:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Előző hozzászólásomnál elírás, helyesbítve:
...túl szegény vagy dús olaj keverék sem jó...
Halihó!
A reszelő egy nagyon fontos része a szerszámkészletnek. Ezt tök komolyan mondom! Nem egyszer volt, mikor a Simsonom megadta magát. (gyűrű törés, főtengely széthajtás, görgőhalál...)
A motor bejáratáshoz meg csak annyit tennék hozzá, hogy szerintem nincs ideális bejáratás, de egy biztos, túl magas vagy alacson fordulat vagy túlságosan nagy vagy kis terhelés nem használ. Ezen kívül majdnem mindegy. Ja, de az olaj keverékre szintúgy vigyázni kell, túl szegény vagy olaj keverék sem jó és persze járatásnál nagy távolságokat (20-30km többet) nem tanácsos pihentetés nélkül megtenni.
Ami pedig a túrákat illeti nekem teljesen mindegy mikor lesznek, csak már lenne április....
Szevasztok!
Pool
Attila!
Szerinted is jó a Június, mert akkor el kell kezdeni a körkérdést.
Köszi, hogy írtátok a Jawa találkozót, így arra a hétvégére nem szervezünk.
Szerintem a szervezés ránk marad.
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy szép gyári állapotában lévő Jawa 350 Automatic typ 360/01 és egy Jawa 350 typ 361 Road King körűlbelül mennyit ér. Most akarom valamelyiket megvenni, és melyiket érdemesebb?
Előre is köszönöm.
Hello
Kemence jó hely, mint írtam nincs túl messze, így ha kell részt veszek a szervezésben!
A dátum meg csak részlet kérdés!
Üdv Attila
Nézd meg a szocis galériában a katonai ETZ-s képeket akkor minden világos lessz.Megnéztem a képeket,a társaság egy részét látásból ismerem.Remélem az idén is össze futunk egy egy találkozón.Az egyik üzenetdnél volt a címed és abban a RINGI név innen sejtettem ,hogy ki a NAGYFÉKDOBOS.
Üdv Czövi
sorszám: 1732 (4740)
( előzmény: nagyfékdobos, 2004-01-18 22:41:57)
Czövi!
Tökéletesek a sejtéseid.
Paksi vagyok.
A beazonosításhoz egy kis segítség:
http://kep.tar.hu/nagyfekdobos/index.phtml?aid=27622184
Többek között 36-os kép
Te Ki vagy? Ha gondolot dobj egy emilt!
Június 5–6. Jawa-fesztivál. Helyszín: Csemő, Tamás tanya, Templom tér.
Érdekel titeket?
Ha belekontárkodhatok- akkor- Kemence- Július.
Fisi
Ez három tali lenne? Kemence(Börzsöny),Szeged,és egy vízparti valahol.Nyomjál három dátumot aztán majd el válik a szar a májtól.Ezek után is igy érdeklődik a társaság akkor legyen aki bújt aki nem mi megyünk, ketten hárman már leszünk.
Azért gondoltam Júniusban a dolgot, mert Augusztus magasságában egy tóparti dolgot is említettem, azt 20-a környékén lehetne nyújtani egy nappal az előzőekben taglaltak szerint. Akkor még júliusban a Szeged környéke mehet. A Május a vizsgaidőszakok miatt sokaknak nem jó, ezért ajánlottam Júniust, akkor azért már megjönnek a melegek.(Na, persze nem azok a tipusok, csak az időjárás melege.)
Ha a töbség erre szavaz én a szervezésbe aktív segitséget nyújtok.Szeged és környékével mi van?
Legyen inkább Július, akkor kevesebb talán már az eső is,meg több casht lehet addig még össze szedni.
De amúgy én benne vagyok!!!
Fisi
Visszatérve asz eredeti témához Június magasságában Kemence a kérdés!
Szerintem azért lehet utassal is menni egyből.
Tegnap becuppantottam a frissen összerakott blokkot (gyári henger dugó), 3 rúgásra pöccröff.
