:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Bármelyik örökös kezdeményezheti az eljárást, de a hagyatékról mindnek nyilatkoznia kell. Ha a távollevő nyilatkozata hiányzik, a törvény szerint osszák a hagyatékot, illetve a jelenlévő lemondhat részéről a másik javára, viszont azt el kell fogadnia a távollevőnek.. szóval macerás, lényeg, ha 2 örökös van, a dolog végkifejletétől függően vagy egy, vagy két tulajjal kell a végén adásvételit kötni.
A tieddel együtt összesen három vagyonszerzési illetékkel számolj.
Neked nem kell semmit csinálnod, amíg nem zárul le a hagyatéki.
sorszám: 3157 (114590)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-06-25 00:01:09)
RESPECT! Próbaképpen bementem és miután személyesen és telefonon két ügyintéző elmagyarázta hogy fizikailag nem lehet mert a szgép nem engedi stb. találtam egy HARMADIK kollégát aki mondta hogy nem lehetne de látja mi történt és simán megcsinálta! Nevet nem írok, mert biztos súlyos bűn... De úgy látszik van még élet az okmány után ...
sorszám: 3156 (114586)
( előzmény: Fejes Attila, 2009-06-24 21:20:39)
Üdv Néktek.
Kopy azt mondtad hogy szerezek adásvételi szerzödéseket visszamenőleg a tulajoktol..
Én arra gondoltam hogy közvetlen szerzek adásvételit a forgalmoban szereplő tulaj örökösétöl..igy talán nem rángattatok meg pár embert a bürokráciában(köztük haveromat is).
Na annyit változott a helyzet hogy megtaláltam a forgalmiban szereplő tulaj eggyik fiát.A másik még mindig rejtély.
Valószinüleg pothagyatéki eljárást kell majd kérnie...gondolom.
A dijszabását nézve nem tünik annyira huzosnak.
Meg emlitettétek a vagyonszerzési illeték kétszeresét kell befizetni..Ezeket is átvállalnám..
De amit nem tudok hogy mindkét örökösnek jelen kell-e lenni hagyatáéki eljártáson vagyv elég ha csak az eggyik kérvényezi?
Esetleg keressek fel egy ügyvédet vagy közjegyzőt?
Előre is köszönöm
Szia,ha lepecsételték a papirjaidat az okmányirodában,akkor folyamatbanlévő ügy ha nem az baj.
Gyermekem, miért a szakács ellen akarsz töntetni, akinek a receptúra megköti a kezét ?? :-)
Rám számíthatsz. :) Professzionális tüntető vagyok.:D
Amúgy minden hivatal ilyen kis hazánkban. Nagy különbségek nem lehetnek. Mindenhova lusta, más munkára alkalmatlan embereket vesznek fel. Aki alkalmas valami normális tevékenysére, az nem menne hivatalba dolgozni, mert beleőrülne. Tisztelet a kivételnek.
Vidd vissza annak, akitől vetted, és kérd vissza a pénzedet.
Tulajdonjogot csak tulajdonostól lehet szerezni, neki kell tudnia igazolni tulajdonjogát, a közbenső adásvételikkel. Ha ezeket nem tudja produkálni, és nem veszi vissza a gépet, jelentsd fel a rendőrségen.
Amúgy mi lenne ha szerveznénk egy tüntetést az okmányirodák ellen? Az elnyomó hatalom pökhendi bástyái.
Én valószínűleg nagy patáliát csaptam volna. Valószínűleg csak lusták megcsinálni, vagy hülye hozzá.
Mindenesetre ombucmannal, főnökükkel meg mindenféle felettes szervnél panaszt tennék és vissza követelném az eredetvizsga árát, vagy az átírás végrehajtását követelném.
Esztergom, okmányiroda. Eredetvizsga, majd műszaki, majd időpont kérés átíráshoz. Három hétre kaptam. Mondom addigra lejárnak a papírok: semmi baj, be vagyok jelentkezve... Most mentem, hát mivel most járt le 6 napja az eredetvizsga, csináltassam újra. Amikor kértem, még jó volt, jeleztem a gondot...válasz a kolléganő nem jól tudta... Tapasztalatotok szerint lehet valamit még kezdeni, vagy ÚJRA 16 ezer kimegy állam bácsinak :(
Állítólag a rendszer nem engedi beírni.
A hejjesírásért és a szóismétlésért bocsi :)
Helló!
Mivel eléggé amatőr voltam a motorom vásárlásakor, nem néztem meg a papirokat, és most gondba vagyok az átírással!
A szitu az, hogy van a forgalmiba az első tulaj. Nem ő adta el nekem hanem egy teljesen más ember! És az ocsmányirodába pedig azt mondták, hogy a rendszerben egy teljesen másik 3. ember van bejegyezve, mint jelenleg is tulajdonos! Sok utánajárás után az derült ki, hogy én már legalább a 6.!!! tulaj vagyok, és elvileg az egyetlen út a lepapirozásra fölkeresni az előző tulajokat, és elkérni egyesével az adásvételiket, hogy tiszta legyen a sor! Ez nyilván nem fog sikerülni... Valakinek van más ötlete, esetleg tudna valaki segíteni, hogy hogyan lehetne a nevemre írni? A motoron a váz és motorszám egyezik, rendszám van, szürke forgalmis, csak hát a tulajdonosok...
Mihamarabbi segítségeteket várom!
Ha lejárt a műszaki, a jármű nem vehet részt a közúti közlekedésben, tehát biztosítás sem kell.
A biztosítási törvényben pár éve huncutság volt, azt írta, ha kivontad ideiglenesen a járművet, nem kellett biztit fizetni. Pár sorral lejjebb , azt olvashattad, ha motorkerékpárt vonsz ki ideiglenesen, nem szünetel a biztosítási díj fizetési közelezettség. Nem tudom, most hol tart a dolog, utána kéne olvasni.
Veterán- nosztalgia ügyekben tök járatlan vagyok.
A vizsga rendben lenne, azt tán beírják, de itt teljesítmény adat változás is lesz. Tegyük fel, azt is bevezetik. Mi lesz a törzskönyvvel ? A teljesítmény abban is szerepel... Itt a még hatezer ?
Haho!
Ez a biztosítás B100-ban van már, illetve ez az egyetlen "rendes" biztosítás a házban. Eköré van felépítve két nosztalgia biztosítás. Nem jártam utána, mert nem kerül túl sokba és a kedvezmény amire jogosít az meg több.
De ha feltételezünk egy egyszerű esetet, akkor tényleg nem kell fizetni biztosítást? Én meg azt hittem hogy csak akkor, ha ideiglenesen kivonom a forgalomból. Ami meg megintcsak költség, úgy tudom - nem biztos hogy jól. De ha úgy van ahogy mondod, akkor utánanézek mert fél füllel hallottam hogy volt valami enyhítés és nem muszáj rendes biztosítás a nosztalgiához.
Kuci!
Neked nem 36.000, hanem 3.600, ugye?
Mindegy asszem megmarad a garázsnak és a vasárnapoknak a drágám, és majdcsak már kész lesz a jaffám.
Itt a szezon dereka és egy hónapja nem motoroztam (törvényesen)
Haho: M
Ha még van benne egy hely,akkor abba beírják és csak 2 év múlva kell cserélni. Nekem most kellett cserélni, ebben már több hely van, nem csak 3. 6000Ft volt. Ha szín vagy ilyesmi változik,akkor még 6000.
Jut eszembe, az idő pénz, ma már nem önzetlenkedek. Jujj, máris hajnalodik, ismét elment az életemből két óra, és ingyé... ajjaj...
Papp Zoli, tudod te azt, hogy igen sok éve, a saját pénzéből fizeti a szervert, meg a fogyasztását , összes fejlesztési karbantartási és egyéb költségeit a lap alapítója ? Dehogy tudtad, gőzöd nem volt róla. Sok idő, sok pénz.. hallottad panaszkodni ? Tuti nem, na, ennyit erről..
