hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 26. péntek 
Ervin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás

Összesen: 360 oldal

Maci
válasz erre | email2003-09-22 13:04:54
Hali Dawe!
Csak nem Te is galgamácsai vagy? :-) Sajnos csavarogni menni nem tudok, kb. 3 hete eladtam az Izsem, de később, ha lesz moci, szívesen. Egyébként civilben ki vagy? :-)
Üdv!
Maci
sorszám: 976 (2275)
(előzmény: Dawe, 2003-09-21 16:00:17)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-22 10:27:25
Gyozo: Majd bescannelem, sztem nem mindenhol lett tokeletes a szoveg, de azert eleg jo. A srack kicsit atirta, aki berakta az ujsagba.
sorszám: 975 (2270)
(előzmény: GYOZOETZ, 2003-09-21 01:12:33)

 
 
ls-laci
válasz erre | email2003-09-22 01:15:10
Helló Mindenki!

Kerüljétek a mocskos Shell kutakat!!!

Olyan vizes benzint sikerült tankolnom,hogy a motor úgy viselkedett mint egy streetfighter moci bemutatón(durogott,rángatózott...)
De egy kis denaturáltszesz segített:)
csao. szép időket
sorszám: 974 (2262)

 
 
Dawe
válasz erre | email2003-09-21 16:00:17
Szeva!

Lakik valaki Galgamácsa közelébe? Vagy onnan kb.50Km re? Csak mert ameddig így süt a nap elmehetnénk csavarogni egy délutánt!

Üdv:Dawe
sorszám: 973 (2259)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-21 13:01:17
"Valaki" beszkenelhetné azt a bizonyos ujságot!!
sorszám: 972 (2256)

 
 
sano
válasz erre | email2003-09-21 03:20:21
Furfarag: Nem is házasság ez, inkább gazdasági alapú életttársi kapcsolat:)))
Ami ugye gyakran fordul szerelembe, lassan már én is itt tartok:))

sano
sorszám: 971 (2255)
(előzmény: furfarag, 2003-09-20 01:34:11)

 
 
Buny
válasz erre | email2003-09-21 01:42:11
Azért ez az újság dolog engem is érdekelne.Fisi már jöhettél volna az előző kettő egyikére is, csak olvasgatni kellett volna a fórumot, meg gyűjteni a pénzt.:-))) Azért ez utóbbiból a benzin emészti fel mindíg a legtöbbet.
Tesho!
Azt a Gibraltár dolgot hogy gondoltad?
Ambruzsg. jobb ha nem lkátja a tornyot, akkor kellett volna, mikor mi is ott voltunk, így nincs semmi feeling a dologban.
Győző!
Ne keseredj el, egyébként is nehéz lett volna még egy kis cuccot felrakni a gépedre a vágott hátulja miatt.
sorszám: 970 (2254)

 
 
GYOZOETZ
válasz erre | email2003-09-21 01:16:39
A vitarol annyit, h 350es Jawaval nem mentem,csak regi 250essel/lsd galeria->T.G/,de tok mas.Az MZ porgos motor, kell a sonkaknak a fordulat, a JAWA lomhabb, oregurasabb moci, tok mas feeling.En imadom,ha porog a gep, visit es kenhetem 1000el, ezert jobb nekem a TZ, ez jon be. Ha vigyazunk ezekre a gepekre, akkor meg tok mindegy,milyen gep. Felkeszulunk az esetleges problemakra,kijavitjuk oket, s megyunk tovabb. Mert errol szol a "szocifeeling", nem?
Gyozo
sorszám: 969 (2252)

 
 
GYOZOETZ
válasz erre | email2003-09-21 01:12:33
HyGy!
Lehet, h csak en vagyok kivancsi, sot az is lehet, h ritkan veszek reszt ekkora "csapatjatekban",de erdekelne az a cikk az ujsagbol.Tulkepp ez volt az elso nagyobb turam, ossz 650Km, s hatalmas elmeny volt. Szal a pecsi nephez mi jutott el ebbol?
sorszám: 968 (2251)
(előzmény: HyGy, 2003-09-20 21:59:40)

 
 
GYOZOETZ
válasz erre | email2003-09-21 00:37:35
Csatlakozom!
Bar meg kell hagyni, tenyleg nem itt,igy kellett volna. Viszont az elvek jogosak.Nekem sincs, bar volt, s jott is volna tan a 2.talira,de arra sokmindent "meggondolt".. :( Szal mindnki boldogul,ahogy tud, hatha...

Gyozo da mar megint single...:)
sorszám: 967 (2250)
(elözmény: HyGy, 2003-09-17 23:32:56)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-20 21:59:40
Fisi ja Pecsi. De nem vagom, mert nekem Pecs<>Kalocsa. :) Vagy sokat voltal pecsen?

De persze lesz tavasszal talalkozo. Immar a 3. szocimotoros talalkozo. :) Addig mindenki polirozza a motorjat.

Hja es orommel kozlom, hogy a masodik szocitura bele kerult a Pecsi pentek ujsagba.

AmbruzsG uzeni, hogy mindenki bekaphatja.
sorszám: 966 (2249)
(előzmény: fisi, 2003-09-20 21:22:45)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-09-20 21:22:45
HyGy!!!

Te pécsi vagy?????????? Na ne!!!
Akkor meg hogy kerültük el egymást egész nyáron??? Én kalocsai vagyok.

Tavasszal tali??

Fisi
sorszám: 965 (2248)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-20 15:47:46
Jut eszembe itt van pecsen az Ambruzsg. :) Felvigyem a TV toronyba?
sorszám: 964 (2246)
(előzmény: Atilla, 2003-09-20 12:24:47)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-20 12:24:47
Na látjátok!!! Még a MZ-Java vita újraélesztésekor modtam, hogy ez majd feldobja a témát.
Erre annyi hozzászólás lett, hogy alig győzöm olvasni :-)
Sikerült egy kicsit szítani a tüzet, :-)pedig engem eléggé hidegen hagy a téma, a lényeg induljon el, haladjon, és akkor álljon meg ha én azt akarom, ennyit várok egy szocitól, ha MZ ha :-)Jawa mind1.
Üdv Attila
sorszám: 963 (2245)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-09-20 10:15:48
Szerintem nem volt ez igazán vitatkozás, csak elmondta mindenki a tapasztalatait+ érzéseit, és letette a voksát az mellet a típus mellett amelyik neki jobban tetszik!!!:))

Jó mindekttő, de akinek a Jawa tetszik annak nem fogod bemesélni hogy az Mz a jobb, és fordítva!!:))

Fisi
sorszám: 962 (2243)

 
 
Buny
válasz erre | email2003-09-20 02:44:19
Akkor néhány szóban válaszolnék mindenkinek egy kicsit:
Attila!
A definició második mondata valahogy úgy hangzott, hogy a gép magán viseli a hiány gazdálkodás tüneteit. A Keeway abszolót szoci motor a definíció első fordulata szerint, de a második szerint már nem, mert nem hiány gazdálkodásban készült.Mert az ilyen gépek hiányossága éppen az, hogy nem volt jobb minőségű anyagra, fejlesztésre pénz, és ezért a Lajtától keletebbre élők ebből hozták ki a legtöbbet.Ez volt a kihívás azok számára, akik valami mást akartak, az egységesből.
Kacc!
Tapasztalatból mondom:"Szegény embernek drága dolgot kell venni, hogy tovább tartson." Peetair szerencséje, hogy olyan eladót fogott ki, aki a gépét karban tartotta. Ha ilyet akarsz, keresni kell, és ez időbe telik.Nekem szerencsém volt a Jawámmal, mert egy öregtől sikerült megvennem, akinek tüzelőre kellett a pénz annak idején. Nem is volt a motorral semmi bajom. Sokan lebeszéltek róla, hogy Jawát vegyek, mert szenvedett vele mindenki. Nem hallgattam rájuk, és szerencsém volt, de végződhetett volna fordítva is. Nekem nem volt rossz tapasztalatom a Jawával, MZ-vel sem. Amikor Munyi 125-öse (ETZ) Herendnél elkezdett rosszalkodni, akkor is haza jött. Másnap megnéztem és a megszkító kalapács érintkezőjének szegecselése lazult meg. Kivettem, és egy pontozó segítségével orvosoltam a hibát.Hygyt megerősítve az a jó motor, amelyik elvisz, és vissza is hoz.
A fentieket már a vitához írtam.
Furfaragnak igaza van, mindenki azzal jár, amiről úgy gondolja, hogy neki az a legmegfelelőbb.
sorszám: 961 (2242)

 
 
Munyi
válasz erre | email2003-09-20 02:18:04
Sziasztok JÓ Motoros Emberek!
Olyan jó érzés olvasni a hozzászólásokat. Ez az MZ kontra Jawa "vita" felidézi bennem a szoci motoros túra gyertyafényes estéit. Érdekes, kb. ez olyan, mintha azt kellene eldönteni, hogy a szőke, vagy a barna nő a jobb. Mindkettő tipusnak vannak jó és rossz tulajdonsága, de azt hiszem ezek egyenlő arányban jelentkeznek. Nekem ETZ 125 volt az első motorom. Egyedül, azaz kettesben jól el voltam vele, de Ausztria felé megpakolva Herendnél vissza kellett fordulnom. A Buny Jawa-ja tök jó volt, mert mindketten kényelmesen eljutottunk mindenhova. Vigyázat!! Mindkettő tipusnak lelke van, ugyanúgy, mint a többi motornak, ha közelében vagytok gondoljátok meg, mit mondtok róluk. A túrán is szereltetek ezt is, és azt is, ha jól emlékszem egyenlő arányban. Hol útszélén álltunk, hol a törölköző alatt szerelt az ember.
Van egy ötletem! Menjünk túrázni valahova, akkor majd megtudjuk, hogy melyik a jobb.
sorszám: 960 (2241)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-20 01:34:11
De az RD nem szocimotor!!
Sano ,te vadházasságban élsz a Jawa-dal:-))
sorszám: 959 (2240)
(előzmény: sano, 2003-09-20 01:16:37)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-20 01:24:19
Na,szóval.Énszerintem aki szeret motorozni, az nem beszél minden féle butaságot.Hogy az Mz vagy a Jawa a szuperebb?Mindkét márkának megvannak azelőnyei és hátrányai.Nem mind1?Az a lényeg,hogy pöfögjön ott lent valami,és hogy VIGYEN A VAS ELŐRE
sorszám: 958 (2239)

 
 
sano
válasz erre | email2003-09-20 01:16:37
No, ha már megint kialakult a szokott vita, ideírom én is a magamét:)
Nekem nagyon tetszik a 634California, ahogy kicsit előről -oldalról meglátom egy 50s-60s hasonló méretű Triumph ugrik be, a blokk formája is nagyon jól arra hajaz. Egy kicsit cseppebb tankkal+lengőnyereggel+szép Triumph emblémával fene se különböztetné meg:)
No az ETZ(250es) meg szerintem egy nagyon német kocka masina. Megvan a maga varázsa, az igaz, de ha már MZ, akkor TS250/1, az tetszik. De meglátom a Jawa két hosszú, áramvonalas, vízszintesen felfüggesztett kipuffját, és biza nem kell több... Otthagyni engem otthagyott eleinte soxor, de csak azér mer balek voltam, és azt hittem olyan mint a szimó, hogy csak tankolni kell...Hát nem. Oda kell rá figyelni. A házba már utálnak rendesen mer mindig összeolajozom az udvart a "karbantartási" munkálatok során. A sz*r gyújtás már nem érdekel, útszéli gyujtásállítás ~5-10 perc, annyit meg úgyis pihennék 500kmenként, nem? Amit hiányolok, az a fék, de hát... A kisETZ pöpec KIS motor, azzal egyik kisebb CZ-Jawa sem tud szerintem egy súlycsoportba kerülni. De a 250es nekem nem tetszik, amelyeken eddig ültem ugyanolyan romosak voltak mint a jáwám, jobban egy se ment, de pörgetni kellett mint franc. Viszont nem volt combizompróbáló meló a váltás. Nem melegedett túl 120nál 1km alatt. De megégette a kipuff a cipőtalpamat, és hiába a sárm, télleg ronda:)
Amúgy tényleg csak lelkület kérdése kinek melyik. A csopperes se fog sportmocira ülni, a szociknál meg a jaffa a finom nyugodt országúti cirkáló, nekem az kell nem "pörgős" "versenymotor". Szidjátok a futóművét. Igaz, rutinpályán a nyolcast nem lehet vele megcsinálni, nekem legalábbis nem ment, de sima országúti kanyarban biztosabbnak érzem (én). Nekem a nagy ETZ tűnt inlább imbolygósnak... No ennyi. Szóval kienk az kinek az. Nem jobb egyik sem, mert - szerintem - nyugodtan kijelenthetjük, hogy egyik se jó. Legalábbis más 2T mocikhoz képest --> lsd RD.

No, ez hosszú lett. Lesz még ősszel valmi összeröffenés valahol? Akár csak regionálisan? Holnap végre elhozom a gépet új hengerekkel, és rá akarok már ülni:)

sziasztok
sano
sorszám: 957 (2238)
(előzmény: _béla, 2003-09-20 00:54:16)

 
 
_béla
válasz erre | email2003-09-20 00:54:16
cső
enyi faxság után ugygondolom h én is beszállok a Jawa <=> MZ harcba. Nekem eddig csak Jawa am volt és büszke is vagyok rá de motoroztam 1 nyarat TS 150 nel is hogy milyen volt arról nem nyiltkozom. :) én 3 éve 1 1960-as 175-ös JAWA-CZ 356 ossal kezdtem 1 nagy halott vasdarab volt de 1 év mulva 100 al repesztettem vele és ugy döntöttem h én is +lepődtem rajta. most 638-as Jawa am van és zörög csattog kattog de 140 megyek vele bármikor. Még soha 1 motorsem krepált be alattam. Szóval én JAwa ra szavazok. :)))
pl : 250 ETZ vel tettem a jogsit és a motor jo de a sujelosztás és a sujpont nem jo szerintem.
ja és azt akrom kérdezni h lesz e idén még valami szocis öszezörrenés?
és HYGY ? nem megy alapjáratom a bal henger de hidegen szivatóval megy..furi
sorszám: 956 (2236)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-09-20 00:43:41
HyGy!!!

Biztos igazad van, én ezen nem is vitatkozok!!:)
A váz az kissé gyenge a Tz- n, nekem is szitál az eleje, de csak 50- 60 km/h között. A villamerevítőt majd most akarom beszerezni. Igen azért a Tz finomabb szerkentyű. A jawa lehet hogy Neked nagymotorosabb de nekem nem tetszett az egész üléspontja stb. Meg hát az a dobfék... Ez miatt nekem már optikailag is sokkal jobb az Mz.
Meg lustább is a Jawa. ű
Azért a 150- es Etz- vel ne hasonlítsd össze a 350- es Jawat!!!
Jóhogy szegény 150- es 1 hengeres nem bírt annyit mint a 200 cm3- al nagyobb kéthengeres!!!
De azért a 250-es már odab..!!!:)))
És azért egy szépen rendben tartott 250- es Mz is elmegy hosszú távon 100- al!!:)

Szal faja kis gép a Jawa, de nekem az egész kidolgozása, lénye nem jött be nagyon soha!!

De ettől függetlenül Jwa is rulez!!! Már akinek ez kell.

Fisi
sorszám: 955 (2235)

 
 
Dawe
válasz erre | email2003-09-20 00:14:42
Sziasztok!

Így végigolvasva a reagálásaitokat azt veszem észre hogy a lényeg az hogy a szoci motornak LELKE VAN!!! Aki szereti és nem csak kényszerből használja(pénz) az azért szereti mert van benne valami, valami ami összeköt vele! (Nekem is van egy Yamahám és lehet hogy jobb vele motorozni de nem érzem azt hogy a partnerem hanem hogy egy közlekedési eszköz amivel elmegyek dolgozni, kirándulni, csavarogni!

Az MZ-JAWA vitához csak annyit hogy én azért vagyok erősen MZ párti mert még csak azt vezettem, és mert a faterom azon versenyzett sokáig 85'-ig! (Az Én ETZ-m is 85'-ös)

Ja! Remélem a következő talira el tudok menni mert már nagyon kiváncs vagyok rátok!

Üdv:Dawe
A MOTOROSOK JÓ EMBEREK!(?)
sorszám: 954 (2234)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-19 22:40:08
fisi:

No mar most. Nekem volt ETZ is meg Jawa is. Igaz ETZ-bol a 150-es fajta. Amiket tapasztaltam:
etz fordulekony, konnyu motor, varosban tok jol lehet vele rohangalni, viszont urszaguton ket szemelyel csomaggal mar nem birta. (en meg baratno meg csomag 200kg folott) Masreszt az eleje nem volt olyan stabil viszont a tarcsafeket azota is vissza sirom.
Az en jawam most nem mervado, de az elejen mikor megvettem nagyon allat mondon ment, majd kitepte alolam az aszfaltot. A jawa viszont nehezebb motor, jobban kozepen van a sujpontja (ultel te mar kroszmotoron? Na annak fent van.) ezaltal jobban tartja az uton magat es sokkal kevesbe hajlamos beszitalni az eleje (nem is emlexem ilyenre)
A jawa mivel soros kethengeres, nyomatekosabb mint az 1 hengeres 250-es MZ (meg hat azert csak van ott +100ccm) igy alkalmasabb turara. Egy jo jawanak elvileg egy 100-110 kozotti utazot ki kell birni kenyelmesen. A vegsebessege is nagyobb kell, hogy legyen. Viszont a +100ccm miatt tobb a fogyasztasa is.

A jawa gyari gyjtasrendszere egy nagy rakas tragya. De ez orvosolhato ket darab CPI gyujtassal es egy Hall jeladoval. (Ezt gyarilag is be lehet szerezni sot a 639-es jawa ha jol tudom mar ilyen is es azon mar tarcsafek is van elol.)

Az mz egy precizebb konstrukcio, megis csak nemet gyartmany, egy finomabb jarmu. A jawa inkabb keletiesebb.

Viszont a sajat tapasztalatomon tudom, hogy csorgo fotengellyel, (mar 2c is) megjarta horvatorszagot. Es a masodik alkalommal nem volt semmi gond kiveve a fogyasztast emiatt kb minden benzinkuton szetszedtem a karbit es lejjebb vettem az uszoszintet. Meg egy bovdenszakadas, de az sem tekintheto konstrukcios hibanak es amugy is ez volt az elso.

De elvileg egy srac azt irta a totalbikeon hogy sikerult neki 100-as temponal 4 literre levinni a fogyasztast jawanal.

A lepteto villat szoktak meg szidni a jawan de azzal nekem sose volt bajom (lehet hogy a 638-ra ez a hiba mar eltunt). A masik meg, mikor felulsz a jawara olyan nagymotorosabb erzes, talan a meretek talan a suj miatt de meg is csak az.

Az MZ vaza egy kicsit alul lett meretezve foleg a 250-es MZ-je. A jawa vaza egy stabil bolcsovaz. Tobb srac mondta aki neki allt MZ-t tunningolni, hogy a megnovekedett ero miatt elcsavarja a vazat es elkezd az egesz szitalni. De erre hajlamos megnovekedett ero nelkul is. Viszont elvileg ha az elso telora merevitoket tesz az ember akkor elvileg ez a hibaja csokken.

Ezzel szemben ha megeccer vennek ismet erosen gondolkoznek, hogy jawa vagy mz. :) Igazabol a kettobol lehetne egy jot csinalni. JaMZ

Egy soros kethengeres MZ-blokkos, uj hall jelados gyujtassal jawa vazzal. Valami tarcsafek elore. :) Vizhutes, trabant dugok. :) A viz hutes miatt csondesebb blokk. :) 2 henger miatt megnovekedett nyomatek, emiatt lehet folteni mas fogszamu fogaskereket. Bar azt lehet hogy nem birja el a kuplung es mas motore kell ra. :)

roviden ennyi
sorszám: 953 (2233)
(előzmény: fisi, 2003-09-19 21:28:39)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-09-19 21:28:39
Sziasztok!!!

Na most már én is belepofázok, bár az emlékek könnye csorog arcomon olyan szép beszédeket mondtok ezekről a jó kis szoci gépekről!!:)
Igen igaz az az állítás hogy ezek egy letűnt kor "mammutjai", de az is hogy vehetsz újat is belőlük!! Az én Drágámat (ETZ 250 '85- ös évjárat), pl. nagyrészt Kanuni alkatrészek tartják fitt formában!!
DE!!!
Még idáig legkomolyabb javítás (ettől még elment volna 1- 2 ezer KM- et), most volt vele, hajtókar csere. Ez is attól hogy az öreg papa akitől vettem kb. 7 évig be sem rúgta a gépet és az alsó tűgörgőket megette egy kissé a rozsda. De ez is csak a vétel után 5 évre jött ki rajta!
Amúgy minden jót megkap tőlem (mindíg rendszeres átnézés, 1:50 fullszint keverék túra közben is sk. keverve stb.), és eddig a legnagyobb baj ami miatt egy pillanatra megállt az egy vezeték megtörés miatt volt!!!

A szerelő akihez viszem, aki nem most kezdte- bár ez hülyén hangzik (kb. 45 éves)- falán ott lóg az eredeti faja cseh oklevél a Jawa gyárból, hogy sikeresen letette a szerelői tanfolyamot mégsem vállal már egy jó ideje Jawákat mert egy rakás ... tarja őket. Anno én is gondolkodtam Jawán de azt mondá nekem hogy akkor én szerelem majd ha elromlik- ez hatott!!!:))))
Nem bántam meg a Tz-t SOHA nem volt vele baj!!!! Nekem nem tűnik mopednek a Jawa mellett, bár tény hogy a cseh gép robusztusabb!!!
A múltkor ráültem a haver Jawájára hááát...
Én idáig azt hittem hogy az ETZ- nek van az összes motor közül a legfeljebb a súlypontja!!? De ezek után nem nagyon akarok már 350- es (638??) Jawát vezetni

Bocs az offért, szerintem jó lenne erre esetleg egy külön topicot nyitni, ott aztán ölhetnénk egymást!!!:))))))))))

Fisi
sorszám: 952 (2232)

 
 
Czövi
válasz erre | email2003-09-19 18:14:03
szerintem rízshányás az egész!
mindegy hogy milyen,mindenki a maga lóvát dicséri! pénzt az újra és a égire is költeni kell.határ a csillagos ég.
sorszám: 951 (2227)
(előzmény: Atilla, 2003-09-19 17:12:03)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-19 17:12:03
Hello Buny

Azért azt még elfelejtettem, hogy én is rendelkeztem mindkét tipussal, (A Jawa eladása örök emlék marad) :-)
De nekem mindkettővel volt problémám, sőt életemben nem volt olyan motorom amivel ne lett volna, mind1 szoci vagy nem szoci. Szocinál gyakran, de a japán tipusoknál (Nem japán, és nem szoci motorom még nem volt! :-))
is max 2-3 év és valami nekiáll szivatni, és lehet javítani a mocit.(nem a normál szervizelésre gondolok)
Már sokan mondták nekem, akik nem mai motorral járnak, hogy bizony az ő gépük még soha nem romlott el,
lehet, hogy csak én vagyok szerencsétlen a motorokkal. :-(
Üdv Attila
sorszám: 950 (2224)
(előzmény: Buny, 2003-09-19 00:38:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-19 16:59:42
Hello
Vitatkoznék a dolgon, (úgy látszik ilyen napom van) :-)
ha nagyon akarsz veszel új Jawa-t is, MZ-t meg még egyszerűbb, más kérdés hogy nem éri meg ilyet venni.
sorszám: 949 (2223)
(előzmény: Czövi, 2003-09-19 14:59:41)

 
 
Czövi
válasz erre | email2003-09-19 14:59:41
Erre vártam!Frappáns válasz,teljesen mindegy hogy milyen csak müködjön.
mindenkinek:Ezeket a szoci motorokat meg kell őrizni, ezek a gépek már "történelem,"boltban már nem kapod meg!!!!
sorszám: 948 (2219)
(előzmény: Buny, 2003-09-19 00:38:29)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-09-19 14:00:11
Ja! és '75-től 2000-ig meg van az AC-DC antológia. mert nálam nagyon bejön az igazi klasszikus rock muzsika! minden jót!
sorszám: 947 (2218)
(előzmény: vaughan, 2003-09-19 13:57:27)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-09-19 13:57:27
Hi! a következő ilyen túrára szeretnék elmenni én is. a birtokomban lévő '68-as TROPHY 250-nel. szoktatok spontán találkozókat szervezni amin megismerhetik a topik lakók egymást? ezt azért kérdezem mert birok még egy '55-ös TLT PANNONIÁVAL és mi PANNONIA topik lakók rendszeresen szoktunk találkozni hetente-kéthetente a Közlekedési Múzeum előtt. szerintem ez nagyon jó és hasznos dolog. sok barátság született már itt. közös programok stb.

minden jót!
sorszám: 946 (2217)
(előzmény: PeetAir, 2003-09-19 12:54:19)

 
 
PeetAir
válasz erre | email2003-09-19 12:54:19
Kosz! A vagast en kovettem el, de dicseret illeti a remek operatoroket ( Tória & Kacc ), akik halalt megveto batorsaggal rogzitettek cf kartyara az esemenyeket:), valamint a szereploket a remek alakitasert es persze a paripakat is.

A zene valasztasnal 2 fo szempont volt:
1. Ne megint a Born to be wild-ot. Szeretem nagyon de minden motoros film alatt az van mar.
2. Az ACDC Thunderstruck-ot kb 40x hallgattuk meg a turan, szal a tura hivatalos dalanak nyilvanitottam.
sorszám: 945 (2215)
(elözmény: HyGy, 2003-09-18 17:52:36)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-09-19 12:52:08
Kacc!
Persze, hát MZ ! :)
:-)))))))

Esetleges gyertyacserét leszámítva,csak egyszer állt le a motorom az úton: elszállt a hengerfejtömítés.Se előtte,se azóta nem történt semmi,akkor is biztos csak azért,mert 1 csajt vittem el motorozni,akinek már kb 5 évig ígértem & tessék,ez történt a nagy napon:)) Biztos féltékeny lett a Kis Drágám!!
Köztudott,hogy a német nyelvben a motorok "die" névelőjűek,tehát nőneműek! (Az autók "der"). Amint a hölgy elment,némi szerelgetés után,kissé durrogva,h.fejtömítés nélkül,de hazavitt a gép!!
Lelke van,lelke van,akárki meglássa...

byee

sorszám: 944 (2214)

 
 
Judika
válasz erre | email2003-09-19 12:26:11
Akkor ezt a témát megbeszéltük:)
sorszám: 943 (2213)
(előzmény: Atilla, 2003-09-19 12:06:15)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-19 12:06:15
Hello
Én nem hurrogtam le senkit, ha hurrogok az nem ilyen :-)
sorszám: 942 (2211)
(előzmény: Judika, 2003-09-19 11:08:04)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-19 12:01:48
Hello

Én egy kicsit vitatkoznék Buny-val, nálam a szoci nem attól szoci, hogy hol gyártották/gyártják. Az hogy 2T vagy 4T az is mind1.
Szerintem az a lényege, hogy ezek a gépek mamutok, akik még itt éltek velünk de már kihalásra vannak ítélve, és nekünk esélyünk van egy ilyennel motorozni, sőt esetleg átvinni egy másik korszakba amikor már a többiek kihaltak, és az aki most lenézi őket, az nemsoká megcsodálni fogja.
Nálam ide tartozik még a nosztalgia is, első motorom TS250/1 volt, és sokat foglalkoztam vele, szép volt na meg aránylag megbízható is.
Volt egy Junakom, ha ráültem és mentem egy kört mindíg úgy száltam le róla, hogy mosolyogtam, és ez az MZ-re is igaz, erő nincs benne, vibrál, stb. szóval rettenet, de visz téged előre, és te meg ülsz rajta csak arra gondolsz, hogy megy. Minden kis alkatrészét ismered, és szedted már szét, eszedbe jutnak régi túrák, és történetek valahogy ez nagyon megnyugtató szinte romantikus dolog. Ha valami működése nem tetszik azt kijavítom, és rendszeresen átnézem a szerkezetet, ennek köszönhetően még nem hagyott ott sehol. (Bár mikor furcsa elektromos baja volt, akkor nehezen jutottam haza) :-)
Persze én könnyen beszélek, ha messzire akarok menni, vagy csak éppen arra vágyok hogy haladjak akkor ott a yamaha, ami ugyanúgy kikapcsol, sokkal jobb motor, és maga a motorozás is sokkal jobb vele, de teljesen más érzés, jobb de nem olyan emberközeli.
Persze szerencsére nem vagyunk egyformák, ez csak az én véleményem és teljesen biztos vagyok a dologban, hogy mindenki més okból jár ezekkel a motorokkal.
És van olyan is aki gyűlöli őket, de csak erre futotta neki.
Én a fent leírt hozzáálásom miatt nem mondom a Kínai/Vietnámi/Kubai stb. motorokra, hogy ezek szoci motorok, pedig az ország szoci, de azok a gépek nem voltak itt köztünk, és nem emlékeztetnek másra csak a Japán modellekre amiről másolták őket.
Miért is idézné egy letünt kor emlékét bennem egy virago másolat, mikor a garázsban álló eredeti virago sem idéz fel bennem ilyen érzéseket?
Azt hiszem ismét sikerült jó hosszan és érthetetlenül leírni a véleményem :-)
Üdv Attila
sorszám: 941 (2210)
(előzmény: Buny, 2003-09-19 00:38:29)

 
 
kacc
válasz erre | email2003-09-19 11:51:06
Buny!

Akinek nincs sok pénze, az nem fog tökéletes motort kapni, főleg akkor nem, ha a kínálat ebben a szegmensben elég szegényes.Tehát marad az, hogy az ember a kosárból valamit újjá épít, vagy vesz egy alapot, és azt tökéletesíti, vagy megvesz egy jó állapotút, és egyszerűen használja.Persze ez utóbbinak az árába belekalkulálja az eladó azt az összeget, amit az előző kettőre apránként adsz ki.
Reakcióm:
Mivel nem rendelkezem sem minőségileg,sem mennyiségileg olyan tapasztalatokkal mint te, annyit tudok erre mondani, hogy elég csak a PeetAir mocijára gondolni, és láthatjuk hogy ez nagyban a szerencsén is múlik. Ő egy tök jó megkimélt mocit vett nem tul drágán, persze az ilyen mindig csak utólag derül ki.

Ja és nehogy azt mondja erre valaki, hogy: Persze, hát MZ ! :)
sorszám: 940 (2209)
(előzmény: Buny, 2003-09-19 00:38:29)

 
 
Judika
válasz erre | email2003-09-19 11:08:04
Attila!

És egyébként sem kell lehurrogni, ha valaki megpróbál alapból pozitívan közeledni az emberekhez:( Bár igazad van, mert végülis így sokat csalódhatok, ha mindenkit bunkónak tartok, akkor sok lehet a kellemes meglepetés.


Remélem nem kell mindenkinek állást foglalnia a Jawa és az MZ között. Kinek ez jön be, kinek az. De ez mindig is így volt, ha az ember nem talált jobb témát, elkezdett egy végeláthatatlan vitát valamiről. (Egyébként most még MZ-párti vagyok, mert még csak azon ültem:)

Üdv: Judit
sorszám: 939 (2208)

 
 
Judika
válasz erre | email2003-09-19 10:40:54
Bocs, de én erre a társaságra gondoltam...
sorszám: 938 (2205)
(elözmény: HyGy, 2003-09-18 17:54:28)

 
 
Judika
válasz erre | email2003-09-19 10:39:40
Nem Trike, tike:) Nem ugyanaz, de sztem őt nem ismered:)
sorszám: 937 (2203)
(előzmény: Pool, 2003-09-18 22:07:39)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-19 10:31:39
Buny: nem mondom hogy ertem a kormondatodat. :) De nagyjabol probalom kovetni. :) Hihi
sorszám: 936 (2201)
(előzmény: Buny, 2003-09-19 00:38:29)

 
 
ls-laci
válasz erre | email2003-09-19 10:27:18
Helló Mindenki!

Vélemémyem Mz-Jawa!Nekem is volt mind2ből részem.Hááát a Jawammat többet szereltem mint motoroztam vele:)Bocs HyGy:) Az Etz azt is szereltem sokat de legalább azzal motorozni is tudtam:)
Számomra a legjobb szoci amim volt 84-es Ts Mz Nagyon szerettem.
Mostani mocival az a baj (Ls 400)
semmi feeling na jó van de ez más mint at Etz-nél.Mindíg ott motoszkált egy jó kis bizsergés a Tz-nél vajon mikor áll le,mikor nem indul...Az Ls-re akármikor felülök mindíg indul,kicsit unalmas mindíg figyelem hétha elromlik valami rajta:).
Ha kiheverem a számítógépet,gyűjtök egy Ts 250-re:)
Na ennyi.
üdv.
sorszám: 935 (2200)

 
 
Gabika
válasz erre | email2003-09-19 01:49:48
Ez fasza volt Buny!
En se tudtam volna jobban megaszondani!

gabor
sorszám: 934 (2199)
(előzmény: Buny, 2003-09-19 00:38:29)

 
 
Buny
válasz erre | email2003-09-19 00:38:29
Örülök neki, hogy a helyére kerültek a dolgok, végre megint az MZ-Jawa szócsatába csöppentem. Hogy eloszlassak néhány tévhitet, ezért elmondom, hogy én rendelkeztem mindkét tipussal. Egyikkel sem volt semmi bajom, de az MZ mindíg megbízhatóbb szerkezet volt.Lehet, hogy egy hengerének köszönhetö, és ingeniuer DDR Dieternek,aki olyannak álmodta amilyen, de a szoci táborban a fejlődés mégiscsak az MZ sajátja volt. Persze azon vitatkozni lehet, hogy milyen hibákkkal küzdött és küzd ma is, de ezt a másik tipusról is el lejhet mondani. Viszont ami igaz mindkettőre, hogy ha valaki rendben tartja, és foglalkozik vele, akkor egyiknek sem lehet semmi baja, és elmegy a világ végére, és szerintem ez a lényeg, hogy elmegy.
Pool!
attól, hogy 2T, még nem biztos, hogy rossz valami, nekem volt RD 350-esem 76-os és 79-es kiadásban is. Az is 2T volt, mégis klasszissal volt jobb, mint a Jawa, pedig a 76-os még nem rendelkezett kipufogó szeleppel. Az is elment, igaz talán kicsit többet fogyasztott, ha rángatta neki az ember.
Furfarag!
Szerintem a kínai motor abszolút szoci, még a mai napig. Hygynek válaszolva, szerintem azt tekinthetjük szoci motornak, amelyik olyan államban készült, ahol a köztársaság népi, népi demokratikus, vagy más hasonló olyan jelzővel rendelkezik, amely utal arra, hogy az adott állam berendezkedése egy letűnt kor szellemiségét idézi, mely szellemiség az egykori "Ost-block" totaliárius diktatúráját juttatja eszébe az embereknek.Nem utolsó sorban a hiány gazdálkodás szülte kényszer megoldások tömörítése egy két kerekű közlekedési eszköz előállítása során.
Hogy tudtam ezt a körmondatot így leírni?Azt hiszem most még korán van, a szokásos hozzászólási időmhöz képest, azért jött ez így ki.
Kacc!
Akinek nincs sok pénze, az nem fog tökéletes motort kapni, főleg akkor nem, ha a kínálat ebben a szegmensben elég szegényes.Tehát marad az, hogy az ember a kosárból valamit újjá épít, vagy vesz egy alapot, és azt tökéletesíti, vagy megvesz egy jó állapotút, és egyszerűen használja.Persze ez utóbbinak az árába belekalkulálja az eladó azt az összeget, amit az előző kettőre apránként adsz ki. Ez egyszerű matematika, a két oldal egyenlő lesz egyszer, csak van aki az egyik, míg van, aki a másik oldalon kezdi az egyenlet megoldását.
Én azért szeretem ezeket a találkozókat, mert olyan emberekkel találkozhatok, mint Hygy, aki azon ügyködik, hogy olyan gépet hozzon ki a Jawából, mint amilyet a gyárban sem csináltak még.Ennek ez a szépsége. Tudom téged nem vígasztal, amikor az útszélén kell állni, de mint azt már írtam előbb-utóbb az ember előbbre lép, kérdés, hogy mekkorát lép.
Pool!
Neked is rosszalkodik a számítógéped?!
Álmodozz azért arról is, hogy a Jawán hátul egy nő is utazik veled. Ha elég kitartó vagy az álmaidat valóra tudod váltani. Hidd el drukkolunk neked!
sorszám: 933 (2198)

 
 
Gabika
válasz erre | email2003-09-18 23:48:19
Pool:
HyGy és Gabika: köszönöm a védelmező szavakat!

de az MZ csak mopednek tűnik a Jawa mellett.
Meg egyébként a Jawának van krómozott bukócsöve.



Hat ezert vedtelek en meg, te gyerok!?

gabor
sorszám: 932 (2197)
(előzmény: Pool, 2003-09-18 22:14:56)

 
 
Balansz
válasz erre | email2003-09-18 23:47:49
Bocsi.Csak kipróbáltam az Évi regisztrációját hogy mükszik-e.
Üdv:Fufarag
sorszám: 931 (2196)

 
 
Pool
válasz erre | email2003-09-18 22:14:56
HyGy és Gabika: köszönöm a védelmező szavakat!

Szerintem a Jawa és az MZ nem egy kategória és ezért nem is lehet összehasonlítani őket.
Bár igaz, hogy mindkettő kétütemű és ebből kifolyólag mindkettő szar, de az MZ csak mopednek tűnik a Jawa mellett.
Meg egyébként a Jawának van krómozott bukócsöve.
sorszám: 930 (2194)

 
 
Pool
válasz erre | email2003-09-18 22:07:39
Sziasztok!

Sajnos gyengélkedik a számítógépem és emiatt ritkán fordulok elő a neten.
De már csak hetek kérdése és újra jó lesz. Akkor majd válaszolok bővebben.
Addig csak annyit, hogy nem sértődtem meg egyátalán egyik hozzászóláson sem, csak egyszerűen ritkán vagyok errefelé a haldokló számítógépem miatt és nem tudok válaszolni ennyi hozzászóláshoz.

Mindenesetre már a következő szocimotoros találkozóról és az egyéni túrámról álmodozom.

Judit, az így már más, hogy a Trike a vőlegényed. Őróla már mesélt egyébként a Munyi (Krisztína). Csak azt hittem, hogy egy virgonc csaj vagy akinek éppen nincs se motorja se motoros barátja. A sátort is csak azért említettem, mert nem lehettem biztos benne, hogy van sátrad.

Buny: igaz, hogy kicsi a sátram, de két személynek még kényelmes :-)))
sorszám: 929 (2193)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-09-18 21:13:17
Atilla barátom,te tévedsz!!!:))

Igaz,füstöl,talán picit büdös is (de úgy hallottam,lehet kapni illatosított olajat:)),néha öröm,ha rosszalkodik:)), nem ciki +jelenni vele,ha vki mégis cikiz miatta,akkor azzal azt el lehet küldeni a p***ába.. nálam már volt rá példa..
Én büszke vagyok a gépemre, 7 éve 5000 (azaz ötezer) Ft-ért vettem és többen azt mondták,hogy annyit sem adnának érte. Ahogy most kinéz,az a 2 kezem munkája és nagyon büszke vagyok rá,aki jobbat fel tud mutatni,az nyissa ki a száját.
Még 1 fontos tulajdonság: fejleszthető,csinosít6ó, remek alap átépítéshez..:)

Buny!
Egy új sz. gép nekem is jó lenne,de akkor hogyan mennék le gibraltárhoz??:)
Ki hallott már iet,hogy le kell fojtani 1 kipuff rendszert?? "Hangos kipufogó életet ment!!" LS-Laci,a barátnőd + akar halni?:))

ÉN láttam hazafelé,hogy Pool Jawa-ja mégiscsak dőlt a kanyarban!!:))

byee
sorszám: 928 (2191)
(előzmény: Atilla, 2003-09-18 20:53:56)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-18 20:53:56
Füstöl, büdös, mindíg rossz és ciki megjelenni vele :-)
sorszám: 927 (2190)
(elözmény: HyGy, 2003-09-18 19:19:48)

 
  Összesen: 360 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu