:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
találkozhattunk a nyáron agárdon a veteránbörzén? megadom a számom és ha kint vagy csörögj rám! kb 9-10 körül gondoltam kimenni akkorra talán kienged az idő. tehát: 06302030349
Megyek!Különös ismertető jel:jó idő esetén katonaiETZ rossz időben metál zöld skoda felicia GRJ637.
Hi! a vasárnapi börzére jön-e valaki a campoába? ha igen dobjon egy emilt és találkozzunk kint egy kis eszmecsere erejéig!!! ha jó idő lesz akkor a pancsival megyek ki.
minden jót!
Igaz, hogy a Silver Wing elég nehéz járgány, de a súlyt csak addig érzed míg állsz. Ha már elindulsz szerintem nem igazán érezni.
A Jawának is van súlya álló helyzetben, de ha már 40 fölött megyek ebből nem érzek semmit sem, még akkor sem, ha van utas.
Nekem mindig is a nagy gépek voltak a szimpatikusak. Ha lesz egyben 2.400.000 Forintom, akkor venni fogok egy Suzuki GSX 1400-ast. Ha csak 500.000 Forintom lesz, akkor csak egy 500-as Kawát vagy egy GS-t fogok venni használtan.
Attila: ja ja, majd sör mellett megbeszéljük a legközelebbi szocitalálkozón.
Ez szenkefetartoval van, akkor jo, legalabb okkal erzem magam atb*szva:)
Hat az kurva draga volt itt pecsen szokott lenni csak szenkefe tarto nelkul az par szaz forint a szenkefek tartoval egyutt meg valami 1200.-
Hello!
Ma vegre sikerult a Jawahoz szenkefet szerezni, 3000huf volt hasznaltan. Ez kb ugy erintett, mintha megfogtak volna a labam es elkezdtek volna csapkodni a foldhoz. Nagyon atb*sztak vele? Az MZ hez keppest nagyon, de a Jawahoz egyebkent mennyibe kerul? 12 voltos. Most faj mindenem:(
Sziasztok!!!!
Látom a túra topic átment technikai topicba!!!:)))
TEHÁT AKIT ÉRDEKEL ÉS ÉRINT!!!
MEGJÖTT A RÉGEBBEN TÁRGYALT BOLTBA AZ ETZ ELSŐ VILLA MEREVÍTŐ!!!!
Ma hívtak lehet rendelni akit érdekel!!!
0656 377 742
0656 390 125
Fisi
Hello
Pool
Nem vagyok egy sértődékeny fajta, csak arra hívtam fel a figyelmedet, hogy ha valamiben eltér a véleményünk, és rá akarjuk vezetni a másikat az általunk jónak itélt útra akkor a témával foglalkozzunk, ne egymással.
Bár én meg a nagy előgyújtással nem értek egyet (mivel a holtponti, vagy a holtpont utáni gyújtás visszafelé nézve pont jó előgyújtás) de mint írtam a téma le van zárva. Szerintem már az egész fórum szarrá unta magát.
Majd a legközelebbi túrán 1-2 sör mellett megbeszéljük. :-)
Béla
Nincs itt semmi összeesküvés, a jawad ellen, egyszerűen 250-től kell fizetni :-) (Egyébként szerintem senki nem fizet, legalábbis én még nem tettem ilyet:-))
Buny
Van benne valami amit írsz, de pl nekem nem kellene ilyen izom gép,(igaz LS se)a testes gépekkel már inkább jóban vagyok, Főleg azért mert a MZ-vel futkosok helyben, túrázni meg jó egy nagy darab mocival.
Úgy vagyok a motorral mint te, az xv kicsi de azért nem olyan rossz, így majd egyszer ha dől a lé akkor veszek valami nagyobb vasat.
Üdv Attila
Tesho!
