:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Nem azt mondtam, hogy nem jobb egy olyan gep, hanem, hogy gondolja meg. Ha megeri neki az esetleges tobbletkoltseget akkor vagjon bele.
Amit viszont mindenkeppen ajanlok, ha teheti ismerostol vegye a motorot.
Tobb szaz:) Esetleg tobb 1000.
Az europai korutamra valszeg nem indulnek el a TZ-vel (van vagy 20e km). Sajnalnam szegenyt.
Amugy iden eddig 7000 km-t biztam az MZ-re es egy rossz szava sem volt.
(Baromi kenyelmes a kormany, koszi!:)
Persze kozben azonnal megcsinaltam minden apro hibat es nem hagytam, hogy komolyabb problema legyen vele.
Persze az IZS-t nem ismerem. Szep motor, de ennyit tudok rola.
Hja es az en mocim meg csak 15 eves!
Hogy 5 ev mulva milyen lesz nem tudom, de, hogy meglesz az valoszinu, meg ha esetleg nyugati moci is lesz mellette.
FurFarag:
Hogy vagy kepes megvalni tole? Nehogy ugy jarj mint az AmbruzsG! Mar faj a szive, hogy eladta es alig varja, hogy vehessen egy masikat amit ugyan olyanra megcsinalhat. A te motorod is nagyon rendben van. Add el a tobbit!
A masik, hogy azalatt a par honap alatt amit javasoltak, hogy varj kb. ossze is tudnad sporolni az arat es maris nem kell eladni:)
És a nyomaték, az egyenletes és nem túl magas fordulat, ráadásul jóval szélesebb tartományban? Ugyanannyi gonddal és magasabb alkatrészárral sztem még mindig nem rossz. És azért tegyük hozzá, ha nincs kihajtva a bele, egy 20 éves Honda CB-re v. Suzuki GS-re inkább mernék bízni egy többszáz km-es túrát, mint az ugyanennyi idős Izsre.
Na, mondjuk az egy rohadt nagy létszámú társasutazás volt! :-)
Lassan kene uj szavazas az oldalra.
Nincs 5letetek? :)
Mit jelent az elfogadhato ar?
Jol meggondoltad ezt? Egy 20eves nyugati geppel sincs sokkal kevesebb gond mint a te JAWA-dal, viszont ha alkatresz kell hozza az nem 500 FT. En is gondolkodtam ilyenen de vegul ugy dontottem, hogy vagy uj v. max 4 eves motor veszek ha tehetem. Ha nem akkor marad a TZ.
Ha mar az almoknal tartunk, nekem egy europai korut az almom. En is csinaltam kalkulaciot:(
Az ETZ sulyeloszlasaval kapcsolatban az teny, hogy konnyu az eleje, ezaltal instabilabb. Ha megszokja valaki, mar nem zavaro. Kanyarban mondjuk nem mind1 hova helyezed a testsulyod. En mentem a HyGy JAWA-javal, bar nem sokat. Vhogy nem ereztem magam olyan biztonsagban mint a TZ-n. A sulypont mintha magasan lenne. Vagy csak a dobfek miatt aggodtam egy kicsit? Nem tudom.
A lenyeg, hogy mind 2 gep űberfasza es kesz. Megnezem a kinai hityotyutyung mit fog produkalni ennyi idos koraban.
Tesho
Vigyázni kell az ilyen hosszú, és adott helyre irányuló túrákkal.
Hallottam már ilyen emberről akinek ez volt az álma, csak akkor még nem volt motor, így kénytelen volt elefánton menni. :-)
Tetszett neki Gibraltár, így utánna bedobott még egy kis hegyi túrát , szerpentín kanyarvadászat meg ilyesmi. (nem is bírták a járművek a nagy hajtást) :-)
Azután úgy gondolta megnézi Rómát, mert ugye az szép város. :-)
Na ha jól tudom neki ez rohadt sokba került.
Üdv Attila
Hello
Furfarag
Én a helyedben várnék 1-2 hónapot, jön a tél és az árak olyankor alacsonyabbak szoktak lenni.
Üdv Attila
Tudtok valami elfogadható áru nyugati motort? Max.20éves,és 500as-ig.Azért marad még Jawa-m bőven,de valószinüleg megválok a fekete,túrázos gépemtől:-(((
Tesho!
