:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás Összesen: 360 oldal
Attila!
A hétvége még bizonytalan, de valahogy majd megoldjuk ezt a túrabejárást.
A szállást lefoglaltam. Mármint a sátraknak. Aki faházazni akar, az telefonáljon oda, és foglaljon szállást egyénileg.
Megkértek, hogy pontosítsam a sátrak számát. Ehhez kérem küldjön minden túrára jelentkező motoros sporttárs egy mailt nekem az itteni címemre, hogy nagyjából lássam, mennyien is leszünk.
Megkérdeztem, bográcshely van, tüzet rakhatunk. Bográcsom viszont nincs. :(
És végül - hamár minden ilyen fordítva készül - megkérdem, hogy a túrakiírást kinek kell küldenem?
Látom végre megtalálta vki a villanykapcsolót! :-P
Szia Munyi :-)
Üdv ismét körünkben!
Itt nem változott semmi, ontjuk a hülyeséget magunkból! :-D
A félliteres Suzuki megvan még?
Sziasztok Motoros Barátaim!
Régen írtam, akkor még "Munyi" voltam. Régen beszélgettünk! Mindenkit üdvözlök, régi és új ismerősöket egyaránt. Most regisztráltam, úgyhogy remélem tudunk majd jó sokat dumcsizni. A motoros túrákat azt hiszem újra bepakolom a hátizsákomba!
Sziasztok!
Mi is megyünk, de lehet, hogy csak szombat reggel tudunk becsatlakozni, majd addig még jelzek.
Anita+Imre
Előreláthatólag mi is ott tudunk lenni. Július vége nem lett volna jó.
Mora:
Jó ötlet! Most hétvégére viszont szar időt jósolnak! Jövő hét vége?
Tesho:
Perszepersze...
Ne aggódj, minden tuti lesz... :-D
Vértesszentkereszt körbekerített terület, a nyitvatartási idő miatt meg kellene néznetek és a pontos helyét is, mert a táblákat mindig ellopják az útról,h hol kell lekanyarodni. Kitehetnétek egy szalagot pl. De az ember nagggyon komoly, aki őrzi a helyet :-D
Vitány pedig tényleg bejárásra szorul, lehetőleg GPS-szel és útrögzítéssel, h a vár tövéig be tudjunk menni a motorokkal az erdei földutakon.
Várgesztes a legegyszerűbb, legkiépítettebb, a vár alatt van egy murvás parkoló.
Akkor lefoglalom a kempinget az augusztusi időpontra.
Bejárás?! Az Mz-m még darabokban van! Mondjuk Vértesszentkeresztre elmehetnénk, sütnénk egy szalonnát, aztán majd azt mondjuk Teshonak, hogy mindent jól bejártunk. Viszek ErősPistát meg hagymát!
Hello! Az augusztusi hétvége talán nekünk is jó... Bár, költöztünk, most elég nagy káosz otthon. :-( Boky
Hát, ebből a túrából sem hittem, hogy lesz valami!
Nekem pont jó az a hétvége. Tényleg akarsz bejárást, vagy csak Tesho szivat vele?
Üdv!
Immáron negyedik éve hajtom hőn szeretett ETZmet itt lenne az ideje egy igazi motoros túrának, Igaz se sátor se hálózsák... (kölcsönbe talán lesz.
Ha időm és pénzem engedi, akkor nekem az augusztusi dátum lenne a jó.
Jól van, úgy látom, hogy a többségnek az augusztusi időpont lenne a jobb.
A kempingből viszont már felhívtak, hogy erősítsem meg a dátumot, mert lenne más jelentkező is arra a hétvégére. Péntekig várják a választ.
Holnapra összeütök valami túrakiírást, és akkor befoglalom az augusztus 6-7-8-at.
Senki többet harmadszor?
Erre a túrára én is benevezek!
Sziasztok!
Lenne e igény egy ratbike /patkánymotor/
találkozóra?
Lenne börze, érdekes motorok veteránok,zene,sör,STB.
Csak egy napról lenne szó.
A hely az HERNÁD BP-től 32 km 50út 50.km
Ha lenne rá igény akkor megcsináljuk,szeptember végén, október elején.
Jelzéseket várok!
vespagyuri@gmail.com
Tel: 0630 215 61 50
Kálmánéknak (Herend) az augusztusi időpont felelne meg.
Üdv Vadmotoros!
Hogy Vagy?
Azt ugye nem gondoltad komolyan,hogy épp téged ne venne észre a társaság ha már megérkeztél....????!!!!
Nem véletlen VADMOTOROS a nick neved.
:-)
Na ez jó poén volt. remélem...
Sajnos nekem ezt a túrát ki kell hagynom.
:-(
De talán valami tengerpart,vagy vízeséshez majd el tudok jutni.
Csak ez a hülye balos közlekedés,ne lenne.....
Bár végül is a jobb oldalon is meg lehetne próbálni.... :-)
Üdv!
Nekem mindegy mikor van a túra, ha 31-én, akkor csak péntek délután tudok kimenni a kempingbe, és utána szombat délután csatlakozok hozzátok, mert délelőtt még meló van. Ha 7-én, akkor szombaton a túrára tudok menni, de pénteken este még megyek dolgozni.
Ha már ott leszek, akkor úgyis észreveszitek :-)
Nekem is jobb lenne az augusztusi időpont,bár egy jó túráért sok minden megoldható.
legyen júli 31-i hétvégén a túra!
Akkor a kereszteződésnek, mert az már ott van.
Én megkeresem, meg jól bejárom, meg Morával is lebeszélem. Csak majd akkor se felejts el szólni ha a sörödet kell meginni helyetted! :-D
Amelyik előbb odaér.. :-P
Kinek van elsőbsége az ilyen kereszteződésben? A szarvasnak vagy a vaddisznónak?
Atilla, gugli a barátod :)
Ne aggódj, remek erdei utakon kell menned, csak sok a kereszteződés és sűrű az erdő :-)
Én akkor a Kurultájra megyek Bugacra. Azaz a Magyarok Törzsi Gyűlésére. Nagyszabású hagyományörző rendezvény.
Úgy látszik ez már egy ilyen nyár. Vagy motorom nincs, vagy pénzem, vagy más program van.
Mitányvár?
Megsütötte fejecskédet a nap? :-D
Nana Atilla!
Hogy ne érezd feleslegesnek magad, rád hárul a feladat, hogy útvonalbejárást végezz Vitányvár lábához!
Köszönjük :-)
Nekem bármelyik időpont jó!
Várgesztesi túrára neveznénk! Aug 6-7-8 a jó időpont! Ildice & Roland Pécs
Jó, hogy itt vagy, azt hittem még ezen a héten is motorozol.
Akkor nem nézek kempinget!
Tesho:
Ezt is megúsztam! :-)
Mivel szegény Keri már harmadszor kérte, ráadásul jogosan, hogy a csevegőben folytassuk, én most már oda válaszolok.
Andris,most akkor mikor is megyünk Kaposvárra??
Sziasztok!
Csak egy hétre teszem ki a lábam, és alig bírok a fórumnak utánaolvasni! Minden esetre jókat nevettem. :)
Túra-téma.
Függetlenül attól, hogy a múlt héten lógtam, azért előtte gyorsan körbejártam a helyi kempingeket. Fő szempont volt, hogy olcsó legyen, és a túra hangulatához igazodjon. (a túra a vértesi várromok bejárásáról szólna: Várgesztes, Vitányvár, Vértesszentkereszt) Ez sok erdőben motorozást, néhol erdei utakat, és a 3 várrom meglátogatását jelentené.
A kempinget Csákányospusztán szemeltem ki, mert az is az erdőben van, egy kicsit egyszerű, de éppen ezért olcsó is. (Komárom-Esztergom megye, Tatabánya mellett)
Jelenleg két időpont lehetséges a sátorozásra:
1. július 30-31-aug. 1 és
2. augusztus 6-7-8. (ez utóbbit Vadmotoros kedvéért kértem)
E kettő időpont között kellene dönteni, hogy le tudjam foglalni a szállást. Tudom, hogy a dátum elég közeli, de mire várjunk még, ha itt a jó idő!
A helyszín nem túl nagy, viszont ~20 sátor, 30-40 fő befogadására bőven alkalmas. Van faház is, tehát a bankkártyával túrázók is készülhetnek.
A sátor díja 800 Ft/sátor/nap, a faház pedig 1500/fő/éj.
Link: http://www.ptse.hu/index.php?01011012
Ha már túra, akkor probléma esetén, az út szélén szükség lehet erre:
http://kepfeltoltes.hu/100719/spec2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kicsi, könnyű és mindent meg lehet vele oldani :)
Csak ásványi, de abból vastagot! egyhúszba keverjed, annál kevesebb esetén biztos, hogy kinyúlik a féklámpaárnyékvisszahúzó-rugó!
Atilla könyörgöm írd meg a forgatókönyvet, már ettől a részlettől is a könnyeim csorogtak... :)
Atért úgy mondani véleményt valamiről hogy nem ismerjük, elég meredek dolog.
Attól függ milyen olajjal :DD
Természetesen az MZ, mert egyik a másik!
:-)
Csak még azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek egyébként úgy általában melyik a jobb motor? Az MZ vagy a Jawa? :-)
Visszaolvastam, bocs az elírásokért. szocial-izmos! :-D
Hát nem is tudom ezek mik, téveszmék, előítéletek?
Azt tudom, hogy te jó konok ember vagy, de azért azért pár eget-verő dologra reagálnék. :-D
"Picit gyanakodhatnál hogy majd mindenki aki jáwával és mzvel is ment eleget, azt állítja hogy a jawa erőssebb."
Ki mondta, hogy nem az?
"Az pedig eléggé butaság hogy a jawa vázát komoly baleset nélkül törni, hajlítani tudnád."
Hát erről kérdezd meg Hygy-t, vagy mint ahogy nem rég írta Kerit.
Kerestem is direkt neked valamit:
http://www.szocimotoros.hu/hu/turaktalalkozok/55
(A vége felé olvasgasd!)
„Endúrót végkép nem ajánlanék. Magassan van a súlypontja. Ha nincs sok éves endúros gyakorlata előbb fog elesni vele mint bármi mással”
Hát nem is egy 1200 ccm-es dögre gondoltam kezdetnek.
Egyébként ezek szerint elég sokan tévednek, akik túrázni indulnak. Gyanusan sokan...
„A szoci motorok annyira egyszerűek hogy nincs ami meghibásodjon benne.Ha mégis, szinte mindig javítható az út szélén.”
Mint írtam, egyszerűen nem mennek el 20 000Km-t, két felújítás között, esetleg a mesében, de nem a sivatagban. Hajtókar, dugattyú, stb stb. Nem biztos, hogy a legjobb móka az út szélén.
„ japóknál még az újaknál is tízezrenként van a generál.úgy tudom.”
Ezt nem kétlem, de akkor az enyémet már valaki ötször generálozta a tudtom nélkül!
Az mind semmi, az előző motoromat tizenháromszor, az az előttit meg nyolcszor!
Ezúton is köszönet neki! :-D
Erről ennyit, a véleményem már leírtam, tök mindegy, hogy Jawa, vagy MZ!
Csak az a gond, hogy nem úgy tök mindegy, hogy mindkettő oda való, hanem úgy, hogy egyik sem. Fel kell fogni, a szocializmosnak ezer éve vége, ezeket meg akkor találták ki, napi használatra. (Nem földkerülgető túrázásra) Egyébként egész jól kitalálták, mert arra máig tökéletesek.
Ajánlom ezt a dokumentum filmet:
http://nationalgeographic.hu/Programmes/Main.aspx?Id=958
Megjegyzem ezek a csókák vadi új BMW enduro motorral sok sok pénzzel és kisérő autóval mentek, mégis volt pár problémájuk, ami az út feladására kényszeríthette volna őket ha nincs sok sok pénzük :)
Ez is igaz :)
Bár ha Tibet a cél akkor még mindig a repülő a legolcsóbb :)
Nem teljesen világos hogy milyen versenyen akartok indulni? :D
Csak mert a Jawa és MZ között nincs akkora különbség hogy az ereje vagy a futóműve miatt egyértelműen pálcát lehessen törni egyik vagy másik felett.
Én sokkal praktikusabb okok miatt döntenék a Jawa mellet a viszonylagos megbízhatatlansága ellenére.
Egészen egyszerűen a Jawaban nagyon sok rendundancia van. Vagyis ha elromlik valami akkor ki lehet váltani mással.
MZ sokkal jobban ki van hegyezve.
Rendben, akkor nem sértődök meg :)
Csak úgy jött le hogy ha a számot nem tudom akkor nyilván a többi állításom sem hiteles, de ezt betudom a Jawa fanatikusságodnak :)
Viszont én meg szeretek szerelni és arra vagyok érzékeny ha azt mondják nem értek hozzá :D
Bár eddigi motorjaimat kivétel nélkül szerettem, de szereltem éppen eleget ahhoz, hogy tudjam mik a gyenge pontjaik.
őőő csak csendben jegyzem meg, mi lenne ha szegény túrásokat nem terhelnénk és átmennénk a nem túrás témákkal a csevegőbe?
Picit gyanakodhatnál hogy majd mindenki aki jawával és mzvel is ment eleget, azt állítja hogy a jawa erőssebb.Nem annyira a 6 Le miatt ami a 634/5, 638 és az ETZ között van, hanem azért mert a motort nem a motor teljesítménye, hanem forgató nyomatéka hajtja. Érdemes megnézni mi a különbség az ETZ és a 634 fordulat-nyomaték görbéje között.De még van pár különbség. Az ETZ a 21 pacit csak nagyon jó beállítás és állapot mellett tudja.Például közismert hogy mi történik ha kezd elszennyeződni a kipuff, vagy utángyártott. A 634nek nagyon sok kell hogy észrevethető legyen az erőcsökkenés.Még egyszeméllyel csomag nélkül is nagyobb az utazó sebessége a 634nek, 638nak, de csomagokkal, hegynek fel drámai a különbség.Ezek a különbségek abból fakadnak hogy az ETZ egy hihetetlenül jól, de optimumra méretezett motor, a jawa kéthengeres,alacsonyabb fordulatú, hosszabb löketű.Mint minden ilyent, ezt sem nagyon zavarják az apróságok.
Az pedig eléggé butaság hogy a jawa vázát komoly baleset nélkül törni, hajlítani tudnád.
Endúrót végkép nem ajánlanék. Magassan van a súlypontja. Ha nincs sok éves endúros gyakorlata előbb fog elesni vele mint bármi mással.Két évig endúróztam, tudom mi a különbség.Olyan útra ahol nem megy el a jawa nem szabad rámenni három négy év gyakorlat nélkül. Az is csak akkor elég, ha az illető igen jó képességű.De egy ismeretlen, távoli országban még az aszfalt útról sem célszerű letérni a tökéletes eltévedés veszélye miatt.
Félek, nem sokat mentél még kéthengeres jawán....
Ezenkívül nem akarlak elkeseríteni, de a régi japókhoz is csak magyar utángyártott alkatrészeket fogsz kapni, még inkább mint a jawához. Csak sokkal drágábbért.Az is igaz nagyrészt, minél magassabb fordulatú a motor, annál gyorsabban nyírja ki az alkatrészeit.Nem megbízhatóbbak a szoci motoroknál. Sőt az újak sem.Csapatban motorozok, érdekes nódon nekem a gyújtáson kívül nem volt még meghibásodásom, Rajtam kívül majd mindenki rászorult már mentésre az elmult 3 évben.A szoci motorok annyira egyszerűek hogy nincs ami meghibásodjon benne.Ha mégis, szinte mindig javítható az út szélén.
Jawa vételára, felújítása együtt kevesebb 250 ezernél.Ha enyit költesz a felújításra tuti fog menni 25-30 ezer kilométert a következő generálig, még utángyártott alakatrészekkel is. A japóknál még az újaknál is tízezrenként van a generál.úgy tudom. Még a motort sem kapod meg 250ből, és akkor hol a felújítás? Budapest egyik legjobb szerelője, aki régen versenyzett is, utána sokáig készített fel versenyre motorokat próbált hosszú időn keresztül lebeszélni a régi nyugati motorokról.Az volt az érve hogy nem bírom ki az alkatrész árakat és a motor csak muzeális darabnak lesz jó, mert nem léteznek hozzá normális alkatrészek, mindig folyni fog valahol, meg effélék.
Viszont az MZről, jawáról az a véleménye hogy azokkal el lehet gurulni, persze a Dakaron ne induljak velük. Mert lassúak.
A ledek alkalmazása lámpa helyett jó ötlet. Vajon lehet kapni olyan ledes blokkot amit simán az izzó helyére lehet csavarni? Ha nem akkor egy kis barkácsolás kell.
Az enduro meg, hát, azt sem éppen túrázásra találták ki. Legalábbis nem arra hogy úton nagy távot tegyek meg kényelmesen, sok csomaggal. A megbízhatóságukat és terepképességüket nem kétlem, de összességében nem hiszem hogy jó ötlet lenne. Még a Ladakhi hegyekben is olyan utakon kell menni amik autóval, motorral és biciklivel egyaránt járhatóak, nincs tervben offroadozás. És ezzel most nem a Jawát akarom védeni.
Összesen: 360 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|