lesz mint egy sima átíratásnál szokásosak,+ valami késedelmis szart a nyakadba fognak akasztani pénzlehúzás jogcímén.
12000 forgalmi+törzskönyv
15500 eredetiségi vizsga
KW *120FT teljesítményadó
és 250*18ft=4500
műszaki 2800+1200 illeték.
röviden ennyi.
A sorrendel meg úgy jársz jól ha van forgalmid,törzslapod,hogy elmész eredetiségire(ha van még műszakija)
onnan,kötelező biztosítás kötés,
műszaki vizsga,ott kapsz egy adatlapot,amit kell vinned a ocsmányirodába,ott belediktálsz a markukba egy csomó pénzt,és várakozol amíg kész nem lesz.
Ez durván 35000,de lehet több is,amit mondtam, biztos lesz valamilyen visszamenőleges adó befizetés.A standard
dolgok nem változtak meg az átírásnál,de ez a utólag kifizetős dolog,erre konkrétan nem tudok mondani semmit,hogy mennyit és mi után kell fizetni.
azért kb. 40000et szánj rá mert biztos ami biztos.
Sziasztok !
Körübelül saccra mennyibe kerülhet egy forgalomból ideiglenesen vagy esetlek végleg kivont ETZ250 es nevemre iratása és forgalomba állítása meg minden . Szóval ha megveszem mennyivel kell kb számolnom efféle költségre. Köszönettel várom válaszotokat Sziasztok
Sziasztok!Hogy vagy hol lehet megoldani,hogy oldalkocsis mocival húzhassam a gyári futót is.Sajnos ez ügybe csak falba ütközök.Légyszi aki tud vmit az írjon!Köszi...
kovacsd83@citromail.hu
Szerintem ez a probléma azért megkerülhető.Mert ha veszel egy blokkot,azt beépíted,és csak a köv.műszakin íratod be,akkor nincs ez a macera,legalábbis nálam autónál nem volt.Simán beírták az új motorszámot egy adásvételivel,utána talán egy forgalmicsre lesz még az okmányirodában.
Az tény,hogy a köv.vizsgáig enyhén rizikós a dolog,de ha nálad az adásvételi a blokkról,talán elenged a yard...
sorszám: 2789 (90794)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-19 23:53:41)
hali!
Ha jól tudom,legalábbis a kocsimnál így volt hogy el kell vinni a mocit KPM-re állapotfelvételre(fényképezés stb.) és meg kell indokolni miért akarod,ők erre vagy áment mondanak v. nem adják meg az engedélyt,a következő az hogy átépíted a blokkot a másikból,utána elviszed ugyanoda
megint állapotfelvétel+kérhetnek számlát,adásvételit a blokkról v.
a mociról.ezekután KF vizsga,új forgalmi és törzskönyv.
Nemtudom milyen árak vannak most,nekem 2 éve volt ez a cirkusz a golfal és ha jól emlékszem 50000 alatt nem állt meg.Mivel motorról van szó,olcsóbb lesz szerintem.
Ja nálam figyelembe vették azt is hogy a szériaszám is stimmeljen(etz-nél csak annyi hogy ccm-re ugyanolyan legyen)így néz ki hivatalosan a dolog.Rengeteg idő és pénz,és vigyél magaddal kispárnát,mert én kockásra ültem a seggemet,mire végeztem.
más:kis tz-hez amiről beszéltünk a hallos gyujtással kapcsolatban,akkor a mostani hétvége jó lesz? v. inkább máskor menjek?
Egyenlőre csak gyujtást tudom megvenni mert közbejött néhány apró sallang,amire nem számítottam(gáz számla)ehhe:D
Sziasztok. nekem egy olyan gondom van hogy etz-mnek nagyon rosszak a blokkházai. hozzá tudnék jutni egy müszakis ezthez ami gazdasági totálkáros érvényes müszakia van meg mindene. hogy tudnám én azt a blokkot hivatalosan átépíteni az én mocimba? előre is köszi a válaszokat!!!
