:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Szerintem kevesebbet,mint az a felsorolt sok cucc... :-)
Én nem kellek oda, csak a "svájcibicska"! :-) Amúgy is sok helyet foglalok... :-)
Ez a jún. 29- júl. 1. nekem is igen szimpatikus lenne...
Fura, de engem is simán előreengedtek múlt pénteken... Azon csodálkoztam, hogy még a kamionosok is beengedtek maguk elé a sorba! Pedig az MZ-t nem szokták szeretni.
Egyébként nekem is olcsóbb, ha motorral jövök fel, pedig 4-4.5L-t benyel a gép :) Ja és 1 órát megspórolok + nem kell állnom Fehérvárig hazafele...
goss
Sziasztok! Május 12-13-án Mecsek túra lesz az MZ Klubbal, várunk minden MZ-st aki szeretne egy jót túrázni! www.mzklub.hu
Időpont: júni 9. v. 16., hétfőn megyek alkudni...
Ja meg 2 ml-es injekciós tű tűvel a szűk helyek kenésére. 5000 km alatt a megszakító kenőfilcét, esetleg bovdeneket nem árt kezelni.
Ami nálam mindig van:
Gumiragasztó folt, szerelővas, bovdengarnitúra, szkunderlánc, patentszem, megszakító, kondenzátor, kisméretű Simsontrafó, főtengelyszimering, bikakábel (sima kéteres hálózati), gyertya, némi drót, szigszalag, izzó és biztosítékkészlet, teflonszalag, kisméretű tisztítóspray.
Természetesen az ezekhez való kulcskészlet: 10, 13, 17, 19, 22 (a kisebbekből két darab kontrázni) egy lecsavarható fejű kalapács, gyertyakulcs, csavarhúzók, stb.
Gyógyszerkészlet (fejfájásra, lázra, stb), esőruha, olaj, ólompótló, cumisüveg cumi nélkül (olajporciózáshoz, nem törik).
Így még sosem ért meglepetés és nem is nagy térfogat. Az is igaz, hogy ezeknek nagy részére még nem volt szükségem, hisz a lényeg a gép felkészítése, de haveroknak már sokszor jól jött, hogy ott voltam. :-)
Lehet,h én még beraknék egy gyújtótrafót és egy fesszabályzót tartaléknak.
Vagy egyszerűen Atillát a svájcibicskájával..
:-D
Kétszer volt alkalmam szétborítani az ETZ kuplung oldalát de érdekes módon első alkalommal könnyebben összeraktam, de múltkor a szimeringcsere után már többször letegeztem mire sikeredett :-) Egyébként most már megismertem, és látom hogy egy atombiztos herkentyű...most már azt is mondom hogy könnyen szerelhető....csak nehogy valaki olyannal kerüljön össze amit az aranykezűek kénsavval raktak fel :-/
Ne légy kishitű! Mitől menne szét a kuplung! :-)
Egyébként, ha mondjuk szarul volt felrakva és lepörög, akkor kiveszed az akkumulátort, feldöntöd a gépet, megvárod míg átcsorog a váltóba az olaj, a helyi szakiktól kölcsönkért csavarhúzóval leszeded az oldalát. de elötte leszeded kislánckereket, (az pont passzol a főtengely végére) ráteszed, és az anyával ráhúzva úgy helyretolja a kuplungot, hogy ember nem szedi le többet! És kész! Kell hozzá 1 csavarhúzó, meg 2 villáskulcs.
A Hondának ha megnyakken a kuplungja, azzal már vakarnám a fejem!
Persze ez csak vicces példa, de ez is mutatja a MZ mennyire 1szerű!
És mint írtam, ha tényleg jó állapotban van, akkor mi az az 4-5000 km? Szerintem ha helyben járkálsz, akkor is hamar belerakod, és nem is gondolsz rá, hogy széteshet!
Ja, most nézem, nem is DT, hanem Honda!
Ezt honnan vettem? Biztos a szocitúrákon megjelenő DT lebegett a szemem elött...
De végül is mind1, egy kaptafa! MZ-vel mennék es kész! :-)
Ja még valami, jártunk arra, és 2T olaj az kapható, meg a Letteknél van hozzá jófajta 92-es benya is!
Ez jó! Írogatok itt is, meg az MZ fórumon is! :-)
De tényleg, ha mindkét moci egyformán jó állapotban van, akkor én a MZ-vel mennék! Szerintem erősebb is, meg kényelmesebb is mint a DT.
De ne hallgass rám, mert ha valami baj lesz anyám csuklani fog! :-)
Én ezeket vinném:
Boveden, gyertya 3-4 db, lánc pótszem, Gumibelső előre és hátra meg egy csomó folt és ragasztó. Esetleg még tartalék dugó és gyűrű (nekem egyszer jól jött volna), ja és pumpa sem árt felfújni a kereket :-)
az is hozzátartozik hogy én ezt a 200km-es túrára is magammal vittem :-)
Akkor kuplungszerelés svájcibicskával...:)
másodszor is rád hallgatok... kevesebb csomag kell:D
MZ-vel! Mind2 öreg, de az MZ kitartó, és mindenhol megtákolható egy "svájcibicskával" :-)
szevasztok!!
tudtok segiini hogy a '83ETZ250emhez mik azok a műszaki dolgok amiket magammal kell vinni egy 5000-6000kmes mocitúrában, egyéni tapasztalatokat, szívesen fogadnék! Mondjuk miután rendberakattam, motorújítás, láncutánállítás, mindent zsírba, új olaj, szűrő meg amit szokás karbantartani, mi az ami még elromolhat, elkophat... segitsetek!
Mottó: ETZ-vel a magyar alföldről a norvég fjordokig! :D
Tartom a licitet, júni vége OK.
:)
Nem ismerem a 25-ös Honda enduro-t, de mivel enduro, így lehet hogy kicsit kényelmetlen lenne ekkora útra. Ha az az MZ tényleg rendben van, akkor bárhová el mernék menni vele (bár ekkora útnál azért nem árt néhány dologra felkészülni, de ez mindíg igaz, bármivel is mennél)...Összességében Te döntesz :-)
Ha már konkrét dátumot akartok akkor legyen Június 29-Július 1.
Tegnap kiderült hogy még vannak rendes autósok pesten. Amikor elmentem 2 kocsisor között egy postás megkérdezte hogy elférek-e, és le is húzódott :) Meg amikor előrecsorogram a bécsi úton a lámpáknál akkor is intettek hogy menjek :) Viszont a hülyékből is van még, egy szőke suzukis picsa akkor kezdett egy gyorsítani amikor elkezdtem előzni.
Ja, és jut eszembe, nagyon aranyosak voltak és lecsökkentették a diákkedvezményt a buszon, most ezzel azt érték el hogy motorral olcsóbban felmegyek pestre mint busszal :)
Szeva!
Mit gondoltok? Melyik motorral a lehetségesebb 5000-6000kmes túrára menni, rendberakott 24éves ETZ250, vagy 125cm3 2éves Honda enduro?
Jó sejtem melyikkel? Kinek van tapasztalata az előbbi motorral hosszab túrákon? Nagyon máshogy viselkedik, nekiáll kopni minden vagy mire kell odafigyelni jobban??
Tank
Milyen kis figyelmes, köszönöm szépen.
De valóban novemberben tartom igazából. :-)
A következő túra idejét illetően pedig, ha már felvetődött a téma, én a június végére szavaznék, tudom nem nyom sokat a latban, de legalább vki megkezdte a licitálást.
Háj!
a tervezhetőség érdekében indítványozom, hogy konkretizáljuk már a gyulai túra időpontját, így lehetne vele tervezni. Ez a 'valamikor júniusban' ez nem a legjobb...
A gazdaságosság érdekében a szervezők tehetnének lépéseket a csoportos/motoros/jófej/egyéb kedvezményeket érvényesíteni, a kempingárakat kicsit lejjebb küzdeni, eddig a sátrazás általában megállt 1000huf/fő-ből, ez meg akárhogy számolom a duplája. Persze lehet engem skótozni, de ha tömegesen odamegyünk, akkor nehogymár piaci árakat fizessünk...Mondjuk engedjék el a motordíjat, vagy valami.
üdv:
A.
Boldog névnapot KACC!!!
Már ha egyáltalán ma tartod :-)
Igen Ausztriában kötelező. Sőt, autópálya leállósávján már kiszállni is csak mellényben szabad az autóból, tehát mindenféleképp az utastérben kell tartani.
Motoron sem árt hordani.
Tudni kell viszont, hogy a mellényeknek van kifutási idejük, mert elöregszenek, igaz elsősorban csak azoka, amelyek használatban vannak. Csak pár mosást, illetve megázást bírnak ki, aztán egyre kevésbé verik vissza a fényt.
Hát az elmúlt években többször esett úgy,h május 1 miatt hosszú 7vége volt és hiába próbáltam,nem sikerült senkit meggyőzni,h akkor legyen vmeik túra, h hosszabb legyen 1-1 találkozó.
:-/
Erre a szép hosszú 7végére tervezhettünk volna vmi jót.
Én minden évben megpróbálom,h így legyen,de ez a május 1 vhogy tabu itt :-)
mondjuk holnap indulhatnánk is :D úgyis ma tankoltam :)
Asszem osztrakiaban kotelezo a melleny.
Lassan el kellene kezdeni gondolkozni a kovetkezo turan.....
Autóhoz sem kell mellény! Tervezték hogy kötelező legyen, de nem lett semmi belőle.
Ohh, mily megtisztelo. :)
En is eszrevettem egyebkent, de gondoltam nem oromkodom rajta rogton, mert akkor azonnal el is hagytam volna a Matrixot... vagy mi...
" kacc
válasz erre | email2007-04-26 19:35:11
Ez így nem ér :-))!
sorszám: 10101"
Kegyes voltam, neked meghagytam a bináris számrendszert :D
Üdv mindenkinek!
2007 nyarára tervezünk Kb. 12 napos motorostúrát Görögországba. Meteorák, tengerpart stb. Akinek van kedve csatlakozni, írjon a motoros_ vakacio@freemail.hu-ra!
Mellény az előző túrákon is volt!Az autósoknak fel kell venni, ha kiszálnak a kocsiból az úton.A motorosokra ez nem vonatkozik,ha megállnak?Nálam a dobozban mindenesetre van.
Egyébként most,hogy így mondod eszembe ötlött,hogy a hollóstetői túrán valóban volt egy inason ilyen mellény.Asszem az a rendőr srác,aki jawával volt:-)
Üdv.
Ugy ertem, hogy nem huzhat olyat ilyenkor mert nincs szolgalatban vagy mi. Szal kiforditva vette fel multkor mikor nem volt nala masik.
andris: tobb turan volt mar rajtunk sarga melleny.Az elejen nem volt, mert akkor kevesen voltunk. Es a banda is szet szet szakadt gurulas kozben.
HyGy
Abszolúte megértem, én is remélem, hogy a következő túra sem az uv-időszakban lesz :-).
Khmm célzás, célzás!
Ami a police feliratot illeti, azért a Dávid próbálkozik a polgárőrség-felirattal (bár nemtom most is abban volt-e).
Főleg ha még POLICE felirat is lenne rajta :-)
Sajnos a fősuli a 3 műszak mellet nagyon elveszi az időmet:-(Pedig mennék én kézzel-lábbal,de nem mindig fog összejönni:-(
Azért amikor csak tudok ott leszek/ünk majd:-)
üÜdv.
Látod ebből is látszik, hogy gyakrabban kell szocitúrára jönni ;-).
A mellényesdi az előző szocitúrán jött talán divatba. Egyébként semmi különös, csak annyi, hogy talán az autósók kevésbé orrolnak meg egy hadonászó, az úton keresztbe álló motorosra, ha van rajta egy ilyen mellény, meg valóban figyelemfelkeltőbb is.
Jó pár szocitúrán jelen voltam eddig,de most sajnos sem az időm,sem a pénzem nem engedte,hogy ott legyek.Az eddigi túrákon egy szervező sem vett magára ilyen hacukát,mégis elboldogultunk.
Ettől függetlenül valóban fontos a biztonságos közlekedés,főleg az ilyen konvojos haladásnál!
Majd ha több túrán részt vesznek az újabb tagok,akkor könnyeben eligazodnak.
Üdv.
A sárga színű mellény a túra szervezőkön (és a segítőkön )van a könnyebb megkülönböztethetőség végett,mivel a közös motorozásban olyanok is részt vettek akik először voltak szocimotoros túrán és nem ismerik személyesen a szervezőket.A "sárga mellényesek" vezettek és irányítottak minket,az útkereszteződésekben leállíották a forgalmat és az egész út során vigyáztak ránk.Gondoskodtak a csapat együtt maradásáról,ezzel a csoportos motorozás élményéhez jutatták a résztvevőket.Ők szervezték meg az út során megtekinthető különlegesen szép látnivalókat,munkájukat csak köszönettel lehet honorálni.Vegyél részt a következő szocimotoros talin és majd magad is rájössz a "sárga mellényesek" fontosságára.
Nézegettem a kaposvári túráról készült képeket,és több fotón véltem felfedezni egyeseken azt a ronda kukás mellényt!A saját testi épségük megóvása érdekében veszik fel(olybá lehetővé téve ezt,hogy jobban láthatóak)vagy milyen indítíttásból?
Hallottam valamit erről,hogy kiterjesztenék a kötelező jellegű viselését a motorosokra is!Remélem,hogy az említett motorosok "csak" saját elképzelésből vették föl,és még nem tudnak valamit:-(Mert ha bevezetik ezt a hülye javaslatot,akkor én elájulok!
Én tuti nem fogom felvenni akkor sem.
Azért remélem nem sértettem meg a tisztelt kollégákat!?
Valamelyik nyugati országban akarták ezt beveztni,és a motorosok annyit tudtak elérni,hogy "csak" egy keresztben futó fényvisszaverő csíkot kell hordaniuk!!
Bár ez is elég hülyén néz ki,nemhogy a mellény!!
Üdv.
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|