:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Mármint ma este előkotorni, a napokban ránézek, de szerintem az okmányiroda tényleg meghajolna, ha egy üzembentartói szerződésben alapított vételi joggal élne a vevő.:D Mintha 10 év lenne a gyakorlásának a végső határideje, vagy 5? Na majd ránézek.
Hát...a Ptk szerint a bizonytalan feltétel semmis. Olyat el tudnék képzelni, hogy mondjuk az üzembentartói szerződésben kikötik a felek, hogy pl. 2 éven belül, vagy más, meghatározott fix időn belül adásvételi szerződést kötnek egymással a járműre. Az szerintem bele kell férjen, "okmányirodailag" is. Vagy ott a vételi jog, ami egyoldalú nyilatkozat a vevő részéről, de nincs kedvem a Ptk-t előkotorni, meg attól lemennének hídba az ocsmányircsiben, ha meglátnák.:D
Köszönöm a válaszokat. Az átírás többe kerülne, mint amit ér a motor, úgyhogy egyenlőre nem iratom át. Gondoltam lehet olyan szerződést kötni, ami bizonyos, tőlem függő feltétel teljesítése esetén lép életbe. Ha nem akkor sem vállalok nagy rizikót, ez nem 6 kiló.
De mondjuk az ellen, hogy a NAV lefoglalja a járművet, ez sem véd meg, mert előbb történik a lefoglalás, mint az adásvételi benyújtása. Ez csak akkor működik, ha az eredeti tulaj idejében jelez, hogy tartozása van, amiből gond lehet.
Illetve közokirathamisítás lenne. Jellemzően egyébként "nyitott", azaz csak az eladó által aláírt adásvételit szoktak az ilyen esetekre használni, és akkor utólag ledátumozzák, ha valami gond van, akár a gond előttire, és akkor még mindig jobban jön ki a delikvens belőle az okmányirodai bírságokkal, mint pl. ha a NAV elviszi a járművet...
sorszám: 3653 (138365)
( előzmény: Fejes Attila, 2013-05-01 17:32:33)
Üdv, te 2 dologról beszélsz.Tulajdon jogot üzembentartóival nem tudsz szerezni.Jobban jársz az átíratással, a munkatársam 600000FT autoját most viszi el a nav. Üzembentartóin volt,a tulajnak meg adótartozása lett, így elbukta. Ha vissza menőleg adásvételit vinne, akkor meg adót csalna.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Vettem egy motort, amit nem szándékozok átíratni. Az eladó belegyezett, hogy én legyek az üzemben tartó. A kérdés az lenne, hogy az adásvételi szerződést milyen formában vagy hogyan lehet úgy megírni, hogy abból a későbbiekben, esetlegesen ne legyen probléma. Tudjam igazolni vele a tulajdon jogomat, de ne kelljen átíratni. Ha valaki már csinált ilyet elláthatna néhány tanáccsal. Előre is köszönöm.
Marhajó, azért mert ezek a sz*rháziak nem képesek lehívni azért is én fizetek... 2éve én is a K&Hnál voltam, csak a 2012es évre hirtelen 3500ról 6000re ment volna a terifa.
Szia!
Érdekes eset, ez tény.
Netrisk-ez tényleg jó.
K&H én is ajánlom, rendesek, már pár éve náluk vok,
olcsók, pontosak, nincs velük gond. A többivel mindig volt némi zűr, kavar 2 év után..
Vagy a díjat emeltek hirtelen, vagy valami blamázzsal akartak lenyúlni.
Sokszor meg a bónusszal akartak variálni, vagy maguktól visszasorolni.
Avagy, mikor volt a balesetem, amiben nem is én voltam a hibás, utána a hozzáállás merőben más volt velem, hirtelen nehézkes lett az ügyintézés, kapcsolattartás, valamint majd duplájára emelték az éves díjat, valamint a bónuszt is hirtelen elfelejtették..
Tehát nagyon figyelni kell rájuk4
Amióta K&H-nál vok, nagyon rendesek, pontosak, velük még gondom, egyenlőre nem volt.
Amellett még olcsók is. Bár az ügyintézést balesetnél nem tudom, de ha lehet, nem is akarom megtapasztalni..;)
Teknőc
Van valami 100Ft körüli napidíj amit nem is a biztosítód számít fel, hanem a MABISZ. Ennek a befizetését csak úgy lehet megúszni, ha eladod a motort. Ezért azt javaslom azonnal kösd meg a biztosítást, különben naponta hízik az összeg akár évekig. Mondjuk nem vagyok éppen szakértője a témának, mert szeretem január elején az éves sárga csekket a forgalmiban tudni, márciusra pedig a nemzetközit is.
Most annyi minden változott a szívatás irányába, még az is lehet hogy jogszerű a nem kicsit szemétláda eljárásuk.
Asszem a médiák is ettől vízhangoztak, hogy aki nem fizeti be a díjat március 1ig az nagyon megszívhatja.
Félek, ha átmész a K&H-hoz akkor ott is kifizettetik ezt a fedezetlenségi & útonállási díjat.
Szerintem menj fel a Netrisk.hu-ra. Nagyon korrekt alkuszcég, mindent elintéznek helyetted a biztosítóval, és ha a biztosító hibázik akkor azzal sincs gondod.
Ha nem vagy regisztrálva kell küldeni faxon (vagy beszkennelve e-mailen) meghatalmazást nekik. Más macera nincs velük.
A valóságnak megfelelően kitöltve kiad minden költséget és egyből meg is kötheted a kiválasztott biztosítónál.
Én mindig saját magam, kézzel utalom át a díjat, mert a lehívás nagyon megbízhatatlan. Mindenesetre K&H-t csak ajánlani tudom, ők szeretik a motorosokat és korrektek. Nekem szép apránként minden járművem hozzájuk került.
Szevasztok!
Kis problémám akadt biztosításügyben... Szóval évfordulóra akartam újrakötni a meglévő biztosításaim az Unionnál, ott voltam régóta, most az union24en keresztül kellett kötni, mert úgy sokkal olcsóbb lesz - gondoltam én... Csakhogy a csoportos díjlehívásban csak a Simson díját voltak képesek levonni, az MZ időközben megszűnt márc 1jével. Értesítést ugye csak a webes felületen küldtek, nekem a bank se szólt h akarták volna vonni, de mind1... befizettettek velem 500 ft-ot vmi kártérítés néven hogy nem fizettem be a díjat, mind1 most megint az union24en újrakötöttem. 3938 Ft baleseti adóstul, limitet megadtam hogy mennyit vonhatnak, de jött egy másik lehívási üzenet is 3600ról, gondoltam hogy most vették észre a régi szerződést.
De nem, most nézem a számlát, 3938 a bizti, meg még felszámláztak nekem 3640 forintot fedezetlenségi díjként, ami azért már nem kis összeg.
Kalkulátort ragadtam, de ott volt az hogy évfordulósra is tudom kötni, mert nekem ugyebár most eddig nem volt biztosításom, évesben fizettem, vagyis elvileg nem "nemfizetésről" van szó, hanem hogy létre se jött a szerződés, jól értem ugye?
Néztem egyéb kalkulációt is, K&H most 2700at ír, baleseti adó nélkül ezzel az évfordulós lehetőséggel.
Másik, most már küldték a megbízást az Uniontól, ha azt mondom hogy most azonnal felmondom a szerződést akkor nem követelhetnek rajtam semmit elvileg? (az ajánlatban nem volt szó horribilis fedezetlenségi díjról)
Köszi!
sorszám: 3645 (137563)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-03-02 19:04:24)
Szia Laci!
Biztosítást kell csak rá kötni, ahhoz meg kell egy "adásvételi".
http://www.biztoshely.hu/muszaki-vizsga.html
Most hogy van az 50-es papírozás?
Mi kell hozzá amivel nem piszkál a rendőr?
Kaptam kosárban, ingyen egy Yamaha RD50-est :)
Nagyon szepen koszonom a reszletes infot !!!
Ideiglenesen kivont volt, nem volt rendszáma. Plusz még 4000, mert házhoz jött az eredetiségvizsgáló.
Nekem ennyi volt:
Eredetiség vizsgálat 15500
Kötelező biztosítás 400
Műszaki vizsga 3900
Műszaki adatlap 1190
Forgalmi engedély 6000
Törzskönyv 6000
Rendszám 4200
Címke 450
Átírás 18x350 6300
Azóta a műszaki 13000? lett.
Sziasztok ! Egy kis infot kerdeznek a papirozasokrol .....mivel jar egy motor vetele anyagilag a papirmunkaknal ? Koszonom elore is az infokat !
Köszönöm a segítséget, de megoldódott sikerült megtalálnom az első tulajt és tudunk írni egy új adásvételi szerződést amit az okmányiroda is elfogad.
sorszám: 3637 (135700)
( előzmény: Fejes Attila, 2012-09-30 17:55:14)
Ha kivan vonva a forgalomból, nem kell átiratni.
Köszönöm szépen a válaszod. Ezzel csak annyi a problémám, hogy én Budapesten lakom a forgalmiban szereplő úriember pedig Egerben és nincs annyi pénzem, hogy lemenjek és utána érdeklődjek. Én arra gondoltam, hogy mi lenne akkor, ha elvinném a motort egy használt autó kereskedőhöz aki vállal átírást és forgalomba helyezést is papíron átvenné tőlem a motort és a vevő a kereskedő által kiadott adásvételivel venné meg a paripát és ezzel kikerülhetném az egész hercehurcát. Nem biztos csak próbálok találgatni.
Akkor lehetőség szerint a szomszédoktól érdeklődj. Ha tudakozótól kérsz telefonszámot, akkor kérd el a szomszédjáét, utcabeliét vagy falubeliét... Ha falu... Ha város akkor kicsit nehézkesebb az eset.
Sok sikert.
Sziasztok!Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy Mz Es 150 motorom szürke forgalmival és új rendszámmal. Én binko adásvételivel vettem a motort az első tulajdonos adataival és én sem írattam át a motort most el szeretném adni, de mivel a régi adásvételim van amit nem fogadnak már el az okmányirodában az első tulajt pedig sehol nem tudom elérni a címe meg van, de a tudakozó szerint nem él az utcában ilyen nevű ember.
Előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok, nem tudom, hogy segítség-e ha leírom a történetemet, de hátha valakinek új infót mondani.
Most szerdán vizsgázott le a jawa 559-es aminek immár én vagyok az üzembentartója. A rendszámát is megkapta még aznap és így 34 év után visszatért az utaka.
Ez a motor a barátnőm nagyapjáé volt, aki '98-ban elhunyt. Akkor nem vették hagyatékba, ezért egy póthagyatéki eljárást kellett indítani. Ezt a helyi önkormányzatnál lehet megtenni, illetve az elhunyt halálának időpontja szerinti közjegyzővel kell felvenni a kapcsolatot.
A motor '78-ban kivonták a forgalomból, a rendszámát leadták, valószínüleg a forgalmival együtt.
A hagyatéki tárgyalás elindításához, és a későbbi műszaki illetve eredetiség vizsgálathoz szükség volt a motor tulajdonosát és a múszaki adatokat igazoló bizonyítványra. Ezt a KEKKH-tól kellett beszerezni, az örökös igényelhette. (Egyik barátom a veterán fórumon írt még egy kacifántosabb történetről, ahol egy ízs-t amit papír nélkül vett, sikerült lepapíroztatni. Ő nagyon sokat segített nekem! Köszi Benedek!:) Szerencsére a rendszámot egy fotón sikerült megtalálni. Miután megvolt a hagyatéki tárgyalás , kötöttünk egy üzembentartói szerződést, majd kötöttem egy biztosítást és bejelentkeztem műszakira a Mozaikba és eredtetiség vizsgára. A műszaki vizsgán kérték a KEKKH-s papírt illetve az ott nem szereplő adatokat a motor használati utasításából írták bele. Ezzel átgurultam az eredetiség vizsgára, majd onnan a Visegrádi utcába a frissen szerzett papírokkal és a biztosítással és délután 2-re minden elkészült. Az átíráshoz kellett egy maghatalmazás a tuladonostól, hogy én, az üzembentartó eljárhassak.
Remélem segített a rövid történetünk, ami a közjegyző miatt nem is volt olyan rövid...:S
Én 3rom éve vizsgáztattam a vasat akkor új törzskönyvet is kellet csinálni amin a blokk számot át írták 3-0 val az elején hosszabra és beleírták,hogy a szám 3-0 val nem stimmel az elején.De amíóta számitógépes a rendszer azóta nem stimmel semmi.
Nem ideiglenesen vonatta ki, hanem véglegesen :)
Új rendszámos téma lesz...
Papírozással nem lesz gond. A két motornak semmi köze egymáshoz.
A Jawa dolgait akkor fogod megszívni, amikor biztosítást kötsz rá.
Átírásnál az eredetiségvizsgálat lehet szívás, ha nincs törzskönyve.
Ugyanis először forgalomba kell helyezni és csak utána írják a nevedre.
Ehhez ugye műszaki vizsga kell, ahol hatósági eredetiségvizsgálatot csinálnak ilyenkor.
Ezt persze meg kell fizetned.
Viszont az átíráskor ezt nem fogadják el, hanem rendes eredetiségvizsgálat is kell.
Úgyhogy először menj el valami bennfentes eredetiségvizsgáló céghez és kérdezz rá, hogy hogyan lehetne ezt megúszni.
Hallottam már olyat, hogy kiadták az ügyfélnek a papírokat és azt elfogadták a műszakin.
Ha nem így van, duplán fizetsz!
Ha van törzskönyv, akkor sima lesz minden!
Vettem egy ETZ 250-et :)
Megbolondultam.
Kérdések:
Szeged környékén furatás?
Szeged környékén vizsgáztatás?
Szeged környékén átiratás?
Segítséget és válaszokat várnék :) Illetve egy olyan emberke számát, aki tud nekem ebben segíteni:
A motort ideiglenesen kivonatta a tulaj forgalomból szept. 10-én. Műszakija lejárt.
Milyen papír mizériáim lesznek e miatt? 2 nap alatt ez rendezhető story?
Illetve... van egy 350-es Jawa-m... 3 éve nem használom... se biztosítás se semmit nem fizetek, de a rendszáma nálam van (nem vonattam ki)... lesz ebből nekem valami baj az MZ átiratásánál? :)
Most olvastam egy jó sztorit az advrider.com-on.
A csóka hallotta, hogy egy fószer a recepciósnak ajánlgat egy motort ingyen. Hopp, utánament, megdumálta, megkapta. Papírok nélküli 72-es SL350-es, afféle dirt bike, ami nagyon népszerű volt akkoriban az államokban. 6200 mérföld vol benne, tankpucolás, kompressziómérés, új akksi, gyertyák, és gyönyörűen pöfög. Namost, nincsenek papírjai. Emberünk kölcsönzött egy Picupot, elvitte a fővárosba, ott 95$-ért bevizsgálják, és ha nem lopott, 4-ből összerakott, meg ilyenek, akkor kap rá üzembentartóit, vagy ilyesmit. (használhatja, de még nem az övé) 3 év múltán megkapja a rendes tulajdonjogot.
Tessék lehet ezt így is.
Igazából, eszembe is jut, mikor én vettem ebayről a CB250-et (az eladó a fészerben találta, fogalma sem volt róla mi az... Rendszám volt, análkül halott ügy. 47 fontot fizettem a motorért. (A gázolaj kb 50 volt hogy elmenjek Leedsbe érte...) leEMAILeztem minden adatát a DVLA-vel. (sofőr- és járműregisztrációs szerv) 25 font ellenében megkaptam a papírjait az én nevemre. Jó nem??
A 150 feletti gépek hónapokig fent vannak, aztán időről-időre újra megjelennek. Ennél többet senki nem akar adni értük, úgy látszik. Szerintem nem is érdemes eladnod :)
Nem a Jawa-val baleseteztem hiszen arra jogosítványom sincs! A robogóm lett apróbb legalábbis az orra...
A Jawa hibátlan és ott pihen a garázsba viszont valószínűleg eladom csak azért kérdezem mert nem adom olcsón 240 körül hirdetem majd viszont hiába újítottam fel az utolsó csavarig kétlem, hogy ennyit adnak érte így ha nem viszik el olcsón akarom tartani miután lejárt a műszaki addig meg használja apum!
Üdv: Bazsi
Nálunk 2300 ungarisse csorint a kivonás 6 hónapra, és Neked kell elenőrízni, mikor jár le, mert ha nem hosszabbítod, automatikusan visszahelyezik forgalomba.
Biztosítást visszamenőleg kifizettetik ha nem fizeted, súlyadót szintén, műszaki lejárhat ha nem használod, az csak a rendőrnek kell.
Sajnos motort csak fél évre lehet ideiglenesen kivonatni a forgalomból. Legutóbb 1500forint illetékbe került. (persze meglepődnék ha azóta nem lenne ez is drágább) Persze félévente megújíthatod a kivonatást ugyan ennyiért. Jó mi? Viszont ha kivonatod, akkor se súlyadót, se biztosítást nem kell fizetned. Végleges kivonatásnál pedig nem tudod újra forgalomba helyezni, vagy ha mégis csak egy komplett átírás költségéért.
Ha összetört a motor, akkor jobban jársz kivonatod, ha eladod alkatrésznek, még jobban ha alkatrészenként adod el és ha aktuális, akkor veszel egy másik motort.
Üdv!
Van egy JAWA 638-asom!
A kérdésem az lenne, hogy ha nem használom a motort akkor is kötelező fizetni a biztosítást rá? (vagyis ha a garázsban áll)
Illetve mi a legolcsóbb módja annak ha nem használom hagyom, hogy lejárjon a műszaki és csak a súlyadót fizetem vagy ha kivonatom? Illetve ez utóbbinak mennyi a költsége?
Azért kérdezem ezeket mert baleseteztem és valószínűleg jóideig nem fogok motorra ülni ami ilyen nehéz mert a combcsontom kettétört és mikor egészséges voltam is épp, hogy megtudtam tartani a motort! E mellett a jogsit sem csinálhatom meg rá még vagy 2-3 évig mert most amibe vizsgáztam volna megszűnik és még1x ezen a kategórián nem indulok hanem megyek majd korlátlanra!
Remélem jó topikba írtam!
Üdv:Bazsi
Hali ! Köszi a sok tanácsot . Eddig én sem bonyolódtam még bele ennyire ilyenbe , de már kezd benőni a fejem lágya . Szeretnék úgy motorozni hogy ne azt lessem hol a fakababát ugy mint a pannóniámon ülve . Mert ugye ott sincs papír .
Azok nem rátett rendszámok (amit nyilván te is megtudsz csinálni), hanem saját azonosítók, vagyis vizsgázott motorok. Én is rákérdeztem már ilyenekre, de különösebben nem mentünk bele a témába, mert csak 2 mondatot szoktam váltani a tulajokkal, ha valami érdekeset látok. Írd be keresőbe, hogy egyedi motor építés, lesz pár cég, akik foglalkoznak ilyennel, vizsgáztatnak is stb. Aztán meg lehet telefonálgatni ezerrel.
Én úgy tudom hogy amire uniós forgalmi van abba nem köthetnek bele, muszáj honosítani. Ennyi előnye legyen már az uniónak mert mindig csak a szopást nyomják le a torkunkon erre hivatkozva.
De igaza van Miklósbának olyan helyre kell elmenni ahol csináltak ilyet. A szocimotoros annak is örül ha a tipusazonos blokkcserét, vagy a 30 éve lejárt papíros Pannoniát le tudja papírozni :)
Ezt mondom. Szlovákiában megcsinálni a típusbizonyítványt és úgy behozni, mert magyarországon katasztrófa az épített motor papírozása.
Keri nem azt mondta hogy szlovák rendszámos maradjon.
Azt írta, Szlovákiában papíroztassa le mert ott viszonylag símán megy.
Aztán regadóval hozza be mint uniós jármúvet. Ha a regadó, stb járulék ki van fizetve kaphat magyar rendszámot.
A gáz csak ott lehet hogy csak hazánkban elfogadott járművekre szokta magyar rendszámot kiadni. De ezt te is írtad.
Az épített motor egy picit más. Olyan járművet lehet csak építeni amileny kategória nem kapható a boltokban. Azaz trike-ot, bobbert, caferacert, stb igen. Csak típus engedélyeztetni kell, ami horror pénzbe kerül. De choppert, nakedet vagy gyorsaságit a törvény szerint nem lehet építeni. Sőt azt hiszem ilyen építettet behozni se.
A guglin utána lehet nézni a szabályoknak, én valami két éve tettem meg, azóta változhatottt a dolog.
Hali ! Ilyesmi dolgokat már sokan mondtak de nem tudom ez a szlovák téma hogy vitelezhető ki hogy végül magyar rendszám legyen belőle . Másik meg ez a vázvétel sem jött még be , sehol égen földön nincs Harley váz papirral . K...a sokat agyaltam már ezen a témán de nagyon nem egyszerű . Veterán lehetne, de nincs értelme OT-ni utána szétbombázni . Még azt nem értem hogy sokan emlegetnek számlát erről arról . Azt magán ember adja vagy ki a bánat ? Az a baj hogy még egy kézzelfogható emberrel sem találkoztam aki személyesen csinált volna ilyet . Az meg hogy rendszám van a motorokon találkozón az semmit nem jelent , azt énis teszek rá !
Egy biztos: 2 nap után le fogják venni a rendszámot. Most már valami 700 ezernél járnak a bírságok, eléggé rászálltak a témára. Onnan tudom, hogy két szlovák rendszámú kocsi áll a ház előtt.... :-D A következő problémák fognak fellépni. Ad1: milyen alapon használod? Ad2: attól még nem lesz neki típusbizonyítványa, ergo nem lehet honosítani.
Szerintem a legtisztább, ha egyedi építésű motorként levizsgáztatja, esetleg ad neki kis hátszelet. Rengeteg épített motor van egy-egy fesztiválon is, ők szerintem lefutották már ezeket a köröket, érdemes lenne kérdezősködni.
Ja, a motor, meg a többi már annyira nem problémás, ha típus azonos. Azt simán műszaki vizsga keretében beírják, de ott is jobban jársz ha véletlenül olvashatatlanná válik a motorszám, és produkálsz valami számlát róla.
Esetleg mintha lett volna olyan, veterán járműveknél hogy simán teszel egy nyilatkozatot hogy az a te vázad, te motorod, és csinálnak hozzá papírt, de ez szerintem erősen egyedi, és ügyintéző függő.
Se számla, semmi?
Akkor Szlovákiában forgalomba helyezed és mint uniós jármű már behozatod Magyarországra.
Szlovákiában úgy tudom sokkal korrektebbek ilyen eseteknél. Pl. az épített motorok vázát is ott papírozzák le, mert nálunk olyan agyament feltételek vannak amit csak nagy gyárak tudnak teljesíteni. Ezért is nincs motorgyártás itthon.
Másik megoldás szerzel valami hasonló vázat papírokkal, azt a vázat szétflexeled, a számát átrakod, vag beütöd a sajátodba, és máris van papírja.
Hali ! Lenne egy nem kis bajom . Évek óta gyűjtögetek egy WLA-750 Harley-Davidson-t , minden irat nélkül . Mostanság kezdenék belőle bobbert építeni . Már régóta keresem a papírozási módokat , de nem sok sikerrel . Lenne valakinek bármi ötlete ? Köszönöm ! Üdv
Kerninek és Vadmotorosnak nagyon köszönjük a segítséget!
Veterános üdvözlettel: Ricsi és Laci Zalából
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|