:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
az a baj hogy,nem ismerjük egymást és egymás gondolkodás módját,így nem tudjuk kinek mi a jó.Soha nem úgy említem Romániát hogy arról rossz emlékeim lennének,hanem mindig a szépek és a jók jutnak eszembe régről is.Van egy szép Erdélyt bemutató dvd lemezem ott is csakKolozsvárig tart Erdély bemutatása,de nem Nagyvárad felől hanem,az ezeréves határ felől.
Igen tudom a magyar jelentését de van 3 Erdélyi munkatársam(Kolozsvá,Meggyes,és Azt hiszem hogy Vajda-Hunyad)innen telepűltek át,és azt mondják hogy ahol én voltam meg ahova jövőre menni szeretnék az még nem Erdély.
http://www.youtube.com/watch?v=aDSZfCPsRlA
Én nem szeretem Romániát. Ráadásul azok a helyek amikről írsz nekem nem románok.
„Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazában:
Hiszek egy isteni örök igazságban,
Hiszek Magyarország feltámadásában! Ámen.”
De gondolom ez a Románia dolog csak rossz fogalmazás volt tőled.
A képről nekem pedig a "dal" szöveg "régi mániám tankkal végigmenni Románián .."
Lehet, hogy kicsit túlreagáltam a dogot de mentségemre szóljon,hogy erdélyi magyarként (több mint 30 éve Magyar állampolgárként is) kinyílik a bicska a zsebemben mikor Erdélyt románia-ként említik, bárki is legyen az, amúgy haragról szó sincs, sajna az említett kádári korszak még nem múlt el nyomtalanul. Az elnevezésekről csak annyit, hogy a "Munti" (vesszővel a "t" alatt "hegyeket" (románul) jelent. A Vlegyásza (Vigyázó) pedig egy, a hegység legmagasabb csúcsa.
"Aki szereti meg ismeri Romániát"
- erről egy neten látott kép jutott eszembe:
http://youtu.be/fmXJj-IpOzQ
Én így szeretem! :-)
Nekem is lefikázták a 350-es cz-t de hát ez van,ahogy írtam kinek a pap,kinek a papné:))off
Egy kicsit sziven ütött amit irt.Nem úgy gondoltam hogy hát nekem csak Románia,tudja én 32 éve itt élek a határ mentén(tehát 1979-óta amióta meg születtem),ismerem a bihari-havasokat sokat hallottam,olvastam róla,nem nehéz ahol dolgozok szoktak járni "Román állampolgárok" és ők is ezen a néven emlegetik.és a környezetemben élők is.Én úgy tudom hogy ahány hely annyi szokás,amit mi Réz-hegységnek ismerünk az náluk Érc-hegység,pl ahol tavaly voltunk.Én csak a "vigyázó-hegységhez"szeretnék eljutni,az Érchegység,és a Bihari-Havasok kicsit lentebb helyezkednek el tudomásom szerint.Aki szereti meg ismeri Romániát az tudja a becsületes magyar nevét a Vlegyasza hegységnek.
"Hát nekem románia,"- elszomorító, hogy így gondolod, kicsit olvass legalább most,ha már a kádári internacionalizmuson nőttél fel. Egy kicsit segítek az általad "Munti Vlegyasza"-ként említett valamit Nyugati Érchegységnek vagy bihari Havasoknak ismerik, amiről pedig beszélsz (Vlegyasza) annak a becsületes magyar neve Vigyázó (igaz ezen a néven ma már Erdélyben sem emlegetik.
igen itt majdnem mindent lehet..:)A másik portál jó lenne, fotókat bemutatni, de nem tudok rajta mit szépíteni, rengeteg gyökér látogatja azt az oldalt.Én egyszer tettem fel képeket, hát olyan kommenteket kaptam arc nélküli 15 éves "ízig vérig kispöcsmotorosoktól", hogy azóta se töltök oda.De ha vmit hamar meg akarsz mutatni, akkor tökéletes!
Végig olvastam én is Teknőc alkatrész listáját, és azon röhögtem magamban, hogy én is ennyi lommal indulok el, persze ha nem vinném akkor meg kéne.Hosszabb távra én pluszba tartalék karbit viszek, ami be van álítva, csak rá kell dugni.Értelme az égvilágon semmi, csak súly és sok helyet foglal,de amíg elfér addig lehet vinni:)
Én zsíron kívül kontaktsprayt,és féktisztítót viszek..ha elférek..
Látom nem vagyok egyedűl ezzel a mindent viszek dologgal,csak nekem még egy komplett gyújtás is van még(trafók,egyenirányitók,diódasór áló+forgórész,kondik,megszakitók,stb.)ezért szeretek menni az oldalkocsissal mert abba ez mind elveszlik:)))
Hali.Hát nekem románia,mert csak olyan 100km-re van a határtol ahol voltunk (légvonalban).Majd a nyáron megyünk Erdélybe a Munti Vlegyasza hegységre,és környékére rákászni vagy 2-3 napra,ha van kedved gyere te is.:))
Köszönöm a segitséget,nem tudtam hogy lehet "reklámozni"más oldalt itt.A nyáron küldtem képeket HYGY-nak a motorokról hogy,rakja már ide fel,de nem kerüllt rá sor,gondoltam csak törzsvendégeknek lehet,azért tőltöttem oda hogy megosszam másokkal is azt az örömet amit ott láttam bár ezek csak képek.De nekem csak erre telik:minimálbér-keletimotor-Románia:)))))
Köszönöm szépen!
Megnéztem, Szép Erdő!
De jó volna ott pöszörögnöm.. ;)
Teknőc
Teknőc itt a link!
:http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_tura/?dr=64346
Ja, és az olajzóról, egy kupa zsírról és a szilikon sprayról nem is tettem említést, mennyi minden kimaradt még láthatod...
Teknőc
-De tudod mit?-
Lásd, mit cipelek!
Úti szerszám készlet- egy zöld kis táska, s „hírhedt tartalma”:
Nagy kombi fogó, kis drót fogó. Csiszoló papír.
Kb15 db gyertya -vegyesen. Gyertyatisztító drótok, biztosítékok,
Tartalékizzók, házi készítésű T kulcs, egy házi készítésű gyertya kulcs,
egy tartalék spéci gyertyakulcs. Egy súbertű.
Gyertyapipa, gyertya huzal, benzin cső, drótok, tartalék vezeték is.
Gumiszerelő vasak, foltok, kis gumicsiszoló, ragasztó, egy tartalék belső.
Naná, pumpa is. Gumihálók, gumipókok, kőtél.
Villás-csillag kulcs készlet (8-astól-24-esig minden)
Tartalék villás kulcsok.(- igazi szocik,)
10 esből és 13-asból több is van,….DDDDD
De általában ezekből legalább kettőjó ha van!
Egy házi készítésű kis imbusz kulcs is van.
Kis kalapács, lukasztó, szigetelőszalagok…
Két nagy, egy közepes, és egy nagyon kicsi csavarhúzó.
Erre jön még egy nagy rongy, egy kisebb kéztörlő,
sőt még kisebb a tükröknek, lámpának, is.
Néha még az akksi töltőm is nálam van, ami max 15 dkg,
Hátha valakinek kell.
Erre is volt már példa egy kempingben..
Nagyon jól esett, hogy akkor tudtam segíteni…
Hát most ennyi jutott eszembe- mi is van benne az úti szerszám készletembe..!
Tudom, ez már őrültség…..DDDD
De ez van… Ilyen vagyok.
S még elég sok minden nincs is nálam.
DDDDDDD
Teknőc
Köszi!
A saját úticsomagomat nem írom le, mert még a haverok is nevetnek minek cipelek ennyi mindent..DDDD
Elismerem, néha felesleges is, de ez az én heppem!DDD
"hátha másnak kell segíteni szerelni."
Naná, ezért is van nálam ennyi minden is. Még ha nekem nem is kell, hátha valakinek az út szélén..
A szerszámkészletem túl van biztosítva, a pumpával együtt kb 5 kiló.
De bőven elfér a turacuccomba, nem is tűnik fel addig, míg elő nem kaparom valamiért..
Motorgondok: egy két apróság volt már nekem, néhány defekt, két gyertyacsere, kétszer volt biztosíték csere.
Mostanság kissé elhanyagoltam a gépet, és volt ebből adódó hibák is.
De mindig szépen haza hozott ekkor is.
Például:
Motorikusan egyszer volt, mikor valami tré anyagot kaptam, és kész lett a gép.
Ekkor sajna mindent cseréni kellett, de akkor is haza hozott bő 300km-ről.(rossz állapotban)
Budapesten hátulról belém rohantak a 3 ker.-ben is, csak első fékkel, hátulról szétcsapott(brutálissan megnyomorított hátsókerékkel,nuku hátsó világítással) motorral is hazamentem, 40km/h Szegedre. Kézjelzéssel...6,5 óra út volt,.. Stb.,,...
Tehát üzembiztos gép, jól használható.
Teknőc
Sziasztok!
A képek eléréséről lehetne valami link? Esetleg hol lehetne megtekinteni?
Ilyenkor nagyon szívesen nézegetek ám túraképeket...;) :)))!
Teknőc
Romániában voltál vagy Erdélyben?
:-P
Klassz képek, lehetne már tavasz!:))Mehetnénk már!:)
Üdv!
Teknőc, jó a leírás, én az első túrámra egy hátizsákkal és a sátorral indultam neki. Akkor még dobozom sem volt. Azóta egyre több cuccot viszek magammal, de mostanában kezd redukálódni a mennyiség, köszönhető a fölösleges cuccok kidobálásának. Szerszámokat most is viszek ugyan úgy, mint amikor MZ-vel mentem, mert fő az optimizmus, az én motorom nem romlik el, de hátha másnak kell segíteni szerelni.
A magammal vitt szerszámok:
csillag - villáskulcs 6-tól 19-ig, illetve a kerék kiszedéshez 22-24-es.
dugókulcs 6-tó 13-as méretig.
2 csavarhúzó
Imbuszkulcs készlet 1,5-től 10-ig
bronzkefe, hézagoló, 2 gumi leszedő, javítófolt, LÁNC PATENTSZEM :D
biztosíték, drót,
2 fogó, kés, szigetelő szalag.
Nagyjából ennyi, ez belefér egy kis dobozba, és nem is nehéz.
Troster07,raktam fel egy pár képet Romániáról ahol,tavaly voltam az asszonypajtival.A képek ott vannak ahol tegnap megismerted a mocit.
Mint írtam, az már nem cikk lenne, hanem jóegynéhány-, akár több tucat oldalnyi esszé lenne, s akkor se teljes.
Szerintem egy akkora bővítménynek már nem sok értelme van, főleg, hogy ott már motortípusra is, más részekre is bontani kellene.
A másik túl részletes, avagy már "lapos, szájbarágós, nyúlós, s egyben vontatott-untató" cikknek sincs túl sok értelme.
Akinek ennyi segítség nem elég egy kezdőnek, annak mással gondjai is lesznek, pl csapatmotorozással, tájékozódással egyedül.....
Amire pedig te gondolsz, az már túl mutat a túrafelszerelésen.
Csapatban való motorozást és feltételeit elég sok helyen kivesézték már. De mit lehet tudni? ;)
Teknőc
Akkor majd ha lesz elég infó, csinálhatsz egy "ápdét" kiegészítő cikket is :-)
A cikkben lehettem volna részletesebb is,(Válltáskáról, hengertáskáról, sőt valaki szerint a motorkuliról is írhattam volna többet) de akkor nagyon terjedelmű is lenne.
Sőt, mi is az úti szerszámkészlet?
Vagy, milyen tartalék alkatrészt érdemes vinni?
Igaz, ez a két kérdés már leginkább motortípus függő...
Hát még ha tényleg bővebben kifejtettem volna a motorruházattól indítva szinte mindent, pl a derékalj és hálózsák minden típusát, előfordulását, jellemzőit ...stb.
Belátható, ez irdatlan anyag lenne, ezért is, csak szűkszavúan, általánosan, lehetőleg a leggyakrabban alkalmazott felszerelési tárgyak köréről, és azok elhelyezéséről írtam.
Bővebben már nem alapvető kis cikk lenne, sőt a részletekbe könnyen el is veszne bárki...
De láthatóbb már így, hogy mégis mennyi minden kimaradt...
Teknőc
Szívesen, pontosan ezért írtam.
Köszönöm a véleményed.
biztos, hogy lesz még kedvem/s témám is.
;) :)))
Teknőc
Azóta felkerült, kinyílt, minden rendben.
Amúgy egy jó, hiánypótló cikk, a fiataloknak alapismeret, az "öregeknek" jó ismétlés.
Köszönjük szépen a munkád, Teknőc kolléga!
Írj máskor is, ha kedved/témád van.
üdv.: R
Most olvastam.Egy igazi motoros túra MZ TS 250/1-es mocival Észak-és Dél-Amerikán át (48 ezer mérföld).Indulás 1978.06.11 George Washington híd-érkezés Anglia Baynam nevü városka 1979.04.18.Alkatrész cserék:3 hátsó gumi,2 első gumi,1 első felni,2 lánc,2 megszakitó,2 kondi,néhány gyertya,kábelkészlet,aksi,első telo szimering,hátsó teló feltőltés.90km/h sebesség mellett 4 liter üzemanyagot kért a szerkezet:)))Ja és 25 különböző motorja volt az Urnak és az MZ teljesített a legjobban neki az élete során.
Emiatt ne aggódj.
Nem titkos anyag volt, az oldal csak szép formába tárja elénk. Ha nem ez lenne a cél akkor e-mailben is küldözgethetnénk egymásnak :)
Meg sokan a hivatalos úton nézik a cikkeket, és adminból sincs sok.
Ne áruld el ki a gyilkos! :))))
Akkor nézheted hivatalosan is. Bár nem is tudom hogy mit szórakoztunk ha itt mindenki ilyenolyan infóstudással, vagy adminkóddal már idő előtt elolvassa...:/
Bocsi, infos vok. Egyszer vagy 3 hónapig volt egy előzetes cikk, én nagyon megakartam nézni. Na akkor nézem át az oldalt rendesen. Mást nem írok le igérem.
B***+ :D Na mind1, Teki nem volt elég szemfüles, de vártok egy keveset akkor szépítve hivatalosan is elérhető lesz.
http://www.szocimotoros.hu/hu/turaktalalkozok/156
lehet ezért megköveznek:-)
Nem soká itt, a cikkek között lesz!
Teknőc
Hol ez a cikk? Beszéltek itt róla mindenfélét, én meg nem találom.
Pedig úgy megkritizálnám én is! :-D
"Ajánlott tisztába lenni, hogy mik a gép igényei."
Válasz a cikkből:
"..Milyen géppel megyünk?.."
"..Útiszerszám készlet,.."stb.
Szerintem elég jól benne van, de az is igaz, sajnos, ezek szerint nem nyilván való.....:(((
Teknőc
Köszönöm a kritikát.;)
A válaszom a cikk címe, és az utolsó bekezdése. Tehát a cikk nema saját túrafelszerelésem, se az általam használt motortípusról szól.
Igyekeztem a saját túracuccomtól elhatárolódni a cikkben,
hogy ne legyen egyoldalú.
Ilyen típusú cikket régóta kerestem,
de nem találtam. Szerintem ma is jól jönne sok motorosnak a hasonló cikkek.
Ezért saját tapasztalatból készítettem el ezt. Tudom, hogy vannak benne hibák, hiányosságok,..
De igyekeztem a lehető legegyszerűbben, de mégis sok oldalúan ezt a nagy témát.
(Óriási témakör, több tucat oldal is lehetne, ha részletesebb lenne.)
Szándékosan nem részleteztem túl, mert túl sok lett volna, és nagyon ellaposodott cikk lenne.
Köszönöm szépen, hogy elolvastad.
Teknőc
Csak egy-két megjegyzés. Kiegészíthetnéd a cikket egy listával, amit a legutóbbi túrára vittél magaddal, hogy az újoncok is lássák a repertoárt. Aztán egy fontos szempont: a motorbringa megbízhatósága. Ajánlott tisztába lenni, hogy mik a gép igényei. Teszem azt, állandó töltésprobléma, szakadó bovdenek, szükséges szerszámok, ilyesmik. Hogy ne kelljen SENKIRE várni :D Nem azt mondom, hogy mindenki forrasztópákával járkáljon, de azért mégis :-)
Egy barátom mesélte, hogy a nagyapja nagy motoros volt.
Nyolcvan fölött járt az ő is, mikor az orvos nem hosszabbította meg a jogsiját, mert valami baja volt.( Cukor, magas vérnyomás, vagy valami ilyesmi)
Az öreget úgy megviselte, hogy hazament befeküdt az ágyba és többet fel sem kelt. Pár hét múlva meghalt.
Pedig állítólag már nem is nagyon motorozott, inkább csak pucolgatta, meg bütykölte a gépet.
Ez így van. Lehet hogy van a sztorinak valóság alapja, de ahogy ez tálalva van az elég közönséges.
Pont olyan, mint bármelyik szar reklám.
A visszataszító egyél elég jó szó rá.
vagy 10 éve történt, megállt alattam az MZ. Álltam az út szélén nézegettem, hogy mi a .. van. Ekkor megált melletem egy robogós öregúr segegíteni. Beszélgetünk, kiderült ő 82 éves és minden vasárnap motorozik 120 km elmegy Mezőkövesdre. Azt mondta 20 éve csinálja ha 10 fok felett van az idő.Gyerek kora óta motorozott. Elmondta hogy ez az élet, azért robogózik már mert nem tud felülni nagy motorra a csípője miatt. Az Mz megcsináltuk és tovább mentem, nem tudom éle még az öreg úr, de ameddig élek nem felejtem el.
Én látom a szépet is a történetben, de a hamis csillogás taszít.
Lehet a történet is annyira hiteles és valódi, mint a Köszönjük Emese! :-)
Szia!
Tény, hogy reklám, de nem érdekel…
Hogy a „Bankot s termékeit hirdeti”, szinte fel se tűnt egy jó ideig.
De nem is érdekelt egy percig se…
Engem maga a reklám story-ja fogott meg.
Az öreg motorosok valódi története fogott meg,
S nem hiszem, hogy ezt a bank finanszírozta,
viszont a jó történetre rá tette a reklámját, hisz kell a cégér!
Valahogy el kell adni, stb. Stb.
A történetről tudtommal is csak ennyi van, reklámfilm, amit a bank csinált.
Nem hiszem, hogy telt volna többre az öregeknek.
Ja, elvileg a motor is ott állt a garázsban elvileg…....
De ebben se lehetünk biztosak,
de hátha igazad van!;)
S a családnak már se házuk,
se tál rizsük, de hitelük az van!
:(
Mondjuk az ünneprontás jellemző ránk.
Valahogy mindig csak a rosszat kell látni
De csináld nyugodtan.;) :)))
Valakinek Mefistonak is kell lenni! DDD
Teknőc
A dolog szépséghibája, hogy ez egy bank reklámja és ilyen idős és nagyon beteg embereknek nem adnak hitelt, hogy motorozgassanak. Vagy majd nyögik a családtagok a részleteket.
Úgy látszik most én vagyok az ünneprontó :-)
Nekem a Bakancslista c. film jutott eszembe, aki nem látta, érdemes megnézni:
http://online-filmek.hu/film/533-a-bakancslista
Hát ez nekem is nagyon bejött.:)Az biztos, hogy gyógyító hatással van az emberre...
Annak idején Fater is alig tudott már menni a modern kor betegségétől,de mikor lekisértem a garázsba a Jawát ki kellett tolni,megigérte csak a ház előtt megy egy kört, aztán eltünt a városba, csak egy óra múlva jött elő:)Ez volt az utolsó motorozása..
Visszatérve:
Szerintem nagyon klassz ez kis reklám!
Köszönöm, hogy megnézted....:))))!
Teknőc
Bocsánat, volt a Don kanyarban is....
Ott szerette meg az oldalkocsit, mert a tűzérségi zárótűz szele nem döntötte fel, mint a szóló motorosokat...
No, mindegy már. Isten nyugosztalja.
Teknőc
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|