:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Massino: egyszeru, mert a verseny motorokba az kell, vagy az ujabb nagy fordulati nyugatikba megint az kell.
Pl a kawasaki er5-be sek ell 5000/ft literes olaj hanem eleg a 2000ft/literes olaj.
Szoval ha akarod tedd bele a 10000 forint/literes olajat a motorodba. Baja nem lesz tole. De jobb sem lesz. Maximum a lelkednek.
Azokat a motorokat ezekre az olajokra terveztek, ha eloveszed a jawa szerelesi konyvet abban benne van, hogy milyen olaj kell bele, na most ha annal kicsit is jobbat teszel mar az is boven jo neki.
Masreszt nekem is mondta motorszerelo, hogy hu tegyem bele ezt a keverek olajat es jobban megy majd 10km/h-val a motor. Hat nem ment jobban. 1 elonye volt (amiert kesobb is vettem), sokkal kevesbe fustolt Masreszt nem rakodott le a dugo tetejen meg a kipufogokonyokben korom. Ez a ket elonye volt, de se roszabbul se jobban nem ment. Szoval en is inkabb vettem tobbezer forintos olajat, mert ugy is csak egyszer kell megvenni. De mostanaban mar nem veszek, vettem sima olcso olajat, bele toltottem. Kulonbseg nincs, es a motor azota is mukodik.
Masreszt az a szerelo azt is mondta, hogy anno amiket olajakat tudtak csinalni annal most nagysagrendekkel nagyobb tudasu olajakat tudnak gyartani amire annak idejen nem is mertek gondolni a gyartok.
Nem azt vallom,hogy a szoc motorba a 7000 ft olaj kell.(bár aki megteheti az tegye.Rosszat nem tesz vele)Viszont vannak olyan kapható olajak ami szintetikus eljárással készülnek (fél vagy rész szintetikusnak irják) és megfizethető árban vannak.Ezek már jobb kenés biztosítanak mint a régi arol 2t ezáltal kevesebb mennyiséget keverhetünk bele,ami behozza az árkülöbséget.Nem beszélve a hogy a régi vagy olcsó olajok lerakodnak a motor belső részeiben,teljesen eltőmítik a kipufogót,ami teljesítmény csökkenést,és fogyasztás növekedés okoz.És ennek a megszüntetése is költségeket okoz.Én szerintem kb 500-1000ft-os töblett az olajra idővel megtérül.Nem beszélve,hogy ezt a saját szeretett mocinkal tesszük.üdv bambi:-)
Massino!
Senki nem mondta neked és nem is fogja mondani, hogy hülyegyerek. Nem baj, ha te másd gondolsz a motorozásról és a világról, mint mi. Baj csak akkor lenne, ha mások személyét sértő módon bántanád.
Hello
Hello Massimo!
Látod Semi, Massimonak is más a véleménye, mint néhányunknak itt a fórumon, de ezt el tudta mondani normális stílusban.
Úgy gondolom Massimo nem látod jól a dolgokat. Akik korábban szocin ültek és most nyugati járgánnyal járnak nem néznek minket le és nem ócsárolják le gépeinket. Ha eljönnél valamelyik találkozónkra világossá válna számodra is, hogy ez egy olyan társaság ahol az értékrend alapja nem a motor ára és a pénz. Itt a közös érdeklődés és a barátság köt minket össze. Szakmai dolgokban persze sokszor eltér a véleményünk, de ez nem baj.
Nekem most egy Jawa 350-es motorom van, de szeretnék majd egy német vagy japán gépet. Pénzem még nincs rá, de előbb utóbb megoldódik ez is. Valószinűleg ezt a motoromat is meghagyom majd, hogy öreg koromban legyen mivel nosztalgiáznom. Most egy oldalkocsit is szereztem hozzá és a következő évben így fogom járni.
Nekem néha van olyan érzésem, hogy a szocimotorral rendelkezők egy része irigylik azokat akik drága nyugati gépekkel szaladgálnak. Egy kicsit tartok tőle, hogy ha egyszer nekem is lesz egy fejlett négyütemű motorom, akkor rám is irigykedni fognak és ezt éreztetni is fogják.
Pool
Miért van az hogyha beszélgetek egy olyan emberrel aki az egész életét szinte csak kétütemü motorokkal töltötte azt mondja hogy szintetikus olajat tegyek a motoromba??
Kinek higyjek? Annak aki "csak" hétköznapi használatban foglalkozott motorokkal és azt mondja hogy fölösleges a szintetikus olaj és nem ismeri el a minöséget?
Vagy annak akinek a háta mögött rengeteg általa készített motor, verseny, magasabb színvonalú külföldi kupagyözelmek, felkérések, elismerések vannak, és azt ajánlja hogy szintetikus olajat használjak?
Senkit nem akarok megbántani, kétségbevonni a tudását, de ha nem kell a "jó" minöségü olaj, akkor miért vannak? Miért veszik rengetegen? Miért tudják a cégek drágábban eladni ha nem ér többet az olcsónál? Miért tudják átverni az egész világot? Miért használják ezeket versenysportban?
Igazuk van azoknak akik azt mondják az Mz-be nem kell több ezer forintos olaj. Hiszen megy vele... És ha megy akkor minden oké, eljutok A-ból B-be. DE én pl. nem eljutni akarok valahogyan egyik pontból a másikba, hanem elrohanni. Nem szeretek órákon át az országúton "gurulni", ha tudom hogy fél óra alatt oda tudok érni. Beismerem, szeretem a városban kergetni az ún. nagy vassal rendelkezö motorosokat, némelyiket országúton is. Számomra jó érzés amikor az 1.245.000 Ft-os motorját valaki tiltásig forgatja csak azért hogy legalább a látótávolságában benne legyek.Na én ezért használok drága olajat, garantálom hogy kúti keverékkel már megragadt volna az Mz-m. Nem szeretem ha valaki ránéz a motoromra, mosolyog és azt mondja ez csak egy Mz, ebben a "csak" fáj a legjobban.Be akarom bizonyítani hogy ez nem csak egy Mz, hanem úúúú ez egy Mz.Nem mondom hogy a világ legjobb motorja, persze hogy nem, de igenis megállja a helyét. Sajnos ezen a fórumon is kialakul az, hogy akinek megadatik hogy lecserélje az Mz-t, hirtelen megváltozik a véleménye, és igénytelen csotrogánynak tartja.Saját magának fél bevallani az új motorján hogy bassza meg ez itt hagyott, vagy elismerni hogy igenis jól kihasználható motor.
Most nyugodtan lehet mondani hogy fiatal hülyegyerek, le akarja gyözni a világot, majd lenyugszik. Hiszen tényleg fiatal vagyok, maxi fiatal.
De én az Mz-t maximálisan ki akarom használni, amihez igenis kell a drága olaj, ezt már sokan bebizonyították számomra.
Ha már mindenki leírta a véleményét akkor íme, ez lenne az enyém.
Üdv,
Masi
Nagy igazság!!Még ha igaz is lenne, hogy a szintetikus olaj annyival jobb, akkor se lesz a technika jobb, amibe beleöntöd.Nem kívánja meg a normális működéshez.Teljesen felesleges pénzkidobás.Szerintem.Is.
De kinek a pap, kinek a papné, kinek a pap lánya, vagy fia.
Semi!
Örülök neki, hogy amióta motorod van azóta jársz szocival, de én azt kérdeztem, hogy hány éve, nem azt, hogy az első motorod is szoci volt-e?
Hygynek van igaza a dologban. A motorodat összerakhatod bármivel, használhatsz bele bármit a lényegen nem fog változtatni, azaz sokkal több teljesítményt nem lehet belőle kihozni.
Nem fogadtad meg azt amit írtam, Pool azért volt abban az intézetben, mert tanulmányat ebben a tárgykörben folytatta.
Akkor most megírom neked, hogy én hogy kezdtem, ha már nem válaszoltál a kérdésemre, én nem leszek ennyire EKE, én megteszem:
Az első motorom 1981-ben egy Verhovina volt, aztán vettem egy másikat kosárban, amit összeraktam, aztán vettem egy Simsont 1984-ben, 1986-ban elcseréltem egy 250/1-es MZ-re, amin a vásárlás után generál következett, 1987-ben vettem egy Mz ETZ 250-est, közben összeraktam egy 1961-es kiadású Simson 250-es motort, persze később ezt is eladtam. Aztán az ETZ-t is eladtam, és egy újabb ETZ-re fordítottam az összeget 1989-ben. Egy évval később elegem lett a váz gyengeségből és vettem egy Jawat. Ezzel a motorral a stabilitás terén elégedett voltam, de a motorral, és a fékekkel nem, ezért sok kilométer, és találkozó után 1991-ben megváltam tőle. Hézag töltőnek egy MZ 250-est vettem (talán emlékszel, ez a négy sebességges változat, a 250/1 elődje), majd eladtam. 1992-ben sikerült egy barátomtól megvenni a CB 500-as Hondáját, aztán törötten vettem mellé egy VF 1000 R Hondát is, azt helyre állítottam és eladtam, majd a CB 500-ast is. Vettem egy FT 500-as Hondát, egy szezont azzal jártam, de hirtelen szükségem volt pénzre, és elcseréltem egy RD 250-es Yamahára. Mivel ez nem váltotta be a hozzáfűzött reményeimet, ezért eladtam.A szerencse úgy hozta, hogy Svájcba járt egy barátom motorokért, és megkért, hogy menjek vele. A vége az lett, hogy hoztam RD 350-es Yamahát, GT 125-ös Suzukit, amiket forgalomba helyezés után eladtam.
A kereskedő, akihez jártunk rendes volt, és mikor arra kértem, hogy szóljon, ha egy jó árban lévő, korrekt állapotú gép érkezik. Igy hozzájutottam egy Kawasaki Z 1000 LTD-hez, amit anyagi okok miatt el kellett adni. A nejemnek vettem közben egy Suzuki RG 250 Gammát, 1989-es japán belpiaci darab volt, hiányzott a fél motor, felépítettem,(képzeld el, nem lehetett hozzá itthon kapni az eredeti sík tolattyús Mikuni karburátort, nekem csak a ház maradt, így ki kellett váltanom két másik porlasztóval, ami azért nem volt egyszerű!) de a feleségem nem szerette a sportos testtartás miatt, ezért cseréltük egy Honda NS 250 F-re. Ekkoriban a feleségem nem nagyon akart még motorozni, ezért inkább én jártam a motorokkal, majd ez is eladásra került.Az élet úgy hozta, hogy meg kellett válni a motoroktól egy időre, és csak 2000-ben volt annyi pénzem, hogy egy Honda Dio robogót vegyek. Ezen a pénzen ugyan vehettem volna egy MZ-t vagy Jawat is, de már nem vágytam rá.Bocsáss meg nekem, ha úgy érzed, hogy most lenézem a motorod, nem így van, de már nem volt kedvem szerelni. Igy elkényelmesedtem!(mik vannak!) A Dio tudatos választás volt, mert nem akartam nagy motort visszaszállónak, és már régen kíváncsi voltam egy ilyen robogó menet teljesítményére. A Diot eladtam, és megvettem a Suzuki GS 500-ast, amit 2 év után az idén cseréltem le egy 600-as Banditra. A leírtak összefoglalása, ha nem szánnád rá az időt, hogy elolvasd a többit: Elég sok motort láttam belülről, szocit is, meg nagy teljesítményű japánt is. Használtam hozzá olajat is, de a szocival én soha nem jártam nyélgázon a hegyekben fel-le, mert bocsássanak meg nekem, akik nem értenek egyet velem, de én nem erre használom a járművemet, hanem arra, hogy elmegyek A-ból B-be. Ez az utóbbi két évben, ha egy kis időt szentelsz az olvasásra a nevemmel fémjelzett cikkekben említett helyeken megfordultam, tehát nem a szomszéd utcába, és a következő faluba rohangáltam át a haverokhoz motorral, hogy elmondjam, milyen jó is a szintetikus olaj az MZ-be. Mennyire lágyan veszi a fordulatot 1500 és 1600 között, és sokkal halkabb is, ja és nem füstöl annyira. Ezen kívül te biztosan úgy érzed, hogy ezzel sokkal jobb, csak hát ez nem jelenti azt, hogy valóban bizonyított lenne előttem ez az állításod. Tudod erről az jut eszembe, hogy a német Motorrad újságnál csináltak egy tesztet a Metabond,Slick 50 és ilyen szerekkel nem kezelt gépek összehasonlításéra. A meglepetés akkor ért mindenkit, amikor kiderült, hogy a kijelölt futás teljesítmény megtétele után sem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, illetve ígért hatásokat a tesztben szereplő gépeknél.
Ha ez az olaj esetében nem így van, akkor ezt alá kellene támasztani valamivel, mert-már megbocsáss- de nekem az kevés, hogy te ezt mondod. Ne mi bizonyítsunk neked, hogy nincs különbség, hanem te támaszd alá tényekkel, hogy van különbség, és ez arányaiban többet hoz, mint a ráfordított költség. Mert akkor tényleg megéri, de nekem hitetlen gyaurnak ezt be kell bizonyítani!
Hello Semi!
Úgy látom olaj ügyben nem egyezik a véleményünk, de engem ez nem zavar. Úgy igazából nem is akarlak meggyőzni.
Egyébként találkoztam már olyan emberrel, aki a benzinbe fáradt olajat önt. Mennyiségét úgy szemre méri. És esküszik, hogy a fáradt olaj a legjobb. :-))) Mikor ezt mesélte olyan röhögőgörcsöt kaptam, hogy alig bírtam a lábamon maradni. Erre azt mondta, hogy: komolyan! Na, ez a másik véglet.
Ha olaj ügyben szakirodalmat olvasol, akkor arra ügyelj, hogy ez ne PR cikk legyen és ne is a gyártó reklám sorai. A független vizsgálat és szakvélemény áll legközelebb a valósághoz.
Üdv.: Pool
A KTI ről talán annyit, hogy Magyarországon az egyetlen EU által akreditált motorlabor volt négy éve. A laborban elő tudnak állítani -40 Celsius fokot is ha szükséges, így szimulálva a természeti körülményeket.
Gondolom te még soha nem írtál műszaki jegyzőkönyvet és nem is tudod, hogy hogy néz ki egy ilyen és ezért írod, hogy csak a hasukra ütöttek. Egy jegyzőkönyvbe tények vannak, műszerek által mért értékek. A műszerek pedig kalibrálva és hitelesítve vannak.
Sok csodaszerrel találkoztam már, mikor elolvasom a doboz oldalát általában röhögés kap el. De ha én lennék a forgalmazó én is ilyen szöveget írnék ezekre a varázsszerekre. Azt azért gyorsan tegyem hozzá, hogy azért léteznek korrekt, hatásos készítmények is, de koránt sem olyan hatással, mint amilyet ígérnek.
Hello
Bambi
Hát bizony ilyenek a legjobb olajak, ez már bizonyított! Mert ugye ami egyszer már bejött másodszor is be fog! :-)
Egyébként hozzászólva a témához, az a baj, hogy elbeszéltek egymás mellett!Lehet hogy jó a szintetikus olaj, de drága ezért a MZ nem kap és kész!
Régebben évi 15000 km-t mentem a MZ-vel, kész anyagi csőd lett volna!
Szóval nem vitatom hogy jó a kaviár francia pezsgővel, de nekem nem jut és így járt a MZ is az olajjal! :-)
És ahoz képest én is megyek, na meg a MZ-is! :-)
Üdv Attila
Bambi, te mint MZ szakerto hozzaszolhatnal a temahoz. :)
Semi, na ne viccelj mar. Es mennyivel megy gyorsabban tole a motorod? 100 helyett 140-el? :))))
Persze szamit az olaj, nekem is volt mz is jawa is. De a vegsebessegeben gyorsulasaban nem jaccot hogy tobb ezer forintos vagy tobb szaz forintos olaj volt csak benne.
HyGy
Régi 30-éves kétütemű stabil motor forgattyúsházából lecsöpögtetett egyszer használt kétütemű olaj igénytelen használatra olcsón eladó.1 liter 300 ft.:-)))üdv bambi
bármelyik stihl márkakerskedésben megtalálod.a javulást nem én találtam ki . többen kérdezték , hogy észrevettem-e.
tomoka!
A Stihl olaj egy felszint termek,es nagyon is jo szer!
csak gondolj bele...
A Stihl fureszek kozul nem egy 10 ezres fordulaton uzemel!
semi!
Azert ezt tenyleg nem igy,es nem itt!:(
Ez nem melto az Mz klubhoz,meg a tobbiekhez sem!
A tobbieknek is igaza van,ha ok igy gondoljak tegyek!
En egyebkent mindig fullszinttel jarok,szerintem nem art egy kis tartalek?!
Meg a Tz kipu amugy sem szetszedheto,ezert is megeri?!
fisi
Nem tudom miért érzi magát mindenki stilisztikai szakértönek! :-) Ez itt egy motorfórum, aki nyelvészkedni akar indíts az ELTE fórumára! :-)
Egyébként most telt be a pohár megköszönöm a részvételt és mostantól nem érdekel, hogy fogkeféket tesztek a benzinbe... tiszta hülyeségek szerepelnek itt, és valahol kurvára elveszett a lényeg!
Nekem a fogkefénél telt be a pohár, és a 30 ugyanolyan olaj vizsgálatánál amit csak kummantásból csináltak meg és hasraütés alapon csinálták a jegyzökönyvet hogy úgy tünjön mintha dolgoztak volna! :-)
Szóval elég! Elég elég! :-)
Tankoljatok kúti keveréket, legalább több lesz a munkája a szerelöknek! :-) Úgyis az éhenhalás szélén áll mindegyik...
ciao
Semi
Én sem vitatkozni akarok,sőt örömmel olvasom,hogy milyen sokmindent tudtok mondani ezekről a hülye olajokról,mert ezzel is tanulok valamit,ha már engem hidegen hagy ez a dolog.Mert engem tényleg nem érdekel ilyen mélyen a téma.Én belevágom a 2T-ét a mocikba azt hadd menjen.Az pedig evidens,hogyha valaki hülyeséget mond akkor kijavítjuk,csak nem ilyen stílusban.Üdv.
Én továbbra is fenntartom a véleményemet: a szintetikus olaj használata (szoci) kétüteműekbe alaptalan és teljesen felesleges. Jótékony hatása elenyésző, ha van egyáltalán.
Magas fordulatszámú motorknál már természetesen más a helyzet, ott elképzelhető, hogy számít valamit a szintetikus olaj.
A reklámoknak nem kell bedőlni! Lehet fogat mosni hatékonyn olyan fogkefével is amelyik nyele nem görbül nyolc helyen. Ezek mind reklámfogások.
Egyszer (úgy öt éve) voltunk egy gyárlátogatáson, ahol elektronikai részegységeket gyártottak. Aztán észrevettük, hogy CD-k is vannak nagy mennyiségben. Philips és valami névtelen márka is volt. Mikor megkérdeztük a részlegvezetőt azt mondta, hogy itt CD ket is gyártanak.
Kérdeztük, hogy Phiplipset is és ezt a névtelent is itt gyártják. Azt monda a tag, hogy igen, a CD ugyan az, a megrendelőtől függ, hogy mit írjanak rá.
Pool
Semi!
Tudod itt a fórumon voltak már viták különböző dolgokról, de egyik sem ilyen stílusban!
Az nem baj, ha valakinek más a véleménye, de az már igen, ha te ezt nem tudod elviselni és személyes dolgokat viszel a témába, lekezelő hangnemmel.
Az olaj témához pár gondolat. Négy évvel ezelőtt a Közlekedés Tudományi Intézet motortechnika tagozatán töltöttem a szakmai gyakorlatomat és úgy harminc jegyzőkönyvet olvastam motorolajok bevizsgálásáról, amit természetesen ott végeztek. Itt motorolajról beszélek és nem benzinbe való olajról. Na a lényeg, hogy egyik olajnál sem tudtak kimutatni mérhető javulást. Tehát a hibahatáron belül maradt minden mért paraméter. Sőtt, előfordult, egy-két esetben, hogy a hibahatártól nagyobb volt a változás, de ez negatív értelembe.
Az a helyzet, hogy a gyártó és a forgalmazó minden jót ír a termékről, de a valóságban nem biztos hogy megállja a helyét. De ez nem csak az olajoknál van így.
Engem mégis érdekelne, hogy hány éves vagy és mióta motorozol valamint hogy a szakmai hozzáértésedet hol szerezted.
Üdv.: Pool
Légyszíves ezen túl normális stíluban írj a fórumban. A véleményed lehet más, az senki nem fog zavarni!
andris
Én nem akarok veled vitatkozni, de lásd be hogy nem hallgatni kell ha hülyeség kerül bele a fórumba, hanem megcáfolni azonnal! Ergo a most szorgosan írogató emberek akik engem támadnak vehették volna a fáradtságot hogy beírják igen jó a szintetikus olaj, csak drága, nem használja ki a futármotor stb stb stb...
És abban igazad van, hogy keményen megmondom valakinek ha hülyeséget ír... Ez az én hibám, majd dolgozom rajta! :-)
ciao
Semi
tomóka
Ez a Stihl 2t nem egy sürün kapható olaj nem? Hol lehet ilyet beszerezni? Meg nem sokat írnak róla... :-O
ciao
Semi
köszönöm . nem követtem a trendet. nekem fáj és még fizessek érte!? ki van zárva.
olajhoz: stihl 2t-vel érezhetően jobban megy és tisztább a henger mint az előtte használt mol sprint 2t-vel.
Semi sajnálom,hogy nem érted azt amit írtam,pedig szerintem nincs benne semmi kuszaság.Nem fejtem ki jobban az előbb leírtakat,mert látom felesleges.Te csak fújod a magadét,és közben oda se figyelsz arra amit mondtam.Én nem a tudásodat kifogásoltam,hanem a hangnemet amit megütöttél.Örülök,hogy van ez a baráti társaság,aminek szerencsére az idén én is tagja lettem,és annak is örülök,hogy van ez az oldal ami a mienk.Itt nap,mint nap tudok "találkozni" a többiekkel,és egyáltalán nem kell ide ez a stílus ahogyan te írsz.Szóval mellőzd ezt a vehemenciát. Üdv.
Semi sajnálom,hogy nem érted azt amit írtam,pedig szerintem nincs benne semmi kuszaság.Nem fejtem ki jobban az előbb leírtakat,mert látom felesleges.Te csak fújod a magadét,és közben oda se figyelsz arra amit mondtam.Én nem a tudásodat kifogásoltam,hanem a hangnemet amit megütöttél.Örülök,hogy van ez a baráti társaság,aminek szerencsére az idén én is tagja lettem,és annak is örülök,hogy van ez az oldal ami a mienk.Itt nap,mint nap tudok "találkozni" a többiekkel,és egyáltalán nem kell ide ez a stílus ahogyan te írsz.Szóval mellőzd ezt a vehemenciát. Üdv.
kgandras
Igazam van? :-)
Tudom, "Hülyegyerek legyen igazad, akkor megnyugszol!" :-D De azért köszönöm! :-)
ciao
Semi
kgandras
Végre egy vélemény nem pedig egy állítás! :-)
Elöre mondom, hogy a Jawa-kat nem ismerem, nem tudom milyen technikai trükkök vannak benne, de az MZ-vel nagyjából képben vagyok! :-)
A "modern" motorkerékpárok már eleve jó olajhoz vannak összetéve, természetes hogy jobban megérzik ha spórolni próbál az ember! :-) Ezek minket nem is érdekelnek, hiszen nem láttak vörös csillagot! :-)
De a mi szoci motorjaink bizony alkalmasak arra, hogy jobbak legyenek, mindössze úgy kell összeraknunk hogy tudjuk, nem a régi kor kenöanyagai kerülnek bele... Ekkor a gép sokkal precízebb lesz, megbízhatóbb és föként gyorsabb! Mellesleg ha a szintetikus olaj elött használtál valami gány olajat akkor nagyon nehezen tisztul ki a rendszer, söt tökéletesen talán soha, max a versenyolajtól az meg horror árban van! :-O Ezért nem is érezhettél nagy változást, mert az olaj nem egy tuning a motorban, hanem csak egy tényezö a sok közül.
