:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Az autómnál így volt, de ott volt motorkód.
Beírták, hogy természetes kopás végett nem olvasható és kész.
Itt anyiban más a szitu, hogy nincs motorkód.
Be fogok menni egy vizsgaállomásra megkérdezni!
Beütni sem merem a kódot, mivel eredetvizsgán voltam vele mikor megvettem, így van róla fényképük.
Rossz helyre írunk, menjünk át a csevegőbe.
Nekem sem volt gondom a dinamóval sok 10ezerKM alatt.
A bownden tényleg kell.
Én mondjuk univerzális készletet vittem aminek a végeire tetszőleges szemet lehetett csavarozással rögzíteni. Kisebb helyen elfér, de ha van hely vihetsz mindenből újat tartaléknak.
Gyertya, megszakító, néhány csavar a főbb méretekből, trafó, kondi, esetleg fesz. szabályzó ha van, belső gumi, benzincsap tömítés, úszó, (asszem itt egyben van a tűszeleppel), benzincső, izzók.
Persze állapot függő, de feltételezzen rendben van a gép, akkor gond nélkül kibír ennyit.
A hatvoltos forgórész nálam nem terhelésre ment tönkre, de két ismerősömnél sem.
Közvetlenül a fémre vannak a menetek tekerve. Elvileg nem rezeghet annyira a réz tekercs hogy sérűljön a lakkozása a huzalnak. Elvileg.... De gondolom a legjobban az viseli meg ha valaki szereléskor talpára teszi le valami kemény helyre. Nálam az utolsó esőből lerakódott sótól ment tönkre. Ennyit arról hogy az esővíz desztillált víz...
Egy biztos, életemben három jáwa volt amelyiket én szereltem rendszeresen, ezen a hármon volt 5 forgórész csere. Még csapágyat sem cseréltem ennyit, de szimeringet sem. De lehet hogy ez az én speciális szerencsémnek köszönhető.
Remek! Koszonom!
Akku jonak tunik, lanc es a lanckerekek ujak. 478-as, 6V-os. Erdekes, amit mondasz, volt egy 634-esem, ahol a forgoresz nem egett ki, pedig 10000-t beletettem. Igaz, en eleg sok izzot atepitettem ledre es azon index sem volt. Ezen is az index mar ledes.
Gyújtótrafó, gyertya. Megszakító. Bowdenek. Természetesen tartalék izzók.
Indulás előtt akku, lánc, lánckerekek, szimeringek, csapágyak ellenőrzése.
Nem tudom, melyik czd van, már nem emlékszem. Ha a 6 voltos, vihetsz magaddal tarcsi forgórészt is. A 6 voltosnál viszonylag gyakori a forgórész testzárlat.
Én már hármat használtam el a kb 10-15ezer kilométer alatt. Szerencsére mindig menetképes maradt a jószág, csak a világítást nem bírta ilyenkor. Szerencsére mindig marad 4,5, 5 voltom csak gyújtással terhelve. De hosszabb túrán az is elég szívás.
Ugy tunik, hogy alkalmam lesz egy kb 1000km-es turat lenyomni a cz-vel. Ti milyen alkatreszeket vinnetek magatokkal?
Amúgy ez únióban nincs olyan hogy motorszám. A motor nem számít fődarabnak így típus azonos blokk esetén korlátozás nélkül cserélheted, pont úgy mint a fékbetétet. Arról sem kell semmi papír hogy bele való, elég ha látszik hogy belevaló, és nem egy másik típusét reszelted bele.
Persze érdemes megkérdezni egy vizsgaállomáson, de nekem a legutóbbi infóm egy blokkcserélnél az volt, hogy jobban jártam volna ha kiflexelem az új blokk számát, és úgy megyek simán vizsgára ahol majd beírják hogy blokkszám nem olvasható, ami ezen felül semmi következménnyel nem jár. Viszont nekem volt papírom arról hogy a motorba való.
Vagy mondjuk keresel olyan embert akinek van gyári szám beütő készlete...
Üdv!
Szeretnék egy kis segítséget kérni.
Van egy ETZ250-em, ami teljesen rendben van papírilag, bár lejárt a műszakija.
Szeretnék benne blokkot cserélni, mert az eredeti heggesztgetve van, és elkopott a lánckivezetője is.
Hozzá jutottam egy még sosem használt gyárilag szám nélküli blokkpárhoz. Erről semmi papírom nincsen. Az NKH azt mondta, hogy a gyártó által kiadott nyilatkozat kell hozzá, amiben leírják, hogy ez pontosan milyen motorkerékpárhoz való. Annyit mondtak, hogy ha találok ilyet, és le tudom fénymásoltatni akkor nekik az elég.
Lenne valakinek ilyen? Esetleg valami ötlet, hogy hogyan lehetne ez nélkül megoldani?
Előre is köszönöm a segítséget, ötletet!
Janka Péter
peti.janka@gmail.com
Ja, igen..:(
Szögedi ocsmányiroda messze hírös kétes ügyintézéséről.. :(
Nem csak ő tapasztalta meg....
Zvolinak sem az első gépe, ....
De ha érdekel, kérdezd meg személyesen erről, elvileg lesz tavasznyitó felvonulás is.... :)
Ha reggel jó értettem egy írást...;) :)
Teknőc
No comment, magyar bürokrácia.
http://www.tesztmotor.hu/ti_irtatok/ti_irtatok_igy_megy_az_ot-ugyintezes_magyarorszagon
Szia!
Régen én végig jártam ezt az utat.
Csak akkor tudod átiratni ha a motor papírjai odáig megvannak akinél Legutóbb forgalomban volt.
Rendszám még két betűs? Mert ebben az esetben muszáj a forgalmit előkeríteni. Ha három betűs lehet létezik okmányirodai rendszerben róla adat.
Javaslom keress fel egy átírassal foglalkozó neppert úgy minden sokkal gördülékenyebb és sokkal tájékozottabb mint bármelyikünk. Nem megfizethetetlen pár ezer ft attól függ mennyi a macera.
Sok sikert kívánok Neked!
Üdv.
Kis segítségre lenne szükségem.
Vettem egy Pannónia P 10 H-t. Adásvételivel ,hivatalosan. Viszont a tulajnak nincs meg az eredeti papírból semmi mert Ő is úgy boltolta valakivel.
Na most, a rendszám rajta van, vázszám látszik, motorszám látszik. Valószínü , hogy mind összetartozik.Szeretném forgalomba helyeztetni. Van-e rá esély és ha igen akkor nagy vonalakban mi a procedúra? Köszi
Hu, hatalmas köszönet. Mert az első tulajnak pont az a baja, hogy ő 82ben eladta, és ő nem fog nekem aláírni semmilyen papírt... Pedig az lenne a legegyszerűbb, de basszameg, ha ezt a nyilatkozatot megtenné akkor nekem már lehet nyerő.
Akkor ezek szerint régen aminek nem volt fizetve a biztosítása azt automatikusan kivonták a forgalomból?
Arról esetleg tudsz valamit, hogy az olyanokat, akik megvettek egy járművet, de nem íratták át a nevükre és továbbadják, akkor azt büntethetik mittomén illetékbírsággal már az eladás után? Mert olyankor elvileg semmi köze hozzá.
Ha ki van vonva akkor nincs semmi gond.
Ír egy nyilatkozatot, hogy ő az eredeti időpontban eladta a második embernek, akitől te megvetted. Ezzel az ő felelőssége nem kérdés, a te tulajdon jogod igazolt.
Ez után te forgalomba helyezed ismét. Ha ki van vonva a forgalomból akkor fedezetlenség esete sem áll fenn.
Annyi hogy kell csak az NKH-nál lehet műszakiztatni forgalomba helyezésnél.
Okmányirodában kell írni egy kérvényt, sűrű nyelvcsapások közepette, és a nevedre írják. Persze eredetvizsga, biztosítás mint új forgalomba helyezés, műszaki vizsga szükséges.
Ezzel csak az a gond, ha az ügyintéző nem segítőkész mert a szabályok annyira gumik, hogy bármit kitalálhat amit akar, de ha segíteni akar akkor ennyi elég szokott lenni.
A kedvenc (és most egyetlen működő) MZmel kapcsolatban kérdeznék:
Ugye legutóbb kb 1990-ben volt forgalomban, okmányirodai nyilvántartásban nem szerepel. Adásvételi láncot kiderítettem, sajnos a második tulaj nem íratta nevére. Az első tulaj, akivel kellene az adásvételt írnom, az attól tart, hogy őt valamilyen büntetést/fedezetlenségi díjat kap, mivel akinek eladta az nem íratta a nevére még 1990 előtt. Akkor valószínűleg biztosítás nemfizetés miatt vonták ki a forgalomból a motort. E miatt az adásvétel eddig meghiúsult.
A motornak 2 betűs régi rendszáma van csak, forgalmija nincs meg.
Ilyen esetben kell-e tartani az eladó félnek, illetve nekem vevőnek valamilyen biztosítási bírságtól, fedezetlenségi díjtól?
Biztosítási szakértők eddig nem válaszoltak sajna sehol ezügyben...
Igazából ha a régi rendszám megvan akkor már be tudják azonosítani, a gépjármű nyilvántartó lap alapján. Forgalmi és társai a kutyát nem érdeklik mert úgyis kap újat. Én is ezeket a köröket futom újra.
Ami szívás és macera, hogy adásvételi kell, mégpedig azzal aki a gépjármű nyilvántartóban szerepel...
Szerintem nem nagy probléma. Törzskönyve még nincs, a forgalmit elő kell túrni. Úgy kell megírni az adás-vételit, hogy nincs forgalomban/ nem rendelkezik törzskönyvvel. Azután eredetiségvizsga, forgalomba kell helyezni (NHK-nál) új rendszám, biztosítás miegymás és át lehet íratni. Nem lesz olcsó, de megoldható. Viszont az eljárások nagyban eltérnek okmányirodánként, érdemes a helyi irodában rákérdezni. Van ahol elfogadják az eredetiségvizsgát, van ahol hatósági kell az üzembehelyezéshez, stb stb.
Vagy ha szép, veteránként is üzembe helyezhető.
Szép napot kedves motorosok!
Papír mizériás kérdésem lenne nekem is. Tudom, sok ilyen kérdés hangzott már el, de a jogszabályok folyton változnak, azért dobnám fel újra a kérdést:
Vettem ismerőstől egy 175-ös Sport Czetkát, ami már rég nincs forgalomban. Forgalmit még nem találta meg a tulaj, rendszám rajta van, 2betű 4számos. Hogyan lehet ezt a jövőben forgalomba helyezni? Honnan kellene elindulni?
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek.
Segítséget szeretnék kérni.Külföldön (Ukrajnában) házilag dízelesre alakított és forgalomba helyezett Dnepr motorkerékpárral kapcsolatban lenne olyan kérdésem hogy Magyarországon forgalomba lehet-e helyezni ilyen dízel motorkerékpárt?Ha igen mi menete ennek a folyamatnak? Erről lenne szó: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212529053&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&adLimitation=&drivingMode=FULLY_SUSPENDED_DRIVE&fuels=DIESEL&vatable=&usedCarSeals=&isSearchRequest=true&scopeId=MB&zipcode=&pageNumber=1#
Üdv!
Van nálam egy 250-es ETZ, amit keresztapámtól kaptam meg, mert Ő nem használta. A motor története az, hogy neki egy jó barátja mikor kiment külföldre, nála hagyta a motort, hogy vigyázzon rá, de sajnos kint elhunyt autóbalesetben. Mivel a motorról nem rendelkezett, a barát édesapja a haláleset után azt mondta, hogy legyen a motor a keresztapámé, azonban erről semmilyen papír nincsen. A motor papírjai sincsenek már meg. Keresztapám soha nem használta. Rendszám (három betű, három számos) még rajta van. Az lenne a kérdésem, hogy van-e reális esély, hogy ebből forgalomképes motor legyen? Azért lényeges, mert a több mint 10 én használaton kívüliség miatt elég sokat kellene rá költeni, de ha nem tudom forgalomba helyeztetni utána, akkor nekem nem biztos, hogy megéri.
Köszönöm a válasz(oka)t előre is!
A forgalomból majdnem biztos, hogy ki van vonva. 2 év alatt az okmányiroda tuti kivonja. Hacsak a halott nevében nem fizették be a biztosítást, meg az adót. De az önkormányzatnál tuti feltűnik, ha egy halottnak küldenek csekket.
Szóval az már csak egy tárgy, nem jármű. Fizesd ki, használd fel alkatrésznek, a rendszámmal meg díszítsd ki a garázsodat. Persze a váz, meg a számozott blokkfél sem használható tovább hivatalosan...
Üdv
Vennék alkatrésznek egy motort. A forgalmiban szereplő tulaj elhunyt, hagyatékban nem szerepelt a motor, most az unokánál van. Műszaki 2 éve nincs rá, de a forgalomból sincs kivonva. Hogy tudnám a legegyszerűbben elintézni a vásárlást, hogy utána ne legyen belőle semmi gondom? A későbbiekben nem szeretném átíratni, sem üzemszerűen használni.
Hasonló problémával küszködöm én is.
Műszakival együtt ütik csak bele az új számot, 2 helyre, a váznyakra (feltehetőleg a másik oldalra) és az ülés alá a vázra (meg persze egy csomó plussz pénz befizetése).
Újfajta vázszámot kap (AF?), ami értékcsökkenést jelent.
Örülj neki, ha átmegy az eredetvizsgán!
Ne üsd újra. Elviszed eredetiségvizsgálatra, ahol megállapítják, hogy kopott és olvashatatlan. Azután bemész a közlekedési hatósághoz ahol beleütnek egy újat. És ebben semmi rizikó nincs, ellenben azzal, ha te beleütsz egy számot otthon.
Sziasztok!
Épülőben van egy Pannonia p10-esünk, amin a vázszám már csak alig-alig látszik. Szerintetek mennyire okozhat ez gondot a jármű lepapírozásánál? Elég necces a helyzet alig néhány szám látszik, de ezek ugye alapból nem voltak mélyre ütve. Szerintetek mekkora rizikó újraütni a számsort?
Igen. Nekem volt 150es emzém 125ös papírokkal. A gyártmányt tipust nem írják át csak a ccm-t.
Azt,hogy hogy csinálják nem tudom,de van ilyen.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy 77-es Simson Schwalbe-m. Nagyapámé volt, eredeti állapotú, régen rendszámos motor volt, csak valamikor valamilyem változás miatt le lett adva a remdszám róla. Ti biztosan tudjátok mi volt ez a változás, amikor mindenki szedte le a rendszámot és ütették be a cm50-et, meg ilyesmi. Na, ez a motor is ennek áldozata lett sajnos. Szeretném újra rendszámoztatni, van e rá lehetőség? A motor teljesen gyári, nagyapám újonnan vette és van rajta még egy 84-es műszaki vizsga matrica a lámpa mellett felragasztva... olyan, ami a kocsikon is volt régen a szélvédőn. Egyéb papírja nincs meg és a rendszám sem.. nem is tudom, mi volt. Na, ezt a motort kell nekem ismét rendszámozni...
Mármint adásvételi a blokkról akármi hogy vetted nem loptad ugye? :D Mondjuk arról úgysincs semmilyen nyilvántartás szóval annyira felesleges. De mért járnék jobban ha olvashatatlan a blokkszám? Abba csak beleköthetnek.
Ha a vázra van papír, és a blokk típus azonos, akkor mindent további nélkül.
Beépíted, elviszed műszakira, leperkálod a pénzt, kapsz rá új forgalmit, törzskönyvet, azért is fizetsz, és már használhatod is.
Esetleg ha véletlenül a blokk száma olvashatatlan, azzal jobban jársz.
Ja és persze számla kell a blokkról.
Bontóból elég hozzá egy adás-vételi, hogy ott vetted. Beviszed és vissza veszed.
Ez a vázra nem igaz. Azt nem lehet cserélni. Az új blokkal és az adás-vételiével, meg a másik motor papírjaival elviszed műszakira .Kapsz egy műszaki adatlapot, azzal tudod átiratni.
Forgalmi nélküli 250/1esem blokkját szerintetek fel lehet használni egy papírokkal rendelkező vázhoz/ úgy esetleg forgalomba lehet tenni? Ma beszéltem azzal akitől elhoztam, állítólag nincs esély rá h meglenne, a régi OX .... rendszámmal meg gondolom semmire se mék.
Nekem eredetiek a burák is,tehát már mattak és mégsem kötnek bele az NKH-nál!A fékek legyenek és a világítás legyen jó!
Én pedig csak ajánlanám az NKHt, ha fékek jók, világítás is, búrák nem mattak akkor másba csak nem kötnek bele. Az hogy csörög őket nem érdekli, csak az h ne rohadjon a váz.
Hát őszintén, én a napokban készülök műszaki...
Szegeden a műszaki vizsga árak:
-KPM-nél: 4360Ft. Habár itt nagyon megnéznek mindent nagyon.
Yahama Kalmárnál: 8500Ft. Ezt nem ismerem, itt még nem voltam.
Czékusnál:~11-12eFt. Itt is keményen átnéznek mindent.
Sajna, új forgalmi kell, mert megint betelt a jelenlegi. (ugye, csak 3 hely marad kiadás után, a régi 8-10 helyett, tehát ez szándékos pénzlenyúlás így sztem.)
ezért a Huszár utcában törzskönyvvel, (fél nap sorban állással, bürokráciával) és 7 eft bukásával/kifizetésével ismét lesz új forgalmi a kis mz-hez. S örülök, ha ennyiből megúszom, s már nem kell több pénzt kiadnom.
Teknőc
Sziasztok!
Szerintetek egy 150ccm-es etz.t vissza lehet minősíttetni 125ccm-esre hivatalosan?
Nem tudom!Szerintem ez kacsa,mert nekem friss a műszakim és 4360 volt'
NKH honlapján még mindig 4360 szerepel, milyen jó hogy frissítik...de most hogy mondod, tényleg olvastam én is ilyen cikket 11ezerről, meg hogy a motorosoknak emelkedik a legjobban.
2012 április 25-én vizsgáztattam 4360ft volt,de mondták ,hogy 2012 junius 1-től 11000ft lesz ,mindenhol.
(Nekem ez az utolsó információm műszaki vizsgával,kapcsolatban.)
Vagy 4360Ft kompletten a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál.
kb. 40ezer...úgy tűnik csökkentek az árak
http://kalkulatorlap.hu/atirasi_koltseg_kalkulator_2013.html
sziasztok! van egy mz tsem és most akarom elvinni vizsgáztatni. még átkell iratni, eredetvizsga meg műszaki. így mindennel együtt mennyire számíthatok?
Sziasztok!
Van egy MZ-m, amit régen itthon vettem szürke forgalmival, aztán mivel kimentem külföldre, kivittem és odakint forgalomba helyeztem. Nemrég hazajöttem és hoztam a motort is, miután odakint kivontam a forgalomból. A kérdés az, hogy hogyan egyszerübb itthon forgalomba helyezni. Megvannak a külföldi papírjai és a szürke forgalmi másolata is. Mit gondoltok, hogy lenne érdemes megpróbálni?
Én is azt mondom, hogy amikor megírják a szerződést, azt a dátumot kell ráírni.
Régebben nem volt túl nagy probléma ha jóval később vittem átíratni.
Ezt a bármikor átírhattad dátumilag részt vitatom, mivel csak közokirathamisítás, ha nem aznap írják alá a felek mindketten a tanúk előtt. Praktikusan persze lehet, hogy így csinálták sokan.
Aktuálisan nem tudom hogy van, de régebben ha írtatok egy adásvételit, aktuális dátummal bármikor átírathattad, csak kb. 30% extra pénzt kellet fizetni ha kifutottál a törvény határidőből. Szóval szerintem meg kell kötni a szerződést, ÉS üzembentartóit írni, hogy ne kelljen átíratni, a régi tulajnak persze érdemes lejelenteni az eladást, hogy ő is védve legyen. Úgy tudom az önmagában amúgy sem ér semmit, csak ha a vevő kezdeményezi az átíratást.
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|