Nagyon valószínű, hogy a műszakin adatlapot kapsz ezer körül,mert ebbe már nem vezetnek bele semmit, és hatezerért másik forgalmit kapsz majd az okmányirodán.
Miért van érvényes biztid ? Már vizsgára készülsz vele ? Lejárt műszakihoz, ugye, nem fizettél biztit évekig ? Mivel nem kell....
Nincs KPM , NKH van, tessék megszokni. Nemzeti Közlekedési Hatóság, nem pedig Közlekedési és Postaügyi Minisztérium.
Tudnánk, ha lennének adásvételik az említett ügyletek kapcsán.
Lényegileg folyamatos szerződések kellenek , kihagyás . luk a tulajok közt nem lehetséges.
Ha megvannak az adásvételik, az átírást mulasztó tulajokon behajtják a vagyonszerzési illetéket mikor a nevedre iratod.
sorszám: 3138 (114455)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-06-19 22:09:20)
Egy öreg motorhoz nagy kitartás kell, ami belőled , úgy tűnik hiányzik.
Amúgy, a tiedhez hasonló kérdés havonta előkerül, néha többször is. Ha idő és fáradságkímélés címén megbuktatod magad, az a te dolgod.
Én, mikor idecseppentem, igen sok éve, jócskán visszaolvastam. Ezt követően, időt nem kímélve, sok ismeretet szereztem, de nem a lustáknak tartogatom munkám eredményét, kedves Zoltán. Üdvözlettel : Fullkopy
bocsánat.gondoltam ha nem muszaj nem olvasok végig tőbb honapra vagy évre valo anyagot.most cseppentem bele valamibe ,kőzel husz év utan,ami nekem uj .gondoltam van egy két srac aki talan tud segiteni őnzetlenűl egy valakinek.az idő pénz,tőbb honapos anyagot átolvasni sok idő és sok pénz.elmnézést tehat nem vagyok rendes uj tag de lehet,hogy inkabb semmilyen.kőszőnettel Papp Zoltan.
Haho!
Van egy ETZ-150-esem, ami törzskönyvvel, érvényes biztosítással van, de lejárt műszakival (2005-ben járt le) A forgalmija olyan, hogy két lapból áll, de már hologramos díszcsík és mint említettem törzskönyv is járt hozzá. (Ahogy én tudom -de lehet hogy nem- azóta két féle típusú forgalmi engedély jelent meg.) Szóval ebben a fajtában 3 hely van a műszakiknak összesen, az enyémben még egynek van hely. Ha most bejelentem műszakira, akarnak-e lenyomni a torkomon egy másik fajta forgalmit, vagy majd ha letelik a 2 év? Valaki járt így hogy tudnánk kb mennyibe telik egy ilyen új forgalmi?
A másik: valamitől amikor ezt a forgalmit megkaptuk, nem sikerült az ügyintézőnek kideríteni a moci teljesítményét, ami akkoriban nem is volt még érdekes. De mostanában már az. És mivel ez a rovat üresen van, így nem kaptam csekket a teljesítményadóról amióta ez az adónem megjelent, igaz, nincs is használatban a moci. Ha most levizsgáztatom, akkor fog szólni a KPM, vagy a vizsgáztató az önkormányzatnak hogy haho, itt egy moci új műszakival, lehet tőle adót szedni. De az új forgalmival ez biztos kiderül, nem?
Szoval attól tartok, hogyha most ezt a mocit levizsgáztatom, akkor nem csak a pár hátsófék betétet kell számoljam, hanem egy új forgalmit is és innentől kezdve a teljesítményadót is. Ez a kérdés, így van-e?
Ha valaki járt hasonlóképp...
Köszi:M
Sziasztok
Lenne pár kérdésem..
Remélem tudtok választ adni..
Egy öreg bácsié volt a motor,aki eladta a szembe lévő szomszédjának,aki valószinűleg nem iratta át.
Az illető tovább adta haveromnak roncs állapotba,és én vettem meg a haveromtol..egyikünk se iratta át,de én most szeretném.
Forgalmi engedély van,törzskönyv nincs.
Eredetiség vizsgát sohasem látott a motor.
Régi rendszám,zöld forgalmi..
A forgalmi fejlécén "Másodlat" felirat.
A forgalmiban szereplő elhunyt,a felesége is,a gyermekük eltünt évek óta a környékről.
A motor müszakija '86 juniusában járt le.
Nem akarok másnak bajt,de szeretném talpra állítani a kicsikét..
Mit tudnék csinálni?
Hogyan szerezzek hivatalos adásvételit?
Van járható út?
Előre is köszönöm...
Minden rendes új tag elolvassa az előzmémyeket. Pont azért, hogy 1333-ik ként ne tegye fel ugyanazt a kérdést. Jó helyen jársz, akkor is találsz választ, ha senki sem válaszol.
sziasztok.uj tag lennék itt nalatok.vanegy 634 jawam de semmilyen papirja nincscsak talan egy adasvételi szerződes.lehetséges igy a lepapiroztatása? kőszőnőm
Úgy intézd a dolgokat, hogy az új forgalmiba és törzskönyvbe már a megfelelő adatok kerüljenek. Az eladó nyilván lehet magánszemély, de, azt tudni kell, milyen rendszámú motorból származik a blokk, ha hazai .Ha az a motor forgalomban van, megkérdezik, milyen blokk került bele... mert másképp ki kell vonni a forgalomból.
Minden hasonló kérdéseddel fordulj az okmányirodához, megfelelő tájékoztatást kapsz. Az a tuti.
Vizsgán adnak adatlapot, ha változás van a forgalmihoz képest.
Eredetvizsgán simán buksz, ha nem stimmel valami. Ott nincs beszélgetés, a számítógépes rendszer automatikusan elbírál.
125/1 Trophy forgalmijában(szürke) csak "ES 125" van beírva. A motor most fog új papírokat kapni(új forgalmi, törzskönyv). Megy majd eredetiségvizsgára, utána okmányiroda. Hol tudom ezt a hibát kijavíttatni, mekkora macera?
Másik dolog: Ezen a motoron lesz blokk csere is, ezt is átírásnál kell bejelentenem/kérnem, vagy már eredetvizsgán is meg kell ezt említenem?
Elég 1db mezei adásvételi, hogy honnan van az új blokk? Az eladó lehet magánszemély is ugye?
köszi
Felejtsd el. Olvass utána a KöHÉM rendeleteknek, a típusbizonyítványnak , az összeépítési engedélynek , a típusmódosításnak, oszt majd rájössz..Ez nem amerika, itt nincs motorépítgetés, segédmotor se.
Apró kérdés, ha esetleg nem engedélyezteted, mire szerződik veled a biztosító, ha kötelezőt akarsz kötni ?
Motorkerékpár vázat amúgy sem szabad felhasználni segédmotor összeépítésére, pl. ezt olvashatod többek közt majd a rendeletben.
Mit fed az, hogy rendesen megcsinálod, tán járműtervező mérnök diplomád van ? No, ez így nem fog ám menni..
Sziasztok!
Építnék egy 50ccm-es choppert.
4 ütemű Honda blokk,csepel 125 váz stb:)
Jól tudom h 50 köbcisekre nem kell átalakítási engedély?
Tehát a hatósági közeg:) nem ba*ogathat miatta h mi a fene ez?!
Rendesen megcsinálom,persze nem lesz gány munka,és a biztonságos üzemeltetésnek is meg fog felelni meg a KRESZ előírásoknak is.
Más:ha eljő az idő h rendszámosak lesznak az 50-esek,vajon fog-e kapni v megszívom:(???
Köszi a választ!
