:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Ahogy írtam, apám 55.000 km-rel adta el a tehénkét, úgy hogy a henger szinte gyári állapotban volt. Van ilyen is :-)
Apám a Metabondot árusítja is. Nem reklámszöveg volt amit leírtam, hanem gyakorlati tapasztalat. Mondjuk a Fordhoz jobb minőségű alkatrészek kaphatók, és egy négyütemű motorban nincsenek olyan szélsőséges viszonyok mint egy kétüteműben. Szóval nem tudom még hogy milyen hatása van a "csodaszernek" az MZ-re és társaira. Egyébként a Metabond az ólomhoz hasonlóan működik (ha jól tudom).
Apám 6-7 éve használja. (és komolyan nem kellett szerelni a kocsinkat).
Na részemről ennyit az olajokról.
Fisi: nyugi csak kipróbáltam, milyen nem akarom én széthajtani. Majd csak 3000 körüli fordulaton fogom használni.
Túra:
Részemről Erdély. TIR.89. már vár Csikszeredán :-))) Majd asszem július közepén, addigra vége lesz a vizsgáimnak.
Még anno kb 8 éve 1 hét 20000ft körül volt
Találkoztam már én is a Csicsivel.Kinnt volt most is a börzén.Meg az Erdély is szimpi, minden csak pénz kérdése.Is.
Matya Jó a feszültség levezető motoros tali ötlete:-)Viszont Erdélyben sokszor voltam Csicsivel (nagy Erdélyi túraszervező)nagyon gyönyőrű hely,olcsó is én is ajánlom.:-)
Hella!
Olaj ügyet részemről lezártnak tekintem. Semivel sem akarok vitatkozni már többet.
Nekem is tetszik erdély, de egy kicsit lehet, hogy messsze van. Nekem Győrből kb. 400 Szeged és még ugyan annyi erdély. Szerintem maradjuk inkább a környéken. Itt is van még rengeteg felfedezni való.
Itt van Lacibá Szegedi túrája. Aztán ott van a felvidéki túra nálunk. Sikerült találnom itt Csallóközben olyan helyeket amit majd érdemes lesz megnézni, mert egyedülállóak.
És még Vaughan is említett egy túra lehetőséget. Ezekről kellene majd dönteni, bár még messze van.
Pool
HyGy!
Az erdély nem rossz ötlet.De a többiek nem nagyon szólnak, nem úgy mint az előző témához!
Akkor tán mondom:én újfennt mennék Újszilvásra, idén is JÓ volt.Meg jó lenne Sirokra is megint eljutni.Tudom, Bambi, te nem szereted az ilyen típusúakat.:))De ha pont vizsgaidőszak után van akkor elég jó feszültségoldó nyár elején.
Külföldet egyenlőre nem tudom merre lenne jó, meg belefér-e időbe, pénzbe.Majd kiderül.
"Tetszett amikor 2-esben 70-el mentem és az még nem volt a vége (kipróbáltam milyen magas fordulaton)"
De ott már lassan vége lett volna hidd el :-))) persze normál nyúzási körülmények között...
Mert ment már ismerős 90- el is kettesben de ez már állat- izé motorkínzás??! :)))
Fisi
az ólmos dologban lehet valami, de az MZ motor várható élettartamát a korábban e fórumba belinkelt korabeli típusismertetők is 30e km-re tették! A metabond olyan mint a jézuska, van aki hisz benne, van aki nem, a magam részéről azon az állásponton vagyok, hogy amíg egy flaska "csodaszer" meg egy hengerfúrás új dugóval nagyjából egy árban van, addig én inkább a klasszikus módszert választom. ;-p
Azon meg nagyon csodálkozom, ha édesapád autószerelő és hisz a csodaszerekben, én spec nem vagyok az, de láttam már néhány vállas hengert, horonyban lötyögő dugattyúgyűrűt, kotyogó csapágyat és kikeményedett szimmeringet, és nehezen tudom elképzelni, mit segíthetne mindezeken egy deci motorolajba öntött trutyi (bocs).
Huh, végigolvastam az összes hozzászólást péntek óta. :-)))
Olaj témához: ugyebár régen ólmozott benzin volt. Az ólom beépül a henger falába, ezzel csokkentve a kopást. Mivel most már csak ólommentest lehet kapni ezért valamivel pótolni kellene. Szerintem ezért van hogy most a legtöbb MZ-t fúrni kell 30e km után.
Egy jó megoldás a Metabond. Nekünk otthon egy 20 éves dízel Fordunk van, Metabondot használunk és emberemlékezet óta nem kellett javítani pedig elég sokat használjuk (Na jó 2 éve volt generátor csere ;-)) ). Több mint 200e km van benne. Tehát a kocsinak elég jót tett. Olvastam asszem Buny egyik hozzászólását, hogy a Motorradnal nem ezt tapasztalták. Tapasztalataim sajnos nincsenek 2 ütemű motornál (egyelőre; bár lennének).
Mindenesetre engem meggyőzőtt a Metabondos prezentációs gép. Tudni kell róla hogy nagyon egyszerű kialakítású: egy villanymotor meghajt egy hengert, amire rá lehet fesziteni egy kart, és még található egy terhelésmérő. Metabonddal kevert olajjal 3x akkora terhelésnél szorult csak meg a henger mint a sima olajjal.
Mondom gyakorlati tapasztalataim az MZ-mel még nincsenek. Majd tavasszal a szocitúrán...
Egyébként ezek a gondolatok nem saját kútfőből termettek, hanem apámtól származnak, aki autószerelő. Ja és vagy 100000 km-t motorozott. Ebből 55000-et egy ES-el, amin egyszer cserélt láncot, meg egyszer kuplungot mert sikerült leégetnie amikor krosszozott hegymenetben. :-))) De onnan is hazavitte az ES (150 km). Az MZ-jével többször megjárta Erdélyt, volt hogy onnan húzta haza a Jawa-s haverját, na persze nem tötyörögve hanem 90-el. És leginkább 110-120-al ment. Szóval bírják a szoci motorok is a terhelést, csak a megfelelő dolgokat kell beléjük tölteni. Nem szabad elfelejteni hogy ezek a mocik 86 oktános ólmozott benzinhez készültek.
Saját tapasztalatok a szocimotorról:
Nekem nagyon bejött az Mz 100 km alatt, amit vezettem. Tetszett amikor 2-esben 70-el mentem és az még nem volt a vége (kipróbáltam milyen magas fordulaton).
Tetszik a dinamikus gyorsulása, a vad fújtatásai :-)))
Kicsit hosszú lett :-)
Üdv.
Rorik
Ja bocs egy dolgot elfejetettem. Ez az oldal anno pont azzal a cellal jott letre, hogy osszefogja a szocis tarsadalmat. Mert kulon elszort MZ meg jawa meg csepel meg akarmi volt.
Itt igyekeztunk osszeuzni a tarsasagot egy nagy szocis tarsasagga. Ami azota inkabb szoci lelkuletut jelenti inkabb.
Hja. De azt mondtak, hogy az erdelyi reszrol nem kell kimenni es akkor nincs gaz. :)
De mondjuk en nem szocituraban gondolkodtam de lehet tolem az is.
Udv!
ha jol emlexem, mar kiveseztuk ezt a temat, de azt mondtad hogy xar az ut, meg hallottal mar egy ket dolgot, blablabla :)
egyebkent szerintem jo otlet Erdely, ha lesz lehetosegunk, mi megyunk...
tike
En gondolkodtam jovore egy Romanian. :)
Atilla: Jol beszeltel mintha en mondtam volna.
Semi: az a baj, hogy te csak abbol a szemszogbol nezed a motorozast, hogy szaguldozol. A legtobben a mi tarsasagunkbol akik a szociturakra jarnak, nem ezt teszik. Ok csak siman motoroznak. Mezei atlag motorosok, akiknek nem az a celjuk hogy Pecsrol Pestre rekord ido alatt erjenek fel. Hanem, hogy motorozzanak. Ehhez pedig a motor az eszkoz es nem a cel. Szal elvannak MZ-n, is Jappanon is, viszont a jappan nagy atlagban ujabb megbizhatobb ezert valasztjak.
De ez most kerult itt eloszor szoba. Eddig mind1 volt ki mivel jon. Beszelgettunk a turakon, jol ereztuk magunkat, gurultunk egyet kozosen egyutt nem szaguldozva, a lassabbakat megvarva.
Aki nem volt a turan, az jojjon el egyszer es meglatja, hogy tetszik e neki vagy nem.
Semi, es rajtad kivuk senki nem erzi magat lenezve mert MZ-je van. Szoval ez a te fobiat. Neked kell megbirozni vele.
Masreszt te csak az MZ-rol beszelsz. Rengeteg szoci rohangal meg az orszagban az MZ-n kivul, jawa, pannonia, simson, csepel stb...
Orulok, hogy boldog vagy az MZ-ddel, hasznald sokaig hibamentesen es egeszseggel.
Reszemrol e temat lezartam.
HyGy
Szerintem enyhén szólva túl lett tárgyalva a téma, megygyőzni úgyse lehet a másikat, ha nincs hajlandóság rá benne.Mindenkinek szubjektív a véleménye.Váltsunk már.
KI MIT TERVEZ JÖVŐ ÉVRE???
A legjobb pályázat beküldői színes tévét nyernek, vagy amit akarnak.
:)))
Czövi
Nekem nincs igazam, én csak a tényeket írtam le, megmutattam a sok "szocimotorosnak" hogy manapság mit jelent az MZ...
ciao
Semi
"A boldog MZ-s!" :-)
Semmi!
A te oldaladról nézzük a dolgokat sokban igazad van!De emberekről ne alkoss véleményt addig amíg nem ismered meg őket.Én egyiket se ismertem ,mikor gondoltem egyet és felültem az ETZ-re és le motoroztam az orfűi találkozóra.Mondhatom olya emberekkel találkoztam akikre bármikor számíthatok ha problémám adodik.Rólad most egy elég érdekes kép van kialakulóban!Makacsul ragaszkodsz ez elveidhez,ez nem baj csak az elfogadtatással van egy kis baj.Kár a sárdobálással úgysem vezet eredményre.Szerintem már senki nem vesz komolyan,ez a téma amit itt feszegetsz,már így ,úgy töbszőr felmerült ,víz kapálás az egész!
Fontos
Az MZ Klub fórumában olvashatjátok, hogy Vértessy Zsolt emlékére 11-én csütörtökön 11h körül tisztelgö motoros körmenet lesz! Vértessy Zsolt a BMW klub elnöke volt, és a BMW klub küldte a felhívást az MZ Klub-nak, ami úgy gondolom minden szoci és nem szoci motorosra tartozik, legyen az MZ Klubos vagy nem MZ Klubos...
Aki úgy érzi jönne, ne habozzon megkeresni.
Itt nézhetitek a levelet:
ciao
Semi
u.i.: Csütörtökig tegyük félre a csatabárdot, addig kipihenjük a harci sebeket.
Gyozoetz
Kezdjük a végéröl... A vegyél vissza tanács kényszer lett itt? Vagy mindenki másol a másikról? :-)
Én nem az anyját szidtam senkinek, teljesen normális, a magyar nyelvnek megfelelöen beszéltem! Akinek ez fáj, az egyéni szoc. probléma! :-)
A többihez pedig... Az MZ itt szó szerint le lett szarozva, és erre írtuk amit írtunk, és ezért mondtuk hogy ne legyenek elszállva a motorjuktól csak azért mert 2000 után készült és rá van írva hogy Suzuki. Meg föként ne következtessenek olyan dolgokra amik nem feltétlenül igazak!
Szerinted milyen érzés egy MZ-snek egy magát szocimotorosnak nevezö embertöl azt hallgatni, hogy milyen szar az MZ?!
Ha még szar is lenne, akkor sem arról kellene beszélni és a Suzukival ámítani, hanem megkeresni a pozitív tulajdonságait, hiszen ez a szoci.motoros.hu és nem a suzukira.pattanj.szoci.motoros.hu!
Egyébként én is olvasom a listát amin szocifanatikusnak hívnak! :-)
ciao
Semi
Aki csak annyit akar, hogy értékeljék az MZ-t érdemeinek megfelelöen...
Semi!
Engem nem ismersz, mert nem vagyok itt tul sokat, igy valszinu en sem tudok rolad semmit. Az utolso nagyobb hozzaszolasodat olvastam, miutan nem ertettm Furfarag hozzaszolasat.
Probalom nyuogodtan osszefoglalni, anelkul, h durva lennek:
En ismerem a forum jo reszet, tudom ki mit miert hajt.
Egyreszt bisztosithatlak afelol, h pl Furfarag nagyon is tudja, mit jelent manapsag nekunk az MZ, mert o is eleg sok MZst ismer kozelrol. Tudja rolunk, h szeretjuk a vasat, meg akkor is, ha tobbre vagyunk. Mert en is tokeletesitem lepten nyomon, s nincs meg egy vas, ami ugy nez ki, mint az enyem, de attol meg jo lenne jobb vas.
Nem azert mert szar az MZ, hanem mert van nala jobb. De ennek ellenere mas listan mar szocifanatikusnak hivnak, pedig alig beszeltem.
Ismerek olyat is, akinek apu minden evben odatolja a legujjabb RR-tvagy R1et, ok azok, akikrol te beszelsz, s nem azok, akik ezek a forumon jelen vannak.
Szal kicsit vegyel tan vissza.
Gyozo
fisi
Sose mondtam, hogy minden MZ tulajra szüksége van a klubnak! Azokra a tagokra van szükség, akik szeretik a gépüket és nem egy oknak tartják az ivásra!
Az MZ Klub-ban a motor iránti szerelem a közös nevezö és a szimpátia az összetartó erö...
Te is jól tudod mit jelent a senior tag, és miért lett bevezetve!
Mi sosem mondtunk olyat, hogy az MZ a legjobb motor!!! Arra akartunk rávilágítani, hogy alábecsülik, és nem megérdemelten kicsinyítik le.
Bárki mondhat olyan japán !túramotort! amely széria állapotában olyan idöket megy Kecskeméten mint egy MZ és a 24 órás versenyt is tudja teljesíteni! 2004-ig bezárólag! Na?
:-)))))
Hát igen... Az MZ-nél vannak jobb motorok, de csodálatra méltó az amit a német mérnökök elértek, és hogy ilyen motort tudtak alkotni...
ciao
Semi
Latod Semi,Massino ezt mondtam...:(
-1 tag,meg egy rossz reklam.
na most mar tenyleg nyugodalmas jo ejt mindenkinek...
fisi
Na tudtam hogy ez jon majd...
Nem okozott lelki torest az hogy bambi gepevel jottel ne erts felre!
Hogy merre ismertel az a maganvelemenyed,erre nem mondok semmit... A klubban vannak senior tagok is ha jol tudom,akkor ok micsodak? Mar ha az elobbi szavaimert ki leszek kozositve??!
Oo az arulo "nagyravagyo" aki azt meri mondani hogy vannak a Tznel jobb gepek is!
Kovezzuk meg hamar?!:(
Nem vagy Te egy kisse diktatorikus???
Es ha vagyok egy Bmwre akkor mi van? Neked nincsenek almaid?!
Hello
Hihetetlen, legutóbb itt még a túrákról volt szó, most meg nem győzök olvasni annyi a hozzászólás! Ráadásul meg megy a fikázás, így kezd határozottan gusztustalan lenni a dolog!
Szóval ez kezd a neten már több fórumt leromboló "ki az igazi motoros"- hoz hasonlítani.
Pár gondolat a dolog iróniájáról:
Ha jól látom azok akik a fél világot bejárták már motoron (mondjuk MZ-vel, bár szerintem az tök mindegy mivel) sehol nincsenek, az sem számít, hogy kik ők! Jó fejek vagy idióták, ellenszenvesek, vagy rokonszenvesek? MINDEGY!!
Szóval a szoci motoros az akit valami guru ráébresztett a szoci motorokban rejlő hihetetlen teljesítmény előcslogatásának már már természetfeletti módjára.
Ezek az "emberek" meg mindenkit lefikázhatnak, hiszen ők a megvilágosodottak!
Az sem baj, ha közben megsértenek olyan embereket mint pl Laci bá', aki biztos nem egy jól betanult szerpentinen száguldozik fel-le egész nap, de már amennyire ismerem ritka rendes ember! És ha esetleg (jogosan) megsértődik, akkor egy színfolt fog eltűnni a túrákról!
Úgyhogy az a véleményem, akinek nem tetszenek a túrák az szimplán ne jöjjön el, (volt több ilyen ember, semmi gond vele)de ne sértegessen itt senkit, aki meg még nem is volt az mélyen halgasson, mert semmi alapja nincs hogy véleményt mondjon. Én sem szóltam semmit a MZ klubra, mert nem tudok róla semmit! (Igaz ha ez az MZ-klubb én nem is kérek belőle, pedig folyamatosan kb 15 éve van MZ-m)
Szóval ugyan van MZ-m bár nem rakétákat meszégyenítő sebességű, és van japán is, de az meg nem sport motor, így nem is szoktam száguldozni, de ez azért van mert nem szeretek! Tudom amiket olvastam idióta elfogult hozzászólások, de valahogy én is sértve érzem magam!
A gyengébbek kedvéért leírom az én véleményem:
Én (és még sokan mások) a túrákra azért járok, hogy jót beszélgessek, igyak 1-2 sört miközben megvitatjuk a "dugó" rejtelmeit, és még körbe is nézzem a környéket.
Dög lassan megyünk, na de akkor mi van?
Ha egy centit nem mennénk akkor is jó lenne mert a társaság a lényeg, nem az ki mivel jött, és mennyivel bír bevenni egy kanyart! Az sem légyeg ki milyen öreg, hány éve motorozik, mekkora a tapasztalata, A-ból B-be jár vagy A-ból A-ba, na meg az se számít hogy ki milyen olajat használ! Sőtt az sem ha esetleg ő teljesen más miatt jár a túrákra mint én! Nem ettől ember az ember!!!Aki ezt nem képes felfogni és lenézi a másikat az mi a szarnak szól hozzá?
Hihetetlen hogy komolyan veszik egyesek ezt az én vagyok az igazi motoros(MZ-s, Jawa-s stb) dumát!
Na ismét jó hosszú lett, abba is hagyom mert még a végén elragadtatom magam.
Üdv Attila
Es meg a teljesseg igenye nelkul,otthoni jarmuparkunk:
Simson Schwalbe 1971
Babetta 1986
Mz Etz 250 1985
Lada 2107 1995
Meg mielott megkapom hogy arulo vagyok!:)
Nem szabad ennyire szelsosegesen elvakultnak lenni Semi hidd el!
Ismeretlen embereket sertegetsz akik egy rossz szot nem szoktak hozzad,csak probaljak elmondani az erveiket,de te meg sem hallod, hallgatod oket csak mondod a magadet...
Ezt igy nem szabad,nem helyes...
fisi
fisi
Te azok közé tartozol akik nem értettek semmit sem abból amit leírtam! Sajnálom... Te vagy az az ember akit félreismertem!
Én nem a nagyravágyók klubjának álmodtam meg az MZ Klubot, és a VW bogár klub sem arról szól hogy majd mercit vesznek és arról ábrándoznak folyton...
Igen drága fisi nem titok, hogy a gépem hajtókarcsere elött állt, így bambi mester önként felajánlotta nagyvonalúan a tehénkét, amelyet el is fogadtam! És? Ez fáj neked? Simán kibírta volna az utat az én piros lángosom, de nem szívesen merészkedek úgy messzire, hogy tudom a masinám nincs a legjobb formájában... Sajnálom ha ez lelki törést okozott neked, azt hittem az számít, hogy összejöjjünk végre...
furfarag
Olvasd el tízszer a hozzászólásomat és megérted miért írtam. Bár elég lenne egyszer is csak odafigyelve!
Én azt mondtam, hogy a Suzukidon ülve sosem fogod megérteni mindazt, amit MA jelent egy MZ nekünk, és sokaknak! Minden nap eltürjük hogy a sok nagyvasas tökfej lekicsinylöen néz és temeti az MZ-t, mert hogy nincs alkatrész stb stb stb... Legalább pont itt ne kelljen ezt hallgatni, elég mindenhol máshol...
Ha belegondolsz csak azért próbálunk meggyözni titeket, mert ti is "szocisok" vagytok még valahol, és megpróbáljuk megmutatni hogy mit is ért el az MZ napjainkban...
Mindenki véleményét figyelembe vesszük, aki MZ-vel jár NAPJAINKBAN, mert olyan nem alkothat véleményt ebben, aki tiszta benzinnel jár hiszen honnét is tudná mi történik...
ciao
Semi
Hüllllle :-), nem én tettem bele az 57-et... Én kb 6-ot (2 év alatt), bár a franc se tudja. Ez az átfordulás is véletlenül keltette fel a szemem figyelmét :-)
Ja, hogy tudd: oktatómotor volt a kicsikém, azért ment ennyit... szerintem... meg '83 is régen volt már... De 50e-t elment alapméretesként... hogy hogyan, nem tudom. De lehet, hogy azért nem megy, mert kevés volt az 1 túlméret tavasszal...
Gexxx da ...
Ja!
Es 2004-ben is van nemet technika amely megallja a helyet-pl. a BMW-hez mit szolsz?
De mar egy Uralert is oda lennek,de csak az ujakert amik japan etc. alkatreszekkel vannak feljavitva.
Ja!
Es leginkabb azert van Mz mert NINCS penzem jobbra,de ha lenne is megtartanam a vasat ha mas nem szerelembol ahogy mondtad!
De azert egy bomos azzal a tobb mint 60 kilo tiszta csomagsullyal... :)
En is keszitenek hajszaritobol matracpumpat mint Hygy!:ppp
Na joccakat!
fisi
"Bár akik most Suzukin ülnek sose fogják érezni mindazt amit elmondtam, de talán megértik majd..."
Kedves Semi!
Mivel megszólitottál,így válaszolok.
Nem ismerjük egymást,bemutatkozok.Tóth Andrásnak hívnak,szerkezetlakatos a szakmám,36 éves vagyok és 1986 óta van A kategóriás jogosítványom,és motorom.Kérdésem:Miböl gondolod,hogy aki most más motoron ül az nem szereti,vagy szerette az MZ-t.
Nekem például az első motorom egy 250/1 volt,amit üzemképtelenül vettem és hazatoltam mert erre telett.
Évekig jártam vele télen-nyáron.
Abban az időben nem volt motorosruhánk,
maradt a dupla farmer,surrano,pufidzseki,deígy is boldogok voltunk hogy motorozhatunk.
Na,csak azt akartam mondani,hogy ismeretlenül ne alkoss véleményt mások érzéseiről,élményeiről.Köszönöm hogy elolvastad. Üdv:Furfarag
folyt.
hogy igen szeretem,mert nem sok Mz-s foglakozik ennyit a gepevel???
Egyebkent te sem a tieddel jottel vagy igen?
Na szal isteni gep,de van jobb is,nem kell ide a nagy elvakultsag.
Hidd el a tobbiek is voltak szocisok,meg ha sajnos a nagy reszuk ma mar nyugati geppel gurul is...
Sajnos igen kevesen maradnak meg a szoci gepeknel idovel nagyobbra vagyik mindenki(vagy majdnem mindenki),es hidd el megertem oket is!
fisi
Uuuu!
Nos Gexxx!
orulok hogy igy mennek a kilometerek a mocidba,en meg wc-re egyenlore a ket labamon jarok... :)))
semi!
Az Mz nem szar motor azert mert csorog,csattog,en nem ezt mondtam! hanem azt hogy eleg baj hogy csorog,meg csattog! Bevallom lovagiasan hogy engem ez prvara zavar amiota megvan!
Van akinek beveszi a bele,en nem ezek koze tartozom sorry!
De ettol ez meg egy kiiiiraly motor-de akkor sem az isten laba meg az almok alma! tudnek jobbat is ha sok penzem lenne-de ettol fuggetlenul lathattad
Figyu Semi!
Nagyrészt egyetértek veled, én is azután vettem MEGINT Jawát, miután megvolt a rizskályha is.És azért, mert szeretem a faszságaival együtt is.És eszembe nem jut eladni, mert hétköznap egyszerűbb vele a városban mint egy 240 kilós "csöppséggel".De azért vannak előnyei a rizseknek, is mint ahogy azt már mondtam.
Ti komolyan azt hiszitek hogy aki MZ-vel jár annak nem telik nagymotorra? Ugyan már, ezt ti sem gondoljátok komolyan! Tudjátok hány olyan embert ismerek magammal együtt akinek telne japán motorra és mégse vesz? Új Kawasaki-t vehetnék hitelre pénz nélkül, és mégse teszem! És tudjátok hány embert ismerek akinek van nagymotorja és van mellette egy verseny MZ? És van olyan is, aki eladta a Yamaha-t amikor az MZ-vel néhány kör alatt többet javult mint fél év alatt a pályán!
Belegondoltatok abba hogy miért? Na miért?
Ti komolyan azt gondoljátok, hogy az MZ-sek nem mentek olyan motorokkal mint a tiétek? Elárulom sokkal jobbakkal mentek! Nekem valahogy nem hiányzik egy CBF250-es kölcsönbe mert mentem már pár jobb motorral! :-) Szóval nehéz elvarázsolni egy olyan jószággal!
Szóval elárulom több MZ-n tapasztalt pilóták ülnek, ha éppen nem olyan versenyzök akik olasz versenygépekkel száguldoznak a versenypályán máskor...
Ugyan miért? Miért?
Ti komolyan azt gondoljátok hogy az MZ egy rossz gép? Csörög csattog mint ahogy fisi mondta?
Megmondjam miért gondoljátok mindezt?! MERT TI NEM VAGYTOK MZ-SEK!
Az MZ egy szerelem...
- Szeretem amikor elfordul Lepencén a nagyvas mellett,
- Szeretem amikor a 24 órás versenyen gyözni látom,
- Szeretem amikor a gyorsulási versenyen a 400-as nagymotorokat is megveri (mert megveri drága uraim),
- Szeretem amikor egy baromi jó motoros nyilatkozza hogy az MZ-seket nem szereti mert úgy mennek el neki a ringen a kanyarban mintha nem is húzná a gépnek...
- Szeretem amikor Bambi tehénkéjén ülve az emberek csodálták a gépet, gyönyörködtek benne, és könny szaladt a szemükbe... majd betettem egyesbe, kuplung ki és rohanva távozott a jó öreg masina...
Szeretek együtt örülni más motorosokkal, amikor bebizonyítják, hogy a német mérnökök valami olyat alkottak, ami 2004-ben is megállja a helyét! Ezt sokszor be is bizonyította, csak ti nem látjátok mert bele vagytok temetkezve a négy ütem csodálatába...
Hányan voltatok kint a 24 órás versenyen amikor vért izzadtak a motorok? Hányan voltatok Lepencén motorozni és látni mit is tud egy MZ?
Leírtátok az MZ-t anélkül hogy a jó öreg egyhengeres levegös kétütemü jószágot megkérdeztétek volna mit is szól hozzá... szégyen...
Ti úgy vagytok szocimotorosok mint ahogyan azok a gazdag emberek jótét lelkek akik milliós partykat szerveznek az árva gyerekek nevében...
Most befejezem mert elmondtam ami bántott már régóta, és talán be is látjátok hogy igazam van, és változtattok!
Bár akik most Suzukin ülnek sose fogják érezni mindazt amit elmondtam, de talán megértik majd...
ciao
Semi
Aki nem rossz motorral jár, hanem MZ-vel, és meg van halva a kétütemü levegös egyhengeresért! :-)
u.i.: Köszönöm bambinak aki bevezetett az MZ-sek világába, és megmutatott valami olyat amiröl azt hittem csak a mesekönyvekben létezik... :-)
Említsünk meg inkább vmi mást:
"Talmácsi Gábor egy plusz egyéves szerződést kötött a RedBull KTM csapatával, s így jövőre hivatalos gyári pilótaként indul a gyorsasági motoros világbajnokság 125 kcm-es géposztályában."
"Az olasz sportújságok, szakvélemények alapján Talmácsi Gábor az egyik legesélyesebb jövőre a vb-címre."
Szombaton én is gurultam egy jót. Mikor nagybátyám meglátott,azt mondta,h ha egy medve megenne,1 hétig szövetet sz@rna:-)) A mocim viszont kifogástalanul működik.
De asszem igen, de a Bambit kéne inkább megkérdezni, vagy valaki :))"öreget".:)))
egyébként én is jót rohangásztama hétvégén, de kicsit hűvös van már.
Pedig már vége lehetne!:-))
November 7........ez nem vmi szocis ünnep volt??:DDDD
Basszus, ti nem sz@rral gurigáztok. Gondoltam, hogy végigolvasom a hétvégi hozzászólásokat, de meguntam...
Mindegy, én motoroztam 7végén, nem vitatkoztam. Hála egy ismerősömnek, akinek kölcsönadtam a vasat, hogy haza tudjon menni, cserébe másnap megtankolva adta vissza. A sz@r is belémfagyott már ma...
Üdv: Gexxx
Fisi
"lassan 30 ezer lesz benne"
Az enyém pénteken forogta ki az 57000-t :-)
A p..csba,már fáj a szemem.Végig olvastam ezt a magas röptü vitát,hát ez tényleg nem Semmi.Megigérem neked Semmi,hogy ha eljössz egy túrárá,kiprobálhatod a CBF 250-s Hondámat,és meglátod mi a különbség 250.s és 250-s között.De csak túrán!!
Ez nem semmi,66 hozzászólás,és még nincs vége a napnak
Bambi1
Mit néztél meg a moziban?
Hello,
Na, most jöttem vissza Kassára, ezért csak most olvastam el a hozzászólásokat. Nem mondom, volt mit olvasgatni... :)
Én is szeretném kifejteni véleményemet.
Nem számítok sem nagyon tapasztalt motorosnak (2500 km Simson S 51 E, 5000 km Jawa 350/638), sem nagyon tapasztalt szerelőnek (egy Jawa full motorgenerál és kisebb javítgatások). Szóval tapasztalat terén igencsak alulmaradok sok emberrel szemben, ezért senki ne vegye szakvéleménynek azt, amit írok.
Olaj:
A Simsonba Madit M2T-t raktam. Marha olcsó, a gép nem panaszkodott. Jawa-ba is először ezt tettem, de aztán beszéltem egy-két emberrel és csak rosszat hallottam róla (bizonyos hőfok felett mintha nem is lenne, csomó lerakódás, stb). Ajánlották nekem a Stihl 2T-t. Elhasználtam belőle egy litert, de drágállottam (már nem emlékszem, mennyi volt). Utána egy ideig használtam Castrol SuperTT-t, de az is egy kicsit drága. Aztán ráálltam a Valvoline félszintetikusra. Az ára 270 Sk (kb 1620 Ft) per liter. A motor nem füstöl, csak hidegen egy kicsit. A 4. szocitúrán (aki ott volt, tudja milyen emelkedőkön mentünk - pl 1-esben busz előzése) 1000 km volt a motorban felújítás óta, és megragadásnak jelét sem mutatta. Mondjuk ott 1:40-es keveréket használtam a bejáratás miatt. Miután megvolt az 1500 km felújítás óta, 1:50-essel járok. Neten (http://motoborgo.net/) olvastam, hogy egy srác Castrol TTS fullszint olajat rak a 350/632-esébe 1:100(!!!)-as arányban. Szóval elmegy a gép a szarabb olajjal is, de legalább egy félszintetikusat megérdemel szeintem.
Szocitúra:
Egyeltalán nem néz le senki senkit a motorja miatt. Nagyon jól éreztem magam, pedig szerelnem is kellett (gyújtásállítás, kipufogóból egy csavart elhagytam, szivató kicsavarodott-leállt a motor). Mindenki segítőkész és nagyon szívélyes volt.
Nyugati vs Szoci:
Én meg vagyok elégedve a motorommal. Nyugodtan nevezhetem megbízhatónak. Nem alázok le senkit, nem döngetek, jó nekem a 80-90 km/h. Mindezek ellenére tervbe van véve valamilyen nyugati motor, de a Jawa-t nem adom el.
Röviden ennyi.
Üdv!
Most, hogy visszaolvastam, kicsit úgy lehet érteni, hogy a szocik ellen vagyok.Bocs.Ez nem igaz.Mindegyik motornak megvan a maga helye a világban.Csak tényleg ne akarjuk bizonygatni, hogy az egyik motor mindig minden körülmények között jobb a másiknál.Ez soha nem volt, és soha nem is lesz igaz.
Jövőre igyekszem eljutni én is majd valamék túrára, ha nem lesz gond.
Na jó kis hétvége volt. :))
Gyerekek!!
Nem győzöm végigolvasni!Lassítsatok már kicsit!
Nem akarnék senkit szidni, meg szapulni, de szerintem nem kéne senkinek sem eszelősen ragaszkodni a véleményéhez, motorjához.Felesleges bizonygatni hogy melyik jobb-rosszabb.
Szeretünk motorozni?Igen.
Szeretünk túrázni?Igen.
Szerintem ez a lényeg.
Kinek mire telik, azzal jön.Vagy amivel kedve van.Szerintem egy Szoci túrára illik szocival menni, de nem feltétlenül azzal kell.
Hogy melyik motor miben jobb?Attól függ ki vezeti.Én speciel láttam a Bambit vezetni versenyen, hát nem tudnék utána menni annyival, az tuti.
A szocik kissebbek, könnyebbek, ergo fordulékonyabbak.Persze, hogy szerpentinen jobbak lehetnek.Nem kell annyit birkózni velük, mint a rizsekkel.Ja és a fizikát se felejtsük el.Egy négyhengeresnek jóval nagyobb a főtengely lendítőtömege is, tehát jobban egyenesben tartja a gépet, viszont emiatt nehezebb behúzni a kanyarba is.
Azt viszont ne akarja nekem megmagyarázni senki sem, hogy egy nagyjából széria szocival otthagy, ha gyorsulni kell.Van nekem egy ismerősöm, iszonyat makacs, és akaratos.Van egy Morini 3.5 Sport-ja.Jó kis gép, megy is.40LE, V2-es.Az Istenhegyi úton felfele szoktunk versenyezgetni, ha épp együtt megyünk, és este van.Én az Xj650-nel, olyan 90ig bírom vele az iramot, nem lehet gyorsabban döntögetni és kész.Ő feljön vele 100-110zel is.Mondta is nekem, hogy minek ekkora motor, nem is megy rendesen.Elmondtam neki is ezeket, amiket itt.Nem akarta elismerni.Egyszer nekiálltunk gyorsulni egyenesben, kicsit emelkedő úton.És tényleg elég jól megy a Morini, már kétharmadig!! is kellett húznom a gázt, hogy otthagyjam.70től már nem volt ott a nyakamban.Akkor mondta csak hogy na jó, tényleg erősebb mint az övé.
Ja és egy rizzsel sem kell rohanni.Én 100-110zel utazom vele hosszútávon is.Annyi csak a különbség szoci és rizs között, hogy a rizsek ott jól érzik magukat, esznek két személlyel, csomagokkal olyan 4-4.5 litert benzinből.És még előzni is lehet velük úgy, hogy ne essenek szét az erőlködéstől.És nem új a motor, már 22 éves.A Jawám csak 18, de akkor se lehet egy lapon említeni a kettőt.Pedig imádom az olajkályhát is.!!
Na ez se lett rövid, de tuti, hogy még így is kihagytam valamit, csak nem jut most eszembe.
Azt hiszem Tesho hozzászólása az igazság, aki nem volt ott honnan tudná?
(meg meg egy suzuki csapagy is amit a szerelo cseszett el)
Megható,hogy ennyire mély benyomást tett rád a motorom:-))))))))))))
Pár órára magatokra hagylak benneteket és máris ál a bál:-)
Bambi, a szerelesi orakkal amiket raszantal azokkal egyutt van 250-be? Masreszt lattam multkor mennyi csomaggal voltal. :) Es hidd el en sokkal tobbet. Kerdezd meg PeetAir-t. :) Sot annyival sokkal tobbel, hogy a hatso cso az ules alatt ami tartotta a csomagtartot elgorbult.
Masreszt abban is biztos vagyok, hogy nem mindeki tudja ugy megcsinalni a motorjat mint te.
Harmadreszt, mentem er5-el mentem jawaval meg meg jo nehany motorral, a jawa is ment 130-at autopalyan tartosan, de az mar gyilkolta a motorjat. Mind az er5-nek mind a CBF500-nak GS500-nak ez a tempo meg sem kottyan.
Negyedreszt az az autopalya igen rovid. Mar jo nehanyszor megjartam igaz tobbszor kocsival mint motorral. De az tenyleg rovid ami pestig megy.
Otodreszt eddig nem beszeltunk a szabalyokrol. :) Autopalyan sem mehetnel tobbel mint 130. :) Orszaguton meg 90. ;)
Hatodreszt, az csak a te motorod bambi, en mar jo nehany szerelest lattam a turakon es ezek kozott bizony volt MZ, is jawa is.... (meg meg egy suzuki csapagy is amit a szerelo cseszett el)
De telleg zarjuk mar le. Nem is ertem mirol vitazunk mar. :)
Helló!
Bocs a fáziskésésért, de csak most vagyok netközelben.
Az olajos témához én csak annyit tennék hozzá hogy mindenki olyan olajat tesz a gépébe amilyet akar. Az én motoromba kb nyár óta rakok Esso fulszint. olajat, mert rájöttem hogyha 20 km-t motorozok (Szlovákokhoz) akkor azért a pénzért amiért nálunk megkapom az arol2T olajat ott megvehetem az essot is (na jó 200 forinttal drágábban) :). Ha másfajta olajat csak drágábban tudnék beszerezni akkor öntögetném szépen az arolt.
üdv:Norbi
Ez a topic -mint a címe is mutatja- a motoros túráról szól.Eddig eléggé csend volt itt,de talán jobb is volt:-)
Aki nem volt még a túráinkon,nem értem,hogyan mondhat róla véleményt.
Én nem éreztem egyik túrán sem,hogy bárki lenézett vagy sajnált volna azok közül,akik japán géppel jöttek.Ha úgy hozza az élet,hogy csak nyugati gépem lesz,akkor is el fogok menni a szocitúrákra,mert úgy gondolom,hogy "minket" a közös gurulás és a jó hangulat jobban összetart,mint az,h ki milyen motoron ül..
Én sem, de legalább abbahagytad a vitát!! :)
Fisi
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|