:)
Tök furcsa ez az ETZ-s világ, mert a szimónál ha mondjuk hideg és le akar fulladni, akkor meghallom, mert sokat robban mivel kisebb a motor.
Itt meg vagy pöfpöfpöf, vagy pöfffff pöfff pöfff aztán találd ki :))
de király :)
Csak az idő szar :(
vizes utak broáf
Nekem sem túl szimpi ez a módszer.
Ezzel a módszerrel csak a hengert kened olajjal, ez a módszer a tűgörgőknek, csapágyaknak igen nagy megpróbáltatást jelent, főleg azért, mert szerintem a tűgörgők hamarabb mennek tönkre, mint amilyen gyorsan kopik a henger.
Járassuk csak menet közben, én is ezt fogom tenni.
Utassal együtt motorozni mikortól lehet összeszerelés után szerintetek?
Alljon meg a menet. Ez a bejaratasi mod nem jo. Tudtommal az auto gyarak is ugy jaratjak be a kocsikat teszpadon, hogy vegyesen hegy menet orszaguti menet kapcsolgatas satobbi.
Masreszt nem beszeltuk arrol, hogy elvileg nagyobb fordulaton tobbet nyulik a dugo meg az egyebb alkatreszek felfele igy feljebb megy a dugo, ha te nem porgeted ilyen fordulaton soha akkor ott nem kopik be, persze ez minimalis.
az állandó fodulat akkor érdekes, ha berugod a motort és a saját ereje hajtja. de ebben az esetbe nem a saját hanem az esztergapad ereje hajtotta és nem volt melegedés!
minden jót!
Hát ez nem semmi bejáratási módszer!!! Csak mondjuk akkor hol van az, amit a Tz- hez írnak elő, hogy ne állandó fordulaton járassuk be a gépet?? Meg amúgy egy nap alatt mennyi olaj állt a blokk alatt, ha egész nap csöpögött rá az olaj???
Vagy vödör volt alatta??
Mindenesetre nem szokványos módszer az biza!!!:)
Fisi
Hi! elmesélem apósom hogyan is járatta be annó a pancsiját. motor szét, összes mindenség ki, megcsinál, kicserél, majd vissza. az asztalos műhelybe bevitte a motorblokkot. a főtengelyre ékszij tárcsa, a szij másik végén meg az esztergapad. hengerfej nélkül. a henger fölé eszkábált egy okos kis olaj csöpögtetőt aminek lehetett szabályozni az átfolyó olaj mennyiségét. esztergapad indit, pannoniamotor fölpörög, olaj csöpög, a henger ill. a dugattyú pedig hidegen összekopik. elmondása alapján olyan jól sikerült ily módon bejáratni a motort, hogy a berúgó karon megállt az öreg. a pancsi gyári adatok szerinti sűritési viszonyszáma 7.5:1
ezzel szemben amikor a trophy fel lett furatva és be lett járatva akkor nyáron +40 fokcelzius a csomagtartóra a katonai málhazsák föl gumipókozva, az asszonykám mögöttem és irány pest mezőtúrról. :-))
minden jót!
Üdvözlöm kolléga :)
Ha jól gondolom Ön néhai pesti, ost pedig Miskolc Cityben dolgozik. Valami benzinkút is rémlik, ill hogy Pannóniában is utazik ;))
Mezőkövesdi vagyok, Miskolc nem nagy távolság és a környék, hogy úgy mondjam be ill. megjáratáshoz ideális.
Szerintem jó lenne együtt járatni a gépeket, ha elkészülnek.
A tiéd is most készül?
Melyik gép lessz járatós a Trophy vagy a Pancsi?
Mi a véleményed, egy felfúrt, újra csapágyazott ( minden csapágy váltótengely csapágyai is) gépet meddig kell járatni?
Én a az Ex-Mz-met és az Ex-Simsonomat is 1000 km-ig járattam és igen kakasos lett mindkettő.
Vintman
A gépem 1968-óta folyamatosan forgalomban van, mindig volt műszakija.
Én is így vettem 1994-ben.
Egyik ismerősöm járt így, pár éve ők írtak egy adásvételit a néhai nevében és úgy íratták át a motort.
Ez a módszer persze nem legális és azt sem tudom, működik-e még.
Vintman
Vintman kollega! hová valósi? én most miskolci vagyok! ha a közelben laX akkor ha kitavaszodik bejárathatnánk együtt a vasakat!
minden jót!
Hello
Az előző hozzászólásom vintmanhez szólt.
:)
Hello
Nekem is ilyen járgányom van :)
Te hogyan helyezted forgalomba?
Mert nekem van 1 kis problémám, hogy meghat a tulajdonosa. :(
Amugy merre laksz mert én Salgótarjánban laktam és ismerős vagyok
arra fele.
Bocs!!!
Megtaláltam a galériában!:) Szép moci!!!!
Hali Vintman!!!!
Felcsigáztál ezzel a Jawa cruiserrel!!!
Van valahol kép róla???
Fisi
Sziasztok Túrakedvelő "Motorszerelők és motorszeretők" :)))
Régen írtam már a fórumba, de read only módban mindig jelen vagyok amikor tehetem.
Jelentem a Jawa Cruiser darabokban van azon apropóból, hogy teljes festést fog kapni.
Nagyon elégedett vagyok evvel a '68-as évjáratú csodával. Egész életében nem volt még megbontva a Gép és egy csavart kellett vágnom egyedül: a hátsó lámpa felfogatócsavarját. Egy megszakadt menet volt a gépen, a bal hátsó teló alsó felfogatócsavarja.
Persze ez az előző gazdit is dícséri, mert a gépet én még csak 9 éve szeretgetem.
Sneider Feri barátom segítségével még év végén megérkeztek szlovákiából a gyári dugó, csapszeg, bronzpersely, gyűrűk stb. A blokk eddig 50 000 km-t ment, csak a csapszeg hang zavar, de ha lúd legyen kövér...
így a 2004-es túrákon már egy kívül -belül megújult Jawa Cruisert és boldog tulaját ismerhetitek meg:))
Az egyetlen akadály csak az, hogy a túrák előtt még be kell járatnom a Gépet, mert ennélkül nem biztos hogy tudom majd tartani az utazót.
A szerszám témához:
én alapvető szerszámokat mindig viszek magammal, amit a kezelési utasítás is említ, de olyan még nem fordult elő pl.gyújtást kellett volna állítanom vagy kuplungot állítani. Volt már viszont gázbowdenszakadásom, megnyekkent gyertyapipám és gyújtókábelem, ami miatt egy kicsit szeszélyes lett a gép amíg ki nem derítettem a hiba okát.
Üdvözlettel:
Vintman ÉK-Magyarországról
Sziasztok "Motorszerelők és motorszeretők" :)))
Régen írtam már a fórumba, de read only módban mindig jelen vagyok amikor tehetem.
Jelentem a Jawa Cruiser darabokban van azon apropóból, hogy teljes festést fog kapni.
Nagyon pozitívan csalódtam ebben a '68-as évjáratú csodában. Egész életében nem volt
A szerszám hiánytól nem kell tartani, olyan a társaság ,akár enduro versenyen a zsákosok, minden van, ha véletlenül a versenyzónek elszakad a lánca,tiszta véletlen talál egyet az erdőben.Igy volt ez Vadmotorossal is a lánc szakadásánál, Hygy jó(motoros) zsákos emberhez híven elővette tartalék patentszemét, és már gördültünk is tovább.
Attila!
Börzsöny, Kemence környéke június magassága?Szerintem kmörkérdésként a társaság mindjárt meg is válaszolhatná.
