:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Üdv!
Bunynak is BOLDOG NÉVNAPOT!!!!
tike
Boldogságos névnapot GyőzőETZ-nek!!!
Jön a hideg,ruhája sincs,nem olyon sürgős. Különben is minek a műhely?
Czövi!
Nem nagyon jelentkeztél, pedig a gyerek addíg nem tudja kifizetni a Simsont, míg nem járulsz hozzá!
Hell!
tudja valaki Laci (bácsi) telefonszámát?
ha igen kérem küldje el emilben!
vagy Laci(bácsi) !
ha olvasod kérlek irj egy emilt!
köszönöm!
vaughan
Múlt héten kettő motoros balesetet is láttam. Az egyik Budakeszin, a másik Telki és a Pátyi út kereszteződésben volt.A kimeneteléről nem tudok semmit. Az biztos a motorok szarrá mentek.
főleg ha nem tud: mert ugyan lehet az út jobb széléről balra kanyarodni (ha nem is szabályos), de legalább előtte hátranézne, nem jön-e valaki... én inkább a mikro-droidot sajnálom, aki végignézte, ahogy felkenődik a szélvédőre a tag. (No meg persze az anyját, aki hiába várta haza.)
Amúgy láttam én már 13 éves srácot traktorral is szembejönni kis nyeles faluban, neki volt ugyan elsőbbsége, mert én balra villogtam, de mégsem mert bejönni a kereszteződésbe... kis elhagyott "nyelesfalukban", ahova csak akkor megy rendőr, ha valaki kihívja, simán előadnak ilyesmiket, ha efféle helyekre vet a vaksors, legyetek nagyon defenzívek, mert bármi előfordulhat az öngyilkos gyerektől a mattrészeg sofőrön át a teljesen fék nélküli járműig.
Sajnálom szegényt, előtte volt az élet, meg a szüleit főleg.DE mit keres 13 évesen az úton MOTORRAL?Még ha tud is közlekedni.
Meghalt egy tizenhárom éves motoros fiú
2004. november 2. 11:59
MNO
Belehalt sérüléseibe az a tizenéves motoros fiú, akit elgázolt egy kisteherautó szombaton Nógrádszakál határában - értesült a HavariaPress.
Egy 13 éves fiú motorral haladt az érintett útszakaszon, majd – vélhetőleg forgalmi okokból – megállt az út jobb szélén. Ezt követően azonban irányjelzés nélkül balra kanyarodott egy földútra, s eközben összeütközött a mögüle érkező kisteherautóval. Az ütközés következtében a gyerek fejéről leszakadt a bukósisak, s a fiú az úttestre zuhanva a helyszínen szörnyethalt.
Sajnos nagyrészt egyetértek. :-(
Ha megengedsz egy tanácsot: konzultálj a Muczán Gáborral, a Trabant Klub elnökével, vagy a Ninausz Gyurival, aki évekig trabant szervizet üzemeltet(ett?) a Sasadi úton, hogy miből mit és honnan szabad megvenni újonan, mert tényleg életveszélyes dolgokat árulnak, és a kereskedő nem tudja, mert nem megy hozzá visszajelzés, hogy berakták, és meghaltak vele.
Ha körültekintően jársz el, még simán elmehet akármeddig. A motort viszont ne javítgasd, mert fillérekért lehet egész jó bontott motorokra szert tenni, az öreg haverom csak nagy nehézségek árán tudta 5e-ért eladni egy felesleges trabi motorját, és még be is tetették vele.
Én azért még rendberakom a Trabit,egyrészt,mert nincs más,másrészt érzelmi szálak fűznek hozzá:-)
3 évet bírjon ki.
Ez úgy a nyolcvanas évek első feléig gyárott gyártott dolgokra igaz is volt. Utána rohamosan romlani kezdett a gyárban felhasznált anyagok minősége (is), és a 88-89 körül gyártott járművek olyan rohamosan pusztultak, hogy azonos használat mellett a kilencvenes évek közepére a régebbieknél rosszabb állapotba jutottak!
A dolgot súlyosbítja, hogy mára szinte minden NDK autóban szedett-vedett magyar kisipari alkatrészek vannak beépítve (mert egyszerűen nincs más, még a német trabi-találkozón is magyar utángyártott függőcsapszeg-perselyt árulnak a börzések), és ezeknek a minőségéről csak annyit jegyeznék meg, hogy a saját szememmel láttam olyan vadonatúj trabant fékmunkahengert, ami a beszerelés utáni első légtelenítés közben (!) két darabba tört (!!!). (Tisztelet a néhány kivételnek, aki használható termékeket állít elő.)
Persze ez nem csak a trabival van így, a legtöbb szoci autóhoz rengeteg mocsodék életveszélyes alkatrészt gyártanak és forgalmaznak a KF megkerülésével, de a trabant/wartburg/barkas az, amihez _csak_ ilyen van, és ezek miatt akármilyen jópofa kis autók voltak a maguk idejében, manapság lassan ugyanolyan felkészültség kell az üzemeltetésükhöz, mint egy komoly veteránéhoz, különben, ha belehányod az autósboltban kapható mocskot, egy teljesen megbízhatatlan járművet állítsz elő, amiben bármikor bármi tönkre mehet.
Amúgy nem kell nekem elhinni, csináltassátok meg a trabikat, töltsetek bele drága olajat, és meglátjátok, úgy is pusztulni fog, mert tizenöt éve halálra vannak ítélve szegénykék, és most van az a pillanat, amikor az aktuális nagyjavítás keretében ez az ítélet be is teljesedik rajtuk. Sajnos nem (csak) a katalizátor vagy a sznobizmus miatt tűntek el ezek, hanem mert egy Kőmíves Kelemen türelme is kevés hozzájuk. :-(
Így van, Trabit 80-ig, Wartburgot 100-ig illik hajtani, és kimegy a világból.
Szia Tibi!
1.
Teljesen egyetértek, nekem sem sikerült megállnom autóval tökéletes körülmények közt (száraz idő, pontosan beállított és nem vak fényszórók, nem jöttek szembe, nem voltam fáradt, jó volt a fék, gumi, stb.), szerencsére elugrottak a rókák... 80-ról!
Amikor jönnek szembe, utasaim szokták kérdezni, hogy "ilyenkor mit látsz?"
Mondom: semmit. Ha van ott valaki, meghal...
Nemrég lehetett hallani, hogy autópályán próbált átmenni nénike, kb. 15-en mentek át rajta... Az a szomorú, hogy minden vacakért megbüntetnek, de ilyenkor elkönyvelik, hogy "így járt".
2.
Én is jártam így :-), egy rejtett kapcsoló volt az ülés alatt, ami mindig "útban volt".
Az tény, hogy ha egy szoci kétüteműt rendszeresen meghajtasz, akkor az előbb utóbb motorilag leamortizálódik.
Viszont, ha nem tökig gázzal jársz vele, akkor annak nem szabadna kilőnnie magát. Ha ezt teszi, akkor az bizony olaj probléma. Olaj nélkül akár tíz kilométeren szétmegy egy hajtókar csapács. De száz kilométeren biztosan.
szia mindenkinek
tegnap Tettem mocimmal az első komolyabb örömkört(szombathely-budapes-győr-2 személy-634) és egy két konklúzió:
-ha este jössz haza sötétben és 100 körül mész akkor ne hidd azt hogy a szomszéd erdőben alszik az őzike, mert nem! az nem alszik. Kint áll az út közepén és nézi a fényszórót ahogy közeledik, te meg rakod tele a pellust ahogy közeledsz feléje és a harmadik lábaddal is a nem létező vészféket taposod.(a rókáról az út közepén nem is beszélve)
- ha elfogy a benzin és megállsz tankolni, és utána nem indul el a motor akkor ne erezd le a benzint jelszóval mert vizes, ne szedd le a motorblokk gyújtás felöli részét, azt hinnéd h az elállítódott, ne tojj be este 11 kor hogyhogy érsz haza hanem nézd meg hogy a vészleállító merre van elhúzva:)
további jó túrát mindenkinek:)
Tibi
Ill. a főtengelycsapágyak asszem rendben vannak..de az egyik hajtókar csereérett és mindkét dugattyú is.
Az egyiknél eltörtek a gyűrűk és összekarcolták a hengert. Aztán rájöttem,h kb 1 éve egy "jónevű" szerelő fordítva tette be a dugót. Így már nem is csoda:-))
A bátyusom évekig bősz wartburgos volt, oszlopos tagja a Muczán-féle klubnak és kísérletező kedvű motorépítő. Persze a kísérleteket az újabb és újabb traumák indokolták. A MOL keveréket rögtön a kezdet kezdetén vetette el, Agip full szint racing olajat használt, ennek ellenére hat év alatt kb. hat-nyolc havonta befigyelt egy motorgenerál, pedig mindenfélét kipróbált, kiskanáldugattyútól a kolbenschmidtig, DKF-DDR főtengelycsapágytól az SKF-ig. Végül pár hónapja, amikor a változatosság kedvéért a váltó ment szét, undorral dobta ki a hobbiját. Jó, mondjuk ő küldte is a kocsit.
Apám pont az ellentéte, kockás sapkás bácsi, 30e km-et futott a wartburg kombija, '88-ban a Merkúr telepről egyenesen a fűtött garázsba hajtott, ennek ellenére cca. 17e futott km-nél vontattuk már haza szétcsörgött főtengellyel.
Szóval én attól tartok, hogy az ilyesmi nem annyira olajprobléma, inkább amolyan általános kétütemű-betegség: egyszerű, olcsó, viszonylag igénytelen, de élettartama bizony alul marad egy klasszikus négyütemű motorénak. Éppen ezért én nem látok nagy szenzációt abban, ha egy trabi, amiből a legfiatalabb is tizenöt éves, megáll mint a szög, bár kétségkívül fölöttébb sajnálatos esemény a tulajdonos számára. Minden esetre van egy öreg haverom, akinek rengeteg trabi motor (és egyéb) cucca van, ha valakinek kell ilyesmi, csak szóljon, és ha van, viszi a postás.
A mi Trabinkkal is ez történt nemrég. Ugyanez. Ha vmikor kész lesz,akkor is abba is pancsolni fogok,az tuti.
Nálam a kifolyó benzin nem bántotta a festéket,csak a lakkot marta le.
Hell!
két napja telefonált anyám, hogy otthon mezőtúron megszorult a trabink motorja és a főtengely csapágyak is meghaltak...
hát ennyit a mol kutakról... a q... annyukat!
igy akarják kinyirni a kétüteműeket?
andris!
holnap tizenegy körül megyek motorral nagykállóba ha nem esik. ha előtte jössz fussunk össze!
minden jót!
Hát igen, én már semmin sem csodálkozom. Nem árt egy autófestőt vagy egy hozzáértőt megkérdezni ez ügyben mielőtt valki otthon nekilát.
Pool! Ezzel is vigyanzni kell. :) En mar fujtam olyan festekre lakkot amit a lakk siman feloldott. :)
HyGy
A festés után le kellene lakkozni. A lakk benzin álló. A drágább festékekben már benne van a lakk.
Csak ketkomponensu festekkel fujd le. Azok birjak a benzint is.
HyGy
En sem bizom a kutas keverekbe es magam keverem.
HyGy
Én ehhez csak annyit tudok hozzáfűzni,h mindenki magára vessen,aki nem hallgatván a sok okos szóra nem maga keveri a keverékét! Mióta haza kellett tolnom a motort megdöglött hajtókarcsapágy miatt és látva a dugattyú tetejét,örök fogadalmat tettem,h soha többet qti keveréket!
Gerbera nem sokkal a szeptemberi túra előtt járt hasonlóan mint te,csak Shell-nél tankolva.
Magyarul mindenhol sz@rt adnak!!!
Ja és a legfontosabat a tank festését elfelejtettem említeni.A legutóbbi túrán ugyanis ráfolyt vagy másfél liter benzin,ami szépen elintézte.Mora ott volt,ő is tanusíthatja mennyit ér a boltban kapható BENZIN és OLAJÁLLÓ festék.Üdv.
Szevasz kolléga.A gépnek semmi baja nincs.Most cseréltem benne légszűrőt,kapott belső benzinszűrőt.Ezután jön a lánccsere,és a hátsó gumi cseréje.Illetve kap még karácsonyra tőlem egy új üléshuzatot.
Mellesleg(nem ide tartozik)téged kerestelek emilben.Megkaptad?Holnap megyek miskolciába motorral.Megkereslek.Üdv.
andris!
és a piros nyilvessző hogy van?
Nálunk Szlovákiában nincs keverék, mindig én keverem hozzá a megfelelő mennyiséget.
Nem is értlek titeket, hogy hogy mertek a kútnál árult keverékkel járni. Mert azért egy ilyen dolog könnyen az ember életeébe kerül, szerencsésebb esetben csak a motor megy tönkre.
Szevasztok.Elmesélek egy érdekes és veszélyes storyt amely velem történt a minap,de bármelyik kétütemű paripával rendelkező testvéremmel megeshet.
Hétfőn reggel elindultam haza kazincbarcikára motorral budakesziről(óra szerint 239 km).Tankoltam a MOL-on keveréket,amihez(szokásommal ellentétben)most nem kevertem 2T-t.Valahol gyöngyösnél raktam még bele szintén keveréket(itt sem tettem hozzá plusz 2T-t)egy agip kúton.Eztán jött a baj.Kb 110-zel téptem amikor éreztem,hogy elkezd rángatni a gép,majd tök hirtelen leblokkol a hátsó kerék.Az első ilyen történés pont egy vizesebb szakaszon történt.Valahogy megtudtam fogni a gépet és nem lett baj.Félreálltam és indítottam,ami elég nehezen sikerült.Kb. 100 km-en át nem is volt baj,hacsak az nem,hogy 95 fölé sehogysem tudtam tekerni a mocit.Már miskolc és barcika között jártam a 2 sávoson amikor szépen elkezdett pörögni a moci 110 felé.Ekkor ugyanaz a kihagyásos jelenet,majd még hirtelenebbül leblokkolt a hátsó kerék.Nem emlékszem hogy sikerült megtartani a gépet és,hogy hogyan kerültem az útpadka szélére,de nagyon nagy mákom volt az biztos.A motor segge úgy ugrált,mint még soha.Ráadásul meg isvolt pakolva ami tetézte a bajt.Sztenderre raktam a mocit és néztem miért álhatott meg a gép.Nem tudtam ezért próbáltam indítani,ami sehogysem jött össze.Gyertyát is cseréltem,szikra is volt szívattam is semmi.Gondoltam betolom azt lesz valami.Így sikerült beindítani,és hazaértem.Otthon egy haver azt mondta,hogy beszorult a dugó.Logikusan átgondolva az egészet igazat adtam neki.Csak velem ilyen még soha nem történt,mert mindig raktam a bezinhez egy kis olajat.Szóval vigyázzatok ezzekkel a szar pancsolt benzinekkel,mert én majdnem taknyoltam két olyat,hogy nem csak a lábam tört volna el,ha meg nem fogom a gépet.Üdv.
Az előzetes egyeztetések során leírtam,de a cikkhez már nem került be:-(
Remelem a weblap cimet is beirtad. :)
Az írásért nem járt pénz,se ingyen Bandit,csupán a lehetőség,hogy a névjágykártyámon bővíthető a felirat a "Publicista" jelzővel!:-))
Hallja hát a nagyvilág,a nagyvilág:
Szocimotorosok voltak,szocimotorosok vannak,szocimotorosok mindig is lesznek!!!
Az ígét hirdetni szent kötelességünk, Mező János jómotorosember pedig nyitott szívvel állt az Íge hirdetéséhez és közbenjárt rövid írásom közléséhez.
A fotóért Goss-t illeti a hálaadás.
Hallja hát a nagyvilág,a nagyvilág!
Én írom itt a cikkeket ingyen, aztán hittestvérem Tesho, meg publikál a Motor Revüben az V. Szocimotoros találkozóról "jó pénzért"!:))))))))))))
A fényképen többen láthatóak, ha valakit érdekel.
Gexxx!
Azt nem tudom, hogy a túrát ki szervezte, de elég jó volt, a srácot ott ismertük meg, jobban mondva Dávid, és mi csak csatlakoztunk.Azért nem vertük nagy dobra, mert elég gyorsan döntöttünk, a neten meg éppen uborka szezon volt, akit hívtunk, úgy döntött nem jön velünk. Dolphi azóta sem hallat magáról. Majd legközelebb szélesebb körben publikálom.
No, ezt a tiszai túrát nem harangoztátok túl. Sajnos.
Hogy miért mondom? Mert én Jászkarajenőn lakom, ez Tiszajenőtől 6! km-re található!!!
Basszus, találkozhattunk volna, Tiszakécskén is jártam párszor, meg annál a bizonyos gyűjtőnél is.
És ki szervezte meg a túrát?
Üdv: Gexxx da szomorú
Buny!
Tetszetős kis írást kanyarintottál a tiszai túrátokról!! Csak nem az Úr vezette tolladat?
:-)
Dömötört???
Nálam Szabina anévnap van kiírva
Gexxx
Isten éltessen minden Dömötört!
minden jót!
Hello,
Hát, tényleg egyre szarabb az idő, de akkor is motoroztam egy jőt tegnap is és ma is. Ma ugyan esett egy kicsit az eső, de így legalább kipróbálhattam a frissen vásárolt esőruhamat. Jelesre vizsgázott.
Üdv!
Szevasztok.Bizony egyre jobban itt van a szar idő,amikor már nem lehet motorozni.Ti hogy vagytok ezzel?Én bizony holnap reggel viszem haza a géposztályt barcikára.Jó kis út az idényzárásra.Az idő is nekem kedvez(hőmérsékletben),bár ez az esős,ködös közeg még várhatott volna.Na minden jót.Üdv.
vaughan,
Itt a WinRAR.
Indítsd el, nyisd meg a .rar-t, csak vigyázz, hogy az .r00, .r01, stb, ugyanabban a könyvtárban legyen, mint a .rar, és a program majd kicsomagolja és "összeragasztja" a file-okat.
Üdv!
már megvan. viszont a videót nem tudtam még kicsomagolni.
minden jót!
vaughan,
De hisz én írtam neked mailt, amiben leírtam a videok hollétét is. Nem kaptad meg?
Üdv!
tar.hu/pdaranyi
ott van az útvonaltervező is
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|