:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Pont erről beszélek. Mindegy, hogy Jawa, vagy Pannónia. Ezért kéne neked is tudni, hogy nincs ebben semmi nagy dolog.
A pénzt összeszedni rá, meg a szabadidőt biztosítani, abban már van nagy dolog.
Ezért viszont irigylem őket.
Ráadásul szponzor nélkül még egyszerűbb az eset, mert tök önálló vagy.
Mellesleg nem hiszem el, hogy ha lenne aki fizeti és a munkahelyed is várna rád 2 hónapot, akkor nem mennél el.
Gáboréknak nem volt mindig szponzoruk.
A pekingi túra elott, pedig egyáltalán nem volt. Az hozott nekik igazán ismeretséget.
Sokan (én sem) még szponzorral sem indultak volna el oda.
Le a kalappal elöttük!
ui: pannónia, jawa nem mindegy? a lényeg a motoros.
Mire gondolsz egyébre?
Kell tudni motorozni és egy kicsit szerelni. Meg persze szükség van sok szabadidőre, meg egy olyan munkahelyre, ahonnan el lehet húzni hónapokig.
Gondolom a Pannóniánál jobb géppel is mehetnének de ezt szeretik és ráadásul így van hírértéke, a szponzorokat meg az érdekli.
Te is voltál a Jawa-val többször is külföldön, szerinted nagy tett volt?
Valójában semmi extra nincs benne, el kell indulni és kész.
Legalább itt a szocimotoros oldalon ne essünk hasra tőlük!
Ez is igaz.
De sajna,
Attila azért a motoros túrák
hátterére is rávilágított.
Sajna, nem olcsó dolog semmilyen
túra se. Kell a szponzor is.
De azért nem jelenti azt,
hogy lenézné is a tettüket.
Csak irigykedik az ember.
Hogy milyen jó nekik.
Azért természetesen kell az elhatározás, kitartás, pontos szervezés, s így lesz a jó kaland.
-De pénz is kell hozzá. Szponzor,stb.
Példának egy szocitúrán
(avagy más túrán) valórészvétel átlagköltsége nekem:
S talán érthető lesz amit mondok.
(-egy személynek, kis mz-vel-)
Túratáv (km) ÁRAK
500 ~20eFt
700 ~25eFt
900 ~30eFt
1000 ~35eFt
2-3 napos túrát értem ezalatt.
800km felett általában 3 napos szokott lenni.
1000km felett már könnyen 4 napba hajlik a túra.Ekkor már
+5eFtugyebár+ 1 nap költsége.
20Ft/km átlaggal számolva.
500Ft/L és 4 L fogyasztással.
Mivel a gépem 2 ütemű, ezért nekem drágább a benzin az olaj miatt.
Ez még 50Ft/L növeli a költséget.
Kerek értékekkel könnyebb számolni,
s az se baj, ha van mindig egy kicsi pénz tartalék.
Szállás, Kaja, belépők
-5eFt/nap. min. számítással.
Ebből a szállás kb. költsége
3eFt/fő/éj/sátor.
Jó, igaz,
ha pontosabban számol az ember,
tehát fillérre pontosan most 17/km-re jön ki. De sose teszem ezt,
mindig kell egy kis tartalék,
ha valami más is közbeszólhat....
Például? Rám törhet a fagyi mániám.
DDDD
Teknőc
egy kis elotortenet
http://www.origo.hu/auto/veteran/20080609-24-ezer-kilometer-roburral-es-pannoniaval-pekingbe.html
http://totalbike.hu/magazin/pannexp/
Szponzor ide vagy oda, azert ne feledjük el, h ö már ugyanezzel a motorral járt az atheni es a pekingi olimpian is, valamint megjartak vele egy bukaresti es egy orosz túrát is...
Itt a szponzornál többre van szüség.
Na és akkor mi van?
Valami hülye kifizetné én is elmotoroznék 1-2 hónapot, akár egy ilyen pusztulat oldalkocsis Pannónián is.