Gyermeke az Úrnak, nem mentek semmit, mert nincs mit menteni. Eleget ültem szocin, ahhoz, hogy bármikor felidézzek egy-egy szép emléket, vagy egy-egy rosszat.Én azért váltottam, mert ha szerelek nem érek rá pénzt keresni, ha pénzt keresek nem érek rá szerelni. A motorozásról viszont nem kívántam lemondani, tehát olyan motort kellett néznem, amire bármikor felülhetek, és nem kell szerelnem. Ennyi!Most csak két hengerre tellett, talán később lesz majd négy is, talán elég rövid löketű lesz, hogy a dugattyúk ne kopjanak el hamar.Attilának igaza van a hosszú löketért nagy dugyttyú és henger kopással kell fizetni. Ez azt jelenti, hogy a motor a tartós teszteken nagy kopást fog mutatni, ami ugye a gyártónak nem túl jó.Azt le kell szögezni, hogy mindannyian gyorsabban szeretnétek menni, nagyobb motort szeretnétek venni, még akkor is, ha nem használjátok ki a teljesítményt teljes egészében. A motorgyártók ezt használják ki, és olyan motorok közül választhattok, amelyek egyre erősebbek, mert az igények ezt diktálják. Erre egy példa az LS 650 P tipusú Suzuki chopper, amely egy hengeres nyomatékos, csak 31 LE-s, mégsem vette meg senki, pedig motorozni jó lett volna. Igaz, hogy futóműve nem volt remek, mégsem tudtak eladni belőle annyit, hogy megérje. Mert mindenki a teljesítmény orientált gépeket veszi, mert ilyen az ember, mindíg nagyobbat akar, és ti mindannyian ebben a cipőben jártok, csak lehet, hogy még nem tudjátok. Én ezt már végigjártam, volt 1000-es gépem két féle, mégsem tetszett a súlya miatt. Ez az amiről Poolnak beszéltem, és ezt érezte meg amikor felült a Silver Wingre. A nehéz gépet ott is kell tartani az úton, meg kell tudni állni vele, a kanyarból ki kell vele jönni. Szerintem az az igazi, ha egy ember eljut odáig, hogy ráérez arra, hol vannak a korlátai, és meloyik tipus, melyik motor az, amelyik számára a legmegfelelőbb. Ezért tartom sokra azokat, akik elégedettek azzal amivel közlekednek, és csak hasonlót szeretnének csak.
én ug ytudom hogy 350 től kell és a forgalmiba 343 van és mégis kell szemétség.
Abban Attila teljesen igazad van, hogy a rövid löketű gép azonos fordulaton tovább bírja a hosszú löketűnél. Én erre csak azt mondtam, hogy ezt nem lehet így összehasonlítani.
A V-motorokról alkotott véleményeddel sem értek egyet! Bocsi! (Most ezt nem fejtem ki)
Mégegyszer mondom, hogy nem akarlak téged legyőzni, se megsérteni, se meggyőzni, csak hozzászólok a dolgokhoz és leírom, ha valamiben nem értek egyet.
Hella
Attila, hát gondoltam, hogy meg fogsz sértődni, bár hidd el nem ez volt a számdékom!
Tényleg kíváncsi volnék, hogy hol olvastad ezeket a dolgokat, vagy netán ilyen irányú szakképesítésed van (autószerelő, technikus, gépészmérnök...) és onnan hozod ezeket?
Ezt komolyan kérdezem és nem sértegetni akarlak! Ha valahol olvastad, akkor én is elolvasnám azt a szakkönyvet vagy újságot. Az érvekből egyébként nem fogytam ki, de így egy fórumon elég nehézkes elmagyarázni dolgokat és gondolom, a legtöbb ide látogatót távolról sem érdekel a lökethossz meg hasonló és csak itt untatjuk őket.
A vita részemről is berekesztve, majd a következő szocitalálkozón beszélhetünk róla esetleg.
Meg jut eszembe, mikor hátrafelé indult el a Jawám, akkor Te mondtad, hogy ez azért van, mert holtponti a gyújtásom és meg azt mondtam, hogy túl nagy előgyújtás miatt fordulhatott elő. Nyugodtan utánnanézhetsz, hogy nekem volt igazam, de elég, hogy ha józan paraszti ésszel utánagondolsz.
Egyébként nagyon sajnálom, hogy megbántottalak, motoros társaimat soha sem áll szándékomban megbántani, lenézni vagy hasonló. Ez maximum a hülye stílusomból fakadhatott.
Üdv.
Hello
Sújadót, ha jól tudom 250-től kell fizetni, hozzámég a forgalmi alapján!
