:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Kicsit kiigazítom magam, mert az elöbbi félre érthető lett.
Szóval: az a lényeg, hogy itt csak szocimotoros túrák szerveződnek. Ha szeretnél szervezni egy szoci-túrát, szívesen vesszük, megbeszéljük, átrágjuk, de ha nem szoci-túrát szervezel, az ebben a fórumban megtévesztő lehet.
goss
Kedves MZtúrázoo!
Szerintem HyGy csak annyit szeretett volna mondani a lenti hozzászólásával, hogy ne ezen a fórumon szervez mindenféle túrát, mert itt csak szocimotoros túrák szerveződnek. Általában az időpont és a hely fix szokott lenni, de azonkívül elég sokminden szokott változni a túrával kapcsolatban, szóval nem biztos, hogy érdemes komolyabb előzetest kitenni a honlapodra. (gondolom ezzel a többi oldal is így lehet) Talán az a legcélszerűbb, ha egy időpontot és egy helyet teszel ki minden túrához és mellé egy linket a szervező oldalra. De ez már nem az én hatásköröm :-)
Ha sok oldalról gyűjtöd össze az infokat, akkor az egy egész hasznos kis oldal lehet.
A túrákról szóló cikkek meg szerintem is inkább a szervező oldalon legyenek. Ezeket is be tudod linkelni, esetleg bevezetővel együtt.
goss
Pool
A széthúzást alatt nem a motorosokat érem hanem a klubok vezetőit. És nem olvastad figyelmesen amit írtam szerintem mert én NEM vagyok és leszek túraklub se másféle! Én csupán azt szeretném ha egyhelyen mint egy lexikonban, telefonkönyvben megtaláható lenne minden utazással kapcsolatos segítség. Amit aztán az összes klub, baráti társaság, és magányos motoros fel tudna haszálni. Ezt már nem tudom másként leírni elmondani.
A klubozásra meg csak anyit mondanék, hogy nekem az idei volt az első olyan évem amikor egy klub kötelékébe léptem. Eddig nekem az is elég volt, hogy a motorosok SZABAD társadalmához tartozom. Egyszer mindent ki kell probálni nem ?
Hogy kinek mire van idelye? Azt szerintem mindenki döncse le maga. De ha akad egy kicsi és mondjuk szocis túra nincs kilátásban éppen akkor hát tugyon mit fellapozni és szabadidelyének hosszuságának megfelelően tudjon mazsolázni. Vagy te ha épp van egy kis szabadidőd othon ülsz és azt tervezed számolod hogy hova is meny ? Nem egyszerübb csak kinyomtatni egy készt és hajrá?
Az én célom enyi.
MZtúrázó!
Amit te széthúzásnak nevezel az igazából nem az, csak féreérted a helyzetet. Ugyanis arról van szó, hogy a legtöbb motoros "tartozik" valahova. Pl. én a szocimotoros találkozókra járok, de néha nem motoros haverokkal is elmegyek kirándulni. Többre pedig nincs idő. Most miért csatlakozzak 5 másik motoros klubbhoz, ha a saját túráinkra sincs mindig időm. Aztán vannak olyan motorosok akik mondjuk egy másik klubba szerveződtek és mennek együtt kirándulni vagy rendeznek találkozókat. Hol van itt a széthúzás? Miért kellene a világ motorosainak egyesülnie?
Pool
GYOZOETZ
Ha megvan a találkozó cikk, akkor nekem küldd, mert most HyGy nek tényleg millió dolga van. Jöhet a freemailes címre. A kiválasztott képeket vagy csatold, vagy írd meg, hogy melyikek a galériában. Pár napon belül kiteszem amint küldöd!
Üdv.: Pool
Sajnos mindig volt programom. Az utolsó meg egybeesett az MZ klub túrával.
Megnéztem a weblapodat,hát az 1ik MZ klubos túracikk,amit elolvastam,elég mosolygóssá tett:-)
Amúgy vannak hasznos dolgok.
Idén is volt több szocimotoros túra,miért nem jöttél el vmelyikre?
Kedves hygy!
Bocs tényleg nem irtam hogy ezek nem Szocimotoros túrák. Nem elcsábítani szeretném az oldalról az embereket csak ha valaki szervez valamit ahoz szeretnék SEGÍTSÉGET nyújtani. NEM RIVÁLIS LAP SZERETNÉK LENNI !!!!
Szerintem egy élménybeszámoló több helyre is felkerülhet nem tulajdona senkinek a cik szerkesztője és szerintem aki erre bármiféle utalást tesz vagy "megzsarolja" a cikk szerkesztőjét az nem való semminek a vezetésére ! !(Félreértés ne essék nem olvastam sehol hogy esetleg ilyen célzást tettél volna)!
Mégegyszer hangsulyozom én egy segítségnyujtó lapot szeretnék vezetni a jövőben is és nem összegyüjteni a motorosokat egy ujab klubba ! (Abból van elég!) Nekem semilyen hasznom nem származik ebből! Az egyetlen amit el szeretnék érni, hogy mások ne kerüljenek olyan kellemetlen helyzetekbe mint esetleg én, vagy mások. 10 éves túramotoros tapasztalatomat szerettem volna közkincsé tenni.
Egyépként nem hittem hogy ilyen mértékü széthúzást tapasztalok egy egyszerü segítségetnyújtó lappal a motoros társadalomban.
Amennyiben továbbiakban is riválisnak illetve veszélyesnek vélsz légyszives jelezd! Nem irok többet ilyen se ehez hasonló esetleg reklámnak minősülő szöveget a Forumodba !!!!!
Ha nem minősülök veszélyesnek kérlek rak fel a linkeid közé és tudom hogy csak egy félreértés volt az egész.
Előrei Bocs és Kössz hogy figyelmeztettél .............
MZ turazo:
- Ezt mar multkor is akartam mondani, szerintem ne szervezzunk ket fele turakat, itt a szocimotoros turak szervezodnek, es abbol is a 3-4 turara nem mindenkinek van mar kapacitasa penzugyileg eljonni az utolsora.
- Peetair, ha ir cikket :0 az igen valoszinu, hogy ide fog kikerulni, mert ugyan is fokent ketten csinaljuk az oldalt (meg mostanaban pool, meg kittengirl a helyesirast)
Szal amiket az MZ turazo szervez azok nem official szocimotoros turak. Ennek ellenere, ha tudsz feldobni ertelmes helyet, akkor az egyik tura lehet feletek, olyan reszen amit ismersz. (mindenki mindig oda szervezi ahol ismeros a kornyeken, altalaban ott is lakik)
bye
HyGy
PeetAir ha küldesz egy élménybeszámolót és egy linket ahol a képeket meg lehet nézni, felteszem az oldalra. Lehet másoknak is kedvet csinálsz. Az email címem: nbgportal@freemail.hu
Motomen csk azért hogy megismerjűk egy kicsit jobban saját hazánkat is. 2006 -ban ismerd meg hazád mozgalom. Terveim szerint 2007 -ben megismerkedünk európa többi országával is. Főleg a környéken de messzebre is fognak szolni túratervek. Ha van konkrét elképzelésed merre v melyik országba mennél én utánna nézhetek és feltehetem túratervben. Ezt a lapot direkt Túrázóknak Segítséggyanánt hoztam létre. Saját tapasztalatom szerint rossz úgy nekiindulni hogy nem tud esetleg több forrásból informálódni.
Hát ha rámcsörögsz, megbeszélhetjük.
asszem van itthon valami használható darab...
06-30-931-99-65
Kedves Mindenki!
250-es ETZ-hez keresek olyan doboztartót hátra, amivel oldaltáskát is fel lehet tenni. Az én gépemen is van krauser, de sajnos lefelé nem megy belőle semmi vas így az oldaltáskák összeérnének a hátsó kerékkel! SZóval nekem csak az a vas kéne ami az oldaltáskákat tartanná!
Előre is Köszi!
Én magam is ugyvagyok vele hogy jövöre mindenképp szeretnék egy tatra turat nyomatni.
Ha valakit esetleg erdekelne merre kanyarogtunk idei nyaralas soran, az megtekintheti a galeria/turak/ausztria... alatt.
Engem érdekelnek az itthoni túrák is, de miért nincsen a szavazásban külföld opció? Én nagyon megkedveltem a tátra környékét idén pl....
Nekem még van, csak nem nagyon van kivel. Az idő még sokáig kellemes, messze még a fagy meg a hó.
Szavazást tartok a honlapomon hogy a túratervek amik oda felkerülnek 2006 os idényre hová is szoljanak. Ezeket a túraterveket akár a szocimotoros túráknál változatlanul vagy megváltoztatva is fel lehet hassználni. Én is szervezek néha egy-egy túrát, amire mindenkit várok akinek kedve van túrázni. Motor típustól függetlenül. Nézzetek be www.nb.gportal.hu -n a szavazást kb havonta és február végéig felteszem ujra, meg ujra.
Hi mindenki kinek van kedve még ilyenkor túrázni ??
Sziasztok!
Köszönöm a jókívánságokat:-))))
Azért nem jelentkeztem idáig,mert gépfejlesztésen estem át,de mostmár itt vagyok:-)
De én digitális bicikli órával mértem, amit pontosan beállítottam. Szóval az nem csal.
Hi!
Beszeltunk rola, es vegul abban maradtunk, hogy most mar lesz ra idom, s megirom.Ha minden ok, jovo heten kint lesz...
Hát akkor én is csatlakozom:
Boldog születésnapot Furfarag!
Remélem azért a traffipax jól van beállítva és nem csal, legalábbis felfelé nem. :)
Boldog szülinapot Furfarag!
Maia & Orgon
Mondok 1 példát:
-újságírók tesztelik az adott motort: "299-nél letiltott az elektronika".
Hát nem jobban hangzik,minthogy "270-nél nem forog többet a motor"??!!??
A vásárlók meg persze azt veszik,ami 299-et tud... A nagyotmondás és megtévesztés szerves része a dolognak,kezdve a lóerőktől a krómozottnak látszó műanyag fedeleken át a kamu légbeömlőkig...
Hali Győző!
Tomi múltkor aszonta, h valaki megírja. Erröl tucc? Vagy én nem vagyok képbe?:)
Üdv.: Pénzi
Boldog szülinapot Furfarag!
goss
Pool, a kocsival torteno osszehasonlitast cseszheted mert ott is ugy van beallitva, hogy csaljon.
Azert van valoszinu mert a halott vasarlo nem vasarlo. :) Szal azt hiszed hogy 120-al mesz kozbe igazabol csak 100-al akkor azt elegnek tartod mert 120 az mar joooo sok huha :)
Kedves Furfarag!
Boldog Szülinapot kívánunk!:-)
Toria és PeetAir
Mondtam mar, h ne pattogj! Jo buli volt, sajnalhatod, hogy nem jottel el. Igy be kell erned a cikkel, ami egyszer kint lesz. Nekiallok, es megirom hamarosan, de HyGy is ulni fog rajta, mert az uj szervert csinalja....
Szal csak nyugi!
VIII találkozót szervező motorosok!
A találkozó összefoglalóját sürgetném. Korábban azt beszéltük meg, hogy aki rendezi annak kell megírnia, vagy annak kell megkérni valakit aki ezt elvállalja.
Hogy álltok ezzel?
Mikor megvettem a Jawámat a sebességmérő érezhetően többet mutatott. Aztán mikor vettem alkatrész katalógust és a motort szétszedtem kiderült, hogy a zsinórt meghajtó tengelyen a fogaskerék kisebb fogszámú mint ami kellett volna. Gyárilag is van több féle, mert Jawa 350 esnél ha a húzó fogaskereket cseréled, akkor ezt is cserélni kellene, ha azt akarod, hogy továbbra is pontos legyen a sebessémérő. Oldalkocsis Jawákon gyárilag kisebb a húzókerék és ott ez a zsinór meghajtó kerék is kevesebb fogszámú.
Szóval vannak emberek kik ilyen "sebességmérő" tuninggal javítják fel a motoruk végsebességét. HyGy lehet, hogy a tiéd is kapott ilyen tuningot. :-)
Annak idején a tuningolt Simsonomon próbáltam ki a digitális órát. Aztán lemértem több autóval is. Megkértem az autósokat, hogy pontosan 80 al menjenek és meg megyek utánuk közel azonos sebességgel. nem volt eltérés. Pedig van néhány autós és motoros katalógusom, ahol fel van tüntetve a sebbességmérő "hibája" de én ezt nem tapasztaltam.
És miért gyártják ezeket így? Mire jó az nekik, hogy én azt hiszem, hogy többel megyek, mint amennyivel ténylegesen megyek? Hogy ne száguldozzak?
Szóval az lehet az oka, hogy egy kis piros négyzet van a Fabia-ban az 50-es jelzésnél, hogy addig mér pontosan? Gondoltam arra is, hogy azért, mert sok országban ennyi a megengedett sebesség lakott területen belül. De ez az elmélet azért nem tetszik, mert pl Szlovákiában és Csehországban is (ahol ugye a Skoda-t gyártják) 60 km/h a max megengedett sebesség lakott területen belül.
A tavolsagot a digitmero jol meri, mert mint mar mondtak elottem, hogy ha elmegy a magnes az erzekelo elott akkor a kerek keruletet egyszeruen hozza adja a megtett km-hez.
pdaranyi igen csalnak az uj motorok is, asszem 50km/h felett kezdenek el csalni valahogy ugy hogy mire elered a szazat mar tobb mint 10-el tobbet mutat.
Es minden uj jarmure ervenyes.
hetvenháromnullanulla! Bocsi, nem hagyhattam ki.... :-)
Einstein azt mondta, akinek 2 órája van sose tudja meg mennyi az idő!
Úgy látszik ez a km órákra is igaz!
Az én módszerem tényleg csak azokra az órákra jó, ahol a hossz és a sebesség mérés egy szerkezet!
Egyébként kell 1db, akkor az mutat valamit, aszerint tankolok, és aszerint haladok.
Nem kell szerintem erre sokat adni. (Írtam is, ma már nem foglalkoznék ilyennel.)
Üdv
Ja a túrát azt nagyon sajnálom, de nem tudtam megoldani, hogy ott legyek. :-(
Üdv!
Ha jol emlexem volt errol szo a GAU-listan, es asszem 10%-ot mondtak. Persze nagyobb seb-nel tobbet csal.
tike
Azt mondod, hogy a legújabb motorok LCD-s sebességmérője csal? Nem tudod, kb mennyit?
Ez érvényes az új autók sebességmérőjére is?
A digitális az időegység alatt kapott impulzusokból számolja a pillanatnyi sebességet, de a távot egyszerűen úgy, hogy mindig, amikor érézkeli, hogy a kis mágnes elmegy a jeladó előtt, akkor hozzáadja a távhoz a kerék kerületét.
Szóval ennek halál pontosnak kellene lennie, feltéve, hogy jól van beállítva a kerék kerülete.
A 350-esen ráadásul az analóg óra spirálja a motorból jön (a sebváltó előtéttengelye hajtja), tehát végáttétel és/vagy gumiméret változtatása után mindjárt más értékeket mutat.
pszichologiai tamadas az agyunk ellen... :D
Hogy azt hidd,h száguldozol,mint az állat,mi?!:D
Na jo, de ezeket a digit orakat mar direkt csinaljak pontatlanra...
tike
Hali!
Az újabb gyártmányú autókon (és gondolom motorokon is) már teljesen elektronikus a mutatós műszer is. Tulajdonképpen egy léptetőmotor mozgatja a mutatót, a műszerfal meg elektromos impulzusokat kap és abból számolja a sebességet és a fordulatszámot.
Ez több szempontból jó: a mutató nem billeg, hanem pontos értéket mutat, nem kalibrálódik el.
Viszont van egy ismerősöm, akinek már másodszor is meghalt a műszerfalában a proci és ezért cserélni kell az egészet. (nem olcsó)
Gondolkoztam olyanon, hogy ha egyszer meghal az egyik műszerem, megcsinálom elektronikusra. Pl. egy kisfloppy meghajtóból kiszedem a léptetőmocit és egy mikrokontrollerrel hajtom meg.
goss
Az biztos,hogy ezek az új órák ugyanúgy csalnak,mint a régi analógok...
Hi!
Sokan sajnaljak, hogy az uj motorokon az elodeikkel ellentetben mar LCDkijelzos a km ora. Ez ugy egyszerubben leolvashato, de a feeling kisebb. Az ilyen km orak mar a biziklioras megoldas alapjan mukodnek, vagy valami spiral van ugyan ugy, es abbol kap adatot a muszer?
Nekem is két óra van(vagyis csak volt:/) az Etz-n, és sokat nézegettem, hogy hol mennyit csal az analóg. A következőre jutottam: tök mindegy. Nagyjából jó helyen van a mutató. (nekem pl. megtörött a spirálom, ezért 50-nél 40 és 70 között integet a mutató.)
Aztán annyi még kiderült, hogy az analóg kmszámláló és a digitális is eltér egymástól, szóval mindegyikkel másik fogyasztás jött ki. Ez abból adódhat, hogy a digitális az időegység alatt kapott impulzusokból számol, ezért nem hajszál pontos. De mint fentebb írtam, tök-mindegy. Tankolni így is, úgy is kell. A számok meg csak viszonyításra vannak, hogy a korábbihoz képest nőtt-e, vagy csökkent-e a fogyasztás.
En neztem gps-el is meg digit km oraval is, es tenyleg durvan csal a mutatos muszer, sot ahogy a vege fele kozeledig egyre durvabban. Horvatbol haza fele jovet van egy eleg durva lejto jo hosszan ilyen autoplalya szerusegen, na ott kihuztam a jawanak nyelig ennyit meg sose mentem vele :) a rendes ora valami 180-at mutatott. :)))) (mondjuk kicsit peres gumi van elol), azt mar nem tudom, hogy a digiten mennyi volt, mert nem emlexem, de a jawa oraja olyan 50-tol kezd egyre jobban csalni ha 100-al mesz akkor mar olyan 110-et mutat.
A ketto telleg ket fuggetlen muszer, az egyikre fogaskerekekkel ra van kotve a km szamlalo az elvileg pontos mert az a korbefordulasokat meri.
A masik pedig ugy van megcsinalni, hogy a spiral vegen van egy magnes amit teker a spiral, a magnes felett van egy lemez amit a magneses ero miatt kiterit a lenti magnes, erre a lemezre va kotve a mutato, es egy spiral rugo, ami ellenero t fejt ki a magneses ero altal elmozditott mutato ellen.
HyGy
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|