:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/motoros_tura/50-kobcentivel-a-tengerre.html
;)
Ez igen! Várom nagyon a folytatást!
Teknőc
Találtam még egy kismotoros túrabeszámoló vidit:
http://youtu.be/CnEk1PZuSu4
Szerintem ez se semmi! Már nagyon várom a jó időt! Persze, meg a szabadságomat, hogy mehessek már túrázni én is a kismotorommal! :) ;)
Teknőc
Te is szoktál ilyeneket csinálni Hygy? :-)
http://youtu.be/2kJxXi5xvDY
DDDD
Isten tudja...-Bár ki tudja?DDD
Teknőc
Volt, hogy osztrákban lekapcsoltak egy nagyon szakadt, papirok nélküli szürke Simsonnal. Teleraktam a gatyámat, hogy nem fogom érteni, mit mond, nem tudok németül és nagyon megbüntet, erre az első mondatban rámorditott : WAS IST DAS!!! :DD
Azért, mert nem vagy skizofrén, még nem biztos, hogy nem üldöznek!
:-D
Nagyon kétesélyes a dolog. Már sokat beszéltünk erről a borsodi Simsonos kollégákkal, (akik már nem egyszer meglátogattak engem sikeresen, büntetés nélkül). Tudtommal nincs olyan törvény, ami tiltaná, vagy engedélyezné a dolgot. Az erre vonatkozó törvények minden EU-s országban megegyeznek szóval a moped kategóriára (1 személyes 40km/h max. Babetta stb.) nem kell rendszám, csak biztositás. A különbség, hogy a Simson nem moped, hanem kismotor. Kizárólag Magyarország területére importáltak(nak) 1 személyesre átalakitott 40-re fojtott kismotorokat, lényegében moped kategóriára butitva. Pl. Szlovákban mopedre az AM kategória ugyanugy elég mint Magyarországon( 1 személy, 40km/h)de nincsemek fojtott kismotorok, ezért egy Simsonra, vagy Aprilia RS 50-re már A1-es jogsi kell, (125ccm és 8kW-ig) mert 2 személy szállitására alkalmas és 60-at megy minimum. A rendőr, ha külföldön meglátna valakit kismotorral rendszám nélkül, könnyen megállithatná, mert előtte az a kép él, hogy minden kismotorra kötelező a rendszám. A lényeg, hogy ha köcsög, van joga megbüntetni, ha meg tudod vele értetni, hogy Magyarországon nem kell szám és csak kicsit is normális, nem büntet meg. Egyik ismerősöm Schwalbeval kiment Suhl-ba, meg visszajött bünti nélkül, de a BBkapitányt megbüntették Pozsonynál a Mustanggal, igaz ő elég feltünő jelenség és nem volt szlovák nyelvtudás birtokában:-)
Viszont elsikkadt a kérdésem!
Hivatalosan lehet külföldre menni rendszám nélküli kismotorral? Vagy ahogy átlépem a határt az első osztrák rendőr lelő? :-)
Nem így van ez! tudod, vannak az "igazi motorosok".
Mindig jókat röhögök, ha valahol ez a téma. Érdekes hozzászólásokat szül!
Egyébként valami jobb közlekedési morállal megáldott országban én is jobban el tudom képzelni a Simson-os túrát.
Ahol nem akarnak feltétlenül megölni azért mert ők gyorsabbak.
Akkor félre értettem, azt hittem ezen az oldalon tapasztaltad ezt.
Erre írtam, hogy üldözési mánia, ez itt nem jellemző.
Egyébként sokan a 250-es ETZ-vel való túrázástól is elképednek. Pedig az azzal simán lehet tartani a forgalom ritmusát felpakolva is.
Emlékszem Morával hazafelé jöttünk és Vinnytsya-ban hüledeztek a helyi motorosok, hogy ilyen kis gépekkel jöttünk. Kaptunk tőlük kaját, szállást, meg egy csomó repi cuccot. Ha valami böszme túra géppel vagyunk, tuti nincs akkora sikerünk. :-D
Pedig valójában tök jó volt oda az MZ, olyan szar utak vannak, hogy egy Simson végsebességével is nehéz rajtuk menni.