Megnéztem, de az adattáblán kívül más nincs.
Meg klne nétni a vázat mert lehet, hogy volt már műszakin. Ha volt be van ütve egy szám a vázba vagy van egy kis felszegecselt tábla, hogy SM és egy szám.
Ennyi és ez örök érvényű nem jár le soha.
Ennyi a műszaki smk-ra. Ha nincs meg a rebdőr esetleg keresheti. Nem kell index sőt talán még féklámpa sem, de lámpa kell rá.
Igen, de két személyt csak rendszámmal mehet vele. Hagyomános vizsgához mi a feltétel? Ott lehet csúnya a króm, viszont kell valami index, stb?
A csúnya rozsdás krómozás kizáró ik a veterán minősítésen. De kismotorra nem is kell ilyen. Illetve az Ideál létezett anno rendszámosként is mint a Simson de manapság nem látni ilyet, úgytudom az összeset visszaminősítették segédmotorkerékpárnak.
Sziasztok
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Venni akarok egy ETZ 250-t, csakhogy a műszaki 2001-ben lejárt. Engem az érdekelne hogy miutánn lejárt a műszaki az előző gazdája nem fizetett semmilyen biztosítást, ilyenkor kell-e valamit fizetni? Valamint teljesítményadót kell-e ilyenkor visszamenőleg fizetni? Megoldható lenne hogy csak az átírás utánn vigyem műszakira vagy csak úgy írják át ha van rajta műszaki?
Készülget a Jawa Ideal-om. Remélhetőleg nemsokára kész. Veterán vizsgán átmehet úgy, hogy a krómozott részek nincsenek újrakrómozva? Gondolok itt a csúnya kipufogóra...
Én is ismerek olyat akinek 200-as DKW van a szobában (ráadásul elér ritka példány), de láttam a TV-be, hogy Skoda feliciát (régi 50'-es évekből cabrio) berakták a szobába és ráadásul emeletre (ki kellett bontani a falat). Na meg láttam kisfityóból (500-as) franciaágyat :)))
igen jó barátom Pécsett megcsinálta.
Az rendben van, hogy van (most már csak) legalább 6 cseh gépsárkánya(2 bontva a padláson), ebből 1 oldalas 638, 1 szóló 638, cz175, meg asszem cz250. De élete első vasát, egy szépséges 350-es sportczetkát meg kívánja őrizni eredeti állapotában, ezért fullra tankolva/polírozva, kb 7000 km-rel eltette az utókornak. 6 ember emelte be a ház első ablakán, és most a sarokban a padlószőnyegen szobadísz:))))
Nemsemmi annyi szent.
1990 augusztusi a kocsi,minden topic-ba feltettem és ha bárki látja pesten és környékén,(megyei körözés alatt áll már)
kérem hívjon,nagyon fontos lenne.
előre is köszönöm mindenkinek a segítséget
Egyáltalán annak is kicsi az esélye, hogy BÁRMILYEN autóra felfigyelnek :) Kivéve, ha az autó közelebb van a 30 évhez, mint a 20hoz :D
Sztem stílszerűbb lenne ezt a hirdetést a police fórumba írni... :)
Egyébként sztem kib.szott kicsi az esélye,h pont az itt fórumozók felfigyelnek egy ilyen autóra.
sorszám: 2776 (89111)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-23 21:40:11)
Őszinte részvétem.....
Ez a 26 éves 70 lovas nős dolog nem rossz....vonzó....:-)))
sorszám: 2775 (89102)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-23 21:40:11)
Egyébként a rálátásos hozzászólással teljesen egyetértek. Ahhoz hogy valaki tényleg mérnök legyen kell 5-10-20 év. Nekem meg jogszabály-ismeret :-S
Frenetikus a magyar oktatás, és félelmetes hogy milyen emberek képesek elmenni mérnöki szakokra. Amikor tanultam nappalin, hihetetlen emberek megjelentek. Plö: nem tudott térfogatot kiszámolni, matekból nem ment a tört egyszerűsítése (nevezőben összegből egyszerűsít meg ilyenek).
Ez így is van....ha nem 42 lépcső lenne, itt is állna a vas a szobámban :)
Lehet hogy akad, ebben az országban bármi előfordulhat.:))))
Akkor egy nő helyett egy motort kell elvenni, az nem beszél vissza, csak néha beledurrog egyet a kipuba:DDDDD
sziasztok!
Főként pestieknek szól a dolog,a mai napon kb. 10 és 21 óra között a IX.Kerületből a Lurdy háznál az ingyenes parkolóból ellopták apám kocsiát.
Kérlek titeket ha jártok arrafele és láttátok(bármikor) hívjatok v. írjatok ide a fórumba.
Az autó típusa fiat fiorino 1,5 i.e. benzines fehér színű dobozos,rendszáma:FDB-666
ismertető jegyei:jobb ajtó kicsit sérült,motorháztető, és a hátsó ajtó jobb szárnya horpadt.Sok szerszám van van a hátsó részben,és a február elején mennünk kéne a kocsival dolgozni.
Ismétlem bárki látja menet közben hívjon
ez az én számom:06-/70/-774-92-55
ez az apámé:06-/20/-9-309-505
nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget.üdv:András
Egyébként meg csajokban már igen, motorokban még nem csalódtam.... :)
Most kéretik a lányoknak befogni a fülét, szemét: Némelyik nő mind egyforma ....
Hát....van benne igazság...de hol találok én 2008ban olyan nőt, akinek van 70 lova?? :D
Inkább egy ilyenkorú dögös csajszival kéne rohangálni nem?:DDDDD
Nekem mondod???26 éves 70 lovas rizskályhával rohangászom :DD
Lehet azt is használni persze. De nem jobb majdnem ugyanazért a pénzért egy erősebb motort venni?
Azért 35 lóerő négyütemben egész használható tud lenni.....
hát erre mit mondhatnék: hajaj :DD
A messzerblokkot láttam én is.... DB605A :)) ha jól emlékszem....vagy DB601es....???
Viszont akkor te ismerted a Fecát.....
Mert ha lebukik akkor sokba fájhat, főleg az adóvsalás miatt.
Meg ha nem is száguldozni akar az ember, de ekkora gépekkel ilyen teljesítméní nem túl sok egy kétszemélyes, csomagos túrához.
Aki ilyet vesz, nem biztos, hogy motivált marad az A korlátlan letételére. Vagy ha le is teszi, és kiveteti a fojtást, miért legalizálná?
Sziasztok! Tudom, hogy nem téma, de érdekességképpen, a gépészes témához, szintén a BME-ről. Pár arccal lent voltunk a Messerschmidt motornál, szedtük le a fedelét. Erre benyög egy ilyet az egyik mechatronikás koma, hogy a tömítéseket hova tegye. Majdnem kiesett a villáskulcs a kezemből, de mivel senki nem röhögött, ezért csak halkan megjegyeztem neki, hogy a rugós alátéteket a befőttesüvegbe teheti. Neki akkor már meg is volt a témához kapcsolódó tárgya, csak arra lennék kíváncsi, hogy hogyan. Az, hogy tolómérőt, multimétert, nyomatékkulcsot nem ismerik, nem értik mire való, már meg sem lepődök. De a 2-3000 000 ezres kezdőfizetés az kéne...
Sőt! Teljesen legálisan vehetsz 25kW-osra lefojtott 650-es, vagy akár 750-es motort is, aminek igazán értelmét nem látom. Mert ha kezdetnek jó is egy ilyen moci, ha időközben meglesz a fullos jogosítvány, a fojtás kivétele (persze legális módon), sok vesződséggel, és pénzkiadással jár.
afranc mindig elfelejtek egy mondatot.
A smiley az 21 évesen stb után igen nagymértékű cinizmussal van megtöltve. Többet nem magyarázkodok ;-)
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|