A jobban menést meg ki kell próbálni olyan körülmények között is amikor hajtod a gépedet, pl egy hegynek felfelé nyélgázon folyamatosan pakolgatva úgy, hogy nekem a táv felénél elfogyott a motorom és 4.-nél fentebb csak lejtön váltottam! :-)
ciao
Semi
Kedves Semi,
Igazad van.
Üdv,
kgandras
kgandras
1. A téma itt kezdödött, itt szögezték le azt a hülyeséget hogy a szintetikus olaj nem kell az MZ-be. Ergo ez ide tartozik. :-)
2. Én mindezeket nem vettem észre, mindössze azt, hogy megpróbálják egyesek a gépeiket 1980-as technikákkal járatni és elvarázsolni másokat is azzal, hogy ezek a gépek az 1980-as anyagokat kívánják.
3. Szeretem ha valaki tud fogalmazni és nem pontokban szedi össze a gondolatait.
4. Még mindig nem láttam érdemleges TÉNYEKET arról hogy miért nem jó a szintetikus olaj az MZ-be... :-) TÉNYEKET várok! Hülye dolog belekötni a másikba másfelöl, ha szakmailag már nem tudunk... Tessék csak tessék... miért nem jó MZ-be a szintetikus olaj?????!
andris
Azt sem értem miröl beszélsz! Jobb lenne ha végre arról beszélnénk amiröl szó van! Mégpedig arról, hogy leírnak a fórumba egy égbe kiáltó marhaságot amire senki sem írja oda hogy hülyeség! Én ideírtam, lelkem már nyugodt, a többiek egyéni szociális problémája meg nem érdekel! :-)
Hogy ne meséljem be? Jobb olaj, jobb kenés, jobb illesztés, jobb kompresszió, jobb égés, jobb csapágyak, magasabb fordulat, kevesebb hö, kevesebb berágódás, kevesebb zörgés... Szóval nem kerül ki? Dehogynem... :-)
Mellesleg lehetsz 90 éves és nagyon tapasztalt és egy 14 éves MZ-s gyerek akinek a szinti olajhoz van összerakva a gépe, úgy kerül ki mint a veszett fene! :-) És akkor még nem beszéltünk semmilyen tuningról...
OLAJ
Ha végre valaki hozzá tud szólni a témához akkor tegye, mert úgy látom mások képtelenek rá... :-)
Szóval a szintetikus olajakat ki lehet használni az MZ-ben és a sok sületlenséggel szemben igenis van elönye még akkor is ha nem forog 12ezret a motorunk! :-) Na most lehet okoskodni...
ciao
Semi
Még egy (utolsó) megjegyzés az olaj témához:
Nekem volt már Rigám, Csepelem, Simsonom, MZ-m és Jawa-m is. Sok fajta olajat kipróbáltam a 600Ft-ostól a 3800Ft-osig és eddig még még sohasem az olaj miatt kellett generálozni a motort ha kellett. Max. a drágábból kevesebb kellet és kevésbé füstölt de hogy jobban ment volna azt nem vettem észre. Elhiszem hogy egy Aprilia megérzi a rossz olajat, de ott nem is olyan tűrések vannak mint mondjuk egy Jawa-ban!
Üdv,
kgandras
Szevasz semi.Láthatod én köszöntem.Először is itt kezdeném.Vegyél már vissza a hangvételedből,mert nem tetszik.Mit fikázol te itt mindenkit?Elgurult a gyógyszered vagy mi?A laci bával mi bajod?Ő csak finoman felhívta a figyelmedet.Szerintem te a bunyt sem értetted meg,és valószínűsítem,hogy egyikünket sem értenél meg,mert szerintem minden motoros azért motorozik,mert élvezi.Azt pedig ha összekötjük a kellemeset(motorozás)a hasznossal(munkába járás)nevezhetjük A-ból B-be jutásnak.Nem tudom hány éves lehetsz,de ha azt még nem tanultad meg az életben,hogy a sokéves tapasztalattal nem ér fel semmi,és ez a te szemedben elavult nézet akor fogadd részvétem.
Azt pedig az összes veterános nevében kikérem,hogy te itt ócsárolod a régi motorokat és a régi időket.
Azt se meséld már be,hogy egy olajtól úgy fog megelőzni egy másik szocigép,mintha szemből jött volna.Mert ugye szocimotorokról beszélünk!
A nagy űrkorszakodban el ne feledd,hogy kell gyereket csinálni. Üdv.
Kedves Semi!
Olvasom a hozzászólásaidat és lenne néhány megjegyzésem:
1.: ezt a témát nem itt, hanem mondjuk a motorszervíz topic-ban kellene megvitatni
2.: ez a lekezelő hangnem ezen a fórumon nem volt és remélem ezután sem lesz bevett szokás.
Ha Te annyira értesz ehhez a témához, akkor örülünk hogy megosztod velünk a tapasztalataidat, de kérlek vedd figyelembe, hogy ide olyanok írnak akik:
-szeretik a szoci motorokat
-van, vagy volt nekik általában nem is egy darab
-a többség maga javítja a gépét és megtesz mindent (pénztárcához és idejéhez mérten) hogy minél szebb-jobb legyen
ezért itt semmki helye nincs a kioktató, lekezelő hangnemnek.
Üdv,
kgandras
lajos
Ne haragudj meg hogy egy vadidegen, a témához érdemben hozzászólni nem tudó ember személyemre tett megjegyzése és következtetései nem érdekesek, illetve teljes mértékkel érdemtelenek! köszönöm a beszélgetést...
Buny
Amióta motorom van! Apropó te mióta is jársz mocival? Vagy inkább megkérdezhetném úgy is hogy mióta nem jársz szocival??! :-) Hoppá hoppá... suzuki suzuki suzuki... :-)
Elég szomorú az ha A-ból B-be való eljutásra használod a motort és nem a motorozás élvezetéért motorozol...
Mellesleg a sokévesnek hitt tapasztalat sok esetben nem több, mint néhány rég elavult nézet, amelyet fennhangon hirdetnek a maradi emberek...
andris
2004-et írunk! A veterán gépedbe azt töltesz amit akarsz, ajánlom a Hykom 80w-t most is lehetett kapni a börzén, attól aztán tényleg eredeti lesz a gép! :-D
De nehogy már a letünt idök letünt olajait használjuk az ürkorszakban...
hygy
Rossz olaj, rossz választás, rossz tapasztalat... de itt nem az olaj fajtájára kell következtetéseket levonni, hanem a gyártó által képviselt minöségre!
Soha sem vitattam, hogy bizonyos emberek nem tudják kihasználni a racing olajak elönyeit, de ne mondja senki hogy nem jelent plusszt! 80-al menve én sem érzem a különbséget, csak akkor amikor egy jobb állapotú motor, jobb olajjal úgy kerül ki mintha szemböl jött volna...
Szóval egy futár sosem fogja kihasználni a szintolajakat, de aki kóstolgatja az MZ határait igenis érezni fogja.
Mind
Azt hiszem elég tájékozottnak tudom mondani magam az olajak terén, és személyesen beszélgettem a TOTAL cég egyik igazgatójával, aki a versenybenzineket hozza be és a versenyolajakat. Hogy miért? Mert versenyzöknek akartam szerezni olajat, méghozzá MZ-vel versenyzöknek!
De nem is ez a lényeg, hanem az hogy a fullszint olajjal nyáron is eljárok 1:70-as keverékkel és soha sem aggódtam hogy megragadok, márpedig Lepencén motorozva nem kis tempóban közlekedünk! :-) Az égéstér gyönyörü marad, az üzemanyag égése is jó, kíméli az alkatrészeket, a környezetet, jobb porlasztás stb stb...
Pont attól különbözik az MZ a többi régi motorkerékpártól, hogy egyszerü fejlesztésekkel óriási javulásokat lehet elérni, és igazán egyszerü másmilyen olajat beletölteni nemde? :-)
Én megértem, hogy valakinek nem telik fullszint olajra és nem is nézem le miatta, de ne mondjuk legalább hogy rossz... Ez ugyanolyan dolog mint egy jó csapágy. Azt is 12.000 -es fordulatra tervezték mégis belekerül az MZ-be mert jobb vele... felesleges volna mert jó a kínai is ami 6.000-et bír? Nem hiszem... ilyen dolgokon múlik az, hogy valakinek ürMZje van vagy egy sztenderd.
ciao
Semi
Megy a borítéban a doki zsebébe mi?Sajnos ilyen világ van.Jobbulást.Üdv.
az enyém. áll egy épp' csak fedett helyen és lassan amortizálódik.én meg jajgatok mert egy kurva sérvműtét miatt elestem a felújításra szánt pénztől.
Na akkor en is bele vau.
Szoval en kiprobaltam ezt is azt is. Volt hogy a franko draga fullszint olaj miatt csuszott a kuplungom.
Egy evig jartam racing keverek olajjal is. De elmondom neked, hogy azon kivul, hogy nem rakodott le korom a hengerben, es kevesbe fustolt mert az olaj elegett a benzinnel egyutt. Mas elonye nem volt.
Szal ezekbe a gepekbe kb a mai legolcsobb keverekolaj is megteszi, mert mar az is sokkal jobb mint amire eredetileg terveztek oket.
Es en mar csomoszor lemostam az iden.
HyGy
És kinek nem volt lemosva a mocija idén?
Én odafigyelek a mocijaimra(szerelmeimre)és simán belerakom az arol 2T-t mindbe,pedig a 4-ből már három veterán.Nem kell ezt túlbuzerálni.Szerinted akkoriban mit használtak,mikor még nem voltak ilyen szuper cuccok,mint ma?Egyébként nem értem miért háborodtál fel így?Üdv.
Semi!
Nem akarlak megbántani, te mióta jársz szocival?
A motor ewgyébként valóban arra való, hogy eljussunk A-ból, B-be és nem totem oszlop, mert amint azt már Attila valamikor régen írta ezen az oldalon a bálvány imádat már veszélyes lehet!:))))
Ha Pool válaszát olvastad, akkor kérdezzél rá, miért írja ezt a dolgot, valószínű azért, mert olvasott róla néhány oldalt, meg tanult róla ezt-azt.
Attila esetében "valószínűsítem" a sok éves tapasztalatot, és az is sok tanácsot adhat az embernek. Ezeket a megnyilatkozásokat szerintem kerüld a jövőben, mert lehet, hogy felháborít amit mások írnak, nem is kell vele egyetértened, de a billentyűzet másik oldalán, ha nem tudod ki ül, akkor vehemensen ne reagálj a dolgokra! Inkább a moderált hozzászólást használd!
Kedves Semi!
Természetesen a fórum szabad. Mindenki kifejtheti véleményét, de ne haragudjál rám ha felhívom figyelmedet, hogy a stílus egy fénykép az emberről. Sajnos, ez nem igazán jólsikerült kép lett.
Üdvüzlettel:Laci
Vannak itt még olyanok akik odafigyelnek az MZ-jükre és a pénztárcájukhoz megfelelö szintetikus olajjal járatják a gépüket vagy mindenki szarik bele és csak arra használja a motorját hogy arrébb vigye a seggét?????!
Azt hiszem minden eddigi sületlenségen túlmutatnak azok az állítások, hogy nem kell az MZ-be jó olaj stb stb...
Nehogy már ezt egy olyan ember mondja meg akinek a motorja még ebben az évben le se volt mosva, nem még hogy valaha is szintetikus olajjal gurult!
Talán azután kellene nyilatkozni hogy összeszerelsz egy MZ-t pöpecre és kipróbálsz egy fasza szintetikus olajat nem?????!?!?!
ciao
Semi
Szevasz Attila!
Olaj ügyben és is osztom a véleményed. Elég a sima 2T olaj, nem kell semmi extra olaj. Ezekben a motorokban nincs sem extrém fordulat meg extra hőmérséklet stb. Teljesen felesleges a drága olajat beletölteni.
Aki esetleg nem tudná, egy (szoci) kétüteműbe tehet bármilyen benzint, tehát ólommentest is és bármilyen olktánszámú benzint. Itt nincs kopogásos égés, mert vastagon van biztonsági tényező. Olaj egyébként is rettenetes sokat ront az oktánszámon.
Pool
Muszaly volt azt a kepet valasztanom. :) Megfogott. :)
Hello
Rég jártam erre, sok a hozzászólás, el sem tudom olvasni!
Buny
Először is boldog névnapot!
Jó a cikk a tiszai túráráról, bár annyira nem volt szervezett a dolog mint ahogy le van írva!
Örülök, hogy mi fényképünk van kitéve(ahogy küzdünk a gravitációval!) jól esett! :-)
Zapkorte
Ezek a gépek tényleg halálra vannak itélve, mivel 15 éve megszüntek a gyárak természetes hogy semmi eredeti alkatrészt nem kapni hozzá, a magyar kisipar meg csodákra képes! :-)
Az olajra egyébként nem érzékeny a MZ, kár bele a "jó" olaj, akkoriban is arol 2T-vel jártunk és bírta, ráadásul a sok olaj legalább olyan rossz mint a kevés.
Én otthon szoktam keverni 1:50- re, semmi extra bármilyen olajjal ami a kezembe kerül(és persze 2T-hez való), a kutakban mondjuk én sem nagyon bízok!
Ja és persze nem szabad őket hajtani mert azt nem szeretik, és nagyon sokat kell ahoz rákölteni hogy bírják a száguldást! :-)
Szerintem ha nem egyszerű, otthon javítható, igénytelen stb szóval ha nem szoci gépek lennének már egy darabot sem lehetne látni belőlük.
Üdv Attila
TTibi!
Neked van valami közöd a Tánczi Tibihez? (ha nem cz, bocs!:) )
Boky
Én is boldog névnapot Buny! :)
Meg Győzőnek is, ha még nem késtem el nagyon...
Köszönöm szépen a jó kívánságokat!
Haller!
Meg jo, hogy ide is beneztem!
Koszonom itt is, es boldog nevnapot Bunynak itt is!
Gyozo
Sok boldog névnapot, Buny! :-)
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|