Igen, ez elég jó hasonlat :-) Már tervezés alatt áll a Kassa-Großglockner-Lakitelek-Kassa túra, hát ott lesz idő elmélkedni :-)
Az átúszás alatt a rendezvényen való részvételt érted? Érdekesen élted meg, vagy érdekesen mesélték...
Akkor ez pont olyan mint a Balaton átúszás. Az is nem azért teljesítmény mert fizikailag ne bírná akármelyik jobb úszó, hanem mert elképesztően unalmas ahogy olyan lassan jön a szemközti part.
Van ideje elmélkedni az embernek közben. :)
A gémberedés nélkül, de erre gondoltam."Ők engem tartanak szánalmasnak, én pedig őket. Sok dolgot segit jobban megérteni, tisztábban látni a világot." Erre utaltam a legelején. S köszönöm. Sajnos, én nem vok nagy simsonos, csak kis mz-és... Voltam régen, de akkor még nem voltam ekkora, mázsás jószág....
S a motor fizikai paraméterei sem rám vannak szabva.. így jön a gyors gémberedés.. de a kis mz nekem perfect, "a méretemre van öntve".
Teknőc
Simsonos túránál a legfőbb erény a türelem. Idegtépő, ahogy sokan le akarnak gyalulni az útról és 300 km után minden tagom elgémberedik, de egyben megnyugtató is a tempó, a táj 100 %-OS átélhetősége és a tudat, hogy a többi közlekedő rohan valahová, ideges, csak én vagyok nyugodt és türelmes. Ők engem tartanak szánalmasnak, én pedig őket. Sok dolgot segit jobban megérteni, tisztábban látni a világot.
Ezt senki nem cáfolta...;) Lemaradt..
Teknőc
Ebben a megvilágításban teljes mértékben egyet értek veled. Bár szerintem a simsonnal elindulhat bárki túrázni. Főleg, ha neki az kényelmes, magasság-súly stb...Meg szereti is a simson menetteljesítményét..:) ;)
Persze, hogy a nagyobb sokszor(legtöbb esetben) jobb a kisebbnél. Ezt senki s Az mz jobb a simsonnál, de nem erről írtam le a véleményemet.;)
Teknőc
Nem értem miért lenne? Főleg,hogy itt pont ezen az oldalon mondom el a máshol tapasztalt véleményemet...? Pont azért mert itt van aki meghallgatja, s értelmes véleményt formál a dologról...Ez az üldözési mánia? Ez lenne? DDDD
Teknőc
Nyilván az a motoros aki motort vezet :)
Csak amikor lesajnálnak, akkor én jól visszasajnálom :D
:D 80-90-el haladó teherautót kihívás kielőzni.
Ezt a 250-es MZ éppen hogy tudja.Ez hülyeség!150 -es ETZ -vel simán ha nincs erős szembeszél :D
http://leszarom.com/images/site_main_img.jpg
Sok mindenre nyújt megoldást!
Ebben szerintem van egy kis üldözési mánia is.
Legalábbis ez nem az a fórum, ahol jellemző lenne, hogy bárkit bármilyen motor miatt lenéznének.
Én sem járnék olyan motorral, amivel mondjuk egy 80-90-el haladó teherautót kihívás kielőzni.
Ezt a 250-es MZ éppen hogy tudja.
Ez nem azt jelenti, hogy lenézem azt aki kisebbel jár, csak én nem mennék szívesen olyannal sehova, mert nekem az a motor nem felel meg.
De például ott az oldalkocsis Mz-m, ami ezt nem tudja, mégis szeretek vele menni.
Persze az nem is igazán motorozás amit egy oldalkocsissal művel az ember. :-)
Na meg az én véleményem nem mérvadó, mert én nem vagyok motoros, csak motorral szeretek járni. :-D
Állítólag az "igazi motoros" bármivel szeret motorozni. :-D
A "ki az igazi motoros" az talán mind közül a leghálásabb téma. :-D
Ez szerintem csak a magyar közlekedés. Nyugatabbra nem taposnak el kis motorral sem.
Az jutott ebből eszembe, hogy rendszám nélküli magyar kismotorhoz vajon mit szólnak külföldön?
Például ha a videóban lévő utat szeretném megtenni, Simsonnal az lehetséges e egyáltalán.
javítás: át akar kelni az utcán :D
Persze hogy járok Simsonnal, városba majdnem az MZnél is jobb, ha azt leszámítjuk hogy ezzel nehezebb otthagyni az autókat lámpánál. :D Ki lehet használni hogy akár tejes sebességgel is bele lehet menni 1-1 kanyarba, könnyű megfogni. De viszont országúton az autósok 80%a úgy megy el melletted hogy 10-20 centire max, hogy te leszorulsz az út szélére, és úgy érzed magad mint egy csiga aki út akar kelni egy utcát emberi lábak között, hogy bármikor eltaposhatnak... Ez tény, itt a környéken így megy, épp eleget tapasztaltam. Vagyis lehet-lehet túrázni is, de nem arra való, én nem indulnék el vele tuti, hogyha itt a TS.
Az MZ eleve magasabb, gyorsabb, nagyobbnak tűnik, múlt héten is tapasztaltam, normális tempóban megyek a sáv közepén, az autósok nem úgy mennek el mellettem centikre mintha egy biciklit előznének...
Másik, hogy amiért szeretem a lenézett motorokat, mert amikor ezzel csinálsz valami különlegeset, akkor iszonyat jó nézni azok arcát akik addig lenéztek :D
Ilyen dolog ez a nagy túra is Simsonokkal.
És ilyen dolog versenyezni egy csotrogány ETZ-vel.
Mindenki lenéz engem is amikor leveszem a motort az utánfutóról, de csak addig néznek le amíg le nem kőrözöm őket és a nagy menő motorjaikat.
Persze mostanra már híre van az MZ kupásoknak minden pályán így tisztelnek minket, de mindig vannak újoncok akik hebegve jönnek hogy hol a tuning, és még jobban elképednek, amikor mondom hogy a versenykiírás nem enged tuningot, és én a mezőny végén kullogok, szóval igazán motorozni sem tudok :D Ja meg amikor meglátják hogy sima olcsó Heidenau gumi van rajta, akkor végkép dobnak egy hátast....az RSW felirat meg elég kicsi hogy ne vegyék észre :D
Ez furcsa dolog.
Reflexből azt mondanám, azért vagy oda a kis motorokért, mert erre telik, és túl aggódod, azt hogy mindenki lenéz ezért.
Ugyan akkor én is voltam csóró motoros. És tudom hogy engem is zavart a "NAGY" motorosok lenézése, és ők ugyan úgy nem értették akkor hogy mi a bajom.
Azóta nálam nem változott semmi motorozás téren. Ugyan azokkal a lenézett motorokkal motorozok, mert így maradtam és én is szeretem azt amit ezek a gépek nyújtanak nekem. Pedig akár lehetne rendes motorom is, anyagi gondjaim nincsenek, helyette van 4db lenézett motorom :D
Viszont nem érdekel. Azok akik akkor lenéztek, éppen most adják el sorban a motorjaikat, mert nem bírják fizetni a törlesztőt, a fenntartást, nincs idejük felülni rá. Javasoltam hogy vegyenek egy kicsi, olcsón fenntartható modern gépet, akkor meg jöttek hogy, ilyen "pöcsköszörű" számukra nem alternatíva, inkább nem motoroznak.
Innentől kezdve gondolom egyértelmű ki az igazi motoros?
Az aki megveszi a kényelmes, egyszerű, menő gépet és motorozik, amíg ezek a kényelmes körülmények állnak.
Vagy az aki bármivel, bármi áron, de motorozik.
Részemről elégedett vagyok a 125ccm teljesítményével, és tudásával. A vélemények nem érdekelnek, mert kizárólag saját magam örömére motorozok.
50ccm már kevés lenne az igényeimnek, akár a "NAGY" motorosoknak a 600ccm :) de ha más lehetőségem nem lenne én bizony élvezném a Simsont is.
Amíg csak Simóm volt, imádtam azt a gépet is, én is rendszeresen túráztam vele 100-200km-eket.
Még URH rádiót is építettem bele, b...tnagy antennával :) jól nézett ki, és bárhonnan haza tudtam szólni...akkoriban még ugye nem nagyon volt mobiltelefon.
Szóval én csak azt javaslom neked, hogy tojd le mit mondanak. Aki nem akar veled barátkozni, motorozni, azzal ne foglalkozz.
Nos, jól tudom. Egy kivesző motoros értéket képviselek.
Az olcsó egyszerű kismotorozás, kismotorral való túrázást ma már nem sokan értékelik, ez is igaz. De szerintem még manapság is jó dolog, sőt, igen élvezhető.
Igaz, manapság egyre inkább megvetés tárgya, mint a megbecsülésé.
Ezért is inkább felejtős téma egyre több oldalon.
Még is szerintem nagydolog, hogy kismotorral ekkora távokat tesznek meg, sokszor az ember többet ért meg a világból egy-egy ilyen túrán, mint egy nagymotor nyergében.
Persze, az is más, annak is meg van a maga szépsége, (ez is igaz!) de nekem mindig is a lenézett kismotorosok felé hajlott a szívem.
Teknőc
Hát azért visszaolvasva a hsz-eket, itt is sikerült kissé felkavarni az állóvizet.
Miért is?
Attilának abban van igazsága, kissé túlpakolták magukat a fiúk.
Szerintem is. De ők ezt akarták. S igen. A simó pedig mindezt jól tűrte, tűri.
A túra után biztos, ők is átlátták otthon, hogy mennyi felesleges dolgot cipeltek.
Mindenkinek meg van a maga keresztje, s tanultak a hibáikból. Gondolom.
De ez lényegtelen a túra szempontjából már utólag.
Tátrába elég volt neki egy szál hátizsák..Elég tág fogalom.;)
5 avagy 100 literes volt? DD Ez csak viccnek szántam.
Gyalog túrán eleve kevesebb cucc kell, mert az ember általában csak magára kell, hogy figyeljen, a motoros túrán azért jó, ha motor némi igényét is figyelembe veszi az ember.
Gondolván itt egy esetleges defektre, avagy más hasonlóra.
Írtam is anno, a túrafelszerelésről:
”valakinek sok, másoknak kevés, mindenkinek a maga dolga pakolni és cipelni.”
Kinek, mi, s hogyan. A saját példám alapján:
A saját túra felszerelésem áll egy pár nyeregtáskából,(2*25 L) meg egy kisebb oldaltáska, vagy egy hátizsákból. Súlyra kb. 20kg, ebből majd a fele a szerszámkészlet és a tartalék alkatrészek, pumpa. stb. teszi ki. Sátor, hálózsák, stb. S ebben benne van általában még a kétnapi élelem, víz is. Még a buta, cipelős konzervek is.!.:)
De! Kinek, mi, s hogyan….Ki mint veti az ágyát…
Vissza az eredeti vágányra:
„….a világon nincs olyan ember, aki nem hiszi el, hogy lehet túrázni kis motorral.”
Nos, pont ezért írtam azt, sok ember tényleg csak a nagy motorban hisz, kismotort nem is veszik figyelembe. Nem hogy túrázáshoz figyelembe venné.….
Gabi hozzászólása most elég kétértelműnek vehető:
„egy darab faággal is be lehet verni egy szöget, de kalapáccsal azért mégis könnyebb.”
Ez igaz, de te még is gyakran jársz a kis simóval, még erre is, pedig van más motorod is.;)
Akkor ezek szerint te is szeretsz faággal szenvedni? :)
Szerintem kismotorral túrázni is jól el lehet vele menni, csak több idő kell hozzá.
De nem jelenti azt, hogy a kismotoros túrázás egy kínlódás lenne, egy szenvedés.
Még ha ezt úgy is lehet most érteni általad…
S Elnézést, ha ezt most én értem félre.
Teknőc
180kg?
Szegény Simson... :-D
Erre mondhatnám azt a hasonlatot, hogy egy darab faággal is be lehet verni egy szöget, de kalapáccsal azért mégis könnyebb... ;)
És a fék tényleg a legerősebb láncszem! Egy ilyen kismotor olyan könnyű, hogy még dombon lefelé sem gurul könnyen a légellenállás miatt. Aki próbálta, tudja miről beszélek.
A Simson 180 kg-mal terhelhető :D Volt, hogy leugrottam Simsonnal a Bükkbe, aztán Eger, vissza Bélapátfalván keresztül szintén a Bükkön. Kb. 350 km volt aznap, mindezt a tesómmal a hátam mögött + csomagok, kicsit túlléptük a 180 kg-ot XD. Simán kibirja, bár tény, hogy a twin-nel kényelmesebb ugyanez :-)
Ilyen egy 5 literes motorkerékpárba szánt V2-es hangja:
http://www.motorrevu.hu/csemege/flying_millyard_hengerekent_ket_es_fel_liter
Szerintem a fékkel volt a legkisebb bajuk. :-)
A pöcsköszörűt negatívnak is szántam, ráerősítve a képre, hogy aki ennyi cuccot visz egy ilyen kis motoron az nem normális.
Oldaldobozok+ tanktáska+ hátizsák+ még az ülésre is pakolva.
A Simsont dicséri, hogy ezt kibírta.
Van egy ismerősöm a ki egy Babettával ment a Tátrába túrázni. Az se semmi, ő viszont egy szál hátizsákot vitt, mintha gyalog túrán lenne.
Egyébként maga a videó nagyon jó hangulatú.
Jó buli lehetett!
Miért? Mert egyből kinyúvadt a teló?
90kg a fahrer, 60kg a motoron + a 25kg-os hátizsák. Az jó, hogy a simo bármilyen emelkedőre felmegy, de lejtőn nem tudom mivel fékeztek, légelenállás annyira nem nagy, a széles gumi sem fogja őket, motorféket inkább hagyjuk, két szimplex 90mm-es dobfék marad...vagyis volt ott valami tartalék bakancs felkötve :)
A tanktáskák elég vagányak!
Ezt a pöcsköszörűzést meg nem kéne erőltetni van egy kis negatív csengése.
Szerintem a világon nincs olyan ember aki nem hiszi el, hogy lehet túrázni kis motorral.
Egyébként a videó tényleg jó.
Bár nem értem minek pakoltak annyi cuccot a pöcsköszörűkre. Én még nagy motorral sem viszek magammal negyed ennyi vackot sem, pedig ott nem is számít ennyire.. :-)
DDDDD
Te is jól tudod, miről beszéltem....;):)
Nem neked, és nem az itteni társaságnak kell bizonygatni. Ezt jól tudom.
Csak nem bírtam magamban tartani, kibukott belőlem, szerintem profi kismotoros túravideó. Le a kalappal előttük!
Aki meg nem hiszi, hogy lehet,-azzal nem is érdemes szóba állni már...
Ismered:
"Aki tudja, csinálja, aki nem, az csak beszél róla mindenfélét..."DDDD
Teknőc
Hááát ha valamit ennyit kell bizonygatni az már elég gyanús...
Még hogy kismotorral nem lehet túrázni?
S főleg, nem mopeddel? Alpokon át?
Ki mondta, hogy nem lehet? ;)
Pedig itt is van egy példa:
http://youtu.be/3X0oSyxxT24
Teknőc
Szerintem hozzák azt errefelé is majd, eddig minden évben voltak...
Egyébként nekemis a fekete vastagabb motoroskesztyűm Aldis vagy Lidlis, jól bírja a strapát, csak nyáron ha picit is izzadt a kezem, már nem tudom felhúzni a bélés miatt...
Március 21.-étől újra kapható lesz az Aldiban az Auto XS akkutöltő, amit egyszer már írtam és nekem azóta is remekül működik és boldog vagyok vele :-)
Meg nyitott bukó is, már ha érdekel vkit :-)
Pont nem hiányzott a fél megye bejárása,felesleges benyó pazarlás!Ráadásul már egy hete éjszakázom és tudtam volna aludni helyette!De figyelmetlen voltam,megérdemeltem!
Ilyenkor nem működik a globalizáció? :-P
Legalább kimozdultál otthonról... :-)
http://www.lidl.hu/cps/rde/xchg/lidl_hu/hs.xsl/18954.htm
Régiók a lidl szerint
Vehetsz nyugodtan!Ma több városban megnéztem mire kiderült hogy régiókban árulják!Ez konkrétan a központi régióban van,vagyis Budapest és környéke!
http://www.lidl.hu/cps/rde/xchg/SID-3BBA6CC8-D02765F9/lidl_hu/hs.xsl/index_32584.htm
Hát én erre nem vennék mérget! ;-)
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|