Sőt, ha sok pénze van a szponzornak, a kedvéért én még Új-Zélandot is útba ejteném Anglia felé!
Pannóniával a londoni olimpiára:
http://www.turizmusonline.hu/aktualis/cikk/pannoniaval_az_olimpiara
Hat, én már jó pár helyen voltam jawa-val. Jó pár helyen szereltem is a jawa-t, de soha senki nem szólt. Dzsuvát nem hagytam magam után.
A hohewand nem túl nagy, és a szerpentin ami felvisz sem olyan meredek.
Anno a grossglocknerre is felmentem a jawaval 2 fo+csomaggal, igaz ott feluton meg kellet allni pihentetni a blokkot mert elkezdett megszorulni, de addig fotozgatunk...
Oksa!
Ezt a hullámot én indítottam el..
Teknőc
Egyébként 1000 méter az egész, mint a Kékestető. Az csak hegyecske, ott sem melegednek el a fékek, még csak vigyázni sem kell rájuk.
Másik téma a biztosítás. Elvileg egy alap biztosítás jár mindenkinek az EU-ban. Ki kell váltani hozzá az "Európai Egészségbiztosítási Kártya" nevű dolgot, ami ingyenes és a TB fizeti a szükséges kezeléseket.
Olvasnivaló:
http://www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_EBELLAT/EUELLATASOK/110118_EU_EGBIZT_KARTYA.PDF
Köszi,az nem akar működni.
Ez megy:cztransalp@citromail.hu
Persze, kiadták a Német közlönyben :D
A törvény nem ismerete meg ugye nem ment fel a betartása alól.
Valahol biztos meg lehet az ilyen infót találni. Ha nem lenne sehol, nem is büntethetnének érte.
Ez a vicc, hogy sehol.Sokat fuvaroztam anno Németbe, tényleg ez van, a pályáról nem is beszélve.Keményen büntetnek érte.Anno az volt a divat, hogy legyen "silent"- csendes abroncsom, mert akkor éjszaka nem vezethetek, és annak is min.5mm-es barázdának kellett lennie.
És az ilyeneket honnan lehet megtudni? Mert az Osztrák kreszben nincs ilyen, de a Németeknél sem találtam hasonlót.
Osztrákoknál nem tudom, hogy van, de a németeknél tuti nem lehet út szélén/parkolóban szerelni, mert megbüntet a rendőr. Ha lerohadtál autómentőt kell hívni és az majd megjavítja, ha nem tudja, akkor szervizbe, vagy ha otthon akarsz szerelni akkor haza kell szállíttatni. De otthon is szigorúan csak a garázsban lehet csak szerelni.
Úgy tudom környezetvédelmi okai vannak, nem a baleset veszély az oka. Megunták a sok olajfoltot, meg szétdobált olajos rongyot.
Talán mert baleset veszélyes. Told beljebb és ott nem fogja őket zavarni.
Hallottam olyan híreket, hogy ott nem engedik az út szélén szerelni a motort (autót sem persze), hanem a rendőr egyből kihívja az autómentőt, aztán fizethetsz, mint a katonatiszt.
Tud erről vki vmit?
Felfelé nincs probléma. Lefelé kell vigyázni, mert a dobfékek nem szeretnek ilyen tartósan működni.
Csak hogy én is gonoszkodjak kicsit;)!
-Hohewand?-Ide? -Kis mz-vel?
http://www.also-ausztria.info/portal/hu/?tt=NOEHU_R22&id=89707
Látványra tele a gatya.
-De tényleg szép!
- fel tud itt menni a kis gép?
Avagy szombat reggel elindulok,
vasárnap este fel is érek...DDDD
Milyen emelkedők lehetnek itt?
Bár Alpokban is vannak kismotorosok...
S az kis gép is biztos feltud menni egyesben....:)))!
De nem kell komolyan venni,
csak viccelek.
Sajna, az inkább valószínű,
hogy nem megyek.
Teknőc
Lajos: Én sem fogok biztosítást kötni, bár nekem is jár a kártyámhoz, de Verának sem fogunk. Egy több hetes nyaralásra szoktunk, de ilyen 1 napos kigurulásra sosem kötöttünk régen sem. De nem szokott nagy összeg lenni a biztosítás, pl lehet kötni a postán is.
Pénzt sem kell feltétlen váltani, én sem tervezem a váltást. kb 180km lesz az út körbe. Ez egy tank benzinnel megvan, de bankkártyával lehet fizetni kint is ha még is kell.
Ebédelni sem gondoltam kint (egyébként szerintem drágább egy ebéd a balatonnál mint ausztriában egy átlag helyen). Amiért az osztrákok ide járnak az főleg szerintem a szolgáltatások nyomott ára. Mert nálunk kissebb a fizetés, a termékek árában viszont nincsenek jelentős különbségek. Sőt van, hogy külföldről rendelve egy cucc sokkal olcsobbra jön ki mint nálunk beballagva a boltba megvásárolva.
Rendben akkor tegyük át július közepére.
Régóta beszétük ezt a külföldi túrát. Magyarországon lenne a szállás, és átgurulnánk a hohewandhoz. Ezért szerintem nem kell pénzt váltani. (Bár akik szlovákiából jönnek, nekik mindig kellett váltani eddig is.)
A motort sem nehezebb haza hozni ha lerobban onnan mint az ország másik feléből.
Czovi probaltam neked emailt irni de vissza pattant, mi a cimed?
Hali!
1. Már a túrán is mondtam, hogy meglátjuk, csak kitaláltátok, hogy én szervezem, amivel nincs is baj, csak épp család-áthelyezés zajlik egyik városból másikba, festéssel, egyebekkel súlyosítva, szóval most, és a héten még választ se tudok adni, hogy mikor tudom megcsinálni. Emiatt logikusan a júni 29-júli 1 hétvégére biztosan nem.
Ha valaki megszervez egy laza túrát júni 29-júli 1. hétvégére gyorsba, az jó volna, ad absurdum lehet, hogy még el is tudok menni, de a megszervezés nem jön össze.
2. Júliusban valamikor szívesen megszervezem, de azt, hogy mikor, kb 1 hét múlva fogom tudni megmondani, amikor előrébb látom a terveket egy hétnél.
3. Lehet, tényleg nem kellene átlépni a határt ennyire, mert elképzelhető hogy az ijesztő a szocicsapatnak. Egy Fertő-tó kerülés még talán, mert akkor csak egy egynapos biztosítás kell, és még tankolni sem muszáj az osztrákoknál, nemhogy ebédelni.
üdv.
A.
MasterCard, nekem benne van a biztosítás a kártyadíjban, és nem kell váltani semmit mert ugyan úgy tudok fizetni vele mint itthon.
Ha megyek, nem lépem át a határt. Biztosítás, pénz váltás, visszaváltás, nem vagyok biztos benne, hogy Ausztriában akarok ebédelni, mikor az osztrákok ide jönnek, mert többet kapnak a pénzükért. Elképzelhető, hogy lesz más is aki hasonlóan gondolja. Köszönettel fogadnánk hazai programot is.
Ez két hét múlva esedékes. Jó lenne tudni, hogy mi is a helyzet pontosan ??
nem ment át,az csak pár kép,citromail 3 képet bír küldeni,nics valami hely ahova közvetlenül fellehet tölteni?
Valami ilyenre gondoltam:
http://tinyurl.com/7wu4ulz
Magush:
Akko most mi legyen? Neki álltál szervezni a túrát? június 29-július 1.-re? Vagy mi van azzal? Álljak neki én?
Arra gondoltam, hogy a Fertő tónál a szállás. Onnan irány a Hohe-Wand, az frankó hely olyan 70km oda a táv. Ott pihenő, fotózás, kajálás, a jaj de kurva szép sűrű hangoztatása. Onnan egy kis gurulás az alpok szélén, majd haza.
Szóóval?
Czövi, kirakom majd a képeket, csak még nem volt időm.
Elöl kb 80-90 között szoktunk menni, függően, hogy lejtő vagy emelkedő van e. :)
Ez hátul olyan 90 időnként 100-as tempót jelent.
Én kaptam de még nem volt időm reagálni. Ha reagál valaki akkor reply to allt nyomjon és akkor mindenki megkapja.
Et kuzi Szenyor!:-Por favor!
Szó szerint beidézem inkább a levél e részletét:
„Nekem a kirándulásaitok tetszettek meg.
Hogy elmotoroztok, kis piknik, főzőcske,
sátrazás, beszélgetések és ennyi.
Nem ilyen típusú motorja van a páromnak.
Yamaha Thundercat-je van
és nem igazán döcögős a vezetési sítlusa.
De mondtam neki is, hogy mi lenne,
ha nézegetnénk a túráitok között.
Mondta, hogy ismeri az oldalt
mert régebben ő már regisztrált rá.
Mint, ahogy azt az előző levelemben írttam,
nincs motorom, csak a páromnak van.
Ha majd egyszer eljutok oda, hogy vegyek,
akkor lesz egy endurom, meg egy oldalkocsisom,
csak hogy a kutyámat is magammal tudjam vinni! :-)”
Oszt a többi majd kiderül. Ha eljönnek.
Teknőc
Tesho,hogyan tudom a képeket feltölteni?
"nagy gépük van, nagy tempó igényű úrral"
- erre mondaná a GPS-em, hogy
eltévedtél, újratervezés folyamatban, hajts ki az 1. kijáraton
:-)
Saját tapasztalatom, nagyobb csapat ha nem autópályán megy, nagyobb motorokkal sem tud gyorsabban menni.
5-6 motornál még a Jawam 120-a is kevés volt, de egy 50fős csapatnál még az MZ TS125 max 90-es sebessége is bőven jó.
Ha vannak is gyorsabb szakaszok, meg lehet beszélni hol találkozzatok, 5 percnél nagyobb különbség így sincs.
Értem;)
Ez igaz.:)
Köszönöm szépen.:)
A jó csapat érdeme is.;)
Teknőc
Én párszor mentem a sor vége felé, 80-90 mindig elég volt. A nagy tempót nem a szocitúrákon kell keresni:)
Kiváló volt Teknőc!
Sziasztok!
Válaszolt már, tisztább a kép.
Sőt lehet hogy lesz még egy motoros pár a túrákon, igaz Mora?
Mondhattál volna többet is nekik...
Remélem már Reg. már ugye, Erzsi?
Remélem, sikerült.;)!
A túratempóban kérnék nyilatkozni a nagymotorosokat, hogy a sor legvége mekkora tempót ment legutóbb?
Ebben nyilatkozni nem tudok, s állításuk szerint nagy gépük van,
nagy tempó igényű úrral...
Ezért ebben kérnék némi
nyilatkozatot a sor legvégén haladóktól..
Mert én leírtam a teknőc tempómat,(70-80km/h)
-ami nem volt nekik tetszetős;)!
Teknőc
Bözsi!
gyere el, jó lesz! :D
üdv:
a szocimotorosok
érdekes, nem kaptam ilyet
Szerintem ez nem spam volt...;)
N. Erzsébet érdeklődött a társaságról,
s túráinkról.
S hogy tudna Csatlakozni...
Teknőc
milyen levél? sok spam jön oda, arra nem kell válaszolni :)
Sziasztok!
Kaptam egy szép levelet,
már 3 –szor választoltam, de visszajelzés azóta sincs.
Elvileg, ha én kaptam,
(-szocimotorosnak volt címezve)
akkor ti is kaptatok, nem?
Valakinek válaszolt már?
Teknőc
Szögediek! Dél-Alföldiek!
http://motorozz.hu/img/forum/1272328_1.jpg
Teknőc
Jó tudni, bár nem is tudtam róla, meg amugy is elvagyok havazva :S
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|