Ezért ha ez a csere indoka jól nézd meg a MZ forgalmit, mert ha annakidején lusták voltak, és simán az van beleírva hogy 250 (van ilyen!!) akkor arra is fizetni kell!!
Üdv Attila
nekem kiküldte a polgármesteri hivatal hogy 12. nemtudomhanyadikáig fizessek. :(
Sujadot, motorra? Ti mit tudtok errol? Hallottam mar rolla, de senkit nem ismerek aki fizetne? A Jawa meg egyebkent is 343ccm, ugyhogy ha torik ha szakad, nem kell utanna sujado:)
peet!
azt vallom hogy 350-et csak nagyonmegkiméltet mert különben a blokk felét cserélhetem.Amugy jo az a motor csaknem nekem. :)
Atilla
Azért mert akkor még azt hittem hogy elbirok 2 hengerrel és kiderült hogy 350től 5000Ft sujadót kel fizteni,
én meg nem akarok.
Attila en nem mondtam, hogy roszabb vagy jobb a hosszu loketu csak hogy igy nem hasonlithatod ossze mert teljesen masok az adatai a kettonek maskepp hasznaljak mas teljesitmenyen mas celra stb...
PL hiaba akarod 20000.-es fordulaton nezni a jawa teljesitmenyet ha nem forog annyit viszont lehet hogy 5000-es fordulaton elmegy a vilag vegeig....
:) Es asszem ott a Laciba 30 eves jawaja, magaert beszel. Meg mindig gurul mindig megy....
Egyebkent en jobban szeretem a hosszu loketut :)
Hello Béla
Nem akarok kötekedni, de amikor én akartam elcserélni az ETZ-t, akkor te miért gondoltad meg magad?
Hello
Megigértem, hogy többet nem szólok hozzá a témához, de még1, és ez az utolsó.
Ha már a töréstesztekről beszélünk azt is egy adott sebesség mellett csinálják, nem az adott gépkocsik végsebességénél, mert akkor minél lassabban halad egy autó annál biztonságosabb lenne a teszt szerint.
Ha nem világos a gyakorlati példa vegyük az elméletet:
Nézzünk egy főtengely fordulatot, mondjuk a felső holtpontról indulva. Ez alatt a dugó elmegy az alsó holtpontig, ott sebessége 0 lesz, majd vissza a felső holtpontig.
Az egyszerűség miatt ez 1 fordulat/perc-el nézzük
Ha a löket 10 cm akkor a dugó sebessége 2*10 azaz 20 cm/perc
Ha a löket 20 cm akkor a dugó sebessége
20*2= 40 cm/perc
Na ez a dupla sebességgel közlekedő dugattyú, dupla akkora utat is tesz meg, így jobban kopik, a henger, a gyűrűk, és maga a dugó is. Ráadásul a főtengely terhelése is nagyobb, mert egy dupla akkora sebességgel érkező dugattyút kell megállítani, majd a holtpont után visszafelé is dupla sebességre gyorsítani.
Mindezt azonos fordulatszámon!
És ugye arról ne is beszéljünk, hogy adott ccm-hez minél több henger, annál kissebb furat, vagyis annál könyebb dugó. +még minél tömörebb elrendezés, annál rövidebb főtengely.
A sok hengernek, csak a főtengely hossza szab határt, mert attól is romlik a megbízhatóság.
Vagyis a mai ismeretek szerint a legmegbízhatóbb a rövid löketű, kis szögű 8-10 hengeres V motor.
(Csak annyira V, hogy a hengerek ívét kihasználva, és eltolva tömören lehessen egymás mellé építeni.)
Így rövidebb a főtengely, rövid a löket mégis kicsik a furatok ezért könnyűek a dugók kisebb erők hatnak és hab a tortán, hogy egyenletesen is jár, stb stb.
Ezért ezeket a motorokat ki lehet hegyezni, és lehet pörgetni mint állat!!
Mint már mondtam, ha nem kell nagy teljesítmény akkor nem kell pörgetni!!!! De mivel igen tartós ezért lehet, és ugye ha a teljesítmény a lényeg akkor ezekből a megbízhatóságuk miatt ki is lehet hozni anélkül, hogy széthullanának.
Na és most már tényleg ebből a vitából kiszáltam, mert itt senki sem váltott olvasójegyet, és amúgyis meggyőzhetetlen vagyok az ellenkezőéről!!
Üdv Attila
Ui.: Ja és hogy Pool kérdésére is reagáljak "Ha nem haragszol Attila megkérdezhetem, hogy milyen forrásból valóak a motoros (mint belsőégésű motor) információid?"
Szóval kicsit furcsa a kérdés, olyan lekicsinylő.
A dolog lényege az, hogy ez szerintem egy baráti vita, és ha kifogytál az érvekből akkor inkább ne írj semmit, mint hogy személyeskedni kezdj. Attól, hogy nem értünk egyet, én nem hiszem, hogy nálam kevesebbet értenél hozzá.
De ha a másik fél lekicsinylése a módszered, akkor inkább menj el politikusnak!
Ez onmagaert beszel:)))))
ETZ rulez!
Kezdjuk ujra! :)
Bocs de muszaly volt.
Sziasztok! Eladó vagy elcserélhető 250ETZ-re, egy 638-as Jawa, műszakival.
Árban megegyezünk! 06304073374
na most ez hulyeseg :)
mert pl hasonlitsunk ossze egy hajot es egy kocsit hogy hogy uszik a vizen.
A hajo feltehetloeg jol teljesit a kocsi meg igen rosszul. :)
Na most ugyan ez a ketto a foldon osszehasonlitva megfordul.
Szoval nem nezheted ugyan azon a fordulaton.....
Erre en is kivancsi lennek. Miben mas ha egy adott fordulaton nagyobb a nyomatek v. teljesitmeny (loero)?
Hello
Na ez a téma is kezd hosszú,meddő, unalmas és személyeskedős lenni.
Nem értem miért kéne más fordulaton tesztelni a hosszú, és rövid lökető gépeket, a kisrádiós dolgot meg egyáltalán nem is értem.
A tesztek arról szólnak, hogy azonos körülmények között mit tud az adott dolog.
Ha az egyiket alapjáraton pöfögteted, lead 20 KW-teljesítményt, a másikat meg csutka gázon, miközben 100 Kw-ot produkál, az valahogy nem az igazi teszt eredményt fogja hozni.
Ha meg azt akarod, hogy kb azonos teljesítmény leadása mellett melyik a tartósabb, akkor is rájössz, hogy az azonos teljesítményhez kb azonos fordulat kell. (lásd a HD-Honda példát)
Mondok én is egy legalább olyan hülye példát mint amit te :-)
Autó törésteszt, minden autó 50 Km/h val frontálisan nekimegy a betonfalnak, és megnézzük mi marad belőle. De mivel a suzuki swiftről tudjuk, hogy eléggé vézna, ezért őt csak 30-al küldjük a falnak. A kapott eredményekkel úgy számolunk tovább mintha az is 50-et ment volna.
Ez ugyanaz: nem bírja a magas fordulatszámot? Nem baj, ez nem azért van mert kevésbé tartós, hanem ez valami más, így a teszt során negyed fordulaton teszteljük mint a másikat. Hogy így kissebb teljesítményt ad le? ezt ne vegyük figyelembe, Igy kevesebbet eszik, és persze a füstje is mint a hegyi levegő ez igaz!
Vagyis kissebb fordulatszámon, kisebb leadott teljesítmény mellett nem esik szét hamarabb. Teszteredmény= tartósabb!!
A Suzuki meg olyan kemény mint egy Volvo.
De erről enyit vitát részemről lezárom, meggyőzni nem tudsz, és hiába tartósabb a rövid löketű gép én hosszúlöket hívő vagyok.
Üdv Attila
Hát, akkor leginkább az 58x58. :-) Elméletileg a négyszögmotorban semmi sem a legjobb, de mégis a legjobb kombináció, és gyakorlatilag megölhetetlen, lásd Pannónia T5. Kétüteműben nem is szokás hosszúlöketűt gyártani, mert ugye ott viszonylag magas fordulaton jön meg az erő. Én mindezek ellenére abszolút Izs-hívő vagyok: furat 72, löket 85! Ha valaki kis pénzen nyomatékot akar, ajánlom figyelmébe! :-)))
Ja, nehogy valaki azt higgye, hogy HD rajongó vagyok vagy hasonló.
És azt sem terjesztem, hogy a rövid vagy a hosszú löketű motor jobb vagy roszabb, esetleg tartósabb, csak azért szóltam hozzá, mert az Attila itt ír össze vissza mindent és gondoltam szólok, hogy nem kell azért mindent elhinni. :-)))
(Attila most dühös)
Ha nem haragszol Attila megkérdezhetem, hogy milyen forrásból valóak a motoros (mint belsőégésű motor) információid?
Buny! Igen roszabb a rövid löketű gép károsanyag kibocsátása a roszabb égési feltételek miatt. A CH mindenképpen sokkal magasabb, az NO és CO nem feltétlenül. Ez már inkább az égési hőmérséklettől függ ami pedig leginkább a motor sűrítési viszonyától, de még sok minden mástól.
Hát az meg már mindennek a teteje, hogy a hosszú és a rövid löketű gépeket azonos fordulatszámon hasonlítod össze!
Úgy persze hogy a rövid löketű gép tovább bírja, de így nem lehet összehasonlítani basszus!
Akkor én meg azt mondom, hogy a modellmotorok (repülőgépre) a legtartósabb motorok és tovább bírják. 10*10 0,78 ccm
20ezer fölött adja le a maximális teljesítményét. Akkor állítom, hogy 20000-nél tartósabb, mint mondjuk a Hayabusa 20000-nél. De ilyen szamárságot nem szabad csinálni! Hogy lehet így összehasonlítani valamit?! Ez így teljesen értelmetlen.
Ez olyan, mint ha a 12V os kisrádiót és a 220 as nagyrádió élettartalmát tesztelnéd 220 Volt-nál. Hát persze, hogy a nagyrádió tovább bírja.
Van egy kerdesem a vitaba kicsit beszalvan. Annyi szo esett itt a loerokrol, megmondana nekem valaki, hogy miert fontos a loero? Vagy nem is, hanem, hogy mit takar? Mert ugye a nyomatekkal gondolom minenki 100% ig tisztaban, hogy micsoda.
Buny Testvérem,mented ami még menthető?:))
Mit tud amugy egy ilyen szerkenytyu?
gabor
Furfarag, jo a gep, de hogy vehetel egy szar 4T gepet???????
:)))))
Nem tudtad? 2kerek,2utem,2mell,2golyo(be hygy),2szem,2ful...
amugy teljenek vele olyan jol a napjaid, ahogy szeretned. :)
gabor
Nem baj, megmarad nekunk a hosszu loketu motor. :)
A legjobb arány akkor is az 56*58-as,vagy 57*58, 58*58...
:))
Azért csak van valami új vitatéma megint. Azért, hogy hozzászóljak én is egy kicsit:
A hosszú löketű motorknak az a problémája Pool, hogy a henger kopik hamarabb el.Attila példája jó a CBR 900 RR-rel, mert abban titán hajtókarok, és ehhez tartozó vezérműtengelyek, szelepek vannak. A teljesítmény fokozása érdekében több szelepet kell alkalmazni, egyenes szívócsonkot, és Ramair rendszert, ami 100 km/ó sebességnél a légszűrőházban nyomást hoz létre, így a hengerekbe beáramló benzin-levegő keverék mennyiségét növelik meg, a teljesítmény tovább fokozódik.A modern befecskendező művek megjelenésével a fogyasztás csökken, így a különbség nem lesz olyan nagy, a károsanyag kibocsátás szintén csökken, tehát azt mondhatom, hogy a hosszúlöketű motorokat csak bizonyos vásárlói körnek fogják meghagyni.Azért az is elgondolkodtató, hogy az összehasonlításban szereplő két motor ára, majdnem ugyanott van, csak az egyik csúcs technológia, a másik karbantartott technológia.Szerintem fölöslegesen fizet az ember egy H-D-ért ennyit, a tank oldalán lévő felirat az amit ki kell fizetni, nem a mérnöki teljesítményt! Azt írtad Pool, hogy a károsanyag kibocsátás nagyobb a rövid löketűnél?
Furfarag, majd hívlak és megbeszéljük a részleteket.
Közben elfelejtettem amit akartam, Mora fényképeit egyben tömörítve szeretném letölteni (sőt már többen írták), meg lehet oldani?
Köszi Attila
Hello
Az adatokat a cégek honlapjáról töltöttem, nem biztos hogy pontosak, viszont a számításod nem jó!
A hiba a következö:
Henger térfogatszámításakor nem az átmérőt kell négyzetre emelni, hanem a sugarat!
Honda:
37*37*3.14*54/1000=232.1 / henger
232.1*4=928.4ccm
Na ez 4 hengerrel OK
A HD:
38*38*3.14*97/1000=439.8 / henger
439.8*2=879.6ccm
na ez meg 2 hengerrel OK.
De nem ez a lényeg, hanem az, hogy az egyik hosszú löketű gép, a másik meg rövid, ezt az ember adatok nélkül is sejti.
Egyébként mint írtam, én a hosszú löketű gépeket szeretem, ezért tőlem akárhány lóerő is lehet egy ilyen sportgépbe nem nagyon tud meghatni. :-)
Az élettartam remélem tisztázva, de hátrányukról még nem beszéltünk, pedig van az is sok (pl a max teljesítmény szűkebb fordulatszám tartományban áll rendelkezésre, +mint Pool írta, nem jó a hatásfok, így többet kajálnak stb,stb)
Üdv Attila da nemszeretiamatekot :-)
Ezek tuti jok?
fireblade:
(74*74*3,14*54)/1000=928,510
ez akkor ugyi 4 henger adata
hd:
(76*76*3,14*97)/1000=1759,254
ez meg 2-e de 2x annyi jon ki
/2 = 879,627
van ugy adjak meg a harley-t is mintha 4 hengeres lenne?
Furfarag & all!
Ha kimentek a börzére lécci ha láttok fordszámmérős jaffa műszerfalházat a 634-esemre próbáljátok nekem elhozni!
A hétvégén terepgyakorlat van a suliba, így nem bírok odamenni, de csötörtöktől utána már vagyok pesten
Számom tudod, ha láttok olyat léccilécci... Csak maga a műanyag ház kéne amibe belemegy a seb meg a fordszámmérő... Köszi...
sano
Ismét visszaolvastam amit írtam, és ismét rájöttem hogy kissé érthetetlen.
Hogy világosabb, és életszerűbb legyen beszéljünk motorkerékpárokról.
A rövid löketű gép:
HONDA CBR 900 RR
FirebladeFurat x löket: 74 x 54mm
Lökettérfogat: 929 ccm
Maximális forgatónyomaték: 101 Nm / 9.000 ford/perc
Maximális teljesítmény: 147 LE / 11.000 ford/perc
És a hosszú löketű gép:
Harley-Davidson Sportster 883
Furat / löket (mm) : 76,2/96,8
Lökettérfogat (cm3) : 883
Forgatónyomaték (Nm/ min -nál) : 65/4100
Teljesitmény (kW/LE 1/min -nál) : 37/50-6000
ccm kb azonos, persze itt eltérés van a henger szám/elrendezés, meg mindenben, de ezt most mint 2 motorépítési stílust vegyük figyelembe, hiszen az életben arról van itt szó, a husszú löketű V2-es, és a rövid löketű soros gépekről.
A dolog lényege, ha most fogod a CBR900-as gépet, felrakod a mérőpadra, és megméred mit produkál akkor megtudod, hogy 6000-es fordulaton simán megvan benne az az 50 paci amit ott a Sportster is tud, csak a Sportsternek ott vége is.
Ezzel a kérdésedre is válaszolnék:
"Meg figyelj ide, ha egy hoszabb löketű motor arányosabb kisebb fordulatnál üzemel, akkor a dugattyú középsebessége ugyan annyi lesz! Nem? "
Na erre a fenti példa alapján a válasz az, hogy nem, mert nem egyáltalán nem arányos a dolog. Ezért kezdtem nem sokkal régebbi levelemet úgy, hogy a közhiedelemmel ellentétben.... :-)
Vagyi ha teszteljük, hogy melyik bírja jobban akkor ott a fordulatszámnak is azonosnak kell lenni.
Tudni kell, hogy én a hosszú löketű gépeket szeretem, de be kell ismerni, hogy a rövid löketűek azért vannak úgy kihegyezve, meg azért pörögnek mert kibírják azt is, nem azért mert máshogy nem lehetne velük közlekedni.
Ha a CBR-t úgy építették volna meg, hogy mondjuk 7000-8000-nél leszabályoz, akkor is simán hozza a HD teljesítményét, és abban is biztos vagyok hogy tovább bírja a 7-8 ezret mint a HD
Na ennyit az életből vett példával való elvalátámasztásomról :-)
Üdv Attila
Sztem olyan inkább ne legyen, nem hangzik az olyan jól. Én már csak tudom... :-)))
Hello
Na itt van a nagy tévedés, mégegyszer leírom: többek között azonos fordulatszám mellett beszélünk a dologról. Mitől lenne nagyobb pl a vezérműtengely terhelése azonos fordulaton? Vagy akár a főtengelyé, mikor sokkal kissebb sebességgel haladó dugót kell a holtpontokon kibírnia.
A szelep terhelése meg legnagyobbrészt a kipufogótól függ.
És ráadásul itt motorokról beszélünk nem motorkerékpárokról!
A lényeg:
A rövid löketű motorok azért pörgősek mert jól bírják, nem azért mert alacsony fordulaton nem mennek!
Lehet csinálni kis löketű motorból is nyomatékosat, de akkor oda a fordulatszám, és ezért oda a teljesítmény.
Nagy löketű motorból viszont nem lehet kihozni akkora fordulatszámot, mert szétesik.
Vagyis azért mennek jobban a kis löketű motorok mert jobban bírják a fordulatszámot, és ezért lehet öket pörgetni, nem azért mert a rövid löketű motornak pörögnie kell, hogy haladjon. Lehetne az is hogy már 5000-nél leadja a max lóerőt, de akkor 6-7 ezernél meg elfogynának a lovak a motor meg még bírná akár a dupla fordulatot is.
A hosszú löketűek meg azért mennek rosszabbul mert nem lehet őket pörgetni, ezért úgy tervezik, hogy minél alacsonyabb fordulatszámon adja le a pacikat. Ennyi, a max lóerőkhöz tartozó fordulatszám, nem a lökethossztól függ, hanem még ezer mástól, tervezés kérdése az egész.
Ha nem hiszed Kövesd az alábbi receptet:
vegyél 2 db azonos motrot, egyiket hosszabb, a másikat rövidebb lökethosszal.
Hogy gyors legyen a kísérlet a hosszólöketűt pörgesd fel max fordulatra, mézd meg mennyit pörög, azután a rövid löketűt pörgesd fel ugyanoda. Hagyd úgy őker, és várd meg melyik hullik atomjaira. Na a másik a tartósabb motor. :-)
Hidd el nekem, ha ezt félgázon végzed, akkor többet kell várni, de akkor is a hosszúlökető esik szét hamarabb.
Üdv Attila
Latom ez a medve dolog igen nagy hatassal volt rad:)
Hat szerintem hosszuloketu es 7000-nel vagy max 8000-nel ne porogjon tobbet :) es olyan mely hagja legyen mint amikor a medvenek nagyon korog a gyomra. :)
Nah. Akkor en szeretnek egy hosszu loketu 15000-et porgo motort, ami ugy gyorsul mint egy hayabusa es olyan hangja van mint egy harley-nak es 1500-tol 15000-ig van a nyomatekcsucsa:)
A rövid löketű motor szelepeinek hőterhelése sokkal nagyon, vagyis a szelep élettartama kisebb. A főtengely ésettartama is kisebb rövid löketű motoroknál a nagyobb csavarólengések miatt. A vezérműtengely élettartalma is kisebb.
Tehát, ha ez a három tényező jelenti a motor élettartamát, akkor pont az ellenkezője igaz amit mondasz.
Meg figyelj ide, ha egy hoszabb löketű motor arányosabb kisebb fordulatnál üzemel, akkor a dugattyú középsebessége ugyan annyi lesz! Nem?
Természetesen a többi tényezőt én is azonosnak tekintem.
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|