:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
pdarányi!
a fotókat megleltem. de a videót hová raktad?
minden jót!
A pusztamaróti túrán valaki elhagyta az egyik sátörszögét. Nálam van.
Az illető szombaton jött, vasárnap korán ment el, és a sátram és a maszek reggeliző asztal közé telepedett le éjszakára. (nekem háromszög sátram van piros és zöld színben)
Ha az illető magára ismer szóljon!
Üdv: goss
Hello,
Épp az előbb fejeztem be a képek feltöltését, amiket a börzén csináltam.
Üdv!
Remélem digitális gép kéznél lesz vagy volt és láthatjunk majd képeket?
Kgandras!
Általában vasárnap szoktunk menni, de most két napos a dolog, és szombatra tettük, mert ekkor prezentáltunk elég sokan az oldalról. Vaughan pdaranyival, Attila Vadmotorossal,Czövivel, Furfarag, Pöczike velem érkezett, és később összefutottunk tikével is. Bambi mester az árusok táborát gyarapította.
Buny,
Nem vasárnapra lett megbeszélve?
Üdv,
kgandras
vaughan!
Akkor holnap ti is jöttök?
Vaughan!
Ne csak mosolyogj folyton,írjál is néha!!:-)
Különben is kezdek kiábrándulni a Pancsis társadalomból,az istennek sem akarnak soha visszainteni az úton,talán annyira szitál a motor eleje,hogy 2 kézzel kell bele kapaszkodni???:-)
Nahh,ezt akartam hallani:-)
Hallottam én is vmi karikáról,de így legalább konkrét a dolog.
Köszi Atilla!
Hello
Kell közdarab bele, (felénk)lehet is kapni ilyen hőálló műanyag karikákat, kerül vagy 100 forintba darabja, na azzal bele lehet rakni a H4-et a normál foncsorba! Azért nem kell direkt H4-es foncsor mert az MZ-Jawa-stb foncsora nagy így elég messze van az izzótól hogy ne égjen meg, a hőt is nagy felületen adja le, ráadásul fém ami meg jó hőelvezető.
Szóval ezekbe nyugodtan bele lehet tenni a H4-et, csak kissebb (esetleg műanyag) foncsorokkal kell vigyázni, mert megégnek a hőtől!
Üdv Attila
Buny,
Ezt nagyon szépen, diplomatikusan fogalmaztad meg. :)
Bizony a Jawa is fejlődött. Egy-két röpke évtized alatt elérték, hogy ha már nem megy rendesen, legalább rendesen világítson. :)
Üdv!
pdaranyi!
Ezzel az izzó dologról csak annyit, hogy amikor nekem még Jawa tipusó motorom volt, akkor a típus még csak 6 v-ot ismert, tehát a H4 szóba sem jöhetett. Később a tipus fejlesztéseket nem követtem figyelemmel, talán ezért van, hogy fogalmam sem volt róla, hogy a Jawa képes ilyen izzó befogadására.
Pool,
Tisztában vagyok vele, hogy emiatt nem kell átkábelezni az egészet, de az átkábelezést már régebben tervezem. Van egy-két olyan szigszalagos megoldás, ami nem igazán tetszik.
Ezt a fénykürtöt megnézem én is, és ha tényleg úgy van, akkor melléd állok és támogatlak, ha viszont nem, akkor az ellentáborhoz csatlakozom. :))
Üdv!
p.s.: A szokásos mániám: pdaranyi - csupa kis betűvel és mindenféle ékezet nálkül. OK, befejeztem. :) Most szóltam utóljára, mert még a végén annyit akadékoskodok, hogy kitiltotok az oldalról meg a túrákról. :)
goss koléga nagyon ért a dolgához!
Tényleg úgy volt megcserélve ahogy ő mondja!!! Én egy fél napot gondolkoztam volna, hogy hogy is volt az. Kössz a kiegészítést!
PDarányi:
Nem kell az egészet átkábelezned, csak át kell dugdosni a csatlakozókat!
A fénykürtnél Jawánál és Skodánál tutira világít mind a két szál. MZ nél és a többi autónál nem tudom, hogy hogy van ez.
Üdv.
Pali,
Nem tudom, kell-e reszelni valamit, nekem már H4-es volt benne mikor vettem a motort.
De mit kell ott reszelni, hisz a H4-es izzó gyári, mint azt már kicsivel visszább írtam?
Most hétvégén nem megyek haza, de aztán igen és a körmére nézek a lámpának. :) Majd csinálok néhánz képet is.
Üdv!
Ahoj!
Mire visszatértem, padaranyi kolléga kimerítő választ kapott.
Viszont a H4-es izzót egy az egyben nekem sem sikerült berakni, reszelni raja meg még nem volt kedvem.
Üdv,
Pali
H4-es izzó berakásához nem kell vmilyen közdarab?:)
bocs. visszajelző.
Cseréld meg a testet és a refit az izzó foglalatában!
Ha a visszajelsző a közös kivezetésen van és a testen, akkor ez történik. (Az izzószálak fesz.osztóként működnek)
Üdv: goss
goss,
Ha sorba van kötve az általad leírt módon, akkor ugye az történik, hogy tompítottnál halványan világít a reflektor visszajelzője (mert a reflektor szála is világít "egy kicsit")? Mert nálam ez a helyzet.
Üdv!
Pool,
Kösz az ötletet. Nekem eszembe nem jutott volna, az biztos. :)
Bekötési rajzom van, nem is egy. Majd szépen mindent megnézek.
Egyébként lehet, hogy átkábelezem a gépet a télen. Akkor aztán biztos, hogy minden jól lesz bekötve.
Üdv!
Hello
Tényleg egyformák a lámpák, (MZ-Jawa-Skoda-Trabant-Lada-zil stb) csak az a baj hogy hülyén néz ki , mert van amelyik egészen kiáll a házból, és van amelyik laposabb. Pl ha MZ-be rakod a trabi lámpát úgy fog kinézni mint akinek kidülledt a szeme! :-)
Autóknál nem tudom hogy van a fényduda, de MZ-n csak a refit kapcsolja.
Ha a három vezetéket megcserélgeted, tényleg előfordul olyan, hogy a két szál sorba van kötve:
Az egyik a szálon van a test, a közös kivezetésen az 1. állás, a másik szálon a 2. állás.
Ha 2. állásban használod a lámpát, akkor gyakorlatilag a két szál sorba van kötve (mivel a közös kivezetésre nincs kapcsolva semmi). Viszont 1. állásban helyesen működik az izzó. (Jelen esetben a refi)
Különben ha rosszul van bekötve, mindkét szálnak világítania kell, vagy legalább vörösen izzania (itt) tompítottnál.
Üdv: goss
Különben a Skoda lámpa tényleg kompatibilis a Jawával. Mikor vettem a motoromat nekem alapesetben nem volt halogén benne. Aztán szereztem egy Skoda Cupé 110R reflektort és simán belement az egész. Teljesen kompatibilis.
Állj! Ne vegyél semmit a lámpádba! Nekem ugyanilyen problémám volt. Szerintem nem kell venned semmit. A vezetékeket nézd meg, hogy jól be vannak-e kötve. Ugye három féle állás van:
1. tompított (alapeset, bal oldalon a kapcsoló lenti állásban)
2. reflektor (bal oldalon a kapcsoló felnyomva)
3. tompított+reflektor (ha a reflektor gombot benyomod)
A hármas pontban amit írok, sokan nem hiszik el, pedig az autókban is így működik.
Na a lényeg, hogy valahogy rosszul volt bekötven nekem az egész. Három érintkezője van az égőnek, tompított +, reflektor +, reflektor és tompított - (test),
Na most ezt úgy is össze lehet kombinálni, ha rosszul kötöd be, hogy sima tompítottnál alig világít a lámpád.
Nézdd át tüzetesen, hogy jól vannak-e bekötve az oda vezető vezetékek. Ha nagyon érdekel előkeresem a bekötési rajzot, megerőltetem magam és előbányászom az emlékeimből, hogy hogy is volt összekeverve nálam a bekötés. Mert szerintem nálad is ez a bibi, ha a tompított feltűnően gyengén világít.
Üdv.: Pool
igen kompatibilisek ezek a szoci.motorok!
skoda lámpa, vagy trabi lámpa...
funkcióját tekintve lámpa mind a kettő. na pont egy jawaban...?
csak vicc volt!
Persze,mert nekem trabanté volt betéve!
Nem eszik olyan forron a kasat. :) Nekem sincs rairva a H4 az uvegre, de azert bele aplikaltam egy H4-es izzot. :) Jobban mondva nem en hanem az elozo tulaj, de azza nem volt jo mert mindig kilazult mert szarul csinalta meg, de en kezelesbe vettem kicsi reszelo ilyesni es azota is jo. :)
Buny,
A H4-es izzó gyári. Itt látható a 12-es pont alatt. A foncsor pedig itt található, az oldal bal alsó részén az izzó felett.
Üdv!
Ha megnézed,rá van írva az üvegre,hogy "H4".Rakjátok bele aSkodáét.
pdaranyi!
Szerintem először csak egy izzót cserélj, és utána foncsort, mert az is lehet, hogy az izzó elfáradt, világít ugyan, de az már a látáshoz kevés. Ha cseréltél, és ugyanaz az ábra, akkor kell a foncsorral foglalkozni, de segíthet az is, ha nézel egy kicsit erősebb izzót. Nem tudom pontosan, de a H4-hez, mintha a foncsort is hozzáigazították volna.
kgandras,
Köszönöm a segítséget. Veszek foncsort, tartalék égőm meg van.
HyGy,
Nem az a gond, hogy rossz helyre világít (bár kicsit görbe a kormány és jobbra hord a lámpa), hanem az, hogy gyenge a fényereje. De azért majd beállítom. :) Neked is kösz a segítséget.
Üdv!
hell!
nekem a pannonia szokta igen gyakran kiverni a tompitott izzó szálamat. ekkor csak refi van. de leleményes magyar gyerek ekkor sem esik pánikba, ha a pannonia szerszámos dobozában nincs tartalék izzó...
Hanem rutinosan leljebb forditja a lámpa tököt és vigan húzza a fült... :-)
igy egy izzót tényleg akkor cserélek ki, ha mind két szála elégett.
persze ez a módszer nem műszaki vizsga kompatibilis :-)
minden jót!
Petikém!
este icq ezerrel!!!
Akkor ezek lassan már túlélő-túrák. :-)
Sztem allitsd be a lampat. A szerelsi konyvben benne, van hogy hogy kell.
HyGy
Az erősebb izzó segíthet, de nálad valószínűleg más a gond. Lehet, hogy a foncsorozás bemattult, ekkor hiába használsz nagyobb izzót ergo foncsorcsere javasolt. Vagy pedig az izzó nem jó, mert rosszul van forrasztva. Ezt úgy tudod megnézni hogy kiveszed és megnézed, hogy egyenesen áll-e az üvegbúra a fém talphoz lépest. Ha nem, akkor nem lesz jó helyen az izzószál és nagyon szóródik a fénye. Ezt csak izzócserével tudod orvosolni.
Üdv,
kgandras
kgandras,
Köszönöm szépen a választ! Most már értem a dolgot.
Nem tudtok esetleg valami trükköt, amivel erősíthetném a tompítottat? Mert mondjuk az autón meg az új motorokon szépen látni a tompítottal is.
Vagy ez egyszerűen azért van, mert erősebb égőt használnak?
Üdv!
Kedves pdaranyi,
Ez azért van, mert:
1.: az izzóban levő két szál közül a lámpa fókuszában a refi szála van, hogy messzebre világítson és ne szóródjon a fény
2.: a tompított szál nincs a fókuszpontban, így szórtabb lesz a fény
3.: tompított izzószál alja (ezzel a kibocsátott fény közel fele) le van takarva, hogy ne világítsa az eget meg a szembe jővők arcát mert arra sok szükség nincsen...
Üdv,
kgandras
Pali,
Köszönöm szépen a kimerítő választ!
Ha már így értesz hozzá, kérdezek még egyet. :)
Nekem valaki azt mondta, hogy a 60/55 az azt jelenti, hogy 60W távolsági és 55W tompított. Na most, a távolsági nagyon szépen erősen világít, de amint leveszem tompítottra, legalább a felére csökken a fényerő. Ez miért van? Jawa 350/638-ról van szó. Tudok bekötési rajzot is mutatni, ha segít.
Előre is kösz a választ!
Üdv!
Ahoj!
Jól tudod. A h4 az halogén. Viszont ennek is kb 3-szor akkora a fényereje, mint a hagyományos izzónak (lumen /watt arány) a működési elvéből következően. (jód gáz a búrában, reakcióba lép a párolgó wolframmal, az a magas hőmérsékletű szálba visszaépül. Ezért megengedthető a nagyobb hőmérséklet, ugyan akkora élettartam mellett, nagyobb hőmérséklet -> nagyobb fényerő)
A xenon tényleg kékes színt ad, viszont nem lehet egy az egyben meghajtani áramforrásról, mivel az ív benne túlságosan felhevülne, elfogyna az elektród, elpattana a lámpa, stb. Ezért csinálják azt, hogy négy fetből álló hídba teszik, és oda vissza kapcsolgatják rajta az áramot. (meg kb 400V-ot). Egyik nagyházimban egy ilyen áramkörben a tranzizsztorok egymásba vezetését kellett kiküszöbölnöm. (híd egy ágában egyszerre vezet a két tranzisztor, és nincs közte a terhelés (lámpa), akkor eldurrannak a piszok drága tranzisztorok.).
Üdv,
Pali
vadmotoros,
Nekem is H4 60/55-ös van benne. De a tompított akkor is sz*r. :)
Egyébként a H4 az nem halogén? Mert tudtommal a xenon égők olyan kékes színnel világítanak és baromira drágák.
Üdv!
Aztán megmutattam Munyi sebésznek a sérülést és megnyugtatott, hogy életben fogok maradni, ha nem halok meg, ez csak az immunrendszeremtől függ. Attila és Dóra is azt mondta, hogy szerintük nem fogják levágni a kezemet. Szerintem a vaddisznó aurája gyúgyította be ily gyorsan a sebet....
A túrán engem is ért egy baleset. Még péntek délelőtt raktuk össze az oldalkocsit Dáviddal és a teleszkópot kellett a helyére illeszteni. Az persze nem kis emberi erőt igényelt, hogy annyira össze lehessen nyomni, hogy beugorjon a helyére. Mivel csak egy ember fért hozzá, így két emberi erőt nem lehetett alkalmazni. Dávidnak elsőre nem sikerült annyira összenyomni, aztán én is megpróbáltam. Nekem sikerült, de mikor beugrott a helyére a tenyeremből egy jó darabot odacsípett, úgy 1 cm húst odacsípett és majdnem átvágta. Szerencsére Dávid lélekjelenléte megmaradt és a fájdalomtól ordítva mondtam neki, hogy nyomja le a csuklómat olyan erővel ahogy csak bírja és így kiszabadult a kezem. Megmondom őszintén be voltam szarva, már csak amiatt is, hogy kis rozsda és olaj is volt azon a részen. A vágás utólag nem is látszott komolynak és hála az égnek, hogy egy héten belül a sebnek is már csak sebhelynyoma lett. Akkor azon paráztam, hogy elmérged a kezem és le foglyák vágni. Megúsztam... :-)))
Így utólag csak Dávid és én fogok rá emlékezni, márcsak a látvány miatt mikor odacsípte. Gyomor kellett hozzá...
H4 12V 60/55W Xenon plus Tesco-ban vettem 1200Ft-ért. tényleg nagyon jól világít! megérte a csere, legalábbis szerintem. Volt brutálisabb fényerejű, Xenon Ultra, de az csak H1-es foglalatú volt. 2500Ft körül.
vadmotoros,
Milyen típusú égőt tettél bele? Én is szeretném kicserélni, mert a tompított sz*rt se ér.
Üdv!
Jujj, ez nem gyenge. :-(
Szerencse, hogy nem fertőződött el, mert akkor...
A nehezén túl vagy, de azért jobbulást! :-)
A túráról tényleg sokat lehetne regélni,pl a nyársvágás közben csontig bevágott mutatóujjam szépen összeforrott,már tapasz sem kell rá!:-)
De a nyoma örökre megmaad da Szoci5 emlékére..:-)
Helló!
Kicseréltem a világítást a motoron, vettem új foncsort, meg valami ultrabrutál xenom égőt tettem bele. Tegnap ki is próbáltam, Visegrádtól hazáig tök sötétben jöttem, és LÁTTAM AZ UTAT!!! :) Most már nem lesz gond ha éjjel érkezünk meg a kempingbe :)
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|