Azért konkrét szám is érdekelt volna, ha már Gabika számolt egyet.Már én is szövögetem a terveket, de még nem számoltam utána, lehet, hogy ott lesz vége a tervnek.
Ls-Laci!
Én nem szoktam Shellnél tankolni, mert én nagyon régen jártam így, és ezek szerint egyes kutaknál azóta sem változott semmi.Kipufogó ügyben sikerült már valamit újítanod?Aztán ne felejtsd el, hogy csomagtartó is kell nagyobb, mert akkor már nem egyedül leszel, még egy "pizsi", meg a többi.
Buny!
Egyik nagy álmom,hogy motorral eljussak a Gibraltári-szoroshoz & ott +nézzem a naplementét!!:) Ambruzsg csinált nekem 1 vázlatos költséxámítást,gyűjthetem a pénzt rendesen:))
Én soha nem mentem Jawa-val,még csak nem is ültem rajta, így nem tudok nyilatkozni.De akárhány ETZ-250-esen ültem,az én 150-esemhez képest mind1iket sokkal instabilabbnak éreztem,rosszabb súlypontelosztással. Bár aki ilyet hajt,biztosan már észre sem veszi az ilyesmit...
Már készülnek a terveim a mocim téli átalakításához,ez olyan jó érzés!!
HyGy kreációja,a "Jamz" nagyon tetszik!!:)))))
byee
Hali Dawe!
Csak nem Te is galgamácsai vagy? :-) Sajnos csavarogni menni nem tudok, kb. 3 hete eladtam az Izsem, de később, ha lesz moci, szívesen. Egyébként civilben ki vagy? :-)
Üdv!
Maci
Gyozo: Majd bescannelem, sztem nem mindenhol lett tokeletes a szoveg, de azert eleg jo. A srack kicsit atirta, aki berakta az ujsagba.
Helló Mindenki!
Kerüljétek a mocskos Shell kutakat!!!
Olyan vizes benzint sikerült tankolnom,hogy a motor úgy viselkedett mint egy streetfighter moci bemutatón(durogott,rángatózott...)
De egy kis denaturáltszesz segített:)
csao. szép időket
Szeva!
Lakik valaki Galgamácsa közelébe? Vagy onnan kb.50Km re? Csak mert ameddig így süt a nap elmehetnénk csavarogni egy délutánt!
Üdv:Dawe
"Valaki" beszkenelhetné azt a bizonyos ujságot!!
Furfarag: Nem is házasság ez, inkább gazdasági alapú életttársi kapcsolat:)))
Ami ugye gyakran fordul szerelembe, lassan már én is itt tartok:))
sano
Azért ez az újság dolog engem is érdekelne.Fisi már jöhettél volna az előző kettő egyikére is, csak olvasgatni kellett volna a fórumot, meg gyűjteni a pénzt.:-))) Azért ez utóbbiból a benzin emészti fel mindíg a legtöbbet.
Tesho!
Azt a Gibraltár dolgot hogy gondoltad?
Ambruzsg. jobb ha nem lkátja a tornyot, akkor kellett volna, mikor mi is ott voltunk, így nincs semmi feeling a dologban.
Győző!
Ne keseredj el, egyébként is nehéz lett volna még egy kis cuccot felrakni a gépedre a vágott hátulja miatt.
A vitarol annyit, h 350es Jawaval nem mentem,csak regi 250essel/lsd galeria->T.G/,de tok mas.Az MZ porgos motor, kell a sonkaknak a fordulat, a JAWA lomhabb, oregurasabb moci, tok mas feeling.En imadom,ha porog a gep, visit es kenhetem 1000el, ezert jobb nekem a TZ, ez jon be. Ha vigyazunk ezekre a gepekre, akkor meg tok mindegy,milyen gep. Felkeszulunk az esetleges problemakra,kijavitjuk oket, s megyunk tovabb. Mert errol szol a "szocifeeling", nem?
Gyozo
HyGy!
Lehet, h csak en vagyok kivancsi, sot az is lehet, h ritkan veszek reszt ekkora "csapatjatekban",de erdekelne az a cikk az ujsagbol.Tulkepp ez volt az elso nagyobb turam, ossz 650Km, s hatalmas elmeny volt. Szal a pecsi nephez mi jutott el ebbol?
Csatlakozom!
Bar meg kell hagyni, tenyleg nem itt,igy kellett volna. Viszont az elvek jogosak.Nekem sincs, bar volt, s jott is volna tan a 2.talira,de arra sokmindent "meggondolt".. :( Szal mindnki boldogul,ahogy tud, hatha...
Gyozo da mar megint single...:)
Fisi ja Pecsi. De nem vagom, mert nekem Pecs<>Kalocsa. :) Vagy sokat voltal pecsen?
De persze lesz tavasszal talalkozo. Immar a 3. szocimotoros talalkozo. :) Addig mindenki polirozza a motorjat.
Hja es orommel kozlom, hogy a masodik szocitura bele kerult a Pecsi pentek ujsagba.
AmbruzsG uzeni, hogy mindenki bekaphatja.
HyGy!!!
Te pécsi vagy?????????? Na ne!!!
Akkor meg hogy kerültük el egymást egész nyáron??? Én kalocsai vagyok.
Tavasszal tali??
Fisi
Jut eszembe itt van pecsen az Ambruzsg. :) Felvigyem a TV toronyba?
Na látjátok!!! Még a MZ-Java vita újraélesztésekor modtam, hogy ez majd feldobja a témát.
Erre annyi hozzászólás lett, hogy alig győzöm olvasni :-)
Sikerült egy kicsit szítani a tüzet, :-)pedig engem eléggé hidegen hagy a téma, a lényeg induljon el, haladjon, és akkor álljon meg ha én azt akarom, ennyit várok egy szocitól, ha MZ ha :-)Jawa mind1.
Üdv Attila
Szerintem nem volt ez igazán vitatkozás, csak elmondta mindenki a tapasztalatait+ érzéseit, és letette a voksát az mellet a típus mellett amelyik neki jobban tetszik!!!:))
Jó mindekttő, de akinek a Jawa tetszik annak nem fogod bemesélni hogy az Mz a jobb, és fordítva!!:))
Fisi
Akkor néhány szóban válaszolnék mindenkinek egy kicsit:
Attila!
A definició második mondata valahogy úgy hangzott, hogy a gép magán viseli a hiány gazdálkodás tüneteit. A Keeway abszolót szoci motor a definíció első fordulata szerint, de a második szerint már nem, mert nem hiány gazdálkodásban készült.Mert az ilyen gépek hiányossága éppen az, hogy nem volt jobb minőségű anyagra, fejlesztésre pénz, és ezért a Lajtától keletebbre élők ebből hozták ki a legtöbbet.Ez volt a kihívás azok számára, akik valami mást akartak, az egységesből.
Kacc!
Tapasztalatból mondom:"Szegény embernek drága dolgot kell venni, hogy tovább tartson." Peetair szerencséje, hogy olyan eladót fogott ki, aki a gépét karban tartotta. Ha ilyet akarsz, keresni kell, és ez időbe telik.Nekem szerencsém volt a Jawámmal, mert egy öregtől sikerült megvennem, akinek tüzelőre kellett a pénz annak idején. Nem is volt a motorral semmi bajom. Sokan lebeszéltek róla, hogy Jawát vegyek, mert szenvedett vele mindenki. Nem hallgattam rájuk, és szerencsém volt, de végződhetett volna fordítva is. Nekem nem volt rossz tapasztalatom a Jawával, MZ-vel sem. Amikor Munyi 125-öse (ETZ) Herendnél elkezdett rosszalkodni, akkor is haza jött. Másnap megnéztem és a megszkító kalapács érintkezőjének szegecselése lazult meg. Kivettem, és egy pontozó segítségével orvosoltam a hibát.Hygyt megerősítve az a jó motor, amelyik elvisz, és vissza is hoz.
A fentieket már a vitához írtam.
Furfaragnak igaza van, mindenki azzal jár, amiről úgy gondolja, hogy neki az a legmegfelelőbb.
Sziasztok JÓ Motoros Emberek!
Olyan jó érzés olvasni a hozzászólásokat. Ez az MZ kontra Jawa "vita" felidézi bennem a szoci motoros túra gyertyafényes estéit. Érdekes, kb. ez olyan, mintha azt kellene eldönteni, hogy a szőke, vagy a barna nő a jobb. Mindkettő tipusnak vannak jó és rossz tulajdonsága, de azt hiszem ezek egyenlő arányban jelentkeznek. Nekem ETZ 125 volt az első motorom. Egyedül, azaz kettesben jól el voltam vele, de Ausztria felé megpakolva Herendnél vissza kellett fordulnom. A Buny Jawa-ja tök jó volt, mert mindketten kényelmesen eljutottunk mindenhova. Vigyázat!! Mindkettő tipusnak lelke van, ugyanúgy, mint a többi motornak, ha közelében vagytok gondoljátok meg, mit mondtok róluk. A túrán is szereltetek ezt is, és azt is, ha jól emlékszem egyenlő arányban. Hol útszélén álltunk, hol a törölköző alatt szerelt az ember.
Van egy ötletem! Menjünk túrázni valahova, akkor majd megtudjuk, hogy melyik a jobb.
De az RD nem szocimotor!!
Sano ,te vadházasságban élsz a Jawa-dal:-))
Na,szóval.Énszerintem aki szeret motorozni, az nem beszél minden féle butaságot.Hogy az Mz vagy a Jawa a szuperebb?Mindkét márkának megvannak azelőnyei és hátrányai.Nem mind1?Az a lényeg,hogy pöfögjön ott lent valami,és hogy VIGYEN A VAS ELŐRE
No, ha már megint kialakult a szokott vita, ideírom én is a magamét:)
Nekem nagyon tetszik a 634California, ahogy kicsit előről -oldalról meglátom egy 50s-60s hasonló méretű Triumph ugrik be, a blokk formája is nagyon jól arra hajaz. Egy kicsit cseppebb tankkal+lengőnyereggel+szép Triumph emblémával fene se különböztetné meg:)
No az ETZ(250es) meg szerintem egy nagyon német kocka masina. Megvan a maga varázsa, az igaz, de ha már MZ, akkor TS250/1, az tetszik. De meglátom a Jawa két hosszú, áramvonalas, vízszintesen felfüggesztett kipuffját, és biza nem kell több... Otthagyni engem otthagyott eleinte soxor, de csak azér mer balek voltam, és azt hittem olyan mint a szimó, hogy csak tankolni kell...Hát nem. Oda kell rá figyelni. A házba már utálnak rendesen mer mindig összeolajozom az udvart a "karbantartási" munkálatok során. A sz*r gyújtás már nem érdekel, útszéli gyujtásállítás ~5-10 perc, annyit meg úgyis pihennék 500kmenként, nem? Amit hiányolok, az a fék, de hát... A kisETZ pöpec KIS motor, azzal egyik kisebb CZ-Jawa sem tud szerintem egy súlycsoportba kerülni. De a 250es nekem nem tetszik, amelyeken eddig ültem ugyanolyan romosak voltak mint a jáwám, jobban egy se ment, de pörgetni kellett mint franc. Viszont nem volt combizompróbáló meló a váltás. Nem melegedett túl 120nál 1km alatt. De megégette a kipuff a cipőtalpamat, és hiába a sárm, télleg ronda:)
Amúgy tényleg csak lelkület kérdése kinek melyik. A csopperes se fog sportmocira ülni, a szociknál meg a jaffa a finom nyugodt országúti cirkáló, nekem az kell nem "pörgős" "versenymotor". Szidjátok a futóművét. Igaz, rutinpályán a nyolcast nem lehet vele megcsinálni, nekem legalábbis nem ment, de sima országúti kanyarban biztosabbnak érzem (én). Nekem a nagy ETZ tűnt inlább imbolygósnak... No ennyi. Szóval kienk az kinek az. Nem jobb egyik sem, mert - szerintem - nyugodtan kijelenthetjük, hogy egyik se jó. Legalábbis más 2T mocikhoz képest --> lsd RD.
No, ez hosszú lett. Lesz még ősszel valmi összeröffenés valahol? Akár csak regionálisan? Holnap végre elhozom a gépet új hengerekkel, és rá akarok már ülni:)
sziasztok
sano
cső
enyi faxság után ugygondolom h én is beszállok a Jawa <=> MZ harcba. Nekem eddig csak Jawa am volt és büszke is vagyok rá de motoroztam 1 nyarat TS 150 nel is hogy milyen volt arról nem nyiltkozom. :) én 3 éve 1 1960-as 175-ös JAWA-CZ 356 ossal kezdtem 1 nagy halott vasdarab volt de 1 év mulva 100 al repesztettem vele és ugy döntöttem h én is +lepődtem rajta. most 638-as Jawa am van és zörög csattog kattog de 140 megyek vele bármikor. Még soha 1 motorsem krepált be alattam. Szóval én JAwa ra szavazok. :)))
pl : 250 ETZ vel tettem a jogsit és a motor jo de a sujelosztás és a sujpont nem jo szerintem.
ja és azt akrom kérdezni h lesz e idén még valami szocis öszezörrenés?
és HYGY ? nem megy alapjáratom a bal henger de hidegen szivatóval megy..furi
HyGy!!!
Biztos igazad van, én ezen nem is vitatkozok!!:)
A váz az kissé gyenge a Tz- n, nekem is szitál az eleje, de csak 50- 60 km/h között. A villamerevítőt majd most akarom beszerezni. Igen azért a Tz finomabb szerkentyű. A jawa lehet hogy Neked nagymotorosabb de nekem nem tetszett az egész üléspontja stb. Meg hát az a dobfék... Ez miatt nekem már optikailag is sokkal jobb az Mz.
Meg lustább is a Jawa. ű
Azért a 150- es Etz- vel ne hasonlítsd össze a 350- es Jawat!!!
Jóhogy szegény 150- es 1 hengeres nem bírt annyit mint a 200 cm3- al nagyobb kéthengeres!!!
De azért a 250-es már odab..!!!:)))
És azért egy szépen rendben tartott 250- es Mz is elmegy hosszú távon 100- al!!:)
Szal faja kis gép a Jawa, de nekem az egész kidolgozása, lénye nem jött be nagyon soha!!
De ettől függetlenül Jwa is rulez!!! Már akinek ez kell.
Fisi
Sziasztok!
Így végigolvasva a reagálásaitokat azt veszem észre hogy a lényeg az hogy a szoci motornak LELKE VAN!!! Aki szereti és nem csak kényszerből használja(pénz) az azért szereti mert van benne valami, valami ami összeköt vele! (Nekem is van egy Yamahám és lehet hogy jobb vele motorozni de nem érzem azt hogy a partnerem hanem hogy egy közlekedési eszköz amivel elmegyek dolgozni, kirándulni, csavarogni!
Az MZ-JAWA vitához csak annyit hogy én azért vagyok erősen MZ párti mert még csak azt vezettem, és mert a faterom azon versenyzett sokáig 85'-ig! (Az Én ETZ-m is 85'-ös)
Ja! Remélem a következő talira el tudok menni mert már nagyon kiváncs vagyok rátok!
Üdv:Dawe
A MOTOROSOK JÓ EMBEREK!(?)
fisi:
No mar most. Nekem volt ETZ is meg Jawa is. Igaz ETZ-bol a 150-es fajta. Amiket tapasztaltam:
etz fordulekony, konnyu motor, varosban tok jol lehet vele rohangalni, viszont urszaguton ket szemelyel csomaggal mar nem birta. (en meg baratno meg csomag 200kg folott) Masreszt az eleje nem volt olyan stabil viszont a tarcsafeket azota is vissza sirom.
Az en jawam most nem mervado, de az elejen mikor megvettem nagyon allat mondon ment, majd kitepte alolam az aszfaltot. A jawa viszont nehezebb motor, jobban kozepen van a sujpontja (ultel te mar kroszmotoron? Na annak fent van.) ezaltal jobban tartja az uton magat es sokkal kevesbe hajlamos beszitalni az eleje (nem is emlexem ilyenre)
A jawa mivel soros kethengeres, nyomatekosabb mint az 1 hengeres 250-es MZ (meg hat azert csak van ott +100ccm) igy alkalmasabb turara. Egy jo jawanak elvileg egy 100-110 kozotti utazot ki kell birni kenyelmesen. A vegsebessege is nagyobb kell, hogy legyen. Viszont a +100ccm miatt tobb a fogyasztasa is.
A jawa gyari gyjtasrendszere egy nagy rakas tragya. De ez orvosolhato ket darab CPI gyujtassal es egy Hall jeladoval. (Ezt gyarilag is be lehet szerezni sot a 639-es jawa ha jol tudom mar ilyen is es azon mar tarcsafek is van elol.)
Az mz egy precizebb konstrukcio, megis csak nemet gyartmany, egy finomabb jarmu. A jawa inkabb keletiesebb.
Viszont a sajat tapasztalatomon tudom, hogy csorgo fotengellyel, (mar 2c is) megjarta horvatorszagot. Es a masodik alkalommal nem volt semmi gond kiveve a fogyasztast emiatt kb minden benzinkuton szetszedtem a karbit es lejjebb vettem az uszoszintet. Meg egy bovdenszakadas, de az sem tekintheto konstrukcios hibanak es amugy is ez volt az elso.
De elvileg egy srac azt irta a totalbikeon hogy sikerult neki 100-as temponal 4 literre levinni a fogyasztast jawanal.
A lepteto villat szoktak meg szidni a jawan de azzal nekem sose volt bajom (lehet hogy a 638-ra ez a hiba mar eltunt). A masik meg, mikor felulsz a jawara olyan nagymotorosabb erzes, talan a meretek talan a suj miatt de meg is csak az.
Az MZ vaza egy kicsit alul lett meretezve foleg a 250-es MZ-je. A jawa vaza egy stabil bolcsovaz. Tobb srac mondta aki neki allt MZ-t tunningolni, hogy a megnovekedett ero miatt elcsavarja a vazat es elkezd az egesz szitalni. De erre hajlamos megnovekedett ero nelkul is. Viszont elvileg ha az elso telora merevitoket tesz az ember akkor elvileg ez a hibaja csokken.
Ezzel szemben ha megeccer vennek ismet erosen gondolkoznek, hogy jawa vagy mz. :) Igazabol a kettobol lehetne egy jot csinalni. JaMZ
Egy soros kethengeres MZ-blokkos, uj hall jelados gyujtassal jawa vazzal. Valami tarcsafek elore. :) Vizhutes, trabant dugok. :) A viz hutes miatt csondesebb blokk. :) 2 henger miatt megnovekedett nyomatek, emiatt lehet folteni mas fogszamu fogaskereket. Bar azt lehet hogy nem birja el a kuplung es mas motore kell ra. :)
roviden ennyi
Sziasztok!!!
Na most már én is belepofázok, bár az emlékek könnye csorog arcomon olyan szép beszédeket mondtok ezekről a jó kis szoci gépekről!!:)
Igen igaz az az állítás hogy ezek egy letűnt kor "mammutjai", de az is hogy vehetsz újat is belőlük!! Az én Drágámat (ETZ 250 '85- ös évjárat), pl. nagyrészt Kanuni alkatrészek tartják fitt formában!!
DE!!!
Még idáig legkomolyabb javítás (ettől még elment volna 1- 2 ezer KM- et), most volt vele, hajtókar csere. Ez is attól hogy az öreg papa akitől vettem kb. 7 évig be sem rúgta a gépet és az alsó tűgörgőket megette egy kissé a rozsda. De ez is csak a vétel után 5 évre jött ki rajta!
Amúgy minden jót megkap tőlem (mindíg rendszeres átnézés, 1:50 fullszint keverék túra közben is sk. keverve stb.), és eddig a legnagyobb baj ami miatt egy pillanatra megállt az egy vezeték megtörés miatt volt!!!
A szerelő akihez viszem, aki nem most kezdte- bár ez hülyén hangzik (kb. 45 éves)- falán ott lóg az eredeti faja cseh oklevél a Jawa gyárból, hogy sikeresen letette a szerelői tanfolyamot mégsem vállal már egy jó ideje Jawákat mert egy rakás ... tarja őket. Anno én is gondolkodtam Jawán de azt mondá nekem hogy akkor én szerelem majd ha elromlik- ez hatott!!!:))))
Nem bántam meg a Tz-t SOHA nem volt vele baj!!!! Nekem nem tűnik mopednek a Jawa mellett, bár tény hogy a cseh gép robusztusabb!!!
A múltkor ráültem a haver Jawájára hááát...
Én idáig azt hittem hogy az ETZ- nek van az összes motor közül a legfeljebb a súlypontja!!? De ezek után nem nagyon akarok már 350- es (638??) Jawát vezetni
Bocs az offért, szerintem jó lenne erre esetleg egy külön topicot nyitni, ott aztán ölhetnénk egymást!!!:))))))))))
Fisi
szerintem rízshányás az egész!
mindegy hogy milyen,mindenki a maga lóvát dicséri! pénzt az újra és a égire is költeni kell.határ a csillagos ég.
Hello Buny
Azért azt még elfelejtettem, hogy én is rendelkeztem mindkét tipussal, (A Jawa eladása örök emlék marad) :-)
De nekem mindkettővel volt problémám, sőt életemben nem volt olyan motorom amivel ne lett volna, mind1 szoci vagy nem szoci. Szocinál gyakran, de a japán tipusoknál (Nem japán, és nem szoci motorom még nem volt! :-))
is max 2-3 év és valami nekiáll szivatni, és lehet javítani a mocit.(nem a normál szervizelésre gondolok)
Már sokan mondták nekem, akik nem mai motorral járnak, hogy bizony az ő gépük még soha nem romlott el,
lehet, hogy csak én vagyok szerencsétlen a motorokkal. :-(
Üdv Attila
Hello
Vitatkoznék a dolgon, (úgy látszik ilyen napom van) :-)
ha nagyon akarsz veszel új Jawa-t is, MZ-t meg még egyszerűbb, más kérdés hogy nem éri meg ilyet venni.
Erre vártam!Frappáns válasz,teljesen mindegy hogy milyen csak müködjön.
mindenkinek:Ezeket a szoci motorokat meg kell őrizni, ezek a gépek már "történelem,"boltban már nem kapod meg!!!!
Ja! és '75-től 2000-ig meg van az AC-DC antológia. mert nálam nagyon bejön az igazi klasszikus rock muzsika! minden jót!
Hi! a következő ilyen túrára szeretnék elmenni én is. a birtokomban lévő '68-as TROPHY 250-nel. szoktatok spontán találkozókat szervezni amin megismerhetik a topik lakók egymást? ezt azért kérdezem mert birok még egy '55-ös TLT PANNONIÁVAL és mi PANNONIA topik lakók rendszeresen szoktunk találkozni hetente-kéthetente a Közlekedési Múzeum előtt. szerintem ez nagyon jó és hasznos dolog. sok barátság született már itt. közös programok stb.
minden jót!
Kosz! A vagast en kovettem el, de dicseret illeti a remek operatoroket ( Tória & Kacc ), akik halalt megveto batorsaggal rogzitettek cf kartyara az esemenyeket:), valamint a szereploket a remek alakitasert es persze a paripakat is.
A zene valasztasnal 2 fo szempont volt:
1. Ne megint a Born to be wild-ot. Szeretem nagyon de minden motoros film alatt az van mar.
2. Az ACDC Thunderstruck-ot kb 40x hallgattuk meg a turan, szal a tura hivatalos dalanak nyilvanitottam.
Kacc!
Persze, hát MZ ! :)
:-)))))))
Esetleges gyertyacserét leszámítva,csak egyszer állt le a motorom az úton: elszállt a hengerfejtömítés.Se előtte,se azóta nem történt semmi,akkor is biztos csak azért,mert 1 csajt vittem el motorozni,akinek már kb 5 évig ígértem & tessék,ez történt a nagy napon:)) Biztos féltékeny lett a Kis Drágám!!
Köztudott,hogy a német nyelvben a motorok "die" névelőjűek,tehát nőneműek! (Az autók "der"). Amint a hölgy elment,némi szerelgetés után,kissé durrogva,h.fejtömítés nélkül,de hazavitt a gép!!
Lelke van,lelke van,akárki meglássa...
byee
Akkor ezt a témát megbeszéltük:)
Hello
Én nem hurrogtam le senkit, ha hurrogok az nem ilyen :-)
Hello
Én egy kicsit vitatkoznék Buny-val, nálam a szoci nem attól szoci, hogy hol gyártották/gyártják. Az hogy 2T vagy 4T az is mind1.
Szerintem az a lényege, hogy ezek a gépek mamutok, akik még itt éltek velünk de már kihalásra vannak ítélve, és nekünk esélyünk van egy ilyennel motorozni, sőt esetleg átvinni egy másik korszakba amikor már a többiek kihaltak, és az aki most lenézi őket, az nemsoká megcsodálni fogja.
Nálam ide tartozik még a nosztalgia is, első motorom TS250/1 volt, és sokat foglalkoztam vele, szép volt na meg aránylag megbízható is.
Volt egy Junakom, ha ráültem és mentem egy kört mindíg úgy száltam le róla, hogy mosolyogtam, és ez az MZ-re is igaz, erő nincs benne, vibrál, stb. szóval rettenet, de visz téged előre, és te meg ülsz rajta csak arra gondolsz, hogy megy. Minden kis alkatrészét ismered, és szedted már szét, eszedbe jutnak régi túrák, és történetek valahogy ez nagyon megnyugtató szinte romantikus dolog. Ha valami működése nem tetszik azt kijavítom, és rendszeresen átnézem a szerkezetet, ennek köszönhetően még nem hagyott ott sehol. (Bár mikor furcsa elektromos baja volt, akkor nehezen jutottam haza) :-)
Persze én könnyen beszélek, ha messzire akarok menni, vagy csak éppen arra vágyok hogy haladjak akkor ott a yamaha, ami ugyanúgy kikapcsol, sokkal jobb motor, és maga a motorozás is sokkal jobb vele, de teljesen más érzés, jobb de nem olyan emberközeli.
Persze szerencsére nem vagyunk egyformák, ez csak az én véleményem és teljesen biztos vagyok a dologban, hogy mindenki més okból jár ezekkel a motorokkal.
És van olyan is aki gyűlöli őket, de csak erre futotta neki.
Én a fent leírt hozzáálásom miatt nem mondom a Kínai/Vietnámi/Kubai stb. motorokra, hogy ezek szoci motorok, pedig az ország szoci, de azok a gépek nem voltak itt köztünk, és nem emlékeztetnek másra csak a Japán modellekre amiről másolták őket.
Miért is idézné egy letünt kor emlékét bennem egy virago másolat, mikor a garázsban álló eredeti virago sem idéz fel bennem ilyen érzéseket?
Azt hiszem ismét sikerült jó hosszan és érthetetlenül leírni a véleményem :-)
Üdv Attila
Buny!
Akinek nincs sok pénze, az nem fog tökéletes motort kapni, főleg akkor nem, ha a kínálat ebben a szegmensben elég szegényes.Tehát marad az, hogy az ember a kosárból valamit újjá épít, vagy vesz egy alapot, és azt tökéletesíti, vagy megvesz egy jó állapotút, és egyszerűen használja.Persze ez utóbbinak az árába belekalkulálja az eladó azt az összeget, amit az előző kettőre apránként adsz ki.
Reakcióm:
Mivel nem rendelkezem sem minőségileg,sem mennyiségileg olyan tapasztalatokkal mint te, annyit tudok erre mondani, hogy elég csak a PeetAir mocijára gondolni, és láthatjuk hogy ez nagyban a szerencsén is múlik. Ő egy tök jó megkimélt mocit vett nem tul drágán, persze az ilyen mindig csak utólag derül ki.
Ja és nehogy azt mondja erre valaki, hogy: Persze, hát MZ ! :)
Attila!
És egyébként sem kell lehurrogni, ha valaki megpróbál alapból pozitívan közeledni az emberekhez:( Bár igazad van, mert végülis így sokat csalódhatok, ha mindenkit bunkónak tartok, akkor sok lehet a kellemes meglepetés.
Remélem nem kell mindenkinek állást foglalnia a Jawa és az MZ között. Kinek ez jön be, kinek az. De ez mindig is így volt, ha az ember nem talált jobb témát, elkezdett egy végeláthatatlan vitát valamiről. (Egyébként most még MZ-párti vagyok, mert még csak azon ültem:)
Üdv: Judit
Bocs, de én erre a társaságra gondoltam...
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|