:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Hol linkelni hova kinek miert mennyit?
Bocsi Pool.Ma sem válaszoltam neked.Pedig minden este megfogadom hogy majd holnap írok.De azt hiszem hogy ma is ezt teszem mert 05h-kor ébresztő:-((
Mivel jelszavas,így nem.De ha akarod,megszüntethetem a jelszót,és linkelhetsz.
Úgy linkelhetsz hogy beírod az útvonalat,esetünkben amit az e-mailba küldtem,és ott megkeresi az ominozus könyvtárat.
HyGy!segíts,hogy tud még linkelni?
Köszi!!
Nagyon faja!!!
Annyi lenne a kérdésem: ugye így nem linkelhetem be egyik topicba sem???
Vagy egyáltalán hogy kell ezt??
Még 1x kösz!!!!
Fisi
Köszi a segítséget!!
De én alapból annak a híve vagyok hogy ha egy mód van rá akkor nem kérek kölcsön!!:))
Egyébként nagyon ajánlom neked is ezt a stukit, nézd meg a Sata weboldalán!!!
El fogsz ájulni tőle, ez már nem "csak" egy profi pisztoly- hanem egy kis ékszer!!!! De ugyanazt tudja mint a nagyok, és ha bejön a számításom akkor a HVLP rendszer miatt az sk. építésű (na jó kis segítséggel) makettezőkompresszorom is el fogja bírni!!!
Egy kis adat:
125 cm3 tartály (felső), 0,8 as fúvóka- de cserélhető 0,3- 1,3 mm- ig!!!!
Állítható levegőnyomás a pisztolyon szóráskúp, stb... :)))
csak hát az ára.... de akkor is megszerzem lesz ami lesz!!!:)))
Egyébként nekem sincs sokkal jobb műhelyem!!:))) A garázst szoktam kitakarítani ha kell!!:)))
Sata is rulez!!!:)))
Fisi
Van nekem 1 öreg alutartályos Sata-m,ha az segít szivesen kölcsön adom.Az én mühelyem úgyis csak nyáron fűthető :-)).Buny tudja mire gondolok.
Ja!!!
Most néztem meg az emilemet!! Így már értem a hsz.- ed!!!
Hát nem tom, nem szeretem mutogatni a mocit mert alapból nem szeretek feltűnősködni!!!
De ha szerinted jó ötlet, áldásom rá... :)))
Fisi
Jááááj anyám!!
Azt hiszem egyre gondolunk!!!
Fehér holló motoros bolt??!!
Egyébként nem érdekel, mert itt a tél -másrészt meg a török cuccra is 2,5 hónapot vártam a Huberéknél úgyhogy már nem akadok ki különösb!!!:))
Megkaptad az emileket?? Képek???
Fisi
fisi! Mi légyen? A te képeid.
furfarag!!!!
Sajna amint írtam a pénzt a motor vitte el nagyrészt, és nincs még vége!!!
Németből jön még esőruha, két összecsukható kisszék, ujjatlan kesztyű...
Ez még egy 20- as, és sajna most jött ki a motoromon a sok állás amit az öreg papánál töltött akitől vettem!!
A hajtókar alsó tűgörgőinek felülete kissé elrozsdálltak, és el kezdett karattyolni a hajtókarom... (hallod furfarag??:))
Szal ez a kis kitérő (hajtókar csere)potom 32 ezrembe került... :(((
Jövőre sehova sem megyek mert akarok venni egy tanktáskát- de a legtöbb casht egy faja szórópisztoly beszerzése (Sata minijet3 HVLP- kb. 70 ezer) fogja elvinni!!!
Ja a stukkert is a motor miatt veszem- sajna az elektromos pisztolyaimmal nem tudok gyöngyházmetált szórni...
És a kiöregedett számgép is cserére szorul- meg a túrás videók is annyira megragadtak hogy úgy döntöttem veszek egy kamerát is!!!:)))
Horvát túrázók!!! Ez miattatok van!!:))))
Fisi
Ha a Szolnoki boltra gondolsz,ott minden héten azt mondják "akár holnap is megjöhet uram"06 56....Már 4hete hívogatom.
Buny!!!
Én nem mondtam hogy ez sok, csak furfarag, zsebkendőnyi mérteű sátrára válaszoltam ezzel!:)))
A szitálás érdekes dolog, nekem 50- 70 között szitál az eleje brutálul, 100 felett nem!!!
Komolyan!!!!! Még így leterhelve (ez a sok cucc+ asszony azért ütötte már a megengedett összsúlyt) sem volt gond de 50-70 között hatványozottan!!!
Készül már a megoldás!!!
Ha ajánlhatom még valakinek aki nem ismeri:
Totalbike.hu
Mz.. ami belefér című topicot- bpityu bajtársam felfedezett egy boltot, ahol újra elkezdték gyártatni a régen elfeledett Etz- re való villamerevítőt!!!
Már beszéltem a bolttal jövő héten talán már lesz belőle!!:)))
Remélem ez már megszünteti ezt az Etz rákfenét?!!:))
Kérdésedre válaszolva:
Azért nem mentem a talira, mert egy héttel (!!!) előttetek voltam ott ugyanabban a campingben!!:)))
És így,meg elfogyott cashel nem volt már kedvem!!:))))
Fisi
Nem sorolom mert nincs értelme,de csurig voltunk. Aki látta az megerősítheti.Vihettél volna nagyobb Hátizsáknyi "cash-t" :-)))
Fisi!
Te miért nem jöttél el az egyik találkozónkra? Nálunk kb. mindenkinek ennyi cucca van, ha elindulunk. De azért ne tagadd, hogy 100 fölött szitál az eleje.
Hygy!
Szóval én, aki Simsonnal csak Hosszúperesztegig jutottam, csak negyed Isten lehetek? (Tesho, hittársam védj meg, a mi hitünket káromolják.)Mivel én Sződligetre, meg a többi találkozóra nem mentem egyhuzamban annyit?Jól van, már látom, hogy ez azért van, mert titokban Pool szerzi be neked az új főtengelyt!
Félre téve már ezeket az MZ, meg Jawa viszonyításokat,inkább a jövő évi találkozókról, vagy motoros túráról beszéljünk, ami lehet akát egy hetes is.
Én azt hiszem beválalok 1 motorkulit,és viszem a Tv+hűtőt:-)))
Én azt hiszem hogy levagyok maradva 1/2 órával.
Na itt vagyok megint de ez már kezd beteges lenni:(
Nem is írok többet erről!!!
Szal emilek mentek qrva hosszú lett és így a váasz egy részét ide írom ahogy ígértem.
Tehát amit vittünk:
3 személyes sátor dupla falú
2 személyes gumimatrac- pumpával természetesen- 2 pokróc és a kispárnám!!!:)))
Motorhoz szerszámkészlet- pótbelső, pótbowdenek olaj (2t) 1 lityi keverődoboz (mivel 1:50- el járok)
Ruhák mindkettőnknek 1 hétre!! Ezen belül nem írok semmi többet találjátok ki..
Campingaz- 1 fél lityis palackkal, étkészlet (2 kanálgép), tányérok, literes kisfazék, műanyag poharak nem eldobható...
Mosószerek, tusfürdők stb..
Zseblámpák, vastag kesztyű, gyékény, motortakaró ponyva
Fényképezőgép, telefonok, töltővel, elemek hogy részletes legyek...
Amit otthon hagytunk: só, paprika- elfelejtettük, meg sok pénz mert nem volt... :))
Az 5 nap kempinggel, benzinnel belépőkkel, kajával együtt kb. 45 -48 ezer pénz volt- hozzáteszem inkább gyalogtúráztunk és pihentünk mint motoroztunk!! Lehet fújni!:)))
Ja a képeken látható cuccok nem menő fizetés - hanem havi 55- 60 ezres fizi, és kb. 2 év műve... Ugye 2 évvel ezelőtt még nem kerestem ilyen "rengeteget"...
Tehát nincs bankkártyám ,és nem 3 napra mentem, hanem ötre!!:)))))))
Ja ennyi cuccal bírtuk volna kb 2 hétig is, csak hát a cash....
Fisi
Fisi! Bocsi az előbbi kirohanásomért,de tele van ahócipőm a Jawa kontra MZ dologból,amit folyamatossan,mesterségesen szítanak:-)
Sajnos rajtad csattant az ostor:-(
Ha jó egy motor akkor jó,ha nem akkor nem.Márkától függetlenül.
Kedves furfarag!!
Látom kezded félreérteni a dolgokat!!!
A többit megkapod emilben, mert a mociról a képeket is csak így bírom elküldeni!!!:(
És majd az emil után egy részét a levelemnek közzéteszem szó szerint!!!
Fisi
Kedves fisi!Én a saját motoromat(http://kep.tar.hu/furfarag) hasonlítottam az MZ-hez,nem pedig 1 veterán 250-est Én nem az olyan túrások közé tartozom aki EGYEDÜL mennek túrázni Condom méretű,és nagyságu sátraikkal.Persze így is lehet,ha elég vastag a hitelkártyád! max.3napra.mert ugye 1váltás ruha ennyit bír.
Szal kíváncsi vagyok hogy tényleg nem számít-e a súly:Ha igazi túrára mész(ami több,mint amit 1 nap alatt meg tudsz tenni)úgy 1000-2000km.Viszed a feleséged vagy a barátnődet+viszel 1 normális sátrat,amibe nemcsak ti,hanem a cuccaitok is befér,ha kifogsz egy esős napot,akkor is kibird benne.+Pár konzerv,ha esetleg nem tudsz valahol olcsón enni,akkor se maradj éhen+utána mindenből kettőt,mert ugye nem egyedül vagy (3napra+condomsátor+hitelkártya)
Ui.Biztos hogy gyorsabban menne,ha én is 20 kilóval könnyebb lennék.De a túrázás nem arról szól,hogy kinek megy gyorsabban a motorja.
Más:
Ha a jawa nincs anyagból, akor az mz acélból van?Jobb,mint a Harley! Kapjál már magadhoz fisi barátom.Kezdjem az aluminium felnivel,vagy a csavarodó e.villával,vagy a lepörgő kuplungal,elcsavarodó blokktartóval,agyon könnyített vázzal,elektromos hibákkal,STB(tudom majd valaki beír,hogy az övével még nem történt még hasonló sem,de ez csak önámítás).De mindenki abból főz amije van.Hasonló dolog minden idősebb motorkerékpárral előfordulhat. A főtengely anyaga semmivel sem rosszabb, mint ami a motorblokkba kell.
Az a probléma,hogy nem szakszerűen javítják,és nem időben.Mivel összetettebb így drágábban javítják a kéthengeresét(Jawa),mint az egyhengeresét(MZ).Ezért szeretik elodázni az emberek.
Egy alkatrészt nem akkor kell kicserélni amikor már használhatatlan,
hanem amikor lefutotta az üzemidejét. Akkor még felújítható(szakszerüen).
Szal én Mz-s koromban is boldog motoros voltam,és most is az vagyok.Én 1986 óta motorozom csak Mz-im és Jawaim voltak,és hidd el,hogy kinőttem az "én motorom frissebb,lágyabb,jobb"korszakból
Tényleg fisi a te vasadról van kép?Mert szivesen megnézném!
Üdv.Furfarag
Megelégszem a félisten jelzővel is, elvégre vízen még nem tudok járni csak motorozni! :-)
Pool!
Nagyot nottel a szememben most, hogy tudom hogy elmentel simoval horvatba ahogy szamolgattuk az 700km. :) En nekem a legtobb az pecs tamasi volt ami kb 90km meg onnan haza osszesen 180 :) de te egy isten vagy. :)
"Az a tapasztalatom hogy a Jawa 80km/h-nál 1000rpm-el kevesebbet pörög az ETZ250-nél.Erösebb a váz,erősebb a motor ebből adódóan több súlyt bír elvinni az előbbiek károsodása nélkül,és ez egy túra szempontjából nem utolsó szempont.Az ETZ-vel is lehet túrázni,dehát mivel nem lehet?"
Ja, ehhez még hozzá kell szólnom.:)))
Lehet hogy 1000 rpm- el kevesebbet forog, de annyival gyengébb anyagból is van, nem??? Az hogy mennyit súlyt bírsz elvinni vele, nagyban függ attól is hány kiló vagy. A motoros haverom aki már vagy 20 éve Mz- ik, pl. csak 65 kg- én meg 82!:( Tehát ha őt látnád túrázni menni ,lehet hogy elállna a lélégzeted!:))))
Na persze nagy embereknek inkább Jawa, de csak az újabb 350- es! Pl. Másik ismerősnek anno azért hoztunk Etz- t mert a csepptankos 250- es marha hülyén nézett ki alatta, és ő sem fért el rajta rendesen- a cerkáiról már nem is beszélve!:)))
Szal ő azóta boldog Mz- s, és még nem szerelte a motorját, amiről Jawás korában nem beszélhetett!!:))
Még 1x én is elnézést kérek ha bunkó voltam- de ezek is tények!!:)
Fisi
Télleg!:))
Nem kéne inkább egy Mz- Jawa- üssük egymást topic?????!!:)))
Furfarag!!
Megelőztél!:))
Éppen most néztem meg a Jawad képeit, és tényleg gyönyörű!!! Jól jár vele aki megveszi!!:)))
Etz akkor is rulla!!:)))))
Fisi
A biztosításban biztos hogy nem veszi észre,de azt ne magyarázza be senki hogy a 100cm3nyujtotta lóerő különbséget egy túra során nem lehet észrevenni:-))A Gyorsulás pedig relatív,ki milyen vérmérsékletű.Szerintem az ETZ egy nagyon jó konstrukció. Fürge,könnyü vele bujkálni az autók között,és kevesebbet fogyazst mint a jawa.Viszont a Jawa kuplung nem szereti a nagyvárosi araszolást,és hamar bedagad és nem emel ki rendesen.Az a tapasztalatom hogy a Jawa 80km/h-nál 1000rpm-el kevesebbet pörög az ETZ250-nél.Erösebb a váz,erősebb a motor ebből adódóan több súlyt bír elvinni az előbbiek károsodása nélkül,és ez egy túra szempontjából nem utolsó szempont.Az ETZ-vel is lehet túrázni,dehát mivel nem lehet?
Remélem nem bántottam meg senkit,de ezek tények.
_béla!!
Hát a 250- es Jawaval nem csodalom hogy egyedül szeretsz menni!!:))
Na ne érts félre nem fikázni akartalak, csak nagyon kicsi az a motor!! Mármnit vázilag!!!:))
Dawe!!!
Lehet hogy + 100cm3, de nem fogod különösebben észre venni! Legalább is szerintem. Gyorsulásra pedig biztos nem!:))) Nekem még mindíg instabilabb mint a Tz!!:)))
Ezt rulez!!! Csak azért is!!:)))
Ja!!!
Faja a norvég túrás oldal, de inkább valami melegebb táj.... :)))
Fisi a fázós :))
Maci!
Már tudom ki vagy!
Nem egy olyan k**va jól megépitett chopper IZS-ed van?
És van egy közös barátunk! Méghozzá a Szilágyi Roland! A mi gitáros barátunk a faluból! Meg a többiek! Na?
Üdv:Dawe
Hali!
Köszi! Én is valami ilyesmire tippeltem volna! Remélem a jővő hónap végére kiderül mennyi pénz is áll rendelkezésemre! (Mennyit tudok össze gályázni) Sajnos nincsenek gazdag rokonaim. Mindent amit akarok magamnak kell előteremtenem:( De azért az legalább az enyém és az én kezem munkája!:)
Üdv:Dawe
Ha valakit érdekel:http://www.akkumulator.net/
Hali,Dawe. Az ára 150e.iá,de nyitott vagyok mindenre.
Dawe!
Furfarag Jawajával jól jársz, mert Jawa 350 FTDR tipusú.(Ez utóbbi betűjelzés nem az anya gyár által használt, hanem a "Full Tour Designed Recreation" rövidítése.) Az első tárcsa is igényesen van megcsinálva, meg az egész motor, rossz boltot nem csinálsz vele.
Tesho!
A Hitközség nevében szólók hozzád, mint közös hitünk hírvivőjéhez, az örök téritőhöz, aki újjá építi nagy becsben tartott, a hit élethez elengedhetetlen kegytárgyát, mellyel oly gyakran áldoz a motorozás oltárán.
Most konkrétan, valami rendszert azért előbb-utóbb vinni kell a cuccosba.
Pool!
Örülök, hogy egyetértünk, de én egy kicsit a német ajkúak felé húztam, így a volt NDK területére gondoltam. Esetleg Te is megnézhetnéd az MZ gyárat, hátha látsz valami érdekeset is, mielőtt újra lenéznéd szegény társaidat, akik ilyen géppel nyomulnak.
Szevasz Furfarag!
Mennyiért akarod eladni a JAWA-d?
Nekem egy 250-es ETZ-m van de akarok mellé egy másikat is! Már csak azért is mert azzal talán kényelmessebben lehet hosszútávu túrán felcuccolni! Meg hát az a plussz 100ccm!
Üdv:Dawe
Szevasz!
Nem tudom miért de én is egyedül szeretek túrázgatni! Ha többen megyünk az is más feeling!
Bocs a nagy kepeket elfelejtettem atmasolni. :))
bye
HyGy
Hali.Nemtudjátok,akar valaki venni 1 tip-top jawa-t? Az enyémet,afeketét.http://kep.tar.hu/furfarag
Ja és anyit hogy
Jawa 250 Forever :))
aszem
sziasztok
tálom nagy it a tolongás és a vita deén azt mondom lehethogy ezért +fogtok kövezni hogy mindenki 1edül menjen túrázni és akkot éerzi igazán a szbadságot és arra kanyarodik amerre csak akar én pl kifelyezeeten szeretek 1 edül menni felfedezni a tájat országot, és az egyedülét alén átértékeli az ember a helyzetet
.enyi
széles utat és buckanómenteset mert a minnap majdnem nyaltam 100 al
:))
Buny da brádá in dö gád!
Teljes idomzat nem lesz,de vmi optikai és funkcionális update igen!
A részletek top secret besorolásba esnek!!:) A csomagtartó redszer rontja a menetdinamikát,a fejlesztő gárda elvetette:))
Mora!
Q**va jók a képek! Ezt vártam tőled!:)
Atilla!
Érdekes a túrabeszámoló,amit ajánlottál!
Amúgy ma sikeresen szétkaptam bátyám ETZ-jének a hátsó rugóstagját és kicseréltem a szimm.-t. Érdekes az az egész szerkezet,de sikerült! KÖSZI a szerelési tanácsokat,az az alu záródugót is ki tudtam ütögetni! Úgy tűnik jó lett...
byee
tesho da éjszakás
Hi! én is szeretném ajánlani nektek az fjr.freeweb.hu oldalt! fantasztikus fényképek találhatóak itt! rendesen meghozza az ember kedvét asszem.
minden jót!
Egyébként Észak nekem is fekszik csak ne Cseh vagy Szlovákia legyen! Lengyelország?
Aztán az előző hozzászólásomon remélem nem sértődik meg senki!?
Egy kicsit elcsodálkozom a hozzászólásokon. Emlékszem mikor terveztük az első Szocimotoros túrát és már azt hittem nem lesz belőle semmi, mert az volt a fő probléma számotokra, hogy nagyon messze van a helyszín meg hasonló. Ezt Buny meg tudja erősíteni.
Bunyval egyetértve értetlenkedek azon is, hogy miért nem mentetek el idén a cseh túrára Dávidékkal és Fúr-faragékkal?
A harmadik dolog, hogy nem kirándulásból kell ki bír többet motorozni egy nap alatt című versenyt rendezni.
Negyedik dologként tudnám ajánlani, hogy aki még nem motorozott szülővárosától 150 kilométerrel meszebb az ne akarjon egyből ezer kilométeres túrára menni, mert csalódni és szenvedni fog.
A Simsonos korszakomban voltak föld körüli álmaim, de elég volt egyszer egy 24 órás túrán résztvennem és azóta nem vágyom hasonló dolgokra.
Hogy nem a levegőbe beszélek had támasszam alá azzal, hogy jó pár évvel ezelőtt Győrből Simsonnal lemotoroztam a tengerig meg vissza is. Egy barátom is jött velem, ő szintén Simsonnal. Természetesen 50-es Simsonnal.
Mora!
Nagyon fasza képeket csináltál!
Tesho!
Hit testvérem, aki az igét úgy szórod a világ azon részének, amely mit sem sejt a mi hitvilágunk napi csodáiról!
Szóval mi lesz az MZ-vel, lesz rajta teljes idom tavaszra, vagy csak a túra alkalmasság javitása lesz némi csomagtartó rendszerrel?
A Trophytól tényleg nem tudom mit vártok? Az első futóműve tökéletesen megfelel az oldalkocsizáshoz.
Szépek a Mora féle img-k, mikor lesznek fenn teljes méretben?
Üdv Attila
Javasolt a főoldalon alul elhelyezkedő rövid hírek rovatrészbe bele olvasni.
HyGy
Hello
Találtam én is egy idevágó témát:
http://iris.inc.bme.hu/~dino/motor/mzkajz.htm
és:
http://iris.inc.bme.hu/~dino/motor/mzkajzhaza.htm
Jahhh!!
Találtam spanyol túráról (elég hosszú) leírást képekkel!!
http://nexus.hu/mgp/spanyol2001.htm
Mora!
..és akit még érdekel!
finn túraleírások:
http://fjr.freeweb.hu/
Úgy beszéltek ezekről a fosszilis gépekről mintha meg kéne felelniük a modern kor elvárásainak! :-)
Mitől lenne stabil? Akkoriban nem ez volt a legfontosabb!
Ráadásul minél nagyobb a kirugózatlan tőmeg, az annál nagyobbat lendít a gépen.
Nézzük a fizikát:
Durván olyan a külömbség mintka valamit egy 1KG-ok kalapáccsal ütők, vagy egy 5 kg-ossal!
Az út meglöki a futóművet, az elindul felfelé, a lendületét a teleszkóp elnyeli, (hővé alakítja) és egy részét adja csak át a motornak.
Na ha a felni vasból van, a futómű meg még több vasból, akkor az az 5 kg-os kalapács, amit nem olyan egyszerű megfékezni mint egy könnyű modern futóművet. Azzaz a teleszkóp, nagyobb ütést kap, ettől a motor is, és már leng is be az egész szerkezet.
Akkoriban sok más probléma mellett ezzel sem törődtek túl sokat.
Hozzá jön még a magas építés, és ennyi.
Persze, hogy rossz, de nem is kéne tőle elvárni, hogy jó legyen.
Az összes fajta MZ instabil volt. (Jawasokat kérem most mosolyogni!)
Fogadni mernék, hogy 30 év mulva a mostani szuperstabil sportgépek sem lesznek összehasonlíthatóak a jövő motorjaival.
Üdv Attila
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|