Szervusztok! a mult nyáron (még pesten éltem) pestről lemotoroztunk bodrogkeresztúrra magyar motorok találkozójára hárman. egyikőnk jött volna egy 1948-as 100ccm-es Csepellel, a másik két motor meg Pannonia volt (az egyik az enyém). Áron barátom a kis Csepelt úgy megpakolta szerszámokkal mint egy málhás öszvért szoktak. no nem is jutott el messzire mert kistarcsáig vagy háromszor szorult meg a motor. akkor megegyeztünk, hogy a sok szerszámot kiszanáljuk, átvesszük és Áron visszafordul. majd utánunk ered az 50ccm-es yamahájával. igy is tett és mezőkövesden utól is ért minket. innen együtt motoroztunk tovább a cél felé. mignem miskolc előtt a barátom pannoniája felpörgött és nem ment. meg is álltunk emőd városka kicsiny főterén a disz parkban kuplungot bőrözni! :-) de sajnos nem tudtunk vele mit kezdeni mert nagyon meg voltak kopva a lamellák és egy komplett kuplung szett nem volt nálunk. miskolcon kaptunk és elindultunk tovább, hogy birja amig birja és teljesen meghal akkor kicseréljük. ez szerencs határában következett be. üditös flakonba leengedtük az olajat, a deklit levettük és elkeztük volna a hadműveletet de 9-es kulcs nem volt senkinél. hiába volt egyetemes fogó meg párhuzam kulcs. ekkor Áron előkapta kedvenc kis reszelőjét mert a csavarfejét már ledaráltuk. keritettünk egy 8-as kulcsot és addi reszeltük a csavarfejét mig jó nem lett. gondolná valaki, hogy egy reszelő ekkora szolgálatot tehet? tehát kuplung szét, kuplung össze és már robogtunk is boldogan nyakig olajosan. telefonon előre szóltunk a Zoli barátunknak, hogy tegyen a hűtőbe egy pár üveg sört, hogy mire odaérünk éppen optimális legyen a kiszáradt és megfáradt motorszrelő és motorszerető számára. és odaértünk!
no a lényeg az, hogy mielőtt elindultunk megbeszéltük, hogy ki milyen szerszámot hoz, hogy legyen minden, de kettő ugyanabból ne nagyon mert felesleges! volt még nálam két komplett gyujtás alaplap de nem volt rá szükség. (az idén is viszem, hogy most se kelljen...) ha megbizható a motorod akkor még gyertya kulcs sem kell.
minden jót!
Nem ,de ha jók a sejtéseim akkor a Nagyfékdobos Pakson lakik és igazi PANNONIÁS.
Bazz Czövi!!!
Csak nerm paksi vagy?? Akkor Te fertőzöd itt a kalocsai környéket is??:)))
Gyere már át tavassszal a géderi komppal, oszt' aggyunk az élvezeteknek, egy kis mocizás, eszmecsere formájában!!
Nos??
Fisi
Köszi, egy kicsit megnyugtattatok, bár még nem hagyott cserben a gép. Egyébként én is gépészmérnök vagyok, láttam már néhány alkatrészt közelről is. :)))
HAJRÁ PAKS!!!!!
sorszám: 1702 (4641)
( előzmény: nagyfékdobos, 2004-01-16 07:02:55)
Hello
Én az első találkozóra összepakoltam egy halom szerszámot, később rájöttem ha felteszem a mocira akkor nincs hova rakni a sátrat. Azután arra is rájöttem, hogy sátor kell szerszám meg nem biztos, így otthon hagytam az összeset.
Csak egy 13-as kulcs kellett, (amit Mora adott) mert a fékpálca rossz helyen volt fűzve, és (megpakol+2személy) a nagy marha gödrökben a hátsó dob kitámasztója hozzáért. (Nem okozott semmi bajt, csak kopogott és idegesített.)
A második túrára vittem ezt-azt, de nem használtam semmit.
Néhány alapvető szerszám + alkatrész még ok, de magyarországon túrázunk, nem a világ végén amennyit egy túrán megyek azt amúgy mondjuk 1-2max3 hét alatt szoktam beletenni a gépbe, javítani meg évente 1 max 2-szer.
Ebből azt akarom kihozni, hogy arra a pár száz (utolsó kb 700 volt) km-re azért nem kell olyan nagyon felkészülni, mer helyben sem romlik el hetente! Ha igen akkor viszont lehet kapni ilyen kerekeken gurulós szerszámos szekrényt, azt javasolnám utánnakötni. :-)
Üdv Attila
"De DUGÓ mindenképpen legyen nálad. Soha nem lehet tudni... "
Nos, ez lehet, hogy nem is hülyeség. A nyáron egy havernak kellett !alapméretes! dugóért elmennem a TS-éhez, mivel a gyári szanaszét tört. A szoknyáján nem volt egy egészséges él sem. Az eset Újszilváson történt, átmentünk Ceglédre, ott nem kaptunk, utána átmentünk Szolnokra, ott is egy öreg bácsika szocimotoros boltjában kaptunk, de ott már választék is volt: jó vagy magyar.
Elég sok ember ólálkodott a gép körül mikorra visszaértünk. Hát igen, nem mindennapi dilig egy dugócsere a találkozókon :)
Ma lesz a napja annak, hogy felteszem az uj cikket. Mert, pentekenkent szoktam feltenni uj cikket. :)
HyGy
Czövi!
Te tudsz valamit. De igen.
KÁRTYANAPTÁRT GYŰJTÖK!!!!
Szerintem gyere bátran, a társaságunkban van gépészmérnök, villamosmérnök, informatikus, rendőr, patológus, szakács és még sorolhatnám.
Ha másnem megfőzünk vacsorára...
:-)))
főtengely, dugó, gyűrű, sebességváltó, hatjtókar, tűcsapágy, gyertya, fékolaj,szerszám, rongy
Ha viszont bátor vagy, akkor elég egy kalapács!
De DUGÓ mindenképpen legyen nálad. Soha nem lehet tudni... Egyszer egy néni a szomszét sátorból átszólt a dugóért! :-)
Na jó, nehogy komolyan vedd a leírtakat.
Nem kell félni, a gépem "jó állapotban van tartva", mivel imádom, de az ördög nem alszik. Biztos útközben történik valami. Milyen pótalkatrészeket szoktatok magatokkal vinni?
Az ismeretleneknek néhány hozzászólás, hogy árnyaltabb legyen a kép:
Hygy!
Időszerű lenne, ha feltennéd a cikket, mert akkor többen szembesülnének az általad előbbiekben leírtak színes, szélesvásznú megjelenítésével.
A túrákon általában én szoktam a végén menni, mert néha 140 fölött kell teljesíteni ahhoz, hogy az elsőt utolérje az ember.Na, nem a túlzott sebesség miatt, hanem azért, mert Pool nem figyel, és csak megy.
A túrák alkalmával előre egyeztetjük a sebességet.
Nem kell félni a meghibásodástól, mert az jön magától. Maximum Vaughan besegít, de abban biztos lehetsz, hogy a problémához legközelebb Hygy fog ülni törökülésben.
A legszebb mondat a folyamatosan jó állapotban tartani a gépet. Ez annyira tetszik!
A találkozókat azért szervezzük magunk, mert nem találzunk olyat, aki megtenné helyettünk.
Hja es meg persze igyexunk folyamatosan jo allapotban tartani a gepeket.
HyGy
Jajj mennyit írtok ide gyerekek. Na Buny én mennék de az a baj h összetornyosultak felettem a vizsgák és nincs időm. Feb eleje még nem késő? Digit gépem már van.
Gyöszi-pajtás.
Gyere bátran,majd ha úgy lerobban,haza visszük!Úgy szoktam elmenni motorozni,hogy a feleségem a segély szolgálatos .Lerohadok akkor felhívom és jön az utánfutóval.Nem olyan nagy ez az ország.
Nagyfékdobos?
kártyanaptárt nem gyüjtesz?
Tapasztalatok szerint aprobb problemak szoktak lenni. De igyexunk a lenyeges es konnyen cserelheto alkatreszekbol potot vinni. Meg hat sokan vagyunk, es valakihez mindig kozel turazunk azok kozul akik jonnek ha mas nem a szervezok. :)
HyGy
Nem a sebességtől tartok, hanem attól, hogy valami elromlik útközben és nem tudom helyben megcsinálni. Nem mindegy, hogy ez milyen messze van. A csapatban még talán segít valaki, de hazafelé?
Mik a tapasztalaitok? Sok a probléma az ilyen túrákon vagy csak én tartok tőle?
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|