:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Feltaláltátok a bunsen égőt. :)
De ha egyszerűségre törekszel, akkor veszel spiritusz tablettát, az magától is így ég.
Már többször javasoltam neked, hogy mielőtt hülyeségeket beszélnél ülj le és mérjél, persze nem tetted meg. Csak mellékesen nem én keztem el kötekedni. Ezzel számomra téma-béna, amit neked is javasolok mielőtt a FET-ek lelki világának oktatása az agyadra megy.
Nem bizonyítottál be eddig semmit se, csak annyit hogy nem tudod értelmezni a grafikonokat, valamint azt hogy nem tudod hogy működik a a fet.
Nem is tul logikus amit írsz.
Azt írod, nem elavult a kapcsolás, mert a tranzisztor melegszik, kell az időzítő.
Pont ezért elavult. Mert a tranzisztor melegszik, a fett nem. Azért van nálam mégis hűtőbordák közé fogva mert fő a biztonság. Így azt is kibírja ha a trafó kissé menetzárlatos lesz. Amit a tranyó nem bírna ki hűtőbordával sem. Így csak trafót kellett cserélnem most is, gyújtást nem. A tartalék alkatrészekre pedig mindig szükség van. Olyan baromságot csak egy hozzád hasonló laikus tud leírni hogy egy jól méretezett áramkör sose megy tönkre. Nem véletlenül vannak megadva a meghibásodási valószínüségi grafikonok is. Csak nem a laikusok számára hozzáférhető helyeken.
Azért ócsárolom a munkádat mert te is minden alkalmat megragadsz erre.
A különbbség csak annyi, hogy te nem értesz a dologhoz. Ez látszik abból ahogy egy elavult, mások által vagy 20 éve tervezett dologhoz ragaszkodol.
Persze méretezni saját magad nem tudnál, hiszen a multkor bebizonyítottad hogy nem tudod, a tranzisztoros gyújtásnál a tranzisztor alig van a teljes vezetés vagy a teljes szakadás állapotában.Nem tudod hogy a trafó miatt lassan fut csak fel a jel, így a trafó nagyrészt a két állapot között van. Olyankor a tranzisztoron eső feszültség nem egy-két tized volt, hanem több volt. A katlógusban megadott maradék feszültség a max áramhoz tartozó érték.Ami áram akkor sem folyik, ha teljesen nyitva van a tranzisztor. (legalábbis remélem nem olyan tranyükat használsz amik éppen hogy csak elbírják a terhelést) Ezért melegszik a trafós gyújtás.(ami persze nem tragédia, csak kellemetlen.)
Az is kiderült, hogy nem tudod, a fet nyitófeszültsége az átfolyó áramtól függ, így a 12v nyitófeszültség csak 20A áramnál kell. Azt se tudod, hogy a fet ellenállása nem úgy változik az áram hatására mint a tranzisztoré.Ha akkora a nyitó fesz amekkora az általunk használt max áramnál teljesen vezetővé teszi, akkor hiába kisebb az átfolyó áram a trafó miatt éppen, a fet ellenállása marad max0.2 ohm.Ezért nem melegszik a fet.
Összegezve: Nem tudod hogy a tranzisztor egy olyan három rétegű eszköz, ahol egy lezárt P-N átmenet(felület) áramát egy nyitott P-N átmenet áramával vezéreljük.
A térvezérlésű tranzisztor, a fet olyan eszköz. aminek a vezetőjében a rajta átfolyó áram hatására kiürített réteg (térbeni elhelyezkedés)alakul ki ami elzárja az elektronok útját. A vezérlő feszültséggel ezt a kiürített réteget szüntetjük meg.
De nem is az a baj hogy nem tudod ezeket a dolgokat. A baj az, hogy nekiállsz vitatkozni olyannal, akinek ez a szakmája. De nem elég hogy üzemmérnök, de elektrotechnika tanár is, ráadásul sok éves ipari tapasztalata van.
De még ez se a legrosszabb. Ha magadnak csinálnád a kütyüket, egye fene a dolgot. De te másoknak gyártasz gyújtást, elég borsos áron. Őket viszont kissé becsapod azzal hogy azt állítod, a lehető legjobbat kapják.
Pedig csinálhatnál nekik egyszerűbb, kevesebb alkatrészből álló, emiatt ritkábban meghibásodó áramkört is.
Az nem érv, hogy ez is működik. Nyílal is lehet medvét vadászni, mégis nyerőbb talán egy megfelelő kaliberű ismétlő puska. Bár ebben az esetben a nyíl a bonyolultabb szerkezetű, és nem is olcsóbb mint a puska. :D
Elsőre én is egy egyszerűbbet építettem de nézegettem ilyen öszehasonlító videókat és asszem ennek volt a legjobb a hatásfoka.
Akkor vegyük sorban:
"Minél több alkatrészből áll egy áramkör, annál nagyobb a meghibásodás esélye."- ez elvileg igaz de gondos tervezéssel kiküszöbölhető, nekem és másnak sincs szüksége tartalék alkatrészekre ("volt tartalék jeladó").
"Az időzítő áramkör teljesen felesleges"-ez a te személyes véleményed, az enyém pedig az, hogy igenis szükséges mert az el gyújtások többsége a bekapcsolva felejtés következtében megy tönkre.
"nem melegszik akkor sem ha rajta marad a gyújtás." akkor "egy valamiből ami a két végfet hűtőbordák közé szorítva." (idézet tőled egy másik oldalról) minek vannak a hűtőbordák? Az lehet, hogy a FET-nem melegszik (és mégis van rajta hűtőborda) de a trafó nagyon is.
Egyszer már bebizonyítottam neked, hogy 6V-os üzem esetén a tranzisztor jobb tulajdonságokkal rendelkezik de ne kezdjük előröl, hívőkre nem lehet ész érvekkel hatni.
Csak azt nem értem, hogy miért ragadsz meg minden alkalmat arra, hogy más munkáját ócsárold, attól te még nem leszel semmivel sem több sem jobb (a szakmában).
Be van mérve,
a karbiban való súbertűm ciripel,
ami néha cirpel,
máskor mintha ott se lenne...
Ez egy utángyártott darab.
Lehet, hogy vissza kellene tenni az eredetit?
Pedig az már nagyon kopott...
Úgy néz ki, az lesz majd.
A kisipari nem jó ide se...
Teknőc
Csak gyújtás gondom volt,újra álitottam most megint királyul megy, Vagy csak hosszú úton fog kijönni, majd elválik, ideje egy új túrának!
De az elektromos gyújtás nagyon érik.
Teknôc mi újság a csörgéseddel? Remélem elhagytad út közben :-)
Vadmotoros!
A szivargyújtó-aljzatom a Homasita-ból származik.
Kiderült, hogy vasárnap a töltő sz@rt be hazafelé.
Ja, most lapoztam vissza,
egy túráról van ám szó..
Kicsit későn esik le,
de nem baj még...
Teknőc
Hm.
Erről lehetne valamit bővebben?
HYGY is feldobott egy jó témát ám,
Fertő tavat és környékét.
Nálad mi lenne a környék?
Pusztán érdeklődöm még....
Teknőc
ööö NEM! :)
meglátjuk. ezt a nagy lelkesedést díjazom (kb öten köszöntetek el azzal, hogy "kösz, hogy megszervezed a következőt!"), de még bizonytalan, mert most van költözés győrbe.
Apropó Miklósbácsi, írtam neked emilt, megkaptad?
Kiraktad már a túratervet? °_°
Nekem is ez tetszett meg elsőre,
volt erről vidi is,
ezt valami 100 valahány eset után
tervezte meg....vidi szerint.
De aztán a "niveás" jobban bejött,
mert könnyebb vinni, hordani,
sőt könnyebb is elzárni,(eloltani)
ha már nem kell.
Az első verziónál várni kell, míg elfogy az alkohol,
sztem körülményesebb a szállítása is, mert könnyen megnyomódhat, vagy
párologhat belőle kevés alkohol stb.
A "Niveás" szerintem ezek miatt
jobb ötlet.
Teknőc
Ez a zsinor ötlet tetszik. Gondolom ha szorossan felspulnizom, az is csak a felületén ég. Ezt se kellene előmelegíteni.
Teljesen beálltunk főző gyártásra. :)
Lassan topicot kellene nyitni neki. Vagy legalábbis a túra felszereléseknek.:)
Üdv!
Ezt én is megtaláltam a neten, most ezzel szemezek:
http://www.bozotmives.hu/article/Hazi-keszitesu-alkoholos-fozo
szerintem egyszerűbb megépíteni, hasonló mint a tiéd, csak nem kell előmelegíteni. Lehet hogy ma meg is csinálom, csak szeszt kell hozzá szereznem :-) Egyébként tényleg rengeteg fajta van.
Árpád, szerintem ne üveggyapotot tegyél bele, hanem kőzetgyapotot, úgy tudom magasabb az olvadáshője. Esetleg még próbálkozhatsz kandalló ajtó szigetelésre használt zsinórral, amit feltekersz a dobozban.
Ez is jól néz ki. De már amit lent láttam működés közben az is meggyőzött. Én is csinálok egyet. :D
Bár a seregbeli sem rossz. Az egy cipőkrémes dobozból és egy beleillő aztbesz szivacsból állt. Spirituszt öntött bele az ember és egyből szépen égett. Csak hol lehetne aztbesztet szerezni, ráadásul az környezet szennyező.
Talán menne üveggyapottal is, amit valami fémháló szorít le. De az is túl bonyolult. A sörös doboz mindig kéznél van.:)
Ez pedig talán az egyik legmeggyőzőbb:
http://youtu.be/zznXu3EXcCA
Le a kalappal!
Nagyon jó ötletek!
Teknőc
Akkor is aggódhat. Az általa leírt hiba trafóra utal. Pont azzal küzdött amivel én is. Csak nekem mint írtam visszafelé Soltnál végképp kifújt. A szó szoros értelmében. De már lefele is kinlódott és a közös úton is végig.
A megszakító hiba konzekvensebb. Ez a hullámzás, időszakos rángatás trafó szokott lenni. Egy jó darabig elmegy viszonylag magasabb fordulaton, még berúgni is lehet. Bár talán nehezebben. De ahogy visszaesik a fordulat, vagy hirtelenebb gáznál feldúsul a keverék, nagyon kimaradnak a robbanások. Melegedésre romlik a helyzet, aztán egy kis hülés után javul valamelyes. De ez utóbbi kimaradhat a képből.
Nekem már vagy harmadik trafóm ment tönkre ilyen módon, de lehet hogy négy. Nagyon vacak utángyártott trafók léteznek.
Egyszer volt ilyenem jó trafóval is, akkor a generátor harmadik fázisának csatlakozása szakadt le. Emiatt határ eset volt a feszültség. hol volt elég a gyújtáshoz, hol nem. A két állapot között pedig összevissza működött.
Amúgy az általad ajánlott gyújtás mint már párszor szóba került, nem a legjobb. Jó, de nem a legjobb.
Minél több alkatrészből áll egy áramkör, annál nagyobb a meghibásodás esélye. Az időzítő áramkör teljesen felesleges pl ha fetet használ az ember mert a fet nem melegszik akkor sem ha rajta marad a gyújtás. A meghajtó fokozat is felesleges, mert a fetet közvetlenül meg tudja hajtani a hall. A túrán páran látták, mennyire egyszerű is lehet egy kéthengeres gyújtás. Áll hengerenként egy hallból, két zenerből, két ellen állásból, egy fetből. Ez a védett tápú, védett hall kimenetű változat. Az egy fetből, egy ellenállásból, egy hallból álló változat is tökéletesen működik ha jó a trafó és a motor elektromos hálózata. De ez nem mindig teljesül, ezért kell a védelem. Biztos ami biztos.
Igaz nem tehettem volna be a mutogatott áraamkört, mert az egyik vezetéket valami elvágta a táskám alján. :D Illetve mégis, mert volt tartalék jeladó. :D
Jéé!-tényleg nem rossz!
Praktikus is!
De ez mégötletesebb,...
http://youtu.be/5D_zYpBQOqs
Teknőc
Vadmotoros itt a link az alcohol stove-rol. Youtube-ra beírod a keresőbe akkor találsz még jó pár félét.
http://www.youtube.com/watch?v=WkW-fhQAZjE&feature=fvwrel
Tegyél fel egy ilyet (MZ-hez is készül) http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI és nem kell aggódnod a szikra miatt.
Magush!
Az említett film a Zsiguli, melyből itt egy részlet:
http://youtu.be/w6yqCJbDMAg
Az egész film online:
http://www.putlocker.com/file/A8C41C0A320DABD6
Elfelejtettem, de szerintem nem is gyújtás gond lesz, mert hiába állítottam nem lett jobb. Majd kiderül de ez már egy másik kaland lessz.......
AZ lesz nyugodtabb lennék én is ha nem, kéne állandoan a szikra miatt aggódni.
Kösz a kecót ,vagy nem ittál eleget, vagy az én horkolásom elnyomta a tied, mert engem nem zavart.
Jó lett, avval nem volt gondom.
Szívesen, nincs mit.
Örülök, hogy téged is megismerhettelek.
Majd borozunk még együtt, az is biztos. ;)
Értem már miért léptél le kora reggel: -csajozni!
DDDDD
Választ már erre ne is adj! ;) DDDDD
Tiszta Kalandor vagy!:))))
Magushnak igaza van,
-oda legjobb lenne egy elektronikus gyújtás,
sokat javulna a menetteljesítményed is.
Sokan vannak, akik ezzel foglalkoznak,
hidd el, jelentkeznek nem soká…
Teknőc
Sumilaci!
LÁJK! :D
Amúgy mondom, csinálj rá villanygyújtást, ne szívj a megszakítókkal.
Izgalmakkal teli volt a haza felé vezetô utam, már a kempinget elhagyva kezdôdött, két kis disco-s lányka erôteljesen stoppolt, gondoltam a csomagoktól meg a dobozoktól úgysem férnek el de azért szemügyre vesszük ôket közelebbrôl. Mutatom nekik hogy hát szûkös, nagyon össze kell bújnunk.
A vonatig kibírják, mert sietnek, vágták rá. Hát rajtam nemúljon.....
Egy hátra, egy elôre, az ideális súlyeloszlás végett persze.
Szegény elsô szélfogó 100 méter után azt mondta, hogy nagyon hideg a tank a miniben, ô hátrébb csuszik, így már teljesen az ölemben volt.
Hát voltak bajok a kormányzással, pedig a joystic is élesítve volt már....
De mire Kunfehértó elejére értünk, már csukódott is a sorompó, leugrottak dobtak egy cuppanós puszikát és rohantak a vonathoz.....
Utána már csak a Java boldogított, gyertya pucolás , megszakító állítás de még igy is hullámzott egész úton. Lehet megterhelte a reggeli 160 kilo, igaz ebbôl 110 mindig rajta van.
MOTORON KALAND AZ ÉLET!
Köszönöm TEKNÔCnek és az egész CSapatnak a hétvégét!!!
Miklósbácsi: én köszönöm, hogy eljöttél!
Csnorbi: szívesen nincs mit,
én köszönöm, hogy eljöttetek.
Tényleg, a képeket elküldeni hova lehet?
Az Ftp szerveréhez nincs elérhetőségem.
Partizánkodni meg nem áll módomban.
Itt volt Szalontai Laci nálam, beszélgetünk.
Azt mondta, hogy a Szocimotorosok tábora
nem soká 10 éves lesz.
Erre lehetne egy két napos bulit szervezni, nem?
Teknőc
Király túra volt!
Köszönjük a szervezést és a faházat is ;) !
Én is köszönöm a szervezést, remek túra volt! A Fertő-tó is nagyon jól hangzik. Időpont tekintetében is. Mennyire tűnik biztosnak?
Megnéztem,tényleg nincs már ott, törölve lett. Gondolom kell a hely.
Ez így nem jó... Le akartam tölteni a képeket a gépemre, úgy egyszerűbben meg tudom őket nézni, nem kell arra várni, hogy minden képnél betöltődjön az oldal.
Nézd az oldalon a galériát ;-)
Nem találtam ott egy képet sem... :(
Itt egy friss cikk a cunamis Harley-ről:
http://totalbike.hu/hirek/2012/05/28/lemond_harley-jarol_a_cunami-tulelo/
Üdv!
Én is elküldeném a képeket valakinek, aki fel tudja tölteni az oldalra. Videó is mehet?
Képeket feltőltöttem az FTP-re
Ze78/20120525_Kunfehértó
könyvtárba.
Majd tegyétek ki, köszönöm.
4 feltöltött ceruza akksit vittem, az első pár már a bekapcsolásnál behalt - irány a szelektív hulladékgyűjtő.
Spórolnom kellett a maradék kettővel :-)
Én is várom a többiek fotóit! ;-)
Jó képek- bár lenne belőle több...
Teknőc
Hm, valami miatt rossz HTML tag került az előző hozzászólásba.... na mindegy, a tartalom nem változott. :)
magush:
[i]Íjjj Tesho, ez kemény! de mos fajint legalább! :)[/i]
Nem fajint, ötös!! :))
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|