hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás

Összesen: 360 oldal

Atilla
válasz erre | email2010-07-18 22:28:06
Jól van, jövő héten nézek valami biztonsági szállást! :-)
Te meg addig hirdesd ki a túra időpontot, meg szervezd meg a minden más! :-D
sorszám: 12337 (123160)
(előzmény: tesho, 2010-07-18 11:43:32)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-07-18 22:26:03
Még mindíg ez a téma?
Hány lóerő van az ETZ meg a Jawa között? talán 4-5 (tippelek, nem tudom) és pont annyival nehezebb is. Szóval ez tök lényegtelen. Véleményem szerint sem az MZ, sem a Jawa nem alkalmas egy ilyen túrára. Egyszerűen azért mert nem erre találták ki őket. Ráadásul szarok az után gyártott alkatrészek, ezért alapból nem elég megbízhatóak a motorok. Ha jól tippelek kb. 20 000 km akarsz menni! Ezt alapból egyik sem tudja, max. újkorában tudta az itthoni körülmények között. Ha meg megbízhatóvá akarod tenni, vannak varázslatok, de ráköltesz annyit, hogy azért kapsz egy használt endúrót is, ami meg pont oda való. Van rendes rugóútja, nem esel pofára feltétlenül a homokban, felvisz a hegyre és nem fog félúton kettétörni a váz, na meg még sorolhatnám az egyéb apróságokat.
Ha rám hallgatsz felejtsd el a Jawa-t és felejtsd el az MZ-t is! (Hacsak nincs rohadt sok pénzed a motorra.)
sorszám: 12336 (123159)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-07-18 20:41:53
Temészetessen a J az Y. Csak nem mult el a tegnapelőtti agyfelforrásom teljesen. még mindig szédülök és fáj a fejem. Pont én mondtam hogy bírni lehet a meleget.... Lehet bírni ha valaki nincs 50 éves és egészséges.:(
sorszám: 12335 (123158)
(előzmény: Árpád, 2010-07-18 20:35:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-07-18 20:35:14
Kevéssé ismerem a 632őt. De az ereje kevésnek tűnik.
De azt hiszem, egetverő különbségek nincsenek a kéthengeres jawák között. Jó mindegyik, csak más-más apróságok nem az igaziak.Ami biztos, Más szoci motor nemigen jöhet szóba. MZ az ereje miatt. Szerintem. A régi japó motoroknak a felújítása viszont horror áron megy. A Jamaha RD 125 kivételével nem is elég elnyűhetetlenek. Az RD125 viszont nagyon gyenge egy ilyen úthoz.
Szerintem.
Az Indiában vett Royal Enfield viszont továbbra is megfontolandó.Azt nem lehet egy kézlegyintéssel elintézni.
sorszám: 12334 (123157)
(előzmény: Tibi2T, 2010-07-18 20:23:03)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-07-18 20:28:28
Nem kell ennyire megsértődni :D Nem akartalak megbántani! Mint Jawa fanatikus, nem szeretem, ha az emberek összekeverik a tipusokat, nem mindegy, hogy alma, vagy körte :D
sorszám: 12333 (123156)
(előzmény: Keri, 2010-07-18 17:08:44)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-07-18 20:23:03
Szerintem a legjobb választás a 632- lenne. 12V 200W, a lámpa is rendesen világit, a blokk pedig majdnem ugyanaz, mint a 634, kinézetre twin-sport. Nem eszik sokat, teljesitménye nem egetverő, de nem csörgi olyan hamar szét magát mint a 638. Az egyetlen gond talán a vashengerek, nem volt ilyenem, mennyire birja a nagy hőségben motorozást?
sorszám: 12332 (123155)
(előzmény: Árpád, 2010-07-18 17:21:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-07-18 20:21:38
Túrázni elég sok ember szerint jobb a jawa. Erőssebb, gyorsabb, kényelmesebb, jobb az úttartása. A 634et én lapos elemmel be is tudtam rúgni.Igaz max 4 próbálkozásra elég szuflát találtam az elemben. Amit a megszakítórólírsz az is stimmel. Tartalék aksit én is hurcoltam a 634el.Miután rendbe hoztam a dinamót már nem nagyon volt rá szükség, de fő a biztonság.Ami viszont még igaz, hogy felesleges kinlódni a megszakítóval. Elektronikus gyújtást bele. Ha lecserélünk minden izzót amit lehet ledesre, akkor végképp bírni fogja még a belvárosi tötymörgést is. Akkor szerintem egész kiválló motort kapunk.
