hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 28. csütörtök 
Gedeon, Johanna

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás

Összesen: 360 oldal

furfarag
válasz erre | email2003-09-28 23:59:45
Ha a Szolnoki boltra gondolsz,ott minden héten azt mondják "akár holnap is megjöhet uram"06 56....Már 4hete hívogatom.
sorszám: 1076 (2423)
(előzmény: fisi, 2003-09-28 23:49:11)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-09-28 23:49:11
Buny!!!

Én nem mondtam hogy ez sok, csak furfarag, zsebkendőnyi mérteű sátrára válaszoltam ezzel!:)))
A szitálás érdekes dolog, nekem 50- 70 között szitál az eleje brutálul, 100 felett nem!!!
Komolyan!!!!! Még így leterhelve (ez a sok cucc+ asszony azért ütötte már a megengedett összsúlyt) sem volt gond de 50-70 között hatványozottan!!!

Készül már a megoldás!!!
Ha ajánlhatom még valakinek aki nem ismeri:
Totalbike.hu
Mz.. ami belefér című topicot- bpityu bajtársam felfedezett egy boltot, ahol újra elkezdték gyártatni a régen elfeledett Etz- re való villamerevítőt!!!
Már beszéltem a bolttal jövő héten talán már lesz belőle!!:)))
Remélem ez már megszünteti ezt az Etz rákfenét?!!:))

Kérdésedre válaszolva:
Azért nem mentem a talira, mert egy héttel (!!!) előttetek voltam ott ugyanabban a campingben!!:)))
És így,meg elfogyott cashel nem volt már kedvem!!:))))

Fisi
sorszám: 1075 (2422)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-28 23:40:42
Nem sorolom mert nincs értelme,de csurig voltunk. Aki látta az megerősítheti.Vihettél volna nagyobb Hátizsáknyi "cash-t" :-)))
sorszám: 1074 (2421)
(előzmény: fisi, 2003-09-28 22:45:44)

 
 
Buny
válasz erre | email2003-09-28 23:32:44
Fisi!
Te miért nem jöttél el az egyik találkozónkra? Nálunk kb. mindenkinek ennyi cucca van, ha elindulunk. De azért ne tagadd, hogy 100 fölött szitál az eleje.
Hygy!
Szóval én, aki Simsonnal csak Hosszúperesztegig jutottam, csak negyed Isten lehetek? (Tesho, hittársam védj meg, a mi hitünket káromolják.)Mivel én Sződligetre, meg a többi találkozóra nem mentem egyhuzamban annyit?Jól van, már látom, hogy ez azért van, mert titokban Pool szerzi be neked az új főtengelyt!
Félre téve már ezeket az MZ, meg Jawa viszonyításokat,inkább a jövő évi találkozókról, vagy motoros túráról beszéljünk, ami lehet akát egy hetes is.
sorszám: 1073 (2420)
(előzmény: fisi, 2003-09-28 22:45:44)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-28 23:30:20
Én azt hiszem beválalok 1 motorkulit,és viszem a Tv+hűtőt:-)))
Én azt hiszem hogy levagyok maradva 1/2 órával.
sorszám: 1072 (2419)
(előzmény: fisi, 2003-09-28 22:45:44)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-09-28 22:45:44
Na itt vagyok megint de ez már kezd beteges lenni:(

Nem is írok többet erről!!!

Szal emilek mentek qrva hosszú lett és így a váasz egy részét ide írom ahogy ígértem.

Tehát amit vittünk:

3 személyes sátor dupla falú
2 személyes gumimatrac- pumpával természetesen- 2 pokróc és a kispárnám!!!:)))
Motorhoz szerszámkészlet- pótbelső, pótbowdenek olaj (2t) 1 lityi keverődoboz (mivel 1:50- el járok)
Ruhák mindkettőnknek 1 hétre!! Ezen belül nem írok semmi többet találjátok ki..
Campingaz- 1 fél lityis palackkal, étkészlet (2 kanálgép), tányérok, literes kisfazék, műanyag poharak nem eldobható...
Mosószerek, tusfürdők stb..
Zseblámpák, vastag kesztyű, gyékény, motortakaró ponyva
Fényképezőgép, telefonok, töltővel, elemek hogy részletes legyek...

Amit otthon hagytunk: só, paprika- elfelejtettük, meg sok pénz mert nem volt... :))

Az 5 nap kempinggel, benzinnel belépőkkel, kajával együtt kb. 45 -48 ezer pénz volt- hozzáteszem inkább gyalogtúráztunk és pihentünk mint motoroztunk!! Lehet fújni!:)))

Ja a képeken látható cuccok nem menő fizetés - hanem havi 55- 60 ezres fizi, és kb. 2 év műve... Ugye 2 évvel ezelőtt még nem kerestem ilyen "rengeteget"...

Tehát nincs bankkártyám ,és nem 3 napra mentem, hanem ötre!!:)))))))
Ja ennyi cuccal bírtuk volna kb 2 hétig is, csak hát a cash....

Fisi
sorszám: 1071 (2418)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-28 22:33:49
Fisi! Bocsi az előbbi kirohanásomért,de tele van ahócipőm a Jawa kontra MZ dologból,amit folyamatossan,mesterségesen szítanak:-)
Sajnos rajtad csattant az ostor:-(
Ha jó egy motor akkor jó,ha nem akkor nem.Márkától függetlenül.
sorszám: 1070 (2417)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-09-28 21:22:06
Kedves furfarag!!

Látom kezded félreérteni a dolgokat!!!
A többit megkapod emilben, mert a mociról a képeket is csak így bírom elküldeni!!!:(

És majd az emil után egy részét a levelemnek közzéteszem szó szerint!!!

Fisi
sorszám: 1069 (2416)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-28 18:25:22
Kedves fisi!Én a saját motoromat(http://kep.tar.hu/furfarag) hasonlítottam az MZ-hez,nem pedig 1 veterán 250-est Én nem az olyan túrások közé tartozom aki EGYEDÜL mennek túrázni Condom méretű,és nagyságu sátraikkal.Persze így is lehet,ha elég vastag a hitelkártyád! max.3napra.mert ugye 1váltás ruha ennyit bír.
Szal kíváncsi vagyok hogy tényleg nem számít-e a súly:Ha igazi túrára mész(ami több,mint amit 1 nap alatt meg tudsz tenni)úgy 1000-2000km.Viszed a feleséged vagy a barátnődet+viszel 1 normális sátrat,amibe nemcsak ti,hanem a cuccaitok is befér,ha kifogsz egy esős napot,akkor is kibird benne.+Pár konzerv,ha esetleg nem tudsz valahol olcsón enni,akkor se maradj éhen+utána mindenből kettőt,mert ugye nem egyedül vagy (3napra+condomsátor+hitelkártya)
Ui.Biztos hogy gyorsabban menne,ha én is 20 kilóval könnyebb lennék.De a túrázás nem arról szól,hogy kinek megy gyorsabban a motorja.
Más:
Ha a jawa nincs anyagból, akor az mz acélból van?Jobb,mint a Harley! Kapjál már magadhoz fisi barátom.Kezdjem az aluminium felnivel,vagy a csavarodó e.villával,vagy a lepörgő kuplungal,elcsavarodó blokktartóval,agyon könnyített vázzal,elektromos hibákkal,STB(tudom majd valaki beír,hogy az övével még nem történt még hasonló sem,de ez csak önámítás).De mindenki abból főz amije van.Hasonló dolog minden idősebb motorkerékpárral előfordulhat. A főtengely anyaga semmivel sem rosszabb, mint ami a motorblokkba kell.
Az a probléma,hogy nem szakszerűen javítják,és nem időben.Mivel összetettebb így drágábban javítják a kéthengeresét(Jawa),mint az egyhengeresét(MZ).Ezért szeretik elodázni az emberek.
Egy alkatrészt nem akkor kell kicserélni amikor már használhatatlan,
hanem amikor lefutotta az üzemidejét. Akkor még felújítható(szakszerüen).

Szal én Mz-s koromban is boldog motoros voltam,és most is az vagyok.Én 1986 óta motorozom csak Mz-im és Jawaim voltak,és hidd el,hogy kinőttem az "én motorom frissebb,lágyabb,jobb"korszakból
Tényleg fisi a te vasadról van kép?Mert szivesen megnézném!
Üdv.Furfarag
sorszám: 1068 (2415)
(előzmény: fisi, 2003-09-28 15:05:53)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-28 16:19:26
:) Te felisten te.
sorszám: 1067 (2413)
(előzmény: Pool, 2003-09-28 16:16:35)

 
 
Pool
válasz erre | email2003-09-28 16:16:35
Megelégszem a félisten jelzővel is, elvégre vízen még nem tudok járni csak motorozni! :-)
sorszám: 1066 (2412)
(előzmény: HyGy, 2003-09-28 15:38:29)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-28 15:38:29
Pool!

Nagyot nottel a szememben most, hogy tudom hogy elmentel simoval horvatba ahogy szamolgattuk az 700km. :) En nekem a legtobb az pecs tamasi volt ami kb 90km meg onnan haza osszesen 180 :) de te egy isten vagy. :)
sorszám: 1065 (2411)
(előzmény: Pool, 2003-09-26 23:53:06)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-09-28 15:05:53
"Az a tapasztalatom hogy a Jawa 80km/h-nál 1000rpm-el kevesebbet pörög az ETZ250-nél.Erösebb a váz,erősebb a motor ebből adódóan több súlyt bír elvinni az előbbiek károsodása nélkül,és ez egy túra szempontjából nem utolsó szempont.Az ETZ-vel is lehet túrázni,dehát mivel nem lehet?"

Ja, ehhez még hozzá kell szólnom.:)))

Lehet hogy 1000 rpm- el kevesebbet forog, de annyival gyengébb anyagból is van, nem??? Az hogy mennyit súlyt bírsz elvinni vele, nagyban függ attól is hány kiló vagy. A motoros haverom aki már vagy 20 éve Mz- ik, pl. csak 65 kg- én meg 82!:( Tehát ha őt látnád túrázni menni ,lehet hogy elállna a lélégzeted!:))))
Na persze nagy embereknek inkább Jawa, de csak az újabb 350- es! Pl. Másik ismerősnek anno azért hoztunk Etz- t mert a csepptankos 250- es marha hülyén nézett ki alatta, és ő sem fért el rajta rendesen- a cerkáiról már nem is beszélve!:)))
Szal ő azóta boldog Mz- s, és még nem szerelte a motorját, amiről Jawás korában nem beszélhetett!!:))
Még 1x én is elnézést kérek ha bunkó voltam- de ezek is tények!!:)

Fisi

Télleg!:))
Nem kéne inkább egy Mz- Jawa- üssük egymást topic?????!!:)))
sorszám: 1064 (2410)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-09-28 14:57:39
Furfarag!!

Megelőztél!:))
Éppen most néztem meg a Jawad képeit, és tényleg gyönyörű!!! Jól jár vele aki megveszi!!:)))

Etz akkor is rulla!!:)))))

Fisi
sorszám: 1063 (2409)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-28 14:53:12
A biztosításban biztos hogy nem veszi észre,de azt ne magyarázza be senki hogy a 100cm3nyujtotta lóerő különbséget egy túra során nem lehet észrevenni:-))A Gyorsulás pedig relatív,ki milyen vérmérsékletű.Szerintem az ETZ egy nagyon jó konstrukció. Fürge,könnyü vele bujkálni az autók között,és kevesebbet fogyazst mint a jawa.Viszont a Jawa kuplung nem szereti a nagyvárosi araszolást,és hamar bedagad és nem emel ki rendesen.Az a tapasztalatom hogy a Jawa 80km/h-nál 1000rpm-el kevesebbet pörög az ETZ250-nél.Erösebb a váz,erősebb a motor ebből adódóan több súlyt bír elvinni az előbbiek károsodása nélkül,és ez egy túra szempontjából nem utolsó szempont.Az ETZ-vel is lehet túrázni,dehát mivel nem lehet?
Remélem nem bántottam meg senkit,de ezek tények.
sorszám: 1062 (2408)
(előzmény: fisi, 2003-09-28 13:28:52)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-09-28 13:28:52
_béla!!

Hát a 250- es Jawaval nem csodalom hogy egyedül szeretsz menni!!:))
Na ne érts félre nem fikázni akartalak, csak nagyon kicsi az a motor!! Mármnit vázilag!!!:))

Dawe!!!
Lehet hogy + 100cm3, de nem fogod különösebben észre venni! Legalább is szerintem. Gyorsulásra pedig biztos nem!:))) Nekem még mindíg instabilabb mint a Tz!!:)))

Ezt rulez!!! Csak azért is!!:)))

Ja!!!
Faja a norvég túrás oldal, de inkább valami melegebb táj.... :)))

Fisi a fázós :))
sorszám: 1061 (2407)

 
 
Dawe
válasz erre | email2003-09-28 12:06:19
Maci!

Már tudom ki vagy!
Nem egy olyan k**va jól megépitett chopper IZS-ed van?
És van egy közös barátunk! Méghozzá a Szilágyi Roland! A mi gitáros barátunk a faluból! Meg a többiek! Na?

Üdv:Dawe
sorszám: 1060 (2405)
(elözmény: Atilla, 2003-09-24 09:47:09)

 
 
Dawe
válasz erre | email2003-09-28 12:01:20
Hali!

Köszi! Én is valami ilyesmire tippeltem volna! Remélem a jővő hónap végére kiderül mennyi pénz is áll rendelkezésemre! (Mennyit tudok össze gályázni) Sajnos nincsenek gazdag rokonaim. Mindent amit akarok magamnak kell előteremtenem:( De azért az legalább az enyém és az én kezem munkája!:)

Üdv:Dawe
sorszám: 1059 (2404)
(előzmény: furfarag, 2003-09-28 00:37:56)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-28 00:39:32
Ha valakit érdekel:http://www.akkumulator.net/
sorszám: 1058 (2403)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-28 00:37:56
Hali,Dawe. Az ára 150e.iá,de nyitott vagyok mindenre.
sorszám: 1057 (2402)
(előzmény: Dawe, 2003-09-27 23:38:45)

 
 
Buny
válasz erre | email2003-09-28 00:21:28
Dawe!
Furfarag Jawajával jól jársz, mert Jawa 350 FTDR tipusú.(Ez utóbbi betűjelzés nem az anya gyár által használt, hanem a "Full Tour Designed Recreation" rövidítése.) Az első tárcsa is igényesen van megcsinálva, meg az egész motor, rossz boltot nem csinálsz vele.
Tesho!
A Hitközség nevében szólók hozzád, mint közös hitünk hírvivőjéhez, az örök téritőhöz, aki újjá építi nagy becsben tartott, a hit élethez elengedhetetlen kegytárgyát, mellyel oly gyakran áldoz a motorozás oltárán.
Most konkrétan, valami rendszert azért előbb-utóbb vinni kell a cuccosba.
Pool!
Örülök, hogy egyetértünk, de én egy kicsit a német ajkúak felé húztam, így a volt NDK területére gondoltam. Esetleg Te is megnézhetnéd az MZ gyárat, hátha látsz valami érdekeset is, mielőtt újra lenéznéd szegény társaidat, akik ilyen géppel nyomulnak.
sorszám: 1056 (2401)

 
 
Dawe
válasz erre | email2003-09-27 23:38:45
Szevasz Furfarag!

Mennyiért akarod eladni a JAWA-d?
Nekem egy 250-es ETZ-m van de akarok mellé egy másikat is! Már csak azért is mert azzal talán kényelmessebben lehet hosszútávu túrán felcuccolni! Meg hát az a plussz 100ccm!

Üdv:Dawe
sorszám: 1055 (2400)
(előzmény: furfarag, 2003-09-27 22:30:28)

 
 
Dawe
válasz erre | email2003-09-27 23:25:15
Szevasz!

Nem tudom miért de én is egyedül szeretek túrázgatni! Ha többen megyünk az is más feeling!
sorszám: 1054 (2398)
(előzmény: _béla, 2003-09-27 22:07:17)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-27 22:36:36
Bocs a nagy kepeket elfelejtettem atmasolni. :))

bye
HyGy
sorszám: 1053 (2397)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-27 22:30:28
Hali.Nemtudjátok,akar valaki venni 1 tip-top jawa-t? Az enyémet,afeketét.http://kep.tar.hu/furfarag
sorszám: 1052 (2396)

 
 
_béla
válasz erre | email2003-09-27 22:11:10
Ja és anyit hogy
Jawa 250 Forever :))
aszem
sorszám: 1051 (2395)

 
 
_béla
válasz erre | email2003-09-27 22:07:17
sziasztok
tálom nagy it a tolongás és a vita deén azt mondom lehethogy ezért +fogtok kövezni hogy mindenki 1edül menjen túrázni és akkot éerzi igazán a szbadságot és arra kanyarodik amerre csak akar én pl kifelyezeeten szeretek 1 edül menni felfedezni a tájat országot, és az egyedülét alén átértékeli az ember a helyzetet
.enyi
széles utat és buckanómenteset mert a minnap majdnem nyaltam 100 al
:))
sorszám: 1050 (2394)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-09-27 04:37:59
Buny da brádá in dö gád!

Teljes idomzat nem lesz,de vmi optikai és funkcionális update igen!
A részletek top secret besorolásba esnek!!:) A csomagtartó redszer rontja a menetdinamikát,a fejlesztő gárda elvetette:))

Mora!
Q**va jók a képek! Ezt vártam tőled!:)

Atilla!
Érdekes a túrabeszámoló,amit ajánlottál!
Amúgy ma sikeresen szétkaptam bátyám ETZ-jének a hátsó rugóstagját és kicseréltem a szimm.-t. Érdekes az az egész szerkezet,de sikerült! KÖSZI a szerelési tanácsokat,az az alu záródugót is ki tudtam ütögetni! Úgy tűnik jó lett...

byee

tesho da éjszakás
sorszám: 1049 (2392)
(előzmény: Buny, 2003-09-26 23:21:45)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-09-27 00:09:49
Hi! én is szeretném ajánlani nektek az fjr.freeweb.hu oldalt! fantasztikus fényképek találhatóak itt! rendesen meghozza az ember kedvét asszem.
minden jót!
sorszám: 1048 (2391)
(előzmény: Pool, 2003-09-26 23:53:06)

 
 
Pool
válasz erre | email2003-09-26 23:53:06
Egyébként Észak nekem is fekszik csak ne Cseh vagy Szlovákia legyen! Lengyelország?

Aztán az előző hozzászólásomon remélem nem sértődik meg senki!?
sorszám: 1047 (2390)

 
 
Pool
válasz erre | email2003-09-26 23:48:20
Egy kicsit elcsodálkozom a hozzászólásokon. Emlékszem mikor terveztük az első Szocimotoros túrát és már azt hittem nem lesz belőle semmi, mert az volt a fő probléma számotokra, hogy nagyon messze van a helyszín meg hasonló. Ezt Buny meg tudja erősíteni.

Bunyval egyetértve értetlenkedek azon is, hogy miért nem mentetek el idén a cseh túrára Dávidékkal és Fúr-faragékkal?

A harmadik dolog, hogy nem kirándulásból kell ki bír többet motorozni egy nap alatt című versenyt rendezni.

Negyedik dologként tudnám ajánlani, hogy aki még nem motorozott szülővárosától 150 kilométerrel meszebb az ne akarjon egyből ezer kilométeres túrára menni, mert csalódni és szenvedni fog.

A Simsonos korszakomban voltak föld körüli álmaim, de elég volt egyszer egy 24 órás túrán résztvennem és azóta nem vágyom hasonló dolgokra.

Hogy nem a levegőbe beszélek had támasszam alá azzal, hogy jó pár évvel ezelőtt Győrből Simsonnal lemotoroztam a tengerig meg vissza is. Egy barátom is jött velem, ő szintén Simsonnal. Természetesen 50-es Simsonnal.
sorszám: 1046 (2389)

 
 
Pool
válasz erre | email2003-09-26 23:30:45
Mora!

Nagyon fasza képeket csináltál!
sorszám: 1045 (2388)

 
 
Buny
válasz erre | email2003-09-26 23:21:45
Tesho!
Hit testvérem, aki az igét úgy szórod a világ azon részének, amely mit sem sejt a mi hitvilágunk napi csodáiról!
Szóval mi lesz az MZ-vel, lesz rajta teljes idom tavaszra, vagy csak a túra alkalmasság javitása lesz némi csomagtartó rendszerrel?
A Trophytól tényleg nem tudom mit vártok? Az első futóműve tökéletesen megfelel az oldalkocsizáshoz.
sorszám: 1044 (2387)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-26 20:36:43
Szépek a Mora féle img-k, mikor lesznek fenn teljes méretben?
Üdv Attila
sorszám: 1043 (2385)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-26 20:25:55
Javasolt a főoldalon alul elhelyezkedő rövid hírek rovatrészbe bele olvasni.

HyGy
sorszám: 1042 (2384)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-26 17:52:59
Hello

Találtam én is egy idevágó témát:
http://iris.inc.bme.hu/~dino/motor/mzkajz.htm
és:
http://iris.inc.bme.hu/~dino/motor/mzkajzhaza.htm
sorszám: 1041 (2381)
(előzmény: tesho, 2003-09-26 14:29:54)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-09-26 14:29:54
Jahhh!!

Találtam spanyol túráról (elég hosszú) leírást képekkel!!

http://nexus.hu/mgp/spanyol2001.htm

sorszám: 1040 (2379)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-09-26 14:28:18
Mora!

..és akit még érdekel!
finn túraleírások:

http://fjr.freeweb.hu/

sorszám: 1039 (2378)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-26 11:59:36
Úgy beszéltek ezekről a fosszilis gépekről mintha meg kéne felelniük a modern kor elvárásainak! :-)
Mitől lenne stabil? Akkoriban nem ez volt a legfontosabb!
Ráadásul minél nagyobb a kirugózatlan tőmeg, az annál nagyobbat lendít a gépen.
Nézzük a fizikát:
Durván olyan a külömbség mintka valamit egy 1KG-ok kalapáccsal ütők, vagy egy 5 kg-ossal!
Az út meglöki a futóművet, az elindul felfelé, a lendületét a teleszkóp elnyeli, (hővé alakítja) és egy részét adja csak át a motornak.
Na ha a felni vasból van, a futómű meg még több vasból, akkor az az 5 kg-os kalapács, amit nem olyan egyszerű megfékezni mint egy könnyű modern futóművet. Azzaz a teleszkóp, nagyobb ütést kap, ettől a motor is, és már leng is be az egész szerkezet.
Akkoriban sok más probléma mellett ezzel sem törődtek túl sokat.
Hozzá jön még a magas építés, és ennyi.
Persze, hogy rossz, de nem is kéne tőle elvárni, hogy jó legyen.
Az összes fajta MZ instabil volt. (Jawasokat kérem most mosolyogni!)
Fogadni mernék, hogy 30 év mulva a mostani szuperstabil sportgépek sem lesznek összehasonlíthatóak a jövő motorjaival.
Üdv Attila
sorszám: 1038 (2377)
(előzmény: vaughan, 2003-09-26 11:18:55)

 
 
vaughan
válasz erre | email2003-09-26 11:18:55
Kedves barátom! én ezt a nyarat a trophym nyergében ülve (hesszöltem) végig. és valóban igazad van abban az esetben amikor nem foglalkoznak a motorral és hagyják, hogy a lengéscsillapitó olaj elfojjon vagy elpárologjon. ebben az esetben tényleg puha az eleje. de ha rendszeresen ellenörzöd ill. utántöltessz akkor ez a hiba kiküszöbölhető. a szentendrei(kib...ar) úton kifelé és befelé egyaránt csak pozitiv érvek szólnak a trophy mellett. erre akkor jöttem rá amikor ugyan ezen útszakaszon végigmotoroztam a 48 éves pannoniámmal. és szerintem egy trophy nem versenymotor. én legalábbis nem annak használom. viszont baromi kényelmes! és a mendemondákra nem szabad minden esetben hagyatkozni.
minden jót!
sorszám: 1037 (2375)
(előzmény: fisi, 2003-09-26 01:16:52)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-26 11:12:46
Hello
Hát kiknek beszélek én!
Nem azt mondtam, hogy szoci motorral nem lehet autópályára menni, hanem azt, hogy a Gibraltárig tartó úton napi 1000 Km-t 140km/h-val lenyomni nem lehet vele. Sőt nagyon sok más fajta motorral sem lehet!
Más kérdés, hogy én nem mennék szocival autópályára, ennek egyik oka az, hogy ott 90-el menni életveszély,(főleg az olaszoknál) a másik meg az, hogy ennyit lehet menni egy sima főúton is ingyen!
Üdv Attila
sorszám: 1036 (2374)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-09-26 02:18:59
Jól haladunk,tavaszra csak összehozunk néhány túratervet!:)
Buny hittársam jól beszél!

Figyelmetekbe ajánlanék vmit:

http://www.worldoffreegames.com/factsheet.php?id=714

Ez a Becherovka game nevű játék elérhetősége,le is tölthető!
Ha már ennyit emlegetitek,hát tessék!:))
sorszám: 1035 (2373)

 
 
Buny
válasz erre | email2003-09-26 01:39:38
Fishi!
Nem az autópályával van a probléma, hanem két dologgal:
1.,Minek fizessünk az autópályáért, ha a mellette futó főúton ugyanazzal a sebességgel tudunk haladni, és nézzük a tájat?
2.,A két találkozó túráinak átlag sebességéből kiindulva, nem hiszem, hogy az autópálya lenne a legmegfelelőbb számunkra. Ugyanis a 80-90 inkább csak csúcs sebességet jelentett. Azért itt vannak olyanok, akik 125-ös ETZ-vel nyomulnak. Ez pedig nem "vadmotoros" tempót tesz lehetővé. Vedd figyelembe, hogy egy ilyen motor emelkedőn nem tudja tartani a sebességét.
sorszám: 1034 (2372)
(előzmény: fisi, 2003-09-26 01:16:52)

 
 
Buny
válasz erre | email2003-09-26 01:23:01
A hozzászólásokat olvasva az jutott az eszembe, hogy idén miért nem mentetek többen Dávidékkal a Kék-Zöld túra útvonalon? (Köztudott, hogy a Becherovkás üveg cimkéje ezen színekben pompázik.)A déli túra ellen sincs semmi kifogásom, de azért én inkább észak felé mennék.Azon nem gondolkodtatok el, hogy itthon Magyarországon is lehetne egy hasonló távolságú túrát tenni? Mondjuk a déli határ mentén elindulva körbe motorozni a fél országot. Közben kiruccanásokat tenni az országhatár másik oldalára, hol olcsóbb benzinért, hol Zlaty Bazant-ért (Arany Fácán). Ami mellette szól, hogy a táborhelyet ki lehet választani, barangolni elég sokat lehet, és az alkatrész utánpótlás is biztosított minden típushoz. Igy Hygy bármikor hozzájuthat egy CPI-hez.(Esetleg még postai utánvéttel is.):-)))
Fürdőt ebben az országban is lehet találni, maximum nem sós az íze.Ami a legfontosabb, hogy anyagiakban sem megerőltető. Csak gondoljatok arra, hogy mennyibe került a találkozókon eddig egy vacsora fejenként!A legtöbbet a benzin emésztné fel. Azt hiszem a sátor és a szállás költségei sem horrorisztikusak, ha az ember túr egy kicsit a neten.
Attila megjegyzéséhez csatlakozva, én évekig azért nem vettem motort, mert tudtam mi a különbség.Mint említettem, és visszautalnék a matematikai megközelítésemre: Az egyenlet mindkét oldalán ugyanaz a szám szerepel, tehát egyenlő, csak a szocinál sok apró összeadás eredménye, míg a másik oldalon egy nagyobb összeg szerepel, és kevés összeadás.
sorszám: 1033 (2371)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-09-26 01:16:52
Na hali!!

Hát olvasok itt mint a lukinyúl, és bámulok a sok sületlenségen.

"Trophy stabilabb mint az Etz"

Na ezt azon emberek a hozzátartozóinak meséljétek akik anno Trophy 250- en haltak meg.... :((
Nem egy volt belőlük!! Anno hirhedten instabilak voltak a trophyk, főleg a nagyok a himbálódzó túl puha rugóstagok miatt!!!!! Sokan bementek egy kanyarba nagy sebességgel, és a másik végén már nem jöttek ki soha többé... A kanyarban szépen ellibegő túl lágy első futómű miatt!!!
Pár éve volt nekem is egy 150- es trophym, tudom miről beszélek!! Ha belementem egy nagyobb kátyúba akkor még 100 méter múlva is himbálóztam le- fel mint anno Pom-Pom a mesében!!! Na erről ennyit, lehet leb..ni!:)))

Másik -szerintem- hülyeség, az az hogy szocival nem mehetsz autopályán!!!
Régen mikor még megvolt a jó öreg 1200s- es Ladánk mindenhova (2x Yugo, 1x Olasz, 3x Ausztria) azzal jártunk, jó atyám soha nem menthosszú távon 90 km/h fölé!!!!
Mégis elindultunk hajnal fél 2-kor a Korcula félszigetre (lent van délen nagyon horvátországban, akkor még Jugoszlávia), és egyfolytában haladva (persze megállásokkal) délután vagy inkább kora este 18:00 felé már ott voltunk!!! A táv nem tudom már mennyi de majd utána nézek, de akkor rengetegnek tűnt!!
És autópályán mentünk szinte végig!! Ki nem sz..rta le ha mindenki leelőzőtt??!!! Akkor is odaértünk!!

Namármost: egy Jawa, Etz is simán tartja a 90- es utazót!!! Itt a gondok csak a motorozás fárasztóbb jellegéből adódik!!! Ezt kell legyőzni, bár a lada sem volt már egyáltalán kényelmes a 3/4- e felé!!! Na persze abban lehet aludni, nem kell egyfolytában figyelni az utat!!!

Fisi
sorszám: 1032 (2370)

 
 
Czövi
válasz erre | email2003-09-26 01:02:22
Mi ez itt??????????

Szerintem menjünk Föld körüli túrára...
sorszám: 1031 (2369)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-09-25 22:47:10
Gibraltár miatt ne agódjatok,majd küldök képeslapot és lesz túrabeszámoló is!:)
sorszám: 1030 (2367)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-25 22:14:37
Hello HyGy

Hidd el nem sértegetni akartalak, akkor inkább átfogalmazom a dolgot :-)
Szóval ha valami elromlik a szoci mocin és megcsinálom semmi garancia nincs rá, hogy legközelebb ne ugyanaz hánnyon be. Ha felújítod akkor meg nem biztos, hogy jobb lesz mint volt.
Ennek a szar alkatrészek az okai, márpedig jó minőségű alkatrészt szerezni szoci géphez az nem semmi feladat. Ez a nem szoci gépekkel nincs így, ha alkatrészt veszel azt arany áron mérik, de ha kicseréled azzal sokáig nem lesz gond. Ez saját tapasztalat, ebbe megingathatatlan vagyok! :-)
Túra:
Nekem mindegy hova megyünk, de lassan úgy járok mint PeetAir, és ráadásul ellenálhatatlan vágyamban elindulok valamerre :-)
A 180 meg nálam már nem jön be.
A 140 onnan jött, hogy a yamaha utazósebességre kb annyit bír, fölötte már a mocinak sem jó, és nem is kényelmes talpal előre 140 fölött menni, mert a fékezés ott már nem egyszerű.(Emeli a patám a szellő) :-)
180-at meg szegénykém egyáltalán nem is bír menni, ahhoz már valami nagyobb vas kell. Na meg ha lenne is nagyobb a 180 az már szerintem kicsit durva sebesség túllépés, még rövid távon meg itthon ok, de Gibraltárig az már húzós.
Üdv Attila
sorszám: 1029 (2366)
(előzmény: HyGy, 2003-09-25 21:24:40)

 
 
ls-laci
válasz erre | email2003-09-25 22:09:55
Helló Mindenki!

Egyetértek Attilával. Olaszország jó gondolat ,de akkor most komoly ez a hosszabb külföldi túra vagy csak ábrándozás???
Mert egy olaszországi túra szerintem nem 2 nap és 10.e ft!?
Tehát aktív spórolás szükségeltetik hozzá!
Szerintem 300km az sok,és felesleges is szerintem minden motoron megérzi az ember ezt a távolságot pihenő nélkül.
Meg különben is a motorozás számomra nem azt jelenti,hogy minnél hosszabb távot megtegyek.

Teháth akkor külföld,hosszabb túra akár itthon???
sorszám: 1028 (2365)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-25 21:24:40
Attila: A jawaval nem azert jartam ugy mert szarbol van, hanem a tudatlansagom miatt, mivel a buzi cseh boltos nem egyforma hajtokarokat adott (az egyik tulmeretes a masik nem)

Napi 300km tenyleg durva, foleg 10 napon keresztul. Persze fugg a motoron utazo szemelyek szamatol, a csomagok mennyisegetol es a motortol. Ha ra tudsz allni autopalyan egy 180-as utazora akkor telleg nem nagy cucc. :)

vaughan: bulgariaba akartunk menni iden. De ugy hallottuk eleg gazok a korulmenyek romania azon reszein es bulgariaban is vannak gazos, dolgok, de most mentek ki rokonok rokonlatogatoba, es majd megkerdezem oket ha visszertek.

A trophy-k tenyleg stabilabbak allitolag. Es strapabirobbak is allitolag.

Attila meg a tobbiek: :) En olyan helyre akarok motorozni, ahol palmafa meg homokos tengerpart meg delfin van a parton es a tenger ossze van kotve egy nem messze levo toval ahol vizesesvan. :) Hja es meleg mert utalok fazni.

Hja :) en kicsit tartok a szabadon koszalo medvektol. :) Bar van egy szarvascsontozo-motorozos-tura kesem. :) De akkor is ha nem muszaly nem verekszem barnamedvevel (feherrel meg foleg nem meg massal se)

Hja amiket bunnyi meselt ott ha neki allok cpi-t cserelni az utszelen vagy karbit allitani vagy gyertyat cserelni siman tarkon lo a rendor es belok az arokba.

Igazabol en arra gondoltam, hogy ugy kene nyomni jovore, hogy lemenni senj kornyekere, es onnan most nem trogir fele indulni el hanem a partmenten olaszorszag fele. :) Aztan jutunk ameddig jutunk. :)
sorszám: 1027 (2363)
(elözmény: Atilla, 2003-09-23 13:21:05)

 
  Összesen: 360 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu