hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motoros túra - új hozzászólás

Összesen: 360 oldal

Miklósbácsi
válasz erre | email2011-01-23 20:41:11
De arra ugyanaz vonatkozik, mint a felfestettre. Én viszont még nem láttam olyan körforgalmat, ami két sávos lenne és csak 1 bevezető sávja van. Te igen? A felfestés nélküli klasszikus 4 ágú körforgalomból pedig minden további nélkül ki lehet hajtani a belső sávból a 2. és 3. kihajtónál. Azért van felfestve általában, mert a többség nem tudja a szabályait.
sorszám: 12837 (126063)
(előzmény: Atilla, 2011-01-23 16:30:53)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-23 16:30:53
Most értem miről beszélsz!
Mikor záróvonallal a külső sávot kivezetik a körforgalomból.
Itt kanyarodhatsz a belső sávból, mivel a külső sáv megszűnt, ezért ott lényegében a kanyarodáskor nincs is két sáv csak egy!
Ilyen van, de nem erről beszélünk, hanem a sima körforgalomról, ahol 2 vagy több sáv karikában körberajzolva, semmi terelő meg záróvonal.
Na ott szoktak érdekes dolgok történni.
Úgymint:
- Külső sávban köröznek, a belsőben meg senki, mert nem mernek bemenni. Félnek, hogy a sok hülye kint köröző úgysem engedi ki őket onnan többet.:-D
- Belső sávból kikanyarodnak, akár az egysávos kijáratra is.
-Odaérnek a belső sávban a körforgalomhoz és bekanyarodnak a körforgalom külső sávjába. Persze így letolják a külső sávban haladót, de a körforgalom belső sávjában mondjuk jönnek és ők mag haladni akarnak...

Eddig engem ezzel szivattak, a többsávos körforgalom tök jó lenne, de egy szopás a sok idióta miatt.
sorszám: 12836 (126060)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-01-23 15:04:14)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-01-23 15:59:41
Ez nem Siófok déli részén van? Ott több ilyen körforgalom van egymás után.

sorszám: 12835 (126059)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-01-23 15:09:48)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-01-23 15:09:48
No meg is van:

http://zalaihirlap.hu/image.aspx?id=93c30224-52e3-40d4-8aec-f2523a429f4b&view=5B626BB8-2231-43C1-A462-0A830276682A
sorszám: 12834 (126058)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-01-23 15:04:14)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-01-23 15:04:14
Nagyon jó példa erre a felfestett körforgalom. Amikor megérkezel a külső sávnál lévő tábla mutatja, hogy 'csak jobbra', míg a belső sávnál lévő tábla mutatja, hogy egyenesen, vagy balra, vagyis a 2. és 3. kijáratot. A belsőből a 2. kihajtónál vígan ki tudsz menni jobbra. Tudom, hogy a párhuzamos közlekedés szabályai vannak érvényben, de valahogy mégsem pontosan.
sorszám: 12833 (126057)
(előzmény: Atilla, 2011-01-23 14:49:01)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-23 14:49:01
Tényleg sokan nem tudják használni a körforgalmat, téged is félreinformáltak. Körforgalomból kimenni csak a külső sávból lehet. Mint mondtam, a párhuzamos közlekedés szabályai vonatkoznak rá. Márpedig, a belső sávból akkor sem kanyarodhatsz jobbra, ha épp nincs a külső sávban senki.
sorszám: 12832 (126056)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-01-23 13:55:29)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-01-23 13:55:29
Nem egészen :) Ideális esetben 2x2 sáv csatlakozik a körforgalomba pontosan azért, hogy a belső sávból ne kelljen sorolgatni, hanem azonnal átvághass a másik sávon keresztül. Tökmindegy, hogy van-e ott autó, mert ha van, akkor az azért halad ott, mert ő is ki akar menni. Amúgy próbáltál már két sávos körforgalomban tükörbe nézni? Nem nagyon látsz semmit.
sorszám: 12831 (126054)
(előzmény: Atilla, 2011-01-23 09:55:27)

 
 
lajos
válasz erre | email2011-01-23 12:57:10
Szervusz! Régen láttunk. Az elmúlt évben volt néhány jó találkozásunk. Remélem nem betegség akadályozott a motorozásban.
Laci
sorszám: 12830 (126053)
(előzmény: papa, 2011-01-22 19:22:50)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-23 09:55:27
Már hogyne lehetne, ha ki akarsz menni a következő kijáraton oda sorolsz ki. Ha meg csak egy kijáratnyit akarsz menni a külső sávban is mész be.
sorszám: 12829 (126052)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-23 09:33:54)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-01-23 09:33:54
Teljesen egyszerű a külső sávban nem lehetne jármű,ha betartanák közlekedési szabályokat.
sorszám: 12828 (126051)
(előzmény: Atilla, 2011-01-23 09:14:15)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-01-23 09:28:12
Majdnem így van de a belsősávból akkor jössz ki amikor akarsz.
sorszám: 12827 (126050)
(előzmény: boky, 2011-01-23 09:03:16)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-23 09:14:15
Ez rendben, a külső sávban nem körözhetsz de a belső sávból meg nem kanyarodhatsz ki a körforgalomból, csak a külsőből.
Előtte ki kell sorolni a külső sávba.
Csak azt nem értem amiről beszéltek, hogy a belső sávban haladónak elsőbbsége van. Miféle elsőbbsége van?
sorszám: 12826 (126049)
(előzmény: tesho, 2011-01-22 21:18:52)

 
 
boky
válasz erre | email2011-01-23 09:03:16
Hello!
Mivel az emberek a körforgalmakban elfelejtik sávváltás szabályait (ahogy 3+ sávos autópályán elfelejtik a jobbratartsot is), Érden megcsinálták a "turbó" körforgalmat: http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2010/06/30/remek_otlet_csak_embereket_ne_engedjetek_oda/ Semmi extra, csak a két sáv között betongombócok vannak, amik a külső sávot kifordítját, a belsőt meg kijjebb hozzák.

Én Belgrádban jártam egyszer egy kb. 5 sávos körforgalomban, ahol semmi felfestés nem volt, és dugig volt autókkal, de még lehetett haladni. Azon mókás volt átevickélni! Lehet, könnyebb lett volna ezekkel a bemenő körforgalmakkal!
sorszám: 12825 (126048)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-01-22 21:18:52
Az egész arra épül, h kötelező bemenned a belső sávba ha nem az 1. kijáraton mész ki. Ezért kihajtásnál nem lehet melletted a külső sávban továbbhaladó autó, csak rögtön lekanyarodó.
Az más kérdés,h ez Magyarországon nem működik :-D

sorszám: 12824 (126044)
(előzmény: Atilla, 2011-01-22 20:32:15)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-01-22 21:11:51
Alapvető probléma! Úgy van kitalálva, hogy a belsőbe vigyen be a sáv és csak kihajtásnál menj a külsőbe. De mivel a belsőben jövő mellé befér még egy jármű, ezért evidens, hogy bemegyek a külsőbe. Még jobb, ha két sáv érkezik meg.... Szerintem ez nincsen túl jól szabályozva. Ami nem tűnik logikusnak, abból mindig csak a gond van.
sorszám: 12823 (126043)
(előzmény: Atilla, 2011-01-22 20:32:15)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-22 20:32:15
Hát ez így van, a többsávos körforgalomban haladva a párhuzamos közlekedés szabályai vannak érvényben.
Csakhogy sávváltásnál az van jobbra, aki a külső sávban halad.
sorszám: 12822 (126041)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-22 19:44:44)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-01-22 19:44:44
Én még ANNO TANULTAM A KRESZT akkor volt olyan,hogy jobbra tarts.
sorszám: 12821 (126040)
(előzmény: Atilla, 2011-01-21 20:22:33)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-01-22 19:33:18
Sehonnan csak gondold végig,alapszabáj a jobbkéz.
sorszám: 12820 (126039)
(előzmény: Atilla, 2011-01-21 20:22:33)

 
 
papa
válasz erre | email2011-01-22 19:22:50
Sziasztok!
sorszám: 12819 (126038)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-01-21 20:30:48
Egyetértek, de legalábbis a körforgalmak előtti korszakban rekedt meg.

sorszám: 12818 (126030)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-21 19:35:12)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-21 20:22:33
Ezt az infót honnan vetted?
sorszám: 12817 (126029)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-21 19:35:12)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-01-21 19:35:12
A belső sávnak elsőbbsége van,de nálunk az oktatás és a közlekedési kultúra még a szekérnél elakadt!
sorszám: 12816 (126025)
(előzmény: tesho, 2011-01-21 18:51:25)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2011-01-21 19:03:21
Abban biztos lehetsz,hogy én használni fogom a GPS-t és gyanítom hogy tudni is fogja hogy merre kell majd mennem,mert 2008 előtt készült ez a körforgalom.Persze nem kizárt hogy előtte egy fél napig csak nézegetem majd,mert "félnék" igénybe venni valamely sávját is.A videó természetesen meglesz,úgyhogy maradandó emlékkel térhetek majd haza.

A navi egyébként szerintem csak annyit mondana,-"tarts jobbra".Majd később hogy hajts ki a (pl 28.kijáratnál) :-)))) Szóval nem keveredne bele,de nagyon nézni kéne az utat.És szerintem előtte letesztelem a navit is majd,mert kíváncsi vagyok rá.



sorszám: 12815 (126024)
(előzmény: tesho, 2011-01-21 11:35:06)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-01-21 18:51:25
A körforgalomba csak 1 sáv csatlakozik bele. Ezért is volt értelmetlen a dupla körforgalmi sáv. Elméletileg ha nem az 1. kijáraton akartál volna kimenni, akkor be kellett volna sorolnod a belső körforgalmi sávba, onnan viszont nehéz kijönni, ha a melletted jobbra lévő sávban megy a forgalom :-)

sorszám: 12814 (126023)
(előzmény: Atilla, 2011-01-21 16:14:23)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-01-21 17:08:31
Ja, tényleg... Elnézést.. csak eléggé lent volt már és amúgy is rossz a szemem távolra :)
sorszám: 12813 (126022)
(előzmény: Atilla, 2011-01-21 16:12:31)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-21 16:14:23
És, ha odaérsz a körforgalomhoz a belső sávban, akkor hová fordulsz? Bele a nagy közös sávba 'oszt jó-napot?
sorszám: 12812 (126019)
(előzmény: tesho, 2011-01-21 14:13:45)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-21 16:12:31
Mint írtam, a szovjetek úgy orvosolták. :-)
Gondolom az angolok nem akarták lebontani a fél várost egy körforgalom kedvéért, hát megoldották okosan, kis méretben.
sorszám: 12811 (126018)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-01-21 14:11:52)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-01-21 14:13:45
Felénk van egy nagyobb 2sávos körforgalom, de mivel a belső sávot nem nagyon használta senki (én sem, mert nehéz volt kijönni olykor), inkább felszedték a festést és 1 sávos maradt :-)

sorszám: 12810 (126017)
(előzmény: Atilla, 2011-01-21 13:32:29)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-01-21 14:11:52
Ezt oly módon szokták orvosolni, hogy megnövelik az átmérőjét. Biztos ismered a rétsági körforgalmat, az nem számít valami nagynak, de mégis pont akkora, hogy három kamion is könnyen átmegy rajta.
sorszám: 12809 (126016)
(előzmény: Atilla, 2011-01-21 13:32:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-21 13:32:29
Hát, mert kicsi az áteresztőképessége. Kevés autó fér el benne és nagyon zavarják egymást.
Gondolj bele, bemész a 4. sávban egy ilyen bevásárlóközpontos méretű kis körforgalomba és olyan közel vannak a kijáratok, hogy mire kievickélsz a külsőbe, hogy kikanyarodj kell menned 5 kört. :-)
Vagy mindenki csak a külső 1-2 sávot használná, de akkor meg oda a 4 sávos körforgalom áteresztőképessége.
sorszám: 12808 (126015)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-01-21 13:09:56)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-01-21 13:09:56
Nem nagyon értem az apropóját. Miért nem lehetett szimplán egy öt ágú körforgalmat csinálni? Vannak ilyenek nálunk, csak brico-obi-teszkó-decathlon-cora jelölésekkel :D
sorszám: 12807 (126014)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2011-01-21 10:52:16)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-21 13:02:41
Szerintem ez teljesen logikus. Kicsi, kompakt és mégis rohadt sok autót átenged.
Jól megcsinálták!
Csak az a baj, hogy nálunk ezt valahogy így használná a jó-nép: http://tinyurl.com/4h3x8lr

Mikor Tallinnba mentünk útközben volt egy ilyen sokkereszteződéses körforgalom.
Na ők még egyszerűbben oldották meg, addig növelték a kör átmérőjét, amíg elég hely lett a bekötő utak között.
Mikor átmentünk rajta arról beszéltünk, hogy az a kör tuti látszik még az űrből is! :-D
Persze ez még a szovjet időkben épülhetett, és egy balsoj hatalomban van bajsoj hely az ilyeneknek. :-D
Maximum ledózerólnak miatta 1-2 falut... :-D
sorszám: 12806 (126013)
(előzmény: tesho, 2011-01-21 11:35:06)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-01-21 11:35:06
Azért kíváncsi lennék, a GPS hangnavigációval hogyan próbálna meg utasításokat adni egy ilyen körforgalomban :-D

sorszám: 12805 (126012)
(előzmény: tesho, 2011-01-21 11:32:22)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-01-21 11:32:22
Hát igen, nem nehéz elveszteni a fonalat:

http://www.youtube.com/watch?v=Sud6iEh28ZM

:-D

sorszám: 12804 (126011)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2011-01-21 10:54:49)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2011-01-21 10:54:49
ez egy sokkal jobban érthető dolog.


http://www.youtube.com/watch?v=kPANKRHL9HU&feature=related
sorszám: 12803 (126010)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2011-01-21 10:52:16
http://www.google.hu/url?sa=t&source=web&cd=10&sqi=2&ved=0CFAQtwIwCQ&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DWrfdQIg4ap0&rct=j&q=magic%20roandabout&ei=Q1I5TefKFIezhAfD27TJCg&usg=AFQjCNHGQTATgNf8VNdCLHvTCr1BM70cLQ&sig2=Ar5xSZjFdydMRWJyU40FIw&cad=rja


Nincs minden fordítva.
Én ugyan még nem láttam,és nem is közlekedtem benne,de mindenesetre elgondolkodtató,és szerintem nem kis odafigyelést igényel az a körkorgalom,aminek áteresztőképessége percenként 500 autó!!
Mihelyst jó idő lesz,én meg fogom látogatni ezt a nem mindennapi látványt,ahogyaz angolok képesek jobbra haladni egy körforgalomban,a saját országukban ráadásul!

Jó videónézést mindenkinek.
A városegyébként kb 100-120 km re van attól ahol én lakom.
sorszám: 12802 (126009)
(előzmény: Atilla, 2011-01-19 11:50:47)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2011-01-21 10:39:41
A visszaút nyáron lesz mindenképp.Mondjuk Júliusban.
A Kompköltség 30 Font egy útra.A Vadkemping angliában nem nagyon működik,MERT LEGTÖBB ESETBENBEFOGJÁK A SZABADON KÓSZÁLÓ "VADÁLLATOKAT" :-)))))))
ez csak vicc volt.nem tudom,én még nem próbáltam.
Egy ember kompjegyét én fizetem,és Franciaországban megbeszélt Campingben találkoznánk.(tehát addig elmennék)
sorszám: 12801 (126008)
(előzmény: djotto, 2011-01-18 23:51:51)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-01-19 15:02:51
Akkor format c: majd win reinstall :-)

sorszám: 12800 (125982)
(előzmény: Atilla, 2011-01-19 13:31:06)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-19 13:38:32
Persze hogy van! Nekem a régi motoros könyvemben le van írva mindkettő felszerelése. Csak a balost nem javasolják.
Nagyon ős könyv, szerintem akkoriban az átállás miatt még nálunk is vegyes volt a felhozatal.
sorszám: 12799 (125981)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-01-19 12:42:20)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-19 13:31:06
Szerinted nem nyomtam? :-D
Nem hatotta meg...
sorszám: 12798 (125978)
(előzmény: tesho, 2011-01-19 13:28:42)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-01-19 13:28:42
Akkor nyomjál (norbi) update-et a Shockwave-re :-)
sorszám: 12797 (125977)
(előzmény: Atilla, 2011-01-19 11:47:29)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-01-19 12:42:20
Oldalason kellemetlenebb lehet, mint szólóban. Egyébként többször vezettem már jobb kormányos verdát itthon. Az első két és fél perc volt furcsa, utána adta magát minden. Utána meg visszaülni volt fura a balosba. Vajon létezik oldalkocsi a bal oldalra is ?
sorszám: 12796 (125975)
(előzmény: Atilla, 2011-01-19 11:50:47)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-19 11:50:47
Hát nem tudom, ha ott lennék és ülnék a motoron lehet, hogy menne. Belegondolva elég riasztó, hogy minden fordítva van.
Egyszer majd kipróbálom talán...
sorszám: 12795 (125973)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2011-01-15 18:06:06)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-19 11:47:29
Egyébként nálam nem megy a játék. Kiválasztom a motorokat, elkezd tölteni, majd valami Shockwave error dumával elszáll. :-(
sorszám: 12794 (125972)
(előzmény: tesho, 2011-01-15 00:19:38)

 
 
djotto
válasz erre | email2011-01-18 23:51:51
Mikorra tervezed a visszautat?Mennyi mostanában a kompköltség?Vadkemping müködik arrafelé?
sorszám: 12793 (125967)
(elözmény: JAWAvsRENAULT, 2011-01-06 00:03:00)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-01-15 23:44:18
Az utolsó velencei túráról az enyémek itt:

http://picasaweb.google.com/tesho99/SzocituraVelence2010Szeptember#

sorszám: 12792 (125953)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-15 23:20:14)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-01-15 23:20:14
Az utolsó túráról vannak képek?
sorszám: 12791 (125952)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2011-01-15 18:06:06
ha nem bánod,és nem kioktatásnak szánom,csupán az én "titkomat" árulom el,mármint hogy én hogyan csinálom ezt.
Amikor felülök a motoromra,és elindulni készülök vele,csupán egy dolgot tisztázok magamban.
Hogy balra kis ívben,jobbra nagy ívben kell kanyarodnom.A többiben álltalában segítenek a rajtam kívűl közlekedők.
Ha valamikor meg elrontok valamit,(például forgalom elől elzárt területen várakozok) mert a szőke nő túl okosnak bizonyult,és nem tudom hogy az AUTÓPÁLYÁN!!! merre hogyan tovább???? (volt már ilyen!!!!) akkor pl akár egy teherautóból szólnak rá az emberre,hogy ez kicsit balesetveszélyes,és húzzak onnan a fenébe.De hozzáteszem,hogy 15 percen belül bármilyen probléma megoldására rendőr van az ember valamely oldalán.Szóval ebben az országban nincs kec-mec! Ha valamit csinál az ember,akkor kevés az esély,hogy szó nélkül megússza,vagy hogy senki nem látott semmit,és az "ámokfutó" továbbra is szabad marad.
A teherautókról meg csak annyit,hogy ténylegesen nagy távolságot tartanak akkor,ha előznek,vagy kikerülnek valamely járművet.Főleg ha az rendesen ki van világítva,vagy jól látható.
Én gyalogosan voltam közel az eltaposható verzióhoz.
Persze akkor talán én is hibás voltam kicsit.
sorszám: 12790 (125947)
(előzmény: Atilla, 2011-01-15 00:08:59)

 
 
tesho
válasz erre | email2011-01-15 00:19:38
Én úgy vettem észre, hogy a játékban forgalommal szemben sokkal gyorsabban lehet haladni! ;-)

sorszám: 12789 (125941)
(elözmény: JAWAvsRENAULT, 2011-01-14 23:51:47)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-01-15 00:08:59
Nem voltam még Angliában motorral, de mindig azon agyaltam, hogy a fenébe lehet megszokni a fordított közlekedést. Még egy egyenesben OK, de egy kereszteződésben azt sem tudnám hova forduljak.
Úgy gondolom, hogy iztos eltaposna valami teherautó 10 perc alatt.
sorszám: 12788 (125940)
(elözmény: JAWAvsRENAULT, 2011-01-14 23:51:47)

 
  Összesen: 360 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu