:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Lndiában inkább az jelentene gondot ha valaki nekiállna a nyilt színen marhapörit főzni.:D
Sőt, Lehben, ami Zanglából motorral pár óra alatt elérhető, ma már van kávézó meg midnenféle étterem, ugyanis az utóbbi időben elég sok a túrista Lehben. (Zanglával ellentétben)
tesho:
Zanglában mindenki (vayg legalábbis szinte) Tibeti Buddhista, a Buddhisták többsége meg vegetáriánus. Indiában ugyancsak a lakosság jelentősen nagy hányada vegetáriánus. Szóval nem értem hol a gond. ;)
Hát mindent én csináljak? :-P
www.kempingszociturara.hu
:-)
Felőlem jó a július végi 7vége is.
A Mora által nézett kemping nem jó?
Gondolhatod mekkora kedvem van hozzá! :-)
Messze nincs, így azért annyit vállalok, hogy megnézem a kempinget, ha megmondod hol nézzem, meg mikor akarod a túrát.
Vegetáriánusként Tibetbe? :-O
Na most mondom én is,h kivitelezhetetlen! :-DD
Hát lehet, hogy az igazi kabaré kialakulásához hagyni kellett volna titeket Árpáddal kibontakozni.
Így is jól szórakoztam, de akkor lehet hogy hetekig röhögök.
A legtutibb az lett volna, ha ez mind megvalósul és elindulsz! :-)
Vagy ha Árpád is veled megy! :-D
Új ötletem van, ebből kéne könyvet írni, vagy inkább filmet!
Pl:
Forgatókönyv:
Árpád: -Állj, Állj!
Storm: -Mi van már megint?
Árpád: - Semmi, csak bele kell rakni a zöldséget a bablevesbe!
Storm: - Mikor lesz kész?
Árpád: -Ha nem húznád neki ennyire, az jó lenne, a fele így is kifutott, sokkal kisebb lángon kéne főzni!
Storm:-Milyen lángról beszélsz?
Árpád: - Inkább hagyjuk, mennyünk, mert most meg már alig forr! És LASSAN!
Storm: - De tudod, hogy oda kell érnünk még ma estig, mert holnap nem mehetünk sehova, őrizni kell a kimosott alsógatyákat!
Árpád:- Igen tudom, ráadásul holnap főzni sem tudunk... De akkor is, kifut az egész, ha így húzod neki! Az oldalán meg leég a csülök!
Amúgy is induljunk, mert kihűl teljesen, én megyek elől, hogy ne száguldozz.
Storm. - De ÍGY SOHA nem érünk oda!!!
Árpád: -Nyugi, legközelebb rántott hús lesz, akkor tépheted a száját!
És hőseink elmotoroznak a lemenő nap fényében....
:-)
Komolyra fordítva a szót, annak örülök, hogy találtál indiai túrázókat, hátha ők mondanak valami okosat is.
Na jó túrázást!
(Ja a boltizsírt, meg ne fogjátok rám, halálosan jó duma, de nem én mondtam!)
Nem hiszem, hogy minden rendben volt vele :) Valami ott garantáltan szar volt! A gyújtás pontosságára kevésbé érzékeny mint az MZ, az arányosan hosszabb löket miatt. 6 mm előgyújtással még simán elketyeg.
Hát Keri, meg ne sértselek de ez most emberismeretből fekete pont.
Honnan vetted hogy dühös vagyok és indulatból válaszolok? :D Ezen most speciel még jobban röhögök mint az "irodában edzett boltizsír fehér bőr"-ön. Sőt, akár hiszed akár nem, az alsógatyás és blokkfőzős beszólásokon is röhögtem, a legjobbat meg talán Atilla azon ötletén mulattam ahogy felvezette hogy lehetne könyvet írni az elhangzott hülyeségekből.
Van azonban valami, amit nem tolerálok, mert az az én szememben a minden embernek egységesen kijáró általános tisztelet elvét sérti: Ez pedig a látatlanban személyeskedés és bármiféle konstruktivitást mellőző kötekedés. Amikor úgy szólt be valaki hogy azzal segíteni akart, vagy közben tanácsot is adott, akkor nem is szóltam vissza. De azt nem igazán preferálom, amikor valaki csak arra megy hogy személyeskedhessen, főleg úgy hogy én előtte tisztelettel beszéltem vele. Én senkit nem bélyegeztem ismeretlenül semminek, én viszont már egy kisebb versre elegendő negatív jelzőt kaptam.
Atillával semmi bajom amikor éppen nem a fent említett módon reagál. Nem vonom kétségbe sem az ő, sem mások motoros tapasztalatát, vagy életkorral járó tapasztalatát, sem a saját felkészületlenségemet. De nem esik jól ha lenéznek csak azért mert nagyobbat mertem álmodni mint legtöbben. És az sem, ha tapasztalatlanságom tudatában kérdezek valamit, és a válaszhoz fél oldal fölösleges beszólást körítenek. Ez ilyen egyszerű.
Ha valóban indulatból válaszolnék, akkor abban nem lenne köszönet, és már rég megkaptam volna a kitiltásomat. ;)
Amit a legutóbbi hozzászólásomban írtam, azt azért írtam hátha elgondolkodik azon, hogy attól hogy valaki egy adott területen (jelen esetben motoros tudás) alulmarad, még nem kéne egységesen lenézni. Én sem nézek le senkit pusztán a bunkó stílusa miatt, mert lehet hogy ettől függetlenül komoly emberi értékei is vannak, amikről én nem tudok.
Röviden összefoglalva: soha ne becsülj le senkit. Nekem ez az egyik alapelvem.
De már marhára belefáradtam a szájkaratéba, úgyhogy akár blokkolsz két napra akár nem, a továbbiakban nem áll szándékomban a kötekedésekre reagálni mert egyszerűen nincs értelme.
U.i.: Ha lesz gépem megyek szoci túrákra. De ezt már többször leírtam. ;) Atillát meg majd kihívom valami illendőbb elégtételre, mondjuk sörvirsli versenyre - de csak akkor ha van vegetáriánus virsli. ;)
A "khm" azt jelenti,h megszervezhetnéd a túrát! Egy szállás kell csak. :-P
K= qrva
H= hamar
M= megszervezni
:-)
Majd elfelejtettem belőlem ne nézd ki, hogy elmennék Tibetbe, ugyanis én nem bírom a meleget!
Hogy Feri szavait idézzem: "Nem kicsit, nagyon!" :-)
Na most mi van? A khm az mit jelent? Túra állj, motorokat elcsomagolni? :-)
Egyébként nehogy túrát merjetek szervezni augusztus végére!
Hát arra nem fogadnék, hogy élőben nem vagyok genya. mondjuk úgy beszólós a humorom! :-) Egyébként az igazán genya az a Czövi. Kár, hogy nem kapcsolódott be rendesen a vitába!
Most olvastam mit írtam tegnap este, ennyi helyesírási hibát egy helyen! És ilyeneket... Pedig nem is ittam sokat!
Francba, vége a bulinak... :-(
Ja és szerezz egy motorot, és gyere el szocis túrákra. Tényleg nagyon jó társaság, élőben nem olyan genyó Attila sem :)
Még régebben láttam vhol, h Indiában olyan olcsó a RE, h megéri ott megvenni és hazamotorozni vele, mint itthon megvenni :-)
Az élményről nem is beszélve! ;-)
Igazad van. Nem ismerlek, de amit eddig mutattál magadból abból elég világosan lejön hogy jót lehet rajtad röhögni, mert naiv, indulatos vagy és csak neked lehet igazad, a tapasztaltak véleménye pedig nem érdekel, ha az nem egyezik a tieddel. Attila ugyanis itt az egyetlen akiről elhinném hogy képes a Tibeti túrára, de a többiek is épp elég tapasztalt túrázók, veled ellentétben, hogy fel tudják mérni egy ekkora túra problémáit.
Persze nem gond hogy ilyen vagy, ez a korral jár, csak amikor mindenki azt mondja hogy hülye vagy, akkor gondold át az elképzeléseidet, mert valószínűleg nem mindenki más hülye és te vagy okos.
Persze dumálhatok én, kb 3-5 év múlva fogod belátni ezt az igazságot, nem most. Kb. ennyi idő alatt össze is tudsz szedni annyi tapasztalatot és pénzt, amivel el lehet indulni Tibetbe.
Viszont mivel látszik hogy dühös vagy és indulatból válaszolgatsz hülyeségeket, javaslom ne válaszolj senkinek. Ha ez nem sikerül akkor 2 napra ki foglak innen tiltani. De ez nem büntetés, tényleg nem annak szánom, viszont tapasztalatom szerint mindekinek, így a te lelki békédnek is jobb ha van idő lenyugodni és józan ésszel átgondolni a dolgokat.
Ez vonatkozik Rád is Attila. Ha tovább piszkálod Storm-ot téged is felfüggesztelek kis időre. Ez így igazságos szerintem.
Ahasznált Royal Enfieldeknek nagyon alacsony áruk van szerintem. Ujonan hazánkban sem egy drága motor. Pedig itt minden drágább mint kint.Az ötlet egész jó, de van egy széopséghibája. Van egy mondás Indiában: Egy Enfield tulaja csak motorszerelő lehet. Vagy legalább a legjobb barátja az.
Az enfield állítólag a világ legmegbízhatatlanabb motorja. De az is igaz hogy hogy van hozzá ott alkatrész és minden faluban akad hozzáértő mester is. De legalább olcsón megkapod és nem kell hajókáztatnod.Egy időben én is akartam egyet venni, de én azért már elég edzett motorfusizó vagyok, legalábbis nagyon lelkes. Még valami: Ha bejön a kocsmába egy motoros, jó eséllyel fel lehet ismerni hogy Enfieldje van. Még a második üdítő után is fel le jár a feje. Nagyon kemény tud lenni a kiegyenlítés nélkül szerelt hosszú löketű alacsony fordulatú egyetlen henger rázkódása. Olyan traktoros érzése van rajta a dolgozónak. De még egyszer: Költség, szállítás szempontjából kiválló választás. Könnyen lehet hogy Indiában olcsóbban jutsz hozzá mit itt egy jawához. De nem tudsz gyakorolni vele az útra.
Körösi Csoma is megcsinálta, szóval nem nagy kunszt leutánozni :D
El kell keserítselek. Nekem a hamisítattlan Csehszlovák PAL megszakítókkal volt csak bajom.
Amint lecseréltem az olasz utángyártottra csodák csodájára megszűntek a problémáim.
Sajnos az tény hogy nem túl jó a megszakító konstrukciója. Ezen felül érzékenyebb is a gyújtás pontosságára mint mondjuk az MZ-m, ja és a két henger összeállítása is kíván némi rutint, de alapvetően csak a megszakító konstrukciója gyenge.
Az a baj, hogy egyesek azt hiszik hogy pár sorból amit írtam jobban ismernem kint a saját anyám, sőt, egyenesen mindent tudnak rólam. Ennek fényében pedig máris ítéletet mondtak felettem.
A kedvencem ez volt: "kellemes irodában edzett, boltizsír-fehér bőrödet a kazah napon cserződött bronz-színűre váltva"
Ő már csak tudja. Hiszen mellettem ül minden nap az irodában... vagy mégsem? Nem lepődnék meg ha egy kemény hegyi túrán amire fejenként fél liter vízen kívül semmit nem viszünk, kettőnk közül ő dőlne ki hamarabb. De azt is megnézném mit kezd egy olyan edzőtáborban amiben én voltam párszor. Személy szerint az elsőn már a legelején kikészültem. Legelső nap legalább hatszor kellett engem a földről felszedni, mert a 8 kilométeres futás alatt többször összeestem. És tudjátok mit? Az egy hetes tábor végén a 16 kilométert a csapat legelején futottam le úgy, hogy a táv második felében még húztam és toltam azokat akik nem bírták (ugye senkit nem hagyunk hátra). Ennyit a hitről és akaratról.
Egyébként találtam egy apa-fia párost akik tizenvalahány éve vezetnek motoros túrákat Indián keresztül kasul, többek közt Ladakhba is, ahol az én célpontom van. Az apa anno Angliából motorozott haza Indiába. Írtam nekik, hátha tudnak segíteni, és már válaszoltak is. Azt is javasolták hogy esetleg menjek Indiába motor nélkül, és ott vegyek egy régi Royal Enfieldet, abból arra sok van és lehet alkatrészt is kapni. Ők ilyenekkel teszik meg a nagyobb túrákat, sok éve gond nélkül. Megfontolom a javaslatukat, most várom a választ azzal kapcsolatban hogy milyen áron lehet egy ilyet kapni Indiában. De félek hogy túl drága lesz, akkor meg marad a Jawa.
Hát, a főző ötletem kivizelezésétől legfeljebb akkor hal meg, ha valami olyant főz.:D
Amúgy mind fura gondolkozásuak vagyunk a többiek szemében.A másik hogy az igazság nem demoratikus dolog. Attól hogy tévedéből sokan hisszük ugyanazt a téves dolgot még nem lesz igaz. Ráadásul nem ismerhetjük a teljes igazságot. Így az igazság szubjektív, az egyén felismerésétől függő dolog.Tőlem bárki bármit hihet egész addig amíg hite nem hoz kellemetlen helyzetbe engem, vagy a védelmemre szorulókat.
Valakit lebeszélni igazáról, terveiről úgy hogy egyetlen érvünk az hogy hülye vagy, nem lehet. Hálistennek.
A konkrét esetről: Azt hiszem mindanyian ismerünk olyan embereket akik egy év alatt kivállóan megtanultak motorozni.Az út leredukálódott India átszelésére. India elvileg egész rendezett ország manapság. A srác maradhat végig aszfaltozott úton. Nincsenek annyira távol a települések. Akár minden estét faluban, házban tölthet.Műszaki hiba esetén létezik olyan cucc ami segít neki egy két éjszakát a legmostohább körülmények között is túlélni.
Rosszak az esélyei a rövid idő és a 0 anyagi forrás miatt, de nem esélytelen.Ha jók a képessségei, erős a hite, megcsinálhatja. Gimnáziumban volt egy egy évvel időssebb srác. Az az egyetemet megszakítva gyalog ment ki Tibetbe.0 pénzzel. Még turista sem volt, egész nap csak a földrajz szertárban ücsörgött. Amikor mesélt arról hogy egy-két év mulva kigyalogol oda, mindig röhögtünk rajta.Aztán csak kiért....
A dolgok állása:
Mora a szállást megnézte, (http://www.ptse.hu/index.php?01011012) de szerinte kicsi így ott nem férünk el. Talált még egy motoros kempinget valahol Oroszlányban, azt már nem nézte meg. A túra időpontja (júli 30-31-aug1) viszont annyira közeli, hogy inkább hagyta az egészet a francba. :-)
Hát ennyi.
Kezdelek megérteni! Kigondolod az elvetemült ötleteket, de annál több eszed van, hogy kipróbáld. Inkább leírod valami furcsa gondolkodású szerencsétlen kezdőnek, hagy menyjen vele meghalni Ázsiába! :-D
Ha meg netán túléli, akkor ráérsz megcsinálni magadnak is! :-D
Én pedig nem foglalkozom a kiváltó okkal. Lecserélem elektronikusra.:D
Pedig van a tarsolyomban vakmerőbb is. Pl üllésfűtés kipufogóval.:D Vagy könnyű gumi lánctalpas szerkezet a hátsó kerék helyére télire. Rommel után szabadon.D A nem motoros alkalmazásokat nem is említem. Talán egyet mégis. Hűtőláda ami napra kitéve lehűti a tartalmát jégaku és áram nélkül.:D
Szerintem sem a Jawa gyújtás szar, hanem a kínai megszakító. :-)
Nekem is volt Jawam, semmi bajom nem volt a megszakítóval, igaz 6000 Km volt benne mikor vettem, még gyári volt mindene.
Őszintén megvallva, rákerestem a google-val, hogy hol van, mert gőzöm sem volt. :-)
Lehet, hogy voltam már arra a Morával, de nem vagyok benne biztos. Mindenesetre jó helynek néz ki.
Dobok egy SMS-t a Morának, hogy nyilatkozzon mit intézett.
Hát igen, a főzős ötlet verhetetlen!
Mondhatnám mind közül a legelvetemültebb! :-D
Storm!
Nemhülyeség kategóriába írd be,h a tankot nagyobbra kell cserélni vagy megnagyobbítani a nagyobb kapacitás miatt,h beleférjen 30ezer litér vagy 300ezer..vagy nemtudom..
:-)
Atilla!
Csak egy szállást kellene leszervezni, a Mora már tudott egyről, de nem tudom megnézte-e.
A program megvan, 3 látnivaló.
Szóval csak a szállás a kérdéses.
Ennyit kellene intézni, vagy Morától megtudni.
Tényleg el akartam tűnni mert bemerevedtek a frontvonalak. De....
A téma több szintű.
Az első menjen e Tibetbe vagy nem. It markáns a vélemény különbség köztünk. Egyfelől szerintem hihetetlen dolgokra képes az ember ha hisz magában.Másrészt az én álláspontom szerint sokszor jobb ha valaki meghal álmai kergetése közben mintha hozzá sem kezdene és életúnt depressziós roncsként tengetné életét.Jobb egy rövid de tartalmas élet mint egy hosszú lapos.Mindenkinek magának kell döntenie, csak annyit segíthetünk hogy megpróbáljuk az esetleges veszélyeket felmérni, elmondani neki.
A második vonal az alsógatya. Ha az előzőt végigfuttatuk, a fontos alap dolgok megvannak, már amiket itt meg tudunk oldani. Maradnak az "apróságok" amik csak lehetlenné tehetik a küldetést. Ilyen pl a koszos vagy rossz anyagú alsogatya által feltört seggel való egyhetes kényszer táborozás.Vagy acélba érés utánni hónapos gyógykezelés a penészes ruha okozta bőrnyavaják miatt.
A harmadik vonal a technikai eszmecsere. Mint pl a teleszkóp kérdés. Ezt érdemes átbeszélni, mert lám úgy néz ki én is tévedtem, kevés esetet vettem alapul. De pont ezért kell az ilyesmiket közössen átbeszélni mert mindenki tévedhet, de sokan ritkábban hoznak téves döntést.
A negyik vonal a jopofa nem káros hangulat javító dolgok. Mint pl a főző a hengerre. Persze hogy kell egy benzin főző. de menet közben forró teát, kolbászt gyártani jopofa dolog, javíthatja az utazó kedvét.De már itt a megbeszélésüknél is mosolyt csalhat a dolgozók arcára, ami szintén nem rossz dolog. Persze tudni kell helyén kezelni az ilyen ötleteket. Persze hogy nem segítene a srácon ha lerobbana az út szélén és minusz tíz fok lenne.
Magyarországiaktól mindig gyújtásgondokról hallok, meg, hogy mennyire szar a Jawa gyújtás stb. Fura. Én még nem találkoztam ilyennel, pedig "párat" már javitottam. Most biztosan sokan kiröhögnek, pedig nem hazudok, tudok olyanról, akinek már legalább 15 ezer km óta nem volt hozzányúlva a megszakitóihoz! (Biztosan nem 2,8 mm az előgyújtás, de még mindig szépen jár) Lehet hogy a szar kisipari helyett hamisitatlan GYÁRI PAL megszakitót kellene használni? :D
A váznyúlvány nekem is lehajolt.
Csináltam rá frankó hátsó dobozt, megpakoltam és néztem mitől görbült le :)
Aztán behegesztettem egy darab csövet ami megtámasztotta, azzal már elbírt engem is, több gondom nem volt vele.
Gyújtás. Valami olasz megszakítót kaptam egyszer, onnantól kezdve nem volt több bajom a gyújtással. Előtte meg 500km után akár az út szélén is állításnak kellet következnie mert elkezdett csörögni, egyszer pedig még az érintkező pogácsa is leesett róla amit pillanat ragasztóval raktam vissza és még 200km-et kibírt majd otthon a ház előtt esett szét újra :)
MZ teló is megvolt. Röviden ennek köszönhetem hogy rommá törtem a Jawamat. Erősen lebeszélnék bárkit a használatáról. Én eredetileg azért raktam fel, mert nem kaptam Jawahoz alkatrészeket, meg nagyon bonyolult volt szerelni.
Ezt kár is lenne abbahagyni! :-D
A fő baj, hogy szeretem az ilyet! :-)
Sajnos Árpád mostanság eléggé eltűnt, pedig ő színesítette igazán a témát! :-)
Van egy tök jó ötletem! Ha vége, ki kéne innen ollózni az egészet és kiadni valami szatirikus könyvben!
Pl.: "Egy általános problémamegoldó felkészülése a tibeti útra" címmel!
(Ebből eszembe jutott Mr. Wolf, de ezt most inkább hagyjuk...)
Vagy szét is lehetne vagdalni novellánként és csak az oda illő hozzászólásokat betenni!
Pl:
-A ruhaőrzés fontosságáról...
-Az alsógatya probléma
-Egy gourmet Tibetben, avagy kékre főtt pisztráng készítése Jawa hengeren.
stb. stb.
Egyszerűen beszarás, vinnék mint a cukrot!
Talán össze is jönne a lé egy tibeti útra! :-D
Erre mondják ez nem semmi!Könnyesre röhögtem magam!Jawan egy egész kifőzde!Nyár,lágy szellő símogatja az arcom,napszemcsi,száguldok vagy 60km/ó-l,és ROTYOG A BABFŐZELÉK,FŐ a DEBRECENI!
Fojtassátok ne hagyjátok abba!!!!
Első érdemi hozzászólásomban csatlakoznék Atillához, Kerihez, nem javaslom a Tibetbe motorozást.
Én nagyon nem műszaki ember vagyok, a nulláról kezdtem (kb. mint Te, vagyis biciklit igen, de robbanómotort nem láttam közelről), amikor vettem egy Jawát. Úgy 2-3 évig szereltem szét-össze, ide-oda, közben használtam, tapasztaltam, lassan kiforrott a gép, és rá mertem bízni magam hosszabb (6-800 km-es) túrákon. Nagyjából a problémák 70%-át magam el tudnám hárítani egy 638-ason, de még így is irgalmatlanul tudatlan vagyok. Pl. blokkot, váltót sose szereltem, csak csináltattam.
Ennyi tapasztalat megszerzése tartott nekem kb 2-3 évig, nulláról. És tényleg sok energiát feccöltem bele.
Na, ezzel a tudással, és ezzel a géppel kb. 2000km után döglenék meg valahol valamelyik sós tó kiszáradt medrében, aztán széjjelhordanának a kóbor kutyák/farkasok. Ráadásul valami olyan dühítő, piszlicsáré apró műszaki hiba miatt halnék éhen/szomjan, ami itthon kb 15 Ft befektetésével 5 perc alatt orvosolható. De biztosan én vagyok a béna, és Storm Te eljutsz Tibetig úgy, hogy egy év alatt motort szerzel, felújítod, kitapasztalod, arra felpakolsz, és brümm.
Kívánom, hogy sikerüljön, kellemes irodában edzett, boltizsír-fehér bőrödet a kazah napon cserződött bronz-színűre váltva vonulj be Tibetbe.
És olajból csak fullszintetikusat, de abból elég 1:60-ba keverni!
Annyira reménytelen vagy, semmi értelme írnom.
Sajnos engem a hülye témákról szóló parttalan vita mindig feldob. :-)
Az a baj, hogy nem tudom mit vettél komolyan! (Szerintem sajnos mindent)
Így nehéz leírni mi az amit te komolyan vettél és hülyeség.
Viszont látom, hogy konkrétumok nélkül megérteni sose fogod miről írok, ezért pár dolgot mégiscsak leírok vitaindításnak, hogy ne csak az alsógatyákról essen szó.
Jawa: (ezért most megköveznek)
A jawa állítólag szuper erős váza sajnos nem az igazi. Valójában a hátsó váznyúlvány olyan gyenge, hogy ha felpakolod még magyarországi viszonyok között is letörik. Arra meg nincs rendes út, így ha jól megpakolod tuti elhagyod a hátulját!
Elektronikus gyújtás: Nagyon jó, csak egy hiba van vele, ha beszarik, akkor ott pusztulsz meg az árok szélén. A Jawa megszakító tényleg egy katasztrófa, és elég sokat kell foglalkozni vele, (Értsd pár ezer kilométerenként) viszont ugyanaz van a régi Skodákban, Zaporozsecbes Stb stb. Amiből ott van bőven. Ráadásul, ha nem értesz hozzá, akármelyik helyi buckalakó beállítja neked egy szál csavarhúzóval.
MZ teleszkóp: Az MZ a Jawanal könnyebb, az első teleszkóp ennek megfelelően zsengébb, de még az MZ-n is híresen csavarodik.
Fogod az önmagában is nagy, nehéz és esetlen Jawat, rápakolsz rengeteg cuccot, majd a hurkapálca MZ teleszkópokkal felszerelve elindulsz olyan szar utakon, ami nálunk a szántóföldek között sincs.
Meg fogod párszor kóstolni a talajt az biztos!
Mára ennyit, hidd el nekem a többi jó tanács is nagyrészt marhaság!
Remélem ezek között volt olyan amit felírtál magadnak, mint megfontolandót és elgondolkodsz a végre a dolgon önállóan, mert nem fogom a kedvedért a több napnyi hülyeségáradatot egyenként cáfolni.
Atilla, inkább nem vitatkozok, meghagyom neked a vesszőparipáidat.
De lássátok milyen rendes vagyok, válaszolok pár kérdésre hogy legyen mivel tovább táplálnotok a flamet. 25 éves vagyok, és még nem motoroztam csak biciklizek. A mihez értek lista hosszú lenne mert sok mindennel foglalkozok, de hogy csak párat mondjak: hagyományos és digitális grafika, grafikai és arculattervezés, fotózás, fotóretusálás, webdesign, webfejlesztés és programozás, alapvető elektronika és hardware, bármilyen kézügyességet igénylő dolog, bicikliszerelés és karbantartás, kézi anyagmegmunkálás, sorselemzés és tanácsadás, általános problémamegoldás, lovasoktatás és lovak tanítása...
Ohhh bocsánat, a köhögted= röhögted!
Csak nehéz röhögve gépelni... :-D
Vannak nekem is elképzeléseim! :-D
Egyébként hová lett Tesho? Nem árulta el mit kéne neki segíteni!
Még egyszer leírom, és még rövidebben.
Nem neked mondtam, hogy ne tarts fontosnak, hanem Árpádnak, hogy ne mondjon neked ilyeneket, mert komolyan veszel minden marhaságot. (Lásd pl. főzőberendezés)
Ezen mit nem értesz, azt fel nem foghatom!
Amúgy meg baj van, mert nem köhögted halálra magad a listán. (Bele értve az elektronikai tanácsokat is, meg a más értelmes dolgokat.) :-D
Most már csak arra lennék nagyon kíváncsi hány éves vagy, mióta motorozol, mihez értesz.
Ha nem válaszolsz akkor tippelni fogok amiből megint nagy röhögés lesz :))
Jawa350speed:
Egy árva szóval nem állítottam hogy "nem akarok pénzt költeni rá". Azt állapítottam hogy nincs egy vasam se amit rákölthetnék. Óriási különbség. Ha lenne munkám nem kértem volna felajánlásokat sem. És ha nem találok valami értelmeset, akkor az életbe nem is jutok ki Tibetbe.
Folyamatosan keresek munkát, ma is egész nap ez ügyben voltam el. De sajnos arról nem én tehetek hogy a válság miatt mindenhol alig van forgalom/megrendelés ami miatt nem hogy nem vesznek fel új embert de a régieket is elküldik. Amik vannak elérhető állások, azok minden specialista műszaki vagy ipari szakembert keresnek, az üzemmérnöktől a főgépészig de nekem nem ez a szakmám, és ez nem olyasmi amit szakirányú végzettség nélkül el tudnék látni. Amihez értek, arra nincs kereslet. Az egyetlen releváns amit találtam, arról kiderült hogy fél éves hirdetés volt. Úgyhogy nagyon úgy tűnik hogy mehetek minimálbérért dobozokat pakolni, mert a szakmáimba vagy legalábbis képességeimhez illő állás egyszerűen nincs.
Nyelvet illetően angolból perfekt vagyok, oroszból még csak egy nagyon alapom van, de van időm ezt bővíteni.
Ha meg "nem érted miért akarok ennyire jótékonykodni", hát akkor sajnálom. Ez nem erről szól hanem sokkal többről. Világosan leírtam, de ha ezt nem érted, azon nem tudok segíteni.
Kedves Atilla!
Ez szép és jó csak nem tudom minek lovagolsz ezen már napok óta. Én már réges-rég elfeledtem a gatyatémát, csak te vagy erre rákattanva. Ha nem tűnt volna fel, a temérdek hülyeség közt elhangzott egy motor típus, elhangzottak gyakorlati tanácsok az elektronika kapcsán, és elhangzottak más értelmes dolgok is. Én ezeket "írtam fel", de te még mindig a blokkfőzőn meg az alsógatyán rágódsz. Innentől a nagy kirohanásod amiben azt próbálod nekem bebizonyítani hogy én az egészből csak az alsógatyát tartottam fontosnak, elég vicces.
Nem lehetne végre tovább lépni?
Szerintem nem kivitelezhetetlen az út, és nagyon sok szerencse sem kell hozzá, csak rengeteg pénz. Ha már Jawa 638, én mindenképpen vennék egy komplett új blokkot. Szétszedném, kijavitanám a hibáit, bejáratnám és tesztelném kb. 10 ezer km-t, ha véletlenül anyaghiba lenne valahol. A vázat, kereket, elektromosságot szintén teljesen át kell nézni. Ha mégis baj lenne, Indiában lehet kapni hozzá alkatrészt - Yezdi - Jawa licensz. Jó motorral, felszereléssel, jól megtervezett útvonallal nem érhet túl sok meglepetés, de nagyon sok pénz kell majd. Biztosan van olcsóbb módja is a Tibetbe jutásnak, de egyik sem nagyobb kaland. Az ETZ első telóknak a tárcsaféken kivül nincs más előnye. Jawa teleszkópok vastagabbak, kevésbé csavarodnak és ragasztott betéttel a fék is fog rendesen, esetleg gyári tárcsafék.
Az én álmom jóval szerényebb, 2-3 éven belül a Budapest - Bamakón szeretnék indulni Jawával :D
Szerintem nem kell kigúnyolni Storm-ot ha nagyon akarja, meg tudja tenni. Az egyetlen gond az egészben, hogy nincs rá elég idő. Ezt összehozni jövő nyárra semmiképpen sem reális, talán, ha nem lennének pénzgondjaid.
Szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy tényleg jó emberismerő vagyok!
Soha nem fogod megérteni miről beszélek.
Adok még egy jó legeslegutolsó tanácsot, hátha majd így ráeszmélsz a dolgokra!
De csináld meg tényleg!!!!
Fogj egy papírlapot, olvass vissza a fórumon és írd föl rá az összes „jó” tanácsot sorban amit itt kaptál.
Kb. így(csak emlékezetből kezdem el írni, nem pontos):
-Nem lehet mosni
-Folyton új ruhát kell venni, amit postán mindig előreküldesz magadnak
-Ruhaőrzéses szárítás.
-Alsógatya
- 2 liter gyógyszer
-Rablóbandák garázdálkodnak
-Helyiek megesznek
-Blokkfőzőt kell csinálni
-stb
-stb
Ha kész a lista, hangosan olvasd föl magadnak.
Ha félúton halálra röhögöd magad, akkor olvassd el amit miklósbácsi, Keri, Jawa350speed, és jómagam írtam.
És gondolkodj!
Ha félúton mégsem röhögöd halálra magad, akkor nagy gáz van!
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|