:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Elég barbár módon szerelik.
Ez nem az a műfaj, amit nálunk motorozásnak hívnak :)
Megtaláltam, "A bike is born" és egy 1970-es Triump Bonneville-ről szól:
http://www.veoh.com/watch/v20031247RmnZNw5A
(angol)
Persze, volt egykét magyar próbálkozás is mostanában, s régebben:
http://sebessegoltara.blog.hu/2010/09/04/a_simson_visszatert
http://www.youtube.com/watch?v=IOVBJECDPck
http://users.atw.hu/simson4ever/cikkek/tengerpart.html
S még régebben:
http://danuvia.blogspot.hu/p/kis-motorral-nagy-kalandok.html
Teknőc
Volt még egy angol sorozat régen, amiben egy öreg Triumph-ot újítottak fel.
Már nem emlékszem a címére, de érdekes volt.
Vagy akár erről az öregről, és hatalmas útjáról:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/kalandor-kepz-106475
Teknőc
Sziasztok!
http://youtu.be/EwRSAsV3iHA
http://youtu.be/Jo2fens7sj0
http://youtu.be/pjBJibNcP-8
http://youtu.be/MPn7mbuyXuw
http://youtu.be/ERhX6WM6fXE
Az ilyen típusú motoros filmeket, sorozatokat nézném, ha lenne...
Kismotorral,rajta egy egyszerű kisember szemén át az Utazást,-a Nagy Világot..;)
Teknőc
Ez a "drogos chopperesek keménykednek" sorozat? Az nekem sem jött be.
A Hosszú motorozás lefelé, meg a Caffe Racer sorozatot szeretem.
Bele néztem, "nem kapott meg"!
Ma este kezdődik egy új sorozat a National Geographic csatornán 23 órától
Vad motorosok
címmel, keddenként.
Ennek a cink-levegő változata már elektromos buszokban üzemelt úgy 10 éve kísérleti jelleggel. Már ott is dupla kapacitás volt a LiIon akkukhoz képest, de úgy emlékszem nem simán töltötték, hanem gyakorlatilag újra gyártották az akkut egy konténer méretű automatizált rendszerrel, így küszöbölték ki az öregedést.
Egy újabb szuperakku lehetőség:
http://www.origo.hu/idojaras/20131219-kornyezetbarat-akkumulator-technologia-hatekonysag-litium-levego-legbol-kapott-energiat-iger-az-uj.html
Ha már Skoda, itt egy gyárilag villanyos megoldás:
http://www.origo.hu/auto/20131206-egy-ven-favorit-amit-220-szal-megy.html
Ki lehet kapcsolni.
Teszteltem is. Elég durván avatkozik be, de alapvetően megfelelő pillanatban. Eléggé gyilkolni kellet ahhoz hogy működésre ösztökéljem, normál esetben ennyire azért nem megyek.
Ez csak simán nyomatékszegény alacsony fordulaton.
Nem lehet kikapcsolni azon semmit.
Bár tényleg van olyan autó amin ki lehet.
De szerintem nincs is köze a mély hóhoz.
Ez valami városi legenda lehet.
Megtaláltam ezt a motorokra szánt menetstabilizáló rendszert, úgy hívják, hogy Bosch MSC
http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/biztonsag/bosch-msc-ktm.html
Valamit pedig ki lehet kapcsolni.
Nekem azt magyarázták, hogy mély hóban nem lehetne elindulni ha nem kapcsolnád ki.
Valószínűleg az ESP szívatott téged is.
A Faba-n egyébként nem elég hogy pocsék, de ki sem lehet kapcsolni.
Most hogy mondod, én is kerültem ilyen helyzetben de az ESP-re nem gondoltam, mert ilyet még nem vezetem, csak szidtam a gyenge motort, hogy még az elvileg gyengébb és rosszabb súlyeloszlású Astrám is jobban gyorsul.
És az is igaz hogy más helyzetben soha nem nyomok padlót, ezért fel sem tűnt különösebben, hogy csak kanyarban csinálja, pedig egyenesben még nagy sebességnél is dinamikus a motor.
Ilyenkor valóban másodlagos hogy kipörög e a kerék. Igazából gázzal szoktam szabályozni a csúszás mértékét, amit az ESP nyilván leszabályoz, és mivel éles kanyarodásnál szinte nincs is súly a belső keréken arra fog leszabályozni.
Ez is olyan mint ABS a havon :D
Annyira örülök neki, hogy a marketing tesztekben ilyen jól szerepelnek ezek a vackok, de azokban az életszerű helyzetekben amikor hasznos is lenne, rendre leszerepelnek. Aztán ezek után még én vagyok a tömeggyilkos mert a gyújtást leszámítva nem akarok elektronikát a járműveimbe.
Na majd holnap kipróbálom kikapcsolt ESP-vel, hogy lehet beszúrni féktávon az IFA-nak :D
Az már nem is olyan rossz, ha csak kicsit zavar az ABS.
A régi olyan volt, hogy csak egy kerékkel fékezés közben elkaptál egy kisebb úthibát (Ami Magyarországon nem ritka esemény) teljesen elment a fékerő és legalább három miatyánkot kellett elmondani mire méltóztatott visszajönni. :-)
Az új Fabia nagyon jó, olyan volt a cégautóm.
Későn avatkozik be, csak ha tényleg baj van. Ha egyenesen mész simán "klasszikus visítós" állóra lehet fékezni, ha farolni kezd, vagy fordulsz, akkor veszi el csak a fékerőt. Nekem nagyon bejött az új Fabia- féle ABS.
Az ESP-t viszont utáltam a FABIA-ban, ha beállsz egy útkereszteződésbe és induláskor fordulsz be nagy gázzal. (Nem kell durvának lenni, hogy pörögjenek a kerekek, csak olyan csúszáshatáron nyomni neki.)
Akkor úgy elveszi a nyomatékot, hogy az éti-csigák beelőznek a kanyarban. És amíg egyenesbe nem szeded a kormányt nem is nagyon adja vissza.
Nem sodródsz sehova az tuti, de én akkor szoktam ilyet csinálni, mikor nincs sok hely.
Képzeld el a szitut, állsz a kereszteződésnél, nagy a forgalom és látod, hogy nagy gázzal pont beférsz valahová. Hát nagy gáz, és kikanyarodás sportosan, ha kicsit megcsúszik az sem baj, csak ne zavarjunk senkit.
Ekkor azt veszed észre hogy a kereszteződés közepén nyomod a gázt már padlóig, az autó meg csak köhög. Hátul persze már dudálnak, kivánszorogsz egyenesbe szeded elnézést kérsz, addigra megjönnek a lovak és onnan megindulsz. Kár hogy már késő.
Legidegesítőbb volt mikor villogtak, hogy mehetek én meg alapjáraton kidöcögtem a villantó autó elé. Aki persze nem így gondolta és nyomta a féket rendesen. Én meg nem győztem égni. Nem volt balesetveszély csak a kínos eset valahogy máig él az emlékezetemben.
Szóval biztonságos, mert nem esel be az árokba csúszós úton sem, de egyben biztonságtalan is, mert nagyon durván avatkozik be még száraz úton is. És az ember néha nem jókedvében akar gyorsulás közben kanyarodni.
Szóval Skodáéknál az ABS tuti az ESP-n meg bőven van mit faragniuk még.
Ha másban nem is, de ebben egyetértünk.
A Fabiás téma viszont érdekes, mert elvileg VW konszern mindkettő. Bár ez nem garancia, hogy ugyanazzal a rendszerrel szerelték. Azonos típusoknál, egy évjáraton belül is van, hogy az egyik autóban a bosch, a másikban a conti teves rendszere dohog. Nyilván nem egyformán viselkednek.
A havas jeges teszt szerintem extrémnek számít, ilyen körülményekkel nem tudnak mit kezdeni a menetstabilizálók, hiába avatkozik be, mivel sehol nincsen tapadás, így korrigálni sem tud. Cimborám minden földi jóval fölszerelt Kia magentis-ét teszteltük pár éve és hóban semmi hatása nem volt ezeknek. Nedves aszfalton viszont már annál inkább érezhető volt, mintha kívülről rángatták volna az autót. És ez mondjuk 3-4 éve volt kb.
Szívesen elmennék egy-két ilyen próbaútra, tesztvezetésre megnézni, hogy miket tudnak a tényleg legújabb rendszerek, csak ne lennének ilyen mocsok drágák. A nyílt napok is betelnek sajnos pár órán belül. Amire nagyon kíváncsi lennék, az a bömösök legújabb generációs x-drive rendszere.
Nem az elektromos hajtásból nem lett semmi, az át fogja venni a hatalmat az utakon, hanem konkrétan ez az akku-projekt.
3 év alatt a németeknél ebből már tömeggyártást lehetett volna csinálni.
A Model S max hatótávja 480 km.
Mi az hogy semmi?
Ez az LMP akku nyilván valami prototípus volt, abból nem lesz hiphop tömegtermék. Viszont ott az a Tesla S type. Az kb. azt tudja mint a cikkben szereplő Audi, csak ez már széria autó.
Jó a folytonosság nincs meg köztük, és egyenlőre megfizethetetlen, de a lényeg hogy a fejlődés nem állt meg.
Nem giroszkópos megoldásra emlékszem.
Jó ez az elektro-Audi, de ez a cikk már 3 éves és nem lett ebből sem semmi.
:-(
Erre gondolsz?
http://www.youtube.com/watch?v=mU-NGPOOMVM
1:40-től van a giroszkópos stabilizátor.
Semmi gond, ezért van 4darab 20-30éve motorom. Ezeknél soha nem fenyeget az a veszély hogy ilyen vackok kerülnek rájuk :D
Ha jól emlékszem a KTM fejleszt most olyan elektronikát, ami megakadályozza, hogy a motoros elessen a motorral, ergo vmiféle hülyegyerekbiztos cuccot.
Lépten-nyomon bele fog avatkozni a vezetésbe :-)
Elektromos autó témához:
http://4x4online.hu/hir/735
Na de mindegy is.
Nekem csak az a hasfájásom, hogy az emberek nem tanulnak meg vezetni csak ezekben a vackokban bíznak, hogy majd az megmenti őket, és a média is ezt az életérzést nyomatja, pedig ezek bármennyire jók, csak utolsó biztonsági kötélnek valók. Az észt egyik sem helyettesíti.
2006-os Skoda Fabia ABS-e is akkora kalap kula, hogy nem ér semmit. Részegnek kell lennem hogy szükségem legyen rá.
Azonos korú Golf-ban viszont egészen használható, de azt is csak alapszintnek engedném.
Új Fabia ABS-t még nem volt lehetőségem tesztelni, de lényegesen jobb mint a régié, legalább is nem pofázott még bele amikor nem kellet volna, és a fékhatás is jóval erősebb, bár ez szerintem a jobb futómű hangolás miatt van.
Suzukit még nem vezettem ABS-el...bár talán a japánok azért ilyenekre adnak.
Szóval azt akartam ebből kihozni, hogy viszonylag új autók esetén sem jelent semmit az ABS három betűje, mert onnan indulva, hogy benne van mert előírás, egészen odáig, hogy alapvető életmentő felszerelés, bármi lehet manapság bennük.
Én még mindig a jobb lábamban bízok jobban, nem a 3 betűkben. Aztán ha tudnak segíthetnek, de én alapvetően úgy vezetek hogy nincs ABS, vagy menetstabilizátor.
Régi Fabiával csináltam egy tesztet. Út egyik fele jeges, másik fele száraz. Fabia padló fékkel daráló ABS-el semmit nem lassult, mintha mindkét oldal jégen lett volna. Ezen a finom fékezés sem segített, mert az ABS korán belépett. Öreg ABS nélküli Astrám ugyan itt, gond nélkül megállt, úgy hogy csak az egyik fele tapadt, és csak kicsit kellet kompenzálni a kormánnyal, de blokkoló kerekek esetén sem volt nagyobb a kitérés 45 foknál, tehát az autó nem pördül meg ha tudjuk mit csinálunk.
OK, persze a jég eleve ABS-nek nem kedvez, ott az ember a jobb. Rendben. Havas csúszós úton padlóztam ABS-el és próbáltam kormányozni....eleve előbb megcsúszott a darálás miatt, de ugyan úgy eltolta az elejét mintha ABS nélkül blokkoltam volna. Najó a blokkoláshoz képest talán picit előbb megállt és picit talán el is vitte az elejét arra amerre kormányoztam, de ha szokott stílusomban vezetek, akkor ABS nélkül megint csak előbb álltam meg és kormányzást is meg tudtam valósítani a fék felengedése mellet.
A régebbi Fábia ABS-e lényegében olyan körülmények között tudott csak némi előnyt felmutatni, amikor arra amúgy sincs szükségem, ellenben jóval korábban belenyúl a kezelésbe mint szükségem lett volna rá.
A jobb ABS-ek mint a Golfé, bár hasonló problémákat mutattak, azért már jobban a kezem alá tudtak dolgozni, nem növelték a kockázatot, és talán még segíteni is tudtak.
És volt szerencsém olyat is kipróbálni amire azt mondom hogy "ez kell nekem" ezek az új generációs, pár éve megjelent ABS-ek, ami a Hondán és a KTM-en jelent meg...bár motorra még mindig nem kéne, de kocsira már elfogadnám.
Ezeknek a működését szinte észre sem veszed, egyszerűen csak működik ahogy elvárom.
Igazad van, saját mocim továbbfejlesztett változatát is megspékelték ezzel a remek szerkezettel, bár az még a kétkerekűek között nagyon elitnek számított. Viszont a kilencvenes években a 12 éves hitelre vett szuzukikban már régen nem első generációs abs-ek működtek és abban az időben kaptak szelet a 3betűs ketyerék. De ha csak belegondolsz, akkor ma sem tudja az emberek többsége, hogy mit jelentenek ezek a rövidítések, mire jók, azt meg pláne nem, hogy hogyan működnek. A ladában is csak fékszervó vót,akkó meg minek... :-D
Ha már újdonság:-és gyerekcipő...pro és kontra!
Sőt, ha már ilyen sisakra telne, fura volna egy öreg kis ts.-en...;)DDD
http://www.motorrevu.hu/hirek/ha_ez_bejon_megvaltozik_a_motorozas
;)
Teknőc
Rég jártam erre, de látom zajlik az élet! :-)
Csak annyit szólnék hozzá, hogy:
"Az ABS-re is fújtak sokan. Ha azok alól most kivennéd ezt a rendszert, akkor lenne ám felháborodás"
Én jártam első generációs ABS-es autóval. Egy szar volt és én is fújtam rá. Sőt okozott jópárszor halálfélelmet is.
Szóval ez a rendszer nem az a rendszer... Az ABS és az összes hárombetűs elektronikai cucc ma már tényleg jó. :-)
Így van ez az összes itt felhozott témával. Aki csak A-ból B-be akar eljutni, annak jó lesz az önvezérelt autó. Ha okos lesz és nem akar majd megölni.
Az elektromos autó is jó, ha nem lennének szarok az akkuk, de még szarok.
Az energia cella is jó, de a hidrogén ma még normálisan nem tárolható.
A benzin helyett gázüzem, meg nem megoldás semmire, maximum időben eltolja a bajt.
Szóval ma még jogosan lehet fújni bármelyikre, de reméljük ez majd változik.
"Ha most mindenki elektromos autót venne és otthon töltené konnektorról,"
De nem fogja, mivel nem egyik pillanatról a másikra cserélik le az összes autót, az elektromos hálózat pedig fejleszthető bőven az igények változásának megfelelően.
Szerintem ebben van a jövő.
Akku technológiában bőven sok fejlődési potenciál van és ha az elektromos autókban gazdaságosak, akkor a megújuló energiák problémája is megoldódik egycsapásra, és mivel lokális energiatermelés és tárolás valósul meg, a hálózat terhelése nem feltétlenül fog növekedni.
A gázhajtás nem a jövő alternatívája, mivel az is fosszilis és eléggé specifikus. Semmilyen problémát nem old meg, főleg hogy gázunk ugyan úgy nincs mint olajunk.
A tüzelő anyag cella szénája sem áll jobban mint az akku, viszont az akku olcsóbb.
Előre nehéz kitalálni egy technikai fejlesztésről, hogy elterjedt dolog lesz vagy marad úri huncutság. Ezt majd az idő (na meg az igények és költségek alakulása) majd megmutatja.
Az elektromos hajtásnak már csak azért is van jövője, mert könnyebb áramot előállítani, mint földgázt vagy kőolajat.
A napelemek hatásfoka is nő.