Az a helyzet, hogy tudják az illetékesek, hogy újra forgalomba helyezés, vagy veterán vizsga miatt kell tisztáznom a viszonyokat. Tehát ők erre adták a válasz.
Azért nem értettem amit a hivatalban mondtak. Végül is mi változik attól, hogy én elmondom, hogy az eddigi hivatali ügyek alapján semmi infó, majd ők is megállapítják, hogy tényleg semmi infó. Olyan érzésem van mintha egy ilyen eljárás azt is láttatja a hatóságokkal, hogy nem lopott, vagy nem kőrözik a motort.
Csak a vizsgáztatásról beszéltek szerintem, az talán régebben ment volna így. De a forgalmit nem állította volna ki az önkormányzat. De változtak a dolgok. már közel egy éve nem csak a motort kell hitelt érdemlően azonosítani, hanem a tulajt is. Mostanság vagy törzslapot, vagy a tulaj által adott írást kell vinni a vizsgára a forgalmin kívül. Ugyanis csak a tulaj, vagy a megbíziottja vizsgáztathat. Legalábbis engem így homályosítottak fel.
Helló mindenki!
Tud valaki, valamit arról, hogy ha van egy 73-as évjáratú motorod, amelyhez van 2 adás-vételi ami lefed 10-12 évet, alváz és motorszám egyezik. Forgalmi nincs sőt más adat nincs, mert a közlekedési nyilvántartó rendszám alapján keres, azt meg nem találja semmilyen hatóság (helyi okmányiroda), így kerültem a Közlekedési Nyilvántartóhoz. Nos itt elmondták, hogy rendszám híján nemleges válasz fogok kapni beadott kérvényemre, de azzal a papírral mehetek vizsgáztatni a motort a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz. Nos ez nékem kicsit zavaros! Valakinek hasonló tapasztalat?
Bocs az irásért ,de baromira siettem .
Srácok ! Tudnátok segiteni hoyg legalizáljak egy papirmentes , maravvázas pancsit . Köszi
Szevasztok motorostársaim!Nekem egy T-1-es Pannónia után van a kulim tehat van róla fogalmam ,mert tavaly papiroztam le az egész szerelvenyt.Elöször is a kuli féknélküli.A felfogatószerkezetet magam eszeltem ki egy haverral,szerintem jobb és esztétikusabb mint a régi.A vizsgán simán átmentünk ,pedig a motoromat fékpadon kinozták ,de a kulin csak a világitást tudják nézni!!!!!!!Meg a gumiját.És most jön a lényeg ,figyeljetek,ezt nekem Ring istván a magyar kulis guru mondta el:a kuli nem áruszállitó utánfutó ,tehát nem X-es rendszám kell rá ,hanem motorkerékpár CSOMAGSZÁLLITÓ motorrendszám(U-s)kell rá!!!!!A biztositást a K&H nál kötöttem rá kb 3e huf körüli éves dijért.AAAAZ átirás aaaaaz nem semmi cirka kb 50 e huf-ba került!!!!!Tehát csak az csinálja végig ezt a bürökratikus macerát ,aki annyira össze akar veszni az asszonnyal mint én...Ha további kérdés merülne fel irjatok,a nap süssön rátok,ha fáztok... üdv sanko voltam
Sziasztok! A nagyapámtól ránk maradt egy 1965-es Pannónia papírok, rendszám nélkül. Forgalomba lehet valahogyan helyeztetni? Előre is köszi a választ
Asszem vitrintárgy lesz, mert emlékeim szerint mintha önálló rendszáma lenne... A KöHÉM rendelet meg szabályozza, mihez, mivel lehet csatlakoztatni, szóval, macerás első pillantásra a dolog.
Esetleg rendszám alapján a nyilvántartás szerinti tulajt lehetne felkutatni, és vele szerződni adásvételre.
Mivel nincs tapasztalatom ebben a témában, beírtam a google keresőbe, hogy motorkuli , pl. ezt dobta ki :
http://totalbike.hu/esztergany/mz/
kicsit kiábrándító..
csak egy tipp,gondolom a motorod is te szervizeled ha kell,szerintem vidd el egy szervizbe hogy rángassák át,mi lóg a futóműbe,fékek stb.nézd meg otthon meg lehet-e csinálni,ha megtudod csinálni már csak le kell vizsgázni.iszonyat milyen kemény pénzeket kérnek el a hibákért,mire kőbányáról átértem budára,visszaracsnizott a suzukin a hátsó fék és több mint 50%os eltérés volt a kettő között,mindez egy hibás racsni miatt,ez a cégnek 15000ft pluszba került.a vizsgaidőpont miatt meg nem kell aggódni,általában 1hétre előre be tudnak jelenteni,a csúcsforgalom,augusztus környékén várható.
ebben egyetértek,fék,futómű minden száz százalékosnak kell lennie,illetve a világitásnak mennie kell és be kell legyen állítva.nézik a fényezést,rohadás,elemsérülés nem lehet rajta,de ezekért az apróbb dolgokért már lehet fizetni
- vagy rendszám alapján (ha van) visszakeresed a járműnyilvántartóból (amihez nem férsz hozzá magánszemélyként), hogy ki volt az utolsó tulaj, őt megkeresed, és kötsz vele adásvételit, és akkor minden OK (feltéve, hogy a köztes tulajok közül senki nem jelenti be a saját adásvételét az okmányirodában, mert akkor indul a büntetőeljárás ellened közokirathamisítás miatt)
- vagy kiviszed a kertvégébe aztán felgyújtod.
Szívás a kuli, mert utánfutónak minősül, aztán költséges mint állat (műszaki,biztosítás,rendszám...), ráadásul a motort is össze kell vele vizsgáztatni asszem. Kérdezd B. Dávidot, ő ebben jobban benne van.
Hi!
Ha van egy motor kulim, amit úgy kaptam, de már semmi papír nincs róla, akkor azzal mit lehet csinálni?
Sziasztok! Igaz e az hogy ha vissza akarom tenni a forgalomba a motort ugyanis az előző tulaj kivonatta, akkor 8400 ft ot kell fizetni hogy visszarakják??
igazadvan tényleg nincs szerződés.akkormár értem.köszi
Ha majd kivilágosodik a vagyonszerzésed módja, nem lesz akadálya a vagyonszerzési illeték határidőn belüli megfizetésének, az összes többire kaphatsz hiánypótlási felhívást az okmányirodán. Ez azt jelenti, hogy ha már átirattad, a többivel marhára ráérsz. Mint tulajdonos, kedvedre kivonhatod, vagy forgalomba helyezheted. Persze, költségek és időkorlátok lesznek. Ismétlem önmagam, az örökölt járművet a megöröklő eredetvizsga nélkül a nevére tudja iratni, a törzskönyvet is megkapja,ha akarja, hatért, a hivatalos feljegyzés rajta lesz: "eredetiség ellenőrzés hiánya"
Nem vagy túl következetes.. ha örökölted, akkor mese nincs, dupla vagyonszerzési illeték, de nincs eredetvizsga.. amúgy, az elhunyttal, hogy akarsz adásvételre szerződni ?
örököltem a motort és nem tudom hogy vigyem az örökségbe és úgy kerüljön rám vagy egy adásvételivel. melyik éri meg jobban és hogy müxik?
sziasztok szereztem egy pannóniátés az lenne a kérdésem hogy lehet-e olyat, hogy úgy iratom át hogy közben kivonatom a forgalomból mer t nem akarom használni. tehát át lehet-e iratni úgy hogy nem műszakiztatom le meg eredet vizsgáztatom hanem egyből a nevemre kerül és kivonom a forgalomból. de egyszer majd vissza hozom lehetilyet?
üdv.
Asszem azért van egy határ, ami áthághatatlan.
Szerintem ha szar az állapota akkor is át lehet "tolni" műszakin, csak meg kell találnod az embert.
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|