De Indiai túrára mégis a 638 a jobb. többet bír az elektromos rendszere. Egy ilyen úton nem lehet esténként konnektorról tölteni az aksit, viszont elektromos főző, erős fénycsöves vagy ledsoros lámpa jól jöhet.Ezek mind aksiről mennek. Vagy járó motorról, de az nem az igazi.
sorszám: 12331 (123154)
(előzmény: Ze78, 2010-07-18 20:03:06)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-07-18 20:03:06
Megfelelő karbantartás mellett minded Jawa megbízható szerintem.Sokáig jártam 634-sel nem volt vele semi gond. A gyújtása is működik igaz többet kell vele foglalkozni mint az ETZ-vel. Most 638-som van, de enek is jó a megszakítós gyujtása, cserélni azért akarom mert az oldalkocsi miatt nehéz hozzáférni.Végignéztem a milyen gyakran szokatm gyújtást állítani/irok mindent mikor csinálok km szerint/ kenni 3-400 km szoktam állítani meg kb. 2000k km ként.De megyegyzem a 0,4 hézag lemegy kb. 0,3-035 re. Viszont ez csak a Pal bakelit megszakírtókra igaz,mivel ez megszívja magát olajal egy idő után. A müanyag 200Km nem birt ki nekem.A 634 -sel mindig volt nálam egy tartalék akku mert városba lemerült néha. A 638 is hordok de még soha nem kellet cserélni.Viszont lámpa nélkül 1200 fordulat felett mind a két motor eljárt aksi nélkül.Lapos elemmel a 634 est betudtuk tolni mikor zárlatos lett az akku és haza jöttünk vele./azóta viszek tarcsit/Az ETZ-n 5 év alatt elektromos problémám nem volt. Viszont ha választani kéne a Jáwa jobb túrázni. Mégpakolva a Jawa kényelmesen viszi a 90-100Km, a ETZ a dombokat a szembeszelet nem birja. Na most hagyom abba mielőtt regény lesz.
sorszám: 12330 (123153)
(előzmény: Árpád, 2010-07-18 17:21:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-07-18 17:33:40
Mondom, gyalogolni más sötétben. Gyalog csak nekimenni tudsz valaminek. Ha megfelelő a járásod, a gödör vagy bucka nem okoz nagy gondot.Gyalog ha észleled az akadályt az utolsó pillanatban az elég is a kikerüléshez. Motoron 40es tempónál amit nem észlesz 50 méterrőlazt jobb is hogy nem látod. Csak az ijedtséged tartana tovább, korrigálni már nem lehet. Gyalogasan ha buksz, legrosszabb esetben bokatörés, illetve egy ág kiveri a szemed, de motornál már 40nél is jó az esélyed az elpatkolásra ha nem csúszva hanem repülve érsz földet. Nem segít ha tudsz esni ha egy fa, kilométerkő fog meg. Ilyen esetre a bukó is csak annyit ér, mint halottnak a beöntés.
sorszám: 12329 (123152)
(előzmény: Storm, 2010-07-18 17:19:45)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-07-18 17:21:17
A jawa 634/5nek van egy nagy hibája a te szempontodból. 6 voltos. Nagyobbik baj, hogy még az erősebbik dinamó is csak 75 wattos hozzá. Tehát nehezebben kapsz hozzá trafót, izzókat. A legkissebb probléma esetén lemerülhet az aksi. Biztos lesznek akik ellentmondanak nekem, de jawát üres aksivalmég nem tudtam betolni.
Át lehet tekertetni a dinamót 12 voltosra, valamít segít, de nem sokat. Nehéz találni tekercselő szakit aki válalja. Be lehet fusizni generátort, de nem hiszem hogy egy ilyen túra a leg alkalmassabb a házi megoldások kipróbálására.
A te esetedben a 638 1-1.5 literrel nagyobb fogyasztása megéri hogy az elektromos rendszered egy fokkal jobb legyen. A váz különbség csak a hozzám hasonló, vagy nálam alacsonyabbaknál számít. 170cm. Nekünk nyerő az hogy a 634/5 egy fél tenyérrel alacsonyabb. Illetve az eredeti üllése is alacsonyabb pár centivel mint a többieké.
sorszám: 12328 (123151)
(előzmény: Storm, 2010-07-18 17:09:53)

 
 
Storm
válasz erre | email2010-07-18 17:19:45
Hát újholdkor lámpa nélkül elhiszem hogy durva volt. :D Viszont ah van némi holdfény, de a lámpa szarakodik, jobban jársz ha kikapcsolod. Ugyanis nélküle a szemed egy idő után hozzá szokik az egységes kevés fényhez, viszont ha egy fényes folt van előtted a lámpa miatt, akkor a szemed ahhoz igazodik, vagyis a megvilágított részen kívül semmit nem fogsz látni. Én ezért nem használok soha zseblámpát se ha a házban vagy kertben mászkálok sötétben, mert lámpa nélkül mindent látok (még ha kevésbé tisztán is), lámpával meg csak azt amire rávilágítok.
sorszám: 12327 (123150)
(előzmény: Árpád, 2010-07-18 17:11:01)

 
 
Storm
válasz erre | email2010-07-18 17:14:42
Na látod, egy hetet még a betegséggel együtt is túlélted.
Nekem egyébként két hete egy gennyes tályogot vettek ki a torkomból (a manduláimmal együtt) ami miatt se enni se inni nem tudtam, de a végén már a légzés is nehezen ment... Utána örültem minden egyes kiskanálnyi ételnek amit le tudtam nyelni... 110+ kilóról lementem 103-ra. Viszont a szervezetem hozzászokott hogy keveset eszek, így már gyógyultan is tudom tartani hogy fele, harmadannyit eszek mint korábban és így most végre megy le a súlyfelesleg amit sok éve nem sikerült csökkenteni... vicces az élet, a rossz dolgokból mindig ki lehet hozni valami jót. Úgyhogy remélem 80 kilóig meg sem állok most már.
sorszám: 12326 (123149)
(előzmény: Keri, 2010-07-18 17:04:07)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-07-18 17:11:01
Motorozni más sötétben, megfelelő világítás nélkül. Nagyon félelmetes.Az éjszakai túra még egy tölgyesben is sokkal vidámabb dolog. Mint túrista, túravezető volt hozzá szerencsém párszor. Motorzni szar világítással kb az az érzés mint amikor az ember kéz hátra tétel nélkül hanyatt dől.Nem csak hogy nem lát az ember, de perceken belül a térérzékelése is megzavarodik kissé. Legalábbis nekem.Valószínüleg azért mert a látás kiesés után a megmaradt érzékek túlságon aktivizálódnak.
Szóval megfelelő világítás nélkül motorzni felejtős.
sorszám: 12325 (123148)
(előzmény: Storm, 2010-07-18 16:57:29)

 
 
Storm
válasz erre | email2010-07-18 17:09:53
Akkor tán nekem is a 634/5-öt kéne megcélozni hátha szerencsém lesz.
Egyébként írtam egy angliai Jawa clubnak, ők azt írták a 638-at arrafelé elég szarnak tartják. Egy arc nagyobb túrára készült vele de olyan megbízhatatlan volt hogy végül inkább eladta. Azt nem fejtette ki mit értett azon hogy megbízhatatlan, talán pont a gyújtással volt neki is baja. Végül azt javasolta hogy ha Jawa, inkább 632 vagy valami korábbi, pl 630.
sorszám: 12324 (123147)
(előzmény: Árpád, 2010-07-18 17:01:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-18 17:08:44
Jelentősen javult a megbízhatósága a megszakítónak ha úgy görbítetted, hogy a két pogácsa pontosan középen érintkezzen. Illetve tükör fényesre és enyhén domborúra políroztad.

Ja bocs én nem értek hozzá mert nem emlékszem a számára :D
sorszám: 12323 (123146)
(előzmény: Árpád, 2010-07-18 17:01:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-18 17:04:07
Nekem 1 hét volt a rekordom. Igaz ebben segített egy jó kis gyomorferőtzés, így nem az evés hiánya volt a legnagyobb bajom :)
sorszám: 12322 (123145)
(előzmény: Storm, 2010-07-18 16:49:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-07-18 17:01:16
A blokkszám, illetve egy részlete egy esetben érdekes. Ha 634/5öd van.:) Az a legjobb jawa minden ellenvélemény ellenére.Picit más a váza mit a az előző 634eknek és az utánna jövő 638nak. Fogyasztása tipikus 634, de teljesítménye a 638é.Nem tudom hogy sikerült ilyen jóra.:)
De a gyújtása pal megszakítokkal is szar. Ha jobb is mint utángyártottal.De ha megnézzük a megszakító konstrukcióját nem is csodálkozunk. Rosszabb a csapágyazása mint az MZé, viszont vagy kétszer hosszabb. amit nem látunk az az, hogy a megszakító pogácsák se állnak a helyzet magaslatán. Ez akkor derül ki amikor megcsiszoljuk a megszakítót. túl könnyű csiszolni. Ebben nem hiszem hogy különbözne bármelyik megszakítós jawa. Mindegyikben ugyanolyan a megszakító. Az hogy 12 voltos valamelyik, alig segít a dolgon. Ugyan 632őt nem csináltam még úgy emlékszem, de 638at sokat.Imádom a jawákat, de még ez sem elég ahhoz hogy azt mondjam, a jawa gyújtás elfogadható.Már 84ben kénytelenek voltunk elektronikusra cserélgetni. Motorom nem volt, de én gyártottam a gyújtást.
sorszám: 12321 (123144)
(előzmény: Keri, 2010-07-18 16:41:23)

 
 
Storm
válasz erre | email2010-07-18 16:57:29
Azt nem tudom hogy mennyit ér vagy sem a Jawa reflektora éjszaka. Viszont nagyon jól látok sötétben, ha egy kevéske hold van akkor már látok mindent.
Életem egyik legjobb élménye volt egyik Szilveszterkor az éjszakai hegyi túra. Még a térdig érő hóval együtt is egész jó volt. Ja igen, a hó jó mert visszaveri a fényt és durván javítja a látási viszonyokat.

Éjszakai motorozás meg, hát, egyszer úgyis alkalom adódik majd kipróbálni, addig nem tudok véleményt alkotni.
sorszám: 12320 (123143)
(előzmény: Árpád, 2010-07-18 12:12:03)

 
 
Storm
válasz erre | email2010-07-18 16:52:18
Függ attól is hogy mennyire vastag a ruha, melyik napszakban vagy, a Föld melyik részén (beesési szög, légköri eltérések, ózonlyuk stb.), hogy mennyire voltál lebarnulva előtte de még a genetikától is.
sorszám: 12319 (123142)
(előzmény: Atilla, 2010-07-18 10:38:17)

 
 
Storm
válasz erre | email2010-07-18 16:49:26
Túlélésről beszéltem, nem kényelemről. ;) Nekem eddig a rekord 3 nap szó szerint nulla evéssel. Tény hogy nem volt egy leányálom, de egy idő után a szervezet átáll tartalékra, elkezdi felemészteni a zsírt és az éhség is valamivel elviselhetőbbé válik. A gond akkor van amikor elfogy a zsír, akkor ugyanis az izmokat kezdi lebontani a szervezet hogy életben maradjon. Szóval aki vézna és se zsír se izom nincs rajta, az valószínűleg jóval rövidebb ideig bírná. A két hét onnan jön hogy voltak már akik túléltek ennyit. Persze a végére úgy néztek ki mint aki most jött a koncentrációs táborból... de legalább éltek.
sorszám: 12318 (123141)
(előzmény: LG TS, 2010-07-18 09:36:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-18 16:41:23
Az meg véletlenül se befolyásoljon hogy egy tyúkszaros rozsdás roncsból építettem egy olyan Jawat amivel megjártam Ausztriát hiba nélkül, nyílván ez csak véletlen és nem értek a motoromhoz mert 10 év távlatából nem emlékszem pontosan a blokkszámra, ami amúgy nem érdekelt akkor sem.

http://keri.szocimotoros.hu/Tura2001/index.htm
sorszám: 12317 (123140)
(előzmény: Tibi2T, 2010-07-18 10:52:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-18 16:30:37
Sőt a rendszámomat sem tudom, a többi motorom blokkszámát sem tudom, és a kerékméreteket sem tudom, a szimmering és csapágyméretekről nem is beszélve.

Igen. Ez mind azt bizonyítja hogy egyfolytában hazudok és az is hazugság amit megtörtént eseményként mondtam el.

Ha csak ebbe tudsz belekötni, tényleg nincs miről beszélnünk :(

Amúgy igazad van 634/2 volt a blokkszám, légy vele boldog hogy hibát találtál benne.
sorszám: 12316 (123139)
(előzmény: Tibi2T, 2010-07-18 10:52:58)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-07-18 14:12:40
az élmény az feledhetetlen!

főleg a grossglockner havas hegycsúcsai,a krimml vízesés,a Duna forrás,és a hallstatt tó látványa is lenyűgöző!
Mindehhez még az is párosult,hogyigazi nyári időben volt részem,így 3 szor aludtam sátorban,és kétszer házban.
sorszám: 12315 (123138)
(előzmény: Atilla, 2010-07-17 21:40:33)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-07-18 14:09:37
szia teshokám!

hát én igyekeztem odaszólniminden kedves régi ismerős,és ismeretlen barátomnak hogy gyertek már Jankovac-ba vízesést nézni!
de hát a banda hallgatott,méghozzá nem kicsit!Aztán egyszer jártam Veszprémben amikor a gépemet újra műszakiztattam,3 hónap után,mert még nem tudom mikor viszem haza,szóval kevés volt az idő teshokám!
Ne haragudj érte!
:-)
sorszám: 12314 (123137)
(előzmény: tesho, 2010-07-17 19:46:39)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-07-18 12:12:03
Én viszont el tudom képzelni.:) Párszor mentem haza újholdkor felhős ég alatt töltés hibás 6 voltos jawával.:) Az út szélét nem láttam. Amikor érdekes hangot hallottam az azt jelentette megint nem az aszfalton hanem mellete a murván megyek.:D Azért ezt az élményt nem tudnám tiszta szívből kivánni senkinek sem. Röviden: Szar volt.
sorszám: 12313 (123134)
(előzmény: Atilla, 2010-07-18 10:38:17)

 
 
tesho
válasz erre | email2010-07-18 11:43:32
Fogalmam sincs,h merre van az a kemping! Nekem is csak Mora írta. Kereshetsz másikat is, csak biztonságos legyen :-)

sorszám: 12312 (123133)
(előzmény: Atilla, 2010-07-18 10:41:37)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-07-18 10:52:58
A 632-es 12V-os! Innentől kezdve kár is bármiféle vitát folytatnunk, azt sem tudod, milyen motorod volt és kiokosítasz engem... Nálam Jawán 30 ezer km alatt sosem történt hátrafelé indulás, Simsonnal viszont igen, persze csak mert szarul rúgtam rá.
sorszám: 12311 (123132)
(előzmény: Keri, 2010-07-17 21:09:55)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-07-18 10:41:37
Mond már meg nekem hol van az a kemping, mert én nem tudom!
Vagy keressek egyet hasra ütésre és oda megyünk.
sorszám: 12310 (123131)
(elözmény: Storm, 2010-07-17 12:42:54)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-07-18 10:38:17
Azt mondják a fekete a jó, de én is fekete hosszú póló alatt égtem le.
Az éjszakai motorozás meg felejtős, hideg van, az út szar, és olyan sötét van, amit itthon el sem tudsz képzelni!
sorszám: 12309 (123130)
(előzmény: Storm, 2010-07-18 03:37:14)

 
 
LG TS
válasz erre | email2010-07-18 09:36:28
Hát ez akkora hülyeség, mármint akkor én tuti nem vagyok jó erőben, mert a káka belemmel egy napot nem bírok ki hús nélkül nem hogy 2 hetet :D:D
Pedig olyan vékony vagyok, mint egy etióp aki el van hízva :D:D
sorszám: 12308 (123129)
(előzmény: Storm, 2010-07-17 18:03:51)

 
 
Storm
válasz erre | email2010-07-18 03:37:14
Nappali forróság: Ilyenkor érdemes megfontolni hogy ne csak estig de éjszaka is menj és nappal aludj. Kevesebb vizet is vesztesz.

Leégés pólóban: Ezért kell erős napon mindig feketét hordani, mert ugyan a felszíne jobban felforrósodik, de pont azért mert felfogja a napfényt, ellentétben a világos színekkel amik átengedik. Ja és persze szigorúan pamut vagy más természetes anyag, műszál kerülendő. Jó példa a beduinok fekete burnusza, ami ráadásul több rétegű így a rétegek közti levegőréteg egész hatékony szigetelést nyújt.

Az utazás eszközétől függetlenül.

Egyébként ha választhatok én is inkább a hideget választom mint a meleget.
sorszám: 12307 (123128)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-07-17 22:28:33

Te tudod a legfájóbbakat beszólni az embereknek az ismerőseim közül! :-)
Pl legutóbb láttad volna a Buny képét, mikor azt mondtad neki "Hát ismét elvérzett a túraszervezés".
kiült az arcára a gyűlölet, kereste a szavakat és végül csak annyit bírt mondani:"Legközelebb szervezd meg te és majd meglátjuk!
Na ekkor szakadtam meg a röhögéstől!
mint ahogy te is! Genya vagy te a javából, jobb, ha tőlem tudod! :-D
sorszám: 12306 (123127)
(előzmény: Czövi, 2010-07-17 22:20:57)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-07-17 22:22:20
Valamelyik szocitúrán is motorozott valaki hátra egy jawa-val! Csak már nem emlékszem ki volt az.
Nekem tök jó volt a gyújtásom, meg minden más is jó volt rajta, Soha nem szereltem, igaz nem használtam sokat, ugyanis az volt az egyetlen motorom életemben amivel utáltam motorozni. Dolgozni jártam vele, eszembe nem jutott ráülni csak a motorozás kedvéért. Érdekes, hogy a 250-es egyhengeres Jawa-t meg szerettem.
sorszám: 12305 (123126)
(előzmény: Árpád, 2010-07-17 21:55:22)

 
 
Czövi
válasz erre | email2010-07-17 22:20:57
Nem vagyok én genya!Szabadságon voltam és ezért olvastam csak most.Szerintem ha valaki a pakolás tudományát elszeretné sajátítani okkor eljön pár szocitúrára és biztosan lát sok csodát.Van köztünk akit már mesternek lehet szólítani!Mikor meglátom mindig azon tűnődöm, mit hagyott otthon, egész ház van felpókozva egy motorra,pedig csak itt kis hazánkba 3napos túrán vesz részt.Volt, hogy órákat röhögtünk azon mikor felidéztük miket láttunk már.Többek között ezért is szeretem a szocitúrákat!2005-ben találkoztam egy fickóval budakeszin,Szirmai Gábornak hívják.Megjárta afrikát egy átalakított kemping biciklivel és később egy régi mocival.A könyvében konkrét csomagolási leírás található.De nem az alsógatyák mennyisége és milyensége volt a legfontosabb.Lehetne ez is egy szavazási kérdés ki hány gatyát visz magával egy 3 napos szocitúrára.Vagy melyik az a márka amelyikben jól érzi magát a szocimotoros zacsija.Azért kíváncsi lennék Árpi milyen gatyában vág neki,mert nem egy sebesség hajhász motoros.
sorszám: 12304 (123125)
(elözmény: Storm, 2010-07-17 10:58:57)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-07-17 22:14:25
Ja, nagy az arcom, most kellett ajtót cserélni miatta a lakásomon! :-D
A meleget tényleg nagyon rosszul viselem.
Egyébként ezekben az országokban a legbrutálabb melegben senki nem megy sehova. Ha nagyon akarsz haladni, akkor elindulsz mikor pirkad, mész délelőtt míg bírod. Azután valami árnyas helyen (forrás, pár fa az út szélén stb) kihúzod úgy délután 4-5-ig és estig lehet tovább menni.
A helyiek ugyanezt teszik, még autóval is kín délben utazni!
Ehhez is fel kell öltözni nyakig. A módszerem: hosszú ujjú póló betűrve a kesztyűbe, meg a nadrágba, kendő a tarkódra és sisak, + sok naptej a képedre. Ami kilóg az leég!
Kabát meg fölkötözve a motorra, egyrészt nem néznek hülyének a helyiek, akik még sisakról sem nagyon hallottak, másrészt úgysem lehet gyorsan menni.
Egyszer Pamukkale- ben kipróbáltam milyen rövid gatya pólóban sisak nélkül. (Ott sincs már túl sok növényzet, olyan sziklás félsivatagos a hely)
Csak 2-3 km-t kellett csak menni délelőtt 10 körül, de olyan érzés, mintha belenéznél egy hajszárítóba, ha gyorsabban mész, akkor mintha egy kettes fokozatba kapcsolt hajszárító lenne. a legnagyobb gáz viszont a lábad, az út meg a motorblokk miatt, az nem meleg, hanem rendesen éget! Alig vártam, hogy odaérjünk végre, egy borzalom volt!
Amúgy volt olyan is, hogy leégett a hátam a póló alatt és volt olyan is, hogy elfogyott a motorról a gumi kb 1000 kilométeren. Úgy nézett ki, mintha pályán szétgyaláztam volna, pedig max. 60-70-el mentem vele.
Na ez az ami nem nekem való!
Az északi túrák viszont bejöttek! Motorozni a szálegyenes fenyvesekben meg nyírfásokban, kirándulni a nemzeti parkokban, megnézni a hanzavárosokat, meg úszkálni a hűs balti tengerben a 25 fokban, míg mindenki rohad otthon a 40-ben!
Na azt már szeretem! :-)
Nem kell nekem ilyen kihívás mint a sivatag, annál én sokkal jobban szeretek jól élni! :-)
sorszám: 12303 (123124)
(előzmény: Keri, 2010-07-17 20:43:57)

 
 
Storm
válasz erre | email2010-07-17 22:10:02
Na majd ha találkozunk élőben, meglátjuk ki mit tud kiről előbb. ;)
sorszám: 12302 (123123)
(előzmény: Keri, 2010-07-17 21:13:54)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-07-17 21:55:22
Nekem csak berúgásra indult fordítva csomószor. Viszont én fel is tudtam gyújtani megszakító hiba miatt.:D
sorszám: 12301 (123122)
(előzmény: Keri, 2010-07-17 21:09:55)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-07-17 21:40:33
Hát gurultam ma egy jót, megnéztünk 3 tavat. Igazi tótúra volt! :-)
Azután elolvastam, hol vagy és épp most csapkod a földhöz a sárga irigység!
Gratulálok hozzá, biztos nagy élmény arra járni!
sorszám: 12300 (123121)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-07-17 17:18:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-17 21:13:54
:)) hidd el régóta vagyok moderátor, előbb tudom mikor vagy frusztrált, mint te magad :) Van pár jele neki, de ez nem a pszihológiai fórum.
sorszám: 12299 (123120)
(elözmény: Storm, 2010-07-17 11:41:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-17 21:09:55
Persze hogy szar volt a csehszlovák megszakító, meg a lemezből sajtolt hosszú megszakítókar :)

6mm-el fordítva indult volna be.
Haver járt egyszer úgy hogy megállt a busz mögött, durrant a motor, majd amikor elindult meglepődve tapasztalta hogy ezerrel tolat :D
Persze ez egy 250-es Jawa volt.

Nekem 632-es 6V-os volt, de ha kicsit lecsökkent a megszakító hézag máris cicergett. Lehet hogy ment volna nagy eltéréssel is, de engem rohadtúl idegesítenek az ilyen rendellenes zajok.
MZ amikor elkezd ciceregni akkor nem a gyújtás a szar, hanem lelazult a kipufogó hollander, mert olyan is volt hogy annyira elkopott a megszakítóhézag hogy nem tudtam hézagot mérni, de még mindig ment a motor.
sorszám: 12298 (123119)
(elözmény: Storm, 2010-07-17 11:48:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-07-17 20:43:57
Ja de felvágos, ha nincs hó, meg mínusz, akkor már nem is jó, mi? :)
sorszám: 12297 (123118)
(elözmény: Storm, 2010-07-17 11:12:31)

 
 
tesho
válasz erre | email2010-07-17 19:48:00
Hátha éhesebb leszel, mint szomjas! :-)

sorszám: 12296 (123117)
(előzmény: Árpád, 2010-07-17 18:54:36)

 
 
tesho
válasz erre | email2010-07-17 19:46:39
Hod a devlá egye ki a zuzáádát, jó ideszótá, hogy ráéröl ithol :-PPP

sorszám: 12295 (123116)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-07-17 17:18:44)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-07-17 19:37:32
köszönöm!
sorszám: 12294 (123115)
(előzmény: Storm, 2010-07-17 18:04:39)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-07-17 18:54:36
Vagy a gasztronomiai vagy a földrajzi ismereteid fejlesztésre szorulnak. :)
Sivatagban pöri?!!! :D
Tudom, viszel hozzá instant vizet.:D
sorszám: 12293 (123114)
(előzmény: tesho, 2010-07-17 13:38:00)

 
 
Storm
válasz erre | email2010-07-17 18:05:52
A "12-napig" az "1-2 napig" akart lenni.
sorszám: 12292 (123112)
(előzmény: Storm, 2010-07-17 18:03:51)

 
 
Storm
válasz erre | email2010-07-17 18:04:39
JAWAvsRENAULT: Gratulálok a sikeres megérkezéshez! :)
sorszám: 12291 (123111)

 
 
Storm
válasz erre | email2010-07-17 18:03:51
HA azon múlna az életben maradásom, sok mindent megennék, a húst is. De egyébként nem. Mondjuk élelem nélkül ha egyébként jó erőben vagy, akár két hétig is túl lehet élni. Víz nélkül azonban éghajlattól függően csak 12-napig, vagy néhány óráig.
A keselyűk viszont biztos kedvelnének, amilyen jó fokhagymás fűszeres kajákat szoktam főzni magamnak, jó fűszeres húsom lehet. :D
sorszám: 12290 (123110)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-07-17 17:18:44
sziasztok!

azoknak akik ismernek,és azoknak akik nem!
Tegnap este 6 orakor Angol ido szerint megérkeztem a Freewind-el Angliába.Hosszú kis út volt,pontosan 2283 km.Ésnagyon megérte.
Láttam a Grossglockner-t a Krimml vízesést,a Hallstatti tavat,Donaueschingennél a Duna forrását.Nagy élmény,és igazi kihívás 5.5 napban bejárni ilyen szép látnivalókat.Előtte pedig megnéztem a Jankovac vízesést Horvátországban,ahova nem nagyon akartatok eljönni.Mondhatom nem kicsit bánhatjátok!A vízesés egyre szebb,és egyre több a vízhozama.
Érdemes megnézni!
Jó kirándulásokat és szocitúrákat kívánok nektek a jövőben!
Üdv:Gyuri
sorszám: 12289 (123109)

 
 
tesho
válasz erre | email2010-07-17 13:38:00
Én az odaútra gondoltam, sivatagos környezetben azért 1 dögkeselyű-pöri megmentheti az embert :-)
Vagy te mented meg őt :-P


sorszám: 12288 (123107)
(elözmény: Storm, 2010-07-17 12:53:07)

 
  Összesen: 360 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu