:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
A súlypont ugyan ott lesz a motoron, de ha meg elemeled a hátulját az alátámasztáshoz képest előrébb kerül.
Itt most olyan kicsi változásokról beszélünk, hogy ha kicserélsz egy megnyúlt láncot, és előrébb húzod a kereket, már az is elég hogy könnyebben emelje az első kerekét.
Hát igen, ezeket én nem tudtam kitapasztalni a rövid próba közben.
Ennek ellenére elég népszerű motor volt még pár éve. Mostanában már nem hallani róla annyit.
A sor4 annak idején a sportmotor szinonimája volt.
Ugye ne felejtsük el, hogy a Honda a CB750-el vezette be a 4 hengeres blokkot a köztudatba és alkotta meg a "supersport" motor fogalmát, annyira hogy ez a kategória a mai napig sor4-el működik.
Nyilván a nagy piaci sikert, és a sor4 őrületet kisebb kategóriákban is meglovagolták.
A költséges felújítás? Azért ezek 30 évet kiszolgáltak annak ellenére, hogy a Honda magas fordulatú motorjaira mindenki azt hitte, gyorsan szét fognak esni.
Végül DRZ400 össze sem hasonlítható egy akármilyen sor4-es motorral. Teljesen más karakterisztika, más dimenzió, éppen a keveset forgó nagy ccm-es 1-2 hengeresek problémáit küszöbölték ki a sor4 alkalmazásával....és ugye a 400ccm egyhenger mennyi üzemórát bír?
Akkor amikor csinálták, volt létjogosultsága, hiszen erre volt kereslet. Nem mindenki akart 750ccm-es szörnyeteggel járni, mert igaz hogy csodás volt, azzal nem lehetett munkába járni. Egy 350-essel, vagy 400-assal, Viszont gazdaságosan lehetett közlekedni, nem szólták meg az emberek, teljesítménye elég volt, és mégis megkapta a sor4 érzést.
Manapság mindenki a nagyobbat veszi, mert ez a divat, árban nincs nagy különbség hiszen a gyártás költségének nagy részét nem a lökettérfogat teszi ki, akkor meg miért ne vegyen nagyobbat mint a fagyizós haveroké? SZóval ezért tűntek el a kisköbcentis sor4-esek. Aki kisebb motort vesz, azért veszi, mert a költségeket nézi elsősorban, ezért ott ismét 1-2 hengeres motorok vannak, hiszen kétségtelen hogy azok gazdaságosabbak.
A Honda (és a többi gyártó) egyébként kiadott 2 hengeres 400-ast is CB-ből. Nyilván az árérzékenység miatt.
Első nekifutásra bármilyen meglepő, de akár nagyobbat teszel be, akár kissebet, a súlypont kőzépen marad a két alátámasztás között. Vegyél egy példának egy rudat. A súlypont a rúd közepén van.Támaszd alá mind két oldalon egyforma magasan. A súlypont a két alátámasztás között középen lesz. Csökkentsd le, vagy emeld fel az egyik oldalon. A súlypont még mindig a rúd közepén marad, mert az anyag és alakfüggő. De ez a súlypont már sugarú körön lejjebb vagy feljebb kerül. A rúd másik vége ennél kétszer nagyonn sugarú körön mozdul el. A súlypont a változatlan alátámasztástól sinus elfordulásra kerül A rúd vlge kétszer sinus elfordulásra. Vagyis még mindig a két alátámasztás között középen van, csak a földtől feljebb, vagy lejjebb.
Ha valakinek nem megy a sibustétel, más megközelítés. Egy derékszöbű háromszög ázfogójának a felező pontja mindig az alap felező pontja felezőpontjára állított merőlegesen van.
Még egyszerűbben fogalmazva. Ha egyik végét emeled vagy csökkented, az ugyanolyan, mintha ha a közepét hagynád a helyén és a két végét fele anyit változtatnád.
Szóval éb is tévedtem először.:D
Tegyél be előre az MZ-dbe egy 13"-os kereket (ez olyan mintha hátra tennél be nagyobbat) és majd értesíts, hogy merre változott meg a súlypont! :-))
Én akkor sem látom értelmét ilyen kis ccm-ért és teljesítményért 4 hengert fenntartani. Gyertyacserénél 4 db kell, gyűrűből vagy 8 db stb. stb.
Gazdagoknak felesleges pénzkidobásnak és a fogyasztói társadalomnak persze tökéletes.
Érdekes, egy DRZ is megvan 400ccm-el és 1 hengerrel (az új Pannóniába is ez a blokk került). Ajánlom figyelmedbe Buny egy régebbi cikkét itt az oldalon, a 2vs. 4 henger fenntartási költségeit illetően...
Könnyen lekoppan az első telója,könnyű a hátulja,nagyon fent van a lábtartója stb.
Ez mind orvosolható hiba.Én hat év után jutottam oda az átalakításokkal, hogy
jól motorozható.
A sor 4 ilyen kis méretben nagyon kicsi alternáló tömeget eredményez, így nagyon magas fordulatszám is elérhető vele. Az összes 250-es japán ezt követi. Egy 10-14 ezres fordulat teljesen normálisnak számít. Gondolj bele, ha mindezt 1 hengerrel akarnád véghezvinni. Mondjuk egy 5-6 ezres fordulatszám mellé nulla teljesítmény párosulna. Nem beszélve arról, hogy szétrázná minden porcikádat :)
Alacsony fordulaton rángat? Vagy mire gondolsz?
Az enyém is pörgött 6000-et.
Igaz én híres vagyok arról, hogy hajtom a gépeimet.
sorszám: 13628 (129633)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-09-05 22:00:56)
Kiemeltem a hátulját, az segít egy kicsit a könnyű elején, de a tengely mögé pakolt csomagokkal a Jawa is elemelte az elejét nekem.
Mondjuk az MZ-d nem gyárilag olyan instabil :)
Vannak nagyon jó kis 125-ös és 250-es japán motorok, feltéve hogy nem ragaszkodtok a 30év feletti gépekhez :)
Közel harminc éves motoros múlttal,GS-t hajtok hatodik éve.Tapasztalatból mondom,nem minden helyzetben kezesbárány.
Tulajdonképpen a Jawa 4T alteregója:-))
Egyszerű,mint a faék,vagy mint a legó:-)
Erről jut eszembe.
Az iwiwen a képeim között látható a jawa is, még a pihenő előtti időkből. Ezután már nem olyan mint Columbó felesége.:) Legalább fotón látható. :D
Ha valaki nem tudná, Takács Árpád vagyok. :D
http://iwiw.hu/i/Takacs-Arpad-10806555
Láttam. Nem is egyet. Az enyém pörgött 6000 felett . Szerintem most is tud még. Jövőre majd valamelyik túrán keresek erre tanúkat, ha nem felejtem el. A cimboráé pedig még az enyémnél is többet pörgött, de az övé már nincs meg.
De még egyszer, nem érdemes vitatkozni, majd eldönti a kérdést egy bemutató.
sorszám: 13622 (129627)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-09-05 22:00:56)
Láttál te már Jawát az enyém 30éves és még sohase pörgött 5000 fölé és azt tudja tartósan.
Talán nem.
A súlypont egy egyenes helyezkedik el a két kerék között. Ha az egyenes egyik pontja elöl marad az eredeti magasságban, hátul lejjebb kerül, akkor a geometria szerint a kettő közötti pontok előbbre kerülnek.
Azt hiszem.
Szerintem pont fordítva lehet (logikám szerint), a hátul kisebb kerék pont, hogy még inkább farnehézzé teszi a gépet.
Hatalmas ember vagy,most már legalább tudom hogy kit keressek a börzén.
Én pedig pont az etz-t "tudom" normálisan kezelni, pedig 110kg, 190 cm-el nehéz kényelmes és stabil szocimotort találnom:)
Pont ma lettem kész a villamerevítővel és nagyon sokat jelent neki, bár tény, hogy nagyon könnyű az eleje.Anno ezért is tettek hátra 16-os kereket ha jól tudom?
Trophy marad a kényelmes veteránozásra, az etz pedig mindennapos igásló, de ezen felül kap az is túrázást.
Ha könnyebb lennék talán még versenyeznék is Etz-vel...
Ez egy jó és nagyon találó hasonlat.:D
Sok jót hallani a jawámról, de még senki sem látta. :)
Bár engem se sokat láttatok, sajnos.
Komolyra fordítva szót, egyenlőre a jawa nem lesz egy szépség. Megviselte a tárolásának mostohasága. De ha összefutunk és már jawán ülök, bárki kipróbálhatja. Ha minden igaz, akkor a próbálkozó tapasztalhatja, milyen egy jól összerakott jawa. Pl hogy a rémhírekkel ellentétben símán pörög 6ezret, és még ereje is van ilyen fordulaton, plussz nem akar szétesni a pörgéstől. Az ülés még kényelmesebbé tétele folyamatban van.
A kis TS-t én is szreretem valamennyire. Én az ETZ250ről írom hogy instabil. Rendesen felpakolva ha szembeszél fúj, épp csak hogy leér az első kerék a földre. Merevítő nélkül kanyarban nyeklik nyaklik a villa. Már berugáskor is látszik ahogy csavarodik a váz.Olyan retglse van, hogy az ember csuklója megfájdul estére. Időnként még a rendszámtábla tartó konzol is letörik ettől. A súlypont magasan van. Nem vagyok egy égimeszelő, de úgy ülök rajta, mint majom a köszörűkövön.
A Honda CB350F szerintem nem egy mai szemmel nézve értelmes konstrukció:
350 ccm-ért 4 hengert fenntartani teljesen felesleges és drága.
A 350-es konstrukciót támogatnám én is, de 1 vagy 2 hengerrel, ha már 4T-ről beszélünk.
Árpád Jawaja itt olyan, mint Columbo felesége. :-D
Árpád!
Elhiszem, csak az a baj, hogy a piacon, nincs ilyen jó, stramp kis cm3 motorok.
Jól kezelhető, kis munkaigényű, olcsó,jól fenntartható, mindennapi igásló.
Erre van szükség, nem csak a mai nagyokra.
Ezért tart lent a motoros piac, mert csak a nagy, és még nagyobb van.
Erre meg igen kicsi a kereslet.
Ázsiában ezért nagyobb,…
Ismerem a jawa szeretedet, én meg a saját kis ts-emmel vagyok így.
De ezt te is tudod…
Bár a Jawádat még nem láttam, de jövőre ezt már pótolom,…
Szalonnasütéssel, borozgatással, jó kajákkal…
Mivel az én szép kis minimalista igényemet bőven kielégíti ez kis gép, más, szerethető, szerény, hálás kis gép nincs, ezért nem is cserélem le, míg lehet, megtartom, s használom.
Teknőc
Szerintem se ideális kezdőmotor az ETZ250. Bár lassabb, de nehezebb vezetni mint egy átlagos ötszázast.A tz az más, az nem akar állandóan kitörni balamerre oldalra. Úgy tapasztaltam, a mostani 250esek , 150esek túl gyengék, elég szarul gyorsulnak. Nem biztos hogy szerencsés ez a kereszteződésekben vagy előzés közben egy tapasztalatlan vezetővel vegyítve.400as ritkábban kapható. Tehát talán mégis egy kezelhető 500as a jó egy mai kezdőnek. Bár nem nagyon értek a dologhoz.
Nekem nem lesz más, csak 350esem, ha minden összejön.Amíg nem leszek gazdag addig Jawa, ha meggazdagszom akkor egy Honda CB350F. Ez utóbbi a 160as végsebességével minden száguldási igényemet ki fogja elégíteni. A 34 paci pedig sok csomag elhelyezését lehetővé teszi egy 178 kilos motoron.
A motoros pályafutásomból hátralévő 10-15 évet már csak kihúzom 350el. :D Legfeljebb a halotti bizonyítványomban végelgyengülés fog szerepelni, nem közuti balesetből származó polytrauma. :D
Ó hát ez csak szokás kérdése.
Nekem a Simson is durva erőgép volt elsőre, a bringa után és be voltam szarva rajta.
Aztán Simson után a Jawa350. A Simson is bőven elég volt mindenre, de a Jawa brutális ereje, gyorsulása és súlya ismét csak sokkolt, és csodálkoztam hogy minek ennél erősebb motor.
Aztán amikor megvettem a 750-es CB Hondámat annál éreztem ugyan ezt, jóleső félelmet az erőtől. De két nap múlva a Jawa már harmatos teljesítményű könnyű bringának tűnt, és élveztem hogy nincs ellenfelem az utakon, még lendületet sem kell venni előzéshez.
Mondjuk ez a része valóban unalmassá tette a hosszú utakat, mert Jawan komoly agymunka volt minden előzés, Hondával ha valaki nagyon okoskodott, visszarúgtam két fokozatot, húztam egy csutkát, és már csak a ponttá zsugorodó arcát láttam a tükörben, de a legtöbb előzéshez vissza sem kellet kapcsolni.
Aztán kölcsönkaptam egy 1300-as CB-t...amivel csak alapjáratra ráengedett kuplunggal mentem, mert úgy is sok volt, de visszaülve az én 750-esemre, gyenge kis bringának tűnt :)))))
A sportmotoroknál (CBR600, Yam R6) már nem volt ilyen érzésem. Azok nem túl nyomatékos motorok, szinte gyengébbnek érzem őket mint a CB-met, de olyan érzés átülni, mintha kamionból Ferrariba ülnék. A teljesítmény mindkettőnél kb. azonos, de az élmény összehasonlíthatatlan.
De mindegy is, szerintem az a fontos, hogy az ember élvezze a motorozást. Ehhez nem kell nagy teljesítmény.
LEgjobb példa erre az MZ, vagy Simson versenyek. Jártam Hondával is pályázni, de az MZ minden baja ellenére igazi élménymotor.
Alapvetően én mindig elégedett vagyok az aktuális motorjaimmal. Hozzájuk idomulok, de azt az érzést is imádom, amikor egy nálam erősebb valamit kell betörnöm. Új és más élményeket ad...arról nem is szólva hogy jó érzés amikor csökken az ellenfelek száma :)
NaNÁ! Simóval is! Sőt Bármivel, csak türelem és kedv kell hozzá!
Biztos, hogy igazad van,Talán egyszer majd ezt is kipróbálom,(GS 500)
Jóval nagyobbat (bő 10 éve) már vezettem, illetve próbáltam,
de az nem volt „ kezesbárány”..
Semmi élvezetet nem találtam benne a seb. kívül.
Sőt, azóta nem is akarok más motorjára ülni!
Valódi kismotoros voltam, s leszek, „mopedes” nevelésben részesültem.
(Nagyon sokáig a Simson és a Csepel, Mz volt a legnagyobb motor előttem)
Megszerettem a poroszkálást, nézelődést, a világlátást nagyon élvezem.
Mások általában ez nem értik meg, de nem is várom el.
Teknőc
Hááát, túrázni akár Simsonnal is lehet, én magam is sokat jártam vele a hegyekbe, a mai napig egy 150-es MZ-t hajtok, de egy Suzuki GS500-as tényleg kezdőmotor. Sokkal inkább kezdőmotor mint egy 250-es ETZ vagy 350-es Jawa. A GS500 ugyanis annyira szelíd kezesbárány, hogy bátran ajánlható olyanoknak is akik először ülnek motoron.
Így már értem,hasonló a véleményem.Tetszett a mecseki túráról írt beszámolód,további sikeres utakat kívánok!
Azok képest tényleg nem,( -sőt az enyémnél még kétszer akkorák) csak jól esett hallani, hogy ezekkel is el lehet menni túrázni, bár nem az én világom..
Én a mai napig divatos, min fél literesnél van egy kezdő motor szlengre utaltam, de nem jól jött ki.
Itt hibáztam...
Teknőc
Üdv!
A szocigépekhez képest nem is kicsik.A beszámolóban inkább az előnyöket említették,kényelmetlenség nem került szóba.
Most találtam, azért gondoltam, hogy itt is megéri feldobni, mert kis gépekkel vitték végig.
Igaz, robikkal mentek, de akkor is nagy tett! Egyébként sokkal kényelmetlenebbek hosszabb távon!
http://www.motorostura.hu/build.asp?Module=news&ActiveModule=news&ActiveMode=DisplayArticle&ArticleID=696
Teknőc
Helyesen:www.europeanbikeweek.com bocs
www.europeabikeweek.com Ausztria Villach mellett,Faaker See jövő hét szombat este URIAH HEEP koncert!a nap süssön rátok,ha fáztok üdv Sanko voltam tirolból
Emberek! Szombaton Harkányban maga Szinetár Dóra fog fellépni! Lehet hogy megvan az évadzáró túra helyszíne? :-)
Ok!Kereslek én is, én szerintem motor nélkül leszek, árulgatni akarok, mert már tényleg annyi cuccom gyűlt fel, hogy már nem férek tőle.
Majd megkereslek,én munka után tudok csak menni,reggel 7 körül leszek kint.Egy piros Twin Sporttal megyek,2 hatalmas túra doboz van ami az ismertető jele.
Sok szép Mz alkatrész található majd nálam!:)
szeptember 11-én veterán börze lesz Debrecenben a monostorpályi uton,a nagybani piac helyén.
Azt hittem, megfőtt az oldal... :)
Természetesen mi is köszönjük teshonak a szervezést és a vendéglátást, nagyon jót gurultunk. Reméljük idén még belefér egy utolsó túra.
Igen a csúnya szélvédővel:)
A 350-es Jawa a csepptankos volt?
Örülök h. tetszett! Én a péntek estéből, meg a szombatból vettem ki a részemet és igazán jó volt - bár nem akarok hazabeszélni. Várunk jövőre is Titeket!
Üdv, M
Feltöltöttem ftp-n a képeimet a
0:/Tesho/Szoci túra XXV 2011 Alsóörs/
könyvárba.
HyGy légyszi majd tedd ki őket az oldalra.
Köszi!
Tegnap ellátogattunl a 6.-ik Kőrös völgyi veterán találkozóra, ami szuper volt, nagyon jól éreztük magunkat!Szivélyes fogadtatás, jól szervezett, és manapság ritkaság számba ment, ingyenes még a külön kiállítás is.
Az öreg Trophy is jól bírta a túrát, a 300km meg se kottyant neki, jövőre ismét ellátogatunk!
Egy kis képes beszámoló-amit VG készített-idézgetve a túrabeszámolóból.
Túrabeszámoló is lett, ami majd hamarosan kint is lesz, remélhetőleg. ;)
Az utolsó kép a túraútvonala a VG-nak, persze, neki még több lett a táv is.
Teknőc
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_tura/?dr=59129&cmd=pic&id=787017
Holnap regel 3-ad magammal indulunk a 6.kőrös völgyi veterán találkozóra.Akinek van kedve csatlakozzon,indulás Debrecen Mikepércsi kivezető Mol,6óra.
Mz trophy,Mz Ts 250, Jawa 350, tempónk halálos:))
Hát ekkor szólt az első ember, hogy nem megy valami. :) Én meg külföldön voltam, de betelefonáltam újra indították és jó lett.
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|