:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Nem hiszem hogy befolyásolná a klub további müködését.
Te,Semi,én, Bambi
Még mielőtt félreérti valaki..
Nem nem égette le közvetlenül!
csak ki erőlködött itt sorban??? Te Semi, én Bambi..
Jó reklám....
Gondolom nem az itt lévők, de esetleg újonnan jövők stb. kívülállók közül lehet sokakat riasztani fog ez a dolog a klubtól...
Fisi
Én csak azt láttam kinek van a legtöbb gondja...
Mért ez a mostani leégette a klubot? Nem is tudtam.
"Te szádból, nem tudom emlékszel-e amikor balhét csaptál a kártyák miatt. Ez egy ugyanolyan vita, mint akkor volt csak másról szól"
A balhét más kavarta, ha jól emlékszem, csak olvass utána a kluboldalon!!!
Ja!!!
Hogy ez leégette a klubot??!!! Nem is tudtam!!
Bocsáss meg ó guru hogy merem hozzászólni a meddő vitátokhoz??!!! :((((
BOCSÁNAT!!!!
Fisi
Akkor jó kukoricázást. :-)
Egyszerüen nem értem miröl beszélsz most. Szeretném ha nem velem foglalkoznál. Nagyon jól tudom hogy miket mondtam, azt is hogy miért, és egyáltalán nem érzem azt hogy leégetném az Mz klubot. Mondjuk ez viccesen hangzik a Te szádból, nem tudom emlékszel-e amikor balhét csaptál a kártyák miatt. Ez egy ugyanolyan vita, mint akkor volt csak másról szól. Ha az nem égette le a klubot akkor ez sem. Ha nem érted a lényeget, akkor inkább ne mondj semmit.
Nem unjátok még???
Massino!
Kurvára lealázzátok itt az Mz klubot, meg az Mz- seket a tökelütött vitátokkal!!!
Szarni az Mz- be bele, nem egy bálvány ez amit Isteníteni kell!!!
Hidd el ha majd eljön az idő (nem tudni kinek mennyi kell) nagyon el fogod magad szégyellni azért amiket most írtál!
Én nem hajtom az Mz- met, előzzön le a biciklis a lejtőn (mert nem tudok jól döntögetni), de ami igaz az igaz!
Gyenge, csörög csattog (még az enyém is képzeld, pedig Semi bratyód azt írta róla hogy egy "legenda"), és hidd el egyszer sem szereltem, de ha tehetném vennék mellé egy 1000- 1500- de minimum 750- es gépet, az Mz- t meg betolnám dísznek a nappaliba!!!
És azzal sem mennék jobban 110- es utazónál, na persze az autópálya más...
Örülnék hogy nem kell rituális olajkeverő tortúrát tartanom a benzinkutaknál, és ha elmegyek vele valahová akkor sem eszik többet 4,5- 5,5 liternél és lehet 120- al jövök vele tartósan nem 90- el mint a Tz- vel!!!
DE!!!!
Szeretem az Mz- met de nem halok meg érte, mint például több millió német katona annak idején egy paprikajancsiért...
Erőlködtök itt mint a véreshurka, de LEGYEN MÁR VÉGE!!!
Jó kis gép az az 500- as Honda, Kawasaki (de pl. faja az Ural Wolf is!!! :))), és ha mindenki ennyire bele lenne esve az MZ- be akkor még mindíg ökrös szekérrel járhatnánk+ Semi bátyád sem GPS- el menne még klotyóra is hanem térképpel...
Jó az Mz, unkium- kell ilyen is a magyar utakra!!!
DE!
A nyugati gépesek ne nézzék le a Tz- seket, az elvakult MZ fanok meg nem agyarázzák már meg hogy a 2x 8x nagyobb nyugati motorok gyengébbek az MZ- nél!!!
Rnedes nagypapis használat mellet én pl. biztos vagyok benne hogy egy CBF600- as Honda az életemet kiszolgálná- anélkül hogy valaha is az olaj meg gumicserén kívül mást is kellene csinálnom vele, de az MZ- mel sincs gond- de bassza az anyját lassan 30 ezer lesz benne és hiába minden (Castrol R2 fullszint), csak meg kell majd fúrni előbb utóbb.
A Hondát meg valszeg soha nem kéne, vagy csak 100 meter vagy a duplája felett.
És ennyi... Full hülyeség ez az egész- ráadásul a Csevegő topicba kellene írni, nem ide mert így megint elhúz a Túra topic atzz MZ- stől... :)))))
Fisi
Az ets motorom 250 ezer forintom ban van.Bármikor 2 személlyel felveszem a versenyt egy er 500-zal nem beszélve egy jawa-val pedig ebben a motorban van már2 huszonnégy órás verseny is.Tudod az utolsó túrán 2 személlyel mentem csomagokkal csak a sátor hiányzot.amint ráértünk az autópályára kgandrassal,csak addig voltunk eggyüt.utána csak egy kilómáterig tudta látni a rendszámomat.Pedig az egy új 500-as.Nem beszélve arrol hogy engem még nem nagyon láttál szerelni útközben.igy hát megbízhatóság tekintetében bár mikor szólsz hogy teszt van,én ott leszek bizonyítani,mert ahogy olvasok a sorok közöt sok embert csak a bizonyitékoknak hisz.üdv bambi
Ja azt el is felejtettem. :) Pont az er5-ben levo blokk egy regi konstrukcio, es azok a blokkok tobb mint 100e km-t elmentek fo darab csereje nelkul. Szal.... ;)
Ja telleg es volt simson swalbem is. De meg kellett valnom tole anno. De azota szereztem egy masikat, majd meg meg kell csinalni.
En nem lattam biciklist elmenni. Masreszt biciklivel is lehet siman 100 felett haladni.
Az a baj, hogy a jawa keveset tud nekem. Mikor 130-al jottunk haza fele az autopalyan azt mar nem szerette, ott sokat fogyasztott. Persze az a baj, hogy en varok tobbet mint amit tud.
Masreszt elmentem 20km-t hiba nelkul. Utoljara elmentem 2000km-t ugy hogy nem kellett hozza nyulni. Koszonehetoen annak, hogy nincs mar benne megszakito sem. :)
De a feket megint be kellene allitani. En nem szarozom a szoci gepeket, hiszen ha szarnak tartanam akkor nem csinaltuk volna a PeetAir-al ezt a weboldalt. Es nem fektetnek meg mindig energiat ennek a mukodtetesebe. De akarki akarmit mond, mas a ketto. Mas anyagbol csinaltak, es eltelt mar 15-20-30 ev.
Masreszt ha az MZ, vagy a jawa lenne a tokeletes es eleg eros gep, akkor nem gyartananak mas motorokat mert mindeki ezeket venne.
Nekem sosem volt az eletem alma egy MZ, vagy Jawa. De nem azert mert ezek szar motorook. Szoval azert vettem ezt mert ecceruen csak erre volt penzem.
Ha netan ha sikerul venni egy ER5-ot vagy CBF500-at az sem az eletem alma, csak egy lepcsofok lesz.
Eccer majd veszek valami jo kis choppert. :))))) Majd ha oreg leszek es sok penzem lesz.
HyGy
Ha 70-nel mentek, akkor hogy ment el a biciklis? :-)
"Szemelyszerint nekem elegem volt a szocikbol, es elegem a szerelesbol."
Arról nem én tehetek hogy a szoci motoroddal nem tudtál menni 20 km-t hiba nélkül...
Pontosan ki van számolva hogy mennyibe van az a motor hidd el, épp ezért mondtam.
Számodra az Er5 megváltás, mert nem volt egy jó szoci motorod sem. De ez nem a technika hibája, ezt kellene végre észrevenned. A régi gépedet állandóan szerelted, pedig elég lett volna egyszer egy tisztességes széria motort csinálni belöle. Legalább annyit elmegy úgy mint a kawasaki ennél a terhelésnél. Ezért nem kellene ezeket a motorokat szarnak beállítanod.
Az egy jó ötlet hogy veszel egy Mz-t szaladgálni a városban, mert majd el tudsz gondolkodni hogy mitöl megy még az Mz, mikor a kawa már a bontóban van. Pont hogy nem egy ilyen motorral kellene a szocikat lehurrogni.
Mert a hatar ugy van meghatarozva, hogy olyan motorkerekpar kell jonni ami pici emelkedon a sajat erejebol 80-90km/h-s sebesseggel kepes tartosan haldni. Ez azt jelenti hogy nagy emelkedon nem tudunk 90-el menni, mert az osszes motor nem birja. Masreszt igy is, hogy 80-90-re van meghatarozva megyunk 60-70-el, akkor ha 30 lenne mennenk 10-el.
Viszont engem is kezdesz idegesiteni. :)
Masreszt nem tudom te merre elsz Magyarorszagon, de itt a Mecsekben a legtobb kanyar tele van kaviccsal, szoval igen csak esszel lehet dontogetni es en meg nem lattam meresz oreg motorost, csak oreg motorost.
Szemelyszerint nekem elegem volt a szocikbol, es elegem a szerelesbol.
Jobban mondva, ezt ugy mondanam, hogy ha motorozni akarok akkor kozben nem akarok szereni. Ha szerelni akarok jo akkor szerelni akarok.
Hat azert bambi ETS-evel soha nem indulnek el 2 szemellyel sok csomaggal egy europai korutra...
Masreszt ha kiszamolod a munka orat amit abba a motorba bambi bele olt, akkor nem biztos, hogy olcsobban kijon mint az er5. Masreszt lehet, hogy CBF500 lesz belole, mostanaban azt is nezegetem.
Az sem erdekel, hogy jobban megy vagy nem e. Te vagy az aki kanyarokban szaguldozuk elozi a nyugati motorokat, engem is megelozhetsz. En altalaban nyugodt tempot megyek. Nem mindenki a dontogetest elvezi allandoan a motorozasban.
Es hetkoznapokon en is arra hasznalom a motort, hogy A-bol B-be jussak. Turan meg motorozunk.
Masreszt en mentem az ER5-el egy jo darabon mert az volt az egyik oktatomotor. Hidd el egy atlag MZ-nel sokkal jobban megy. De nem csak az mert az sem erdekel, hogy jobban megy. Olyan mintha egy 100kg-os kalapacs utan kapnal egy muszeresz csavarhuzot...
Persze majd en is veszek egy mz-t. Egy 150-es vagy 250-est. Az jo lesz a varosban rohangalni gyepalni.
Masreszt rolam sem lehet mondani, hogy papir kutya vagyok, azert 3x megjartam horvatorszagot a jawaval, meg voltunk olaszban es szlovakiaban is vele. Es persze magyarorszagon belul is kolbaszoltunk. :)
Masreszt nekem a szociturak amik pest felett vannak nem olyanok, hogy hu pestrol atugrunk a szomszed faluba. Azok jo nehany oras utak, es a megtett tavolsagon mar leernek horvatorszagba a tenger parthoz es egy darabon vissza. :)
HyGy
De miért ne menjenek a simsonok?? 30-cal hibátlanul mennek még csomaggal is...
Egyerszt nekem nem a szociturakohoz kell a nagyobb motor. Masreszt a dongo tul lassu lenne. Harmadreszt ezert van megmondva a turakon, hogy pl simsonnal ne jojjon senki. Nem mert utaljuk a simsonosokat. Engem nem zavar ha egy tura soran lassan kell menni. Es?
Most nem rosszból de Bambi pont nem a száguldozásról beszélt, hanem egy olyan tempóról, amivel lehet haladni is, és nézelödni is. Nehogy azt mondd hogy a csoportban a leglassabb ember lassabban megy mint egy bringás.
Mz és Mz között is hatalmas különbségek vannak. Egy Mz-t olyan állapotba lehet hozni, hogy ilyen probléma ne nagyon legyen. És kevesebb pénzböl kijön mint mondjuk egy ER 5-ös. Pl. láthattad bambi ETS-ét már párszor túrán, és az az 500-as kawasaki nem megy jobban. Akkor meg minek ennyi pénzért??
Igen,nekem is ez a bánatom.Felújítok valamit, és nem tart sokáig,és még drága is:-((
Korszerübb?Ez nem minden esetben van így.
Az a baj,hogy még mindig hobbinak tekintik a motorkerékpárt Magyarországon,nem pedig közlekedési eszköznek.
Senki ne felejtse el.hogy ezekkel a 2T jármüvekkel bejárták egész európát annakidején,és ez magáért beszél.
És pont.Ezen nincs értelme vitatkozni.
Ebben nekem is volt már részem,de engem ez nem izgatottfel tulságossan.Azért zavart:-)
Akkor nem értem minek a nagymotor a szoci túrához,mikor egy dongó is megfelel.
Hmm. Bambi, mar bocs, de a tura masrol szol mint a szerpentneken szaguldozas.
A turan olyan gyorsan megyunk mint ahogy a leglassabb ember tud menni a csoportban. Persze lehet a leglassabbakat tanitani, de a turan ha valaki elcsesz valamit konnyen durva baleset lehet belole. Aki nem kepes ezt az esetleg lassu tempot tartani az ne jojjon turara. :)
Masreszt mindenkinek masrol szol a motorozas. En is van mikor szaguldozok de azt inkabb egyedul. Ket szemellyel csomaggal egeszmas a tempo es a lenyeg. Akkor nezem a tajat, fuj a szel stb...
Szaguldozni meg max 3-an jo de inkabb 2-en. :) Mert az olyan mint egy tanc. :)))) Ahogy a Keri Laci mondta. :)
HyGy
Massino elmondom neked, hogy a 250-es etz sok esetben gyenge. Tavaly horvatorszagban lejton lefele, iszonyat nagy szembeszel, 2 szemely, csomaggal PeetAir nem birta tartani csak a 80-as tempot, a jawa valamivel jobb volt en nyelgazon kb 100-al birtam menni, es persze abruzsgnek birta a legjobbn az RD. :)
Szal itt mar gyengek a szocik, kicsi a loero, a teljesitmeny, nyomatek.
Ide kell legalabb egy 500-as gep.
HyGy
Ja és majd el felejem a szerpentinen való vágta az olyakor szokott nálam előfordulni mikor az eggyik túrán egy bringás került ki minket és át vigyorgot az arcomba.Akkor egy kicsit elgondolkoztam,hogy most motorozok vagy bringázom.Végül is a kölségkímélésnek ez is egy formája
Szerintem ez az oldal még mindíg azokról szól akiknek kevés pénzük van és ezért van szoci motorjuk.Ezáltal inkább segiteni kell nekik hogy ezzel a motorral eltudjanak menni arra a túrára amit ti is tudtok tartani,és nem pedig hirdetni az igét holmi suzuki és egyébb motorokra.mert e legtöbb előbb vagy utóbb nagyobb átlag tempóra fognak ráálni,amit ti nem szerettek,és akkor mi lesz veletek?nagy motorosok?
Mindenki másképp csinálja, de azért biztos nem vennék több milliós motort hogy lassabban menjek mint az Mz-vel. Minek az erös váz, és a csodálatos fék, ha nem használja ki az ember?
Annak idején elég sokat jártam szoci motorral találkozókra, és egy dolog borzasztóan bosszantott mindíg. Az volt, hogy a nagy motorokkal rendelkezők mindíg elgyorsultak az úton, hiába indultunk együtt, egy csapatként, a végén a szocisok mindí€g lemaradtak, mert a többiek nem tudták "megállni", hogy ne menjenek gyorsan. Akkor megfogadtam, hogy én ilyet nem teszek. Ha valaki a találkozókra jár, az tudja, hogy én mindíg a végén megyek, mert én tudom a tempót tartani a leginkább a kisebb teljesítményű gépekkel. Az, hogy a szoci motoros oldalon egyre több japán gép van az egy fejlődési folyamat eredménye, amit a kor, az ide látogatók anyagi lehetőségei szabnak meg. Töbekkel beszéltünk már e témában és abban nagy vonalakban mindenkivel egyetértettünk, hogy előbb-utóbb cserélődni fog a motorpark, csak hobbinak, vagy "megszállott"-nak marad meg a szoci motorja, mert a többieknek vagy szükségük lesz a cseréhez erre a pénzre is, vagy fölöslegesnek fogják tartani, hogy a garázsban áll és néha napján használja csak az ember. Én többre vágytam, ezért váltottam annak idején. Elegem volt abból, hogy az egyiknek gyenge a váza, a másiknak nincs féke. A tuningolásra sajnálom az időt és pénzt, ezt inkább arra költöm, hogy veszek egy olyan motort, amin ezek alapvetően rendelkezésre állnak. Emellett én nem szoktam még így sem száguldozni, Vadmotorost kértem tavaly, hogy sebességünket emeljük 80 km/ó fölé, mert a motorom itt már jól érzi magát 6.-ban is. A keceli túrán is 100-110-es utazóval mentünk, mégis elment az egész nap, mert a megállások a beszélgetésekkel elvitték az időt. Számomra ez a jó. Ha a hegyi szerpentinen egy MZ nagy vágtatva elhalad, az sem érdekel, mert én nem versenyzek, arra ott van a verseny pálya, aki meg így megy el melettem és azt gondolja, hogy milyen jól lealázott, az téved. Akár fél órával is előbb odaérhet.
"Viszont ha minden rendben,akkor jóval megbizhatóbb mivel korszerűbb és jobb minőségű alkatrészekkel van szerelve."
Ezzel eszembe juttattad a Hondádat.:-))
Én csak a költségekről beszéltem.Egy nagy motor költségei nagyon magasak tudnak lenni.Viszont ha minden rendben,akkor jóval megbizhatóbb mivel korszerűbb és jobb minőségű alkatrészekkel van szerelve.
Huh...még ilyet,ami itt folyik..
Visszaolvastam mindent,sok gondolat kavarog a fejemben,de a legbántóbb talán az volt,ami Laci bát (alias Lajos) érte.
A legtöbbünk még a csattogós falepkét tologatta,amikor Laci bá már régen az utakat rótta, tiszteletlenség és számomra felháborító,amit róla mondott Semi és a többiekről is.
Mindenkinek más a véleménye az olajakat & a motorozást illetően,de ez normális. Nem ettől leszünk többek vagy kevesebbek.
Én ha megetehetem,fullszinttel járok. Tetszik,h nem füstöl és kevesebb is elég belőle.Nem kormozza össze a cuccokat,a kipuffot,a gyűrűhornyokat sem. Ha nem futja rá,akkor félszint vagy minimum mol sprint. Ez kb. 200Ft-al drágább,mint az arol2T.
Az én felfogásom az,h a motorom minél megbízhatóbb legyen. Ha elmegyek túrázni vagy bárhová,nyugodt lehessek,h megkíméltem a gépet és ezt meg fogja hálálni (remélhetőleg:-) Szocimotor,nem várok csodákat,nem kell,hogy 8ezret forogjon...
Van akit az tesz boldoggá és elégedetté,ha lealázza a többi motorost,engem az,ha gond nélkül elvisz és hazahoz és nem kell folyton blokkgenerált csinálni...:-)
Olyan motorossal nem vitatkozom akit nem lehet meggyőzni,inkább tiszteletben tartom a véleményét:-)))))))))))))
Szia Massino!!:-))
Engem két dolog vezérelt motorcserére.
1.Ha normálisan karbantartod a géped, és megveszed bele amit kíván,akkor sokba kerül a fenntartása.(egy családos ember ez nem minden esetben teheti meg)
2.Azt hiszem,minden ember életébe elérkezi egy pont amikor vált.Ez ugye nem a nyugdijas kor, amikor már a biciglit is elég tolni:-)
Én azt hiszem hogy tizennyolc évnyi motorozás után elérkezett az a pillanat:-))))))
Hidd el énis így voltam vele amíg meg nem ismertem őket személyesen.
minden embernek vannak alürjei, ez itt fokozottan jelentkezik.
Csak drágább.Pl mz forgórész 10 ezer,kawa er 500 forgórész 136 400 ft.pedig ebben csak mágnes van.
de ha megszereled sokkal tovabb jo.
DE,azokat is kell szerelni,vagy szereltetni.
Ja, de sajna nekem holnap suli. Nem vennék jó néven ha elhúznék estig motorozni. :-)
Tényleg! KIIIRÁLY!!! Lemaradtál róla... :-))
Csak pofázunk motorozás meg nuku.Pedig szép idő van.(innen a szobából kitekintve):-)
Húúú b...meg tied a 4444:-)
Azt kihagytam, hogy nem az egész társaságot tartom olyannak hogy lenézi régi motorját. Nem voltam még szoci találkozón, de az itt leírt hozzászólások alapján, sajnos vannak olyanok akik túlbecsülik új motorjaikat, és úgy írnak ide hogy ellenszenvet váltanak ki belölem. Lehet hogy én látom rosszul a dolgokat, de én ezt így érzem.
Masi
"Regen szerinted nem volt olyan ember aki maximalisan kihasznalta az MZ-t?"
Bizony hogy volt, és éppen ezaz hogy ezek az emberek ajánlják a jó minöségü olajat. És mivel tudom, és tisztelem azt amit elért, megfogadom a tanácsát, biztos vagyok benne hogy nem a levegöbe beszél.
Masi
Hi!
Nem feltétlenül ezen a fórumon jelen lévö társaságra gondoltam.
Nekem is tervben van egy japán motor, mert bevallom öszintén szeretem ha egy motor olyat tol hogy kinyújtja a kezem. De szeretném ezt is maximálisan kihasználni a hegyekben vagy pályán. És ehhez nagyon nagy segítség az Mz. Rengeteget lehet tanulni vele, amit késöbb a nagy motoron kamatoztatni tudok.
Masi
Hygy!
A versenyen résztvevö Mz-kbe mért kell olyan olaj ha nem tud többet az olcsónál?
Lehet hogy otthagytak Téged nagy motorral, de hidd el nem biztos hogy az Mz hibája. Épp ezaz hogy abban a társaságban ahova bekerültem, megmutatták hogy egy Mz-vel igenis meg lehet verni a nagy motorokat akár a ringen akár mondjuk a Mátrában vagy Lepencén. A motorban benne van a lehetöség, a többi pedig rajtad múlik. Nem mondom hogy mindenkit meg lehet verni, mert persze hogy nem. De beszélgettem már pár olyan emberrel akik az ezres gépükkel állandóan ringen vannak, nagyon jó idöket futnak, és elismerték hogy nem szeretik az Mz-seket mert irtó nehéz öket kanyarban megverni, csak kigyorsításnál lehet elhúzni mellettük, de csak a hringen mert hosszú nagy pálya. Egy rövid, kanyargós pályán, vagy a hegyekben bizony odavernek. Ehhez persze az Mz-nek makulátlan állapotban kell lennie (most itt nem a szépségre gondolok), és persze kell egy olyan ember aki véghez tudja vinni amit az elöbb leírtam.
Pool nem hiszem hogy lenéznéd majd a szocisokat.Viszont a szocisok biztos jobban örülnének ha megtartanád a jawa motorodat és ezzel jönnél szoci túrára és nem a NAGY VASSAL.Így is egyre többen vannak már nem szoci motorral,a szoci túrán és ez kicsit nyomasztóan hat azokra akik az öreg motorokkal jönnek.üdv bambi
Pool igazad van. :) En is irigylem akinek franko nyugati mocia. Milyen jo hogy nem kell neki szerelni.
Massino: Pedig az mindig csak egy MZ marad, nekem is volt jo gep. De nagyon hosszu tavu bevetesekre ket szemellyel sok csomaggal autopalyan (nagy hegyen szembe szelnel) keves.
Masreszt ha mentel mar nyugati motorral, akkor tudod, hogy eg es fold a ketto.
En nem tartom igenytelen csotanynak az MZ-t van amire jo az MZ, de van amire mar gyenge. De amugy nem rosz kosntrukcio (kiveve a vaz stabilitasa).
Hat ha egy ugyan olyan tudasuval kezdesz versenyezni csak neki nyugati van, akkor ott fogy hagyni hidd el.
En sem gondolom magamrol, hogy kezdo motoros vagyok. De itt a mecseki kanyarokban, a nagy sportmotoros szeles gumival allva hagyott mar tobbszor is kanyar kozepen. Eselyem nem volt.
Figyi! :) Regen szerinted nem volt olyan ember aki maximalisan kihasznalta az MZ-t? Te vagy az elso? Biztos volt. Es akkor nem volt masik olaj csak az amit irtak bele a gepkonyvbe. Es meg mindig futnak ezek a motorok. Na?
Masreszt ha mindenkeppen maximalisan ki akrod hasznalni a motorod, akkor irany ki a hringre, es mert ossze az erod a tobbi motorossal. Ott ra fogsz jonni, hogy nem is biztos, hogy te maximalisan kihasznalod a geped. :) Ha meg meg is akkor irany versenyezni.
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|