:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Hú, micsoda profi emberismerők vannak itt. Semmit nem tudnak rólam de azért kijelentik hogy már ismernek. Én van akivel sok éve megosztom a legféltettebb titkaimat is, de még ő sem mondja, hogy teljesen ismer.
Atilla: Lehet hogy nem nekem szólt, de ha nem vetted volna észre, egy fórumon írtad, nyilvánosan... Én kérek elnézést amiért bunkó módon elolvastam, sőt még arra is vetemedtem hogy véleményem legyen. Még egyszer bocsánat. ;)
Egyébként látszik hogy te sem figyelsz arra amit én írtam. De sebaj.
Köszönöm a tanácsot ami az előzetes túrázást illeti, igaz már sokan leírták előtted és többször leírtam én is hogy igen ez is tervben van, én sem úgy gondoltam hogy a kertből egyenesen Tibetbe indulok addig meg csak nézegetem. És nem is Tibetről kérdeztem itt, nem tudom ezt mi alapján szűrted le. A motorokról kérdeztem, de azokról már sikerült egy kevés használható infót is kirostálni.
A blokkfőzőt illetően meg nem tudom miért olyan nagy baj hogy eljátszottunk a gondolattal. Őrültség? Persze hogy az. De ha mégis megcsináljuk, ha másnak nem is poénnak mindenképp jó. Azt egy szóval sem állítottam hogy erre akarom az életem bízni.
Azt viszont nem értem miért adnak a számba mindenféle állításokat páran. Pl attól hogy leírtam egy csomagtartó ötletet, miért kell rám fogni hogy biztos valami szar használhatatlan csomagot fogok majd rátenni? Csak megsúgom, van némi fogalmam a csomagokról mert tapasztalt gyalogtúrázó vagyok. Személy szerint a katonai cuccokat részesítem előnyben. Erősek, strapabíróak, praktikusak, és ha tudod hova menj, akkor olcsón megkapod őket.
No sebaj. A kritikát és tanácsokat egyaránt értékelem. De ennek itt egy jó része csak kötekedés, még ha jó szándék is lenne mögötte. Bár erről a pokolba vezető útról jut eszembe egy mondás.
A Lhasai vonat legalább jó ötlet. Igaz Lhasa Tibet keleti végében van, Zangla meg a nyugatiban de majd utána járok a pontos útvonalnak.
És igazatok van, reménytelen vagyok. Ezt sose tagadtam.
Érdekes, megfordultak a szerepek.:D Most én mondom valamire azt hogy meg lehet csinálni. Jó képességek kellenek hozzá, nagy akaraterő, hatalmas szerencse, de meg lehet. Egy év alatt ha nagyon tehetséges, megtanulhat annyira motorozni hogy aszfaltozott úton elevickéljen valahogy.Csak nem szabad letérnie az útról. Ha komiolyan csinált valamilyen harcművészeti ágat akkor az átlagembernél jobban bírja a gyűrődést. Igaz hogy ha minden optimálisan sikerül is a felkészüléskor, akkor is nagyon rossz eséllyel vág neki az útnak. A K2 mászása közben majd annyian haltak meg mint ahányan feljutottak, mégis rendületlenül mászkálnak ott a dolgozók. Mindenkinek saját joga hogy annyit kockáztasson amennyit akar. Én csak annyit tehetek meg, hogy a valós esélyekre, felhívom a figyelmét. Már amennyire fel lehet ezeket a veszélyeket ismerni innen távolról.De ezért van a net és a könyvtárak. Nézzen utánna a dolgoknak. Ha elég bölcs ahhoz hogy lebeszélhessem az útról akkor ahhoz is elég okos hogy magától is elérje a szükséges információkat.
Szóval minden rajta múlik. A siker is, a kudarc is, a bölcs lemondás is. Ja, és pesze a szerencsén. Az ő élete. Mi figyelmeztettük.
Az volt már hogy milyen olajat vigyen magával?
Már az elején tudtam én, hogy ez lesz!
Az első és második hozzászólásodból látszott, hogy milyen ember vagy!
Én hülye meg mégis szóba álltam veled! :-)
Akkor most lebutítom a dolgot és még egyszer utoljára leírom,hogy bárki megértse!!!!
Az a hozzászólás nem neked szólt!
És még egyszer vegyük át: Nem neked szólt! (Olvasgasd addig míg derengeni nem kezd valami és csak utána folytasd az olvasást, mert ennek megértése nagyon fontos lesz a későbbiek értelmezéséhez!)
Amúgy a szöveg elején található a megszólítás, neki szólt!
Egyébként, ha szimplán leírom, hogy ez marhaság, nem hiszi el senki. (Pláne nem Árpád, én már ismerem! :-)) Sokkal jobb, ha az ember magától jön rá.
Árpád rájött, írta is, hogy érti, na meg láthatóan a humort is vette.
A hozzászólás elérte a célját.
Ennyit erről, mint már leírtam nem neked szólt, nem is kell hogy értsd, lényeg, hogy ne lássanak el idióta tanácsokkal, mert annyira nem vagy képben, hogy képes vagy komolyan venni és jövőre elindulni az új alsógatyádban, a semmit sem érő műanyag rögzítőkkel felcsomagolt, hengerenfőzős, háttámlás és MZ elejű Jawaval, hogy első éjjel elpatkolj a sivatagban! Szóval nem neked szólt, de ha hiszed ha nem neked segített. (volna...)
Erről ennyit!
Ami viszont neked szólt, az a következő hozzászólás, ami lebutítva azt jelenti, hogy rajtad nem tudok segíteni, és itt senki más sem, hiába mond mást! (Lásd újra: hengerre szerelhető főzőkészlet és barátai...)
Illetve Jawa ügyben ajánlom a Jawa fórumot, Tibet ügyben meg azt, hogy ne itt érdeklődj, mert itt senki nem tud semmit egy tibeti útról.
Viszont vegyél részt pár túrán (akár szocitúrán) és az apróságokra rájössz magadtól.
Azt hiszem ennél egyszerűbben már nem tudom megfogalmazni.
Szerintem mind a 2 hozzászólás neked segített, ha mindkettőt megérted, arra is rájössz, hogy összefüggenek! Mondhatnám egy cél felé mutatnak, csak az egyik hozzászólás neked szól, a másik meg a másik félnek. (De ilyen bonyolult mondatokat már nem merek leírni.)
A fene jó szívem miatt még adok egy tanácsot azután vége.
Először is gyere le a földre!
Utána motorozz el Moszkváig, az sem egy kis táv, de legalább van arra infrastruktúra, így kivitelezhető kezdőként is. Ott ülj föl a Moszkva-Lanzhou-Lhásza vonatra. (Merthogy van ilyen, már akartam arra utazni, de nem jött még össze.) Lényegesen olcsóbb mint motorozni és kicsit sem kisebb kaland! Ha akarod némi plusz pénzért a motorodat is elviszi.
Jó utat!
Részemről a téma lezárva, szerintem reménytelen vagy, és már kaptál elég jó tanácsot, úgyhogy megyek én is inkább a röhögők táborába! :-)
Valahogy nem bírtam megállni, hogy ne írjak.
Egyszerűen kabaré amit kitaláltál.
Most körvonalazódik az egész. Jogsid nincs, motorozni nem motoroztál lehet még az utcában sem. Azt sem tudjuk hány éves vagy. Tudom ez nem korfüggő, de ha fiatal vagy akkor betudhatjuk ennek, ha idős vagy akkor ez meg már kóros naivitás. Én max 150 km túrán voltam 350-es jawaval, elég is volt. Örültem mire odaértem. A másik hogy a motorom én javítottam fel roncs állapotból, és el kellett telni pár évenk amire minden hiba körvonalazódott és javítva lett. Mire kitapasztaltam mindent, a főtengelyjavítástól a váltóhézagolásig. 12éve motorozok 250 jawaval és 350 jawaval- de ezek után is alaposan meggondolok minden hosszab utat és hogy mit készítsek be az oldalbobozba.
Te szerszámokról egy szót nem ejtettél ha mindenre fel akarsz készülni akkor igen komoly készletet kell "összekunyiznod" mert pénzt nem akarsz rá költeni.
A pannóniás srácok komplett blokkot vittek főtengelyt az összes csapágyat, fogaskereket. És még ezek után is akadt olyan gond amihez segítség kellett. Lengővilla törést csak heggesztéssel tudták javítani, ez megint mások jóindulatával sikerült.
Másik kérdés a nyelv, mert nem elég elmutogatni hogy mi a baj. Érdeklődnék hogy vennél berúgókarhoz 7*1 -es acélcsavart ???
Tetszenek a merész vállalkozások. De ez nem az a kategória.
Nem értem miért akarsz ennyire jótékonykodni, önkéntes munkát végezni? Amikor a szavaidból kivéve magadon sem tudsz segíteni.
Sok kérdés felmerült, ha egy kettőre adsz választ annak örülök.
U.i.: Feltétlen köss életbiztosítást!!
Miklósbácsi: Miért élek álomvilágban attól hogy nagy kihívást akarok vállalni? Lehet nem tűnt ki eddig abból amit írtam, de egyáltalán nem becsülöm le a feladat nagyságát. Sőt, hogy őszinte legyek egyenesen félek a feladattól. Hülye lennék ha nem félnék tőle. De én abban hiszek hogy ha az ember gyökeresen meg akarja változtatni az életét, akkor ahhoz nagyon nagy kihívást kell vállalnia. Lehet hogy elbukok, bőven van kockázat... de ha mégis sikerül, akkor azáltal legyőzöm a saját korlátaim.
Félre ne érts, tudom hogy azért mondod amit mondasz, mert egy nagy pofára eséstől akarsz megkímélni, és mérföldekkel (szó szerint) több a tapasztalatod mint nekem. A helyedben valószínűleg én is őrültnek gondolnám magam. Hálás vagyok minden jó tanácsért, és őszinte kritikáért.
Többen mondták, miért nem egy kisebb túrával kezdek. Igazából itt nem egyszerűen arról van szó hogy túrázni akarok. A cél hogy kijussak Tibetbe, és azért pont egy motoron, mert az összes lehetőség közül a megérzésem azt üvölti hogy ezt válasszam.
Természetesen amint ott tartok hogy megvan a motor és üzemkésznek tűnik - és a jogsi is ki van váltva - elkezdek menni vele hogy tapasztaljak, szokjak, és a gép is bejáratódjon, kijöjjenek a hibák, stb. Valószínűleg megpróbálok eljutni vele pár találkozóra, részt venni csoportos túrákon. De így vagy úgy, jövő nyárra ki kell jutnom Tibetbe.
Addig is annyit tudok tenni hogy amint a Riga használható állapotban lesz, kitolom a szántóföldi földútra és ott megyek vele.
Egyébként az eredeti útiterv számomra is egyre inkább túl nagy falatnak kezd tűnni, így most a B tervben gondolkodok inkább (Hajóval Horvátországból Egyiptom, Egyiptomból Indiába, majd Indián át motorral). Végül is a legfőbb cél az hogy Tibetbe eljussak, és nem az hogy minél többet motorozzak. Az északi sztyeppe útvonalat még mindig megtehetem évek múlva.
Az ülésen én is sokat gondolkoztam, valóban jól át kell majd gondolni. Az elektronikát illetően annyi előnyöm van hogy tanultam elektronikát.
Atilla: Lehet én vagyok bonyolult, de értelmesebbnek látom ha valaki konkrétan leírja hogy "szerintem ez meg ez hülyeség és inkább ezt kéne csinálni" ahelyett hogy hatvan sornyi humorizálásba és utalgatásba rejti el gondosan a mondanivalóját ami másfél sorban is összefoglalható lenne. De tény hogy a humorérzékem nem olyan mint a legtöbbeknek.
Szóval akkor 638... rendben, utána nézek alaposabban.
Igazatok van hogy nem itt kéne az egészet kitárgyalni, így ez után nagyon nem is erőltetem a dolgot. Igazából a motorral magával kapcsolatos dolgokra voltam/vagyok kíváncsi, ebben viszont segíthetnek az itteniek. De ez főleg akkor lesz majd aktuális ha már megvan a gép, akkor meg majd a Jawa témába írom a gyakorlati kérdéseket.
Ez az alus, kipuffos sütögetés tetszik.:) Tényleg kipróbálom egyszer. Kíváncsi lennék a a parkolóban lévő autosok képére.:D Ezen kívül fínom kajának túnik. Nem kellene a benzinkűton vett sportszeleten rágódnom. Tudod hamar leesik a vércukrom ha nem eszem.:D
Értelek. Részben igazad is van. Nem véletlenül írtam hogy beszélgetni kell pl kamionosokkal. Bár csak a bőnözök kapcsán írtam. A hőmérséklet adatokhoz hozzá lehet jutni azonnal a neten, mihelyst kialakult a legvalószínübb útvonal. A domborzatot, növényzetet is meg lehet nézni.De ezek természetes követelmények, mint ahogy a szükséges okmányok, oltások stb megérdeklődése.
Igazábólnem is akarja senki sem én sem, ezen a helyen kiokosítani az útról barátunkat. Itt csak pár ötletet írhatunk le amik közül csemegézhet.Nem fogjuk az útját megtervezni, és ezt ő sem várja el tőlünk. Abba a tévedésbe se esik valószínüleg hogy itt megkapja a szükséges információk töredékét akár. De minden információ morzsa hasznos lehet, csak gyűjtogetni kell. Ami pedig nem hasznos információ, azt legfeljebb kiszelektálja.
Az más kérdés, hogy valóban ezen a helyen kellene e folytatni az ezirányú ötletbörzét.Ez a topic talán mégiscsak a szoci túrákról szól.De lehet hogy rossz ez a meglátásom.Talán a csevegő topic megfelelőbb, de mailban, MSN-en még jobb lenne.
Egyébként láttam embert motor kipufogódobra drótozott alufóliába csomagolt kajával.
Egyszer én is ki akarom próbálni poénból. Szalonna+ hagyma alufóliába beteker és rádrótozni a dobra.
Nagyon laza! :-)
Ember, te nem ezen a világon élsz és még humorérzéked sincs.
Az hogy még nagyobb hülyeséget írok, azzal nem is akarok bizonyítani semmit, csak gondoltam talán ráébresztem Árpádot, hogy mekkora marhaságokat ír. (Merthogy neki írtam nem neked.) Csakhogy Árpádnak van humorérzéke, így tök normálisan reagált. Mondhatnám kedélyesen elcsevegtünk az alsógatyák fontosságáról! :-)
Ha nem vetted észre az iróniából, most leírom szárazon:
Komolyan írás: on
Én már jártam pár helyen életemben, voltam északon nem messze a sarkkörtől is és motoroztam sivatagos helyen is 40 fok fölött. Ettől függetlenül nem tudok neked jó tanácsot adni. Mert soha nem jártam Tibet felé. Gőzöm sincs milyen az idő útközben, nem tudom mennyire van éjjel hideg, meg nappal meleg, milyen a benzin, éjjel megesznek e a farkasok stb stb.
Mondanám, hogy vigyél zseblámpát, meg sok pénzt, meg alsógatyát, meg főzőkészletet ami a szelet is bírja, meg sokkal több vizet mint amire most gondolsz, de ez nem jó tanács, hanem bagatell marhaság az egyéb dolgokhoz képest. Azokhoz a dolgokhoz, amit itt nem tud senki!
Illetve egy jó tanácsot mondhatok, ha mélytengeri búvárkodni akarsz, ne a strandklubban kérdezősködj, hogyan kell. És ha már ott kérdezősködsz és azt mondják, hogy "vegyél ruhát, mert múltkor nekem is kicsípte a sós víz a hónom alját az Adrián", akkor ne hidd, hogy ezzel sokat segítettek.
Remélem érted!
Bár, az nem rossz tanács, hogy először tanulj meg úszni!
Komoly írás: off
Üdv Attila!
Ja igen, és Jawa-val el ne indulj, az MZ a király! :-D
Szerintem is. Elengedhetetlennek tűnik az előedzés.
Ja. Én is 638at ajánlom ilyen célra. Ugyan az én 634/5öm kevesebbet eszik ugyanakkora teljesítmény melett, de viszonylag nehéz pont perötöst találni. A korábbi 634ek gyengébbek. De a legnagyobb baj nem ez, hanem a 634 elektromos rendszere. Ha jól meg van csinálva, el lehet vele gurulni. Viszont csak 75 wattos. Pedig nemcsak GPS-t, telefont, PDA-t kellene rá kötni hanem táborozáskor esetleg komolyabb fogyasztókat.Tudom luxus, de el kellene gondolkodni például valami mini hűtőládán.Bár egyenlőre nem tudom hova férne el.:(
Mindenesetre mindent összevetve a 638 tűnik jó választásnak.Mint írtam megerősített első telókkal, mert az a viszonylag gyenge pontja. ETZ telókkal a falnak is neki lehetne vele menni, a váz bírná.Jó masszív bölcsőváz.A 27 paci pedig még csomagokkal is felvinne a hegyekre.De a fogyasztáson lehetne egy picit javítani. Keresni kellene valami még jobb karbit rá, és természetesen egyedi gyártású extra üzembiztos elektronikus gyújtás kel.Ez utóbbit ha eljutsz addig, adok neked. Militari kivitelt. Rezgés és vízállót, tartalék rendszerrel. kettőhuszas konvertert is, ha olyan elektromos eszközök mellett döntesz.Meg általában minden elektromos vackot ami szóba jön.
De azért biztos nem lehetsz abban, hogy kibírja a motor.Még a modern és kiválló minőségű motoroknál sem lehetnél biztos. De azokhoz kis szerencsével tudsz alkatrészt szerezni. A Jawához nem. Ha valami egyedi tönkre megy rajta, nagy valószínüséggel motor nélkül maradsz.
Szerintem először Magyarországi túrákra gyere el, gyorsan ki fogod tapasztalni mi kell neked nagyobb útra.
A blokkon főzés inkább csak poén.
Egy jó benzinüzemű kempingfőzőt vigyél inkább magaddal.
A 638-as az egészen konkrét típus.
12V 2 henger 350ccm. Ha rendesen összerakják akkor megbízható darab.
A 250-esről nem tudom hogy mennyire megbízható de az harmatgyenge.
Én csak azért nevetek magamban, mert félelmetes, hogy mennyire a föld fölött jársz. Tudod, akik már több tízezer kilométert megtettek a motorjukkal éveken keresztül és szinte csukott szemmel szerelik, néha még azoknak is tud meglepetést okozni a gép. A pancsis expedíciót látom nem olvastad figyelmesen, mert a srácok iszonyú mennyiségű tartalék alkatrészt vittek magukkal és nem zöldfülűekről van szó. Lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de mi volt eddig a leghosszabb táv, ahová elmerészkedtél? Az elképzeléseid nagyon szépek, de mindehhez a legkevesebb az üzembiztos, kitűnő állapotban lévő gép. A csomagtartó, amit levezettél, szintén nagyszerű, de urambocsá' teszkós szatyrokat akarsz felgumipókozni? A legegyszerűbb bőrtáska 20-30ezer forint. Védőfelszerelések, szerszámok, alkatrészek, a saját ellátásodra szolgáló eszközök. Eszközök! Nem alsógatyák, meg konzervek. Ezek csak az alapok, még nem beszéltünk arról, hogy a motort gatyába kell rázni. 20-30éves motorok, előszeretettel hal meg benne minden, amiben áram folyik. Olvass csak bele más topikba is, az emberek háromnegyedének elektromos zűrzavarja van valahol. Új akksi, új vezetékek új minden. Repülnek a tízezrek egyre, másra. Ezek a motorok nem akkor mennek tönkre, mikor elmennek a sarki abc-be, hanem mikor folyamatosan kapják az ívet. Napokig. Ilyen fokú tapasztalatlansággal nem is azt mondom, hogy hülyeség nekivágni, hanem felelőtlenség! Nem lebeszélni akarlak, azt csinálsz, amit akarsz, de elképesztő, hogy milyen álomvilágban élsz, egyszerűen abszurd. Ilyen szinten felszerelkezni már mondhatni luxus. Mindezt úgy, hogy semmi pénzed rá? Azt javaslom próbálkozz meg előtte egy viszonylag kisebb kaliberű úttal. Nem tudom merre laksz, de tégy egy jó nagy kört, menj olyan okádék utakon, amik szétrázzák a gépet, aludj az út mellett, aztán majd vess számot magadban. Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy sok lelkes ember a szomszéd faluból sem ér vissza. És még valami: ez nem a 'hogyan nem lehet valamit kivitelezni' fejezet volt, az nem az én szokásom.
Erről beugrott, hogy az ülést is le kell ellenörizni nagyon, jó eséllyel lesz egy kis kárpitos munka is. Se túl kemény, se túl puha ne legyen és ne nagyon mozogjon el oldalra. Majdnem megfelejtkeztem erről.Kellene szerezni valami frankó traktorüllést.:) Olyasmit mint a katonai ETZ-n volt.
Persze csak akkor, ha élvezni is akarja az utat és nem fakír képző első osztályának szánja.:D
Mivel öregszem, nekem itthonra is ideje lenne valamit tennem az ETZ üléssel. Ha még jobban feljövök anyagilag, teszek emlékezőhabot a szivacs helyére, hátha használ.De ha valaki tud eladó katonai ülést, vevő vagyok rá, csak összevakarom valahogy az árát. Lehet hogy futárkodnom kell, jól jönne.
Ebben egyet kell értenem veled. Hétvégén 550 km-t tettem meg Simsonnal, ami leginkább időben volt sok. Az "ülőgumók" sínylették meg legjobban az utat.
Kedves Attila! Tudom hogy én itt csak újonc vagyok, és éppen én vagyok az ügyeletes hülye akin nevetni lehet, de kénytelen vagyok mégis venni a bátorságot és azt mondani, hogyha szerinted más olyan nagy butaságot beszél, akkor mondj jobbat, és pontosabbat! Mert azzal hogy csak szándékosan még nagyobb hülyeséget mondasz, nem sokat bizonyítasz.
Egyébként a ruhára annyit tudok mondani, a lényeg nem is feltétlen hogy drága legyen, de ne gagyi, és illeszkedjen jól. Nem kell még egy túra sem, sokkal kevesebb is elég a bajhoz. Egyik harcművészeti edzőtáboromban a magammal vitt alsók közé bekeveredett egy rossz is, ami miután felvettem, az első edzés alatt véresre dörzsölt. És ugyan edzés után azonnal lecseréltem, még bőséges körömvirág krémes kenegetéssel is elhihetitek, hogy majd besz*rtam mikor így kellett napi 4-6 két órás kőkemény edzést végignyomni, és 4, 6, 8 majd 16 kilométert lefutni.
Na de nem ragozom tovább. ;)
Szóval ha bárkinek még van építő jellegű hozzáfűznivalója, szívesen fogadom, egyébként jó trollkodást.
A segg igenis fontos.:)
Nézd meg, mennyire óvja az összes bürokrata. :D
De szintén lent, csak a másik oldalon található valami legalább ennyire fontos.:D
Azzal is csodát tud tenni egy ilyen hosszú út. Nem szerencsés ha egy békeharcos, vagy bárki más a végén fegyvertelenül jelenik meg a kezdésre.:D
A főzőt a henger illetve hengerek két oldalára tenném- Ott általában mindig van hely és ot van a legmelegebb.két palacktartót kellene kialakítani ami bowdenekre van felfűzvel. A bowdeneket rugó huzná össze így a két henger vagy ha tudsz szeznni valami szögleteset, a hengerek oldaláta rászorul. A bowdenek a hűtő bordák között futnának, így fel vagy le sem csúszhatha el a mini konyha. Melegre is jó a forró tea, dea hidegre még jobb. Márpedighideg napok is előfordulhatnak.
De azt hiszem, jobb lene emailben, privát belemenni a részletekbe, mert itt esetleg tulságosan igénybe vesszük a többiek türelmét.Jut eszembe: Ha az alább említett bőrgyógyászt nem is, de infektológust(fertőzésekkel foglalkozik) valószinüleg tudok szerezni konzultálni ha végső fázisba jut a tervezés. Az unokahugom is az. Legalábbis nem sokára az lesz,de vannak barátai is.:) A műszakikérdésekez meg tudjuk oldani valahogy. De még egyszer, talán jobb lenne mailben folytatni.
Hogy stílusos legyen, a túra mottója legyen a következő:
A segg érezze jól magát, nincs is fontosabb anál! :-D
Bizony, az alsógatya sarkalatos pont.Ha naponta három-négyszáz kilométert nyeregben lesz majd másfél hónapon keresztül, rájön erre amikor mindenféle kenőcsökkel kenegetii az alfelét hogy másnap ha szitkozódva is , de nyeregbe tudjon szállni. A tiszta ruha a másik. Ha az ember mosdási lehetősége korlátozott heteken keresztül még gyalogosan is kellemetlen következményekkel jár, főleg ha a ruha is koszos rajta.Rendesen kezdenek előjönni mindenféle furunkulusok. Ha seggére nő egy, akkor megint csak nem lesz vidám dolog a motorozás. Ezen kívül mint írtam a piszkos ruha előbb kisebesíti a bört surlódáskor.Egy közel húszezer kilométeres út nem hasonlítható ösze egy ezer, kétezer kilométeres úttal, de még egy ötezressel sem. Én se gondoltam ezekre a dolgokra, de egy bőrgyogyász aki motoros is, régebben felvilágosított.Ehhez most az jön hozzá, hogy a srác gyakorlatilag pénz nélkül és egyedül megy. Nem engedheti meg magának hogy egy hiba miatt le kelljen állnia valami isten háta mögötti ázsiai városban. Nekünk ha feltöri a seggünk a nyereg, nagy kaland, legfeljebb másnap autóval megyünk dolgozni, vagy beteget jelentünk. Ha ő jár így és már elfogy emiatt a pénze, akkor jön a kuncsorgás telefonon a legközebbi követségnél hogy szállítsák haza.Ha célba ér mindenféle kelésekkel,nehezen gyogyuló fekélyekkel a testén Tibetbe, ott nem fog tudni semmit se csinálni emiatt. Pedig az út egyik fő értelmét pont a Tibeti tevékenység adná.
A hengerre szerelhető főző alkalmatosság félig viccből jött elő. Nem sarkalatos pont. De ha megcsinálja kellemessebbé válhat az útja. Még egyszer leírom: Időben és távban baromi hosszú útról van itt szó. Minden negatív és pozitív dolog számít, bármennyire pici is.
Tesho: Ennek nem dőlök ám be! Mielőtt bármit mondok egy kérdés: Egész pontosan mit is kéne segíteni? :-)
Árpád:
Úgy látom a sikeres túra sarkalatos pontjai a kényelmes alsógatya, a ruhaszárító és a hengerre szerelhető főző.
Meg gondolom a pamutzokni...
Jó, hogy nem akartok egy komplett gulyáságyút, meg egy mosodát magatokkal vinni! :-D
A háttámla is tök jó ötlet, a földutakon kikezeli a vesekövet!
Egyre jobb tanácsokat kap szerencsétlen, adok én is párat! :-)
1. Én vinnék tűzrakáshoz a hátsó kerék helyére szerelhető körfűrészt. Bár nincs arra egy szál fa sem, de soha nem lehet tudni!
2.Vinnék a hátsó ülésre szerelhető hidroglóbuszt (Vízből sosem elég és ez esetleg a háttámlával is kombinálható!).
3.Kell egy pálinkafőző. Ez a nedű inni sem rossz, de ha esetleg nincs benzin, akkor aranyat ér a szesz! Sőt desztillált víz is előállítható vele az akkumulátorba! (Ez esetleg összeépíthatő az általatok feltalált hengerre szerelhető vízhűtéssel kombinált főzőkészülékkel!)
4. Kell vagy 100 liter benzin, mert arra felé lakó pogány kutyák nem ismerik a kultúrát és nem telepítettek még benzinkutakat 100 méterenként!
5.Kell még egy kompresszor a motorra, amivel menet közben fújható a gumi és komfortossá tehető a rugózás is! Na meg fújha a gumimatrac, gumicsónak, ugrálóvár, stb stb... Ez nagyon hasznos!!!!
6.Kell egy aggregátor, ami táplálja a sátorban a légkondit, na meg az elektromos bogárcsapdát! (Kurva sok ám arra a szúnyog!)
7.Ha már van áram egy TV sem árt, meg egy parabolaantenna, nehogy lemaradj a Moúnikasóról!
8.Ajánlom még egy mini hűtő felapplikálását a motorra, nehogy rád rohadjon útközben a parizer, meg a pálinkafőzővel és vízhűtéssel kombinált főzőrendszerben előállított híres ungarise gulas zuppe!
9.Ja és a legfontosabb egy villanypásztor, ami táborozás közben távol tartja az ott lakó vadembereket! Mert azok nagyon veszélyesek, ha esetleg nem esznek meg éjszaka, az a minimum, hogy ellopják a kényelmes alsógatyádat! Akkor pedig jöhetsz haza!!!
Asszem ennyi, jó túrázást! :-D
Egyébként mivel az Open Source és a szabad információ híve vagyok, van egy ötletem: Ha már megvan a motor, és elkezdek a főző gyakorlati megvalósításával foglalkozni, akár össze is dolgozhatnánk, és ha sikerül, az eredményt egy alapos dokumentációval, fényképekkel, rajzokkal fel lehetne tenni az Internetre hogy mások is gyarapodhassanak általa. Sőt igazából bármilyen egyedi megoldást ami esetleg kerülne a motorra le lehetne így dokumentálni, de biztos vagyok hogy mások is vannak akiknek vannak egyedi okosságok a motorján, ezeket is lehetne. A végén még kijönne belőle egy egész oldal vagy blog, ami az ilyen egyedi, gyakorlatias megoldásokról szól.
A kérdés hogy hova teszed a főzőt. Ha elfér a blokk előtt vagy mögött, szóval benn a vázban akkor jó, bár hozzáférni nehézkes. Esetleg lehet kihajthatóra tervezni. Ha a blokk oldalára kerül, akkor viszont figyelni kell hogy a lábad ne égesse meg. Ha hozzáérhet a lábhoz, akkor a külső felére komoly hőszigetelő bevonat kell hogy ne égethessen meg. Viszont ha túllépünk a sufni szinten és kicsit komolyabban gondolkozunk, akkor akár még hőcserélősre is lehet csinálni. Kell valamilyen hővezető ami a blokk felszínéről elvezeti a hőt, akár folyadék, majd azt leadja a főzőedénynél, végül egy kis hűtőn keresztül, amit a menetszél hűt, visszatér a blokkhoz. Ezáltal ráadásul a blokk is kapott egy extra hűtést, szóval kettőt egy csapásra. Továbbá a hővezetős rendszer megengedi hogy a főzőt a blokktól távolabb helyezd el. De ugyanilyen hővezetős rendszerrel akár ülésfűtést is készíthetsz téli túrákhoz.
Amin még én gondolkozok, az egy egyszerű kis áramkör ami dinamóról vagy az akksiról menet közben lehetővé teszi kisebb készülékek, pl mobil vagy PDA, GPS töltését. A legegyszerűbb talán egy sima szivargyújtót beépíteni, mert az ilyen kütyükhöz mindig lehet kapni szivargyújtós töltőt.
A csomagokat illetően a tanácsok jók, viszont én arra is gondoltam, hogy vékony fémcsőből lehetne készíteni a hátsó kerék két oldalára csomagtartót, ami egy hátulról nézve L profilban áll egy alsó "talpból" és egy vékony de sűrű alumínium rácsból a kerék oldalán. AZ alsó lapra pakolsz, a rács a csomagok és a küllők találkozását hivatott megakadályozni. Plusz lehetnek rajta mindenféle főlek amikbe lehet csatokat, karabinereket akasztani.
Illetve mivel a pusztában nincs kilométerenként benzinkút, az egyik oldalra esetleg kifejezetten egy benzineskanna számára alakítanám ki. Illetve olaj is kell hogy legyen tartalékban.
Még egy apróság, gondoltam rá hogy egyes cruiser és túragépek mintájára lehetne szerkeszteni egy egyszerű háttámlát. Akár kétszemélyes ülés fölé is, mert hátul úgyis csomagok lesznek.
Valamelyik ruszki autóban volt a blokra aplikálható főző alkalmatosság. Gyakorlatban motorra még senki nem csinálta meg, úgy tűnik az én szabadalmam.:)D De sokszor végig gondoltam a témát, működőképesnek kell lennie.Felmelegedni tuti felmelegszik hiszen a hemger tutira megebb 100 foknál klthengeres motornál. A jawa 634 szerintem 200 is megvan.De melegíteni garantáltan tud. A henger hűtését nem rontja le annyira hogy baj legyen. Szerintem.
Ha jawa 638 mellett döntesz az első átalakítás az első telók ETZre cserélése legyen. Itthon így nem lehet levizsgáztatni, de ha vizsga után szereled át, nem szoktak belekötni. Külföldön tutira nem. A csomagokat fejlesthető legó rendszerrel kelfeltenni. Mindencsomagon legyen csatt hogy rácsatolhasd valamire és egy olyan valami, amire másik csomagot csatolhatsz. Ez jobb szerintem mint a gumipókolás.Az Auchanban olcsón lehet kapni néha pántokat, csatokat, olyanokat mint amik az övtáskákon szoktak lenni.Ha van nálad pánt csattal akkor ha veszel valamit út közben , símán felcsatolhatod a cumód tetejére, oldalára. Letáborozásnál is kedvező ez a rendszer.
A főzőedény/teáskanna a blokkon nem is rossz ötlet. XD A sztyeppe forróságában nincs is jobb mint a forró menta tea. Nem hülyék az arabok, nem hiába vedelik a forró mentateát a legmelegebb sivatagokban is. Jobban hűsít mint a hideg ital! :D
Egyébként, mivel a cél nem egy szép, veteránosítható hobbimotor hanem egy gép amin élve elérem a célt, így gondolkodok mindenféle olyan módosításban, átalakításban, kiegészítőkben ami hasznos lehet, és persze amit anélkül meg tudok csinálni hogy komolyabban bele kéne nyúlni (eszem ágában sem lenne mondjuk a vázba belevágni vagy belehegeszteni). Gondolok itt ilyesmikre mint extra csomagtartók, bukócsövek, de a blokkos főzőt is tényleg megcsinálom, ha valóban működőképes a koncepció és nem csak viccből írjátok. Az emberi találékonyság néha nagyon megkönnyítheti az ember életét.
Szóval ilyen módosításokra, kiegészítőkre is örömmel veszek minden javaslatot.
Illetve kérdés: hasznos lehet-e vagy van-e értelme egy ilyen túrára szánt gépnél valamilyen "tuningnak"? Lehet-e így megbízhatóságot növelni, vagy teszem azt fogyasztást csökkenteni optimalizálással?
Nekem mostanában jók a tapasztalataim a vendégszeretetről. Az utólsó három évben Jászberényt leszámítva mindenhol nagyon szívélyesen fogadtak minket.Faddon amikor hallották hogy kevés a benyám egy csomóan ajánlottak fel pénzt, nem győztem udvariassan visszautasítani őket.Majd mindehol volt ingyen kaja, pia.
Bár lehet hogy nem minden motorost fogadnak így, csak a Nemzeti Motorosokat.:)
A tul sok és túl jó magyarról viszont hasonló a véleményünk. Én olyan két napig élvezni szoktam az ilyen társaságot, de három napnál tovább már nem viselem el.:D De a Nemzeti Motorosokat tudom ajánlani. Olyas félék mint én, csak vidámabb fickók. Útközben vagy táborozáskor nincs tulzott magyarkodás. Azt csak unalmas óráinkban a számítógép előtt ülve műveljük.:D Az viszont kérdés hogy tényleg megszervezik e az utat.
Keri, ez de szép volt! :)
Atilla én is akartam ajánlani a totalcaros cikket, de megelőztél... :) Fura mód ott is a kazah meg üzbég népek kedvességéről regélnek.
Atilla,
nem akarsz betúraszervezsegíteni? ;-)
Hát pedig én a Kazahokban vagy Kirgizekben sokkal jobban megbízok mint drága magyar honfitársaimban. Szomorú, de nem alaptalan. A Pannonia expedíció párosának beszámolóját is olvastam a Kazahokról, akik mindenhol forró vendégszeretettel fogadták őket, főleg a Madjar törzs (Akik maguk is rokonoknak tekintenek minket, és még a nyelvükben is sok a részben vagy teljesen egyező szó). Az ázsiai embernek gyári alkatrésze az általános tisztelet, még a banditában is több a tisztelet mint amit egyik magyar a másik iránt tanúsít. Ráadásul arra többnyire az iszlám dívik, amiről a sztereotípiákkal ellentétben tudni kell, hogy a normális, azaz nem fundamentalista/fanatizált iszlám egy türelemre, tiszteletre, békére, és a vándorok megsegítésére tanító vallás. Egy muszlim ember számára kötelesség a hozzá betévedt utazót a legnagyobb tisztelettel fogadni, mindennel ellátni, megvendégelni, kisegíteni. Persze vannak bűnözők, de az átlagos békés lakosra a fenti jellemző.
Szóval nem mondom hogy veszélytelen, de lehet Magyarországot vidéki utakon körbetúrázni veszélyesebb volna.
Egyébként kicsit utána jártam az említett típusoknak.
A Jawák mellett szól, hogy Indiába rengeteget exportáltak, de főleg (vagy csak?) robogókat. De még így is van rá némi esély hogy ha gond van találok Jawához értő szerelőt, vagy alkatrészt. Kis szerencsével vannak olyan kisebb elemek (Mint pl benzincsap, szelepek, tömítések, stb.) ami azonos lehet a robogón és a nagy Jawán.
Néztem hirdetéseket, volt Jawa 250-es szürke forgalmival, rendszámmal 65 ezerért. Ez egész jónak hangzik, és a cserére szánt Riga4-hez képest az árkülönbség sem olyan eget verő. (Kérdés hogy mennyire strapabíró a 250-es) A másik véglet Jawában fél milliónál van...
A javasolt "638" elég tág fogalomnak tűnik, egész különböző kinézetű gépek is vannak ilyen néven hirdetve, 70-től 200 ezerig.
Az ember nem arra születik, hogy legyözzék!
Azt csak később tanulja meg.:D
De a teregetésről nehezen győztök meg.A motorn való szárogatáskor ha el is fér a ruha, telemegy porral, ami aztán felpolírozza az ember nemessebb szerveit. Megálláskkor kötélen teregetni több problémával járhat. Ellopják a ruhát.Hetekigesik az eső. Nincsen fa. :D Mind a három előfordulhat Ázsiában.Ha eltünik a ruha nehéz a pótlás mert jóminőségű alsógatyát amivel ezer kilométereket lehet motorozni, nem mindenhol lehet kapni.
Jut eszembe: Jawa blokkon menet kozben ne szárítsun semmit, legfeljebb azbeszt tűzoltó hacukát.:D Nem véletlen hogy főzésre fogom használni ha lesz energiám két rozsdamentes acél palackot venni az Európarkban. Ha megint lemegyek Szegedre , féluton főtkolbászt fogok enni. :D A tea pár kilométer után megvan.
Még valamami: Nem igaz amit Keri állít. Én sose mondok neki ellent.:D
Keri:
Ebben lehet valami! :-D
Árpád:
A "jó magyar vidéki lakosok", csak azt szeretik hinni magukról, hogy vendégszeretőek. A valóságban viszont nem azok!
Ezt most találtam, olvasd el:
http://belsoseg.blog.hu/2010/07/13/defekt_uzbegisztanban_meg_sok_egyeb
Igaz ők puhány módon adják elő, és ez egy elég felfújt cikk is(Gondolom keresni is kell valamit rajta.), de az emberekről az én tapasztalataim is hasonlóak, bár én legkeletebbre eddig Grúziában jártam.
Tibet engem egyébként annyira nem vonz, mint amennyire manapság divat lett odamenni. A Bajkál tó és Mongólia már inkább.
Az őshaza látogatás is jól, hangzik, de egy helyen a túl sok és túl magyar embereket sem bírom hosszú távon! :-)
Amúgy nagy jó barátnak kell lenni ahhoz, hogy valakivel több hétre vagy esetleg több hónapra össze legyél zárva és ne öljétek meg félúton egymást!
Storm
Azt vedd figyelembe, hogy jó tanács helyett itt elhangzott részünkről pár hülyeség! :-)
Én is túl vagyok pár nagyobb túrán, (pl. ahol a teregetős fotó is készült) de Árpinak az a lényeg hogy ellentmondhasson nekem :))))
De ez abból az alapvető különbségből adódik hogy ha felmerül egy probléma, Árpi azt tudja miért nem lehet megoldani. Én meg azt tudom hogyan lehet :)))
Azért veddfigyelembe hogy a srác nem Magyarországon körbe-körbe motorozgatva akar vagy húszezer kilométert lemotorozni.:D Az útvonaltól függően érintett mongól, afgán, kazah, csecsen, vagy bármiféle egyébb népek nem biztos hogy lesznek annyira kedvesek mint a jó magyar vidéki lakósok, vagy a jámbor törökök.Ázsiában a bűnözők pont a kihaltabb területeteket kedvelik. Érdemes kamionosokkal megbeszélni mostanság hol van sok támadás.
Tanácsot adhatunk.:D
Közép Ázsián keresztül motorozni alig biztonságossabb mint délről.Volt szovjet tagálamok, vagy Mongólia tele van állítólag rablóbandákkal. De a lakósság is elég szegény és agresszív ahhoz hogy akár meg is egye az utazót.:D
A hajó Indiáig kivitelezhető. Szerintem munkadíj fejében elviszik a motort.De erre persze rá kell kérdezni. Én motorként a Jawa 638-at ajánlanám , több szempontot figyelembe véve. MZ-nek kevés lenne az ereje talán az úttalan utakhoz. Valamivel olcsóbb is mint az ETZ.Ha jó jawás szakértő készíti fel, van olyan megbízható mint a régi magyarok.Körülbelül 200-250 ezer lenne a motor vételárastul, felújítási költségestöl, szerintem. Ezt a pénzt megkeresheted mondjuk futárkodással, ha budapesti vagy környéki vagy. Akkor legalább motoron való állandó ücsörgést is szokod. Ha tényleg elindulnál és meg van a motor, a felújításban, felkészítésben segíthetek.Bár én nem lennék elég, valakinek még át kellene néznie amikor kész van.
Keri azt kérdezte, miért nem mindegy hogy milyen munkát végzek ha annyira ki akarok jutni. Hát azért nem, mert nem mindegy hogy 60 ezret, vagy 200 ezret keresek. Minél többet, annál több forrásom lesz az úthoz. De persze ha hamarosan nem találok normális munkát akkor marad a gagyi, mert a semminél az is jobb.
Tény hogy rengeteg részletet át kell gondolni, pont ezért kezdtem mihamarabb foglalkozni vele. Ezért olvasok beszámolókat, kérdezek meg embereket. Az egyik fő kérdés maga a pontos útvonal. Amit eddig felvázoltam, az az első gondolatom, és még nem tudom mennyire megvalósítható, ennek is utána fogok járni. Délről nem lehet menni mert ott olyan országok vannak mint Irán vagy Afganisztán.
Van "B terv" is, miszerint - ahogy azt valaki említette is - hajón vállalnék munkát hogy cserébe elvigyen motorostul. Így mondjuk Horvátországból Egyiptomba, Egyiptomból Indiába lehetne jutni. Így "csak" Indiát kell átszelni, ami jóval rövidebb táv, de persze így sem kevés.
A típust illetően nem tudtam hogy a Pannonia olyan drágának számít. Azért gondoltam arra, mert magyar, és mert sok forrásból azt olvastam hogy nagyon megbízható. És egy Pannonia már eljutott Pekingbe és vissza - igaz nem zökkenőmentesen.
Keri MZ-t és Jawát javasoltad. Ha van konkrétabb javaslatod is, örömmel meghallgatom. Addig is utána nézek általánosságban.
Örülök hogy tanácsokat adtok, ezeket mind megfontolom és hálás vagyok értük.
Árpád, te őrzöd a kiteregetett ruhát? Ilyet sem hallottam még! :-)
Egyébként én a hosszú túrákon ha épp állok, akkor a tükrök és a hátsó csomagtartó között kifeszített gumipókokon szoktam teregetni. Menet közben meg bárhol megszárad, de az nem az igazi, mert elég koszos lesz közben.
Vadkempingezni meg nem a városba kell, falun lényegesen kevesebb a bűnöző.
Egyszer lopták csak el a gatyámat, a tolvaj Olaszok!
Rajtuk kívül szerintem senki nem lop használt gatyát! :-)
Még a Törököknél sem tűnt el semmi, olyan apró és szegény falvakban, ahol körben csak homok van, a faluban meg szamár és IZS a fő közlekedési eszköz. :-)
Amúgy ahogy mész keletre egyre közvetlenebbek és kedvesebbek a népek, ott már nem divat a ránk jellemző ideggörcs stílus.
Szóval nem kell agyon komplikálni, meg aggódni a dolgot. Erre jó példa, amit írtál. A Morának törtek össze a gyűrűk azon a túrán. Ettől függetlenül a Morát nem hordták szét a hangyák az út szélén, hanem hazajutott és ha minden tuti, akkor ugyanazzal a motorral jön most Jaltára.
Szóval csak lazán!
Jó, akkor te majd mosol amikor nem mész, én pedig postázok. :D
Amúgy a blokk foglalt lenne. Azon főznék.:DA jawa blokkon megfőne még a bab is kétszáz kilométeren.:D
Komolyra fordítva a szót, a heti két pihenőnap kell, de aktív pihenéssel amibe nem fér bele a kiteregetett ruha örzése.De ez apróság. Lehet hogy meg lehet oldani, az a fontos hogy gondolni kell rá. Ezen kívül lenne még vagy ezer ilyen szintű dolog.Emiatt kell egy év is talán amíg az ember már nem álmodozik, hanem tervez. Úgy elindulni hogy a problémákat majd megoldom haelőjönnek, az biztos bukás.A másik ami biztos, hogy egy ilyen út milliós költséggel jár, akárhogy takarékoskodik az ember.Ehhez képest egy használt szoci motoron megakadni rossz előjel. Az is rossz előjel ha két nagy terv keveredik. A tibeti tartózkodás álma és egy hosszú túráé nem biztos hogy jó ha összekapcsolódik. Jobb külön külön megejteni a kettőt.A Tibetbe elutazást ha nem motoron történik, még meg lehet oldani.PL alkalmi melót vállalni egy közelebb vivő hajón, az sokat segít.
Ne félts, nem megyek :)
...de motorblokkon, vagy ha kívülre rakod fel a ruhát, a csomagtartón is megszárad, de hetente 2 nap pihenőre szükség van egy ilyen úton, szóval a szárító kötél is belefér:
http://keri.szocimotoros.hu/Tura2003/Szlovenia/index.htm
Én meg tudom oldani. Például úgy, hogy nem indulok el. Ja, hogy menés és megoldás is kell.... Még úgy is menne. Amíg nem jönne közbe valami váratlan. Akkor gond lenne. Ki tudja, mi győzne, az életösztönöm vagy a teszetoszaságom. Ha nem vagyok képes melót szerezni, hogy intéznék el valamit olyan emberekkel akiknek a szavát se nagyon értem?!!! Azt hiszem, én egyenlőre jobb ha nem megyek.
De ettől függetlenül te se menj.:D Anyámnak most meséltem erről a dologról. Ő rögtön rákérdezett arra hogx hol száradnának a ruhák. :) Persze neki könnyő. Mióta átköltöztünk nincs se hely , se kötél a teregetéshez, így ő naponta belefut a problémába. :D Én pedig valaha turista voltam.
És én miért ne induljak tibetbe? Te vagy az aki nem tudja megoldani ezeket a problémákat :D
Még nekem is sok időbe kerülne egy szoci felkészítése egy ilyen hosszú útra, bizonytalan végeredménnyel, pedig már pár éve tanulgatom a szakmát. De még egyszer leírom, régi motorral szervíz kocsi nélkül elindulni nagyon kockázatos. egy teljes motort motoron magunkkal vinni lehetetlenség, alkarész pedig nem nagyon lesz út közben öreg jószághoz. Erre talán jó példa a tavalyi Halászi túra. Azt hittem, minden van nálam. Egyik kollega lerobbant. Gondoltam semmi gond, majd másnap megcsinálom a motorját. Hát nem. Gyűrű nem volt nálam.
No, te se menj Tibetbe.:D
Nem a mosás a gond. A szárítás. Szerintem mosásonként(kb 5 naponként) fél-másfél napot várakozni a száradásra elfogadhatatlan időveszteség. Szárítás alatt a környéket sem lehetjárni gyalog, mert ellopják a ruhát, vagy bármi történhet. Ázsiában vizet se mindig találsz. Koszos ruhában pedig gyalogolni sem túl nyerő, de motorozni kefejezetten szar dolog. Kikezdi a bőrt a dörzsölődéssel együtt.
Az ilyen apróságok amik legtöbbször tönkre teszik az utat, nem a nagy dolgok. Azokra majd mindenki gondol.De azt már nehezebb végig gondolni hogy egy legalább egy hónapos úton, max 100 liter cuccal,rossz vagy teljesen hányzó szervíz lehetőségekkel , komoly nyelvi nehézségekkel nehezített úton hogy lehet végigmenni. PL a a 100 liter cuccból 10 liter ivóvíz, 25 liter tartalék üzemanyag.marad 65 liter ruhára, sátorra, tartalék alkatrészekre, gyógyszerre. Csak a gyógyszer lesz szerintem két liternyi.
Szóval nem biztos hogy jó ötlet a ruhát mosogatni.:D
Én elég sokat agyaltam ezeken a dolgokon. Ha kell előáshatom valahonnan akár a gyógyszer listám is.:D
Ja STORM!!! még egy valamit az álmokról.
Nekem az volt az álmom hogy megtanuljak repülőt vezetni. Sima vitorlázó repülő elég lett volna nekem, volt ismeretség protekció, mehettem volna, de valamivel ki kell jutni a reptérre. Erre jó lett volna a Simsonom, de ellopták, ezért vettem a Jawat, na innentől kezdve buktam az álmomat, mert egyfolytába szereltem, és soha nem jutottam ki a reptérre mert annyire megszerettem a motorozást, hogy mire megbízható lett a motor már csak motorozni akartam :D
Az ilyen "építek egy motort szarból" esetnek lehet egy ilyen következménye is hogy pont ezért csúszol le az álmodról.
Persze most is mehetnék repülőt vezetni, a cégemnek van egy saját gépe amin tanulhatnék, de mostmeg versenyzek, és ez sokkal jobb mint repülni :)
Én is mennék. De most más álmot kell megvalósítanom előbb :) Házat építek hogy legyen jó helye a leendő gyerekeimnek :) Majd 50 évesen ha beüt a kapuzárási pánik majd veszek egy HD-t és elindulok én is Tibetbe :)))
Őszineség jó. Mi is őszintén nevettünk a naivitásodon.
Volt egy ismerősöm aki 9hónapig takarítóként dolgozott, nyáron pedig ment a világ minden pontjára a félretett pénzéből siklóernyőzni, mert neki az az álma.
Ha az álmodat akarod megvalósítani akkor mit érdekel hogy milyen munkát végzel ehhez?(ha gonosz akarok lenni akkor azt kérdezem, hogy akarsz eljutni tibetbe, ha még munkát sem vagy képes találni. Mindektőhöz ugyan az kell csak. Talpraesettség, életrevalóság, találékonyság, kitartás)
Pannonia pedig drága, mert erősen veterán már és kevés van belőlük.
Ne erőltes ilyen úri huncutságokat ha nincs pénzed. Ennyi erővel tényleg mehetnél akár Ferrarival is.
MZ, Jawa bármelyik sokkal olcsóbban beszerezhető, sőt ezeket könnyebb lesz ingyen megszerezni és felkészíteni mert alkatrész is kapható még hozzájuk.
Amúgy meg legolcsóbban meglepő módon repülővel lehet eljutni Tibetbe.
Ha minimálbért keresel egy év alatt akkor is összejön a repülőjegy ára.
Már bocs, de minek mosni a ruhát? Egyszerűbb ha nem visszük az asszonyt :)
Na de komolyan. Mosni egy patakban is lehet. Nem kell hozzá 40fok, Ariel meg forgódobos mosógép.
Az eredeti neve Kyber pass. Afganisztán és Pakisztán között van , keresztül a Karakorumon. A Karakorum elég komoly hegység, három 8ezres csúcsa is van, ezek között a K2, a világ második legmagassabb csúcsa, 8616m.
Ha valaki indulna ide, vagy Tibetbe, szóljon, lehet hogy meggondolom magam, és visszavonom a lemondásom eme álmaimról.:D
Viszont Atilla, Belső Ázsia nem érdekelne? A Nemzeti motorosok jövőre, vagy az utánra gondolkoznak egy úton az állítólagos őshazába.
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|