:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Attila kérdése jogos! Nálunk másodszorra virágzik a bodza és a gesztenye is, azt mondják akkor hosszú lesz az ősz. Ergo: túra!
Valakinél esetleg nincs elfekvőben egy jó kis túraterv?
Tényleg alacsony a fogyasztása. Az más kérdés, hogy így nem is megy 90 felett. :D
A festés is megkímélt. Az más lapra tartozik hogy a napot se bírtam nemhogy a benzint. De legalább könnyebben le tudja szedni az új tulaj. Úgyis átfestené, mert szerintem nem túl szép szín.
Ja, és az utóbbi három évben nem volt megeröltetve, túlhajtva a motor. . :D
Nem kapkodom el az eladást. Még legalább 500 kilométert bele akarok pakolni előbb a jawába. Tényleg bem lenne nyerő ha motor nélkül maradnék. Bár úgy emlékszem, leállítás előtt semmi baja sem volt a jawának.Előtte talán egy évvel kaptam szét a blokkot. Új csapágyak, felújított főtengely, új gyűrűk. De azért óvatos leszek.:)
Egyébként mi van, idén ennyi volt a túra?
Én azt nem adnám el, mert bármennyire is utálod, évek óta azt használod és az legalább működik.
Nehogy a végén a két szék közül a pad alá esete álljon elő.
Hali.Nem láttalak a börzé pedig kerestem a nagydarab MZ árusokat.
Hirdetheted akár így is: "nagyon megkímélt, nem hajtott, nem döntött, fogyasztása 2 liter..." :-)
Eladom az ETZ-t.
Az árából szépen visszafizetek egy adósságot. :D
A jawát valahogy csak megcsinálom előbb utóbb. Idővel talán még szép is lesz. Első az. hogy jó legyen. :D
Árpi add el az Mz -t aból szépen megcsinálhatnád a Jawát!
Úgy sem rajongsz érte :-)
Tesho alsóörsi képei a galériában!
Köszönöm :-)
Szerintem még lesz jó idő. Bár most nincs az. A jövő hétre jawám is lesz.De hogy pénzem is lesz, az erősen kétséges.
Ftp-n töltöttem fel a
0:/Tesho/Szoci túra XXV 2011 Alsóörs/
könyvtárba.
Szerintetek beleférne még idén 1 túra? Nappal egész jó idő van még ;-)
Dejó, most nézem hogy itt galéria is van :)))
Hova raktad fel a képeid? Az upload-ra?
Ha rájövök hogy kell kirakom neked.
Én már kb. 1 hete feltöltöttem a képeimet, de még nem kerültek ki az oldalra.
Mondjuk én már csak hallomásból tudom, de igen, ez volt az egyik ilyen vicc. A másik a 353 deluxe volt, aminek hallatán szintén felcsillant a lányok szeme. A Jawaból a fonnyadtnarancs-piros kombináció volt a jaj, a varnyúból meg a fakófos-barna. Habár erősen vetekszik az epés okkersárgával :D Az se semmi.
Például a fényképező gépemen:-))
Én sokáig azt hittem a Jawam fényezéséről hogy ki van fakulva, de aztán szembesültem vele, hogy ez gyárilag ilyen :)
Hol vannak a képek az Alsóörsi túráról?
Nem "Californian" hanem "Kaliforniai". (nálunk Baranyában így hívják). Valószínű generációm jó része ennek a tévedésnek köszönheti létét. A 80-as években sok csaj beszopta ezt a "Kaliforniai" dumát, sőt a büszke Jawa tulajdonosok "Metáleper" színnévvel illették szeretett vasparipájukat, tanult kollégám "JAJ pirosnak" hívja ezt a színt, mert ha ránézel azt mondod JAJ.
Hondára nem lehet szavazni? :)
Apropó, racingos ETZ-met a tavaly őszi leállítás után első rúgásra indítottam. A kipufogóból előbb barna, majd fehér, és végül lila füst jött, egy gáz fröccsre meg egy pókcsalád is elhagyta a csövet :))))
Na itt a megoldás. Árpi vasággyal együtt van 60 kiló :)))
Én is 90+ vagyok így nekem is stabil az ETZ :D
Mindenképpen merevítsed meg, nekem egy bukkanónál lehajlott a hátsó dobozzal együtt :) Be hegesztettem egy rövid csövet a szabadon álló cső alá, háromszögelve, így már nem volt gond.
Ez is volt az is volt,mindkettőben van valami szeretni valo,de maradtak a Jawa-k mert az az én elvárásaimnak tökéletesen megfelelnek minden szempontból.
Én sokáig szerettem volna először egy 250-es, majd egy 400-as banditot, aztán az anyagiakat nézve letettem róla. Fiatalkorban egyáltalán nem hülyeség a szamárlétrát megmászni. Így a típust sem tartom értelmetlennek. Női motornak meg egyenesen kiváló, már csak a mérete miatt is (keskeny, könnyű, rövid tengelytáv stb.). Sajnos, manapság mire oda jutunk, hogy vegyünk egy gépet, viszonylag újabbat (ami a sorban következne) addigra már nem elégszünk meg a kicsivel. Szerintem ezért van ez a nagymotor tendencia.
Én csak arra a felvetésre reagáltam, hogy azért került-e kisebb kerék hátra az ETZ-n, mert túl könnyű volt az eleje.
Ha vki betesz egy bevásárlókocsikereket előre és szerinte még mindig emeli gázra az elejét, akkor ott már komoly baj van
(elképzeltem, röhögök :-))
CB-ről pedig már a legelején írtam, hogy "mai szemmel" értelmetlen a 4 henger. Ezt tartom is.
De akinek kell, vegyen! :-)
Jah értem már!:))
Jól van na mindenki így ismeri!:))
Nekem is volt szép piros jávám 350-es!:)
(ahogy azt mondani szokták)
Pedig ez érdekes téma, hidd el! :-D
Érdekes. Megírtam eltűnt. Káromkodtam, újból megírtam erre előkerült. Elég lett volna simán csak káromkodni. :-D
Na persze, Magyarországon mindenkinek volt legalább egy Jawa Californian-ja.
Miközben egy darabot sem szállítottak ide belőle.
Persze, Magyarországon mindenkinek Jawa Californian-ja volt. Miközben hozzánk egy darabot sem szállítottak belőle.
Ne feszegessük!:))
Mi lesz ebből Te Jóisten!
Már pont akartam is kérdezni, hogy szerintetek melyik a jobb motor, az MZ vagy a Jawa?
Viccet félretéve tényleg tök jók a Jawák is, nekem calif volt és tényleg forgott az is rendesen, csak nem volt szabad ellustítani:)
Az már nekem is rég folyik,meg már jól be is reggeliztem, elég is ennyi a suzuki gsx-r érzéshez, a sok hülye milliókat öl a rizsrakétába, hogy feljöjjön az eleje,nekem meg csak disznósajt kell reggelire és már jön is:)
Jawától félek 2henger, két gyertya, két ütem, kétes dolgok:))
Azért emelkedik nektek az MZ eleje, mert nem esztek rendesen! Lám, nekem még az olaj is kifolyott az első telómból! :)
Ezért érdemes a megtakarított vagyont fejlesztésbe ölni és venni egy Jawat, amin állítható a hátsó lengéscsillapító rugójának előfeszítése :)) Így nincsenek ilyen problémák egy plafonig pakolt motoron, még utassal sem. Nem véletlenül akar Árpád is jövőre a Jawaval menni :)
Kicsit más:
Még mindig tervezés alatt van a jawa hátsó csomagtartó. Erősödik az érzés bennem, hogy kap egy merevítést a tartó hátulja és hátsó lábtartó közé.Valahogy még nem tudtam meggyőzni magam arról hogy egyedül a váz csöveiben is megbízzak.Lehet hogy ellapítok két csövet a végeiken és felcsavarozom a tartó vége és a kipuffot tartó csavar közé. esetleg távtartókkal Mi a meglátásotok?
Azon is gondolkodom hogy oldalra fém alap lapú krauzer dobozokat teszek fel. Hátsó dobozokat, csak a két oldalra, felfelé néző fogantyú résszel. Könnyebben tudnám levinni és felrakni a motorra a cuccot. Itt a Havannán nagy az esélye hogy mire újra fordulok a holmival, a motorról lelopják ami már rajta van. :(
Tény, hogy az Etz-re felteszek egy nagy túradobozt, már attól instabil lesz az eleje, és elég jól megemeli az elejét.
Ráadásul olyan légörvényt csinál mintha egy kuplungos autóval vontatnék egy nehéz dögöt...Ha ül pluszba mögöttem valaki akkor már nem csinál ilyet,meg már erő sincs benne, de így is tudok egykerekezni:)
Keri!
A kép nélküli-de megformázott- nyers cikket elküldöm.
szólj, hogy érdemes-e vele foglalkoznom bővebben.
Teknőc
Bár képeket csak a saját csomagolásomról tudnék, így meg kissé más felé mutatna ez a cikk.
Motoros Webshopok képeit meg nem merem felhasználni....
Valakinek - van ötlete erre?
Bár inkább most már lefekszem, éjszakáztam, estefelé felnézek...
Teknőc
Elnézést! Rossz voltam, most írtam egy kis gondolat menetet-erről a témáról.
Kinek, miért jobb ez, miért jobb az a motor, és volt némi régi idea is, hogy mit s hogyan érdemes pakolni egy kisebb túrára.
Elküldöm, ha tetszik, s nem túl száraz, bár igyekeztem teljesen átlagos emberi nyelven írni,egyszerűen fogalmazni.Képeket is igyekszek mellékelni még...
Teknőc
A polifoamot csak a doboz mögé tehetem, különben nem tudok a motorra felülni. A sátrat lehet a hátsó ülésre, de már akkor is nehezebb a fel és a leszálás. A többi cucc oldalt van, de a nagy légellenállásúak hátul.Azokat pont a nagy térfogatuk miatt nem tehetem oldalra vagy előre.
Az ETZ tanktáskába nem lehet nehéz dolgot tenni, mert gyenge a tank, nagy a rezgés. Ha nagyon megterheled a tankot, le fog törni.
Amúgy itt van az eb elhantolva. Aki csak látott ETZvel túrázót, csak saccolni tudja a nehézségeket Pláne ha még nincs az én koromban. Nem mindegy pl hogy csak ruhát viszünk magunkkal, vagy sátrat is valamivel a derekunk alá. Én speciel még párnát is hurcolok. Még így is minden bajom van reggel.Ha csak 50 kilo sót kellene furikáznom, közel sem lenne ennyi gond. Vagy ha még át tudnék lépni csak a vezető ülés feletti részen a motoron.De 52 éves vagyok és nem egy tornász alkat már.
Érdekes, de a jawán nem volt ennyi bajom, pedig itt csomitartó nélkül elég elgondolkodtató a sátorozási cuccok felrakása.A jawának is könnyű az eleje, de azzal nem dobálnak meg annyira a szembejövők. Pár tiz túrán részt vettem mind a kettővel. Tehát tudok mind a kettővel túrázni, csak nem egyformán élvezetes a dolog.
De teljesen mindegy a dolog mert jövőre már Jawával megyek újra, így részemről mindegy lesz milyen ETZ-vel túrázni. :D
Csak pénzem is legyen legalább egy kevés. Majd szerzek valahogy magántanítványt. Netán végre valami melót. :D
Én is azt mondom, hogy a súlypont helyzete változik az alátámasztáshoz képest. Egy adott formának természetesen mindig ugyan ott lesz a súlypontja. Szerintem ugyan azt mondjuk más megközelítéssel.
Azért elég sokan túráznak ETZ-vel ;-)
És ha csak a hátulját pakolod (-túl) akkor azt hiszem nincs is több kérdésem.
Tanktáska, oldaltáska, hátsó ülés, a súlyt megfelelően kell szétpakolni és nem a tengely mögé tenni.
Szerintem ne keverjük a súlypontot a tengelyterheléssel. Előbbi nem változik, az utóbbi igen.
Sajnos nincs igazad. Ha megpakolod az ETZ hátulját, egyenes úton sem lesz szembe szél esetén az első keréken súly. A szembe jövő autók, no meg az előzők keltette örvénylés úgy tudja rángatni az ETZ elejét hogy képtelenség vezetni. 50es szélnél én például az 51sen nem tudok csak ötvennel menni. Persze a hármason három kilométeres szélben tudok háromnál gyorsabban. :D Ha csak a kanyarokban lenne baj, azzal ellenék. Abból nincs olyan sok. De autósból...
Aki keveset jár többnapos túrára megpakolt 250es ETZvel, az nem is tudja mi az hogy könnyű az ETZ eleje.Nem is a súly talán a nagyobb baj, hanem a köbméternyi csomag légellenállása
És az MZ könnyű eleje nem ott probléma, hogy megpakolod a hátulját és emelkedik, hanem ott, hogy kanyarban az első kerék csúszik meg először...ezt a problémát szerintem viszonylag kevesen tudják megtapasztalni, mivel dönteni kell rendesen :)
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|