Ha nem lesz már kőolaj, a Nap akkor is sütni fog...már ha látni fogjuk még a szmogfelhőtől :-D
Hogy mit is tud a Tesla:
http://youtu.be/ziQ2TYbIqTI
Ugyan, dehogynem ölnének bele pénzt. Az önjáró meg az elektromos autó divat. Az ilyen cuccokat nem mindig azért fejlesztik, mert van jövője. Lehet presztízs, technológiai fejlődés, figyelemfelhívás, stb. Annak idején a Wankel fejlesztésébe is sok pénz ment. Vannak szupersportkocsik amiket veszteséggel adnak el, de annyira kihívóak, hogy a köztudatban elterjed a nevük.
Ha valaki csinál egy jól működő önjáró autót, akkor arról sokan fognak beszélni, azaz tuti reklám, illetve a fejlesztés során kitalált dolgokat máshol is fel tudják majd használni.
A Teslának meg pont szüksége van a jó reklámra. Drága autókat csinál kis szériában. Már kezdett beindulni az üzlet, aztán egy-két autójuk ütközés után kigyulladt. Ha elvesztik a vevők bizalmát, tuti csődbe mennek. Kell a reklám, hogy mutassák milyen faszatuti megbízható dolgokat tudnak csinálni.
Ami az elektromos hajtást illeti, a jelenlegi formájában zsákutca, szerintem. Ha most mindenki elektromos autót venne és otthon töltené konektorról, igencsak problémás lenne a szükséges elektromos energiát előállítani. Enélkül is nagy a vita az áramfejlesztőkről, mert energiából sosem elég, de közben a Földet se kéne teljesen kinyírni.
Ami most van, az max városon belül használható.
Na most ha valaki megoldaná a hidegfúziót, akkor működhetne a dolog. :)
Az üzemanyagcellás autók már reálisabbak, de még gyerekcipőben jár az egész.
A legreálisabb a gáz, konkréten a földgáz, azaz CNG. Már most is sok helyen használják, különösebb gond nélkül át lehet alakítani a jelenlegi motorokat CNG-üzemre, jóval több van belőle mint kőolajból és egyelőre még olcsó.
Azért azt tudod, hogy több cég is fejleszt önvezérelt autót, ha ez annyira halott ügy lenne, nem ölnének bele óriási összegeket. Már a Tesla is nemrég bejelentette, hogy nekiáll kifejleszteni a saját önvezérelt autóját.
Szerintem pedig az elektromos hajtásé a jövő, nem is olyan sokára! ;-P
Ha szerelnék DRL-t a motorra, csak hátsó helyzetjelzővel kötném össze, azért mert Brüsszel hülye, még nem akarom, hogy elüssenek :-)
Ilyen motort még előben nem láttam, de úgy tudom autóknál ez EU-s előírás, úgyhogy arra tippelek, motorn sem ég a hátsó helyzetjelző. Sajnos a logikának nem sok szerepe van a dologban.
Szerintem nem lesznek teljesen önirányítós autók, esetleg némely nagyon fejlett és gazdag város kivételével, mert ahhoz infrastruktúra is kell.
Bár nem ide tartozik, de szintén nagyon népszerű manapság a full elektromos hajtás, amiben szintén nem hiszek hosszútávon.
Amíg egy automata rendszer segít és nem veszi ki az ember kezéből az irányítást, addig jó. Pl az ABS-t jó dolognak tartom, de a Honda nagy büszkeségét, a CBS-t már nem szeretem.
Automatikusan kapcsolható lámpa jó dolog, de csak ha okosan van megoldva az irányítása. Még a fényérzékelőt is ki lehetne iktatni, egyszerűen ha jár a motor, égjen a DRL + hátsó helyzetjelző, aztán a söfőr kapcsoljon lámpát ha szükséges. Ha meg teszünk fényérzékelőt, akkor az mondjuk figyelmeztessen ha már sötét van, hogy illene lámpát kapcsolni. Persze ez túl logikus lenne, ezért ilyen sosem lesz.
Az ABS-re is fújtak sokan. Ha azok alól most kivennéd ezt a rendszert, akkor lenne ám felháborodás :-) Motorral is ugyanez a helyzet, aki próbálta már élesben az a világ összes pénzéért nem adná. És ezért vannak az automatán kapcsolható (le sem kapcsolható!) fényszórók, hogy atomhülyebarombiztos legyen minden. Ez az ún. oinmastta szindróma (objects in mirror are smaller than they appear)... :D Nem lesz gond itt a túrázással sem. Beírjuk, enter, aztán mehetünk.
Még1x mondom, attól, hogy villognak, még nem vakít. Tény, hogy jóval erősebb az 5000K miatt. De örülök, hogy a monitorod mögül meg tudod ezt állapítani. Jeleztem is, hogy nem különösebben érdekel, kinek mi tetszik. Viszont ha ilyen miatt lesodródsz az útról, akkor valami gond van a szemeddel, nézesd meg.... a pupilláknak azonnal reagálni kell az erős fényre, a sötétet akár percekig sem lehet megszokni. Egyébként a vezetéstechnikai cikkedben vastagon kiemelted, hogy láthatatlanok vagyunk, arról tudsz? :D
Működhet a DRL együtt más lámpákkal, de akkor a DRL fényerejének a felére kell csökkennie, ehhez pedig már elektronika kell.
Én is gondolkodtam olyasmiben, hogy elöl DRL, hátul meg helyzetjelző működik egyszerre.
Tudja valaki, hogy gyárilag szerelt DRL-nél motorokon ég-e folyton a hátsó helyzetjelző? Elméletileg logikus lenne.
Nemrég olvastam egy cikket, amely szerint 10-20 év múlva már csak önirányítós autók lesznek, hogy kiküszöböljék az emberi hibákat, aki pedig vezetni akar (mint valami old school dinoszaurusz), az mehet pályára, mert a forgalomban nem fogják engedni vezetni az embert.
Akkor majd az autó felkapcsolja a megfelelő lámpát a megfelelő helyzetben :-)
Számomra ez az igazán érthetetlen a szabályozásban, hogy a hátsó helyzetjelző nem világíthat a DRL-el együtt. Aki ezt kitalálta, az életében nem vezetett, csak a kocsija jobb hátsó ülésén utazott.
Nagyon gyakran előfordult már, hogy szürkületben eléggé észrevehetetlen volt a semleges színű autó hátulról. Azokról az észkombájnokról már nem is beszélve, akik képesek ködben is DRL-el menni.
Erre az lenne a jó válasz, hogy ha DRL-t használsz, akkor automatikusan kapcsoljon a tompított ha sötét van. Ez már most is létezik, de mivel nem kötelező, ezért inkább csak a magasabb árfekvésű autókba rakják.
Ha DRL-t raknék fel, akkor kapcsolóval elválasztott kettős bekötéssel oldanám meg. Egyik állásban a szabályoknak megfelelően működne, a másikban helyzetjelzővel együtt.
Karikás ostor..?
Túl szép eszköz az erre..:)
De látom, most már te is érted, hogy miért mondtam a "sajnos."
;):)
No, irány meló megint.
Teknőc
Mellesleg a vezetéstechnikai rovatot én írtam.
Csak szerinted mondtam ellent.
Valójában csak fogást keresel rajtam, mert zavar, hogy leszóltam a lámpádat.
A tény azonban változatlan, hogy tényleg zavaró és veszélyes ha vakít egy lámpa. És akármennyire tereled a szót, tényleg volt durva helyezem egy ilyen miatt. Annyira elvakított hogy kisodródtam a sávomból mert nem láttam semmit mi van előttem, mire lenyomtam a tükröket, meg már csak azt látom hogy nem ott kéne lennem.
A te általad felvetett problémára a karikás ostor a megoldás, de az meg nem legális :-D
Én csak az akku kímélése miatt tartom jó ötletnek, bár kissé aggaszt, hogy nem éghet együtt más lámpákkal (hátsó helyzetjelzővel sem)
:-S
Az autóra most raktam fel egy párat, összesen 2x8 LED és 2x8 Watt.
Köszönjük Emese, itt cikázásról beszéltél, ami együtt jár azzal is, hogy hirtelen bevágódsz valaminek a holtterébe. Olvasd el a vezetéstechnikai rovatot. Örülök, hogy megint ott tartunk, hogy 2 hozzászólásban harmadszorra mondasz ellent magadnak. És itt a vége részemről :-)
Hát ez az...;)
Jó a DRL, de nem igazi válasz a problémára -sajna.:)
U. I. hazaértem, ittam kávét is, hogy gépelni is tudjak.;) :)
Teknőc
http://ndsmondeo.hu/spark/hlight_ka/hlight_ka.htm
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|