hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. szeptember 21. vasárnap 
Máté, Mirella

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás

Összesen: 360 oldal

pdaranyi
válasz erre | email2004-11-07 21:37:44
Hello,

Na, most jöttem vissza Kassára, ezért csak most olvastam el a hozzászólásokat. Nem mondom, volt mit olvasgatni... :)

Én is szeretném kifejteni véleményemet.

Nem számítok sem nagyon tapasztalt motorosnak (2500 km Simson S 51 E, 5000 km Jawa 350/638), sem nagyon tapasztalt szerelőnek (egy Jawa full motorgenerál és kisebb javítgatások). Szóval tapasztalat terén igencsak alulmaradok sok emberrel szemben, ezért senki ne vegye szakvéleménynek azt, amit írok.

Olaj:
A Simsonba Madit M2T-t raktam. Marha olcsó, a gép nem panaszkodott. Jawa-ba is először ezt tettem, de aztán beszéltem egy-két emberrel és csak rosszat hallottam róla (bizonyos hőfok felett mintha nem is lenne, csomó lerakódás, stb). Ajánlották nekem a Stihl 2T-t. Elhasználtam belőle egy litert, de drágállottam (már nem emlékszem, mennyi volt). Utána egy ideig használtam Castrol SuperTT-t, de az is egy kicsit drága. Aztán ráálltam a Valvoline félszintetikusra. Az ára 270 Sk (kb 1620 Ft) per liter. A motor nem füstöl, csak hidegen egy kicsit. A 4. szocitúrán (aki ott volt, tudja milyen emelkedőkön mentünk - pl 1-esben busz előzése) 1000 km volt a motorban felújítás óta, és megragadásnak jelét sem mutatta. Mondjuk ott 1:40-es keveréket használtam a bejáratás miatt. Miután megvolt az 1500 km felújítás óta, 1:50-essel járok. Neten (http://motoborgo.net/) olvastam, hogy egy srác Castrol TTS fullszint olajat rak a 350/632-esébe 1:100(!!!)-as arányban. Szóval elmegy a gép a szarabb olajjal is, de legalább egy félszintetikusat megérdemel szeintem.

Szocitúra:
Egyeltalán nem néz le senki senkit a motorja miatt. Nagyon jól éreztem magam, pedig szerelnem is kellett (gyújtásállítás, kipufogóból egy csavart elhagytam, szivató kicsavarodott-leállt a motor). Mindenki segítőkész és nagyon szívélyes volt.

Nyugati vs Szoci:
Én meg vagyok elégedve a motorommal. Nyugodtan nevezhetem megbízhatónak. Nem alázok le senkit, nem döngetek, jó nekem a 80-90 km/h. Mindezek ellenére tervbe van véve valamilyen nyugati motor, de a Jawa-t nem adom el.

Röviden ennyi.


Üdv!
sorszám: 4496 (18886)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-11-07 21:30:16
Most, hogy visszaolvastam, kicsit úgy lehet érteni, hogy a szocik ellen vagyok.Bocs.Ez nem igaz.Mindegyik motornak megvan a maga helye a világban.Csak tényleg ne akarjuk bizonygatni, hogy az egyik motor mindig minden körülmények között jobb a másiknál.Ez soha nem volt, és soha nem is lesz igaz.
Jövőre igyekszem eljutni én is majd valamék túrára, ha nem lesz gond.

Na jó kis hétvége volt. :))
sorszám: 4495 (18885)
(előzmény: Matya, 2004-11-07 21:22:29)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-11-07 21:22:29
Gyerekek!!
Nem győzöm végigolvasni!Lassítsatok már kicsit!

Nem akarnék senkit szidni, meg szapulni, de szerintem nem kéne senkinek sem eszelősen ragaszkodni a véleményéhez, motorjához.Felesleges bizonygatni hogy melyik jobb-rosszabb.

Szeretünk motorozni?Igen.
Szeretünk túrázni?Igen.

Szerintem ez a lényeg.

Kinek mire telik, azzal jön.Vagy amivel kedve van.Szerintem egy Szoci túrára illik szocival menni, de nem feltétlenül azzal kell.

Hogy melyik motor miben jobb?Attól függ ki vezeti.Én speciel láttam a Bambit vezetni versenyen, hát nem tudnék utána menni annyival, az tuti.
A szocik kissebbek, könnyebbek, ergo fordulékonyabbak.Persze, hogy szerpentinen jobbak lehetnek.Nem kell annyit birkózni velük, mint a rizsekkel.Ja és a fizikát se felejtsük el.Egy négyhengeresnek jóval nagyobb a főtengely lendítőtömege is, tehát jobban egyenesben tartja a gépet, viszont emiatt nehezebb behúzni a kanyarba is.

Azt viszont ne akarja nekem megmagyarázni senki sem, hogy egy nagyjából széria szocival otthagy, ha gyorsulni kell.Van nekem egy ismerősöm, iszonyat makacs, és akaratos.Van egy Morini 3.5 Sport-ja.Jó kis gép, megy is.40LE, V2-es.Az Istenhegyi úton felfele szoktunk versenyezgetni, ha épp együtt megyünk, és este van.Én az Xj650-nel, olyan 90ig bírom vele az iramot, nem lehet gyorsabban döntögetni és kész.Ő feljön vele 100-110zel is.Mondta is nekem, hogy minek ekkora motor, nem is megy rendesen.Elmondtam neki is ezeket, amiket itt.Nem akarta elismerni.Egyszer nekiálltunk gyorsulni egyenesben, kicsit emelkedő úton.És tényleg elég jól megy a Morini, már kétharmadig!! is kellett húznom a gázt, hogy otthagyjam.70től már nem volt ott a nyakamban.Akkor mondta csak hogy na jó, tényleg erősebb mint az övé.

Ja és egy rizzsel sem kell rohanni.Én 100-110zel utazom vele hosszútávon is.Annyi csak a különbség szoci és rizs között, hogy a rizsek ott jól érzik magukat, esznek két személlyel, csomagokkal olyan 4-4.5 litert benzinből.És még előzni is lehet velük úgy, hogy ne essenek szét az erőlködéstől.És nem új a motor, már 22 éves.A Jawám csak 18, de akkor se lehet egy lapon említeni a kettőt.Pedig imádom az olajkályhát is.!!



Na ez se lett rövid, de tuti, hogy még így is kihagytam valamit, csak nem jut most eszembe.
sorszám: 4494 (18884)

 
 
Buny
válasz erre | email2004-11-07 21:16:01
Azt hiszem Tesho hozzászólása az igazság, aki nem volt ott honnan tudná?
sorszám: 4493 (18883)
(előzmény: tesho, 2004-11-07 20:02:03)

 
 
furfarag
válasz erre | email2004-11-07 21:13:53
(meg meg egy suzuki csapagy is amit a szerelo cseszett el)

Megható,hogy ennyire mély benyomást tett rád a motorom:-))))))))))))
Pár órára magatokra hagylak benneteket és máris ál a bál:-)
sorszám: 4492 (18882)
(előzmény: hygy, 2004-11-07 20:26:20)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-11-07 20:26:20
Bambi, a szerelesi orakkal amiket raszantal azokkal egyutt van 250-be? Masreszt lattam multkor mennyi csomaggal voltal. :) Es hidd el en sokkal tobbet. Kerdezd meg PeetAir-t. :) Sot annyival sokkal tobbel, hogy a hatso cso az ules alatt ami tartotta a csomagtartot elgorbult.

Masreszt abban is biztos vagyok, hogy nem mindeki tudja ugy megcsinalni a motorjat mint te.

Harmadreszt, mentem er5-el mentem jawaval meg meg jo nehany motorral, a jawa is ment 130-at autopalyan tartosan, de az mar gyilkolta a motorjat. Mind az er5-nek mind a CBF500-nak GS500-nak ez a tempo meg sem kottyan.

Negyedreszt az az autopalya igen rovid. Mar jo nehanyszor megjartam igaz tobbszor kocsival mint motorral. De az tenyleg rovid ami pestig megy.

Otodreszt eddig nem beszeltunk a szabalyokrol. :) Autopalyan sem mehetnel tobbel mint 130. :) Orszaguton meg 90. ;)

Hatodreszt, az csak a te motorod bambi, en mar jo nehany szerelest lattam a turakon es ezek kozott bizony volt MZ, is jawa is.... (meg meg egy suzuki csapagy is amit a szerelo cseszett el)

De telleg zarjuk mar le. Nem is ertem mirol vitazunk mar. :)
sorszám: 4491 (18880)
(előzmény: bambi1, 2004-11-07 18:53:33)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2004-11-07 20:10:25
Helló!

Bocs a fáziskésésért, de csak most vagyok netközelben.
Az olajos témához én csak annyit tennék hozzá hogy mindenki olyan olajat tesz a gépébe amilyet akar. Az én motoromba kb nyár óta rakok Esso fulszint. olajat, mert rájöttem hogyha 20 km-t motorozok (Szlovákokhoz) akkor azért a pénzért amiért nálunk megkapom az arol2T olajat ott megvehetem az essot is (na jó 200 forinttal drágábban) :). Ha másfajta olajat csak drágábban tudnék beszerezni akkor öntögetném szépen az arolt.

üdv:Norbi
sorszám: 4490 (18879)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-11-07 20:02:03
Ez a topic -mint a címe is mutatja- a motoros túráról szól.Eddig eléggé csend volt itt,de talán jobb is volt:-)

Aki nem volt még a túráinkon,nem értem,hogyan mondhat róla véleményt.

Én nem éreztem egyik túrán sem,hogy bárki lenézett vagy sajnált volna azok közül,akik japán géppel jöttek.Ha úgy hozza az élet,hogy csak nyugati gépem lesz,akkor is el fogok menni a szocitúrákra,mert úgy gondolom,hogy "minket" a közös gurulás és a jó hangulat jobban összetart,mint az,h ki milyen motoron ül..
sorszám: 4489 (18878)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-11-07 19:57:51
Én sem, de legalább abbahagytad a vitát!! :)

Fisi
sorszám: 4488 (18877)
(előzmény: Massino, 2004-11-07 19:46:28)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 19:46:28
Nem hiszem hogy befolyásolná a klub további müködését.
sorszám: 4487 (18876)
(előzmény: fisi, 2004-11-07 19:35:19)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-11-07 19:36:58
Te,Semi,én, Bambi

Még mielőtt félreérti valaki..
sorszám: 4486 (18875)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-11-07 19:35:19
Nem nem égette le közvetlenül!

csak ki erőlködött itt sorban??? Te Semi, én Bambi..


Jó reklám....

Gondolom nem az itt lévők, de esetleg újonnan jövők stb. kívülállók közül lehet sokakat riasztani fog ez a dolog a klubtól...

Fisi
sorszám: 4485 (18874)
(előzmény: Massino, 2004-11-07 19:28:38)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 19:28:38
Én csak azt láttam kinek van a legtöbb gondja...

Mért ez a mostani leégette a klubot? Nem is tudtam.
sorszám: 4484 (18873)
(előzmény: fisi, 2004-11-07 19:20:37)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-11-07 19:20:37
"Te szádból, nem tudom emlékszel-e amikor balhét csaptál a kártyák miatt. Ez egy ugyanolyan vita, mint akkor volt csak másról szól"

A balhét más kavarta, ha jól emlékszem, csak olvass utána a kluboldalon!!!

Ja!!!

Hogy ez leégette a klubot??!!! Nem is tudtam!!

Bocsáss meg ó guru hogy merem hozzászólni a meddő vitátokhoz??!!! :((((

BOCSÁNAT!!!!

Fisi

sorszám: 4483 (18872)
(előzmény: Massino, 2004-11-07 19:13:25)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 19:14:33
Akkor jó kukoricázást. :-)
sorszám: 4482 (18871)
(előzmény: bambi1, 2004-11-07 19:04:13)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 19:13:25
Egyszerüen nem értem miröl beszélsz most. Szeretném ha nem velem foglalkoznál. Nagyon jól tudom hogy miket mondtam, azt is hogy miért, és egyáltalán nem érzem azt hogy leégetném az Mz klubot. Mondjuk ez viccesen hangzik a Te szádból, nem tudom emlékszel-e amikor balhét csaptál a kártyák miatt. Ez egy ugyanolyan vita, mint akkor volt csak másról szól. Ha az nem égette le a klubot akkor ez sem. Ha nem érted a lényeget, akkor inkább ne mondj semmit.
sorszám: 4481 (18870)
(előzmény: fisi, 2004-11-07 18:56:29)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-11-07 19:04:13
Most megyek:-)
sorszám: 4480 (18869)
(előzmény: Massino, 2004-11-07 18:58:50)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 18:58:50
Jó volt a mozi? :-)
sorszám: 4479 (18868)
(előzmény: bambi1, 2004-11-07 18:53:33)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-11-07 18:56:29
Nem unjátok még???


Massino!

Kurvára lealázzátok itt az Mz klubot, meg az Mz- seket a tökelütött vitátokkal!!!
Szarni az Mz- be bele, nem egy bálvány ez amit Isteníteni kell!!!
Hidd el ha majd eljön az idő (nem tudni kinek mennyi kell) nagyon el fogod magad szégyellni azért amiket most írtál!

Én nem hajtom az Mz- met, előzzön le a biciklis a lejtőn (mert nem tudok jól döntögetni), de ami igaz az igaz!

Gyenge, csörög csattog (még az enyém is képzeld, pedig Semi bratyód azt írta róla hogy egy "legenda"), és hidd el egyszer sem szereltem, de ha tehetném vennék mellé egy 1000- 1500- de minimum 750- es gépet, az Mz- t meg betolnám dísznek a nappaliba!!!

És azzal sem mennék jobban 110- es utazónál, na persze az autópálya más...
Örülnék hogy nem kell rituális olajkeverő tortúrát tartanom a benzinkutaknál, és ha elmegyek vele valahová akkor sem eszik többet 4,5- 5,5 liternél és lehet 120- al jövök vele tartósan nem 90- el mint a Tz- vel!!!


DE!!!!

Szeretem az Mz- met de nem halok meg érte, mint például több millió német katona annak idején egy paprikajancsiért...

Erőlködtök itt mint a véreshurka, de LEGYEN MÁR VÉGE!!!
Jó kis gép az az 500- as Honda, Kawasaki (de pl. faja az Ural Wolf is!!! :))), és ha mindenki ennyire bele lenne esve az MZ- be akkor még mindíg ökrös szekérrel járhatnánk+ Semi bátyád sem GPS- el menne még klotyóra is hanem térképpel...

Jó az Mz, unkium- kell ilyen is a magyar utakra!!!

DE!

A nyugati gépesek ne nézzék le a Tz- seket, az elvakult MZ fanok meg nem agyarázzák már meg hogy a 2x 8x nagyobb nyugati motorok gyengébbek az MZ- nél!!!

Rnedes nagypapis használat mellet én pl. biztos vagyok benne hogy egy CBF600- as Honda az életemet kiszolgálná- anélkül hogy valaha is az olaj meg gumicserén kívül mást is kellene csinálnom vele, de az MZ- mel sincs gond- de bassza az anyját lassan 30 ezer lesz benne és hiába minden (Castrol R2 fullszint), csak meg kell majd fúrni előbb utóbb.
A Hondát meg valszeg soha nem kéne, vagy csak 100 meter vagy a duplája felett.

És ennyi... Full hülyeség ez az egész- ráadásul a Csevegő topicba kellene írni, nem ide mert így megint elhúz a Túra topic atzz MZ- stől... :)))))


Fisi
sorszám: 4478 (18867)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-11-07 18:53:33
Az ets motorom 250 ezer forintom ban van.Bármikor 2 személlyel felveszem a versenyt egy er 500-zal nem beszélve egy jawa-val pedig ebben a motorban van már2 huszonnégy órás verseny is.Tudod az utolsó túrán 2 személlyel mentem csomagokkal csak a sátor hiányzot.amint ráértünk az autópályára kgandrassal,csak addig voltunk eggyüt.utána csak egy kilómáterig tudta látni a rendszámomat.Pedig az egy új 500-as.Nem beszélve arrol hogy engem még nem nagyon láttál szerelni útközben.igy hát megbízhatóság tekintetében bár mikor szólsz hogy teszt van,én ott leszek bizonyítani,mert ahogy olvasok a sorok közöt sok embert csak a bizonyitékoknak hisz.üdv bambi
sorszám: 4477 (18866)
(előzmény: hygy, 2004-11-07 17:24:05)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-11-07 18:49:26
Ja azt el is felejtettem. :) Pont az er5-ben levo blokk egy regi konstrukcio, es azok a blokkok tobb mint 100e km-t elmentek fo darab csereje nelkul. Szal.... ;)

Ja telleg es volt simson swalbem is. De meg kellett valnom tole anno. De azota szereztem egy masikat, majd meg meg kell csinalni.
sorszám: 4476 (18865)
(előzmény: Massino, 2004-11-07 17:52:06)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-11-07 18:47:52
En nem lattam biciklist elmenni. Masreszt biciklivel is lehet siman 100 felett haladni.

Az a baj, hogy a jawa keveset tud nekem. Mikor 130-al jottunk haza fele az autopalyan azt mar nem szerette, ott sokat fogyasztott. Persze az a baj, hogy en varok tobbet mint amit tud.

Masreszt elmentem 20km-t hiba nelkul. Utoljara elmentem 2000km-t ugy hogy nem kellett hozza nyulni. Koszonehetoen annak, hogy nincs mar benne megszakito sem. :)

De a feket megint be kellene allitani. En nem szarozom a szoci gepeket, hiszen ha szarnak tartanam akkor nem csinaltuk volna a PeetAir-al ezt a weboldalt. Es nem fektetnek meg mindig energiat ennek a mukodtetesebe. De akarki akarmit mond, mas a ketto. Mas anyagbol csinaltak, es eltelt mar 15-20-30 ev.
Masreszt ha az MZ, vagy a jawa lenne a tokeletes es eleg eros gep, akkor nem gyartananak mas motorokat mert mindeki ezeket venne.

Nekem sosem volt az eletem alma egy MZ, vagy Jawa. De nem azert mert ezek szar motorook. Szoval azert vettem ezt mert ecceruen csak erre volt penzem.

Ha netan ha sikerul venni egy ER5-ot vagy CBF500-at az sem az eletem alma, csak egy lepcsofok lesz.

Eccer majd veszek valami jo kis choppert. :))))) Majd ha oreg leszek es sok penzem lesz.

HyGy
sorszám: 4475 (18864)
(előzmény: Massino, 2004-11-07 17:54:20)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 17:54:20
Ha 70-nel mentek, akkor hogy ment el a biciklis? :-)
sorszám: 4474 (18863)
(előzmény: hygy, 2004-11-07 17:29:56)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 17:52:06
"Szemelyszerint nekem elegem volt a szocikbol, es elegem a szerelesbol."
Arról nem én tehetek hogy a szoci motoroddal nem tudtál menni 20 km-t hiba nélkül...

Pontosan ki van számolva hogy mennyibe van az a motor hidd el, épp ezért mondtam.

Számodra az Er5 megváltás, mert nem volt egy jó szoci motorod sem. De ez nem a technika hibája, ezt kellene végre észrevenned. A régi gépedet állandóan szerelted, pedig elég lett volna egyszer egy tisztességes széria motort csinálni belöle. Legalább annyit elmegy úgy mint a kawasaki ennél a terhelésnél. Ezért nem kellene ezeket a motorokat szarnak beállítanod.

Az egy jó ötlet hogy veszel egy Mz-t szaladgálni a városban, mert majd el tudsz gondolkodni hogy mitöl megy még az Mz, mikor a kawa már a bontóban van. Pont hogy nem egy ilyen motorral kellene a szocikat lehurrogni.
sorszám: 4473 (18861)
(előzmény: hygy, 2004-11-07 17:24:05)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-11-07 17:29:56
Mert a hatar ugy van meghatarozva, hogy olyan motorkerekpar kell jonni ami pici emelkedon a sajat erejebol 80-90km/h-s sebesseggel kepes tartosan haldni. Ez azt jelenti hogy nagy emelkedon nem tudunk 90-el menni, mert az osszes motor nem birja. Masreszt igy is, hogy 80-90-re van meghatarozva megyunk 60-70-el, akkor ha 30 lenne mennenk 10-el.

Viszont engem is kezdesz idegesiteni. :)

Masreszt nem tudom te merre elsz Magyarorszagon, de itt a Mecsekben a legtobb kanyar tele van kaviccsal, szoval igen csak esszel lehet dontogetni es en meg nem lattam meresz oreg motorost, csak oreg motorost.
sorszám: 4472 (18860)
(előzmény: Massino, 2004-11-07 17:14:40)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-11-07 17:24:05
Szemelyszerint nekem elegem volt a szocikbol, es elegem a szerelesbol.
Jobban mondva, ezt ugy mondanam, hogy ha motorozni akarok akkor kozben nem akarok szereni. Ha szerelni akarok jo akkor szerelni akarok.

Hat azert bambi ETS-evel soha nem indulnek el 2 szemellyel sok csomaggal egy europai korutra...

Masreszt ha kiszamolod a munka orat amit abba a motorba bambi bele olt, akkor nem biztos, hogy olcsobban kijon mint az er5. Masreszt lehet, hogy CBF500 lesz belole, mostanaban azt is nezegetem.

Az sem erdekel, hogy jobban megy vagy nem e. Te vagy az aki kanyarokban szaguldozuk elozi a nyugati motorokat, engem is megelozhetsz. En altalaban nyugodt tempot megyek. Nem mindenki a dontogetest elvezi allandoan a motorozasban.
Es hetkoznapokon en is arra hasznalom a motort, hogy A-bol B-be jussak. Turan meg motorozunk.

Masreszt en mentem az ER5-el egy jo darabon mert az volt az egyik oktatomotor. Hidd el egy atlag MZ-nel sokkal jobban megy. De nem csak az mert az sem erdekel, hogy jobban megy. Olyan mintha egy 100kg-os kalapacs utan kapnal egy muszeresz csavarhuzot...

Persze majd en is veszek egy mz-t. Egy 150-es vagy 250-est. Az jo lesz a varosban rohangalni gyepalni.

Masreszt rolam sem lehet mondani, hogy papir kutya vagyok, azert 3x megjartam horvatorszagot a jawaval, meg voltunk olaszban es szlovakiaban is vele. Es persze magyarorszagon belul is kolbaszoltunk. :)

Masreszt nekem a szociturak amik pest felett vannak nem olyanok, hogy hu pestrol atugrunk a szomszed faluba. Azok jo nehany oras utak, es a megtett tavolsagon mar leernek horvatorszagba a tenger parthoz es egy darabon vissza. :)

HyGy
sorszám: 4471 (18859)
(előzmény: Massino, 2004-11-07 17:10:11)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 17:14:40
De miért ne menjenek a simsonok?? 30-cal hibátlanul mennek még csomaggal is...
sorszám: 4470 (18858)
(előzmény: hygy, 2004-11-07 17:13:43)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-11-07 17:13:43
Egyerszt nekem nem a szociturakohoz kell a nagyobb motor. Masreszt a dongo tul lassu lenne. Harmadreszt ezert van megmondva a turakon, hogy pl simsonnal ne jojjon senki. Nem mert utaljuk a simsonosokat. Engem nem zavar ha egy tura soran lassan kell menni. Es?
sorszám: 4469 (18857)
(előzmény: bambi1, 2004-11-07 15:59:30)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 17:13:41
Most nem rosszból de Bambi pont nem a száguldozásról beszélt, hanem egy olyan tempóról, amivel lehet haladni is, és nézelödni is. Nehogy azt mondd hogy a csoportban a leglassabb ember lassabban megy mint egy bringás.
sorszám: 4468 (18856)
(előzmény: hygy, 2004-11-07 15:39:23)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 17:10:11
Mz és Mz között is hatalmas különbségek vannak. Egy Mz-t olyan állapotba lehet hozni, hogy ilyen probléma ne nagyon legyen. És kevesebb pénzböl kijön mint mondjuk egy ER 5-ös. Pl. láthattad bambi ETS-ét már párszor túrán, és az az 500-as kawasaki nem megy jobban. Akkor meg minek ennyi pénzért??


sorszám: 4467 (18855)
(előzmény: hygy, 2004-11-07 15:31:33)

 
 
furfarag
válasz erre | email2004-11-07 16:22:02
Igen,nekem is ez a bánatom.Felújítok valamit, és nem tart sokáig,és még drága is:-((
Korszerübb?Ez nem minden esetben van így.
Az a baj,hogy még mindig hobbinak tekintik a motorkerékpárt Magyarországon,nem pedig közlekedési eszköznek.
sorszám: 4466 (18854)
(előzmény: bambi1, 2004-11-07 14:50:24)

 
 
furfarag
válasz erre | email2004-11-07 16:09:09
Senki ne felejtse el.hogy ezekkel a 2T jármüvekkel bejárták egész európát annakidején,és ez magáért beszél.
És pont.Ezen nincs értelme vitatkozni.
sorszám: 4465 (18852)

 
 
furfarag
válasz erre | email2004-11-07 16:02:34
Ebben nekem is volt már részem,de engem ez nem izgatottfel tulságossan.Azért zavart:-)
sorszám: 4464 (18851)
(előzmény: bambi1, 2004-11-07 15:27:30)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-11-07 15:59:30
Akkor nem értem minek a nagymotor a szoci túrához,mikor egy dongó is megfelel.
sorszám: 4463 (18850)
(előzmény: hygy, 2004-11-07 15:39:23)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-11-07 15:39:23
Hmm. Bambi, mar bocs, de a tura masrol szol mint a szerpentneken szaguldozas.
A turan olyan gyorsan megyunk mint ahogy a leglassabb ember tud menni a csoportban. Persze lehet a leglassabbakat tanitani, de a turan ha valaki elcsesz valamit konnyen durva baleset lehet belole. Aki nem kepes ezt az esetleg lassu tempot tartani az ne jojjon turara. :)

Masreszt mindenkinek masrol szol a motorozas. En is van mikor szaguldozok de azt inkabb egyedul. Ket szemellyel csomaggal egeszmas a tempo es a lenyeg. Akkor nezem a tajat, fuj a szel stb...

Szaguldozni meg max 3-an jo de inkabb 2-en. :) Mert az olyan mint egy tanc. :)))) Ahogy a Keri Laci mondta. :)

HyGy
sorszám: 4462 (18848)
(előzmény: bambi1, 2004-11-07 15:15:38)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-11-07 15:31:33
Massino elmondom neked, hogy a 250-es etz sok esetben gyenge. Tavaly horvatorszagban lejton lefele, iszonyat nagy szembeszel, 2 szemely, csomaggal PeetAir nem birta tartani csak a 80-as tempot, a jawa valamivel jobb volt en nyelgazon kb 100-al birtam menni, es persze abruzsgnek birta a legjobbn az RD. :)
Szal itt mar gyengek a szocik, kicsi a loero, a teljesitmeny, nyomatek.
Ide kell legalabb egy 500-as gep.

HyGy
sorszám: 4461 (18846)
(előzmény: Massino, 2004-11-07 15:04:49)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-11-07 15:27:30
Ja és majd el felejem a szerpentinen való vágta az olyakor szokott nálam előfordulni mikor az eggyik túrán egy bringás került ki minket és át vigyorgot az arcomba.Akkor egy kicsit elgondolkoztam,hogy most motorozok vagy bringázom.Végül is a kölségkímélésnek ez is egy formája
sorszám: 4460 (18845)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-11-07 15:15:38
Szerintem ez az oldal még mindíg azokról szól akiknek kevés pénzük van és ezért van szoci motorjuk.Ezáltal inkább segiteni kell nekik hogy ezzel a motorral eltudjanak menni arra a túrára amit ti is tudtok tartani,és nem pedig hirdetni az igét holmi suzuki és egyébb motorokra.mert e legtöbb előbb vagy utóbb nagyobb átlag tempóra fognak ráálni,amit ti nem szerettek,és akkor mi lesz veletek?nagy motorosok?
sorszám: 4459 (18844)
(előzmény: Buny, 2004-11-07 14:55:26)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 15:04:49
Mindenki másképp csinálja, de azért biztos nem vennék több milliós motort hogy lassabban menjek mint az Mz-vel. Minek az erös váz, és a csodálatos fék, ha nem használja ki az ember?
sorszám: 4458 (18843)

 
 
Buny
válasz erre | email2004-11-07 14:55:26
Annak idején elég sokat jártam szoci motorral találkozókra, és egy dolog borzasztóan bosszantott mindíg. Az volt, hogy a nagy motorokkal rendelkezők mindíg elgyorsultak az úton, hiába indultunk együtt, egy csapatként, a végén a szocisok mindí€g lemaradtak, mert a többiek nem tudták "megállni", hogy ne menjenek gyorsan. Akkor megfogadtam, hogy én ilyet nem teszek. Ha valaki a találkozókra jár, az tudja, hogy én mindíg a végén megyek, mert én tudom a tempót tartani a leginkább a kisebb teljesítményű gépekkel. Az, hogy a szoci motoros oldalon egyre több japán gép van az egy fejlődési folyamat eredménye, amit a kor, az ide látogatók anyagi lehetőségei szabnak meg. Töbekkel beszéltünk már e témában és abban nagy vonalakban mindenkivel egyetértettünk, hogy előbb-utóbb cserélődni fog a motorpark, csak hobbinak, vagy "megszállott"-nak marad meg a szoci motorja, mert a többieknek vagy szükségük lesz a cseréhez erre a pénzre is, vagy fölöslegesnek fogják tartani, hogy a garázsban áll és néha napján használja csak az ember. Én többre vágytam, ezért váltottam annak idején. Elegem volt abból, hogy az egyiknek gyenge a váza, a másiknak nincs féke. A tuningolásra sajnálom az időt és pénzt, ezt inkább arra költöm, hogy veszek egy olyan motort, amin ezek alapvetően rendelkezésre állnak. Emellett én nem szoktam még így sem száguldozni, Vadmotorost kértem tavaly, hogy sebességünket emeljük 80 km/ó fölé, mert a motorom itt már jól érzi magát 6.-ban is. A keceli túrán is 100-110-es utazóval mentünk, mégis elment az egész nap, mert a megállások a beszélgetésekkel elvitték az időt. Számomra ez a jó. Ha a hegyi szerpentinen egy MZ nagy vágtatva elhalad, az sem érdekel, mert én nem versenyzek, arra ott van a verseny pálya, aki meg így megy el melettem és azt gondolja, hogy milyen jól lealázott, az téved. Akár fél órával is előbb odaérhet.
sorszám: 4457 (18841)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 14:51:56
"Viszont ha minden rendben,akkor jóval megbizhatóbb mivel korszerűbb és jobb minőségű alkatrészekkel van szerelve."

Ezzel eszembe juttattad a Hondádat.:-))
sorszám: 4456 (18840)
(előzmény: bambi1, 2004-11-07 14:50:24)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-11-07 14:50:24
Én csak a költségekről beszéltem.Egy nagy motor költségei nagyon magasak tudnak lenni.Viszont ha minden rendben,akkor jóval megbizhatóbb mivel korszerűbb és jobb minőségű alkatrészekkel van szerelve.
sorszám: 4455 (18839)
(előzmény: furfarag, 2004-11-07 14:26:58)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-11-07 14:38:16
Huh...még ilyet,ami itt folyik..

Visszaolvastam mindent,sok gondolat kavarog a fejemben,de a legbántóbb talán az volt,ami Laci bát (alias Lajos) érte.
A legtöbbünk még a csattogós falepkét tologatta,amikor Laci bá már régen az utakat rótta, tiszteletlenség és számomra felháborító,amit róla mondott Semi és a többiekről is.

Mindenkinek más a véleménye az olajakat & a motorozást illetően,de ez normális. Nem ettől leszünk többek vagy kevesebbek.
Én ha megetehetem,fullszinttel járok. Tetszik,h nem füstöl és kevesebb is elég belőle.Nem kormozza össze a cuccokat,a kipuffot,a gyűrűhornyokat sem. Ha nem futja rá,akkor félszint vagy minimum mol sprint. Ez kb. 200Ft-al drágább,mint az arol2T.
Az én felfogásom az,h a motorom minél megbízhatóbb legyen. Ha elmegyek túrázni vagy bárhová,nyugodt lehessek,h megkíméltem a gépet és ezt meg fogja hálálni (remélhetőleg:-) Szocimotor,nem várok csodákat,nem kell,hogy 8ezret forogjon...
Van akit az tesz boldoggá és elégedetté,ha lealázza a többi motorost,engem az,ha gond nélkül elvisz és hazahoz és nem kell folyton blokkgenerált csinálni...:-)
sorszám: 4454 (18838)

 
 
furfarag
válasz erre | email2004-11-07 14:26:58
Olyan motorossal nem vitatkozom akit nem lehet meggyőzni,inkább tiszteletben tartom a véleményét:-)))))))))))))
sorszám: 4453 (18836)
(előzmény: bambi1, 2004-11-07 14:19:36)

 
 
furfarag
válasz erre | email2004-11-07 14:22:25
Szia Massino!!:-))
Engem két dolog vezérelt motorcserére.
1.Ha normálisan karbantartod a géped, és megveszed bele amit kíván,akkor sokba kerül a fenntartása.(egy családos ember ez nem minden esetben teheti meg)
2.Azt hiszem,minden ember életébe elérkezi egy pont amikor vált.Ez ugye nem a nyugdijas kor, amikor már a biciglit is elég tolni:-)
Én azt hiszem hogy tizennyolc évnyi motorozás után elérkezett az a pillanat:-))))))
Hidd el énis így voltam vele amíg meg nem ismertem őket személyesen.
minden embernek vannak alürjei, ez itt fokozottan jelentkezik.
sorszám: 4452 (18835)
(elözmény: bambi1, 2004-11-07 12:49:48)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-11-07 14:19:36
Csak drágább.Pl mz forgórész 10 ezer,kawa er 500 forgórész 136 400 ft.pedig ebben csak mágnes van.
sorszám: 4451 (18834)
(előzmény: hygy, 2004-11-07 14:14:37)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-11-07 14:14:37
de ha megszereled sokkal tovabb jo.
sorszám: 4450 (18833)
(előzmény: furfarag, 2004-11-07 13:54:44)

 
 
furfarag
válasz erre | email2004-11-07 13:54:44
DE,azokat is kell szerelni,vagy szereltetni.
sorszám: 4449 (18831)
(elözmény: bambi1, 2004-11-07 11:28:00)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 13:23:08
Ja, de sajna nekem holnap suli. Nem vennék jó néven ha elhúznék estig motorozni. :-)
sorszám: 4448 (18830)
(elözmény: bambi1, 2004-11-07 13:21:13)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-11-07 13:21:23
Tényleg! KIIIRÁLY!!! Lemaradtál róla... :-))
sorszám: 4447 (18829)
(elözmény: bambi1, 2004-11-07 13:18:15)

 
  Összesen: 360 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49072)
Motoros túra (17996)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu