hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás

Összesen: 360 oldal

csabi350
válasz erre | email2011-12-19 18:35:52
Látod-látod ezt irigylem tőled:)Csak én olyan túrát akartam/szeretnék ahol a csapat a vízpart mellett szál meg,és onnan lehet menni várost,várat.... nézni aki akar,aki meg nem az meg fogja meg a vacsorára valót magának meg a többieknek:)
sorszám: 13937 (130880)
(előzmény: Teknőc, 2011-12-19 17:55:12)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2011-12-19 18:00:28
Közel lakom ám!
Gyalog is 3 percre lakom a Tiszától....
Klassz kis ártéri erdő is van, sőt a Belvárosi híd pedig bő 5 percre van...
Teknőc
sorszám: 13936 (130879)
(előzmény: csabi350, 2011-12-19 17:13:11)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2011-12-19 17:55:12
Naná, a mostani túrán, Kunfehértón is lehet horgászni, aki akar, csak a többiekkel megyünk tovább a beígért programra.
Horgászni nagyon sok helyen lehet ám!
Sőt,régen nagyon sokat horgásztam,de a munkám miatt félre kellett tenni a botot, sajnos. Ennyi hobbi nem fért meg együtt.
A motorozás maradt.
Teknőc
sorszám: 13935 (130878)
(előzmény: csabi350, 2011-12-19 17:13:11)

 
 
csabi350
válasz erre | email2011-12-19 17:13:11
Olyan túrát tudsz előhuzni a tarsolyodból amiben egy kis horgászat is van?Egy kicsit irigyellek hogy közel laksz a Tiszához,és egyébb természeti kincsekhez:(
sorszám: 13934 (130877)
(előzmény: Teknőc, 2011-12-18 09:20:07)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2011-12-18 09:24:45
Az Ópusztaszert szándékosan hagytam ki, mert aki erre jár, azért csak azért is betéved...
Teknőc
sorszám: 13933 (130862)
(előzmény: Teknőc, 2011-12-18 09:20:07)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2011-12-18 09:20:07
Nos, folytatom még némi Dél-Alföldi motoros útvonalakkal:

1.Egy kis gurulás, aki a természetet kedveli!
A táv: ~100km.
Lakitelelek -Szikrai holtág
Csongrád-Köröstorok
Tiszán át Komp!
Mártély, meseszép holtága.
S végül:
Szeged, Újszegedi Partfürdő és Camping
Minden megállónak van kempingje, tessék a megfelelőt választani!

2.S aki egy kis dimbes-dombos motoros utat keres, erdővel:
(Mert ez is van!)

Szeged-Hajós-Dunapataj-Szelíditó-Kecel-Hajós nyomvonalán megtalálja.

Látnivalók:
Mórahalom: Erzsébet fürdő.
Hajós Eu egyik legnagyobb pincefaluja, s bor!
Hatalmas löszfalak, leszakadásokkal.
Szelíditó: természeti kincs (ritka élővilág-Kék alga „no, mög a Szittyótér!”),
szállás és fürdőhely.
Kecel: Pintér Hadtörténeti Park.
Vissza azért meg éri Hajósnak menni, mert itt lesznek a nagyobb emelkedők…
Persze, csak síkvidéki szemmel, de még is meglepő a nem kicsi szintkülönbség.
Azért itt csak löszfalak vannak…

Ami még kimaradt:
Soltvadkert: Szent Korona Cukrászda
Kiskunmajsai Élmény és Termálfürdő.
Kunfehértó: Nyáron jó szállás és fürdőhely, s persze, sok buli!
Teknőc
sorszám: 13932 (130861)
(előzmény: Teknőc, 2011-12-18 08:44:46)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2011-12-18 08:44:46
Elnézést, de nem tudtam nem válaszolni,..
Nos, ha már miattam is ment félre ez a fórum:

Ajánlatom-Egy termálvizes körút Dél-Alföldön:
Tiszakécske-Lakitelek-Cserkeszőlő-Szarvas-Gyomaendrőd-Gyula- Orosháza.

Látnivalók:
Tiszakécske-Kerekdombi Termálfürdő!
Lakitelek: Szikrai Holtág, a természet gyöngyszeme!
Cserkeszölő: Termálfürdő!
Szarvas: Arborétum és a Város se utolsó!
Gyomaendrőd: Motormúzeum és a Híres Liget Gyógyfürdő és Kemping!
Gyula: Város, Vár, Várfürdő
Orosháza: Gyopárosfürdő.
Szinte minden termálvizes fürdőnek van kempingje!
Válasszatok ízlés szerint Fürdőt és Kempinget! Jó helyek, szép városok- pompás termálvízzel!
Annyi jó hely van arra, hogy mindig leragadok valamelyikben, ezen még nem sikerült végig mennem…..
Fedezzétek fel!
Teknőc
sorszám: 13931 (130860)
(előzmény: Árpád, 2011-12-18 07:17:18)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-12-18 07:17:18
Igazad van.
Ötöd akkora fizetésből, kétszeres lakhatási költség, drágább kaja megfizetése után valóban nem ugyanaz kifizetni a benzint, hiába kerül kb ugyanannyiba.
Én már nem is mondok a magyar helyzetre semmit se, mert úgyis bannolnának trágárság miatt.
Amúgy is, ez egy nem politikai fórum. Itt nem illik taglalni miért annyi a benzin és a fizetés amennyi, csak azt jegyezhetjük meg csendesen hogy kiszáradt a tank.
De nem is kell már szóvá tenni a bajokat máshol se. Már nem szóvá kell tenni a dolgokat.
sorszám: 13930 (130859)
(előzmény: Teknőc, 2011-12-18 05:52:58)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2011-12-18 05:52:58
Morognak,.. De Autóznak…
Mert az olasz átlagbérből még mindig jobban telik, ugyebár..
Te is azért vagy kint, gondolom,
mert a magyar átlagbérből lassan meleg vizet sem veszel,
nem hogy benzint. Sajnos….
A két ország átlag nettó bérét is össze kéne vetni tehát.
Akkor rájönnél, miért is, minek is „Szocikerékpáros”.
Mert még nekik még mindig megéri, a válságuk ellenére bírják…
Még ha vissza is kapják a lírát, akkor is..
Sőt, Líbia is közel van Olasz csizma hegyéhez,
tehát nincs nagy szállítási költség nekik a kőolajon se.
Tehát nincs értelme összehasonlítani a kettő ország helyzetét.
Attól függetlenül, hogy ha HuF-ban hasonlítod össze,
közel egy forma érték/arány-ban áll a benzin, mint termék.
De minden másban jobban állnak az Olaszok velünk szemben.
Ezért jobban megengedhetik maguknak az AUTÓZÁST.
Mert még mindig telik nekik reá.
S így nincs alapja az összehasonlításnak se szerintem
Esetleg annyi, hogy Eu-ban közel hasonló a benzin ára talán..
Csak az átlag bérek nem hasonlóak.
Ennyit erről..
Teknőc
sorszám: 13929 (130858)
(előzmény: sanko, 2011-12-18 02:30:14)

 
 
sanko
válasz erre | email2011-12-18 02:30:14
Tesho!hali,én olaszban melózok,tegnap du 1,73-ért kellett tankolnom...szorozva 300-al...a helybeli kollégáim is igen erőteljesen morognak,de az 1fö/1auto arány még nem változik náluk tehát mindegy mennyi AUTOZNAK(2 eurora várjak jövöre)üdv sanko voltam
sorszám: 13928 (130857)
(előzmény: tesho, 2011-12-13 17:54:06)

 
 
csabi350
válasz erre | email2011-12-14 17:28:17
Felénk a 48-as főutat meg a sok festék fogja össze.
sorszám: 13927 (130851)
(előzmény: Keri, 2011-12-14 09:13:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-12-14 09:13:11
Nem módosíthatsz áttételt, csak gyári légszűrő, kipufogó...

(..moderálva..)

Eleve piros a motorom, fényvisszaver? az összes motoros ruhán, felt?n? szín? bukó, kivilágított motor, aki ezt nem veszi észre az autóból azon nem lehet segíteni egy kukás mellénnyel.
Megint valami uniós irodakukacnak volt egy jó ötlete a statisztikák javítására, inkább az utakat tennék biztonságossá. Lehet hogy angliában nincs ilyen gond (van) de itt Magyarországon el?bb azokat kéne értelmesen megcsinálni mert kapásból 5 olyan helyet tudnék sorolni ami életveszélyes 20 éve, pedig csak festeni kéne.
sorszám: 13926 (130843)
(előzmény: VGGábor, 2011-12-13 16:24:44)

 
 
válasz erre | email2011-12-14 08:20:16
Majd a nyugdíjból 20 év múlva :D :D
sorszám: 13925 (130842)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-13 19:34:58)

 
 
válasz erre | email2011-12-13 22:05:55
MZ ügyében én tuti a vitrinre szavazok :D
sorszám: 13924 (130841)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-12-13 14:53:45)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-12-13 21:39:37
Hajtóanyagként a sör + kolbász mégiscsak olcsóbb lesz, mint a benzin :-)

sorszám: 13923 (130840)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-13 20:01:18)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-12-13 20:01:18
Az a baj,hogy a biciklimnek a hajtóegysége túl sok sört fogyaszt a nyári melegben.
sorszám: 13922 (130833)
(előzmény: tesho, 2011-12-13 19:54:06)

 
 
csabi350
válasz erre | email2011-12-13 19:56:02
Erre maradt a gyalogtúra:) lehet hogy így be is kerűlhetünk a Rekordok könyvébe:()
sorszám: 13921 (130832)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-13 19:47:30)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-12-13 19:54:06
Előre kell gondolkodni, most kell beruházni, mert egy bicikli drágább lesz mint egy motor!

sorszám: 13920 (130831)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-13 19:34:58)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-12-13 19:47:30
MILYEN ÚRI LUXUSOKON töröd a fejed,lassan még egy dongót megtankolni is egy vagyon.
sorszám: 13919 (130830)
(előzmény: csabi350, 2011-12-13 18:10:26)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-12-13 19:34:58
Gondolod akkorra még telik biciklire?
sorszám: 13918 (130829)
(előzmény: tesho, 2011-12-13 17:54:06)

 
 
csabi350
válasz erre | email2011-12-13 18:10:26
De ha megyünk szocikerékpározni akkor remélem meg-megálunk egy-egy benzinkútnál nosztalgiázni,hogy hej a régi szép időkben.....:))Ezért gyűjtögetem én a babettákat,ha elfáradok a tekerésben akkor majd nem megálok,hanem majd beinditom és még pihenek a nyergében addig hagy dolgozzon alattam a kis gép:D
sorszám: 13917 (130826)
(előzmény: tesho, 2011-12-13 17:54:06)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-12-13 17:54:06
Az előrejelzések szerint jövő nyárra 500-550 Ft is lehet egy liter benzin, jó lesz inkább átvedleni Szocikerékpáros weboldallá! :-)

sorszám: 13916 (130825)
(előzmény: csabi350, 2011-12-13 17:07:10)

 
 
csabi350
válasz erre | email2011-12-13 17:07:10
Hát most én is ezt csinálom,így legalább ritkábban kell felújitani,és még köszönhetően a drága benzinnek is.A nyárra be kell iktatni egy segédmotoros,kerékpáros,és egy gyalog túrát is:)))
sorszám: 13915 (130824)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-12-13 14:53:45)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-12-13 16:24:44
egyelőre én csak a kukásmellényen akadok, politikusok mért nem járnak abban, több veszélyt jelentenek a társadalomra mint jópár motoros...
sorszám: 13914 (130822)
(előzmény: Keri, 2011-12-13 15:55:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-12-13 15:55:38
Bizony, már én is a vitrinre gyűjtöm az alkatrészeket :)

Még napi használatban van az öreg MZ, de már kezdem sajnálni. Szépen ki fogom glancolni, és csak találkozókra járok vele. Mindennapira meg veszek valami elektromos motort, ABS-el, légzsákkal, meg amit még kitalál nekünk a Zúnió :)
sorszám: 13913 (130821)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-12-13 14:53:45)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-12-13 14:53:45
Szocitúrák lehet, hogy lesznek, csak motorok nem nagyon. Nyilván lesz, aki jobb szereti majd vitrinben tartani, mint az utakon koptatni :)
sorszám: 13912 (130820)
(előzmény: csabi350, 2011-12-13 13:05:01)

 
 
csabi350
válasz erre | email2011-12-13 13:05:01
Na milyen a világ 2019-ben vannak még szoci túrák:D
sorszám: 13911 (130819)

 
 
csabi350
válasz erre | email2011-12-13 13:01:46
Igazad van teljes mértékben:)
sorszám: 13910 (130818)

 
 
válasz erre | email2011-12-13 11:36:34
én az MZ-hez már vagy 2 éve hozzá sem nyúltam a takarításon kívül. Vagyis tévedek, 2019-ben vizsgáztattam, akkor utánaállítottam a hátsó fékerősséget :)
sorszám: 13909 (130816)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-12-10 21:45:49)

 
 
válasz erre | email2011-12-13 11:28:17
Suzuki TL 1000r motorom (136 Le) 90-130 között 4.9 Literes fogyasztás. Nah ki a király...

Emberek miért nem beszélgettek inkább a jó öreg szoci vasakról? Hagyjuk a japánokat maguknak ;)Ez egy szocimotoros fórum. Sztem mindenki szívesebben olvasna Jawa-s vagy MZ-s történeteket :)
sorszám: 13908 (130815)
(előzmény: pdaranyi, 2011-12-08 23:36:13)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-12-11 00:04:23
Hát, mikor mentünk Jaltára, itthon szereltem egyet, majd oda-vissza egy kuplungállítás történt útközben. 5000 volt a túra, azaz átlag 2500Km- környékén kell hozzá nyúlni. :-)
Persze ez MZ, nem Jawa! :-D
sorszám: 13907 (130798)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-10 23:07:05)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-12-10 23:07:05
Én amikor még sokat használtam a vasat 2006ban tavasztól őszig beletettem 11000kmt javítás nélkül,600km arra írtam,hogy olajszint bovden és fék után állítás miatt hozzá kellett nyúlni.
sorszám: 13906 (130797)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-12-10 21:45:49)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-12-10 21:45:49
"öreg szocivasak kb. 600 km tudtak úgy megtenni,hogy ne keljen hozzá nyúlni" - ezen azért tudnék vitatkozni, szerintem állapot függő a dolog. A saját motorom pl.-ul csörög-csattog ennek ellenére egy 1500-2000 km útra elindulhatok úgy, hogy előtte rá sem nézek a vasra és nem fog megállni, többször kipróbáltam.
sorszám: 13905 (130796)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-09 17:02:41)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-12-09 17:02:41
Igen az öreg szocivasak kb. 600 km tudtak úgy megtenni,hogy ne keljen hozzá nyúlni valami,apróság miatt de ha azt nem csinálta meg az ember,akkor jött csőstül.
sorszám: 13904 (130783)
(előzmény: pdaranyi, 2011-12-09 12:12:58)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-12-09 16:45:27
Én ugyan ezt írtam a normális járműtulajdonos akinek a vérében van a jármű tudja,mi a várható hiba és ezt megpróbálja megszüntetni.
sorszám: 13903 (130782)
(előzmény: pdaranyi, 2011-12-09 12:12:58)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2011-12-09 12:12:58
Megmondom őszintén, nem szoktam különösebben átnézni a gépet egy-egy túra előtt. :)

Betartom a szervizintervallumokat és amint valami olyat hallok/látok ami gondot okozhat, rögtön foglalkozok vele. Szóval mindig olyan állapotban igyekeszem tartani a gépet, hogy el lehessen vele indulni egy kisebb (1000 km-ig) túrára.

Csak annyi különbség van nálam átnézésben a Jawa es a Deauville között, hogy egyre hosszabb túrákra megyek, és ha mondjuk egy 3000 km-es (ilyen még sajnos nem volt, max 1500) utat tervez az ember, akkor jobban meg kell nézni, hogy a gumik, fékbetétek, stb ki fogják-e bírni és hogy nem lesz-e esedékes valamilyen szervizmunka az út folyamán.
sorszám: 13902 (130781)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-09 08:36:21)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-12-09 08:36:21
Hozzá tenném egy normális túramotoros el sem indul úgy egy túrára,hogy nem nézte át a vasat.
sorszám: 13901 (130779)
(előzmény: pdaranyi, 2011-12-08 23:36:13)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2011-12-08 23:36:13
"Nekem spec ez az álommotor :)"

Ezzel én is így vagyok. Azt hiszem 2000-ben láttam először katalógusban. Aztán 2010-re sikerült annyi pénzt összeszedni, hogy vegyek egy használt darabot.



"4,2es fogyasztás miatt városba nem jó?"

Nem, a mérete miatt nem jó városba. És miután az ember megszokta az Innova teljesen automata kuplungját rájön, hogy az kell a városba, pedig a Deauville kuplungja kifejezetten könnyű.

Egyébként a 4,2-es fogyasztás a felső határ normál használat (90-120) mellett. 3,8-4,2 között mozog, az eddigi legjobb 3,6 volt (szocitúra, 70-80-as tempó :) ), a legrosszabb olyan 5,5-5,8 körül (tartós 130, szembeszél, helyenként erős). Természetesen sok függ a beállítástól, mikor megvettem többet fogyasztott. :)

Összehasonlításként a 638-asom 4,5 körül evett normál tempónál.

Ja, a fogyasztást minden tankolásnál mérem, szóval ezek az adatok megfelelnek a valóságnak.



Csápisti-vizes:
Igazad van, ezeknél a motoroknál sokat nem tudsz az út szélén bütykölni, ezért is válik sokkal fontosabbá a rendszeres karbantartás.



Árpád:
A fenntartása bizony nem a legolcsóbb, de japán géphez képest nem rossz. Az alkatrész is olcsóbb mint egy Jawához, de arra nem vennék mérget, hogy az akár gyári akár utángyártott (főleg az utángyártott) darab többet bírna mint a Honda alkatrész. Teljesen más terhelésre és futásteljesítményre vannak tervezve.

A Deauville-nek gond nélkül ki kellene bírnia 200-250-300ezer km-t. Neten olvastam, hogy Angliában a futárok egyik kedvenc gépe, és nem számít ritkaságnak a 230ezer mérföldet (kb 370ezer km) futott motor.

Van egy-két típushibája, ezeket nagyon olcsó pénzből és kevés munkával orvosolni lehet. Olyan embernek, aki szocimotorról ül át, nem okozhat gondot ezt megoldani. :)
sorszám: 13900 (130778)
(előzmény: VGGábor, 2011-12-08 17:55:27)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-12-08 22:23:24
Hát igen pro és kontra, de pl sztem a Deauville-t is úgy tervezték hogy 50000 km alatt nemhogy kopást, hanem még a napi használat nyomait is nehéz felfedezni a belsején (Transalp tartóstesztjén ilyen eredmény született) MZt, Jawát meg nem kizárt hogy annyi km után már fúrni kell.
Néha azért jó álmodozni ilyen gépeken, mert a kisTS pl a Mecsekben már meghalt, 2esben 4500-5000nél mentem fel, 3ast már nem bírta.
sorszám: 13899 (130775)
(előzmény: Árpád, 2011-12-08 19:41:20)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-12-08 19:41:20
Én még a fentartási költségeket is figyelembe venném.
A jawához olcsóbb az alkatrész, és több kilométert bír ki még az utángyártott is. Ha ehhez hozzá vesszük az adó különbséget is, a motorok árát is, azt hiszem sok liter benzin kijön abból a pénzből.
Az én adóm úgy emlékszem nem érte el a kétezret.

A jawa két személlyel, megpakolva, meredek emelkedőn is gyorsabb mint ahogy én túrázni szeretnék. Nézegetni szoktam a tájat. Nekem a nyolcvan- kilencvenes tempó elég.(ha valami nyomorom van, akkor még a hetven is elég)

Szóval nekem jó a jawa, sőt még az ETZ is végszükségben. Tudok vele túrázni, erre tanúim is vannak. :D
sorszám: 13898 (130771)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-08 18:04:45)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-12-08 18:04:45
Igazad van de ha ez meg áll akkor csak a telefonodhoz meg a pénztárcádhoz nyúlhatsz,míg a (szoci csodánál)a szerszámokhoz is,ha értesz hozzá.
sorszám: 13897 (130769)
(előzmény: VGGábor, 2011-12-08 17:55:27)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-12-08 17:55:27
Nekem spec ez az álommotor :)
4,2es fogyasztás miatt városba nem jó? Rosszul beállítva az MZm képes lenne többet enni :D A jó régi technikákhoz képest ezek szerint takarékosabb mint akármelyik szoci csoda. Rossznyelvek a Jawákra is mondanak 8literes fogyasztást, ahoz képest ez semmi...
sorszám: 13896 (130768)
(előzmény: pdaranyi, 2011-12-08 13:21:43)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-12-08 17:33:57
Sok motornál van ez a miért kérdés. Ha már itt tartunk, a 638-ason is lehetne 5 fokozat. Valószínűleg kényelmi szempontból kap sok túrázó 5 sebességfokozatot. Csak éppen elfelejtik optimalizálni az áttételeket. Igaz egy FJR-nél nem tűnik fel, hogy eggyel kevesebb fokozat van, mert irdatlan nyomatéka van, de sok más motornál keresi az ember a sebességet.
sorszám: 13895 (130765)
(előzmény: pdaranyi, 2011-12-08 13:21:43)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2011-12-08 13:21:43
A Deauville sosem az ár/teljesítmény arányáról volt híres. Gondolom ennek is köszönhető, hogy nincs belőle sok Európa ezen részén. Én egy 10 éves darabot vettem és nem volt olcsó.

A 650-es és 700-as között nem 40 kg a különbség, csak kb 15, és nőtt a teljesítménye és főleg a nyomatéka.

Nem tudom hogy van a 700-as áttételezve, lehet, hogy hosszabbra vették a fokozatokat és ezért van csak 5. Tény, hogy ez hiányzik nekem is a legjobban - egy hatodik fokozat. De nem úgy ahogy a cikkben írták (rövidebbre venni a meglévőket és hozzá egy extra fokozat), mert nincs baj a motor dinamikájával, hanem a mostani öt fokozat áttételét meghagyni, max az ötödiket kicsit meghosszabbítani, és rakni hozzá egy hosszú hatodikat. Ez lehetővé tenné a kényelmes 130-140-et pályán.

Én pályán több okból is csak 120-al megyek (fogyasztás még a kellemes 4.2 körül mozog, ha az ember nem figyel oda és rágyorsít akkor sem lépi túl a megengedett sebességet, nem kell olyan gyakran sávot váltani, stb), aminél 5000 körül forog a motor. Nem lesz neki baja a tartós 6000-es fordulattól sem, de nincs szívem (és pénztárcám) annyira pörgetni.

Az új modell inkább a pakolhatóság, műszerezettség (a 650-esé botrányos), szélvédelem, stb terén újít, a motoron viszonylag keveset változtattak. Biztosan nem véltetlenül hagyták meg az ötfokozatú váltót.

Ez a motor nem követi annyira a kor divatát. A célközönség sosem a divatőrült ember volt. Aki megvette/megvenné a 650-est (és néhányan azok közül is akik nem), meg fogja venni a 700-ast is. Azzal marketingszöveggel, hogy városba is jó mondjuk nem értek egyet. Városba az Innova jó. :)

Engem meggyőzött a Deauville, és ha majd odaérek, hogy cserélni kell, szeretnék megmaradni a típusnál, még akkor is ha akkor sem lesz újabb a 700-asnál. Vagy ha nagyon sok pénzem lesz, veszek egy Pan Europan-t. Más motorban nem is gondolkodom (Gold Wing már inkabb autó, és több túramotorja jelenleg nincs a Hondának). :)
sorszám: 13894 (130762)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-12-08 11:42:05)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-12-08 11:42:05
Na látom olajat öntöttem a tűzre :-) Természetesen mindennel lehet túrázni, ezt nem vitatom. Leginkább két lábon. Talán akkor lát az ember a legtöbbet. Csak arra próbáltam utalni, hogy 2011-ben 2 és fél millió forintért lehet, hogy többet várna az ember.
Peti! Kicsit utánaolvastam a dolgoknak és úgy látom, a 650-es tulajok mind értetlenül állnak az "újítások" felett. Lásd 40 kilós hízás, 5 fokozatú váltó stb. A két modell között van tizenX év és nem sok minden történt.
sorszám: 13893 (130759)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2011-12-08 08:51:16
Tudom a gyári értékeket, de némileg nagyobb a gépem annál.
Végtére nem hiszem, hogy egyáltalán annyi lenne, csak nagyzoltam! HIHI!
De ebből látható, túrázni bármivel lehet!
Tehát, én meg még kisebb vagyok,
s mégis túrázok...
Sőt, ennél kisebb teljesítményű géppel is:
http://www.youtube.com/watch?v=Jo2fens7sj0&feature=player_embedded#!

Teknőc
sorszám: 13892 (130758)
(előzmény: Teknőc, 2011-12-08 08:41:49)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2011-12-08 08:41:49
Gyula-bának van igaza szerintem.
Ja, és mit is szóljon a kis mz-ések szűk köre?
A tuningolt ~12 pacijával?
Erre az eszmecserénél az én véleményem csak ennyi
http://www.youtube.com/watch?v=qLkmbLoaORU&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=qLkmbLoaORU&feature=fvwrel
Éljen a túra, s az utazás!
Teknőc
sorszám: 13891 (130757)
(elözmény: Miklósbácsi, 2011-12-07 18:31:11)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-12-08 06:24:16
Tesla foglalkozott a közlekedéssel is.
Ki mit tud pl. Tesla autójáról?
;-)

sorszám: 13890 (130756)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-12-07 23:52:26
Teljesen igazad van én az öreg JAWAval túrázni szeretek száguldozásra teljesen alkalmatlan,de azért szeretem az öreg vasat.
sorszám: 13889 (130755)
(előzmény: pdaranyi, 2011-12-07 23:44:40)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2011-12-07 23:44:40
"Nem kétlem, hogy percíz műszer, de elég nyugdíjasra sikeredett. A 250kg-hoz 65 lóerőt párosítani az mindenre jó, csak nem felpakolva túrázni."

Ez, így, ebben a formában nem igaz. Vannak 65 lovas autók. 1 tonna körüli önsúly + 4 ember + némi csomag és lehet vele menni. Menni, nem száguldani.

Én túrázni szeretek és akarok, nem versenyezni. Autópályán 130-ról még mindig lehet vele gyorsítani ha éppen szükséges. Miért kell ennél több? Mikor használja ki az ember a nagyobb teljesítményt?

Viszont a relative kis teljesítmény előnyeit mindig lehet élvezni - fogyasztás, gumik futásteljesítménye, vizes/csúszós útfelületen sem indul meg a segge egy figyelmetlen gázkarmozdulatra.

Szóval azt, hogy "nagyon gyenge a Deauville és ezért nem jó" általában azok mondják, akik csak a száraz műszaki adatokat olvassák és azt nézik, hogy kevesebbért kapnak 100 lovas CBF 600-ast. De azt már nem tudják, mert nem próbálták a gépet, hogy míg a CBF-et egy nagyobb emelkedőn elég szépen kell pörgetni, hogy legyen nyomaték, addig a Deauville szépen kényelmesen fölmegy.

Mikor fölmotoroztunk a pécsi TV-toronyhoz, a CBF hűtőventilátora még néhány percig ment miután megálltunk, a Deauville-é be sem kapcsolt (és nem azért mert nem működne).

Szóval kényelmes, nyugodt túrázáshoz igenis elég. Ha ezt valaki nyugdíjasnak nevezi, hát tessék, én nem bánom, hogy ezt a motort vettem. :)
sorszám: 13888 (130754)
(elözmény: Miklósbácsi, 2011-12-07 14:24:46)

 
  Összesen: 360 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu